abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6299165
Voor de vereniging waar ik bij zit zoek ik een (aantal) sponsor(s). Het gaat om een bedrag van 50 euro en ik ruil daarvoor kan de sponsor een advertentie plaatsen die voor ongeveer 3600 man zichtbaar is. Wie heeft suggesties hoe ik aan een sponsor kom?
pi_6299190
misschien kan je een topic openen op een forum op internet
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_6299249
Je schrijft een brief en brengt die naar bedrijven.
pi_6299315
brief schrijven aan potentiele sponsors

en maak het bedrag dan ook maar iets hofer 50 euro voor een oplage van 3600 is niets. Ik vraag toch echt 10 keer zoveel voor een A5 advertentie.

to climb or not to climb, thats the question
pi_6299619
nou als je eens wat meer verteld... misschien wil ik wel adverteren / sponsoren... maarre aan welke 3600 man wordt mijn advertentie getoont?
pi_6299672
Heb ik ook een keer moeten doen. Brief laten typen door iemand die dat kan (ik neem aan het secretariaat van je vereniging) en dan geven aan allerlei bedrijven (in een mooie enveloppe en naar dat bedrijf gericht).

Let ook op de doelgroep: Advertentielezers: 12-16 jaar, dansscholen, uitgaansgelegenheden, coffeeshops (hehe) enz.

Slordig dat de vereniging niet zo'n brief heeft gemaakt.

Billie Holiday is Lady Day!
pi_6299681
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 20:56 schreef Teunn het volgende:
nou als je eens wat meer verteld... misschien wil ik wel adverteren / sponsoren... maarre aan welke 3600 man wordt mijn advertentie getoont?
3600 leden van een [insert vereniging]
pi_6299740
wat voor iets? en hoe wordt mijn advertentie getoont? in een club blad? of op een span doek? wanneer? mail me maar teun@funnygames.nl
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2002 @ 00:58:10 #9
34726 Fratz
Max
pi_6304514
in plaats van brieven schrijven (die, ik spreek uit ervaring) toch vaak linea recta de prullenbak ingaan, kun je beter voor een persoonlijk contact zorgen. bel dus bedrijven op, maak een afspraak en ga bij ze langs. zo zien ze je persoonlijk en kun je heel wat meer uitleggen over je doelen. vaak zijn bedrijven dan ook eerder geneigd om toezeggingen te doen. veel succes.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_6304702
En 't kan helpen om je in ieder geval in eerste instantie te richten op bedrijven waarvoor de leden van de vereniging een potentiele doelgroep is.

Dus bij een studievereniging/studentenvereniging kun je de lokale horeca afgaan, bij een verening van miniatuurtreinliefhebbers kun je beter Marklin en/of Fleischmann proberen

woensdag 16 oktober 2002 @ 14:18:55 #11
22456 zrski
schildpadje...
pi_6311532
Je propositie inderdaad eerst even verduidelijken.

Advertentie type: b.v. een spandoek full color / zwart-wit advertentie in clubblad
Locatie: Achter het goal / verschillende tarieven voor pagina's
Duur: 10 wedstrijden / 1 uitgave
Publiek:
- leeftijd: 12-35
- uit: lutjebroek
Extra faciliteiten voor sponsors: gratis koffie thee in clubhuis voor relaties etc. etc. etc.

Zodra je een propositie hebt waarvan je het gevoel hebt dat deze compleet is kan je deze op verschillende manieren aan de man brengen.
Een mailing, face-to-face verkoop, telemarketing, via internet, branche verenigingen benaderen, etc. etc.

Ik weet niet zo 1,2,3 een locatie op het Internet waar je hier voorbeelden kan vinden, maar vast en zeker dat je wat met google moet kunnen vinden.

Er is maar 1 actief discussieforum in Nederland voor ondernemers! http://www.higherlevel.nl
pi_6327999
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 01:11 schreef Light het volgende:
En 't kan helpen om je in ieder geval in eerste instantie te richten op bedrijven waarvoor de leden van de vereniging een potentiele doelgroep is.

Dus bij een studievereniging/studentenvereniging kun je de lokale horeca afgaan, bij een verening van miniatuurtreinliefhebbers kun je beter Marklin en/of Fleischmann proberen

Het is idd voor een studentenvereniging dus de doelgroep is ook al duidelijk. De cafe'tjes in de omgeving sponsoren niet voor zo'n klein bedrag. Vaak hebben zij een aantal grote projecten en daar wijken ze niet vanaf helaas. Ik denk dat ik het moet hebben van de wat grotere bedrijven en ondernemingen waarvan de doelgroep studenten zijn.
pi_6335059
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 12:59 schreef da_blonde het volgende:

[..]

Het is idd voor een studentenvereniging dus de doelgroep is ook al duidelijk. De cafe'tjes in de omgeving sponsoren niet voor zo'n klein bedrag. Vaak hebben zij een aantal grote projecten en daar wijken ze niet vanaf helaas. Ik denk dat ik het moet hebben van de wat grotere bedrijven en ondernemingen waarvan de doelgroep studenten zijn.

Je kunt dan natuurlijk ook [bierbrouwer naar keuze] aanschrijven. Hoewel, bij zo'n studentenvereniging is meestal maar 1 soort bier, en 't lijkt me niet slim om Grolsch aan te schrijven als je Heineken van de tap hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')