quote:Top Gear-presentator Jeremy Clarkson heeft een laatste waarschuwing van de BBC gekregen voor het vermeende gebruik van het 'n-woord' in een rijmpje. Hij zegt dat het onmogelijk zal zijn om voortaan nooit meer iemand te beledigen en verwacht ontslag bij de omroep.
In een niet-uitgezonden filmpje uit 2012 waar The Daily Mirror de hand oplegde zegt Clarkson de Engelse versie van iene miene mutte: "Eeny meeny miny moe." Daar lijkt hij vervolgens mompelend "Catch a n****r by his toe" aan toe te voegen. De presentator ontkent het woord in de mond te hebben genomen. "We hebben er geen twijfel over mogelijk gelaten hoe serieus deze kwestie voor ons is", zegt de BBC echter in een reactie.
De omroep heeft Clarkson dan ook een allerlaatste waarschuwing gegeven. "Als ik nog eenmaal een beledigende opmerking maak, waar of wanneer dan ook, krijg ik de zak", aldus Clarkson. "Maar zelfs voor de aartsengel Gabriël zou dat een zwaard van Damocles zijn. Het is onvermijdelijk dat er op een dag iemand ergens zal zeggen dat ik diegene heb beledigd, en dan is het gewoon gedaan met me."
Clarkson heeft een lange voorgeschiedenis van botte opmerkingen. Zo noemde hij een antikernwapenvereniging 'een stelletje lesbies', en toen er door ambtenaren werd gestaakt zei hij over de stakers: "Die moeten hun huis uit worden gesleept en voor de ogen van hun familie worden doodgeschoten." Dat leverde een ware stortvloed aan klachten bij de BBC op en destijds werd al verwacht dat de omroep Clarkson de laan uit zou sturen.
Clarkson is een goede man en verdient het niet om zo een laatste waarschuwing te krijgen en te schande worden gezet. Mijn respect voor de BBC heb ik ook verloren. Er waren toentertijd meerdere takes gemaakt en hij had er voor gezorgd dat die ene take het programma niet zou halen. Nu is het toch naar buiten gekomen dat hij een oud rijmpje citeerde in die take. Dat rijmpje bestond namelijk al.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:10 schreef Falco het volgende:
What? Deze man een held? De baas van de LA Clippers moet 2,5 miljoen boete betalen en is geschorst door de NBA en die druiloor van een Clarkson komt er van af met een waarschuwing?
Inderdaadquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Clarkson
God
BBC kan roepen wat ze willen, ik denk dat het slechts een formaliteit is. Als ze Jeremy van TopGear halen is de show niks meer en kunnen ze wel opdoeken.
uhuh teleurstellend dat men dus een oude scene moeten gebruiken en super vertraagd nog wel. in eerste instantie had ik echt iets van uhmmm ok scene nooit op tv geweest is dit een soort van heksenjacht op deze heer...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:24 schreef richolio het volgende:
[..]
Clarkson is een goede man en verdient het niet om zo een laatste waarschuwing te krijgen en te schande worden gezet. Mijn respect voor de BBC heb ik ook verloren. Er waren toentertijd meerdere takes gemaakt en hij had er voor gezorgd dat die ene take het programma niet zou halen. Nu is het toch naar buiten gekomen dat hij een oud rijmpje citeerde in die take. Dat rijmpje bestond namelijk al.
Hij heeft gewoon een beetje 'groffe' humor. Dat gebeurd hier in Nederland constant. Belachelijk dit. Sneue mensen ook.
Jij vindt het geen bezwaar als iemand zegt: "Catch a nigger by his toe, when he squeals, let him go"?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:59 schreef richolio het volgende:
Ik vind het eigenlijk best grappig. Clarkson is sowieso een briljante man. Wat een zeikerds zijn er toch weer op de wereld.. Waar je je druk om kan maken..
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Clarkson
God
BBC kan roepen wat ze willen, ik denk dat het slechts een formaliteit is. Als ze Jeremy van TopGear halen is de show niks meer en kunnen ze wel opdoeken.
Hij heeft racistische humor. Prima als jij daar van houdt, maar als je ziet hoe vaak hij in opspraak is gekomen hadden ze hem wat mij betreft mogen ontslaan. Snap ook nooit zo goed dat mensen het altijd voor beroemdheden opnemen. Als jouw buurman jou meermaals beledigd, neem je het dan ook voor hem op?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:24 schreef richolio het volgende:
[..]
Clarkson is een goede man en verdient het niet om zo een laatste waarschuwing te krijgen en te schande worden gezet. Mijn respect voor de BBC heb ik ook verloren. Er waren toentertijd meerdere takes gemaakt en hij had er voor gezorgd dat die ene take het programma niet zou halen. Nu is het toch naar buiten gekomen dat hij een oud rijmpje citeerde in die take. Dat rijmpje bestond namelijk al.
Hij heeft gewoon een beetje 'groffe' humor. Dat gebeurd hier in Nederland constant. Belachelijk dit. Sneue mensen ook.
Jup. Hij mompelde het maar. Iedereen zegt wel een keertje iets heel grofs of wat eigenlijk niet tof is. Hij heeft er dan ook alles aan gedaan dat die take het programma niet zou halen. Nu is het helaas toch naar buiten gekomen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:27 schreef Ruif het volgende:
[..]
Jij vindt het geen bezwaar als iemand zegt: "Catch a nigger by his toe, when he squeals, let him go"?
Uhuh, een keertje. Maar als hij zoiets veel vaker zou doen, dan zou je het wel erg vinden toch?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:30 schreef richolio het volgende:
[..]
Jup. Hij mompelde het maar. Iedereen zegt wel een keertje iets heel grofs of wat eigenlijk niet tof is. Hij heeft er dan ook alles aan gedaan dat die take het programma niet zou halen. Nu is het helaas toch naar buiten gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nog een lijstje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:36 schreef Ruif het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nog een lijstje:Geweldig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]![]()
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:36 schreef Ruif het volgende:
[..]
Uhuh, een keertje. Maar als hij zoiets veel vaker zou doen, dan zou je het wel erg vinden toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nog een lijstje:Ik vind het eigenlijk allemaal wel gewoon grappig..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is nou eenmaal ons verschil, de humor.
Ik vind niet dat hier gevolgen aan vast horen te zitten.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Net wat je humor is. Als ik een niet grappige presentator in dienst zou hebben die moet teren op een autoprogramma voor zwakzinnigen en steeds voor opheft zorgt, had ik hem allang ontslagen.quote:![]()
Dat mag natuurlijk. Ik vind het niet zo leuk als iemand een Hitlergroet doet of racistische grappen maakt en hoop dat de BBC hem gewoon ontslaat. Smaken verschillen:)quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:54 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk allemaal wel gewoon grappig..Dat is nou eenmaal ons verschil, de humor.
Ik vind niet dat hier gevolgen aan vast horen te zitten.
![]()
Goed, die moet ik je nageven. De sieg heil was wat minder. Maar de BBC gaat hem denk ik niet ontslaan. Top Gear is een van hun succesvolste programma's en zonder Clarkson is het niets..quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:58 schreef Ruif het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk. Ik vind het niet zo leuk als iemand een Hitlergroet doet of racistische grappen maakt en hoop dat de BBC hem gewoon ontslaat. Smaken verschillen:)'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
BBC is best heel erg traditioneel hoor. Je hebt gelijk dat ze hem niet snel zullen ontslaan, maar ik vermoed dat hij er niet nog een keer mee wegkomt.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Goed, die moet ik je nageven. De sieg heil was wat minder. Maar de BBC gaat hem denk ik niet ontslaan. Top Gear is een van hun succesvolste programma's en zonder Clarkson is het niets..![]()
Denk dat je daar wel gelijk in hebt eigenlijk. En hij weet dat vermoed ik ook welquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:04 schreef Ruif het volgende:
[..]
BBC is best heel erg traditioneel hoor. Je hebt gelijk dat ze hem niet snel zullen ontslaan, maar ik vermoed dat hij er niet nog een keer mee wegkomt.Wel jammer.. Ik ga zijn lompe grapjes missen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Dat is net zo racistisch als Zwarte Piet; dat rijmpje bestaat namelijk altijd al zo. Is niet iets wat Clarkson heeft verzonnen of zo.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:27 schreef Ruif het volgende:
Jij vindt het geen bezwaar als iemand zegt: "Catch a nigger by his toe, when he squeals, let him go"?"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Precies! Tamelijk dubbele moraal om zich hier nu over op te winden..quote:Op zondag 4 mei 2014 11:14 schreef superniger het volgende:
Waren ze ook maar zo steng geweest tegen Jimmy Savile en zijn matties bij de bbc.Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: