Geen respectquote:Op zondag 4 mei 2014 21:04 schreef liesje1979 het volgende:
De TT is wel een beetje flauw natuurlijk.
Als ik eerlijk ben hoeft het van mij niet meerquote:
Dat mag, welke argumenten heb je daarvoor?quote:Op zondag 4 mei 2014 21:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben hoeft het van mij niet meer
Omdat het lang geleden is. Mensen die het meegemaakt hebben zijn er niet meer. Er is genoeg oorlog en gedoe in de wereld waar men stil bij kan staan, Doe dat dan.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:08 schreef Joezi het volgende:
[..]
Dat mag, welke argumenten heb je daarvoor?
Misschien kunnen we ermee stoppen als mensen het alleen nog uit boekjes kennen.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:08 schreef Joezi het volgende:
[..]
Dat mag, welke argumenten heb je daarvoor?
Dat is nu al zo denk ikquote:Op zondag 4 mei 2014 21:14 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Misschien kunnen we ermee stoppen als mensen het alleen nog uit boekjes kennen.
Eens. Genocide is nog dagelijks gaande. Ik vind ook dat het vanuit het volk zou moet komen, vooral geen militairen, politici en koningshuis erbij, die hebben allemaal bloed aan hun vingers.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Omdat het lang geleden is. Mensen die het meegemaakt hebben zijn er niet meer. Er is genoeg oorlog en gedoe in de wereld waar men stil bij kan staan, Doe dat dan.
Er staan nog steeds ouwe knarren bij die het hebben meegemaakt hoor, los daarvan gaat het niet meer alleen over de 2e wereldoorlog en zolang mensen er behoefte aan hebben en er iets uit (denken) te halen, waarom nietquote:
Jep, eigenlijk is het ook bizar kort geleden..quote:Op zondag 4 mei 2014 21:21 schreef Jian het volgende:
[..]
Er staan nog steeds ouwe knarren bij die het hebben meegemaakt hoor, los daarvan gaat het niet meer alleen over de 2e wereldoorlog en zolang mensen er behoefte aan hebben en er iets uit (denken) te halen, waarom niet
Pima als het breder is, dat is imo niet zo. Een rel verleden jaar toch nog over gesneuvelde Duitse soldaten die ook geen keus hadden.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:21 schreef Jian het volgende:
[..]
Er staan nog steeds ouwe knarren bij die het hebben meegemaakt hoor, los daarvan gaat het niet meer alleen over de 2e wereldoorlog en zolang mensen er behoefte aan hebben en er iets uit (denken) te halen, waarom niet
Mensen die de 2e wereld oorlog hebben meegemaakt zijn er nog steeds (als dat is wat je bedoelde)quote:Op zondag 4 mei 2014 21:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Omdat het lang geleden is. Mensen die het meegemaakt hebben zijn er niet meer. Er is genoeg oorlog en gedoe in de wereld waar men stil bij kan staan, Doe dat dan.
Nah, dat lag wel iets genuanceerder. Het ging erom of die burgemeester in de functie van burgemeester zijn respect wel moest betonen bij die gevallen Duitse soldaten. Een deel was het daar niet mee eens omdat hij als burgemeester toch de staat vertegenwoordigt en het niet paste in de gedachte van de officiële dodenherdenking, daarnaast zou het gevoelig liggen bij mensen die de 2e WO hebben meegemaakt. Die discussie loopt trouwens nu ook weer in NWS, .... zoals elk jaar.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Pima als het breder is, dat is imo niet zo. Een rel verleden jaar toch nog over gesneuvelde Duitse soldaten die ook geen keus hadden.
dat dus ^quote:Op zondag 4 mei 2014 21:21 schreef Jian het volgende:
[..]
Officieel is het een "Nationale Herdenking van Nederlanders die tijdens oorlogshandelingen zijn omgekomen"quote:Op zondag 4 mei 2014 21:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Pima als het breder is, dat is imo niet zo. Een rel verleden jaar toch nog over gesneuvelde Duitse soldaten die ook geen keus hadden.
Waarom. Twee minuten per maar stilstaan bij de mensen die omgekomen zijn in oorlogen, recent en minder recent. Lijkt me niet zo gek veel gevraagd.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:35 schreef Baconbus het volgende:
Ik vind dat je moet stoppen met herdenken wanneer de jongst gesneuvelde een bejaard mens zou zijn geweest.
Ik dacht dat dat al zo was btwquote:Op zondag 4 mei 2014 21:35 schreef Baconbus het volgende:
Ik vind dat je moet stoppen met herdenken wanneer de jongst gesneuvelde een bejaard mens zou zijn geweest.
Prima! ik verwacht alleen niet dat er de komende 80 jaar niemand meer zal sneuvelen helaas.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:35 schreef Baconbus het volgende:
Dat is nu even het puntquote:Op zondag 4 mei 2014 21:47 schreef mootie het volgende:
[..]
Waarom. Twee minuten per maar stilstaan bij de mensen die omgekomen zijn in oorlogen, recent en minder recent. Lijkt me niet zo gek veel gevraagd.
Het is ook niet veel gevraagd, ik doe ook wel mee. Maar dat betekent niet dat ik het als iets zinnigs zie en niet scheef vind. Ik hoef niet de Koning tussen militairen te zien om mensen te herdenken. Dan zie ik liever Jan Klaassen. Bovendien herdenken we alleen de Nederlanders die gesneuveld zijn, wat sympathiek van ons.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:47 schreef mootie het volgende:
[..]
Waarom. Twee minuten per maar stilstaan bij de mensen die omgekomen zijn in oorlogen, recent en minder recent. Lijkt me niet zo gek veel gevraagd.
Dat is wel jammer jaquote:Op zondag 4 mei 2014 21:47 schreef Inodder het volgende:
[..]
Prima! ik verwacht alleen niet dat er de komende 80 jaar niemand meer zal sneuvelen helaas.
Dat had ook betrekking op de 2e WO.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:47 schreef Inodder het volgende:
[..]
Prima! ik verwacht alleen niet dat er de komende 80 jaar niemand meer zal sneuvelen helaas.
Dat jij niet weet wat "we" herdenken is idd blijkbaar nu even het puntquote:
Nogmaals...quote:
Ik hou me wel stilquote:Op zondag 4 mei 2014 21:55 schreef Inodder het volgende:
[..]
Dat jij niet weet wat "we" herdenken is idd blijkbaar nu even het punt
Fons Dur Reserve Luitenant-kolonel-Arts Overleden 17 november 2010 bijvoorbeeld.
Heb ik al gelezen. Daarom leg ik uit dat ik het over 2e WO-slachtoffers heb, en wanneer men kan stoppen met die te herdenken. Die nieuwere heb ik het dan niet over. Dat is niet een verkeerd iets, maar waarom herdenken we ook alweer alleen de Nederlanders?quote:Op zondag 4 mei 2014 21:56 schreef Inodder het volgende:
[..]
Nogmaals...
Officieel is het een "Nationale Herdenking van Nederlanders die tijdens oorlogshandelingen zijn omgekomen"
http://www.4en5mei.nl/4_en_5_mei/nationale_herdenking
Andere landen hebben ook zo hun eigen herdenkingen...quote:Op zondag 4 mei 2014 21:50 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Het is ook niet veel gevraagd, ik doe ook wel mee. Maar dat betekent niet dat ik het als iets zinnigs zie en niet scheef vind. Ik hoef niet de Koning tussen militairen te zien om mensen te herdenken. Dan zie ik liever Jan Klaassen. Bovendien herdenken we alleen de Nederlanders die gesneuveld zijn, wat sympathiek van ons.
Om vervolgens weer vrolijk verder te gaan met doen alsof er niks aan de hand is.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:00 schreef Inodder het volgende:
[..]
Andere landen hebben ook zo hun eigen herdenkingen...
Daarnaast word er officieus veel meer herdacht dan enkel de Nederlanders.... En jij staat uiteraard volkomen vrij om te herdenken wie je wil. Het is maar dat we er even een moment voor hebben dat we met zijn allen even stil staan bij dit onderwerp. En alleen daarom al is het niet verkeerd lijkt me.
Wat mij betreft verder einde discussie...
Denk dat er toch niemand echt serieus bezwaar heeft tegen de nationale herdenking dus....
Zeker niet, maar stilstaan bij gebeurtenissen hoeft wat mij betreft niet worden gepland.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:00 schreef Inodder het volgende:
[..]
Andere landen hebben ook zo hun eigen herdenkingen...
Daarnaast word er officieus veel meer herdacht dan enkel de Nederlanders.... En jij staat uiteraard volkomen vrij om te herdenken wie je wil. Het is maar dat we er even een moment voor hebben dat we met zijn allen even stil staan bij dit onderwerp. En alleen daarom al is het niet verkeerd lijkt me.
Wat mij betreft verder einde discussie...
Denk dat er toch niemand echt serieus bezwaar heeft tegen de nationale herdenking dus....
Yep morgen vieren we de bevrijding!quote:Op zondag 4 mei 2014 22:02 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Om vervolgens weer vrolijk verder te gaan met doen alsof er niks aan de hand is.
ps Ik zie trouwens ook nu zelf pas dat in in de officieele tekst niet eens van Nederlanders gesproken word.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:59 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Heb ik al gelezen. Daarom leg ik uit dat ik het over 2e WO-slachtoffers heb, en wanneer men kan stoppen met die te herdenken. Die nieuwere heb ik het dan niet over. Dat is niet een verkeerd iets, maar waarom herdenken we ook alweer alleen de Nederlanders?
Nee niet als online spelquote:Op zondag 4 mei 2014 22:09 schreef liesje1979 het volgende:
Hebben jullie geen zin in keezen? (online bordspelletje)
Daarom moest ik ff wat veranderen.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:21 schreef Inodder het volgende:
If everyone in the room desynchronizes at the same time then it means that the host is to blame
hoe wat en waar?quote:Op zondag 4 mei 2014 22:09 schreef liesje1979 het volgende:
Isketchenquote:Op zondag 4 mei 2014 22:09 schreef liesje1979 het volgende:
even nog 2 man regelen dan!!!quote:Op zondag 4 mei 2014 22:47 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Moet met 4 personen.
[..]
Leuk! Ik heb alleen maar een touchpad.
quote:Op zondag 4 mei 2014 23:08 schreef Joezi het volgende:
http://www.haxball.com/?r(...)49481cd696bcf&pass=1
hydra
quote:
quote:Op zondag 4 mei 2014 23:08 schreef Joezi het volgende:
http://www.haxball.com/?r(...)49481cd696bcf&pass=1
hydra
ik hoef geen kees, alleen kaasquote:Op zondag 4 mei 2014 22:09 schreef liesje1979 het volgende:
met wie?quote:Op zondag 4 mei 2014 23:13 schreef waxmask het volgende:
[..]
Potje ketsen sla ik niet af hoor...
[ afbeelding ]
Tja, dan moet ik deze er wel weer ingooien ...quote:Op zondag 4 mei 2014 23:13 schreef waxmask het volgende:
[..]
Potje ketsen sla ik niet af hoor...
[ afbeelding ]
is toch geen rodaquote:Op zondag 4 mei 2014 23:14 schreef Punkman het volgende:
[..]
Tja, dan moet ik deze er wel weer ingooien ...
[ afbeelding ]
Je komt er welquote:
Alles is nep toch? zijn geen sporters eigenlijkquote:Op zondag 4 mei 2014 23:19 schreef Punkman het volgende:
Voor wie naar het worstel gala gaat: BEWARE !
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 4 mei 2014 23:19 schreef Punkman het volgende:
Voor wie naar het worstel gala gaat: BEWARE !
[ afbeelding ]
Ik ben er al, bij jou vmbo niveau twijfel ik zwaar. Paar klasjes overdoen.quote:
Hi Soury !quote:Op zondag 4 mei 2014 23:23 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben er al, bij jou vmbo niveau twijfel ik zwaar. Paar klasjes overdoen.
Zeg dat wel. Ik zit hier te pielen op dat ding.quote:
Je blijft toch zo een schatje hequote:Op zondag 4 mei 2014 23:23 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben er al, bij jou vmbo niveau twijfel ik zwaar. Paar klasjes overdoen.
Ah, gooi je haar los, doe es gek, maak van je hart geen moordkuil, Soury kan wel tegen een stootje hoorquote:Op zondag 4 mei 2014 23:28 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Je blijft toch zo een schatje heNu krijg ik het echt moeilijk om aardig en positief te blijven.
Hij was niet van mij, moest even zoeken, maar gevonden.quote:Op zondag 4 mei 2014 23:20 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
er was een billy dog 2.0 weet dan ff niet van wie
Jij en Soury in 1 team? nee, laat maar... 1 ban is al genoeg.....quote:Op zondag 4 mei 2014 23:32 schreef Jian het volgende:
[..]
Ah, gooi je haar los, doe es gek, maak van je hart geen moordkuil, Soury kan wel tegen een stootje hoor
quote:Op zondag 4 mei 2014 23:33 schreef Punkman het volgende:
[..]
Hij was niet van mij, moest even zoeken, maar gevonden.
Billy dog 2.0
[ afbeelding ]
SC FIGHT?quote:Op zondag 4 mei 2014 23:28 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Je blijft toch zo een schatje heNu krijg ik het echt moeilijk om aardig en positief te blijven.
DUH!!! Cos mag niet meer... Hier mag wel allesquote:
Isse mijn...zo cutequote:Op zondag 4 mei 2014 23:33 schreef Punkman het volgende:
[..]
Hij was niet van mij, moest even zoeken, maar gevonden.
Billy dog 2.0
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |