abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 oktober 2002 @ 12:24:40 #176
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6309295
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 12:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Wijs mij eens aan waar precies staat dat een politieke partij er intern een democratische structuur op na moet houden.

Vroeg ik mij ook af ja.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_6309301
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 12:24 schreef Midori het volgende:
Wat ik niet snap: Eerst wil Balkenende dat Heinsbroek en Bomhoff opstappen om het kabinet te redden, vervolgens stapt Bomhoff op en dan is dat een reden om het kabinet te laten vallen...

Nee, B wilde dat er een eind kwam aan het gedonder in de LPF.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 12:25:31 #178
30919 mitt
Michael Corleone
pi_6309308
quote:
Wat ik niet snap: Eerst wil Balkenende dat Heinsbroek en Bomhoff opstappen om het kabinet te redden, vervolgens stapt Bomhoff op en dan is dat een reden om het kabinet te laten vallen...

Na JP had er toch geen zin meer in..dus maakte eigenlijk niet zoveel uit wat er ging gebeuren
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_6309321
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 12:20 schreef Midori het volgende:

[..]

2 keer? Wanneer was de 1e keer dan?

Na de nacht van Wiegel in 1998(?) geloof ik. Toen stapte D66 eruit, maar kon het kabinet gelijmd worden.
pi_6309330
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 12:24 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Vroeg ik mij ook af ja.

Als je je voordoet als democratische partij en "partij van het volk" lijkt het me niet meer dan logisch dat het partijbestuur democratisch gekozen wordt om enigszins geloofwaardig over te komen. Maar nee, het hoeft niet nee.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 12:27:39 #181
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_6309333
quote:

Omdat CDA en VVD hun vertrouwen hebben opgezegd (en Bomhoff en Heinsbroek moesten opstappen, onder andere)
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
  woensdag 16 oktober 2002 @ 12:28:04 #182
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6309337
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 12:20 schreef eenuitduizend het volgende:

[..]

Paars 2 is niet gevallen vanwege een politiek geschil met de kamer of met wie dan ook. (was al een unicum is de staatsgeschiedenis) Maar omdat Kok zelf de verantwoording wilde nemen (zij het erg laat), maar hij werd door niets of door niemand daartoe gedwongen.

Nacht van Wiegel vergeten?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 16 oktober 2002 @ 12:29:04 #183
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6309345
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 12:27 schreef gelly het volgende:

[..]
Maar nee, het hoeft niet nee.

Juist.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 16 oktober 2002 @ 12:55:36 #184
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_6309818
Wel slim van Balkenende nu het CDA zo goed in de peilingen staat.....
pi_6309858
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 12:55 schreef Midori het volgende:
Wel slim van Balkenende nu het CDA zo goed in de peilingen staat.....
Yep, aangezien het nu heel duidelijk dat de oorzaak bij de LPF ligt zal het de PvdA en de VVD geen stemmen kosten. Eerder opleveren.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 16 oktober 2002 @ 13:01:48 #186
37546 CloudBox
In de wolken
pi_6309957
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 12:57 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Yep, aangezien het nu heel duidelijk dat de oorzaak bij de LPF ligt zal het de PvdA en de VVD geen stemmen kosten. Eerder opleveren.

Ja, die 150 miljoen LPF stemmen moeten in december ergens heen.
pi_6310245
Die Zalm is zo glad als een aal... Zagen jullie hem glimmen? Hij heeft al sinds de formatie lopen stoken en zich laatdunkend over de kansen van dit kabinet uitgelaten, terwijl zijn eigen partij er godbetert deel van uitmaakte. Hij kan gewoon niet wachten het electoraat van de LPF op te vegen.

De PvdA zal Wouter Bos naar voren schuiven, maar er is te weinig tijd om hem goed te profileren. Het CDA zal het met Balkenende moeten doen. De LPF heeft geen troeven meer in zijn mouw, wie durft zich daar nog bij aan te sluiten? Een Nieuwe LPF schijnt in oprichting te zijn, is natuurlijk kansloos. Nee, Zalm heeft groot gelijk om zo te lopen grijnzen - Hij kon in januari, met de onbedoelde complimenten van Pim Fortuyn, wel eens onze nieuwe premier zijn.

woensdag 16 oktober 2002 @ 13:19:53 #188
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_6310317
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 13:15 schreef dvr het volgende:
Zalm heeft groot gelijk om zo te lopen grijnzen - Hij kon in januari, met de onbedoelde complimenten van Pim Fortuyn, wel eens onze nieuwe premier zijn.
Dat denk ik niet, want ook CDA profiteert van de ondergang van de LPF. Peilingen van maandag gaven al aan dat CDA 51 zetels zou krijgen en VVD 26.
Dat wordt wederom Balkenende als premier met VVD of PvdA. Denk wel dat er dit keer met 2 partijen een meerderheid gevormd zal worden.
pi_6310333
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 13:01 schreef CloudBox het volgende:
Ja, die 150 miljoen LPF stemmen moeten in december ergens heen.
1,6 miljoen stemmers.
pi_6310453
quote:
Peilingen van maandag gaven al aan dat CDA 51 zetels zou krijgen en VVD 26.
Ja, maar bedenk dat het CDA veel PR heeft gehad doordat Balkenende premier is en hij het netjes doet. De VVD heeft een low profile gehouden om zonder kleerscheuren door deze kabinetsperiode te komen. Als het campagnefeest weer losbarst verwacht ik dat de VVD veel zal winnen. Balkenende is een keurige en slimme man, maar te genuanceerd en kleurloos om de ontevredenheid te bespelen waar de LPF groot van werd. Zalm moet dat beter kunnen. Als de PvdA het komende decennium nog iets wil betekenen moeten ze Wouter Bos nu heel groot naar voren schuiven.
pi_6310517
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 12:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Het gaat hier over een partij, niet over de staat.
[..]

Tuurlijk maar dat is een uitspraak van Lodewijk XIV over zijn politieke rol waar ik wel enig analogie bespeur.
quote:
Wijs mij eens aan waar precies staat dat een politieke partij er intern een democratische structuur op na moet houden.
Lijkt je het niet handig als een partij binnen een democratisch stelsel zelf ook democratisch moet zijn ?
Ik weet ook wel dat je de minst sociale wezens op de sociale akademie tegenkomt.
pi_6310536
Zalm heeft aangegeven met het CDA verder te willen (TT107).
  woensdag 16 oktober 2002 @ 13:34:41 #193
9756 Dentist
Toept over...
pi_6310557
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 13:27 schreef dvr het volgende:

[..]

Ja, maar bedenk dat het CDA veel PR heeft gehad doordat Balkenende premier is en hij het netjes doet. De VVD heeft een low profile gehouden om zonder kleerscheuren door deze kabinetsperiode te komen. Als het campagnefeest weer losbarst verwacht ik dat de VVD veel zal winnen. Balkenende is een keurige en slimme man, maar te genuanceerd en kleurloos om de ontevredenheid te bespelen waar de LPF groot van werd. Zalm moet dat beter kunnen. Als de PvdA het komende decennium nog iets wil betekenen moeten ze Wouter Bos nu heel groot naar voren schuiven.

Inderdaad, Zalm liet v Nieuwenhoven precies zeggen wat hij wou.. Dat zou iemand als Bos denk ik toch beter doen.

Peilingen zeggen voorlopig niet veel, het is allemaal afhankelijk van hoe er campagne gevoerd gaat worden. Hoe sterk de VVD/CDA combinatie er ook voor staat, feit blijft dat ze kwetsbaar is voor een degelijk gevoerde campagne van de voormalige oppositie.

Persoonlijk denk ik dat het CDA verliest en de VVD wint. Echter, die combinatie heeft al aangegeven niet met de PvdA door een deur te kunnen qua inhoud. Hiermee worden partijen als GL, SP ook afgeschreven. Wat overblijft is een partij als D'66 (twijfelachtig) en misschien wel LN (lastig, wéér een nieuwe partij).

Mocht er dus een derde partij nodig zijn, dan is er wel een probleem.

Dentist

pi_6310562
Heinsbroek heeft zojuist ook zijn vertrek aangekondigd.
trance is the best music
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2002 @ 13:35:41 #195
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_6310605
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 13:34 schreef Dentist het volgende:

Mocht er dus een derde partij nodig zijn, dan is er wel een probleem.

Dentist

Dan is er inderdaad een groot probleem, want ik zie niet in wie die derde partij zal zijn. D'66 en LN zullen marginale partijtjes blijven, dus die zullen niet gaan regeren. En met GL, SP en PvdA zullen Zalm en Balkenende niet in één regering willen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2002 @ 13:39:30 #197
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_6310637
Ze zijn continu GOED bezig geweest maar werden steeds voor de voeten gelopen door het interim bestuur
(aldus Heinsbroek)

woensdag 16 oktober 2002 @ 13:39:38 #198
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_6310641
incompatabilité des caracters?

Zoals de Fransen dat zo mooi zeggen....

Nou daar word ik humeurig van!

"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_6310675
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 12:29 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Juist.

Ja, theoretisch zul je ongetwijfeld gelijk hebben historische voorbeelden ten over, alleen werden/worden die partijen gedomineerd door één man. Hier heb je echter te maken met een partij die aan onenigheid te gronde is gegaan en ervoor heeft gezorgd dat de gemiddelde nederlandse bewindspersoon tot de risé van de nederlands maatschappij is verworden.
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2002 @ 13:41:16 #200
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_6310681

Ze hoefden elkaar maar aan te kijken en ze wisten dat ze op 1 lijn zaten (hilariteit onder de aanwezige pers)
(Heinsbroek over Bommetje)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')