en maak het bedrag dan ook maar iets hofer 50 euro voor een oplage van 3600 is niets. Ik vraag toch echt 10 keer zoveel voor een A5 advertentie.
Let ook op de doelgroep: Advertentielezers: 12-16 jaar, dansscholen, uitgaansgelegenheden, coffeeshops (hehe) enz.
Slordig dat de vereniging niet zo'n brief heeft gemaakt.
quote:3600 leden van een [insert vereniging]
Op dinsdag 15 oktober 2002 20:56 schreef Teunn het volgende:
nou als je eens wat meer verteld... misschien wil ik wel adverteren / sponsoren... maarre aan welke 3600 man wordt mijn advertentie getoont?
Dus bij een studievereniging/studentenvereniging kun je de lokale horeca afgaan, bij een verening van miniatuurtreinliefhebbers kun je beter Marklin en/of Fleischmann proberen
Advertentie type: b.v. een spandoek full color / zwart-wit advertentie in clubblad
Locatie: Achter het goal / verschillende tarieven voor pagina's
Duur: 10 wedstrijden / 1 uitgave
Publiek:
- leeftijd: 12-35
- uit: lutjebroek
Extra faciliteiten voor sponsors: gratis koffie thee in clubhuis voor relaties etc. etc. etc.
Zodra je een propositie hebt waarvan je het gevoel hebt dat deze compleet is kan je deze op verschillende manieren aan de man brengen.
Een mailing, face-to-face verkoop, telemarketing, via internet, branche verenigingen benaderen, etc. etc.
Ik weet niet zo 1,2,3 een locatie op het Internet waar je hier voorbeelden kan vinden, maar vast en zeker dat je wat met google moet kunnen vinden.
quote:Het is idd voor een studentenvereniging dus de doelgroep is ook al duidelijk. De cafe'tjes in de omgeving sponsoren niet voor zo'n klein bedrag. Vaak hebben zij een aantal grote projecten en daar wijken ze niet vanaf helaas. Ik denk dat ik het moet hebben van de wat grotere bedrijven en ondernemingen waarvan de doelgroep studenten zijn.
Op woensdag 16 oktober 2002 01:11 schreef Light het volgende:
En 't kan helpen om je in ieder geval in eerste instantie te richten op bedrijven waarvoor de leden van de vereniging een potentiele doelgroep is.Dus bij een studievereniging/studentenvereniging kun je de lokale horeca afgaan, bij een verening van miniatuurtreinliefhebbers kun je beter Marklin en/of Fleischmann proberen
quote:Je kunt dan natuurlijk ook [bierbrouwer naar keuze] aanschrijven. Hoewel, bij zo'n studentenvereniging is meestal maar 1 soort bier, en 't lijkt me niet slim om Grolsch aan te schrijven als je Heineken van de tap hebt
Op donderdag 17 oktober 2002 12:59 schreef da_blonde het volgende:[..]
Het is idd voor een studentenvereniging dus de doelgroep is ook al duidelijk. De cafe'tjes in de omgeving sponsoren niet voor zo'n klein bedrag. Vaak hebben zij een aantal grote projecten en daar wijken ze niet vanaf helaas. Ik denk dat ik het moet hebben van de wat grotere bedrijven en ondernemingen waarvan de doelgroep studenten zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |