Ghost Stories helemaal beluisterd, het doet me met momenten terugdenken aan die mooie tijd van een jaar of 12/13 geleden dat ik als klein jochie helemaal gek was van muziek en toen ook nog veel cd-singles e.d. kocht.
Maar aan de andere kant doet dit album mij twijfelen, moet ik het nu goed of slecht vinden? De eerste drie nummers bevallen mij prima, heerlijke studiotracks die ongetwijfeld live het ook goed gaan doen. Daarna kakt het naar mijn idee een beetje in, True Love & Midnight weten mij niet echt te bekoren. Vervolgens mijn hoogtepunt van dit album samen met het eerste nummer, Another's Arms. Zooo jammer dat de piano hier niet leidend is (zoals de band dit live wel doet). Nummer komt zo veel beter tot zijn recht als je het mij vraagt.
Het Oceans waar iedereen helemaal weg van is doet mij niks, al klinkt het wel erg "Coldplay van vroegah", A Sky Full of Stars ga ik niet veel over zeggen, leuke radiohit c'est tous.
Het nummer O waarmee het album wordt afgesloten is wel heel sterk en zorgt er toch voor dat ik tevreden de luisterbeurt beëindig.
3 jaar terug heb ik als muziekliefhebber Mylo Xyloto op vinyl gekocht, grootste miskoop ever. Na het zien van Coldplay met Ghost Stories in Keulen een aantal weken terug was ik in eerste instantie ervan overtuigd dat ik dit nieuwe album toch maar zou moeten aanschaffen op plaat. Na deze eerste luisterbeurt weet ik het nog niet, het album klinkt mij met vlagen vinyl-onwaardig. Mocht het in de collectie belanden, dan wordt het waarschijnlijk gewoon het CD-schijfje.