abonnement Unibet Coolblue
pi_139580805
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:38 schreef YOLOswag4Jesus het volgende:

[..]

Het is ook red elixir.
een fizz met ap runes en ap masteties doet veel meer dmg met zn W aan als hij blue pot heeft. Op lvl 2 gaat het je niet altijd lukken om heletijd te autoattacken met red pot, als je tegen een gode tegenstander staat. Blue is sneller meer dmg dan red, maar goed dat denk ik.
pi_139580847
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:48 schreef zzzzud het volgende:
Wie kan mij vertellen wat een goede tactiek is in solo que om potjes te winnen? Ik bedoel, meestal win ik wel mijn lane, maar op met moment dat laning phase afgelopen is weet ik vaak niet goed wat ik moet doen. Bijvoorbeeld, mid zijn we bij de inhib turret, maar die wordt verdedigd door 2 of 3 personen. Ga je dan naar een top/botlane outer turret of ga je proberen die mid turret te siegen?

Wanneer is het goede moment om baron te doen? En wanneer disengage je uit hun base?
Inhibitor > baron, vooral als je wint. Als je definitief wint moet je eigenlijk géén baron doen omdat dat de enige manier is voor de enemy is om terug te komen in de game, en in solo queue kun je je teams niet helemaal vertrouwen om niet dood te gaan en/of de baron weg te geven. Baron is meestal gewoon een throw, vooral op lagere elos, dus doe maar niet, ténzij er een inhib down is en de enemies nog 15s hebben op de death timer. :P Dus alleen als de baron super gratis is. Zodra een inhibitor down is kun je met je team een andere lane pushen. Je hoeft niet direct te pushen, je kan ook een beetje om towers heen dansen totdat de lane waarvan de inhibitor down is tot in hun base is gepushed, dan is het altijd minimaal 5v4, anders verliezen ze hun base en in principe (hangt ook een beetje van team compositie af) weer een turret.
pi_139581258
quote:
7s.gif Op maandag 5 mei 2014 12:39 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Inhibitor > baron, vooral als je wint. Als je definitief wint moet je eigenlijk géén baron doen omdat dat de enige manier is voor de enemy is om terug te komen in de game, en in solo queue kun je je teams niet helemaal vertrouwen om niet dood te gaan en/of de baron weg te geven. Baron is meestal gewoon een throw, vooral op lagere elos, dus doe maar niet, ténzij er een inhib down is en de enemies nog 15s hebben op de death timer. :P Dus alleen als de baron super gratis is. Zodra een inhibitor down is kun je met je team een andere lane pushen. Je hoeft niet direct te pushen, je kan ook een beetje om towers heen dansen totdat de lane waarvan de inhibitor down is tot in hun base is gepushed, dan is het altijd minimaal 5v4, anders verliezen ze hun base en in principe (hangt ook een beetje van team compositie af) weer een turret.
Het geen waar je ook op mag letten is dat het geen inhib voor free baron wordt als je voor Dee turret vecht en iedereen low is van je team en iedereen base moet
  maandag 5 mei 2014 @ 12:58:07 #229
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_139581278
Bedankt voor de tips! Zag laatst een lijstje ergens met belang van objectives, in welke volgorde je eigenlijk je keuzes moest maken. Die maar eens bij de hand houden tijdens de potjes.
pi_139581457
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 12:58 schreef zzzzud het volgende:
Bedankt voor de tips! Zag laatst een lijstje ergens met belang van objectives, in welke volgorde je eigenlijk je keuzes moest maken. Die maar eens bij de hand houden tijdens de potjes.
meestal is het inhib>baron>towers>dragon>buffs
Because you know i'm all about that ass
pi_139581519
Als ik het als low-silver mag zeggen:
Nexus > Inhib > Turret > Dragon > Baron

En het lijstje van 100 uitzonderingen hoort daarbij natuurlijk. Op Bronze/Sivler zie je vaak makkelijke Dragons (niet geward e.d.) dus die kan je als jungler vaak pingen zonder dat er ook maar door de enemy SS groepen wordt.

Op hogere Elo's echter zie je vaak dat er zogauw Dragon up is een teamfight of 4vs4 ontstaat eromheen.

Baron op laag Elo brengt 9 van de 10 keer meer problemen dan voordeel: heb je net Baron gedaan, loop je jungler nog even enemy jungle in om wat creeps te pakken en wordt daar gekilled. Ondertussen staat je midlaner weer mid solo te farmen en wordt daar gekilled.
Toplaner en support hebben Baron getankt en gingen recallen. ADC staat top een turret te defenden omdat lane gepushed is. Resultaat: eerst volgende teamfight is 3 vs5 waarvan de 3 een buff hebben.

Zomaar een praktijk voorbeeldje in Bronze/Silver :D
pi_139581528
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 12:37 schreef iScrim het volgende:

[..]

een fizz met ap runes en ap masteties doet veel meer dmg met zn W aan als hij blue pot heeft. Op lvl 2 gaat het je niet altijd lukken om heletijd te autoattacken met red pot, als je tegen een gode tegenstander staat. Blue is sneller meer dmg dan red, maar goed dat denk ik.
Red geeft meer damage(100% ADscaling op Q en extra damage op 2 auto attacks), maar geeft vooral veel meer survivability(dueling potential).
pi_139581651
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:08 schreef YOLOswag4Jesus het volgende:

[..]

Red geeft meer damage(100% ADscaling op Q en extra damage op 2 auto attacks), maar geeft vooral veel meer survivability(dueling potential).
thx. Het gaat er vooral om als ik een ward plaats bij de enemy red (als ze een junlger met weinig sustain hebben) en dan met een elixer en pots start hoe ik m het snelste afmaak.
Because you know i'm all about that ass
pi_139581667
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:08 schreef EroSensei het volgende:
Als ik het als low-silver mag zeggen:
Nexus > Inhib > Turret > Dragon > Baron

En het lijstje van 100 uitzonderingen hoort daarbij natuurlijk. Op Bronze/Sivler zie je vaak makkelijke Dragons (niet geward e.d.) dus die kan je als jungler vaak pingen zonder dat er ook maar door de enemy SS groepen wordt.

Op hogere Elo's echter zie je vaak dat er zogauw Dragon up is een teamfight of 4vs4 ontstaat eromheen.

Baron op laag Elo brengt 9 van de 10 keer meer problemen dan voordeel: heb je net Baron gedaan, loop je jungler nog even enemy jungle in om wat creeps te pakken en wordt daar gekilled. Ondertussen staat je midlaner weer mid solo te farmen en wordt daar gekilled.
Toplaner en support hebben Baron getankt en gingen recallen. ADC staat top een turret te defenden omdat lane gepushed is. Resultaat: eerst volgende teamfight is 3 vs5 waarvan de 3 een buff hebben.

Zomaar een praktijk voorbeeldje in Bronze/Silver :D
baron geeft ook gold en exp he.
Because you know i'm all about that ass
pi_139581716
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:08 schreef YOLOswag4Jesus het volgende:

[..]

Red geeft meer damage(100% ADscaling op Q en extra damage op 2 auto attacks), maar geeft vooral veel meer survivability(dueling potential).
True, maar goed elixers kopen doe ik toch niet op fizz, omdat ik meestal tegen ori of lb moet die je een tering laning phase geven.
pi_139581782
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:17 schreef iScrim het volgende:

[..]

True, maar goed elixers kopen doe ik toch niet op fizz, omdat ik meestal tegen ori of lb moet die je een tering laning phase geven.
als fizz moet je ori toch wel af kunnen maken vind ik. Ori is suishy as f en het duurt ff voordat ze op gang is.
Because you know i'm all about that ass
pi_139581825
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:20 schreef blow... het volgende:

[..]

als fizz moet je ori toch wel af kunnen maken vind ik. Ori is suishy as f en het duurt ff voordat ze op gang is.
Ja, maar early wordt je vaak te hard geneukt door haar, waardoor je veel cs mist.
pi_139581837
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:22 schreef iScrim het volgende:

[..]

Ja, maar early wordt je vaak te hard geneukt door haar, waardoor je veel cs mist.
tegen bijna iedereen mis je wat cs als je melee bent in een ranged lane
Because you know i'm all about that ass
pi_139581884
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:23 schreef blow... het volgende:

[..]

tegen bijna iedereen mis je wat cs als je melee bent in een ranged lane
Tegen Twisted fate, een brand of lissandra mis ik erg weinig cs hoor. Het is meer de constante poke van ori of lb die je niet de heletijd met trickster kan dodgen. En tegen hen is het niet wat cs, maar ong rond de 20 a 30 cs wat veel is.
pi_139582323
Hop hop LoL all day long.
Als je van beren leren kan van slimme beren leren kan is dat iets wat je echt proberen moet !
pi_139582905
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:14 schreef blow... het volgende:

[..]

baron geeft ook gold en exp he.
Jep, maar hoeveel exp heb je nodig tegen de tijd dat je Baron op een fatsoenlijk moment kan doen? En wat heb je aan gold als een Baron call in 75% van de gevallen slecht is en je daardoor meer gold weggeeft aan kills?

Baron calls in Bronze en ook Silver (ik ben net Silver 5 geworden, en daar zijn ze slechter dan Bronze 2/1). zijn gewoon meestal op de meest idiote momenten.
pi_139583013
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:23 schreef blow... het volgende:

[..]

tegen bijna iedereen mis je wat cs als je melee bent in een ranged lane
Nee hoor, dan doe je toch echt iets fout.
pi_139583055
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:05 schreef EroSensei het volgende:

[..]

Jep, maar hoeveel exp heb je nodig tegen de tijd dat je Baron op een fatsoenlijk moment kan doen? En wat heb je aan gold als een Baron call in 75% van de gevallen slecht is en je daardoor meer gold weggeeft aan kills?

Baron calls in Bronze en ook Silver (ik ben net Silver 5 geworden, en daar zijn ze slechter dan Bronze 2/1). zijn gewoon meestal op de meest idiote momenten.
exp heb je niet zoveel aan maar 1525 g is redelijk wat. Trouwens, in bronze bij mij (bij mij tenminste) worden objectives amper gedaan.
Because you know i'm all about that ass
pi_139583080
quote:
7s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:09 schreef Xetran het volgende:

[..]

Nee hoor, dan doe je toch echt iets fout.
ik heb er na 10 minuten meestal 10 minder met melee als ik tegen ranged moet
Because you know i'm all about that ass
pi_139583599
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:10 schreef blow... het volgende:

[..]

ik heb er na 10 minuten meestal 10 minder met melee als ik tegen ranged moet
Dat moet je dan afleren. Desnoods ga je maar camps farmen.
pi_139584098
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:28 schreef iScrim het volgende:

[..]

Dat moet je dan afleren. Desnoods ga je maar camps farmen.
Dat vind ik ook lastig hoor, hoe ontwijk je de constante poke dmg van bijvoorbeeld een Ziggs? En camps farmen.. dan weet je zeker dat je een ragende jungler hebt.
pi_139584419
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:44 schreef EroSensei het volgende:

[..]

Dat vind ik ook lastig hoor, hoe ontwijk je de constante poke dmg van bijvoorbeeld een Ziggs? En camps farmen.. dan weet je zeker dat je een ragende jungler hebt.
Goed opletten en snel tier 1 boots halen, scheelt echt een hele hoop.
pi_139584804
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:28 schreef iScrim het volgende:

[..]

Dat moet je dan afleren. Desnoods ga je maar camps farmen.
dan raged mn jungler. Ik heb liever een tevreden teammate dan 10 cs.
Because you know i'm all about that ass
pi_139584862
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:08 schreef blow... het volgende:

[..]

dan raged mn jungler. Ik heb liever een tevreden teammate dan 10 cs.
Wat een slechte houding zeg, cs is belangijker dan een retard.
pi_139584874
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:44 schreef EroSensei het volgende:

[..]

Dat vind ik ook lastig hoor, hoe ontwijk je de constante poke dmg van bijvoorbeeld een Ziggs? En camps farmen.. dan weet je zeker dat je een ragende jungler hebt.
Oefenen, oefenen en oefenen. Het blijft vervelend, maar lukt steeds beter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')