Eerst het verhaal: Ik ben nu bijna 5 jaar bezig met muziek maken en heb mij er al aardig in verdiept.. heb mezelf keyboard laten spelen(ok,ik kan dan geen repertoires spelen afijn..) en heb in de jaren een goed oor ontwikkeld voor electronische muziek.. Ik zeg er ook nog ff bij dat ik niet zo'n Tiesto dude ben.. want van die gast heb ik genoeg gehoort en mijn conclusie(en persoonlijk) is dat fame&arrogantie niet samengaan.. voor de rest, ja ik respecteer zijn muziek ook al luister ik al een paar jaar niet meer naar Trance..
Tot nu toe heb ik dit half jaar in 1 dag 1 volledig nr gemaakt en heeft alleen nog wat touch-ups nodig.. ( http://www.digme.nl/song1.mp3 ) maar naast dit nr heb ik nog een hele hoop oude materiaal liggen die ik nog best goed kan gebruiken.. mijn muziek is dan ook niet echt in een specifieke genre te stoppen maar is juist meer een mix van verschillende muziek stylen.. (komt door het feit dat mijn muzieksmaak zeer breed is)
En nu zat ik te denken om te proberen een bijverdienste te scoren door iets te proberen waar ik die laatste 5 jaar absoluut het lef niet voor had.. komt ook grotendeels door de momentele muziekmarkt waar mijn muziek eigelijk nog niet rijp voor is.. het is tegenwoordig nml veel commercie & de muziek is nog van een blij gehalte.. komt ook waarschijnlijk door de zomer periode..
[bld]Ok maar lets go to the point: een platencontract.. hoe pak je zoiets aan? waar moet je op letten? en tips&trucs zijn zeker welkom..[/bld]
heb hierover nog wat andere DJ's gesproken in mijn omgeving en hebben mn kleine talentje gespot en aangemoedigd dat ik ermee verder moet gaan(tja jaren verstrijken) die zeggen ook dat je het best ook nog "zelf" met je demo zo'n bedrijf moet binnenstappen... maar natuurlijk kan ik ook mn demo sturen..
Bedankt voor je tijd en je eventueele reactie en ik hoop dat ik hier een stuk wijzer van gaat worden..
GrtTzZz,
-Maleh
[Dit bericht is gewijzigd door Maleh op 15-10-2002 13:35]
quote:Tip 1: Don't get your hopes up high...
Op dinsdag 15 oktober 2002 13:25 schreef Maleh het volgende:
[bld]Ok maar lets go to the point: een platencontract.. hoe pak je zoiets aan? waar moet je op letten? en tips&trucs zijn zeker welkom..[/bld]
Verder: "vooral doorgaan"
edit: Check http://www.homestarrunner.com/sbtechno.zip !
[Dit bericht is gewijzigd door Nuke op 15-10-2002 13:51]
quote:Laaauuuwww... jajaja doet me een beetje herinneren aan de "Fasttracker" tijd.. dit nr van jou?
[b]edit: Check http://www.homestarrunner.com/sbtechno.zip !
quote:Hehe... helaas niet
Op dinsdag 15 oktober 2002 14:13 schreef Maleh het volgende:
Laaauuuwww... jajaja doet me een beetje herinneren aan de "Fasttracker" tijd.. dit nr van jou?
quote:Geen DAP gebruiken misschien? Bij mij downloadt 'ie gewoon goed.
Op dinsdag 15 oktober 2002 22:59 schreef Yokozuna het volgende:
Offtopic: ik krijg die mp3 niet gedownload. Hoe zit da
't Is trouwens niet mijn soort muziek. Veel te simpel. Beetje sampletjes plakken.
quote:Tja, dan beschrijf je het nogal erg simpel met zo'n simpele opmerking..
[b]'t Is trouwens niet mijn soort muziek. Veel te simpel. Beetje sampletjes plakken.
ok,ik mag dan wel AcidPro3 hebben gebruikt om een track te maken.. maar al die sampeltjes heb ik wel zelf ingespeeld.. "Reason2.0" , dus zo simpel is het niet als het lijkt..
nog ff het programmalijstje:
-Reason 2
-Rebirth 2
-Soundforge 6
-Acid Pro 3
-handvol VST/DX plugins
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |