abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:20:55 #1
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_139497738
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 19:18 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Lijkt me sowieso verstandig. Heb je verder geen diarree enzo of ook?
Het wisselt. Het punt is ook eeb beetje dat mijn vader colitus ulserosa heeft.. en bij hem begon het ook met de diagnose 'spastische darm'
pi_139497793
Nouja daarom vroeg ik het ook. Een doorverwijzing naar de mdl-arts is sowieso wel handig denk ik.
Mokkel met stuntstok
pi_139497895
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 19:20 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Het wisselt. Het punt is ook eeb beetje dat mijn vader colitus ulserosa heeft.. en bij hem begon het ook met de diagnose 'spastische darm'
Dan lijkt het mij idd ook verstandig om een verwijzing te vragen.
Hoe is het nu met de pijn?
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 2 mei 2014 @ 23:34:43 #4
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_139508195
Nu heb ik al een dag geen pijn (na 7 dagen wel pijn gehad te hebben). Alleen na het eten van home made taco's met groente, is mijn buik weer opgezet en zit volgens mij vol gas :')
pi_139508635
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 23:34 schreef Amnistia het volgende:
Nu heb ik al een dag geen pijn (na 7 dagen wel pijn gehad te hebben). Alleen na het eten van home made taco's met groente, is mijn buik weer opgezet en zit volgens mij vol gas :')
Oeh ja das ook geen lekkere voeding voor n al geprikkelde buik,.fijn dat je nu wel ff pijnvrij bent.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 2 mei 2014 @ 23:48:27 #6
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_139508776
Normaal heb ik daar ook geen last van. Maar idd... buikje is er niet heel blij mee. -O-
  vrijdag 2 mei 2014 @ 23:49:30 #7
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_139508824
Zal wel een colonscopie krijgen van de MDL arts.. Iemand ervaring met zn scopie in het UMC in Utrecht?
pi_139509821
Ik heb geen idee of deze suggestie al eerder is gemaakt in het eerste deel, maar zal het toch maar noemen. Ik zweer het, probeer eens Metamucil. En dan niet het huismerk oplosbare vezels van de apotheek ofzo, maar echt het merkproduct (probeer geen reclame te maken, maar ik had eens een 'gelijkwaardig product' voorgeschreven gekregen en dat was echt het meest gore spul ooit dat voor geen meter oplost in water).

Jaartje of 4-5 geleden begon ik heel onregelmatig enorme darmkrampen te krijgen, de pijn is/was echt afzien en nouja, je weet hoe het voelt, echt van die pijn waardoor je gaat denken 'ik heb er alles voor over om dit nu weg te laten gaan'.

Anyway, gebeurde maar sporadisch, maar zoals altijd bij spastische darm, erg onregelmatig, ene keer 6x in een maand, andere keer 3 maanden nergens last van. Vreemd genoeg na 2-3 jaar pas in gaan zien dat dit bestwel leek op wat mijn vader ook heeft, en ben toen voor de grap zijn Metamucil zakjes gaan gebruiken die hij kreeg voorgeschreven van huisarts.

Sindsdien echt nergens meer last van gehad.... tot paar weken geleden. Heb nu opeens weer drie keer in een paar weken tijd weer zitten vergaan van de pijn. Twee van die keren direct na hardlopen waar ik sinds kort mee ben begonnen, dus ik zie het verband helaas wel. Dan maar niet gezond zijn :{

Dus... moraal van het verhaal: probeer eens metamucil uit. Is ook gewoon op internet te bestellen, ik zweer er echt bij (al vind ik het erg opvallend dat ik nu na jaren geen last opeens wel weer last heb).
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 00:53:44 #9
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_139511132
Heb nog van die zakjes hier liggen. Van mijn vader gekregen omdat ik al vaker last had van verstopping, maar dan gebruik ik 1 keer zn zakje met vezels en dan vergeet ik het om vaker in te nemen.

Maar ik herken precies wat je zegt, een tijd geen last en dan opeens weer een aantal dagen achter elkaar.
pi_139511212
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 00:53 schreef Amnistia het volgende:
Heb nog van die zakjes hier liggen. Van mijn vader gekregen omdat ik al vaker last had van verstopping, maar dan gebruik ik 1 keer zn zakje met vezels en dan vergeet ik het om vaker in te nemen.

Maar ik herken precies wat je zegt, een tijd geen last en dan opeens weer een aantal dagen achter elkaar.
Nouja echt eens gewoon een maand lang iedere dag nemen en kijken wat het resultaat is. Snap dat je moet wennen om het iedere dag te nemen, maar voor mij was het echt een wondermiddel. Daarom ben ik nu ook erg verbaasd dat ik nu opeens paar keer weer zo'n last heb gehad. Heb nu laatste dagen ook echt zo'n kwakkelend gevoel. Ik voel me overdag doorgaans prima, maar deze week is het 's avonds echt zo'n gevoel van 'hmm... of ik krijg echt krampen, of ik beeld het me in'. Ben al koffie en alcohol aan het minderen... ;(

Tijd voor mij om ook weer eens een afspraak met de huisarts te maken.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 01:11:35 #11
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_139511695
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 00:56 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Nouja echt eens gewoon een maand lang iedere dag nemen en kijken wat het resultaat is. Snap dat je moet wennen om het iedere dag te nemen, maar voor mij was het echt een wondermiddel. Daarom ben ik nu ook erg verbaasd dat ik nu opeens paar keer weer zo'n last heb gehad. Heb nu laatste dagen ook echt zo'n kwakkelend gevoel. Ik voel me overdag doorgaans prima, maar deze week is het 's avonds echt zo'n gevoel van 'hmm... of ik krijg echt krampen, of ik beeld het me in'. Ben al koffie en alcohol aan het minderen... ;(

Tijd voor mij om ook weer eens een afspraak met de huisarts te maken.
Ik ga het toch eens proberen. Misschien werkt het net zo voor mij als voor jou!

Hoelang heb jij er al last van?
pi_139511809
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 01:11 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Ik ga het toch eens proberen. Misschien werkt het net zo voor mij als voor jou!

Hoelang heb jij er al last van?
Zoals ik zei in 2 posts geleden: 4-5 jaar ofzo. En gebruik nu rond de 2 jaar metamucil en geen last meer gehad.. tot nu :p
  zaterdag 3 mei 2014 @ 01:23:57 #13
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_139512025
Sorry heb ik overheen gelezen.
Ben jij ook al eens naar een mdl arts geweest?
Heb een aantal jaar geleden al eens een colonscopie gehad, maar daar kwam toen niks uit.
pi_139515189
Er heerst ook van alles qua (buik)virussen... Ik heb ook al een paar dagen meer last, maar ook mijn man die geen darmaandoening heeft, klaagt over buikklachten... En metamucil is geen wondermiddel voor virussen ;)

Hier trouwens ook lang metamucil gebruikt, werkt idd fijn om de stoelgang soepel te houden.

MDL arts ben ik nog nooit geweest, ik probeer het altijd te ontlopen want ik wordt panisch bij t idee van een slang in mn kont... :@
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 3 mei 2014 @ 10:53:47 #15
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_139516633
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 09:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
MDL arts ben ik nog nooit geweest, ik probeer het altijd te ontlopen want ik wordt panisch bij t idee van een slang in mn kont... :@
Weet je ook eens wat een homo voelt :')

Ach onder narcose maakt het het mij niet uit, als het maar helpt en bijdraagt voor een eventuele diagnose.
pi_139516658
bekende van me heeft hetzelfde. Had voor andere (zenuwpijn) een hele lichte dosis oude antidepressiva gekregen (normaal krijg je 150mg en zij heeft 20mg ofzo) en gaat stukken beter.
Misschien eens opperen bij je behandelend arts.
pi_139516682
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 10:53 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Weet je ook eens wat een homo voelt :')

Ach onder narcose maakt het het mij niet uit, als het maar helpt en bijdraagt voor een eventuele diagnose.
Je bent vrouw... je hoeft geen homo te zijn om dat te ervaren hoor... >:)

Maar wel fijn om te horen dat buik en darmklachten heersen. Dan kan ik het daarmee verklaren ipv dat mijn eigen kutdarmen gewoon weer kut doen ondanks de metamucil. Dus het zal wel voorbij zijn over tijdje :)
pi_139517872
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 09:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
MDL arts ben ik nog nooit geweest, ik probeer het altijd te ontlopen want ik wordt panisch bij t idee van een slang in mn kont...
Je krijgt gewoon een roesje hoor, daar weet je achteraf zo goed als niks meer van.
Mokkel met stuntstok
pi_139526770
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 12:16 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Je krijgt gewoon een roesje hoor, daar weet je achteraf zo goed als niks meer van.
Gelukkig is het ook nog echt niet nodig geweest, anders is t weinig zeuren en gaan wmb...
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 3 mei 2014 @ 21:29:53 #20
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_139533937
Ik lurk hier nog even mee voor de wederhelft. Metamucil nog nooit van gehoord. Misschien wel een optie om eens te proberen. :P
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_142532988
Oh ik mag mij hier waarschijnlijk melden. Dus.
Worry is a misuse of imagination
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')