abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 22:44:46 #76
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_6302183
quote:
[b]Op dinsdag 15 oktober 2002 22:42 schreef niego het volgende:
in verband met kozzmic policy maar geen nieuw topic:
kunnen we daar ook ff over stemmen?
pi_6302197
Opzouten met al die polls, aub.
pi_6302220
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 22:44 schreef killerkef het volgende:

[..]

kunnen we daar ook ff over stemmen?

Nee, en nu graag weer ontopic.
pi_6302319
Eerste poll: CU

heb ik altijd al op gestemd en hebben tenminste geen ruzie..

tweede poll: Maakt niet uit, kabinet mag vallen

Laat ze maar overnieuw beginnnen.. ben het wel zat inmiddels

pi_6302442
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 22:45 schreef Kozzmic het volgende:
Opzouten met al die polls, aub.
Sorry, man, mijn poll was serieus bedoeld maar die andere knnelijk niet echt
pi_6302813
sorry, kon het niet laten.

kwam op fok! met de gedachte 'laat ik eens lekker over politiek gaan lullen' - blijkt dat ik m'n gedachtes moet opsplitsen in 3 centrale topics.
ipv 1 lekker lopend topic waar iedereen op dat moment aktief is.
Kozzmic, ik apprecieer je enthiousiamse maar vind niet dat je topics zo snel op slot moet doen of de aanmaak ervan belemmeren.
had nou niet de indruk dat in politiek zo veel gescholden werd of misbruik gemaakt, bij overlast svp graaaag ingrijpen maar niet teveel het 'eigen leventje' (want het wordt levendig, zoals je zegt) belemmeren. laat goeie topics lekker groeien maar forceer het niet tot 'centraal topic. just my humple opinion...
Overigens, ik waardeer je modden zeer, en wil er evt graag over discussien.

pi_6303199
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 23:12 schreef niego het volgende:

Overigens, ik waardeer je modden zeer, en wil er evt graag over discussien.

Kom maar op: [Politiek] Moderating methods

Hier graag weer ontopic verder!!!!!

pi_6303443
Volgens Frits Wester werken Wijnschenk en Heinsbroek nu aan de oprichting van de NLPF... jawel, de Nieuwe Lijst Pim Fortuyn.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6303526
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 23:47 schreef Zander het volgende:
Volgens Frits Wester werken Wijnschenk en Heinsbroek nu aan de oprichting van de NLPF... jawel, de Nieuwe Lijst Pim Fortuyn.
Mag dat wel, omdat Pim Fortuyn als merknaam gereserveerd was? Dan moet Harry Mens toch toestemming verlenen?
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_6304852
quote:
'Kabinet valt vandaag'
Gepubliceerd op woensdag 16 oktober 2002

CDA-bewindslieden zouden hebben besloten dat het kabinet vandaag valt. Ook bronnen in de VVD melden dat het 'afgelopen' is. Het kabinet besprak dinsdagavond het geruzie binnen de LPF. Kemphanen Bomhoff en Heinsbroek weigerden af te treden.

Het kabinet Balkenende-I lijkt bijna niet meer te redden. Of beide ruziënde LPF-ministers Bomhoff en Heinsbroek moeten toch nog besluiten op te stappen om het kabinet te redden, en de LPF-fractie moet er eindelijk in slagen de rijen te sluiten. Dat lijkt echter niet waarschijnlijk.
RTL-journalist Frits Wester, voormalig CDA-voorlichter, meldde dinsdagavond laat dat 'het CDA de stekker uit het kabinet trekt'. Hij deed zijn uitspraken ''op basis van bronnen binnen het CDA". Het ANP meldde dat ook binnen de VVD werd gezegd dat het vandaag "afgelopen" is voor het kabinet.

Overleg geschorst

Op de avond na de uitvaart van prins Claus zou het kabinet eerst bijeen komen om te praten over de meningsverschillen over de uitbreiding van de Europese Unie, maar dat onderwerp kwam niet ter sprake. Het overleg ging alleen nog maar over de voortslepende crisis binnen de LPF. Bij coalitiepartners CDA en VVD lijkt het geduld steeds meer op te raken. Ook dinsdag sloten LPF-ministers Heinsbroek en Bomhoff geen vrede.

Het 1,5 uur durende kabinetsberaad werd geschorst uit piëteit met de koninklijke familie. De 'zorgelijke' situatie "raakt aan de positie van het kabinet'', zei premier Balkenende. Er is ''daadkracht'' nodig. De meeste bewindslieden weigerden elk commentaar. Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst zei dat er alleen was gesproken over ''de actuele politieke situatie''.

Eduard Bomhoff legde na afloop van de vergadering wel een verklaring af. Hij zei het te betreuren dat juist op ''een dag van veel emoties'' de politieke emoties ''verdorie'' weer zijn opgelaaid. ''Ik vind het erg jammer,'' aldus Bomhoff, vice-premier van de LPF. "Ik zou niets doen dan van harte doorgaan.''

'Zo kan het niet langer'

Eerder op de avond zei minister-president Balkenende dat 'het zo niet langer kan''. De ruzie tussen Bomhoff en Heinsbroek moet wat hem betreft zo snel mogelijk afgelopen zijn. "Twee ministers die niet door een deur kunnen, kan niet. Dat leidt teveel af. Er moeten grenzen worden getrokken. En die grens is bereikt.'' Veel problemen in de maatschappij wachten dringend op oplossingen, en daar komt nu volgens Balkenende ''niets van terecht.''

Ook de VVD is de LPF 'helemaal beu'. VVD-fractievoorzitter Zalm maakte de afgelopen dagen al in ferme bewoordingen duidelijk dat het 'gerommel' binnen die partij nu maar eens afgelopen moet zijn. ''Dit kan niet zo doorgaan.''

'Heinsbroek en Bomhoff moeten weg'

Direct na de rouwplechtigheid van prins Claus vond er op het ministerie van Verkeer en Waterstaat een crisisoverleg plaats over het conflict tussen Bomhoff en Wijnschenk. De crisis is voor een deel terug te voeren op 'onverenigbaarheid van karakters' tussen beide bewindslieden, die niet meer met elkaar spreken.

LPF-fractievoorzitter Wijnschenk zei na dat crisisberaad, waarbij onder meer ook kamerlid Herben en en staatssecretaris Van Leeuwen aanwezig waren, dat de LPF-ministers De Boer en Nawijn en de vijf LPF-staatssecretarissen Bomhoff en Heinsbroek hebben verzocht op te stappen. Wijnschenk vindt dat 'een drama'. ''Heinsbroek moet blijven. Als er één LPF-minister is, dan is het wel Heinsbroek." De LPF-fractie zou volgens hem mogelijk wel het vertrek van minister Bomhoff kunnen eisen. Wijnschenk sloot dinsdagavond in ieder geval ''niets meer uit''. Ook de val van het kabinet niet. ''De situatie is nu erg onoverzichtelijk.''

Kamerlid Mat Herben zei niet uit te sluiten dat Heinsbroek zal aftreden. Hij verwacht dat het kabinet dan kan voortbestaan. "Er moet binnen 24 uur een oplossing zijn'', zei Herben. Zoniet, dan valt volgens hem het kabinet Balkenende. Om het kabinet van de ondergang te redden zijn er waarschijnlijk vier scenario's: Bomhoff en Heinsbroek sluiten vrede, ofwel Heinsbroek ofwel Bomhoff treedt af, of Heinsbroek en Bomhoff treden allebei af.

Wijnschenk

Dat Wijnschenk zijn steun uitsprak voor Heinsbroek is overigens niet zo vreemd. De minister van Economische Zaken bleef de afgelopen weken vierkant achter hem staan tijdens de onrust binnen de LPF-fractie over zijn wankele leiderschap. Woensdag beslist de LPF-fractie over het lot van Wijnschenk. Voormalig fractievoorzitter en onderhandelaar tijdens de formatie, Mat Herben, wordt alom gezien als de beste opvolger. ''Ik word dan de politiek leider,'' aldus Herben.

Ook de Tweede Kamer debatteert woensdag over de problemen bij de LPF en de gevolgen daarvan voor het kabinet, nadat GroenLinks, PvdA en D66 daarover een debat hebben aangevraagd. Twee weken geleden stuurde Balkenende nog een ansichtkaart vanuit de ministerraad met de handtekeningen van de bewindspersonen en de mededeling dat de ministersploeg eensgezind was.

Door alle conflicten binnen de partij lijkt de LPF in rap tempo de overgebleven steun van de het volk te hebben verloren. Volgens een opiniepeiling in opdracht van het tv-programma Netwerk zou de LPF nog slechts drie zetels halen. De partij behaalde in mei nog 26 zetels. Ook is het vertrouwen in het kabinet Balkenende lager dan ooit.

Bron: http://www.planet.nl/news/0,2031,80_1620_1218748,00.html
  woensdag 16 oktober 2002 @ 01:38:52 #86
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6305035
Het heeft onderhand toch iets vertrouwds, Matje Herben die meewarig glimlachend het volk komt informeren over de laatste heksenbrouwseltjes die gedistilleerd worden in de achterkamertjes van de LPF. Laat Wijnschenk maar weer achter z'n Nintendo kruipen, Herbie is back!
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  woensdag 16 oktober 2002 @ 02:00:45 #87
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_6305260
Jammer dit.. Het had leuk kunnen worden, heel dom van de LPF, stelletje kleuters..

Ik hoop iig dat het regeerakkoord (waar ik mij wel in kan vinden) niet verloren gaat, en laat er nu alsjeblieft in godsnaam geen links kabinet komen, want daar zit het nederlandse volk echt niet op te wachten. (dit was waarschijnlijk allemaal ook niet gebeurd als Fortuijn niet was vermoord, maar dat is weer een ander verhaal).

woensdag 16 oktober 2002 @ 07:22:32 #88
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_6305860
Het CDA wil er mee kappen en ook de VVD vindt het mooi geweest.

Hoe moet een volgende coaltie eruit zien?

Ik vind: VVD, CDA en SP

pi_6305911
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 07:22 schreef Wolk het volgende:
Het CDA wil er mee kappen en ook de VVD vindt het mooi geweest.

Hoe moet een volgende coaltie eruit zien?

Ik vind: VVD, CDA en SP

grapje zeker??
"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
  woensdag 16 oktober 2002 @ 08:02:11 #90
3342 Wolk
pi_6305920
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 07:57 schreef eenuitduizend het volgende:

[..]

grapje zeker??

Nee hoor..

CDA moet er zeker in, VVD mag erin omdat NL blijkbaar rechts geregeerd moet worden (maar ze verloren wel zetels op 15 mei) en de SP is de partij die de meeste winst behaalt op dit moment..

Huppa, samenstoppen in 1 kabinet !!

pi_6305965
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 08:02 schreef Wolk het volgende:

[..]

Nee hoor..

CDA moet er zeker in, VVD mag erin omdat NL blijkbaar rechts geregeerd moet worden (maar ze verloren wel zetels op 15 mei) en de SP is de partij die de meeste winst behaalt op dit moment..

Huppa, samenstoppen in 1 kabinet !!

de VVD en SP?

dat zullen beide never nooit niet willen (ik zie de grijns al op Zalms gezicht hèhèhè )

"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
  woensdag 16 oktober 2002 @ 08:32:43 #92
13250 Lod
Sapere aude!
pi_6305994
Ik heb eigenlijk een vraagje aan alle echte LPF-stemmers (dus niet de sympathie-stemmers). Op onze twijfels over het functioneren van de LPF in het begin riepen jullie allemaal dat zij eerst een kans moesten krijgen om zich waar te maken. Die kans hebben ze nu gehad, wat is júllie oordeel nu?
GNU Terry Pratchett
pi_6306008
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 02:00 schreef Spina1 het volgende:
laat er nu alsjeblieft in godsnaam geen links kabinet komen, want daar zit het nederlandse volk echt niet op te wachten.
Ik denk het wel, dat regeerakkoord is zo kut dat iedereen nu denkt, Paars deed het zo slecht nog niet.

Anyway, de PvdA krijgt in december wederom mijn stem.

pi_6306035
Laat maar vallen, zooitje. Ze hebben een mooie kans gekregen en het verpruts. Jammer.

Mensen moeten alleen niet denken dat omdat één rechtse regering door toedoen van de LPF is gevallen de denkbeelden en wensen van een meerderheid van de kiezers meteen is verandert.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 16 oktober 2002 @ 08:47:04 #95
3342 Wolk
pi_6306045
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 08:44 schreef Strolie75 het volgende:
Laat maar vallen, zooitje. Ze hebben een mooie kans gekregen en het verpruts. Jammer.

Mensen moeten alleen niet denken dat omdat één rechtse regering door toedoen van de LPF is gevallen de denkbeelden en wensen van een meerderheid van de kiezers meteen is veranderd.

De meerderheid van de kiezers is het alleen niet met elkaar eens. Zoals Bomhoff en Heinsbroek het ook niet eens zijn..

Wat wil Nederland nu eigenlijk

pi_6306058
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 08:36 schreef CloudBox het volgende:

[..]

Ik denk het wel, dat regeerakkoord is zo kut dat iedereen nu denkt, Paars deed het zo slecht nog niet.

Anyway, de PvdA krijgt in december wederom mijn stem.

Paars was absoluut niet links, eerder centrum-rechts.

(dat er nu zo weinig mensen aan de poort van NL staan is hoofdzakelijk het gevolg van de Paarse immigratie wet!)

pi_6306441
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 08:32 schreef Lod het volgende:
Ik heb eigenlijk een vraagje aan alle echte LPF-stemmers (dus niet de sympathie-stemmers). Op onze twijfels over het functioneren van de LPF in het begin riepen jullie allemaal dat zij eerst een kans moesten krijgen om zich waar te maken. Die kans hebben ze nu gehad, wat is júllie oordeel nu?
Die kans hebben ze verspeeld, da's duidelijk.
Jammer, ik sta nog steeds achter de ideeën, helaas de uitvoerders waren meer met zich zelf bezig , een enkele uitzondering daargelaten.
Er zou vandaag een wonder moeten gebeuren wil het kabinet stand houden en ook zou het standhouden, zal dat waarschijnlijk toch niet voor lang zijn.

CDA-VVD nu en dat lijkt me prima.
Ondanks alles wat er gebeurd is, heeft PF toch wel degelijk een en ander bewerkstelligtd en zijn veel van zijn ideeën overgenomen (in een wellicht wat "handsamer uitvoering") door CDA-VVD.

Zolang de PvdA , D'66 met de Graaff of GroenLinks maar niet in een nieuw kabinet komen....maar dat zal niet gebeuren gelukkig.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 16 oktober 2002 @ 09:44:58 #98
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6306612
Waarom is Thom de Graaf eigenlijk iedere week wel in Barend en Van Dorp? Zijn dat bilmaatjes of zo?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_6307093
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 09:31 schreef milagro het volgende:

[..]

Die kans hebben ze verspeeld, da's duidelijk.
Jammer, ik sta nog steeds achter de ideeën, helaas de uitvoerders waren meer met zich zelf bezig , een enkele uitzondering daargelaten.
Er zou vandaag een wonder moeten gebeuren wil het kabinet stand houden en ook zou het standhouden, zal dat waarschijnlijk toch niet voor lang zijn.

CDA-VVD nu en dat lijkt me prima.
Ondanks alles wat er gebeurd is, heeft PF toch wel degelijk een en ander bewerkstelligtd en zijn veel van zijn ideeën overgenomen (in een wellicht wat "handsamer uitvoering") door CDA-VVD.

Zolang de PvdA , D'66 met de Graaff of GroenLinks maar niet in een nieuw kabinet komen....maar dat zal niet gebeuren gelukkig.

nou, maak je borst maar nat.......ik vermoed dat paultje R. reeds in de stratblokken staat......die zal wel weer niet van het scherm af te slaan zijn.....
pi_6307160
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 10:20 schreef eenuitduizend het volgende:

[..]

nou, maak je borst maar nat.......ik vermoed dat paultje R. reeds in de stratblokken staat......die zal wel weer niet van het scherm af te slaan zijn.....

Opportunist van het ergste soort, dat hebben we de afgelopen weken al gezien...hij loopt nu denk ik met een permanente erectie rond...

Maar ik denk toch dat eerder de SP een kans maakt , en dan geheel op conto van Marijnissen, een man die ik wel heel hoog heb zitten.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')