SPOILER: Voor geinteresseerden.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We willen nu dus verder onderhandelen en hebben verteld dat het rapport erg negatief was. De makelaar wilt graag ook even het rapport zien om het te kunnen beoordelen. Ik vroeg me af of dit verstandig is? De hypotheekadviseur zei dat dit niet normaal is, omdat je als koper veel voor zo'n rapport betaalt die zo'n verkoper dan gratis krijgt.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
Het is uiteraard niet verplicht, maar dat gaat dan ongeveer zo;quote:Op woensdag 30 april 2014 15:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je hoeft het niet te laten zien. Pas als je afspraken maakt in de koopprijs kán je het eventueel overleggen. Het staat de verkopende partij vrij om zelf ook een rapport op te laten stellen en dan die prijzen naast elkaar te leggen.
De prijzen zijn bij die radiator en schimmel in de badkamer wel twijfelachtig. 400 en 450 euro.![]()
quote:"Ha, verkoper! Er moet nog eens ¤10.000 van de prijs af, want dat bouwkundig rapport... nou, dat was niet mals!! Er moet nog een hoop gebeuren voordat dit huis tot ons paleisje is omgetoverd!"
quote:-Ok... daar ben ik niet zo blij mee, maarreuuhm... laat eens zien dan, dat rapport, en wat er allemaal instaat.
Succes!quote:"Neeeeh, verkoper. Zo makkelijk gaat dat niet. Ik heb voor dat rapport betaald. Dat krijg jij mooi niet te zien!".
Het is gewoon een onderhandeling. Ze hoeven de vraagprijs niet verplicht te laten zakken aan de hand van dat rapport. Puur voor de koper, dat hij weet dat er wellicht flinke uitgaven aan zitten te komen.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:45 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Het is uiteraard niet verplicht, maar dat gaat dan ongeveer zo;
[..]
[..]
[..]
Succes!
Maar TS kan wel van alles beweren. Ik zou geen stuiver opnieuw onderhandelen voordat ik dat rapport in handen had.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Het is gewoon een onderhandeling. Ze hoeven de vraagprijs niet verplicht te laten zakken aan de hand van dat rapport. Puur voor de koper, dat hij weet dat er wellicht flinke uitgaven aan zitten te komen.
Je kan dan afspreken in het voorlopig koopcontract dat er 20k van de vraagprijs gaat en dat het rapport overlegd wordt. Waaruit die 20k dan blijkt.
De koper wist niet dat zijn dak afgeschreven wasquote:Op woensdag 30 april 2014 15:51 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
n. Ik zou geen stuiver opnieuw onderhandelen voordat ik dat rapport in handen had.
Schilderwerk wordt ook hoog geschat hoor.. Van die hele lijst zou ik alleen het dak als probleem beschouwenquote:Op woensdag 30 april 2014 15:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je hoeft het niet te laten zien. Pas als je afspraken maakt in de koopprijs kán je het eventueel overleggen. Het staat de verkopende partij vrij om zelf ook een rapport op te laten stellen en dan die prijzen naast elkaar te leggen.
De prijzen zijn bij die radiator en schimmel in de badkamer wel twijfelachtig. 400 en 450 euro.![]()
Goede vraag...quote:Op woensdag 30 april 2014 16:57 schreef sanger het volgende:
Ik lees in de OP dat er al een overeenstemming is over de 200 kEUR. Maar is het bod dan geweest onder voorbehoud van het rapport (en welk voorbehoud precies)?
Precies, een verkoper van een oude woning weet zelf wat de knelpunten zijn, dat weet diens makelaar ook. De prijs wordt daar een beetje op bepaald maar makelaars zijn ook niet altijd de eerlijksten, de verkopers ook niet altijd. Jammer dat bouwkundigen ook niet altijd weten waar ze het over hebben want zeker bij oudere woningen lijkt mij juist onder de vloer kijken juist zo belangrijk.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:03 schreef hottentot het volgende:
Tja hoeveel van die dingen heeft de verkoper in zijn beleving al in de prijs verwerkt.
Dat het dak zo oud is wist hijzelf ook wel, en had jijzelf ook in 3 seconden kunnen beoordelen als je omhoog had gekeken.
Verder gewoon hun een kopie van de gebreken lijst geven, anders is het wel heel erg vreemd.
Onder de vloer is vaak lastig, mijn buurman heeft ook enorm veel vertrouwen in zijn leidingen.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:07 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Precies, een verkoper van een oude woning weet zelf wat de knelpunten zijn, dat wee diens makelaar ook. De prijs wordt daar een beetje op bepaald maar makelaars zijn ook niet altijd de eerlijksten, de verkopers ook niet altijd. Jammer dat bouwkundigen ook niet altijd weten waar ze het over hebben want zeker bij oudere woningen lijkt mij juist onder de vloer kijken juist zo belangrijk.
Het blijft altijd een tombola.
Nou, als je als verkoper weet dat je rotte vloerbalken hebt..quote:Op woensdag 30 april 2014 18:12 schreef hottentot het volgende:
Zelf nooit begrepen waarom mensen kruipluiken wegwerken.
Ja tuurlijk, en dan twee jaar later je eigen nieuwe woning moeten verkopen omdat je de vloer in je oude woning verplicht volledig moet vervangenquote:Op woensdag 30 april 2014 18:23 schreef blomke het volgende:
![]()
[..]
Nou, als je als verkoper weet dat je rotet vloerbalken hebt..
Tsja, je kunt er allerlei theorieën op loslaten, maar uiteindelijk is een huis waard wat de gek ervoor over heeft. Dat valt soms mee, en soms tegen.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:07 schreef knoblaucha6 het volgende:
Precies, een verkoper van een oude woning weet zelf wat de knelpunten zijn, dat weet diens makelaar ook. De prijs wordt daar een beetje op bepaald maar makelaars zijn ook niet altijd de eerlijksten, de verkopers ook niet altijd. Jammer dat bouwkundigen ook niet altijd weten waar ze het over hebben want zeker bij oudere woningen lijkt mij juist onder de vloer kijken juist zo belangrijk.
Het blijft altijd een tombola.
De vraag is natuurlijk of de desbetreffende verkoper daar wel zo van onder de indruk zal zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:38 schreef Holenbeer het volgende:
Dat sommige prijzen wat hoog ingeschat zijn is overigens wel in jouw voordeel.
Klopt, maar duurder zal het huis niet worden..quote:Op woensdag 30 april 2014 18:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of de desbetreffende verkoper daar wel zo van onder de indruk zal zijn.
Of het gaat uiteindelijk aan TS z'n neus voorbij.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:02 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Klopt, maar duurder zal het huis niet worden..
wanneer TS het hard gaat spelen is dat een risico inderdaad.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Of het gaat uiteindelijk aan TS z'n neus voorbij.
(e.e.a. natuurlijk afhankelijk van de fase waarin diens (ver)kooptraject zich bevindt.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |