abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139426971
Hiep hoi! Welkom in het babytopic.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y

pi_139427040
Deed ik m zomaar dicht!

Ik zei dus:

Ik vind het zo knap dat jullie babies betrekkelijk jong zijn en jullie mentaal alweer ruimte hebben voor andere dingen O+ Echt respect daarvoor hoor!

(Dat is hier zooo niet aan de orde :@ )
  woensdag 30 april 2014 @ 20:54:39 #3
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139427304
Ik wou nog editen qua filmpje, dus maar even in de herhaling:

Thanks ladies O+ nog geen meds hier inderdaad en ik weet ook nog steeds niet goed of ik daar om sta te springen. Maar als hij ze nodig acht dan gaan we dat maar doen. Ik geloof alleen dat ik bang ben om teleurgesteld te worden, omdat ze toch echt wel blijft spugen waarschijnlijk en ze is niet voortdurend aan het krijsen, maar vooral onrustig.

Moppert, ik had laatst n plaatje gepost in her bv-topic. Eigenlijk ben ik nog wel het bangst voor een vette spleet tussen d'r tandjes :@ meer dan dat ik (of zij) er echt last van heeft, behalve dan dat we heel zorgvuldig moeten zijn qua aanhappen, want d'r lipje krult niet (vanzelf) naar buiten. Wat is jouw overweging om wel of niet aan te dringen?

Oh en je hersens voor iets anders gebruiken? Yes please! Die voedingen, luiers en slaapjes zijn nou niet echt hogere wiskunde. Al komt F. Aan het lachen proberen te maken af en toe aardig in de buurt.

Ik vond t filmpje wel tof. :Y En dat ze moeders pakken stoort mij niet zo, aangezien in het merendeel van de gezinnen nog altijd meer zorgtaken op de moeder haar schouders terecht komen. Los van wat ik daar emancipatie of relatietechnisch van vindt. Het is gewoon wel zo. En ik vind het wel een opsteker voor mama's, dat het heus niet niks is, ook als je een tbm/huisvrouw/thuisblijfmoeder of what ever bent :Y) ik heb de taak van een mama qua intensiteit in ieder geval gruwelijk ondergewaardeerd tot het moment dat ik zelf zon mini op de wereld zette.

Sylver, wat fijn dat al beter gaat! Go Nora go!

L-e, het is hier ook maar met vlagen hoor, morgen kan m'n pet wel ineens heel anders staan. Maar vlagen zijn er! En dat maakt naar werken toeleven ietsje gemakkelijker. Ik moet er toch aan, dus dan kan ik m'n mental State of mind maar beter een beetje in de goede richting boetseren.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 30 april 2014 @ 20:55:32 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139427364
Sylver, wat fijn dat er tekenen van verbetering zijn :). Mocht ook wel zo langzamerhand. Zo sneu die zieke ukjes.

Volgens mij komen er bij onze muppet kiezen aan. Vannacht aas het ineens blèren! Bleek dat ze had gekakt (doet ze echt never 's nachts) en echt mega luieruitslag. Met tandjes was het wel eens een beetje rood, maar niet dit. Vanochtend ook met bultjes en op het kdv was het zelfs een beetje gaan bloeden ;(. En als het met veel moeite lukt om ff in haar mond te kijken, lijkt het wel alsof er aan een aantal kanten verdikkingen te zien zijn.. Verschonen is nu echt dikke tranen. Ik smeer afwisselend weleda / bepanthen en sucocrem.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_139427387
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:51 schreef L-E het volgende:
Deed ik m zomaar dicht!

Ik zei dus:

Ik vind het zo knap dat jullie babies betrekkelijk jong zijn en jullie mentaal alweer ruimte hebben voor andere dingen O+ Echt respect daarvoor hoor!

(Dat is hier zooo niet aan de orde :@ )
Jouw stoere vent gaat dat ook allemaal kunnen.
Helpt het als ik zeg dat het bij mijn oudste ook allemaal een stuk langer duurt? Ze is nu bijna 3 maar nog steeds twijfelt ze heel lang over alles en ineens kan ze het wel.
En jij hebt wel een hele sterkte en dappere vent.

Al snap ik wel dat het niet altijd prettig is om te lezen wat andere al wel kunnen. Ik werd daar wel eens onzeker van.
pi_139427542
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:55 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Jouw stoere vent gaat dat ook allemaal kunnen.
Helpt het als ik zeg dat het bij mijn oudste ook allemaal een stuk langer duurt? Ze is nu bijna 3 maar nog steeds twijfelt ze heel lang over alles en ineens kan ze het wel.
En jij hebt wel een hele sterkte en dappere vent.

Al snap ik wel dat het niet altijd prettig is om te lezen wat andere al wel kunnen. Ik werd daar wel eens onzeker van.
Ik vind het lief dat je me een hart onder de riem wil steken, maar volgens mij lees je niet goed ;)
pi_139427630
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik vind het lief dat je me een hart onder de riem wil steken, maar volgens mij lees je niet goed ;)
2 dingen tegelijk gaat hier ook niet dus :@. Mentaal kan ik ook nog niet zoveel extra's dus.
  woensdag 30 april 2014 @ 21:00:43 #8
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139427696
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sylver, wat fijn dat er tekenen van verbetering zijn :). Mocht ook wel zo langzamerhand. Zo sneu die zieke ukjes.

Volgens mij komen er bij onze muppet kiezen aan. Vannacht aas het ineens blèren! Bleek dat ze had gekakt (doet ze echt never 's nachts) en echt mega luieruitslag. Met tandjes was het wel eens een beetje rood, maar niet dit. Vanochtend ook met bultjes en op het kdv was het zelfs een beetje gaan bloeden ;(. En als het met veel moeite lukt om ff in haar mond te kijken, lijkt het wel alsof er aan een aantal kanten verdikkingen te zien zijn.. Verschonen is nu echt dikke tranen. Ik smeer afwisselend weleda / bepanthen en sucocrem.
Arme gup. Heb je al billenspray geprobeerd? Van multilind of een ander merk? Wij gebruiken dat omdat je dan niet aan de billetjes hoeft te wrijven, dat is bij uitslag prettig! Hier niet aan de orde, maar 2 pufjes van dat spul is significant sneller gebeurd dan potje Sudo open, Sudo pakken, Sudo smeren, potje dicht. Efficiënt werken ftw :P
  woensdag 30 april 2014 @ 21:01:05 #9
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139427722
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:54 schreef Kimpossible het volgende:

Moppert, ik had laatst n plaatje gepost in her bv-topic. Eigenlijk ben ik nog wel het bangst voor een vette spleet tussen d'r tandjes meer dan dat ik (of zij) er echt last van heeft, behalve dan dat we heel zorgvuldig moeten zijn qua aanhappen, want d'r lipje krult niet (vanzelf) naar buiten. Wat is jouw overweging om wel of niet aan te dringen?

Een spleet komt niet vaak voor vertelde de arts mij. vaak als een tandje doorbreekt dan lost het probleem vanzelf op. Het enige waar het lastig voor kan zijn is tandenpoetsen maar ook dat hoeft niet zo te zijn. Ik vind het nogal iets om te doen zonder echte nood.

ik zou ook niet een oor piercen ookal is de pijn zo over.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 30 april 2014 @ 21:02:48 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139427847
Oh de leidster op het kdv raadde dat juist af... Ach, het insmeren is zo gebeurd op zich hoor :). En daarna even knuffelen en afleiden met iets grappigs en dan gaat het ook wel weer.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 30 april 2014 @ 21:03:08 #11
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139427868
Ik zou de sudocreme sowieso achterwege laten dan.
kan je beter pure zinkolie kopen. Ik raad het op mijn werk ook echt af. (niet dat ik nu werk maar dat deed ik wel)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 30 april 2014 @ 21:03:14 #12
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139427873
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:01 schreef Moppert het volgende:

[..]

Een spleet komt niet vaak voor vertelde de arts mij. vaak als een tandje doorbreekt dan lost het probleem vanzelf op. Het enige waar het lastig voor kan zijn is tandenpoetsen maar ook dat hoeft niet zo te zijn. Ik vind het nogal iets om te doen zonder echte nood.

ik zou ook niet een oor piercen ookal is de pijn zo over.
Ah, Good to know. Als ik aan m'n eigen lipbandje voel zit er ook een flubbertje aan moet ik zeggen, alsof ie eerst strak zat en met tanden of enig ander moment losgeraakt is. Klinkt logisch ook wel.
pi_139427906
Veel succes morgen Kim! Hier overigens geen verschil na klieven, dus ik voel me vast m'n leven lang schuldig dat ik het hem heb aangedaan ;)

Hoe gaat het nu met het spugen Burdie?

Leuke foto's fr! Ziet eruit als een actief kindje :)

Ik heb denk ik de beslissing genomen te stoppen met bv. Ik heb het volste vertrouwen dat ik genoeg melk heb en hij er goed van groeit, maar ik zit gewoon niet lekker in m'n vel zo. Het drinken gaat niet beter en de tips van de lk kom ik ook niet verder mee, dus ik heb telkens platte en pijnlijke tepels en alhoewel de Purelan helpt baal ik ervan dat ik niet kan voeden op verzoek vanwege de pijn. Het kolven lukt niet met een plakbaby en ik denk ook niet dat ik daar meer rust in vind, want ik vind het ook heel vervelend om te doen. Ik ben teveel bezig met voeden om van hem te kunnen genieten en ik merk dat ik hem minder leuk ga vinden zelfs en voordat ik helemaal in een neerwaartse spiraal terecht kom wil ik er toch iets aan doen. Op deze manier kan mijn vriend ook wat meer bijspringen en hoop ik ook wat meer rust te vinden. Het is echt de meest moeilijke en egoïstische keus die ik ooit heb moeten maken, maar ik hoop dat hij goed uitpakt. Ik ben toch schijnbaar niet die oermoeder die ik hoopte dat ik zou zijn en ik moet mijn romantische beeld van minimaal een half jaar voeden toch bijstellen dus. Morgen moet ik wegen dus dan bespreek ik het ook op het cb. Ze kunnen dan meteen kijken in zijn mondje, want de spruw is volgens mij na de kuur helemaal niet weg, dus dat maakt het ook allemaal niet beter. Volgende keer ga ik er gewoon weer vol voor iig, dus hopelijk gaat het dan langer goed!

Meneer ligt inmiddels alweer een uur of 2 te slapen op m'n arm, zijn eerste goede slaapje van de dag :O jammer dat ik niet kan slapen in de schommelstoel :P

Fijn dat het beter gaat Sylver!

Hoe gaat het verder met je meisje xcuzme? Kunnen de kiezen misschien een reden zijn dat ze even wat minder at?

En ik heb ook wel zin om straks (niet nu al!) weer te gaan werken. Idd m'n hersens even goed gebruiken :)
pi_139427932
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:03 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ah, Good to know. Als ik aan m'n eigen lipbandje voel zit er ook een flubbertje aan moet ik zeggen, alsof ie eerst strak zat en met tanden of enig ander moment losgeraakt is. Klinkt logisch ook wel.
Zo is het bij de oudste ook los gegaan. Uiteindelijk valt elk kind zich wel een tand door de lip! *O*
pi_139428023
Dot respect voor je keuze. Zo te lezen heb je er goed over nagedacht en een baby heeft het meest aan een moeder die goed in haar vel zit.

Sac is zeker heel actief. Ze stopt ook alles in d'r mond en dat ben ik zo niet gewend he.
  woensdag 30 april 2014 @ 21:09:28 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139428257
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:03 schreef Moppert het volgende:
Ik zou de sudocreme sowieso achterwege laten dan.
kan je beter pure zinkolie kopen. Ik raad het op mijn werk ook echt af. (niet dat ik nu werk maar dat deed ik wel)
Ok, dat is nog wel een idee. Waar haal je dat? Gewoon bij de kruidvat oid?

Dot, moeilijke beslissing, ik weet hoe ongelooflijk klote het is om dat beeld bij te moeten stellen. En het oermoederschap zit m niet in bv geven. Aanvoelen dat stoppen beter is omdat jij dan een leukere mama bent, is ook oermoederschap hoor :).

En denk niet dat het eetgezeur aan de tanden/kiezen ligt. We eten nu met z'n drieën aan tafel en dat gaat wel beter. En ze vindt potjes lekkerder dan mijn hapjes }:|.
pi_139428329
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 17:44 schreef klaprooss het volgende:

[..]

[..]

Haha geestig idd! Wat ik me dan afvraag als je niet op verzoek voed hoe gaat dat dan. Verwachten ze dan dat je je kind nog anderhalf uur laat huilen. Als J geen borst krijgt na een kwartier is het huilen geblazen :o .

Hihi ze gaat te vlug! Ik vind het wel leuk om te lezen om dat I. net iets ouder is dan J om te kijken wat hij dan over een paar weken zou kunnen :D
Misschien roept het nog wat meer vraagtekens bij mijn ouders op omdat I. maar af en toe echt huilt van de honger. Haar hongersignalen pik ik meestal daarvoor al op. En dan leg ik haar dus aan. Soms wacht ik wel even, bijvoorbeeld als ze snel na de laatste voeding weer wil, omdat ik er geen gewoonte van wil maken dat ze steeds kleine beetjes drinkt. Maar meestal zijn haar hongersignalen onmiskenbaar en er zijn nu eenmaal dagen dat ze vaker en meer wil drinken dan anders. Ik snap wel dat mijn ouders, die haar signalen niet zo duidelijk zien als ik, dan denken: oh maar heeft ze alweer honger dan? Borstvoeding is in mijn ervaring nu echt een heel mooi en ook best subtiel systeem van communicatie tussen moeder en kind. O+ .

(Ik schrijf er nu lyrisch over, maar ik had gisteravond wel even een moment dat ik het best zwaar vond omdat ik soms veel meer op een dag wil doen maar daar niet aan toe kom omdat I. aan het clusteren is.)

Ik las gisteren dat het tijdstip waarop baby's van rug naar buik draaien echt heel veel kan verschillen. Sommige baby's bij drie, andere bij vier en weer anderen bij zes maanden. Ben dus ook benieuwd hoe het bij J. gaat en bij het kuiken van Burdie en bij Kims kleine. Misschien maakt het ook nog uit dat I. twee weken na de UD geboren is. Wat mij vooral bij I. opvalt, is dat ze een heel sterke 'drive' heeft; ze moet en zal, maakt ook grom geluiden als ze met iets bezig is. :D . Ik ben wel benieuwd of dit aspect een kenmerkend onderdeel is van wie zij is, en haar karakter.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139428342
Dot. :* wat moet dit ontzettend moeilijk voor je zijn.
pi_139428362
Oermoederschap zit niet in bv geven, lieve moeders. Klinkt als een weloverwogen besluit Dot!
pi_139428446
Lief dames :) :*
  woensdag 30 april 2014 @ 21:12:39 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139428447
Dot, klinkt als een goede beslissing (en herkenbaar). Sterke mama, ik vind je juist een oermoeder doordat je de juiste keuze voor Stipje en jezelf neemt, namelijk dat je zo een nóg toffere mama kan zijn voor Stip :*
  woensdag 30 april 2014 @ 21:13:30 #22
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139428489
Sac onder de kast _O_ die boxfoto zo herkenbaar :+

S. stopt niet alles in haar mond ik dacht echt dat baby's dat altijd deden.
Er lijken wel tandjes aan te komen ze knabbelt op d'r vingetjes. Gister ging ze pas slapen na de dentinox.

Dot dappere beslissing :*
pi_139428519
Oh lieve Dot, ik heb mijn post geschreven voordat ik die van jou las..
Maar dat van dat oermoederschap... Je bent op en top moeder! Zoals jij met Stipje bezig bent! Twijfel daar alsjeblieft niet aan. En het is zeker ook geen egoïstische keuze. :* . :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 30 april 2014 @ 21:14:00 #24
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139428520
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:12 schreef GotC het volgende:
Dot, klinkt als een goede beslissing (en herkenbaar). Sterke mama, ik vind je juist een oermoeder doordat je de juiste keuze voor Stipje en jezelf neemt, namelijk dat je zo een nóg toffere mama kan zijn voor Stip :*
Dit dot! Niks negatiefs aan je eigen grens kennen.
pi_139428617
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

En het oermoederschap zit m niet in bv geven. Aanvoelen dat stoppen beter is omdat jij dan een leukere mama bent, is ook oermoederschap hoor
Dit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')