![UmFMAAQl.jpg]()
![MPe6rX1l.jpg]()
Daar zijn we weer met de shave van Woensdagochtend!
Vandaag een aantal producten die nieuw zijn (voor mij dan) en die ik al een poos niet gebruikt heb.
Setup:
Muhle R41 (2011) met Pearl Handle in Pearl stand met KAI (vers)
Muhle Silvertip Fibre
Maggard Razors Pre-Shave Oil (sample)
Tcheon Fung Sing Barbe Gialla
Captain's Choice Lime (sample)
Ik heb eindelijk een pakje KAI mesjes weten te bemachtigen. De mesjes hebben ongeveer dezelfde status als de Feather mesjes, maar dan wat lastiger te verkrijgen (zeg maar gerust nergens, ken 1 shop die ze heeft en die zit niet in Nederland, helaas

)
Ik heb nog nooit een pre-shave olie gebruikt, dus dit was vandaag de eerste keer. Had na het douchen maar wat op mn hand gedaan en over de 3 daagse baard heen gesmeerd. Gleed super lekker, rook ook wel lekker, maar de huid was wel behoorlijk vet.
De TFS Barbe Gialla heb ik echt al een hele poos hier in een bakje liggen en ik denk dat ik m 2x gebruikt heb. Zonde, want het is echt een heerlijk fris citroenig luchtje. Zou heerlijk geweest zijn voor het mooie weer. Al is er vandaag weer niets anders dan wind en ellende...maar dat is een ander topic

Klopte met de Silvertip Fibre weer op zoals ik dat gewend ben van alle TFS zepen, snel en dik en een lekker geurtje in no-time. Bak zat weer flink vol met heerlijk schuim.
Scheren ging op zich ook best aardig.
Mesje is verdomd scherp en mijn hoek was vandaag ook niet helemaal optimaal. Wel superglad geschoren in 3 passes, maar niet zonder bloed!
Moedervlek op mn gezicht geheel onthoofd, ingegroeid haartje in mn nek onthoofd en de aluin ging nog best af op mn nek. Absoluut een shave die beter kan.
De Captain's Choice Lime valt me helemaal niet tegen. Het lekkere lichte frisse limoengeurtje met als achtergrond een bay rum aftershave. Heel mooi uitgebalanceerd. Spul ruikt fantastisch! Bijna geen sting en houd de huid lekker fris.
Erg fijn spul!
Vandaag ook om het qua geur een beetje te matchen, de laatste restjes van mn BonaFide Pomade sample van Pomade-online.nl erin gesmeerd. Gewoon op helemaal droog haar. Ging echt prima! Eens kijken hoe dat blijft zitten door de dag heen. Ruikt in ieder geval prima (sinaasappel-achtig)
Fijne dag allemaal!