abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139415233
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 15:59 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Cersei in de kerker wordt wel weer leuk :P
hehe
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_139415356
Nu Alliser Thorne weer wat prominenter in de serie aanwezig is vraag ik me meteen weer af waarom hij precies zo'n cockblocker is. Dat Slynt een dick is tegen Jon kan ik nog ergens inkomen maar Alliser, ondanks zijn irrationele Jon-haat, laat toch elke keer weer zien dat hij wel compleet achter de nights-watch staat.

Ben benieuwd of dat zich nog verder gaat ontwikkelen. Te meer omdat Alliser vóór zijn tijd bij de muur een trouwe Targaeryen-volger was. Als R+L=J klopt en dat komt uit, zou dan zijn toon tegenover hem veranderen?
Conscience do cost.
  woensdag 30 april 2014 @ 16:11:42 #28
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139415693
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 15:59 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Cersei in de kerker wordt wel weer leuk :P
Cersei door de straten van Kings Landing!
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_139417245
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 16:11 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Cersei door de straten van Kings Landing!
Helaas volgend seizoen pas, nu gaat ze eerst ff enorm doordraaien maar gelukkig is papa er nog. Kijk echt enorm uit naar het moment waarop Tyrion zijn pa vermoord.

En eindelijk Shae definitief uit de serie verwijderd.
pi_139417342
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 16:52 schreef THEALPHA het volgende:

[..]

Helaas volgend seizoen pas, nu gaat ze eerst ff enorm doordraaien maar gelukkig is papa er nog. Kijk echt enorm uit naar het moment waarop Tyrion zijn pa vermoord.

Ik gok op aflevering 9 ;)
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_139417710
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 16:52 schreef THEALPHA het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe Shae bij Tywin terecht komt, aangezien Bronn er zeker van was dat ze met de boot vertrokken was.
  woensdag 30 april 2014 @ 17:27:36 #32
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_139418505
Ik heb seizoen 1 tot en met 3 voor het gemak nog maar eens bekeken in aanloop naar seizoen 4 (S1 is ten slotte alweer 3 jaar geleden, en de boeken ook. :o ).

Bij het herkijken ben ik me gaan afvragen hoe het nou precies zit met de familielijn van (troon)opvolging bij Noble Houses in GoT.
In seizoen 3 claimde Tywin namelijk dat met het wegvallen van Robb, Brandon en Rickon de troonopvolging van Winterfell bij Sansa zou komen te liggen (letterlijk: "Zij is de sleutel tot het Noorden").
Maar klopt dat wel? :? Want als vrouw zijnde kan Sansa geen "Stark" op de wereld zetten (of wel?), haar huwelijk met Tyrion zou een kind opgeleverd hebben met de achternaam "Lannister", en een Lannister zou toch nooit aanspraak kunnen maken op Winterfell? Dat zou nooit geaccepteerd worden door de Bolton's, Karstark's en Umbers?

Zou de opvolging van de Stark's in dit geval niet gezocht moeten worden in de eerst volgende mannelijke Stark? En bij het wegvallen van Eddard, zijn kinderen, zijn broer, of kinderen van zijn zus kom je logischerwijs uit op een oom van Eddard aan zijn vaders kant, of daar de eerste zoon van.

Of zeg ik nou iets heel vreemds? :?

Ik kan me niet echt voor de geest halen hoe hier in de boeken uitleg aan gegeven wordt.
pi_139418593
Jawel. Een zoon van sansa zal dan wel de naam stark aannemen om gedoe te voorkomen natuurlijk.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_139418618
Ik vroeg af, Cathlyn Stark is toch niet dood? Komt ze nog terug in season 5? Of heeft de serie toch haar karakter afgemaakt?
pi_139418938
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 17:30 schreef koekii het volgende:
Ik vroeg af, Cathlyn Stark is toch niet dood? Komt ze nog terug in season 5? Of heeft de serie toch haar karakter afgemaakt?

Vrij duidelijk lijkt me? :{
  woensdag 30 april 2014 @ 17:42:17 #36
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139418974
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:30 schreef Hetbanaantje het volgende:
Ik vraag mij toch echt af wanneer Lady Stoneheart komt in de serie :)
Laatste aflevering, laatste shot, dat zou mooi zijn.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_139419156
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 17:42 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Laatste aflevering, laatste shot, dat zou mooi zijn.
Dus ze komt toch nog terug :D :D
  woensdag 30 april 2014 @ 17:50:02 #38
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139419188
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 17:48 schreef koekii het volgende:

[..]

Dus ze komt toch nog terug :D :D
Natuurlijk, ze moet Cersei's keel nog dichtknijpen *O*.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_139419654
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 17:50 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Natuurlijk, ze moet Cersei's keel nog dichtknijpen *O*.
Ik hoop eerlijk gezegd dat Bran haar mag vermoorden. Gewoon een beetje wargen en die bitch afmaken omdat hij door haar een Cripple is. :)
pi_139420695
quote:
14s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:05 schreef Hetbanaantje het volgende:

[..]

Ik hoop eerlijk gezegd dat Bran haar mag vermoorden. Gewoon een beetje wargen en die bitch afmaken omdat hij door haar een Cripple is. :)
Als ik tegen jou zeg om in de sloot te springen, is het dan mijn schuld dat je kleren nat zijn?
pi_139422218
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:38 schreef Cardozo het volgende:

[..]

Als ik tegen jou zeg om in de sloot te springen, is het dan mijn schuld dat je kleren nat zijn?
Nee want ik spring de sloot niet in. :)

Maar echt wat hoop ik op een gruwelijke dood van Cersei :P
pi_139437348
Cersei: Will the king and I have children?
Maggy: Oh, aye. Six-and-ten for him, and three for you. Gold shall be their crowns and gold their shrouds, she said. And when your tears have drowned you, the valonqar shall wrap his hands about your pale white throat and choke the life from you.

valonqar = kleine broer
  donderdag 1 mei 2014 @ 00:49:00 #43
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_139439740
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Maggy: Oh, aye. Six-and-ten for him, and three for you. Gold shall be their crowns and gold their shrouds, she said. And when your tears have drowned you, the valonqar shall wrap his hands about your pale white throat and choke the life from you.

valonqar = kleine broer
Die hele Maggy the Frog voorspelling is ook nog nooit iets mee gedaan in de serie toch? Wel jammer, geeft Cersei's verhaal een wat Sneeuwwitje-achtigs (met dat verhaal over een queen younger and more beautiful enzo).

Ik denk trouwens dat de valonqar niet Tyrion, maar Jaime zal zijn (Cersei is het eerst geboren immers). Al zijn er ook nog genoeg andere jonge broertjes natuurlijk. Theon :D
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_139444600
quote:
2s.gif Op donderdag 1 mei 2014 00:49 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Die hele Maggy the Frog voorspelling is ook nog nooit iets mee gedaan in de serie toch? Wel jammer, geeft Cersei's verhaal een wat Sneeuwwitje-achtigs (met dat verhaal over een queen younger and more beautiful enzo).
Nou ja, die voorspelling wodt ook pas voor het eerst genoemd in AFFC, dus dat kan nog prima.
pi_139449142
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:39 schreef Dale__Cooper het volgende:

valonqar = kleine broer
Ja of grote broer
pi_139450666
quote:
2s.gif Op donderdag 1 mei 2014 00:49 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Ik denk trouwens dat de valonqar niet Tyrion, maar Jaime zal zijn (Cersei is het eerst geboren immers). Al zijn er ook nog genoeg andere jonge broertjes natuurlijk. Theon :D
Jaime lijkt me een betere keuze, en zou wat dramatischer zijn dan wanneer Tyrion het zou doen. :)
  donderdag 1 mei 2014 @ 14:44:45 #47
155616 Proximo
For god, king & country
pi_139452216
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:57 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Jaime lijkt me een betere keuze, en zou wat dramatischer zijn dan wanneer Tyrion het zou doen. :)
Tijdens een aanval op KL, the mad king deel 2 (8>
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_139484480
Aflevering 9 is altijd de meest epische, wat gaat er allemaal gebeuren denken jullie?

- Tyrion vs. Tywin
- Battle bij The Wall (moest nog aardig wat gebeuren in het boek voordat Stannis kwam opdagen)
- Petyr vs. Lysa? (aflevering heet tenslotte Mockingbird)
pi_139484742
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:46 schreef eQuaL het volgende:
Aflevering 9 is altijd de meest epische, wat gaat er allemaal gebeuren denken jullie?

- Tyrion vs. Tywin
- Battle bij The Wall (moest nog aardig wat gebeuren in het boek voordat Stannis kwam opdagen)
- Petyr vs. Lysa? (aflevering heet tenslotte Mockingbird)
Ep 7 heet Mockingbird toch? 9 is Watchers on the Wall (dus dat zal ws wel Battle daar worden). Tyrion vs Tywin wordt denk ik ep 10.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 13:03:42 #50
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_139484959
Ze kunnen dit seizoen wel echt zieke cliffhangers zetten. _O_
Deathlift or Die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')