abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 oktober 2002 @ 12:03:06 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_6389907
Oh ja, Isabeau, over je vetvraagje. Bij de EGA moet je verplicht 25 gram vet per dag. Dat kan op je boterham of door middel van een (flinke) lik volle mayonaise (ik heb die zaanse met 80% vet ofzo).

Meestal doe ik geen boter op mijn brood dus die mayo, kan bij de aardappeltjes, door de sla of als (duyvis)-dipje met komkommer/paprika etc. etc.

maandag 21 oktober 2002 @ 12:05:38 #152
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_6389935
Ondanks de tegenzin ben ik toch maar gaan wielrennen
In het begin was het erg koud en wilde ik niet maar na 1 1/2 uur ben ik toch blij dat ik het weer gedaan heb
Ik ben trots op mezelf en mijn mede dieet/sport fokkers !

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_6390300
Ik wil eerst en vooral glossy ongelooflijk feliciteren met haar duik onder de honderd!!!

Wat ga jij goed meid! Twee cijfertjes zijn zoveel leuker en gezonder en oppeppender dan drie..

Ik kan niet wachten tot het moment dat er nog twee cijfertjes voor de komma staan, ik kan me dus voorstellen dat het een hele bevestiging voor jezelf is, zo van : 'kijk eens wat ik kan!'. Mijn twee cijfertjes zou ik als alles goed gaat binnen twee à drie weken moeten zien staan.

Ik ben vandaag precies een maand bezig met diëten (volgens mij bestaat dit clubje dus een maand vandaag!!!! Hiep hoi voor ons!) en vanmorgen gaf de weegschaal 102,8 aan. Dat is dus min 7,5 kg ongeveer. Ik voel wel dat alles nu wat trager gaat (en ik moet ook ongesteld worden..) maar ik zie niet in waarom ik nu of binnenkort alles zou laten schieten.

Dit weight watchers-dieet is zo easy dat ik me eigenlijk zou moeten schamen dat ik gewicht verlies Ik ben vorige vrijdag trouwens bij de dokter geweest die me heeft aangezet tot lijnen, en hij was heel erg onder de indruk. Hij zei zelfs: 'misschien verlies je wel te snel gewicht!'

Alsof dat kan . Hij heeft me gewoon gewaarschuwd dat het binnenkort wat trager zal gaan, en dat dan het gevaar voor opgeven het grootst is. Maar ik geef niet op. Ik ga onder die tachtig En liefst nog een stuk eronder ook

Iedereen veel succes, en nogmaals proficiat met ons jubileum

pi_6390577
Leuk om al die enthousiaste reacties weer te lezen. Zelf heb ik er dit weekend een rommeltje van gemaakt. Ik ben vrijdag uit eten geweest; wel vis genomen, maar toch hele schaaltje gebakken aardappeltjes opgegeten en een heerlijk toetje met ijs en slagroom gehad. Zaterdag de hele dag een beetje zitten snoepen met tussendoortjes van weight care, dus die schaf ik maar niet meer aan. 's Avonds naar een feest toe gegaan, maar daarvoor niet gegeten (werden al om 5 uur opgehaald, wat een rottijd ). Dus eenmaal bij dat zaaltje aangekomen naar de snackbar aan de overkant gegaan en daar bami besteld (enorm grote portie met gebakken ei en satehsaus). Op het feest nog gebak en hapjes gehad, dus ik vrees de weegschaal morgen Nou ja, ik ging toch heel erg snel met afvallen, dus twee dagen niet aan de lijn denken is niet zo'n ramp. Heb tenminste geen zakken vol M&M's verorbert

Ngiri, gaan we morgen weer zwemmen? Ik heb er wel zin in

Ik heb best zin in een meeting voor deze groep, maar het lijkt me heel eerlijk gezegd wat overzichtelijker als dat in een ander topic wordt georganiseerd...als de modjes van lifestyle dat tenminste goed vinden. Wie wil de organisatie op zich nemen ? En het maakt mij helemaal niets uit wat we gaan doen, iets actiefs heeft wel de voorkeur en als Vork meegaat kunnen we misschien een lekker vegetarisch restaurant uitzoeken of zo (die Japanner in Den Haag had ook een vegetarisch menu voor zover ik me herinner)

Morgen weer op de weegschaal...brrrr, ben bang dat ik ben aangekomen.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 oktober 2002 @ 12:58:33 #155
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_6390732
[quote]Op maandag 21 oktober 2002 12:34 schreef lilithu het volgende:
Ik wil eerst en vooral glossy ongelooflijk feliciteren met haar duik onder de honderd!!!

Wat ga jij goed meid! Twee cijfertjes zijn zoveel leuker en gezonder en oppeppender dan drie..

================================================

dank je wel

ik heb er wel veel moeite en energie in moeten steken het duurde op het laatst zo lang maar eindelijk is die verveldende 100 weg

pi_6392637
Gefeliciteerd Glossy. Ik wilde ook effe wat zeggen, ik doe weliswaar niet mee maar toch. Ik ben sinds begin september toen ik weer begon te sporten als 6 kilo afgevallen, en het voelt geweldig en ik ben op weg naar de 100. Ik ben pas 17 jaar dus ik vind het redelijk belangrijk voor mezelf want ja ik wil toch een keer een meisje hebben
  maandag 21 oktober 2002 @ 15:19:32 #157
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_6392905
[quote]Op maandag 21 oktober 2002 15:02 schreef StephanL het volgende:
Gefeliciteerd Glossy. Ik wilde ook effe wat zeggen, ik doe weliswaar niet mee maar toch. Ik ben sinds begin september toen ik weer begon te sporten als 6 kilo afgevallen, en het voelt geweldig en ik ben op weg naar de 100. Ik ben pas 17 jaar dus ik vind het redelijk belangrijk voor mezelf want ja ik wil toch een keer een meisje hebben ====================================================

dank je stephan,

afvallen gaat je vast wel lukken je bent nog jong en idd met sporten kom je ook al een eind

maandag 21 oktober 2002 @ 17:49:45 #158
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_6395737
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 15:02 schreef StephanL het volgende:
Gefeliciteerd Glossy. Ik wilde ook effe wat zeggen, ik doe weliswaar niet mee maar toch. Ik ben sinds begin september toen ik weer begon te sporten als 6 kilo afgevallen, en het voelt geweldig en ik ben op weg naar de 100. Ik ben pas 17 jaar dus ik vind het redelijk belangrijk voor mezelf want ja ik wil toch een keer een meisje hebben
Goed man, Stefan! Je bent nog zo jong, ik denk dat het een stuk scheelt qua gezondheid dat je wat afvalt en sporten kan idd een hoop uitmaken. Denk je ook aan bijv. light frisdranken en gezonde snacks? Dat helpt al een stuk zonder dat je echt lijnt.

HiZ, wat een klote nieuws. Natuurlijk is het een extra stimulans om af te vallen, maar het is wel vreselijk om te moeten bedenken dat je gezondheid zo in gevaar is. Hou je ons op d ehoogte over hoe en wat???

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_6396716
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 17:49 schreef Ripley het volgende:

[..]

Goed man, Stefan! Je bent nog zo jong, ik denk dat het een stuk scheelt qua gezondheid dat je wat afvalt en sporten kan idd een hoop uitmaken. Denk je ook aan bijv. light frisdranken en gezonde snacks? Dat helpt al een stuk zonder dat je echt lijnt.

Ik drink niks anders dan light en heb ook een ander ontbijt namelijk chocopasta, uiteraard dun smeren, eerst had ik namelijk pindakaas met hagelslag wat natuurlijk niet echt goed is. S'avonds voor mij geen koek meer en ik leer steeds beter ook mijn honger te onderdrukken, vroeger nam ik dan snoep ofzo of extra koek. Allemaal fout dus daar ben ik mee gestopt en heel goed opletten wat ik eet. Ik lijn ook niet echt bijv dat ik veel minder eet, maar ik let wel beter op wat ik eet.
Ik laat het wel weten als ik onder de 100 zit.
pi_6396797
man wat een rotdag.

Als ik mijn weegschaal moet geloven ben ik in 2 dagen 3 kilo aangekomen

OK, ik weet dat dat bijna onmogelijk is, aangezien ik nog extra had gesport in het weekend. . Of ik moet in 2 dagen, even rekenen, meer dan 2 kilo chocolade of een liter olie heb gegetenDat is dus niet zo, dus ik weet dat ik enorm veel vocht vasthou.
Enorm veel liters water gedronken, maar nauwelijks wc. had dat zoute prut niet moeten eten in het weekend.

Komt ook omdat ik gisternacht maar 2 uurtjes hebt geslapen.
Vandaag voel ik me klote, ook al kon ik eventjes fietsen. Maar daarnet even getraind, alleen leverde een prestatie van niks op. Kon evenwicht van die dumbells nauwelijks vasthouden.

Normaal voel ik me fit na een goede training, nu ben ik helemaal kapot.

Ik ga maar een vitalineaatje eten en dan in bed liggen. Deze week ga ik niet meer op de weegschal tot ik weer al het vocht kwijt ben. Kheb nog steeds een zout gevoel in mond....

pi_6399732
Hulde aan iedereen die is afgevallen!

Ik ben vanmorgen ook op de weegschaal gegaan, en hoewel ik absoluut niet had verwacht weer afgevallen te zijn viel het resultaat toch wel heel heftig tegen... Of het nu komt doordat ik weer uit de nachtdienst kwam en dus op avondgewicht tegenover ochtendgewicht vorige week (week daarvoor ook avondgewicht trouwens) of dat het komt doordat ik te weinig tijd heb gehad om te sporten en dus maar 3 keer ben gegaan deze week of doordat ik gewoon veel te veel thee heb gedronken voordat ik ging wegen of dat ik gewoon teveel gegeten heb, ik weet het niet. Waarschijnlijk speelt het allemaal mee...
Ik ben in ieder geval van 74.4 naar 76.5...
Ik hou me er maar een beetje aan vast dat ik 2 weken geleden 77.5 woog, dus is toch nog een verlies van 1 kg in 2 weken. Of misschien was vorige week de weegschaal wel stuk... Wel demotiverend dit zeg En toch heb ik over de hele week gezien niet echt een slecht gevoel over hoe ik heb gegeten, wel te weinig fruit gegeten en water gedronken, en af en toe toch wel gesnoept, maar verder ging het gewoon goed!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_6401716
*MELDPOST*

Hier gaat alles wel lekker.
Ik voel redelijk goed in mijn lijf en vooral dat vind ik belangrijk.
Ik kan me ook goed inhouden wat snoepen e.d. betreft,maar als ik nu eens toegeef aan die drang,zit ik er ook minder mee.
Deze week wordt moeilijk
Morgen is mijn kleine tuttebel jarig en dat wordt zaterdag nog eens een keer gevierd.
Ach,ze wordt maar 1 keer 3 hele jaren oud,dus mams mag dan best een stukje taart van haarzelf

En iedereen weer succes deze week

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 21 oktober 2002 @ 23:12:14 #163
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_6402111
* Jojogirl is net naar de fitness evaluatie geweest

Ik woog nu 85.6 kilo; dus 0.4 kilo afgevallen deze week. Verder is mijn vetpercentage nu 30.5%, 2% lager dan toen ik eind juni begon met fitnessen. Ook mijn bloeddruk en rusthartslag waren prima, beide zitten onder het gemiddelde.

Het gaat nog steeds prima, ik heb alleen het idee dat ik te weinig drink. Heb namelijk relatief vaak last van hoofdpijn (al kan dat ook door m'n te zwakke lenzen komen, hoorde van het weekend dat er rechts 1.5 en links 0.5 bij moet ).

* Jojogirl gaat dus meer drinken en ook proberen weer iets meer te sporten dan de laatste 2 weken.

dinsdag 22 oktober 2002 @ 00:33:37 #164
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6403529
Nou ik ben benieuwd wat het bij mij gaat worden. Het leek erop dat ik de magische grens van 80 kilo ging bereiken, maar om nou te zeggen dat ik fanatiek heb gelijnd en gesport de afgelopen week.. nou nee. Ik hoop dat er dan toch wat af is, dan ga ik deze week nog weer extra m'n best doen.
pi_6405847
Heb me net gewogen en woog 95 kilo, jaaaaaaaa afgevallen. Haha maar of dat vanavond nog zo is. Ik weeg natuurlijk normaal savonds maar wil naar sochtends overgaan omdat ik dat makkelijker vind. En aangezien ik vorige week 96.4 was (savonds) zal ik of niet veel aangekomen zijn, of niet veel afgevallen. Ben dus geen hol opgeschoten.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6405939
Na een weekje ziek te zijn geweest, ben ik toch nog wat afgevallen, ik weeg nu 87,3 , dus toch weer 300 gram eraf! Deze week ga ik weer lekker fitnessen, dus ik heb er weer helemaal zin in (ziek zijn is zoooo vervelend!)
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 09:33:38 #167
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6405954
Hmm toch nogsteeds 81
geen kilogram verloren dus.. Tijd om eens flink wat te gaan doen.
pi_6406289
danny: 87
knor: 63

ondanks dat ik me eerst afvroeg of danny daadwerkelijk wel zou gaan afvallen met de hoeveelheid eten dat ie naar binnen moest proppen gaat ie hier lekker. Hij kon een par dagen geleden zijn spijkerbroek weer aan van anderhalf jaar geleden. Buikomtrek was ook afgenomen met 8 cm

we sporten er nog steeds niet bij, maar "vrees" dat ook die tijd nog wel gaat komen.

pi_6407347
Iedereen die is afgevallen en iedereen die niet is afgevallen of een beetje is aangekomen: is niet erg, volgende week beter! Een dieet faalt niet als het een weekje tegenzit, het gaat er juist om dat je volhoudt. Dit zeg ik dus gelijk maar tegen mezelf, want het zit mij ook niet mee. Toch nog 2 ons afgevallen deze week en dat viel reuze mee, dacht dat ik was aangekomen (zondag op de weegschaal was ik zwaarder dan vorige week namelijk).

Even voor de mensen die het hebben over 'vocht vasthouden'.
Je lichaam heeft opslag in de vorm van vetten en koolhydraten.
Die vetten zien we meestal wel zitten en daar ergeren we ons aan. Maar we hebben ook nog opslag in de vorm van glycogeen, een complexe koolhydraat structuur. Dit glycogeen slaan we op in de spieren en de lever en is de eerste voorraadschuur om aan te spreken als het bloedglucose gehalte omlaag gaat. Als de glycogeenvoorraad in de spieren op is ga je vetten verbranden (en dat is toch wat we willen hier).

De hoeveelheid glycogeen in de lever blijft redelijk constant, maar die in de spieren kan verschillen. Het gaat slechts om zo'n 300-450 gram, maar per gram glycogeen hou je bijna 3 gram water vast! Dus als je een dagje veel eet heeft het lichaam weer de tijd om je glycogeen voorraadje op te bouwen en houdt dan ook automatisch 3 gram water per gram glycogeen vast. Dan kan je al snel een kilo aankomen die er echt reuze snel weer af is als je weer verder gaat met lijnen en die glycogeenvoorraad weer aanspreekt. Dus maak je geen zorgen als je na 1 of 2 dagen snoepen/feestjes/uit eten ineens een kilo of meer bent aangekomen, dat is inderdaad voor het grootste deel water en is zo weer verdwenen!

(dit houdt wel in dat als je je streefgewicht hebt gehaald en weer normaal gaat eten je altijd de eerste week minstens een kilo aankomt; een kilo onder je streefgewicht gaan zitten maakt dat je keurig op dat wens-gewicht komt na je dieet)

Ik was vanmorgen 86,0 kg. Slechts 200 gram minder dan vorige week.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_6407417
Als ik zo lees houdt iedereen zich aan best veel kcal per dag... ja ik bedoel niet veel maar zijn die dieten van modifast en maaltijd+ dan wel goed? dan heb je maar 500 of 600 kcal per dag dus veel minder dan ik hier telkens lees.Gaat het dan te snel met zo'n dieet?
pi_6407581
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 11:53 schreef Radiohoofdje het volgende:
Als ik zo lees houdt iedereen zich aan best veel kcal per dag... ja ik bedoel niet veel maar zijn die dieten van modifast en maaltijd+ dan wel goed? dan heb je maar 500 of 600 kcal per dag dus veel minder dan ik hier telkens lees.Gaat het dan te snel met zo'n dieet?
Een eigenschap van mensen is dat ze iets snel willen, we hebben immers bijna alles behalve tijd en geduld. De volledige maaltijdvervangers haken hier op in door dieten aan te bieden waar je inderdaad erg snel van afvalt. Dit is op zich niet erg, maar je pakt het probleem zo natuurlijk niet bij de wortel aan. Je bent niet voor niets te dik geworden en je moet dan eigenlijk ook je eetgewoontes veranderen. Die maaltijdvervangers doen dat niet. Zo'n maaltijdvervangers is misschien handig in het begin, want je raakt er wel erg van gemotiveerd om de kilo's te zien wegvliegen. Verder zijn ze in gebruik in de kliniek voor mensen die snel veel moeten afvallen om te kunnen worden geopereerd (zwaarlijvigheid brengt extra risico's met zich mee op de operatiekamer).

Om 1 kilo vet te kunnen kwijtraken moet je zo'n 7000 kcal minder hebben gegeten (de theorie). Als je ongeveer 1000 kcal minder eet per dag is dat plusminus een kilo per week aan vet wat je kwijt kunt raken (eerste week meer doordat je ook veel vocht verliest). Als je per dag 2400 kcal nodig hebt en je eet nog 1400 kcal dan is dat ruim voldoende om af te kunnen vallen. Met 1400 kcal kan je ook nog eens erg lekker en gezond eten zonder gevoel dat je honger lijdt.

Snel afvallen is niet per se ongezond, maar de kans dat je basaalmetabolisme afneemt en je weer terugvalt in oude slechte eetgewoontes èn dat je het niet volhoudt neemt toe.

pi_6407941
Alle lijners die zijn afgevallen: gefeliciteerd, en degenen met een dipje: kop op heh, een verloren dag/week is geen verloren dieet!

Isabeau, hopelijk heb je wel van het weekend genoten, ik in ieder geval wel van de chinees zondag
Het kan inderdaad niet altijd even snel gaan en het is ook wel belangrijk dat je gewoon moet kunnen blijven leven! Volgende week er weer wat af (hoop ik)
Zwemmen ga ik helaas niet halen, ik ben net thuis van het college en ik heb het inschrijfgeld betaald. (die baliemedewerker zei dat je de meeste kans hebt als je echt zo vroeg mogelijk er staat, er staan dan soms al rijen voor de na inschrijving!). Ik heb mijn sportactiviteit voor vandaag in ieder geval weer gehad, ben heel fanatiek op en neer gefietst
Veel plezier in ieder geval met baantjes trekken, volgende week ben ik er weer bij!

En nog een heel ander vraagje: hoeveel calorieën rekenen jullie voor een pistoletje of een broodje gezond?

[Dit bericht is gewijzigd door Ngiri op 22-10-2002 12:25]

pi_6407946
Ik heb een apart topic geopend voor de meeting! Geef je hier Fok! Dieetclub Meeting op en laat ook even weten wat je graag zou willen doen, waar en wanneer.
pi_6408065
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 12:24 schreef Ngiri het volgende:
Zwemmen ga ik helaas niet halen, ik ben net thuis van het college en ik heb het inschrijfgeld betaald. (die baliemedewerker zei dat je de meeste kans hebt als je echt zo vroeg mogelijk er staat, er staan dan soms al rijen voor de na inschrijving!).
Jammer dat je niet mee kan zwemmen, maar ik ga toch lekker een uurtje liggen spartelen. Heb die aclo kaart niet voor niks Weet je hoe het precies gaat met de na-inschrijving? Zover ik heb begrepen moet je je eerst aanmelden via Internet en daarna naar de balie om die 10 euro te betalen. Wie het eerst komt heeft de plek. Ik zie dat nog niet echt zitten eigenlijk (hoe laat zijn ze open en hoe laat staat alles op Internet??) Ik hoop echt heel erg dat er nog een plekje bij boksen is uitgevallen (voor de meelezers: Ngiri is ingeloot voor het boksen en ik ben uitgeloot...ben trouwens overal voor uitgeloot ) Anders ga ik wel Zen Yoga doen of zo

Enne, het ene broodje gezond is de andere niet (vooral niet als er erg royaal met boter wordt gesmeerd). Voor een kaal meergranenpistoletje reken ik altijd 2 volkorenboterhammen, maar denk dat dat nog steeds te weinig is. Moet er eens eentje wegen of zo.

dinsdag 22 oktober 2002 @ 12:33:28 #175
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_6408110
Mag ik ook even zeggen dta ik je je interesse en achtergrondinfo erg waardeer isa? Ik vind het vaak interessant m wat meer over de reacties in je lichaam te lezen. En ik vind het bewonderenswaardig dat je de moeite neemt om op bijna iedereen te reageren .
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')