abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6412439
Oke, BB waagt de stap en beklimd dan eindelijk de lijntrap...

Ik wil er een kilo of 5 kilo af.
Ik weeg nu 55 kilo (NEE NIET ALLEMAAL GAAN BRULLEN NU WANT IK LEG HET UIT).
Ik ben een klein indootje (en die zijn wat tengerder en fragieler ten opzichte van de doorsnee Hollander), die in verhouding wat aan de bolle kant begint te raken en altijd 50 heeft gewogen, maar vanmorgen ineens ontdekte dat het pardoes 5 kilo meer was (Gelijk die weegschaal uit het raam gegooid natuurlijk, want ik hou niet van leugenaars op de vroege ochtend:) )
En dan met name m'n ass, volgens mij.
Door ziekte en revalidatie heb ik vrij weinig aan mn conditie gedaan, want dat kon niet.
Dus mag ik alsjeblieft op je lijstje als stok achter de deur, dat ik niet iedere dag me weer vergrijp aan de M&M's en toastjes?

dinsdag 22 oktober 2002 @ 16:21:29 #202
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_6412672
[quote]Op dinsdag 22 oktober 2002 16:09 schreef Babybuikje het volgende:
Oke, BB waagt de stap en beklimd dan eindelijk de lijntrap...

Ik wil er een kilo of 5 kilo af.
Ik weeg nu 55 kilo (NEE NIET ALLEMAAL GAAN BRULLEN NU WANT IK LEG HET UIT).
Ik ben een klein indootje (en die zijn wat tengerder en fragieler ten opzichte van de doorsnee Hollander), die in verhouding wat aan de bolle kant begint te raken en altijd 50 heeft gewogen, maar vanmorgen ineens ontdekte dat het pardoes 5 kilo meer was (Gelijk die weegschaal uit het raam gegooid natuurlijk, want ik hou niet van leugenaars op de vroege ochtend:) )
En dan met name m'n ass, volgens mij.
Door ziekte en revalidatie heb ik vrij weinig aan mn conditie gedaan, want dat kon niet.
Dus mag ik alsjeblieft op je lijstje als stok achter de deur, dat ik niet iedere dag me weer vergrijp aan de M&M's en toastjes?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

dat word dus geen m & m's en toastjes meer voor BB

maar je bent van harte welkom hoor

dinsdag 22 oktober 2002 @ 16:21:44 #203
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_6412674
Babybuikje, je kan sowieso mailen naar E.T., die houdt ook een lijstje bij via de mail en mailt dat dan elke week met de nieuwe resultaten rond naar iedereen op de lijst.

En hoe lang ben je? Want dat maakt ook nogal veel uit voor wat je ideale gewicht is.

pi_6412775
Hai,
Nou ik geloof dat ik 1.55 ben, al zegt mn paspoort al jaren 1.54.....najaaaaaaa
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 16:30:13 #205
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_6412860
ik heb net bij de digitale dietist uit gerekend voor je BB

gewicht: 55kg
lengte 1.55

dan is je bmi 22.9

volgens hun is dat goed

dus echt te zwaar/dik ben je niet

pi_6412973
Dan wil je vast mn vetlaagje dat over mn broek heen puilt niet zien
Het zit allemaal wat strakker dan voorheen en sommige broeken daar kom ik met fatsoen niet eens meer in.
Het zullen de zomerpondjes wel zijn en ach, het is maar 5 kilo, maar dat is net teveel voor die hippe broek die ik aan heb en die erg strak zit en waar ik eerst wel in gleed bijna (nu moet ik op bed gaan liggen en mn adem in houden, hahahaha, ken je dat?)

Maar ik let vaak ook niet op gewicht, maar meer op wat ik zie en voel en ik voel aan mn spijkerbroek dat ie wat nauw zit en in ide spiegel dat er een hoop over de rand heen puilt wat nooit zo was:)

En Glossy, ik ben van indonesische afkomst dus wat fragieler van bouw, die 5 kilo is er in 1,5 maanden aangekomen en heb ff een stok achter de deur nodig anders ben ik straks even groot als ik breed ben

[Dit bericht is gewijzigd door Babybuikje op 22-10-2002 16:41]

dinsdag 22 oktober 2002 @ 16:46:06 #207
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_6413187
[quote]Op dinsdag 22 oktober 2002 16:36 schreef Babybuikje het volgende:
Dan wil je vast mn vetlaagje dat over mn broek heen puilt niet zien
Het zit allemaal wat strakker dan voorheen en sommige broeken daar kom ik met fatsoen niet eens meer in.
Het zullen de zomerpondjes wel zijn en ach, het is maar 5 kilo, maar dat is net teveel voor die hippe broek die ik aan heb en die erg strak zit en waar ik eerst wel in gleed bijna (nu moet ik op bed gaan liggen en mn adem in houden, hahahaha, ken je dat?)

Maar ik let vaak ook niet op gewicht, maar meer op wat ik zie en voel en ik voel aan mn spijkerbroek dat ie wat nauw zit en in ide spiegel dat er een hoop over de rand heen puilt wat nooit zo was:)

En Glossy, ik ben van indonesische afkomst dus wat fragieler van bouw, die 5 kilo is er in 1,5 maanden aangekomen en heb ff een stok achter de deur nodig anders ben ik straks even groot als ik breed ben
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

doe je aan sport/fitniss???

anders zou je misschien kunnen ver wegen om wat aan je buikspieren te gaan doen met de kombinatie van letten op je voeding

pi_6413204
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 15:57 schreef glossy het volgende:
je kan ook gewoon aan geven wat je er zelf op doet en niet standaard van hun broodje gezond gaan want wie weet verstaan zij er heel wat anders onder dan jij.

want bij mij gaat er op mijn broodje gezond: een plakje achter ham op ,plakje 30+ kaas,tomaatje en wat plakjes komkommer en ik gebruik al zo ie zo al geen boter op brood (omdat ik dat al erg vies vind)

Wat ik op mijn broodjes doe is een enorme pakket sla (2 vellen per sandwich), een klein beetje sladressing of mosterd of ketchup, eventueel wortelreepjes. En als hoofdbeleg kalkoenfilet of op z'n minst kipfilet. Zijn beiden toch het meest magere. anders twee gesneden eitjes waarvan een de dooier weg is gehaald door mij.

Misschien ook wel een idee om gezonde tussendoortjes hier op te sommen.

Ik eet wel eens een potje vitalinea. Slechts 51 calorien. Handig tegen zoete trek en geen zin in zure fruit

pi_6413284
Jaaaaaaaaaaaaa, sinds kort een hometrainer gekocht waar ik iedere dag op fiets.
Alleen dat maaltijdpatroon daar klungel ik nogal mee zeg, niet normaal. In de ochtend gaat het goed, de middag ook nog wel, maar dan.....ai ai ai.....
Vandaar ook deze aanmelding, dan heb ik tenminste een grote bezem achter de deur (die me af en toe eens mept )

Heb jij nog tips?
Want ik las dat jij erg goed gaat met afvallen, mijn complimenten!!!

pi_6413364
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 16:30 schreef glossy het volgende:
ik heb net bij de digitale dietist uit gerekend voor je BB

gewicht: 55kg
lengte 1.55

dan is je bmi 22.9

volgens hun is dat goed

dus echt te zwaar/dik ben je niet

Glossy, je moet niet vergeten dat die BMI maar een richtlijn is.
Zoals altijd wel ergens staat, een bodybuilder van 100 kilo en een nooit sportende soapkijker van 100 kilo. Wie zal er beter uit zien/gezonder zijn?

Je moet naar het vetpercentage kijken, maar aangezien niet iedereen een digitale of analoge vetmeetapparaat heeft, kan men de BMI als richtlijn nemen. Maar je moet daar niet aan vastbijten.

pi_6413429
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 16:50 schreef Babybuikje het volgende:
Alleen dat maaltijdpatroon daar klungel ik nogal mee zeg, niet normaal. In de ochtend gaat het goed, de middag ook nog wel, maar dan.....ai ai ai.....
Vandaar ook deze aanmelding, dan heb ik tenminste een grote bezem achter de deur (die me af en toe eens mept )

Heb jij nog tips?

Beste tip zal zijn: veel eten! En dan bedoel ik niet in kwantiteit, maar in tijd

Zorg ervoor dat je per dag minstens 6 kleine maaltijden hebt. En dat je om de 2 uur iets eet.

Stel je wordt wakker om 9:30. Eet je ontbijt om 10 uur. 12 uur eet je weer wat. daarna 14, 16, 18 en 20 uur. Dan is je dag al makkelijk bijna voorbij. Na 8en niks meer eten is een vaste regel bijna.
Dan moet je lichaam zo'n 12 uurtjes vasten en kan je sochtends weer een goed ontbijt binnennemen.

Wat je moet eten? Wat dacht je van een zo'n sandwich wat ik hierboven had beschreven? of verzin zelf een iets. Als je zelf een programma samenstelt dat samen zo'n 1200 calorieen is, dan val je makkelijk af.

En voor elk calorietje dat je extra inneemt ga je maar een minuut sporten. Mars-barretje? Uurtje fietsen dan maar. Appeltje? wandelinkje van kwartier?

pi_6413515
Dus ik kan 1200 calorieen vasthouden als richtlijn?

Ja, nog zoiets. Deed gister die becelvoedingsmeter. Had de hele dag gezond en goed gegeten en werd door die Becelmeter helemaal afgekraakt dat ik verkeerd bezig was
Deed mn vent hem (hij had veel chocola op en als avond eten pizza), wordt ie door meneer Becel helemaal de hemel in geprezen:?

Huh?

pi_6413534
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 17:03 schreef Babybuikje het volgende:
Dus ik kan 1200 calorieen vasthouden als richtlijn?

Ja, nog zoiets. Deed gister die becelvoedingsmeter. Had de hele dag gezond en goed gegeten en werd door die Becelmeter helemaal afgekraakt dat ik verkeerd bezig was
Deed mn vent hem (hij had veel chocola op en als avond eten pizza), wordt ie door meneer Becel helemaal de hemel in geprezen:?

Huh?

Wat is voor jou gezond en goed gegeten? Laat eens even zien.

En die vent, als hij alleen maar een pizzatje had gegeten en wat chocola, maar voor de rest van de dag niets...

pi_6413585
Ontbijt
1 Glas fruitontbijt

Tussendoortje
Pakje sultanas

Lunch
bak magere jogurt met fruit en fibre

Tussendoortje
Pakje sultanas

Avondsnackje
2 Bruine boterhammen met kaas

Avondeten
Groente
Aardappels
Vega schijf

Word ik nu gek?

pi_6413665
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 17:08 schreef Babybuikje het volgende:
Ontbijt
1 Glas fruitontbijt

Tussendoortje
Pakje sultanas

Lunch
bak magere jogurt met fruit en fibre

Tussendoortje
Pakje sultanas

Avondsnackje
2 Bruine boterhammen met kaas

Avondeten
Groente
Aardappels
Vega schijf

Word ik nu gek?

Waarschijnlijk komthet omdat je hiermee aan je dagelijkse behoefte aan calorieen voldoet en je dus niet afvalt.

Even rekenen:
een glas fruitontbijt was rond de 150 calorieen als ik me niet vergist.
Sultana's totaal 300.
boterhammen met kaas samen 300.
bakje Yoghurt 50-100

En dan nog avondeten waarvan ik schat dat het rond de 700-1000 zit. (ik weet niet wat vegaschijf is, is dat zo'n gefrituurde ding?)

Samen kom je dus op de 1500-2000 calorieen te zitten.
Maar als die vent alleen had geschreven dat ie een pizzapuntje had genomen (500 cal) en een reep chocola (500cal) dan heeft ie dus maar 1000 cal volgens dat prog.

pi_6413705
Vegetarische schijf van de natuurwinkel
Ditmaal een linzenschijf....
Netjes gebakken in olijilie, maar we hebben hier zo'n vetvrijpapiertje voor in de pan en ik denk dat ik die maar eens aan ga spreken

En nu ga ik koken

pi_6413746
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 17:17 schreef Babybuikje het volgende:
Vegetarische schijf van de natuurwinkel
Ditmaal een linzenschijf....
Netjes gebakken in olijilie, maar we hebben hier zo'n vetvrijpapiertje voor in de pan en ik denk dat ik die maar eens aan ga spreken

En nu ga ik koken

Ah.. dat verklaart alles he. Heeft het ook zo'n mooi paneerlaagje? Reken dan maar weer even 200 cal. erbij.

(semi-offtopic: voor alle snackers, die groenteburger van MC's weetje, die heeft net zoveel cal als die McChicken)

pi_6413888
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 17:17 schreef Babybuikje het volgende:
maar we hebben hier zo'n vetvrijpapiertje voor in de pan en ik denk dat ik die maar eens aan ga spreken
Verwacht niet dat ie tegen je terug gaat praten hoor!

Succes met lijnen!!!

dinsdag 22 oktober 2002 @ 17:33:19 #219
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_6413974
[quote]Op dinsdag 22 oktober 2002 16:50 schreef Babybuikje het volgende:

Heb jij nog tips?
===================================================

tips ihh ja nou ik zal wel zeggen hoe ik het zelf doe

ik fitnis 2x per week , 2x per week body solution , 1x per week tea bo.

verders let ik erg op wat ik eet ,niet snoepen enzo ,drink minstens 2 liter water op een dag en ik vul bij www.overgewicht in wat ik per dag eet dat word ook in kc uitgerekend voor je.

en om toch af en toe wat lekkers te kunen eten neem ik wat japanse mix / van die zout stengels / snack a jacks en op vrijdag mag ik altijd van me zelf een paar toastjes met filet american en/of bressot
en op deze manier ben ik van de 115 kg naar de 99.2 kg gegaan in bijna 5 maanden tijd

pi_6415100
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:06 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Haha, NIET zwaar? Meisje, ik ben 25 en in redelijke conditie. 150-170 is vrij zwaar hoor! 170+ Haal ik enkel in sprintmodus, anearobe zone al dus.
150 is al bovengemiddeld zit tegen grens van de aerobe zone aan.
Mijn "vetverbrandingszone" is tussen de 128-142.

Ik train met een hartslagmeter op de fiets. En net bijgetankt hou ik m'n hartslag gemiddeld rond de 145. (interval training. sprinten tot hartslag boven 170 komt, dan rustig tot hartslag tot 140 is gezakt en weer sprinten)
[..]

Ik heb ooit een keertje met lege maag gefietst in de ochtend toen ik op m'n fitst was. Dat doe ik dus nooit meer. Na een half uurtje was al m'n brandstof leeg en viel ik zowat flauw. Hartslag viel terug naar 115 op zelfde snelheid fietsen.
HEEL rustig fietsen kon ik nog net thuiskomen om snel een paar flessen AA-drink op te drinken. (nog geluk dat het vroeg in de ochtend is en er geen verkeer was)
Daarna barstte me het koude zweet uit en lag ik een half uur in bed terwijl m'n lichaam snel alles aan het bijvullen is.

Moraal van het verhaal. Als je niet goed getraind bent, moet je niet zomaar aan droogtrainen beginnen. En als je het wel doet, neem wat snelle energieleveranciers mee in geval van nood.

150-170 is een richtlijn, maar die licht voor iedereen inderdaad anders. En aangezien het een dieetclubje is hier zal hij hier over het algemeen inderdaad lager liggen. Persoonlijk heb ik een best goede conditie en ik kan nog lekker werken bij een hartslag van 180.

En je hebt gelijk, nooit ongetraint jezelf gaan uitputten maar altijd langzaam opbouwen

to climb or not to climb, thats the question
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:43:27 #221
35949 korona
weer ein altvenloos-alt maedje
pi_6416312
Zet mij ook maar op het B.M.I.-lijstje, ik moet er toch aan geloven, wil ik van mijn overgewicht afkomen......
De enige remedie tegen oud worden, is jong sterven!!!
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 20:24:20 #222
4177 Jojogirl
pi_6417307
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 18:46 schreef BitchNix het volgende:

[..]

150-170 is een richtlijn, maar die licht voor iedereen inderdaad anders. En aangezien het een dieetclubje is hier zal hij hier over het algemeen inderdaad lager liggen. Persoonlijk heb ik een best goede conditie en ik kan nog lekker werken bij een hartslag van 180.

En je hebt gelijk, nooit ongetraint jezelf gaan uitputten maar altijd langzaam opbouwen

Je kan best lekker trainen bij hartslag 180, maar het verbrandt weinig vet. Vet verbranden doe je bij 50-60% van je max hartslag (=220-leeftijd), dus dat komt neer op rond de 130. Als je daar veel boven zit, train je wel je conditie, maar hou je het ws. niet lang genoeg vol om aan vetverbranden toe te komen.

* Jojogirl traint zelf met hartslag 157 en dat is dus voor conditie (70-80% van je max. hartslag)

dinsdag 22 oktober 2002 @ 22:44:17 #223
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_6420309
En de wekelijkse schop onder de kont gaat deze week naar.....

Gia
TMoose
Bolletje
Ikzelf
(ja,ja, smoesjes, verslapen, vergeten.. blablabla)

maar gelukkig zakt m'n broek wel van m'n kont.. (ik loop de hele dag te hijsen.. )

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 22:48:03 #224
4177 Jojogirl
pi_6420384
* Jojogirl heeft ook 1 broek die nu echt niet meer aan kan. Hij is te wijd. Het is zo'n model dat bij je buik en heupen netjes moet aansluiten, maar dat doet ie nu dus niet meer. M'n moeder wilde hem nog wel innemen, maar dat vond ik zinloos. Het is een zomerbroek en die hoop ik volgend jaar toch echt niet meer aan te kunnen (in die maat dan ).
pi_6426161

Gisteren toch vreselijk de fout in gegaan
Ik voelde me de hele dag al niet lekker in mijn vel, stress met school, overdag onregelmatig gegeten. Gelukkig heb ik wel een uur gefietst gisteren, dat scheelt nog een beetje. Maargoed, ik had eerst al een groot bord pasta gegeten, echt voor 2 personen. Maar daarna bleef ik dat "hongergevoel" houden en zijn er nog 4 broodjes en 2 grote koeken gesneuveld Ik schaam me dood...
En het werkt ook ontzettend demotiverend dat ik helemaal niet afval, ik kan me er soms ook niet meer toe zetten om heel streng te lijnen. Maar aan de andere kant baal ik ook wel weer als de weegschaal WEER hetzelfde is. Nouja, ik kom tenminste niet echt aan, maar met avonden zoals gisteren kan dat vast wel gebeuren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')