abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139338674
quote:
De kerk loopt leeg, maar de gelovigen die blijven, zijn steeds conservatiever. Dat schrijft het Sociaal en Cultureel Planbureau in een vandaag verschenen onderzoek naar de kerkgang in Nederland. Vooral jongeren zijn steeds strenger in hun geloof.

Bijna de helft van de jonge christenen onder de 30 gelooft dat je je aan alle voorschriften van de kerk hebt te houden, twintig jaar geleden gold dat nog voor een op de vijf jonge kerkgangers.

Het SCP noemt deze jongeren 'neofundamentalisten'. Ze zijn strenger in de leer dan hun ouders, zien een sterk geloof als belangrijkste waarde in het leven en geloven zonder twijfel in God. Ook het geloof in de duivel en de hel behoort tot hun overtuigingen. Het groeiende conservatisme is zowel te zien bij katholieken als bij protestanten, constateert het onderzoeksbureau.

Tegelijkertijd betekent de kerk voor een groeiend aantal jongeren steeds minder. De helft van de jongeren onder de 30 heeft niets met de kerk. 31 procent van de Nederlanders is nog wel lid van een kerk, maar slechts 18 procent bezoekt de kerk nog. Voor veel mensen dient de kerk vooral nog als 'een soort nutsbedrijf', men komt er enkel voor de doop, het huwelijk of een begrafenis.

Geloven zonder kerk is nog wel wijdverbreid, schrijft het SCP. 22 procent van alle Nederlanders zegt in God te geloven. Aan de andere kant bevindt zich een even grote groep atheļsten. Een ruime helft van Nederland zweeft daar ergens tussenin.
http://www.volkskrant.nl/(...)-duivel-en-hel.dhtml

Niet iets waar ik op gerekend had. De kerken lopen leeg, maar de mensen die blijven - en dan met name jongeren - worden strenger en conservatiever in hun religieuze opvattingen. En het blijkt niet alleen voor te komen bij biblebelters.... Hoe dit te verklaren?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139338722
Mensen worden achterlijker?

Denk dat het vooral komt doordat geloof steeds meer bijgeloof wordt. En dat geeft ruimte voor allerlei waanideeėn. Daar houden gelovigen sowieso al van, dus dat is makkelijk.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_139338801
Mensen die geen grip hebben op het leven en wanhopig opzoek zijn naar antwoorden, verklaringen en iets dat richting geeft.
  maandag 28 april 2014 @ 13:37:42 #4
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139338960
Dat betekent toch niet dat de christenen steeds conservatiever worden? Dat betekent gewoon dat de meer conservatievere christenen blijven.
Anti-Turkije
  maandag 28 april 2014 @ 13:39:41 #5
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_139339036
quote:
11s.gif Op maandag 28 april 2014 13:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Niet iets waar ik op gerekend had. De kerken lopen leeg, maar de mensen die blijven - en dan met name jongeren - worden strenger en conservatiever in hun religieuze opvattingen. En het blijkt niet alleen voor te komen bij biblebelters.... Hoe dit te verklaren?
De groep gematigde kerkbezoekers wordt steeds kleiner. Relatief wordt de groep conservatieven steeds groter, terwijl in absolute aantallen er niet zoveel veranderd is aan de omvang van deze groep.
pi_139339166
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:39 schreef freako het volgende:

[..]

De groep gematigde kerkbezoekers wordt steeds kleiner. Relatief wordt de groep conservatieven steeds groter, terwijl in absolute aantallen er niet zoveel veranderd is aan de omvang van deze groep.
Precies, er is een soort van selectie op conservatieven. Jammer is dat met die selectie ook op domheid wordt ge-coselecteerd en zoals we weten fokken domme mensen meer, waardoor ook in absolute zin het aantal conservatieve gelovers toeneemt.
Leuk evolutionair onderzoekje zou het zijn, jammer dat je ze niet in een soort van dierentuin kunt stoppen.
pi_139339286
Ok, dus geen groeiende groep neocons in Nederland volgens jullie?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139339657
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 13:49 schreef Barbusse het volgende:
Ok, dus geen groeiende groep neocons in Nederland volgens jullie?
Geen groep om je zorgen over te maken lijkt me , in tegenstelling tot de andere waar we het al eerder over hebben gehad.
pi_139339721
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:01 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Geen groep om je zorgen over te maken lijkt me , in tegenstelling tot de andere waar we het al eerder over hebben gehad.
Ik maak me niet zo snel zorgen hoor, ik was gewoon verrast door dit bericht.
pi_139339743
Als de gematigden vertrekken lijkt mij dat automatisch een conservatievere koers wordt gevaren, dat sluit dan beter aan bij de mensen die zijn gebleven.
pi_139339756
Ik geloofde niet in de duivel en de hel, totdat ik ging samenwonen met mijn vriendin.
pi_139339821
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 14:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik maak me niet zo snel zorgen hoor, ik was gewoon verrast door dit bericht.
Weet ik.

Alleen zou het wellicht beter zijn die verassing ook voor andere / soortgelijke openbaringen en berichtgevingen te bewaren.

Als je me begrijpt.
pi_139339847
quote:
16s.gif Op maandag 28 april 2014 14:04 schreef maan_man het volgende:
Ik geloofde niet in de duivel en de hel, totdat ik ging samenwonen met mijn vriendin.
:')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_139340090
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:07 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Weet ik.

Alleen zou het wellicht beter zijn die verassing ook voor andere / soortgelijke openbaringen en berichtgevingen te bewaren.

Als je me begrijpt.
Nee, dat begrijp ik niet, ik heb slechts een vaag idee waar je naartoe wilt. En ik geloof niet dat het veel te maken heeft met dit topic. :P
pi_139340196
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee, dat begrijp ik niet, ik heb slechts een vaag idee waar je naartoe wilt. En ik geloof niet dat het veel te maken heeft met dit topic. :P
quote:
Ze zijn strenger in de leer dan hun ouders, zien een sterk geloof als belangrijkste waarde in het leven en geloven zonder twijfel in God
Overeenkomst zie ik wel degelijk.

Jij niet blijkbaar..

Is goed.
pi_139340234
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:18 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Overeenkomst zie ik wel degelijk.

Jij niet blijkbaar..

Is goed.
Zolang ze er niemand mee tot last zijn vind ik dat prima hoor.
pi_139340437
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zolang ze er niemand mee tot last zijn vind ik dat prima hoor.
Prima , natuurlijk , ik verwachtte eerlijk gezegd niet anders van je.

Ik dacht dat je wellicht toch nog voor een verassing kon zorgen.

Andere insteek , inzicht en zo , gezien de overeenkomst.

Maar is goed , prima.
pi_139342357
Goed voor hen.
Ура для россии
pi_139350535
Van de week stond er een Jehova getuige voor mijn deur. Als ik tegen mijn psychiater zeg wat die man allemaal voor onzin aan het uitkramen was zouden ze me meteen opnemen.
pi_139366939
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:29 schreef Hoplahopla het volgende:
Mensen worden achterlijker?

Denk dat het vooral komt doordat geloof steeds meer bijgeloof wordt. En dat geeft ruimte voor allerlei waanideeėn. Daar houden gelovigen sowieso al van, dus dat is makkelijk.
Mensen worden achterlijker idd, daarom zijn er steeds minder gelovigen.

Ps: Wel de kanttekeningen dat het woord hel niet eens in de Bijbel staat. De 3-eenheid verzonnen is ver na de Bijbelse tijden. En ga maar door. Dus de kant vd kerken die daar in geloven ja daar gaan de achterlijken nog heen idd.
pi_139367002
Hoe kan een kerkelijk persoon alleen geloven in de hemel? En niet in de duivel?
In de Bijbel worden beiden genoemd. Beetje vreemd.

Je ziet tegenwoordig steeds meer afval theorietjes over het ontstaan van van alles enzo.
Dus veel mensen die het niet zo boeit of die niet het verstand hebben zelf onderzoek te doen stoppen er mee (zijn wat gematigder).
Degenen die overblijven zullen daardoor wat feller worden (kanttekening dat dit niet in veel kerken gebeurt, wel in enkele).Zullen meer vasthouden aan van alles en nog wat.
pi_139367045
Voordeel is dat de Bijbel dit proces al beschreef. Er zou veel meer afval in de laatste dagen komen.
Satan zou met veel andere tactieken komen, mensen zouden God verlaten. Dus is niets raars dat dit gebeurt.

Verschil dat je ziet is wel dat de valse kerken leeglopen (zoals de Bijbel voorspelde) maar dat Gods volk wel zou toenemen en feitelijk ook inderdaad toeneemt (zoals de Bijbel ook al voorspelde).
^O^
pi_139367120
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:35 schreef bianconeri het volgende:
Voordeel is dat de Bijbel dit proces al beschreef.
(zoals de Bijbel voorspelde)
(zoals de Bijbel ook al voorspelde).

Wie heeft de bijbel geschreven?
  dinsdag 29 april 2014 @ 10:39:36 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_139367129
Idiocracy in werking.
pi_139367142
Ergens wel te verwachten, jongeren willen zich over het algemeen toch afzetten tegen hun ouders. Als die een (wat) vrijere koers gaan varen, wat in veel gemeenten gebeurd is sinds de ontzuiling, dan is 'radicalisering' een logische stap.

Wat me dan een klein beetje zorgen baart is de gevolgen voor bijvoorbeeld inenting van kinderen, of dat dan ook weer minder wordt bijvoorbeeld.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_139367153
quote:
Voordeel is dat de Bijbel dit proces al beschreef. Er zou veel meer afval in de laatste dagen komen.
Satan zou met veel andere tactieken komen, mensen zouden God verlaten. Dus is niets raars dat dit gebeurt.

Verschil dat je ziet is wel dat de valse kerken leeglopen (zoals de Bijbel voorspelde) maar dat Gods volk wel zou toenemen en feitelijk ook inderdaad toeneemt (zoals de Bijbel ook al voorspelde).
^O^
Maar Gods volk neemt niet toe, de restjes die overblijven zijn alleen nog meer doorgeschoten in hun sprookjesbeleving.
pi_139367220
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:39 schreef Kingstown het volgende:

Wie heeft de bijbel geschreven?
Door mensen die geļnspireerd werden door God (2 Tim 3:16).
Wat doet dat er trouwens toe? Er is al 2000 jaar geleden opgeschreven wat er in onze dagen zou gebeuren, waaronder dit kerk gebeuren. Zou wel heel bijzonder zijn als een mens dat kon.
pi_139367245
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:33 schreef bianconeri het volgende:
Hoe kan een kerkelijk persoon alleen geloven in de hemel? En niet in de duivel?
In de Bijbel worden beiden genoemd. Beetje vreemd.
Hoe kan iemand ueberhaupt geloven in iets wat in een zo'n boekje staat?
quote:
Je ziet tegenwoordig steeds meer afval theorietjes over het ontstaan van van alles enzo.
Dus veel mensen die het niet zo boeit of die niet het verstand hebben zelf onderzoek te doen stoppen er mee (zijn wat gematigder).
Of ze doen zelf onderzoek en komen tot de conclusie dat wat in dat boek staat, gewoonweg onzin is..
quote:
Degenen die overblijven zullen daardoor wat feller worden (kanttekening dat dit niet in veel kerken gebeurt, wel in enkele).Zullen meer vasthouden aan van alles en nog wat.
Ik zie het "daardoor" niet helemaal.
pi_139367255
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:40 schreef .SP. het volgende:

Maar Gods volk neemt niet toe, de restjes die overblijven zijn alleen nog meer doorgeschoten in hun sprookjesbeleving.
Jawel hoor. De ware christenen nemen in aantal nog elk jaar ruim toe.
De valse kerken als de PKN en de katholieke kerk nemen idd af (zoals ik al zei is dat door de Bijbel al duidelijk gemaakt)
pi_139367293
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat doet dat er trouwens toe? Er is al 2000 jaar geleden opgeschreven wat er in onze dagen zou gebeuren, waaronder dit kerk gebeuren. Zou wel heel bijzonder zijn als een mens dat kon.
Er staat geen jaartal in. Lekker makkelijk, een heleboel "voorspellingen" doen die niet bepaalbaar zijn. Van hetgeen wat toevallig uitkomt roep je "zie je wel, ik heb gelijk!". Van hetgeen wat niet uitkomt zeg je "nee, dat komt nog".
pi_139367311
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

De valse kerken als de PKN en de katholieke kerk nemen idd af (zoals ik al zei is dat door de Bijbel al duidelijk gemaakt)
Relatief ja, absoluut niet.
pi_139367322
quote:
Welke kerken worden dan met naam en toenaam genoemd in de Bijbel die wel de Goddelijke Goedkeuring hebben?
pi_139367334
quote:

[..]

Door meerdere mensen? Heb je ook namen?
pi_139367353
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:46 schreef .SP. het volgende:

[..]

Dat bedoelde de bijbel ook!

zie mijn puntje over makkelijke onbepaalbare voorspellingen
pi_139367402
quote:

[..]

En wederom een voorbeeld van hoe religie onderlinge haat aanwakkert. U bent goed geindoctrineert.
pi_139367581
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_139367616
quote:

[..]

Zoals Rien Poortvliet geļnspireerd was door kabouters. Conclusie: kabouters bestaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:00:21 #38
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_139367639
En Tolkien heeft bijna 100 jaar geleden ook aangetoond dat Elven bestaan. :Y
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_139367662
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:00 schreef DustPuppy het volgende:
En Tolkien heeft bijna 100 jaar geleden ook aangetoond dat Elven bestaan. :Y
It is known.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:02:05 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_139367673
It is known.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_139367876
Blijven niet gewoon alleen de meest conservatieven over denk ik dan
pi_139368048
quote:
11s.gif Op maandag 28 april 2014 13:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

jongeren willen zich nog weleens afzetten tegen de norm
en als de norm steeds meer seculier wordt zal er een grotere aantrekkingskracht zijn de andere kant op
pi_139368246
Daarnaast zijn de meeste mensen het meest idealistisch en bereid het verst te gaan voor hun idealen als ze rond de 20 zijn dat de jongere generatie strenger in de leer is dan de ouders is niet heel vreemd.
pi_139368454
Is er een christen die niet gelooft dat de duivel bestaat dan? Komt nl meerdere keren voor in de bijbel.
quote:

[..]

Nu ben ik nieuwsgierig welke kerk dan volgens jou de ware is. Vroeger had men geen kerken nl. Kwamen mensen op predikers af. Gewoon buiten in velden etc.

Dus vertel
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_139368518
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:44 schreef .SP. het volgende:

[..]

Precies, er is een soort van selectie op conservatieven. Jammer is dat met die selectie ook op domheid wordt ge-coselecteerd en zoals we weten fokken domme mensen meer, waardoor ook in absolute zin het aantal conservatieve gelovers toeneemt.
Leuk evolutionair onderzoekje zou het zijn, jammer dat je ze niet in een soort van dierentuin kunt stoppen.
Ah, een soort Noord-Korea van maken?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  † In Memoriam † dinsdag 29 april 2014 @ 11:40:25 #46
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_139368782
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:29 schreef paddy het volgende:
Is er een christen die niet gelooft dat de duivel bestaat dan? Komt nl meerdere keren voor in de bijbel.

Steeds meer mensen die hun eigen geloof creėren, die noemen zich wel christen maar pakken (de goeie) stukjes uit andere geloven of levensstijlstromingen aan. Zie maar het succes van happinez en flow
pi_139368944
quote:

[..]

Nu ben ik nieuwsgierig welke kerk dan volgens jou de ware is. Vroeger had men geen kerken nl. Kwamen mensen op predikers af. Gewoon buiten in velden etc.

Dus vertel
hangt er vanaf hoe letterlijk je de bijbel neemt
er zijn christenen die niet meer geloven in hel en duivel

daarnaast is de satan in het OT onder andere een dienaar van God en geen duivel als je naar bijvoorbeeld Job kijkt.
pi_139369021
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Steeds meer mensen die hun eigen geloof creėren, die noemen zich wel christen maar pakken (de goeie) stukjes uit andere geloven of levensstijlstromingen aan. Zie maar het succes van happinez en flow
Maar benoem dan de stroming die volgens jou wel het ware geloof aanhangt?
pi_139369039
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Steeds meer mensen die hun eigen geloof creėren,
Dat gebeurd al duizenden jaren en zie alle schisma's die je in de kleine strenge kerken/gemeentes ziet.
en wat was de protestantse stroming iets anders dan een nieuwe interpretatie :P
quote:
die noemen zich wel christen maar pakken (de goeie) stukjes uit andere geloven of levensstijlstromingen aan. Zie maar het succes van happinez en flow
pi_139369247
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:46 schreef DonJames het volgende:

Er staat geen jaartal in. Lekker makkelijk, een heleboel "voorspellingen" doen die niet bepaalbaar zijn. Van hetgeen wat toevallig uitkomt roep je "zie je wel, ik heb gelijk!". Van hetgeen wat niet uitkomt zeg je "nee, dat komt nog".
Dit is typisch iets wat mensen roepen die geen kennis vd Bijbel hebben.

De Bijbel noemt overduidelijk een periode ''de laatste dagen'' en noemt in diezelfde periode vele kenmerken. Al die kenmerken komen gewoon precies uit. Waaronder dit 1 is, maar ook de aardbevingen en oorlogen. Geen enkel twijfel over dat die gigantisch zijn gegroeid.

Daarnaast kun je uit de Bijbel een precies jaartal vinden wanneer die laatste dagen zouden beginnen. 1914, en 1x raden wat er in dat jaar gebeurde? Juist, WO1. En zie de periode daarna...

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:46 schreef .SP. het volgende:

Wat relatief wel absoluut niet?

Het aantal 'leden' van de enige richting die volledig de Bijbel volgt neemt in elk opzicht toe.
In tegenstelling tot bijna alle andere stromingen. Ik kijk dus puur naar die stroming, niet naar het geheel van christelijke stromingen.
pi_139369325
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Welke kerken worden dan met naam en toenaam genoemd in de Bijbel die wel de Goddelijke Goedkeuring hebben?
Luk 6:44 zegt dat je een boom kunt herkennen aan zijn vruchten. Appels groeien niet aan een perenboom en vice versa.

Zelfde met dit. De Bijbel geeft alle leerstellingen, geeft de kenmerken. Dus als je de Bijbel bestudeert leer je wat God ons leert en wat de kenmerken van de ware religie zijn. Aan de hand daarvan kun je alle stromingen naast elkaar leggen en dit bekijken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:47 schreef Kingstown het volgende:

Door meerdere mensen? Heb je ook namen?
Hmm ben benieuwd naar welk apart punt je wilt gaan.

Alsof dit onbekend is, iedereen kent wel de Bijbelschrijvers. Denk aan Mozes en Paulus.
pi_139369341
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:53 schreef bianconeri het volgende:
Het aantal 'leden' van de enige richting die volledig de Bijbel volgt neemt in elk opzicht toe.
In tegenstelling tot bijna alle andere stromingen. Ik kijk dus puur naar die stroming, niet naar het geheel van christelijke stromingen.
Welke richting is dat dan en waarom zouden zij wél mogen oordelen in Gods plaats over wie nou het ware geloof aanhangt?
pi_139369361
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:50 schreef .SP. het volgende:

En wederom een voorbeeld van hoe religie onderlinge haat aanwakkert. U bent goed geindoctrineert.
Nee hoor.

De Bijbel leert om geen enkele aandeel in politiek en oorlog te hebben.
Zegt je andere wang toe te keren als iemand je slaat. En om je naaste lief te hebben als jezelf.

Ik noem gewoon een feit. Dat is wat anders dan haat aanwakkeren.
pi_139369402
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:57 schreef Ceased2Be het volgende:
[ afbeelding ]
Triest dat mensen zoiets nog aanhalen :'(

Heeft Spiderman een voorspelling gedaan over welke man (bij name genoemd) een grote wereldmacht zou veroveren en op welke manier?
Nopes.
Of voorspellingen over wat er in 1914 zou gebeuren en de periode daarna?
Nopes
pi_139369456
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:59 schreef xpompompomx het volgende:

Zoals Rien Poortvliet geļnspireerd was door kabouters. Conclusie: kabouters bestaan.
Die tekst haal ik dan ook niet daarvoor aan.
Maar als je de Bijbel bekijkt, met name de profetieėn. Dan kun je niets anders concluderen.
In tegenstelling tot bv Nostradamus zijn de profetieėn in de Bijbel niet wazig maar heel duidelijk en vaak zelfs op tijdperk/datum genoemd.
pi_139369502
Waar in de bijbel staat 1914 voorspeld?
pi_139369537
quote:

^O^
:|W

Reality check, er zijn door de eeuwen kerk gesticht en leeggelopen. Nu loopt jouw kerkje vol en die van katholieken en PKN loopt leeg. Geef het honderd jaar en jouw kerk loopt leeg en de volgende loopt vol. Er is al 1000 keer verteld dat de eind der tijden is bereikt in alleen de afgelopen 200 jaar.

Verder van welke kerk ben jij? Een Evangelistische kerk zeker? Die houden altijd van rare en extreme denkbeelden erop na. En waar haal jij het jaartal 1914 vandaan, want daar is geen enkele referentie naar in de bijbel.

EDIT: Jehova getuige, laat maar daar hoef je niet mee te discussiėren
-edit- nutteloos

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 29-04-2014 20:08:41 ]
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_139369541
quote:
Vraag ik me ook af. Klinkt alsof mensen dingen filteren uit de Bijbel als het ze niet aanstaat.

quote:

Dus vertel
De getuigen van God, oftewel Jehovah's Getuigen.
1 van de weinigen die Jezus' gebod van het van huis tot huis prediken opvolgen. Die wel JHWH gebruiken. Die wel inzien dat het woord hel 0x voorkomt in de Bijbel. En inzien dat de 3-eenheid pas erg laat ontstond en niet Bijbels is. etc etc

Ook vroeger was het georganiseerd.
Denk aan het NT. Of het geval van de besnijdenis dat gegeven werd aan de apostelen en oudere mannen (een organisatie dus).
pi_139369547
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Triest dat mensen zoiets nog aanhalen :'(

Heeft Spiderman een voorspelling gedaan over welke man (bij name genoemd) een grote wereldmacht zou veroveren en op welke manier?
Nopes.
Of voorspellingen over wat er in 1914 zou gebeuren en de periode daarna?
Nopes
Maar net zoals de bijbel is Spider-man een verzinsel van vele mensen :)
pi_139369613
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Welke richting is dat dan en waarom zouden zij wél mogen oordelen in Gods plaats over wie nou het ware geloof aanhangt?
Ik en zij oordelen nergens over.

Zoals ik in andere comment als zei tonen de kenmerken het. Als je de Bijbel naast elke richting ligt dan vallen er gewoon heel veel af. Dat is geen mening, oordeel of wat ook maar gwn een feit.

En dat zijn Jehovah's Getuigen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:03:16 #61
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139369624
quote:

[..]

De Bijbel noemt overduidelijk een periode ''de laatste dagen'' en noemt in diezelfde periode vele kenmerken. Al die kenmerken komen gewoon precies uit. Waaronder dit 1 is, maar ook de aardbevingen en oorlogen. Geen enkel twijfel over dat die gigantisch zijn gegroeid.

Daarnaast kun je uit de Bijbel een precies jaartal vinden wanneer die laatste dagen zouden beginnen. 1914, en 1x raden wat er in dat jaar gebeurde? Juist, WO1. En zie de periode daarna...

[..]

Als de laatste dagen in 1914 zouden beginnen, dan duren de "laatste dagen" wel lang toch? Het is nu al 2014 :+
Rayen 2½ jaar!
pi_139369647
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik en zij oordelen nergens over.

Zoals ik in andere comment als zei tonen de kenmerken het. Als je de Bijbel naast elke richting ligt dan vallen er gewoon heel veel af. Dat is geen mening, oordeel of wat ook maar gwn een feit.

En dat zijn Jehovah's Getuigen.
Nee dat is voor jou een feit. Oftewel jouw mening.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_139369657
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:00 schreef poemojn het volgende:
Waar in de bijbel staat 1914 voorspeld?
Wordt onder andere in Daniel genoemd.
Over de 7 tijden die voorbij zouden gaan vanaf het woord van herstel van Jeruzalem.
Simpel gezegd: 607 vC, +die tijden=1914
pi_139369687
quote:

[..]

quote:
Daar is geen twijfel over? Dan ga ik er vanuit dat je nu met overweldigend bewijs kunt komen dat er inderdaad meer aardbevingen zijn en meer oorlogen zijn.
pi_139369713
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:01 schreef Devion het volgende:

Reality check, er zijn door de eeuwen kerk gesticht en leeggelopen. Nu loopt jouw kerkje vol en die van katholieken en PKN loopt leeg. Geef het honderd jaar en jouw kerk loopt leeg en de volgende loopt vol. Er is al 1000 keer verteld dat de eind der tijden is bereikt in alleen de afgelopen 200 jaar.

Verder van welke kerk ben jij? Een Evangelistische kerk zeker? Die houden altijd van rare en extreme denkbeelden erop na. En waar haal jij het jaartal 1914 vandaan, want daar is geen enkele referentie naar in de bijbel.

EDIT: Jehova getuige, laat maar daar hoef je niet mee te discussiėren, die kan je beter opsluiten in een gesticht.
1. Het stijgt al vele jaren gigantisch. 100+ jaar.

2. Rare en extreme denkbeelden hou ik er niet op na. Denk je van wel? Noem er 1.

3. 1914 komt uit Daniel. De tijden vanaf het woord van herstel van Jeruzalem.

4. Klopt ben ik idd. Maar zijn juist het beste om mee te praten omdat wij wel onderzoek instellen ipv domweg achter anderen aan te lopen

5. Waarom moeten wij in gesticht dan?
pi_139369727
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:01 schreef Ceased2Be het volgende:

Maar net zoals de bijbel is Spider-man een verzinsel van vele mensen :)
Maar de Bijbel geeft wel vele voorspellingen tot in de kleinste puntjes.
Spiderman niet.
pi_139369740
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:03 schreef TimeJumper het volgende:

Als de laatste dagen in 1914 zouden beginnen, dan duren de "laatste dagen" wel lang toch? Het is nu al 2014 :+
Je kent de Bijbel echt niet he ;)
Laatste dagen is een langere periode, niet 1 dag ofzo.
pi_139369754
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hoe lang is zo'n periode dan?
pi_139369792
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:03 schreef Devion het volgende:

Nee dat is voor jou een feit. Oftewel jouw mening.
Uhm nee dat is geen mening.

Zoek alles er maar op naar:
1. De kerken lopen leeg daar. Feit

2. Het woord hel komt 0x voor in de oorspronkelijke Bijbelteksten (daar staat Gehenna, Sjeool of Hades). Feit

3. Er staat nergens in de Bijbel dat je na je dood naar de hemel gaat, maar dat er een aards paradijs zal komen waar alleen rechtvaardigen leven (ps 37:10,11). Feit

En zo kun je uren doorgaan.
pi_139369800
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wordt onder andere in Daniel genoemd.
Over de 7 tijden die voorbij zouden gaan vanaf het woord van herstel van Jeruzalem.
Simpel gezegd: 607 vC, +die tijden=1914
En hoe lang zijn die tijden dan?(Want daar verschillen de mening nogal over) Want door de eeuwen is eind der tijden voorspeld. En al die datums was zeer binnenkort. Ga jij als een goed gelovige dwaasje achter je pastoor/priester/dominee(Wat Jehova getuige ook maar hebben) staan?
- Epicurus
pi_139369842
quote:

[..]

Maar de Bijbel geeft wel vele voorspellingen tot in de kleinste puntjes.
Spiderman niet.
Nostradamus ook.
De Bijbel is een leuke bundeling verhalen, maar laat ze alsjeblieft thuis in de tijd waar ze thuishoren
pi_139369868
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:05 schreef justanick het volgende:

Daar is geen twijfel over? Dan ga ik er vanuit dat je nu met overweldigend bewijs kunt komen dat er inderdaad meer aardbevingen zijn en meer oorlogen zijn.
Kleine grafiek die het wat laat zien staan wel op google, bv deze:
http://eindtijdinbeeld.nl/EiB-Opname/Na%20de%201.gif

En ik mag toch hopen dat je wel enigszins iets weet van de historie... Je weet dat 1914 WO1 begon toch? En wat er daarna allemaal wel niet geweest is.
pi_139369916
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:07 schreef xpompompomx het volgende:

Hoe lang is zo'n periode dan?
Zoals de Bijbel zegt: Van dat uur of dag weet niemand iets, zelfs niet de Zoon.

Als je de Bijbel grondig bestudeert kom je er achter dat het in 1914 begon. En dat is overduidelijk in de kenmerken te zien. Dat alles moet gebeuren voor het einde komt. We weten het gewoon niet precies zoals de Bijbel zegt. We zien alleen dat het wel zo ver is door alle voorspellingen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:13:30 #74
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139369964
quote:

[..]

idd ik ben een heiden :P vandaar...

Het stuit me ook tegen de borst als je volgens "de regels" van god zou leven maar niet in hem geloofd dan is je levenswijze toch niet goed genoeg en beland je in de hel.
Tenminste dat is mij verteld door "een gelovige". Die mij fijntjes vertelde dat hoe "goed" ik ook leefde met bv. heb je naasten lief en meer van dat, heel mijn leven eigenlijk niets waard was :o :P .
Het maakt niet uit, zolang je niet gelooft in god krijg je een one-way-ticket naar het brandend vuur na je dood.
Nou dan ben ik er ook klaar mee :+
Rayen 2½ jaar!
pi_139369971
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En ik mag toch hopen dat je wel enigszins iets weet van de historie... Je weet dat 1914 WO1 begon toch? En wat er daarna allemaal wel niet geweest is.
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een linkje te vinden van een instituut als bijvoorbeeld de USGS in plaats van een christelijke site als het om een toename van het aantal aardbevingen gaat?
pi_139370008
quote:

[..]

Allemachtig wat een baggerbron zeg. Is blijkbaar 1 of ander sukkeltje die wat Wikipedia gegevens in excel heeft ingeklopt en jij neemt dat serieus?

Of leef je in de veronderstelling dat ze in 1100 ook al massamedia hadden en dus binnen een paar minuten op de hoogte kunnen worden gebracht van een natuurramp ergens 2000 kilometer verderop?

quote:
Wat wil je daarmee zeggen dan? Denk je serieus dat dit de eerste grote oorlogen waren in de menselijke geschiedenis?
pi_139370018
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:08 schreef Devion het volgende:

En hoe lang zijn die tijden dan?(Want daar verschillen de mening nogal over) Want door de eeuwen is eind der tijden voorspeld. En al die datums was zeer binnenkort. Ga jij als een goed gelovige dwaasje achter je pastoor/priester/dominee(Wat Jehova getuige ook maar hebben) staan?
Zoals ik net ook zei zegt de Bijbel dat alleen God weet wanneer de grote dag komt. Wanneer dat eindigt. Het enige wat wij duidelijk zien is dat de Bijbel 1914 voorzei en de hoeveelheid aan kenmerken die daar mee samen gaan.

Ik ga nergens achter staan, alleen de Bijbel. En die zegt dus letterlijk dat niemand van dat dag en uur afweet alleen God. Zelfs Jezus niet. Laat staan dat ik het zou weten of een ander mens. (wij hebben niet echt iemand, is een hele groep binnen een gemeente die dingen doet en voorrechten behartigen, ikzelf ook)
pi_139370021
quote:

[..]

Ja want vroeger hadden ze ook al wereldwijd communicatie netwerk waardoor alle rampen zijn vastgelegd! _O- Verder een hele goede grafiek met onderbouwende data! Hier heb ik er ook 1!

Hier is de mijne:

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zoals ik net ook zei zegt de Bijbel dat alleen God weet wanneer de grote dag komt. Wanneer dat eindigt. Het enige wat wij duidelijk zien is dat de Bijbel 1914 voorzei en de hoeveelheid aan kenmerken die daar mee samen gaan.

Ik ga nergens achter staan, alleen de Bijbel. En die zegt dus letterlijk dat niemand van dat dag en uur afweet alleen God. Zelfs Jezus niet. Laat staan dat ik het zou weten of een ander mens. (wij hebben niet echt iemand, is een hele groep binnen een gemeente die dingen doet en voorrechten behartigen, ikzelf ook)
Denk dan kritisch na:

Argument, andere kerken lopen leeg: (Ontkracht) http://www.refdag.nl/kerk(...)in_brazilie_1_656920
Niet alleen in Braziliė.(En bijna elk niet westers land)
- Epicurus
pi_139370038
quote:
Jammer voor jou, ik ben Christelijk opgevoed. En er gaanderweg achter gekomen dat het allemaal gewoonweg niet waar kan zijn.
quote:
Onzin. Het aantal oorlogen is niet gigantisch gegroeid, het aantal aardbevingen ook niet. Zijn er altijd al geweest.
quote:
Nee, dat kan je niet. Er kunnen zeer veel interpretaties op losgelaten worden. Niet dat ik van jou verwacht dat je dat kan inzien. Je hebt immers oogkleppen op en wil alleen maar lezen wat je wil (of beter: moet) lezen.
quote:

ELKE stroming vindt dat zij de enige zijn, snap je dat nou echt niet? Dat jullie stroming daarin niet echt heel anders is?
pi_139370053
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:10 schreef Ceased2Be het volgende:

Nostradamus ook.
De Bijbel is een leuke bundeling verhalen, maar laat ze alsjeblieft thuis in de tijd waar ze thuishoren
Die heb ik allang aangehaald. Beter lezen ;)

Die voorzei alleen heeeeeeel vaag dingen. En niets over door wie of wanneer.
De Bijbel geeft bv 1914 duidelijk aan, geeft veel voorspellingen precies aan.
pi_139370074
quote:

[..]

Daarvoor waren er geen oorlogen? Denk even zelf na. Probeer het eens.
pi_139370124
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:12 schreef bianconeri het volgende:

Zoals de Bijbel zegt: Van dat uur of dag weet niemand iets, zelfs niet de Zoon.
Het was net toch zo duidelijk allemaal? Waarom nu ineens niet meer dan?
quote:
Als je de Bijbel grondig bestudeert kom je er achter dat het in 1914 begon....
Of in 2014. Of 3055. Of, nou ja, vul maar in.
pi_139370133
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dan heb ik duidelijk geen goed bijbelonderwijs gehad de eerste 16 jaar van m'n leven want ik heb er niets van meegekregen.
Maar ik zie gaag goed onderbouwde bronnen voorbij komen...
pi_139370248
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het jaartal 1914 staat niet in de bijbel. Jouw rekensom brengt je tot 1914. Want je standpunten, meer oorlogen, minder leden voor andere kerken(wereldwijd) strookt niet met de feiten.
- Epicurus
pi_139370331
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:13 schreef TimeJumper het volgende:

idd ik ben een heiden :P vandaar...

Het stuit me ook tegen de borst als je volgens "de regels" van god zou leven maar niet in hem geloofd dan is je levenswijze toch niet goed genoeg en beland je in de hel.
Tenminste dat is mij verteld door "een gelovige". Die mij fijntjes vertelde dat hoe "goed" ik ook leefde met bv. heb je naasten lief en meer van dat, heel mijn leven eigenlijk niets waard was :o :P .
Het maakt niet uit, zolang je niet gelooft in god krijg je een one-way-ticket naar het brandend vuur na je dood.
Nou dan ben ik er ook klaar mee :+
Merkte ik al haha.

De Bijbel voorzegt een opstanding van rechtvaardigen en onrechtvaardigen. Dus het is echt niet zo strak als jij denkt (en vele anderen).
Ook bestaat de hel (natuurlijk) niet. God is liefde zegt de Bijbel. Hoe kan die nou mensen eeuwig gaan straffen? Als je het onderzoekt dan zie je ook dat het woord hel oorspronkelijk nooit in de Bijbel heeft gestaan (er staat Gehenna, Sjeool of Hades).

Zo zie je maar hoe belangrijk het is een goede Bijbelvertaling te gebruiken, en daar goed naar te onderzoeken. Er staan zoveel fouten in soms. Soms kleine dingetjes die toch een groot verschil maken.

Wij kunnen daar niet over oordelen. Wanneer is iets goed en wanneer niet? Tuurlijk de Bijbel geeft heel duidelijk richtlijnen aan. Maar wie zal opstanding krijgen en wie niet? Dat oordeel is aan God.
Als je maar je best doet.

Kan me er best aan ergeren.... Hoe sommige gelovigen zoveel onzin kunnen kletsen uit hun eigen gedachten. Die zo afstotelijk werken naar veel mensen.
pi_139370378
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Merkte ik al haha.

De Bijbel voorzegt een opstanding van rechtvaardigen en onrechtvaardigen. Dus het is echt niet zo strak als jij denkt (en vele anderen).
Ook bestaat de hel (natuurlijk) niet. God is liefde zegt de Bijbel. Hoe kan die nou mensen eeuwig gaan straffen? Als je het onderzoekt dan zie je ook dat het woord hel oorspronkelijk nooit in de Bijbel heeft gestaan (er staat Gehenna, Sjeool of Hades).

Zo zie je maar hoe belangrijk het is een goede Bijbelvertaling te gebruiken, en daar goed naar te onderzoeken. Er staan zoveel fouten in soms. Soms kleine dingetjes die toch een groot verschil maken.

Wij kunnen daar niet over oordelen. Wanneer is iets goed en wanneer niet? Tuurlijk de Bijbel geeft heel duidelijk richtlijnen aan. Maar wie zal opstanding krijgen en wie niet? Dat oordeel is aan God.

Kan me er best aan ergeren.... Hoe sommige gelovigen zoveel onzin kunnen kletsen uit hun eigen gedachten. Die zo afstotelijk werken naar veel mensen.
God is liefde; hebben we hetzelfde gelezen?
pi_139370446
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:13 schreef xpompompomx het volgende:

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een linkje te vinden van een instituut als bijvoorbeeld de USGS in plaats van een christelijke site als het om een toename van het aantal aardbevingen gaat?
Is ook niet lastig nee, dus ga je gang!

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:14 schreef justanick het volgende:

Allemachtig wat een baggerbron zeg. Is blijkbaar 1 of ander sukkeltje die wat Wikipedia gegevens in excel heeft ingeklopt en jij neemt dat serieus?

Of leef je in de veronderstelling dat ze in 1100 ook al massamedia hadden en dus binnen een paar minuten op de hoogte kunnen worden gebracht van een natuurramp ergens 2000 kilometer verderop?
Moest toch ff snel een plaatje hebben. Heb echt niet a la minute alles voor me.
Dus pakte die maar, en ja ik zag wat voor bagger bron het is.

Je weet dat ze aardbevingen en andere rampen kunnen natrekken? Dat dat te zien is bodemkundig (en yup is toevallig wat ik studeer).

quote:
Wat wil je daarmee zeggen dan? Denk je serieus dat dit de eerste grote oorlogen waren in de menselijke geschiedenis?
Wel de 1e wereldwijde. En ook de middelen die gebruikt werden waren vele malen anders (ofc).
En sinds 1914 is er eigenlijk nooit meer vrede geweest.
Dat was daarvoor wel anders, had je zo af en toe een oorlog. Groot verschil.
pi_139370475
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:22 schreef bianconeri het volgende:
...
En wie heeft bepaald dat jullie versie de juiste vertaling is? Waarom is de andere vertaling niet de juiste? Heb je de originele teksten allemaal bestudeerd?
quote:

Nogmaals, begrijp je niet dat andere mensen exact hetzelfde zeggen over jou? En dat hun argument even sterk (of zwak, eigenlijk) is?
pi_139370527
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:25 schreef bianconeri het volgende:
...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_1800%E2%80%9399

Nope. Zelf nadenken, zou je goed doen.
pi_139370531
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:14 schreef Devion het volgende:

Denk dan kritisch na:

Argument, andere kerken lopen leeg: (Ontkracht) http://www.refdag.nl/kerk(...)in_brazilie_1_656920
Niet alleen in Braziliė.(En bijna elk niet westers land)
Ik ben een kritisch denker sowieso.
We hebben het nu even over NL, maar je kunt het wereldwijd doortrekken.
Ja er zijn landen waar het pas net wat opkomt en dus veel groei. Maar in grote lijnen zie je het erg dalen. Er zit geen wereldwijde groei meer in.

Bij ons bv wel. Zelfs in landen als NL, VS en andere westerse landen is er groei.
pi_139370659
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:25 schreef bianconeri het volgende:

Moest toch ff snel een plaatje hebben. Heb echt niet a la minute alles voor me.
Dus pakte die maar, en ja ik zag wat voor bagger bron het is.

Je weet dat ze aardbevingen en andere rampen kunnen natrekken? Dat dat te zien is bodemkundig (en yup is toevallig wat ik studeer).
Dan zou het voor jou kinderspel moeten zijn om te bewijzen dat er inderdaad meer aardbevingen enzo zijn. Edoch, je roept het wel, maar het bewijs lever je niet.

quote:
Wel de 1e wereldwijde. En ook de middelen die gebruikt werden waren vele malen anders (ofc).
Zo af en toe een oorlog? En de 1e wereldwijde? WO I was niet eens wereldwijd.

En als je gewoon even in de geschiedenis zou kijken zie je dat er voor 1914 eigenlijk ook continue oorlog was, ergens in de wereld. En een deel weten we niet eens, want informatie daarover is verloren gegaan in de tijd.
pi_139370679
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:15 schreef DonJames het volgende:

Jammer voor jou, ik ben Christelijk opgevoed. En er gaanderweg achter gekomen dat het allemaal gewoonweg niet waar kan zijn.
Is blijkbaar geen grondig onderzoek van je geweest dan.
Is ook niets te merken van christelijke/Bijbelse kennis.

quote:
Onzin. Het aantal oorlogen is niet gigantisch gegroeid, het aantal aardbevingen ook niet. Zijn er altijd al geweest.
Sla de gegevens er maar op na. Is niet te ontkennen.
Altijd geweest maar nooit zo ernstig.

quote:
Nee, dat kan je niet. Er kunnen zeer veel interpretaties op losgelaten worden. Niet dat ik van jou verwacht dat je dat kan inzien. Je hebt immers oogkleppen op en wil alleen maar lezen wat je wil (of beter: moet) lezen.
De Bijbel geeft een duidelijk tijdsperiode aan... Precies hoeveel jaar en daarmee kom je op 1914 uit. Daar kun je geen andere kijk op loslaten....

quote:
ELKE stroming vindt dat zij de enige zijn, snap je dat nou echt niet? Dat jullie stroming daarin niet echt heel anders is?
Natuurlijk snap ik dat wel man... Waar haal je uit dat ik dat niet snap....

Zoals ik naar iemand anders al zei. Luk 6:44 zegt dat je een boom herkent aan zijn vrucht.
Zo ook met dit. Je kunt de Bijbel onderzoeken, de leerstellingen en alles van stromingen er naast leggen en gaan filteren.

Een kerk die in de hel of in 3-eenheid gelooft kun je bv al heel snel doorstrepen. Ook al zeggen ze het ware geloof te zijn. Dit is gewoon een hele makkelijke wegstreep spel (waar wel heel veel tijd in gaat zitten om te onderzoeken).
pi_139370740
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:27 schreef bianconeri het volgende:
Ik ben een kritisch denker sowieso.
...
Waarom kom je dan aan met niet-onderbouwde stellingen en aantoonbaar onjuiste uitspraken? Kennelijk ben je niet zo kritisch dat je even zelf nadenkt of het allemaal wel klopt, wat jouw leiders je vertellen. Alles gaat er als zoete koek in. Dat is niet kritisch, dat is het tegenovergestelde..
pi_139370753
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:31 schreef bianconeri het volgende:

De Bijbel geeft een duidelijk tijdsperiode aan... Precies hoeveel jaar en daarmee kom je op 1914 uit. Daar kun je geen andere kijk op loslaten....
Waarom zijn er dan zoveel verschillende interpretaties? Een onfeilbare god kan het toch niet zo ongelovelijk slecht opschrijven dan 10 verschillende mensen op 10 verschillende interpretaties uit kunnen komen?

Daarover gesproken:
Welke van de twee scheppingsverhalen geloof jij?
pi_139370775
Een toename van het aantal oorlogen is niet zo vreemd als het aantal mensen sterk toeneemt.
Een snelle google op 1914 leverde idd al op dat dat jaartal alleen door Jehova's Getuigen gebruikt wordt.
pi_139370800
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:16 schreef DonJames het volgende:

Daarvoor waren er geen oorlogen? Denk even zelf na. Probeer het eens.
De Bijbel zegt: VEEEEEEL meer oorlogen.
Niet dat er oorlogen zullen zijn als in de zin dat er nog nooit oorlogen zijn geweest.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:17 schreef DonJames het volgende:

Het was net toch zo duidelijk allemaal? Waarom nu ineens niet meer dan?
Moeilijk he dat lezen |:(

Ik zei dat de KENMERKEN heel duidelijk zijn, de kenmerken van het eind.
En dat het BEGIN heel duidelijk is. Niet dat einddatum bekend is....

quote:
Of in 2014. Of 3055. Of, nou ja, vul maar in.
Dus als ik zeg: Over 100 jaar gebeurt dit.... Getekend op 29 april 2014.
Dan kun je dat gaan uitleggen als: Oh dat zal wel het jaar 3500 zijn!

Denk eens gewoon na. Tuurlijk is een precies genoemd getal niet anders te bekijken.
Die 100 jaar kan toch niet ineens bijna 1500 jaar zijn |:(
pi_139370843
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:31 schreef bianconeri het volgende:
Is blijkbaar geen grondig onderzoek van je geweest dan.
Is ook niets te merken van christelijke/Bijbelse kennis.
Leuk, een ad hominem. Maar ingaan op de argumenten, ho maar..
quote:
Sla de gegevens er maar op na. Is niet te ontkennen.
Altijd geweest maar nooit zo ernstig.
Het is JOUW stelling knaap.
quote:
Dat kan prima. Er staat gewoonweg geen duidelijk, objectief bepaalbaar tijdspad.
quote:
Natuurlijk snap ik dat wel man... Waar haal je uit dat ik dat niet snap....
Uit je onzinnige antwoorden, het gedraai, de ad hominems, het jezelf verheerlijken e.d.
quote:
Zoals ik naar iemand anders al zei. Luk 6:44 zegt dat je een boom herkent aan zijn vrucht.
Zo ook met dit. Je kunt de Bijbel onderzoeken, de leerstellingen en alles van stromingen er naast leggen en gaan filteren.

Een kerk die in de hel of in 3-eenheid gelooft kun je bv al heel snel doorstrepen. Ook al zeggen ze het ware geloof te zijn. Dit is gewoon een hele makkelijke wegstreep spel (waar wel heel veel tijd in gaat zitten om te onderzoeken).
Je kan ze met een klein beetje nadenken vrij snel allemaal doorstrepen.
pi_139370907
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:17 schreef Ceased2Be het volgende:

Dan heb ik duidelijk geen goed bijbelonderwijs gehad de eerste 16 jaar van m'n leven want ik heb er niets van meegekregen.
Maar ik zie gaag goed onderbouwde bronnen voorbij komen...
Zie de voorspelling vd val van Babylon.

Vele jaren daarvoor is al gezegd:
Cyrus zou de stad innemen (leefde nog lang niet). En dat het water omgelegd zou worden en ze de stad zonder gevecht konden innemen).

Is wel heel specifiek! Alsof jij nu een voorspelling zou doen dat over 1000 jaar Piet de Jong de VS inneemt zonder enig gevecht.
pi_139370936
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:34 schreef bianconeri het volgende:
Niet dat er oorlogen zullen zijn als in de zin dat er nog nooit oorlogen zijn geweest.
Dat is toch wel wat je net zei. Vreemd. Heel vreemd.
quote:
Moeilijk he dat lezen |:(
Kennelijk. Je leest in dat sprookjesboek allerhande zaken die er niet staan, dus ja.
quote:
Ik zei dat de KENMERKEN heel duidelijk zijn, de kenmerken van het eind.
En dat het BEGIN heel duidelijk is. Niet dat einddatum bekend is....
quote:
Dus als ik zeg: Over 100 jaar gebeurt dit.... Getekend op 29 april 2014.
Dan kun je dat gaan uitleggen als: Oh dat zal wel het jaar 3500 zijn!
En waar staat die datum? En waar staat precies welke periodes daarna komen, en hoe lang ze precies duren? Als het zo duidelijk is kan je dat toch zo oplepelen?
quote:
Denk eens gewoon na. Tuurlijk is een precies genoemd getal niet anders te bekijken.
Die 100 jaar kan toch niet ineens bijna 1500 jaar zijn |:(
Wel als er niet staat dat het exact 100 jaar is, he.
pi_139370953
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:20 schreef Devion het volgende:

Het jaartal 1914 staat niet in de bijbel. Jouw rekensom brengt je tot 1914. Want je standpunten, meer oorlogen, minder leden voor andere kerken(wereldwijd) strookt niet met de feiten.
Die rekensom staat heel duidelijk in de Bijbel genoemd.
Daar kun je niets anders op loslaten.

Mijn standpunten kloppen wel. Beetje jammer dat je je punten niet kunt onderbouwen en alleen maar dat blijft kletsen. En dan zeg je dat er met een JG niet te praten valt?
pi_139370963
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]

1) Wat is VEEL meer oorlogen? Mag ik even de definitie die de bijbel geeft?
2) Met hoeveel % is het aantal oorlogen dan de afgelopen decennia toegenomen, volgens jou? En waar baseer je dat op?
3) Welke maatstaf hanteer je daarvoor? Absolute aantal oorlogen? Aantal doden door oorlogen per jaar? En corrigeer je dat dan voor de bevolkingsgroei?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')