quote:Volgens mij kan je het beste een koolhydraat-rijke maaltijd eten dan. En als je van tevoren weet dat je nog moet gaan sporten, dan kan je misschien beter achteraf eten. Ik heb woensdag gesquasht van acht tot negen, dus dan kook ik naderhand pas, en heb een bak pasta gemaakt. Da's goed voor je, en nog lekker ook!
Op donderdag 17 oktober 2002 16:34 schreef Qarinx het volgende:
Wat doen jullie tegen die onweerstaanbare honger na het sporten?Ik heb net 2 uurtjes doorgebracht in het fitnesscentrum (niet 2 uur intensief hoor!) en nu ik thuis ben heb ik zo een ontzettende trek, in ALLES!
Wat kan je dan het beste gaan eten?
Isabeau's linkje: Download een dieetprog. hier - downloadbaar software programma om lijnen bij te houden is niet meer in functie:
Op die site staat:
Ondanks het feit dat de vraag naar Calorie 1.0 overweldigend was is ons bedrijf per 31-12-1999 opgehouden te bestaan. U kunt daardoor geen software licentie meer aanvragen. Wij zijn voornemens om over ruim een jaar of meer opnieuw een bedrijf op te richten waar u dan weer een software licentie kunt aanvragen.
Zonder licentiecode werken delen van het programma niet. Wilt u desondanks toch het programma bekijken druk dan op download. \
Ik dus toch downloaden en installeren en ja hoor "blabla" ontbrak..
quote:Ik zal wel gek zijn maar bij mij werkt dat dus niet:
Op vrijdag 18 oktober 2002 14:08 schreef Jojogirl in een ander topic het volgende:
www.overgewicht.nl en dan het groene bolletje linksboven, de eet en beweegwijzer.
Dan log ik in en krijg: "The specified module could not be found".
Het is wel teleurstellend en zorgt voor een kortstondig demotiverend dipje als ik het weer eens probeer om te kijken of die programmaatjes "alweer werken".
Maar het is voor mij ook tekenend, dan doe ik het wel my way.
Wel zou het fijn zijn in de openingspost deze dingen te wijzigen om verdere teleurstellingen te voorkomen...
Een erg goed dieetprogramma wat ik ooit bij geneeskunde en voeding en marketing heb gebruikt is een voedingswijzer van Becel (becel 503). Dit is dus geen programma voor de consument, maar een professioneel diëtistenprogramma. Zou er graag de hand op willen leggen, maar geen flauw idee hoe er aan te komen. Kreeg toen wel te horen dat een software pakket al snel zo'n 500 gulden zou zijn met de programma. Jammer, het was erg volledig en ik kan de getallen ook nog juist invoeren, interpreteren en zo nodig mijn voeding aanpassen.
Ik haal dat linkje wat Lurky aangaf maar weg dus, bedankt voor het melden hoor! Met www.overgewicht.nl heb ik geen problemen...anderen?
quote:Niet echt de oplossing, maar gebruik deze maar eens.
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:05 schreef Lurky het volgende:
Deze post had ik al weken geleden moeten versturen maar als iets het niet meer doet dan wil ik er ook niks meer van weten. Toevallig ging het er vandaag elders ineens over Dus klaag ik hier nu alsnog...Isabeau's linkje: Download een dieetprog. hier - downloadbaar software programma om lijnen bij te houden is niet meer in functie:
Op die site staat:
Ondanks het feit dat de vraag naar Calorie 1.0 overweldigend was is ons bedrijf per 31-12-1999 opgehouden te bestaan. U kunt daardoor geen software licentie meer aanvragen. Wij zijn voornemens om over ruim een jaar of meer opnieuw een bedrijf op te richten waar u dan weer een software licentie kunt aanvragen.
Zonder licentiecode werken delen van het programma niet. Wilt u desondanks toch het programma bekijken druk dan op download. \
Ik dus toch downloaden en installeren en ja hoor "blabla" ontbrak..
[..]Ik zal wel gek zijn maar bij mij werkt dat dus niet:
Al een paar keer aangemeld:
Welkom bij de Eet- & Beweegwijzer!
Je gebruikersnaam is: Anna-Ruig
Je wachtwoord is: **********
Wij wensen je veel plezier bij het gebruik van de Eet- & Beweegwijzer!Dan log ik in en krijg: "The specified module could not be found".
Het is wel teleurstellend en zorgt voor een kortstondig demotiverend dipje als ik het weer eens probeer om te kijken of die programmaatjes "alweer werken".Maar het is voor mij ook tekenend, dan doe ik het wel my way.
Wel zou het fijn zijn in de openingspost deze dingen te wijzigen om verdere teleurstellingen te voorkomen...
http://www.pocketdiettracker.com/PDTNUTDB22.exe
en deze http://www.pocketdiettracker.com/free_databases.htm
Het zijn allemaal CSV-bestanden dus kunnen ze in excel geopend worden. staan calorieenlijsten in van hoop voedsel. Zonder dat prog op je pocketpc is het beetje irritant om doorheen te browsen, maar met de find-optie is het wel te doen.
Bedankt ook Athlonkmf, maar ik heb geen pocketPC. Heb hier even met collega met het zelfinvulgedeelte geschikt maken voor pc zitten stoeien maar is niet geschikt.
De overige fastfoodketen-toepassingen zoals McDonalds en Kentuckyfried enzo zijn op mij trouwens niet van toepassing.
Voor wie 1000 islanddressing, kipnuggets, hamburers van bovengenoemden consumeert misschien wel eens aardig te zien hoeveel daar nu in zit maar ik heb dat soort dingen nooit.
quote:Oh, dat lijtk me wel interessant! Kan je dat gewoon op de eigen websites vinden dan? (kom daar nooit natuurlijk, ben ook helemaal geen fan van fastfood)
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:55 schreef Lurky het volgende:
De overige fastfoodketen-toepassingen zoals McDonalds en Kentuckyfried enzo zijn op mij trouwens niet van toepassing.
Voor wie 1000 islanddressing, kipnuggets, hamburers van bovengenoemden consumeert misschien wel eens aardig te zien hoeveel daar nu in zit maar ik heb dat soort dingen nooit.
Zou wel eens willen weten hoeveel kcal en zo er nou in Snickers, Mars, Twix, Bounty etc zit.
quote:McDonalds heeft een folder met de energetische waarde van alles wat ze verkopen.
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:01 schreef Isabeau het volgende:[..]
Oh, dat lijtk me wel interessant! Kan je dat gewoon op de eigen websites vinden dan? (kom daar nooit natuurlijk, ben ook helemaal geen fan van fastfood)
Zou wel eens willen weten hoeveel kcal en zo er nou in Snickers, Mars, Twix, Bounty etc zit.
quote:Van mcdonnald's staan ze iig online op desbetreffende site ja. Van de rest weet ik niet.
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:01 schreef Isabeau het volgende:[..]
Oh, dat lijtk me wel interessant! Kan je dat gewoon op de eigen websites vinden dan? (kom daar nooit natuurlijk, ben ook helemaal geen fan van fastfood)
Maar die dingen staan dus ook hier in he [url="http://www.pocketdiettracker.com/free_databases.htm"]
hmmm... Even gecheckt.. Burger king spullen zijn gemiddeld 200 calorieen meer dan McD's.... (rond de 600-700 cal terwijl MC rond de 400-500 cal zit ) OK.. weten we dat ook alweer.
quote:
" target="_blank">http://www.pocketdiettracker.com/free_databases.htm[/url][quote]
[Dit bericht is gewijzigd door athlonkmf op 18-10-2002 16:48]
quote:Het zijn gewoon csv-bestanden, dus je kan het gewoon met excel openen. ALs je beetje kan proggen kan je makkelijk inhoud eruit trekken en in goede tabellen zetten. Misschien ideetje om even een PHP-scriptje te schrijven?
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:55 schreef Lurky het volgende:
tnx IsabeauBedankt ook Athlonkmf, maar ik heb geen pocketPC. Heb hier even met collega met het zelfinvulgedeelte geschikt maken voor pc zitten stoeien maar is niet geschikt.
quote:Ach, ik eet het wel eens, moet niet helemaal alles weglaten vind ik. En dan is het wel handig om te weten dat het niet veel uitmaakt wat je kiest, alles is toch vet. Zolang je maar bij 1 broodje en 1 lightdrankje laat en niet een menu kiest valt het allemaal wel binnen de 1200 calorieen per dag.
Vandaag ook beetje teveel gegeten ikke. dus strakkies maar even een uurtje fietsen dan. Niet echt zin today though.... Regen en wind.
quote:Ik heb net de Eetwijzer van het voedingscentrum binnen. Het kost wel iets... 18,50 euro, maar het is ook wel een heel goed programma. Kijk maar eens op www.voedingscentrum.nl
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:21 schreef athlonkmf het volgende:[..]
Niet echt de oplossing, maar gebruik deze maar eens.
http://www.pocketdiettracker.com/PDTNUTDB22.exe
en deze http://www.pocketdiettracker.com/free_databases.htm
Het zijn allemaal CSV-bestanden dus kunnen ze in excel geopend worden. staan calorieenlijsten in van hoop voedsel. Zonder dat prog op je pocketpc is het beetje irritant om doorheen te browsen, maar met de find-optie is het wel te doen.
Succes!
quote:*Lekker OT* Dat vind ik dus ook
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:44 schreef athlonkmf het volgende:
Ach, ik eet het wel eens, moet niet helemaal alles weglaten vind ik.
* Lurky eet vanavond bolognesesaus die nu al naar oud recept staat te koken, spaghetti gehakt en sla
*Ontopic:
Ik ga gewoon s van al die vaste dingen die ik eet de kaloriën berekenen en mn eigen lijstje maken... Is daar een windows-pc-progje voor beschikbaar?
Trouwens Isabeau, staat er dan niet op zo'n (ook al fout in Lurky's ogen), twix, mars snickers wat de energiewaarde is? volgens mij is dat verplicht: pluis het wikkel maar eens uit!
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 18-10-2002 17:09]
quote:Zolang het volkoren spaghetti is, rundvleesgehakt dat geruld wordt zonder extra olie of vet moet het kunnen lijkt me
Op vrijdag 18 oktober 2002 17:05 schreef Lurky het volgende:[..]
* Lurky eet vanavond bolognesesaus die nu al naar oud recept staat te koken, spaghetti gehakt en sla
quote:Bah dat verpest het hele gerecht! Ik ben wel tegen het regnwoud maar zo fanatiek ben ik nou ook weer niet
Op vrijdag 18 oktober 2002 17:07 schreef athlonkmf het volgende:
Zolang het volkoren spaghetti is,
quote:Ik laat zelf altijd het gehakt een tijd uitlekken en haal het vet wat er uit druipt weg met keukenpapier oid. Scheelt toch weer een heleboel
Op vrijdag 18 oktober 2002 17:07 schreef athlonkmf het volgende:[..]
Zolang het volkoren spaghetti is, rundvleesgehakt dat geruld wordt zonder extra olie of vet moet het kunnen lijkt me
Totaal zijn de mensen van de maillist al een heel gemiddeld mens afgevallen: 69.4 kilo
OP NAAR DE 100!!
Vorige week met 12 personen maar liefst 9,5 kilo afgevallen.. (ga 't maar 'ns tillen )
Wat is iedereen goed bezig!
quote:Nee hoor! Echt niet! ik dacht ook dat het hartstikke goor zal zijn, maar volkoren en normale spaghetti verschilt qua smaak helemaal niet veel. Als je een beetje goede saus heb proef je het helemaal niet meer!
Op vrijdag 18 oktober 2002 17:13 schreef Lurky het volgende:
*OT*Geruld vetarm rundergehakt, beetje olijfolie, ui, tomaat, knoflook en kruiden dat is.
[..]Bah dat verpest het hele gerecht! Ik ben wel tegen het regnwoud maar zo fanatiek ben ik nou ook weer niet
![]()
Eigenlijk vind ik dan volkoren nog lekkerder, het is net ietsie taaier dan normale. Kan je lekker langer kauwen en breekt minder snel.
Duurde meer dan 15 minuten voordat ik opgewarmd ben (op normale snelheid fietsen, in begin hoge hartslag rond de 150. Op gegeven moment zakt m'n hartslag terug naar 138 op zelfde snelheid-> opgewarmd) en kreeg opeens kramp op weg naar huis.
Maar ja... toch kunnen doorzetten en een paar intervaltrainingen kunnen doen. 3x30-30(30seconden rustig, 30 seconden sprint) en 4 sets van 1min-10sec.
Helemaal kapot... Gelukkig volgende training op maandag. Weekend om uit te rusten.
E.T. mijn mailbox heeft niks elke keer als jij ons zegt gemailed te hebben. Ik had me een paar weken geleden bij je aangemeld.en toen zei je dat ik erop stond.... Hoe zit dat nou?
Het is blijkbaar digi-dieet-probleem-aankaartdag voor mij
Ik zal me ook nog eens aanmelden, voor de 'tigste maal bij overgewicht.nl... Als het anderen wel lukt... heel raar.
http://caloriefreak.com/cgi-bin/caloriefreak/signup.cgi
Even een paar sites om jullie te helpen
Voor de mensen die alles bijhouden via overgewicht.nl: voeren jullie ook wekelijks in wat jullie nieuwe gewicht is om aan de hand daarvan een nieuw streefaantal calorien en vet te krijgen? -volgens mij is het daar ook wel een beetje fout gelopen, omdat ik het aantal dat ik mocht hebben toch wel heel veel vond (1800 kcal) heb ik mijn gewicht teruggebracht van 78 naar 74 kg en de termijn teruggebracht van 10 naar 4 maanden (lekker onrealistisch he), maar omdat ik toen wel heel weinig mocht en meteen steeds boven mijn streefgetal zat heb ik nu iets ertussenin gekozen. Had ik niet beter de oude waardes aan kunnen houden? maar dan mocht ik echt heel veel hebben!
Dit weekend ga ik dus niet zondigen, of zo licht mogelijk! Maandag wil ik dus toch zijn afgevallen!
Nou hier heb ik er ook de hele week met de pet naar gegooid. Heb bewust niet naar dit topic gekeken. Pfff het wil gewoon niet. Fetsen heb ik ook niet meer gedaan. Wel veel gewandeld. Nou ja vandaag maar weer er tegen aan. Dit zeg ik wel erg vaak de laatste tijd.
quote:Lurky, ik heb alleen mensen in de lijst staan die mail naar mij hebben gestuurd. Ik heb mijn mailboxje nog even doorgekeken.. maar ik kan niets van jou vinden.
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:57 schreef Lurky het volgende:E.T. mijn mailbox heeft niks elke keer als jij ons zegt gemailed te hebben. Ik had me een paar weken geleden bij je aangemeld.en toen zei je dat ik erop stond.... Hoe zit dat nou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |