Die groep lijkt mij ook erg klein. Dat laatste valt mij niet op. Wat mij dan weer opvalt is dat men eerder een voorkeursbehandeling krijgt. We hebben ook nog een tijd gehad dat werd gezegd dat je Marokkanen wel de tijd moest gunnen in te burgeren.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:10 schreef Piye het volgende:
[..]
Wat is 'heel raar'? De groep kaalgeschoren bomberjacks, die het liefst alles dat een weekje in de zon heeft gelegen het land uit wil, is naar mijn idee niet heel groot. Het valt me echter vaak op dat, wanneer je wat dieper op een onderwerp ingaat, meer mensen een speciale behandeling, aan de hand van iemands afkomst, voorstaan dan je op het eerste gezicht zou denken.
Dat klopt, vorige eeuw.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:21 schreef Globali het volgende:
[..]
Die groep lijkt mij ook erg klein. Dat laatste valt mij niet op. Wat mij dan weer opvalt is dat men eerder een voorkeursbehandeling krijgt. We hebben ook nog een tijd gehad dat werd gezegd dat je Marokkanen wel de tijd moest gunnen in te burgeren.
Dat klinkt wel heel erg..... Ik ben geboren en getogen in de vorige eeuw. Klinkt ook niet best.quote:
Ik wilde eerst 'het vorige millennium' zeggen, maar dat klonk weer zo dramatisch.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel erg..... Ik ben geboren en getogen in de vorige eeuw. Klinkt ook niet best.
Klinkt voor mij beter. Maar je kan ook geen kant op als je uit die eeuw komt. Of je moet trouwen met iemand van 14. "papa komt uit de vorige eeuw.....die begrijpt dit niet". Dan heb je in elk geval een moeder van deze tijd. Die zal dan vast veel twitteren.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:34 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik wilde eerst 'het vorige millennium' zeggen, maar dat klonk weer zo dramatisch.
Ik vind het een veel engere gedachte dat er in Nederland mensen rondlopen die Joden- en homohaat verkondigen en propageren. Ik knal er maar even een Godwin in, maar er is geen woord aan gelogen als ik erop wijs dat zulke gedachten in de jaren '30 ook erg populair waren in Duitsland. Of beter gezegd: populair konden worden, omdat te weinig mensen er écht iets tegen ondernamen.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Precies! mensen met een afwijkende mening moeten onze samenleving uit!
Brr, wat een enge gedachte.
Muziek goed of niet goed vinden is heel persoonlijk. Je kan dom haat geroep wel gewoon afkeuren als normaal mens.quote:
Ok, dus je zou ze niet dwingen te verlaten / uitzetten?quote:Op zondag 4 mei 2014 13:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het een veel engere gedachte dat er in Nederland mensen rondlopen die Joden- en homohaat verkondigen en propageren. Ik knal er maar even een Godwin in, maar er is geen woord aan gelogen als ik erop wijs dat zulke gedachten in de jaren '30 ook erg populair waren in Duitsland. Of beter gezegd: populair konden worden, omdat te weinig mensen er écht iets tegen ondernamen.
Wat "de samenleving uit moeten" betreft, twee dingen:
1) Deze mensen maken helemaal geen deel uit van onze samenleving, maar staan daar buiten. Lees: ze plaatsen zichzelf daar nadrukkelijk buiten.
2) Ik heb nergens gezegd dat ze weg moeten uit dit land. Ik zie ze graag vertrekken, maar dat is wat anders dan moeten.
Nee, het is niet "opgelost". Zo lang we in Nederland mensen hebben met zulke zieke gedachten - die ze ook nog eens verkondigen - hebben we een strijd te strijden.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, dus je zou ze niet dwingen te verlaten / uitzetten?
Dan mag jij jouw mening hebben, en hij de zijne. Zolang jullie er beiden niet naar handelen. Tada, opgelost!
nee ik beoordeel anderen nietquote:Op zondag 4 mei 2014 13:46 schreef Globali het volgende:
[..]
Muziek goed of niet goed vinden is heel persoonlijk. Je kan dom haat geroep wel gewoon afkeuren als normaal mens.
Ik ook.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:48 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik wel. Ik heb een hekel aan mensen die haten.
Ik vind jouw mening een stuk zorgelijker dan de zijne. Hij zegt niets meer dan dat hij bepaalde anderen stom vindt. Jij wil andersdenkenden het liefste weg hebben.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, het is niet "opgelost". Zo lang we in Nederland mensen hebben met zulke zieke gedachten - die ze ook nog eens verkondigen - hebben we een strijd te strijden.
Je haat mensen die anderen haten. Zelfhaat much?quote:Op zondag 4 mei 2014 13:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ook.
Ik haat nooit zomaar complete groepen mensen. Maar als je door een onophoudelijke stroom negatieve gebeurtenissen een bepaalde mate van hekel / haat begint te ontwikkelen, krijg jij (niet zij) de zwarte piet toegespeeld.
Marokkanen bedoel je? Die hebben het zelf over zich afgeroepen. Niet elke Marokkaan. Wel als geheel en groep. Dat gaf ik vele jaren geleden al aan op Marokko.nl. Dan moet men nu niet verbaasd zijn.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ook.
Ik haat nooit zomaar complete groepen mensen. Maar als je door een onophoudelijke stroom negatieve gebeurtenissen een bepaalde mate van hekel / haat begint te ontwikkelen, krijg jij (niet zij) de zwarte piet toegespeeld.
Klopt. Daarom moet de man dit ook mogen zingen.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:54 schreef probeer het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is absoluut. Anders is het geen vrijheid.
Let wel, dat staat compleet los van het handelen op basis van een mening. Daar trekken we, terecht, de grens.
only god can judge mequote:Op zondag 4 mei 2014 13:48 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik wel. Ik heb een hekel aan mensen die haten.
In Nederland is de vrijheid van meningsuiting helemaal niet absoluut.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:54 schreef probeer het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is absoluut. Anders is het geen vrijheid.
Let wel, dat staat compleet los van het handelen op basis van een mening. Daar trekken we, terecht, de grens.
Wat is absoluut op dat gebied? Niets. Maar je kan hier alles zeggen behalve als je werkelijk oproept tot geweld.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:04 schreef Piye het volgende:
[..]
In Nederland is de vrijheid van meningsuiting helemaal niet absoluut.
Terecht.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:51 schreef Elfletterig het volgende:
Maar als je door een onophoudelijke stroom negatieve gebeurtenissen een bepaalde mate van hekel / haat begint te ontwikkelen, krijg jij (niet zij) de zwarte piet toegespeeld.
Nou oproepen tot geweld is al een uitzondering, maar zo ook haat zaaien en beledigen. Vervelende hiervan is dat het vrij subjectief is.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Wat is absoluut op dat gebied? Niets. Maar je kan hier alles zeggen behalve als je werkelijk oproept tot geweld.
Ik weet het. En dát vind ik een stuk zorgwekkender dan een of andere gek die een groep mensen beledigt.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:04 schreef Piye het volgende:
[..]
In Nederland is de vrijheid van meningsuiting helemaal niet absoluut.
Oproepen tot geweld zou je kunnen zien (en dat wordt ook gedaan denk ik?) als het omzetten van woorden in daden. En daar trekken we terecht een grens.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:12 schreef Piye het volgende:
[..]
Nou oproepen tot geweld is al een uitzondering, maar zo ook haat zaaien en beledigen. Vervelende hiervan is dat het vrij subjectief is.
Dat is het ook. Dus niet werkelijk absoluut. Maar met haat zaaien en beledigen kan je erg ver gan in dit land. Het lijkt mij niet nodig.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:12 schreef Piye het volgende:
[..]
Nou oproepen tot geweld is al een uitzondering, maar zo ook haat zaaien en beledigen. Vervelende hiervan is dat het vrij subjectief is.
je moet jezelf beoordelen aan de hand van gods visiequote:Op zondag 4 mei 2014 14:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Je bent vast een moslim. Ik beoordeel mijzelf dagelijks.
Ik heb niets met god of welke religie dan ook. Ik bepaal zelf wel wat ik normaal vind.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:17 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
je moet jezelf beoordelen aan de hand van gods visie
sterkte in de helquote:Op zondag 4 mei 2014 14:20 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik heb niets met god of welke religie dan ook. Ik bepaal zelf wel wat ik normaal vind.
nee manquote:
Ik zat net via Google op te zoeken hoe de hel eigenlijk is. Maar ben je gelovig?quote:Op zondag 4 mei 2014 14:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
nee man
maar was grapje, misschien beetje erge
alleen aan god om te beslissen niet aan mij
Ik eigenlijk ook.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik weet het. En dát vind ik een stuk zorgwekkender dan een of andere gek die een groep mensen beledigt.
Tuurlijkquote:Op zondag 4 mei 2014 14:24 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik zat net via Google op te zoeken hoe de hel eigenlijk is. Maar ben je gelovig?
En nog een stukje erger zijn de mensen die roepen dat mensen met een impopulaire mening het liefste de samenleving uit moeten.quote:
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 14:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies; dus doe ik dat ook. Ik wil mijn afschuw en walging graag duidelijk kenbaar maken. Ik wil dat dit soort figuren zich ook ver buiten de samenleving geplaatst voelen.
[..]
Nee, ik propageer normaal gedrag én het aanpakken van mensen die zich schuldig maken aan discriminatie en haatzaaien.
quote:Op zondag 4 mei 2014 13:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het een veel engere gedachte dat er in Nederland mensen rondlopen die Joden- en homohaat verkondigen en propageren. Ik knal er maar even een Godwin in, maar er is geen woord aan gelogen als ik erop wijs dat zulke gedachten in de jaren '30 ook erg populair waren in Duitsland. Of beter gezegd: populair konden worden, omdat te weinig mensen er écht iets tegen ondernamen.
Wat "de samenleving uit moeten" betreft, twee dingen:
1) Deze mensen maken helemaal geen deel uit van onze samenleving, maar staan daar buiten. Lees: ze plaatsen zichzelf daar nadrukkelijk buiten.
2) Ik heb nergens gezegd dat ze weg moeten uit dit land. Ik zie ze graag vertrekken, maar dat is wat anders dan moeten.
Dat is volgens mij natuurlijk. Wat niet natuurlijk is, volgens mij, is iemand gedwongen iets laten geloven vanaf geboorte.quote:
Daarom is het grootste deel van de wereldbevolking religieus en zijn volkeren zolang wij weten vrijwel altijd religieus geweestquote:Op zondag 4 mei 2014 14:47 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Geloof is aangeleerd. Als er iets 'onnatuurlijk' is is het wel geloof.
Geloof=/religieus.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:48 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Daarom is het grootste deel van de wereldbevolking religieus en zijn volkeren zolang wij weten vrijwel altijd religieus geweest
Net zoals normen en waarden, cultuur, etc etc. So what? Geen enkele opvoeding is waardevrij.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:47 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Geloof is aangeleerd. Als er iets 'onnatuurlijk' is is het wel geloof.
Het neemt niet weg dat het allergrootste gedeelte van de bevolking nu en door de hele historie gelooft in een of meerdere goden.quote:
Dat ontken ik ook niet. Zo te zien heb je mijn post misverstaan.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het neemt niet weg dat het allergrootste gedeelte van de bevolking nu en door de hele historie gelooft in een of meerdere goden.
maar dat is dus allemaal tegennatuurlijk geweestquote:Op zondag 4 mei 2014 14:51 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Zo te zien heb je mijn post misverstaan.
Daarom zijn zulke verboden ook zo fout. Het is tekenend dat mensen die vinden dat uitspraken over minder Marokkanen niet door de beugel kunnen, deze rapper verdedigen en vice versa. Het kan haast niet anders dan dat er ook rechters zijn die, bij hun keuze tot een eventuele straf, mee laten wegen of ze het met de uitspraken eens zijn.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:43 schreef probeer het volgende:
[..]
En nog een stukje erger zijn de mensen die roepen dat mensen met een impopulaire mening het liefste de samenleving uit moeten.
En er dan ook nog eventjes Hitler bij halen om te benadrukken dat haat zaaien niet mag omdat het kan leiden tot uitsluiting en meer van dat soort nazi-praktijken.
En dan het stukje zelfreflectie missen om te zien dat ze zelf precies hetzelfde doen. Iemand willen uitsluiten (op basis van hun mening).
Elfletterig, lees je mee?
[..]
[..]
De neiging tot religieus gedrag is aangeboren, en kan in die zin natuurlijk worden genoemd. De concrete invulling, dwz het geloof, is niet aangeboren, maar zelf verzonnen en ingebracht bij ontvankelijke kinderhersentjes. Zonder behulpzame volwassen reeds gelovigen is het geloof morgen verdwenen, de neiging tot religieus gedrag blijft echter bestaan. Een cruciaal verschil.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:52 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
maar dat is dus allemaal tegennatuurlijk geweest
Geen enkel mens is geheel objectief.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:54 schreef Piye het volgende:
[..]
Daarom zijn zulke verboden ook zo fout. Het is tekenend dat mensen die vinden dat uitspraken over minder Marokkanen niet door de beugel kunnen, deze rapper verdedigen en vice versa. Het kan haast niet anders dan dat er ook rechters zijn die, bij hun keuze tot een eventuele straf, mee laten wegen of ze het met de uitspraken eens zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |