abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139349223
quote:
Helaas is pesten onder scholieren nog steeds een groot probleem. 15% van alle middelbare scholieren wordt stelselmatig gepest en 800 kinderen blijven iedere dag thuis omdat ze niet meer naar school durven.

In het nieuwe programma ‘Project P: Stop Het Pesten’, vanaf maandag 28 april bij RTL 5, komen tieners in beeld die stelselmatig worden gepest. Johnny de Mol en Dennis Weening gaan hier voor een aantal jongeren definitief een einde aan maken. In zeven afleveringen nemen zij het, afwisselend van elkaar, op voor een jongere die niet langer het mikpunt van pesterijen wil zijn.

Uniek aan ‘Project P: Stop Het Pesten’ is dat het probleem letterlijk in beeld wordt gebracht. De gepeste scholier krijgt van Johnny of Dennis een rugzak met daarin een verborgen camera, omdat zij willen weten hoe het is om in hún schoenen te staan. De camera registreert wat zij dagelijks voor hun kiezen krijgen. Deze beelden vormen een onomstotelijk bewijs van wat er aan de hand is. Ook wordt duidelijk hoe schrijnend pesten kan zijn en worden de ogen geopend van zowel kinderen als leraren van Middelbare scholen, die hier dagelijks mee te maken hebben.

Johnny en Dennis gaan het gesprek aan met de scholen in kwestie en willen weten hoe zij omgaan met pesten. Is er bijvoorbeeld een pestprotocol en werkt dat goed? Daarna volgt een gesprek met de schooldirecteur waarin de beelden worden getoond. Weten zij dat dit speelt en wat gaan ze hieraan doen? Tot slot volgt een confrontatie met de hele klas. Want het pesten is meestal een groepsproces. Iedereen in de klas moet zich ervan bewust zijn dat er wordt gepest.

In ‘Project P: Stop Het Pesten’ wordt op een integere manier omgegaan met de verborgen camerabeelden. Pesters komen nooit herkenbaar in beeld. Het programma laat zien waar het gepeste kind mee te maken heeft zonder iemand aan de schandpaal te willen nagelen. De kijker is getuige van het gehele proces met als doel het pesten aan te pakken en de pesters tot inzicht te laten komen. Als het uiteindelijk tot een verzoening tussen beide partijen komt, hebben Johnny en Dennis hun doel behaald. Na een paar maanden keren zij terug om de huidige situatie te bespreken.

Vanaf maandag 28 april, wekelijks om 20:30 op RTL5.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_139349497
Ik vind dat de pesters ten allen tijde aan de schandpaal moeten worden genageld. Als je het mij vraagt steken de scholen ook de kop in het zand als het over pesten gaat. Goed dat er daarom een programma als dit om deze problematiek aan de kaak te stellen. Ik heb zelf gelukkig geen ervaringen met deze kwestie. In mijn schooltijd werd iedereen wel eens gepest en je pestte ook gewoon terug en mee. Maar zo extreem als het nu is was het in mijn schooltijd niet.
  maandag 28 april 2014 @ 19:21:48 #3
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_139349581
Dit ga ik kijken :) maar denk ik op uitzending gemist sinds iedereen die ik ken erover praat.

tvptje dan maar...
graag op anoniem
pi_139349815
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:19 schreef JasVerstoppen het volgende:
Ik vind dat de pesters ten allen tijde aan de schandpaal moeten worden genageld. Als je het mij vraagt steken de scholen ook de kop in het zand als het over pesten gaat. Goed dat er daarom een programma als dit om deze problematiek aan de kaak te stellen. Ik heb zelf gelukkig geen ervaringen met deze kwestie. In mijn schooltijd werd iedereen wel eens gepest en je pestte ook gewoon terug en mee. Maar zo extreem als het nu is was het in mijn schooltijd niet.
Eens.
Heb ook het idee dat er in mijn schooltijd veel minder erg gepest werd. Weet wel dat in mijn klas op de basisschool nauwelijks gepest werd zelfs. We waren gewoon allemaal leuk en lief met elkaar O+
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
pi_139350774
Er was toch een kort geding aangespannen? Is daar nog iets over bekend?
pi_139351903
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:54 schreef Paxcon het volgende:
Er was toch een kort geding aangespannen? Is daar nog iets over bekend?
http://www.deweekkrant.nl(...)a_project_pa_op_12_m
12 mei dus
pi_139352109
quote:
Oh oke, ik dacht dat dat over de uitzending van vandaag ging
pi_139352271
Eens zien of dit wat is. Die gratis reclame heeft wel geholpen.
  maandag 28 april 2014 @ 20:35:36 #9
298997 Spaghettivreter
Tevens bierzuiper.
pi_139352377
Ook maar eens even kijken.
pi_139352585
Altijd mooi, een groepsproces in werking.
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
pi_139352601
Sjonnie *O*
  maandag 28 april 2014 @ 20:41:28 #12
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139352631
Ik kijk ook even mee.
pi_139352646
Ik snap nu al waarom hij gepest wordt.
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
pi_139352665
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:41 schreef Drolflap het volgende:
Ik niet. Leg eens uit?
  maandag 28 april 2014 @ 20:43:17 #15
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139352715
quote:
Ik bij deze jongen niet.

Ik snapte het wel vaak direct bij dat andere programma waarin de pester en degene die gepest werden vroeger elkaar na tig jaar weer eens zagen :')
pi_139352716
quote:
Who nose?
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_139352717
quote:
Bullshit.
pi_139352718
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:42 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ik niet. Leg eens uit?
Bepaald type jongen, onzeker, Aparte hobby's, sociaal niet sterk en redelijk arm.
pi_139352751
man man man, geschopt en geslagen :{
Dat zegt niets over deze jongen, maar alles over de pesters. Dat zijn onzekere losers.
  maandag 28 april 2014 @ 20:44:14 #20
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139352753
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 20:43 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Who nose?
O z'n neus? Mwoa dat is dan ook het enige wat een beetje abnormaal is, voor de rest lijkt het me wel een leuke jongen.
  maandag 28 april 2014 @ 20:44:27 #21
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_139352761
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:43 schreef Drolflap het volgende:

[..]

Bepaald type jongen, onzeker, Aparte hobby's, sociaal niet sterk en redelijk arm.
Lees: Geen hobby's. Standaard Fok!ker.
pi_139352764
Treurig altijd
pi_139352776
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:44 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Lees: Geen hobby's. Standaard Fok!ker.
Het is misschien lullig om te zeggen, maar het is gewoon zo.
  maandag 28 april 2014 @ 20:45:00 #24
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_139352781
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:43 schreef Drolflap het volgende:

[..]

Sporten, gamen, zeer apart ja :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_139352787
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:44 schreef MissJ het volgende:
man man man, geschopt en geslagen :{
Dat zegt niets over deze jongen, maar alles over de pesters. Dat zijn onzekere losers.
Maar die onzekere losers krijgen wel de meiden :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')