Ligt een beetje aan de uitleg van de definities.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:14 schreef Kenju het volgende:
Wel typisch waar alle bad guys in BB allemaal antagonisten latino mannen zijn en alle protagonisten roomblank...
Walter White is geen held, Jesse ook niet. Van de bijrollen zijn de mensen van bv de DEA helden en die zijn van verschillende rassen.quote:In de klassieke strijd tussen goed en kwaad is de protagonist gewoonlijk de 'held' van het verhaal en de antagonist is, of vertegenwoordigt, de kwade genius of de 'slechterik'.
Omg. Deze tribute. Breaking Bad, ik mis het.quote:
Vandaar dat ik de mensen hier er ook even op attent wilde makenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:32 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Omg. Deze tribute. Breaking Bad, ik mis het.
[ afbeelding ]
Fargo is ook een hele gave serie tot nu toe. Ik vond het zelf wel een beetje wat weghebben van BB qua sfeer.
Ik had helemaal niet gezien dat je dat hier al genoemd had.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:32 schreef Forbry het volgende:
[..]
Vandaar dat ik de mensen hier er ook even op attent wilde maken
Ik vond Jesse echt wel een soort van held (wel "flawed" natuurlijk, maar dat maakt op zich niet uit).quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:31 schreef Individual het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de uitleg van de definities.
[..]
Walter White is geen held, Jesse ook niet. Van de bijrollen zijn de mensen van bv de DEA helden en die zijn van verschillende rassen.
De hoofdrollen zijn wel voor de blanken, maar ja, daar zijn er in Albuquerque ook genoeg van. Tevens zijn de hoofdrollen de slechteriken.
Ik denk niet dat Vince Gilligan een statement daarmee wilde maken.
Ohquote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:34 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Ik had helemaal niet gezien dat je dat hier al genoemd had.Overheen gelezen.
Een slechterik met een geweten. Als je meth maakt dan is dat loopt je goede geweten wel mank.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:34 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vond Jesse echt wel een soort van held (wel "flawed" natuurlijk, maar dat maakt op zich niet uit).
"flawed", geen echte slechterik in mijn ogenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:39 schreef Individual het volgende:
[..]
Een slechterik met een geweten. Als je meth maakt dan is dat loopt je goede geweten wel mank.
Precies, niet een echte slechterik, maar toch eigenlijk wel. Hij heeft wel meer hart dan Walt iig. Hij schiet wel Gale dood en Gale had dat niet verdiend.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:40 schreef Forbry het volgende:
[..]
"flawed", geen echte slechterik in mijn ogen
Nee, dat had Gale zeker niet verdiend, maar Jesse deed dat wel (en ook met waanzinnig veel aversie/emotie) voor Walt (niet voor zichzelf).quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Precies, niet een echte slechterik, maar toch eigenlijk wel. Hij heeft wel meer hart dan Walt iig. Hij schiet wel Gale dood en Gale had dat niet verdiend.
Zelf vond ik de een na laatste aflevering het mooiste, en het kartel dat vergiftigt wordt is ook een prachtige aflevering ja.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:18 schreef Individual het volgende:
Wat is jullie favoriete aflevering?
Aflevering 10 seizoen 4 waar Gus het kartel vergiftigt in Mexico.
Ik ga zo weer even mijn netflix account aanslingeren voor die serie, lijkt mij erg goed ja.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:28 schreef Forbry het volgende:
Ik vond een heleboel scènes memorabel, maar als ik één iets moet noemen: de badkuipscène (aflevering 2 van seizoen 1).
Iedereen die BB leuk vond al op de hoogte van de nieuwe serie Fargo (TV Series 2014– ) - IMDb? Vooral als je de zwarte humor in/van BB leuk vond (en de acteur die "Saul" speelde weer in actie wilt zien) echt een aanrader (ook te volgen op Netflix)!
Topic op FOK!: TV / [USA] Fargo ( serie )
Fack.quote:
Maar dat maakte 'm ook wel kapot van binnen, ik vind het een mooie scene waarin hij in zijn huis opsluit en de muziek keihard heeft staan en junkies/vrienden in huis om die leegte in zn leven op te vullen. In het begin haatte ik jesse echt, maar na een tijdje mocht ik hem heel graag. Hij werd steeds volwassener en zoals je zegt; hij heeft een goed hart.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Precies, niet een echte slechterik, maar toch eigenlijk wel. Hij heeft wel meer hart dan Walt iig. Hij schiet wel Gale dood en Gale had dat niet verdiend.
Ik vond seizoen 5 uiteindelijk toch het minst en seizoen 1 juist één van de betere seizoenen, maar in principe vond ik de kwaliteit van álle seizoenen gewoon erg hoog.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:15 schreef Maastoren het volgende:
De meeste series werden na verloop van tijd alleen maar slechter. Breaking Bad werd alleen maar beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dusquote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:21 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Maar dat maakte 'm ook wel kapot van binnen, ik vind het een mooie scene waarin hij in zijn huis opsluit en de muziek keihard heeft staan en junkies/vrienden in huis om die leegte in zn leven op te vullen. In het begin haatte ik jesse echt, maar na een tijdje mocht ik hem heel graag. Hij werd steeds volwassener en zoals je zegt; hij heeft een goed hart.
Volgens mij heeft hij ook de zwaarste tegenslagen gehad van iedereen in de serie, op een gegeven moment was hij emotioneel helemaal kapot door alle trauma's.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:25 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dit dus(al haatte ik hem überhaupt nooit, in het begin was hij wel iets "slechter", dat wel).
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:28 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij ook de zwaarste tegenslagen gehad van iedereen in de serie, op een gegeven moment was hij emotioneel helemaal kapot door alle trauma's.
Zowel Walt als Jesse als Skyler worden in bijzondere situaties geplaatst en proberen er iets van te maken zo slecht als het ook is.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:25 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dit dus(al haatte ik hem überhaupt nooit, in het begin was hij wel iets "slechter", dat wel).
Zie ik andersquote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Zowel Walt als Jesse als Skyler worden in bijzondere situaties geplaatst en proberen er iets van te maken zo slecht als het ook is.
Saul en Gus zijn door en door slecht.
Walter Jr en Hank zijn de goede gasten.
Het eeuwige slachtoffer. Ik had eigenlijk geen hekel aan wie dan ook.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:28 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij ook de zwaarste tegenslagen gehad van iedereen in de serie, op een gegeven moment was hij emotioneel helemaal kapot door alle trauma's.
Ik had sinds de heist een enorme hekel aan Walt en dat is tot het einde toe wel een beetje zo gebleven.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Het eeuwige slachtoffer. Ik had eigenlijk geen hekel aan wie dan ook.
Hoe Skyler en zelfs de actrice die haar speelt wordt gehaat heb ik nooit begrepen. Het is een tv serie!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |