abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139501895
Helemaal klaar mee. Ik heb al verschillende topics hierover aangemaakt, pakweg 3, in de laatste 12 maanden.

Ik begin maar even met het nogmaals voorstellen van mijzelf. Ik ben 17, zit op het HAVO, nu net een weekje voor m'n examen, en plan om als studie hierna Informatica te gaan doen.

Ik heb ambitieuze plannen, ik wil alles worden, alles weten, alles maken, alles kunnen. Maar ik leer niet, ik doe niets, ik maak niets, en ik kan bijna niets. Ik ben handig met computers, maar bij handig blijft het ook.

Ik wil graag leren programmeren, en ik heb een paar eBooks gedownload over dit onderwerp, een jaar geleden. Ik opende de eBook, heb 3 uur achter elkaar wat gedaan, en daarna dichtgedaan. Dag daarna, met iets meer tegenzin, weer 2 uur achter elkaar wat geleerd en er mee gedaan. Daarna nooit meer naar omgekeken.

Nu kreeg ik zin om eens iets te doen met animatiesoftware. Erg ingewikkeld en professioneel programma, Maya 2014, gedownload en geïnstalleerd. Daarnaast een set video lessen gedownload, die over het programma gaan. 20 van de 80 doorgegeken, elk 3-10min, binnen 2 dagen. Daarna, niets meer aan gedaan.

Een ander voorbeeld. Ik ben voor de helft van Russische nationaliteit, en ga daar jaarlijks naartoe op vakantie. Vorig jaar nam ik een mooi stuk gereedschap mee wat ik ooit had gekocht (2 weken geleden op FOK verkocht :') ), en begon ik blauwdrukken en werkingen van kruisbogen te bestuderen om er zelf ook van hout te maken, want we hebben een huis, daar in Rusland, in een dorp, aan de bosrand, en alles is redelijk primitief. Je werkt dus vaak met je handen. Ik was goed bezig, maar toen kreeg ik een kleine tegenslag, het was redelijk moeilijk. Ik vond het te veel, deed het apparaat uit, ruimde netjes op, liep weg, nooit meer naar teruggekeken.

Ik zit nu achter mijn PC, nog in een trieste bui van het net eindigen van de serie Breaking Bad, waarbij ik aan 't eind een paar traantjes moest laten.
Da's nog een probleem. Niet dat ik emoties heb, maar dat ik teveel afleiding zoek in series, films, games, alles. Alles wat niet is wat ik moet doen, doe ik. Alles wat ik eigenlijk plan te doen, en wil doen, doe ik niet.

Ik heb soms tijdelijke motivatiekicks van het kijken naar een film waar mensen dingen creëren, zoals Mark Zuckerberg na veel werk Facebook creëert in The Social Network. Toen dacht ik, damn, kijk eens wat hij na discipline en inzet heeft gemaakt. Ik moet dat ook tonen. Helemaal pumped ga ik dan 2 uur keihard weer terug naar het leren van een programmeertaal of wat dan ook.
Het probleem ligt niet alleen bij mij motivatie, want daar ligt het zeker, maar slechts deels, het ligt vooral aan discipline. Ik zet mijn wekker nu in de vakantie altijd om 08:00, en na 7 tot 8 uur slapen wordt ik om 08:00 door mijn wekker dus ook wakker. Echter klik ik hem uit, en ga weer slapen, want ik heb geen discipline.

Ik ben naar m'n ouders gegaan hiermee, en m'n pa zegt eigenlijk niet veel ( _O- ), maar m'n ma zegt 'Doe het gewoon. Ga nu naar je kamer en doe precies datgene wat je zo graag wilt doen' . Maar het doet me niets. Ik ga naar m'n kamer, start het animatieprogramma op, en staar ernaar. Ik kijk er gewoon naar. Ik kan gewoon niet een video erbij pakken en gaan leren, het lukt niet. Ik staar gewoon, en klik het uit na verloop van tijd.

Over iets meer dan een week zijn er examens, maar denk maar niet dat ik eerder dan 4 dagen van te voren, wanneer de hete adem der examens mij raakt, iets ga doen.

Ik kan niet 'gewoon iets gaan doen' of mezelf dwingen om iets te doen, het gaat gewoon niet.

Het ergste is dus, ik ben bang dat dit nooit zal veranderen. Ik ben bang dat ik mijn hele leven een standaard belastingkostende burger blijf, uiteindelijk sterf, zonder iets te hebben berijkt, zonder iets te hebben voltooid. En ik ben bang dat dat de waarheid is.

Ik sta bijna elke avond met een heldere hemel van 23:00 tot 24:00 aan m'n raam, doe hem open, en kijk omhoog. Naar de sterren. Ik denk dan terug aan wat ik die dag heb gedaan, en elke dag, elke dag is het hetzelfde verhaal. Niets. And it scares me that it's going to stay that way, forever.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_139501990
Helaas herkenbaar ;(
  vrijdag 2 mei 2014 @ 21:09:27 #3
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_139501999
Oprechte tip: vind iemand van je leeftijd die wél motivatie heeft kunnen vinden om dingen te doen. Niets motiveert zo erg als een goed gesprek :Y
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_139502048
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:09 schreef Faux. het volgende:
Oprechte tip: vind iemand van je leeftijd die wél motivatie heeft kunnen vinden om dingen te doen. Niets motiveert zo erg als een goed gesprek :Y
Iemand die echt een voorbeeld voor mij is op dit gebied waar ik mee kan praten is er helaas niet.

Oh, en mensen; excuses voor m'n schrijfstijl, als het irritant is om te lezen.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_139502071
De struggles van een puber zijn. Kom je wel overheen.
pi_139502155
Wij zijn ook klaar met je .

Slotje.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 21:14:00 #7
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_139502164
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:07 schreef SherlockHolmes het volgende:
maar denk maar niet dat ik eerder dan 4 dagen van te voren, wanneer de hete adem der examens mij raakt, iets ga doen.

Vind ik nog aardig op tijd, maar goed.
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_139502180
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:11 schreef Dimens het volgende:
Dat is helaas niet te garanderen ;(

Ik kan niet leven met de gedachte 'het komt wel goed'.
-Don Draper
pi_139502211
Zo herkenbaar. Omg ik ben jou.

Ik voer ook geen fuck uit. Niks :')
Opleiding ga ik met een beetje pech verpesten al sta ik er redelijk goed voor. Ik wil deze opleiding vet graag doem, eindelijk iets wat ik leuk vind. Maar ik steek geen poot uit om er wat van te maken :') super kut.

Ik probeer eraan te werken door planningen te maken. En ook al doe ik maar een kwart van wat ik gepland heb, wat zeg ik :') , ook al doe ik maar 1 ding, dan beloon ik mezelf met dom voor me uitstaren of slapen.

Maar de planningen helpen me iig een beetje want ik doe tenminste soms iets. Net genoeg om me een beetje nuttig te voelen :')

Misschien werkt dat ook voor jou. En soms is het zelfs zo dat als ik begonnen ben met leren het wel meevalt. En dan leer ik een boek in een dag. Misschhien werkt dat ook voor jou. Maarja, eerst dat boek maar eens open slaan :')..

Je zit in je examenjaar dus opzich moet je genoeg kennis in je hoofd hebben om de examens te halen. Maak een oefenexamen van elk vak, die vond ik wel leuk om te doen omdat je meteen je score kon bekijken.

Verder is het gewoon kut. En veel lastiger dan anderen snappen :')
  vrijdag 2 mei 2014 @ 21:15:27 #10
395284 tetouaribo
expectations
pi_139502225
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:11 schreef Dimens het volgende:
Dit
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_139502371
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:15 schreef vera166 het volgende:
Zo herkenbaar. Omg ik ben jou.

Ik voer ook geen fuck uit. Niks :')
Opleiding ga ik met een beetje pech verpesten al sta ik er redelijk goed voor. Ik wil deze opleiding vet graag doem, eindelijk iets wat ik leuk vind. Maar ik steek geen poot uit om er wat van te maken :') super kut.

Ik probeer eraan te werken door planningen te maken. En ook al doe ik maar een kwart van wat ik gepland heb, wat zeg ik :') , ook al doe ik maar 1 ding, dan beloon ik mezelf met dom voor me uitstaren of slapen.

Maar de planningen helpen me iig een beetje want ik doe tenminste soms iets. Net genoeg om me een beetje nuttig te voelen :')

Misschien werkt dat ook voor jou. En soms is het zelfs zo dat als ik begonnen ben met leren het wel meevalt. En dan leer ik een boek in een dag. Misschhien werkt dat ook voor jou. Maarja, eerst dat boek maar eens open slaan :')..

Je zit in je examenjaar dus opzich moet je genoeg kennis in je hoofd hebben om de examens te halen. Maak een oefenexamen van elk vak, die vond ik wel leuk om te doen omdat je meteen je score kon bekijken.

Verder is het gewoon kut. En veel lastiger dan anderen snappen :')

Planning, dat kan misschien. Maar waarschijnlijk ben ik te lui voor het maken van een planning. :')

M'n angst is gewoon dat ik altijd zo blijf, en dat het nooit veranderd. Dat als ik, even dramatisch gezegd, op m'n sterfbed lig, terugkijk op een leven vol lege beloftes en zonder daden.
-Don Draper
pi_139502372
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:14 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Dat is helaas niet te garanderen ;(

Ik kan niet leven met de gedachte 'het komt wel goed'.
Ik was net als jij op jouw leeftijd. Wilde van alles maar deed eigenlijk niets. Iedere keer een korte hobby en nooit iets afmaken.

Uiteindelijk kom je erachter dat het toch allemaal wat bijdraagt aan je leven.
pi_139502430
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:18 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik was net als jij op jouw leeftijd. Wilde van alles maar deed eigenlijk niets. Iedere keer een korte hobby en nooit iets afmaken.

Uiteindelijk kom je erachter dat het toch allemaal wat bijdraagt aan je leven.
Maar hoe kom je dan uit bij het ook daadwerkelijk iets doen van iets, en niet een week (met veel geluk) inspannen en daarna weer loslaten?
-Don Draper
pi_139502544
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:20 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Maar hoe kom je dan uit bij het ook daadwerkelijk iets doen van iets, en niet een week (met veel geluk) inspannen en daarna weer loslaten?
Je komt erachter wat je leuk vindt en wat niet en in mijn geval heb je dan uiteindelijk werk waarin van dit alles een beetje je werk is. En uiteindelijk leer je steeds meer en meer. Je moet het gewoon niet jezelf door je strot douwen. Daar doe ik ook niet meer aan.
pi_139502602
Zo voelde ik me ook 10 jaar geleden, en nu nog steeds. Succes!
  vrijdag 2 mei 2014 @ 21:26:55 #16
425929 Starfucker_
Starfuckers, Inc.
pi_139502690
Heel erg herkenbaar :') Ik doe ook pas iets als het echt moet. Het enige waar ik echt motivatie voor heb is muziek maken (mijn allergrootste en enige passie). Doe trouwens dezelfde studie als jij, zit nu in het 4e jaar. Studeer pas wanneer het écht niet anders kan, en raar genoeg slaag ik op het HBO :') Zoek mijn heil ook in series/films. Heb wel een bijbaan.

Het lijkt alsof ik zelf alleen wat doe als het echt verplicht is. Heb altijd een schop onder mijn kont nodig, anders doe ik niets (behalve muziek).

Misschien ben jij ook zo. Heb je een bijbaan toevallig? En volg je studie, je hebt dan sowieso genoeg te doen, en dan móet het. Je voelt dan wat meer druk.
I play a game, it's called insincerity
  vrijdag 2 mei 2014 @ 21:27:49 #17
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_139502726
Het is zo simpel. Beperk internetten tot het nodige. Dat constante geswitch tussen pagina's, onderwerpen, mail etc. zorgt ervoor dat je hersens trekjes krijgt van dementie. Niet mijn mening, maar die van een gerespecteerde wetenschapper. Ikzelf merk ook dat het slechter gaat met me concentreren en langer met een taak bezig zijn.

http://koneksa-mondo.nl/2(...)verstand-kapotmaken/
pi_139502836
Als 't er niet in zit zal het er ook niet uitkomen, ben ik bang. Ik geloof zelfs dat een flink pak op je sodemieter niet zal helpen. Voor jou zou het leger een uitkomst zijn. Daar pakken ze jochies als jij wel goed aan.
pi_139503177
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:26 schreef Starfucker_ het volgende:
Heel erg herkenbaar :') Ik doe ook pas iets als het echt moet. Het enige waar ik echt motivatie voor heb is muziek maken (mijn allergrootste en enige passie). Doe trouwens dezelfde studie als jij, zit nu in het 4e jaar. Studeer pas wanneer het écht niet anders kan, en raar genoeg slaag ik op het HBO :') Zoek mijn heil ook in series/films. Heb wel een bijbaan.

Het lijkt alsof ik zelf alleen wat doe als het echt verplicht is. Heb altijd een schop onder mijn kont nodig, anders doe ik niets (behalve muziek).

Misschien ben jij ook zo. Heb je een bijbaan toevallig? En volg je studie, je hebt dan sowieso genoeg te doen, en dan móet het. Je voelt dan wat meer druk.
Ik ben ook zo, ik heb ook een schop onder mijn kont nodig om iets te gaan doen, dat klopt helemaal. Maar ik wil zo niet zijn, ik wil gewoon uit discipline dingen doen, leuk of niet.

Ik had een bijbaan, maar, raad maar, ik ben gestopt, omdat het van 07:00 tot 10:00 was, en daar had ik geen zin in. Na een maandje gestopt. Yup, zo erg is het.

Nu kan ik m'n studie nog niet volgen. Zit nog op de HAVO, en daarna 3 maanden vakantie ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
Het is zo simpel. Beperk internetten tot het nodige. Dat constante geswitch tussen pagina's, onderwerpen, mail etc. zorgt ervoor dat je hersens trekjes krijgt van dementie. Niet mijn mening, maar die van een gerespecteerde wetenschapper. Ikzelf merk ook dat het slechter gaat met me concentreren en langer met een taak bezig zijn.

http://koneksa-mondo.nl/2(...)verstand-kapotmaken/
Hmm, interessant. Dan komen we aan bij een ander punt van me, concentratie. Die is ook wel redelijk laag als het aankomt op dingen doen die ik moest doen na een schop onder m'n kont.
-Don Draper
pi_139505386
Ook voor mij herkenbaar. Heb daarnaast ook nog eens medicatie die mij nogal af doet vlakken en waardoor ik me er "helaas" ook geen zorgen over maak. Sorry, maar heb geen tips voor je en zal daarom het topic ook volgen, je bent in iedergeval niet de enige.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 23:06:55 #21
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_139506889
Ik herken het probleem wel, ik ga ook pas aan m'n studie als ik écht moet. Mijn concentratie is ook een probleem, ik laat me dikwijls door van alles afleiden. Uiteindelijk zie ik dat ik toch moet gaan studeren, aangezien ik dan weer eens keihard op m'n bek ga met een slecht cijfer. Op jouw leeftijd had ik daar ook geen last van, mijn eindexamen gehaald zonder er echt voor te leren. Zo is het altijd gegaan, ik heb weinig moeite moeten doen. Nu pas zie ik in hoe verschrikkelijk lui ik kan zijn. ;(
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_139507082
Zeer herkenbaar ik heb hier ook al jaren last van.

Ik heb het maar geaccepteerd. We zijn toch robots en slaaf van de samenleving. Het maakt niet uit wat je doet. Vroeg of laat ga je dood en je weet niet wanneer.
Het heeft toch geen zin, alles doe je voor niks.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_139507091
Alleen jij zelf kan dit veranderen. De plannen zijn er blijkbaar... maar bij het uitvoeren haak je af.

Je moet bedenken dat niets vanzelf gaat. Stel je doel en maak een schema met de stappen die je moet volgen om dat doel te bereiken. En ga vervolgens aan de slag en bedenkt dat iets onder de knie krijgen niet in enkele dagen gaat. Als je de stappen niet volgt en er voor werkt kom je inderdaad nergens.
pi_139507715
Ik lees in de OP gewoon dat ts gewoonweg geen idee heeft van wat hij precies wil.

Kom daar eerst achter en ga je dan pas richten op discipline en al dat andere gedoe.
pi_139507924
Herkenbaar dit... Mezelf al jarenlang iedere keer voorgenomen om te gaan leren programmeren/muziek maken op de pc/etc. En steeds, steeds komt er niets van, ook al is zijn er soms in de zomer van die weken dat je echt dagenlang niets beters te doen hebt.

Denk zelf dat het de leercurve is. Bij programmeren of werken met FL Studio kijk je er dan even naar, je slaat een boek open, bekijkt wat tutorials en vervolgens doe je er niets mee, want het is zo veel ingewikkelder dan je eigenlijk wil... Qua studie gaat het me wel af, maar daar is het ook omdat het moét, daar kan ik er zeg maar niet onder uit komen.

Maar wat zou ik graag willen dat ik bijvoorbeeld gewoon een leuke nutteloze app of website heb gemaakt, of een crappy mashup of nummer in FL Studio. En dat ik dan kan zeggen, ja, dat heb ik gemaakt ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')