http://www.volkskrant.nl/(...)-duivel-en-hel.dhtmlquote:De kerk loopt leeg, maar de gelovigen die blijven, zijn steeds conservatiever. Dat schrijft het Sociaal en Cultureel Planbureau in een vandaag verschenen onderzoek naar de kerkgang in Nederland. Vooral jongeren zijn steeds strenger in hun geloof.
Bijna de helft van de jonge christenen onder de 30 gelooft dat je je aan alle voorschriften van de kerk hebt te houden, twintig jaar geleden gold dat nog voor een op de vijf jonge kerkgangers.
Het SCP noemt deze jongeren 'neofundamentalisten'. Ze zijn strenger in de leer dan hun ouders, zien een sterk geloof als belangrijkste waarde in het leven en geloven zonder twijfel in God. Ook het geloof in de duivel en de hel behoort tot hun overtuigingen. Het groeiende conservatisme is zowel te zien bij katholieken als bij protestanten, constateert het onderzoeksbureau.
Tegelijkertijd betekent de kerk voor een groeiend aantal jongeren steeds minder. De helft van de jongeren onder de 30 heeft niets met de kerk. 31 procent van de Nederlanders is nog wel lid van een kerk, maar slechts 18 procent bezoekt de kerk nog. Voor veel mensen dient de kerk vooral nog als 'een soort nutsbedrijf', men komt er enkel voor de doop, het huwelijk of een begrafenis.
Geloven zonder kerk is nog wel wijdverbreid, schrijft het SCP. 22 procent van alle Nederlanders zegt in God te geloven. Aan de andere kant bevindt zich een even grote groep atheļsten. Een ruime helft van Nederland zweeft daar ergens tussenin.
De groep gematigde kerkbezoekers wordt steeds kleiner. Relatief wordt de groep conservatieven steeds groter, terwijl in absolute aantallen er niet zoveel veranderd is aan de omvang van deze groep.quote:Op maandag 28 april 2014 13:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-duivel-en-hel.dhtml
Niet iets waar ik op gerekend had. De kerken lopen leeg, maar de mensen die blijven - en dan met name jongeren - worden strenger en conservatiever in hun religieuze opvattingen. En het blijkt niet alleen voor te komen bij biblebelters.... Hoe dit te verklaren?
Precies, er is een soort van selectie op conservatieven. Jammer is dat met die selectie ook op domheid wordt ge-coselecteerd en zoals we weten fokken domme mensen meer, waardoor ook in absolute zin het aantal conservatieve gelovers toeneemt.quote:Op maandag 28 april 2014 13:39 schreef freako het volgende:
[..]
De groep gematigde kerkbezoekers wordt steeds kleiner. Relatief wordt de groep conservatieven steeds groter, terwijl in absolute aantallen er niet zoveel veranderd is aan de omvang van deze groep.
Geen groep om je zorgen over te maken lijkt me , in tegenstelling tot de andere waar we het al eerder over hebben gehad.quote:Op maandag 28 april 2014 13:49 schreef Barbusse het volgende:
Ok, dus geen groeiende groep neocons in Nederland volgens jullie?
Ik maak me niet zo snel zorgen hoor, ik was gewoon verrast door dit bericht.quote:Op maandag 28 april 2014 14:01 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Geen groep om je zorgen over te maken lijkt me , in tegenstelling tot de andere waar we het al eerder over hebben gehad.
Weet ik.quote:Op maandag 28 april 2014 14:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik maak me niet zo snel zorgen hoor, ik was gewoon verrast door dit bericht.
quote:Op maandag 28 april 2014 14:04 schreef maan_man het volgende:
Ik geloofde niet in de duivel en de hel, totdat ik ging samenwonen met mijn vriendin.
Nee, dat begrijp ik niet, ik heb slechts een vaag idee waar je naartoe wilt. En ik geloof niet dat het veel te maken heeft met dit topic.quote:Op maandag 28 april 2014 14:07 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Weet ik.
Alleen zou het wellicht beter zijn die verassing ook voor andere / soortgelijke openbaringen en berichtgevingen te bewaren.
Als je me begrijpt.
quote:Op maandag 28 april 2014 14:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp ik niet, ik heb slechts een vaag idee waar je naartoe wilt. En ik geloof niet dat het veel te maken heeft met dit topic.
Overeenkomst zie ik wel degelijk.quote:Ze zijn strenger in de leer dan hun ouders, zien een sterk geloof als belangrijkste waarde in het leven en geloven zonder twijfel in God
Zolang ze er niemand mee tot last zijn vind ik dat prima hoor.quote:Op maandag 28 april 2014 14:18 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Overeenkomst zie ik wel degelijk.
Jij niet blijkbaar..
Is goed.
Prima , natuurlijk , ik verwachtte eerlijk gezegd niet anders van je.quote:Op maandag 28 april 2014 14:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zolang ze er niemand mee tot last zijn vind ik dat prima hoor.
Mensen worden achterlijker idd, daarom zijn er steeds minder gelovigen.quote:Op maandag 28 april 2014 13:29 schreef Hoplahopla het volgende:
Mensen worden achterlijker?
Denk dat het vooral komt doordat geloof steeds meer bijgeloof wordt. En dat geeft ruimte voor allerlei waanideeėn. Daar houden gelovigen sowieso al van, dus dat is makkelijk.
Wie heeft de bijbel geschreven?quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:35 schreef bianconeri het volgende:
Voordeel is dat de Bijbel dit proces al beschreef.
(zoals de Bijbel voorspelde)
(zoals de Bijbel ook al voorspelde).
Maar Gods volk neemt niet toe, de restjes die overblijven zijn alleen nog meer doorgeschoten in hun sprookjesbeleving.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:35 schreef bianconeri het volgende:
Voordeel is dat de Bijbel dit proces al beschreef. Er zou veel meer afval in de laatste dagen komen.
Satan zou met veel andere tactieken komen, mensen zouden God verlaten. Dus is niets raars dat dit gebeurt.
Verschil dat je ziet is wel dat de valse kerken leeglopen (zoals de Bijbel voorspelde) maar dat Gods volk wel zou toenemen en feitelijk ook inderdaad toeneemt (zoals de Bijbel ook al voorspelde).
Door mensen die geļnspireerd werden door God (2 Tim 3:16).quote:
Hoe kan iemand ueberhaupt geloven in iets wat in een zo'n boekje staat?quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:33 schreef bianconeri het volgende:
Hoe kan een kerkelijk persoon alleen geloven in de hemel? En niet in de duivel?
In de Bijbel worden beiden genoemd. Beetje vreemd.
Of ze doen zelf onderzoek en komen tot de conclusie dat wat in dat boek staat, gewoonweg onzin is..quote:Je ziet tegenwoordig steeds meer afval theorietjes over het ontstaan van van alles enzo.
Dus veel mensen die het niet zo boeit of die niet het verstand hebben zelf onderzoek te doen stoppen er mee (zijn wat gematigder).
Ik zie het "daardoor" niet helemaal.quote:Degenen die overblijven zullen daardoor wat feller worden (kanttekening dat dit niet in veel kerken gebeurt, wel in enkele).Zullen meer vasthouden aan van alles en nog wat.
Jawel hoor. De ware christenen nemen in aantal nog elk jaar ruim toe.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:40 schreef .SP. het volgende:
Maar Gods volk neemt niet toe, de restjes die overblijven zijn alleen nog meer doorgeschoten in hun sprookjesbeleving.
Er staat geen jaartal in. Lekker makkelijk, een heleboel "voorspellingen" doen die niet bepaalbaar zijn. Van hetgeen wat toevallig uitkomt roep je "zie je wel, ik heb gelijk!". Van hetgeen wat niet uitkomt zeg je "nee, dat komt nog".quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Door mensen die geļnspireerd werden door God (2 Tim 3:16).
Wat doet dat er trouwens toe? Er is al 2000 jaar geleden opgeschreven wat er in onze dagen zou gebeuren, waaronder dit kerk gebeuren. Zou wel heel bijzonder zijn als een mens dat kon.
Relatief ja, absoluut niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jawel hoor. De ware christenen nemen in aantal nog elk jaar ruim toe.
De valse kerken als de PKN en de katholieke kerk nemen idd af (zoals ik al zei is dat door de Bijbel al duidelijk gemaakt)
Welke kerken worden dan met naam en toenaam genoemd in de Bijbel die wel de Goddelijke Goedkeuring hebben?quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:44 schreef bianconeri het volgende:
De valse kerken als de PKN en de katholieke kerk nemen idd af (zoals ik al zei is dat door de Bijbel al duidelijk gemaakt)
Door meerdere mensen? Heb je ook namen?quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat doet dat er trouwens toe? Er is al 2000 jaar geleden opgeschreven wat er in onze dagen zou gebeuren, waaronder dit kerk gebeuren. Zou wel heel bijzonder zijn als een mens dat kon.
En wederom een voorbeeld van hoe religie onderlinge haat aanwakkert. U bent goed geindoctrineert.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zoals Rien Poortvliet geļnspireerd was door kabouters. Conclusie: kabouters bestaan.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
It is known.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:00 schreef DustPuppy het volgende:
En Tolkien heeft bijna 100 jaar geleden ook aangetoond dat Elven bestaan.
jongeren willen zich nog weleens afzetten tegen de normquote:Op maandag 28 april 2014 13:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-duivel-en-hel.dhtml
Niet iets waar ik op gerekend had. De kerken lopen leeg, maar de mensen die blijven - en dan met name jongeren - worden strenger en conservatiever in hun religieuze opvattingen. En het blijkt niet alleen voor te komen bij biblebelters.... Hoe dit te verklaren?
Nu ben ik nieuwsgierig welke kerk dan volgens jou de ware is. Vroeger had men geen kerken nl. Kwamen mensen op predikers af. Gewoon buiten in velden etc.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, een soort Noord-Korea van maken?quote:Op maandag 28 april 2014 13:44 schreef .SP. het volgende:
[..]
Precies, er is een soort van selectie op conservatieven. Jammer is dat met die selectie ook op domheid wordt ge-coselecteerd en zoals we weten fokken domme mensen meer, waardoor ook in absolute zin het aantal conservatieve gelovers toeneemt.
Leuk evolutionair onderzoekje zou het zijn, jammer dat je ze niet in een soort van dierentuin kunt stoppen.
Steeds meer mensen die hun eigen geloof creėren, die noemen zich wel christen maar pakken (de goeie) stukjes uit andere geloven of levensstijlstromingen aan. Zie maar het succes van happinez en flowquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:29 schreef paddy het volgende:
Is er een christen die niet gelooft dat de duivel bestaat dan? Komt nl meerdere keren voor in de bijbel.
hangt er vanaf hoe letterlijk je de bijbel neemtquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:29 schreef paddy het volgende:
Is er een christen die niet gelooft dat de duivel bestaat dan? Komt nl meerdere keren voor in de bijbel.
[..]
Nu ben ik nieuwsgierig welke kerk dan volgens jou de ware is. Vroeger had men geen kerken nl. Kwamen mensen op predikers af. Gewoon buiten in velden etc.
Dus vertel
Maar benoem dan de stroming die volgens jou wel het ware geloof aanhangt?quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Steeds meer mensen die hun eigen geloof creėren, die noemen zich wel christen maar pakken (de goeie) stukjes uit andere geloven of levensstijlstromingen aan. Zie maar het succes van happinez en flow
Dat gebeurd al duizenden jaren en zie alle schisma's die je in de kleine strenge kerken/gemeentes ziet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Steeds meer mensen die hun eigen geloof creėren,
quote:die noemen zich wel christen maar pakken (de goeie) stukjes uit andere geloven of levensstijlstromingen aan. Zie maar het succes van happinez en flow
Dit is typisch iets wat mensen roepen die geen kennis vd Bijbel hebben.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:46 schreef DonJames het volgende:
Er staat geen jaartal in. Lekker makkelijk, een heleboel "voorspellingen" doen die niet bepaalbaar zijn. Van hetgeen wat toevallig uitkomt roep je "zie je wel, ik heb gelijk!". Van hetgeen wat niet uitkomt zeg je "nee, dat komt nog".
Wat relatief wel absoluut niet?quote:
Luk 6:44 zegt dat je een boom kunt herkennen aan zijn vruchten. Appels groeien niet aan een perenboom en vice versa.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Welke kerken worden dan met naam en toenaam genoemd in de Bijbel die wel de Goddelijke Goedkeuring hebben?
Hmm ben benieuwd naar welk apart punt je wilt gaan.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:47 schreef Kingstown het volgende:
Door meerdere mensen? Heb je ook namen?
Welke richting is dat dan en waarom zouden zij wél mogen oordelen in Gods plaats over wie nou het ware geloof aanhangt?quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:53 schreef bianconeri het volgende:
Het aantal 'leden' van de enige richting die volledig de Bijbel volgt neemt in elk opzicht toe.
In tegenstelling tot bijna alle andere stromingen. Ik kijk dus puur naar die stroming, niet naar het geheel van christelijke stromingen.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:50 schreef .SP. het volgende:
En wederom een voorbeeld van hoe religie onderlinge haat aanwakkert. U bent goed geindoctrineert.
Triest dat mensen zoiets nog aanhalenquote:
Die tekst haal ik dan ook niet daarvoor aan.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
Zoals Rien Poortvliet geļnspireerd was door kabouters. Conclusie: kabouters bestaan.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:35 schreef bianconeri het volgende:
Voordeel is dat de Bijbel dit proces al beschreef. Er zou veel meer afval in de laatste dagen komen.
Satan zou met veel andere tactieken komen, mensen zouden God verlaten. Dus is niets raars dat dit gebeurt.
Verschil dat je ziet is wel dat de valse kerken leeglopen (zoals de Bijbel voorspelde) maar dat Gods volk wel zou toenemen en feitelijk ook inderdaad toeneemt (zoals de Bijbel ook al voorspelde).
Vraag ik me ook af. Klinkt alsof mensen dingen filteren uit de Bijbel als het ze niet aanstaat.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:29 schreef paddy het volgende:
De getuigen van God, oftewel Jehovah's Getuigen.quote:Nu ben ik nieuwsgierig welke kerk dan volgens jou de ware is. Vroeger had men geen kerken nl. Kwamen mensen op predikers af. Gewoon buiten in velden etc.
Dus vertel
Maar net zoals de bijbel is Spider-man een verzinsel van vele mensenquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Triest dat mensen zoiets nog aanhalen
Heeft Spiderman een voorspelling gedaan over welke man (bij name genoemd) een grote wereldmacht zou veroveren en op welke manier?
Nopes.
Of voorspellingen over wat er in 1914 zou gebeuren en de periode daarna?
Nopes
Ik en zij oordelen nergens over.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Welke richting is dat dan en waarom zouden zij wél mogen oordelen in Gods plaats over wie nou het ware geloof aanhangt?
Als de laatste dagen in 1914 zouden beginnen, dan duren de "laatste dagen" wel lang toch? Het is nu al 2014quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is typisch iets wat mensen roepen die geen kennis vd Bijbel hebben.
De Bijbel noemt overduidelijk een periode ''de laatste dagen'' en noemt in diezelfde periode vele kenmerken. Al die kenmerken komen gewoon precies uit. Waaronder dit 1 is, maar ook de aardbevingen en oorlogen. Geen enkel twijfel over dat die gigantisch zijn gegroeid.
Daarnaast kun je uit de Bijbel een precies jaartal vinden wanneer die laatste dagen zouden beginnen. 1914, en 1x raden wat er in dat jaar gebeurde? Juist, WO1. En zie de periode daarna...
[..]
Wat relatief wel absoluut niet?
Het aantal 'leden' van de enige richting die volledig de Bijbel volgt neemt in elk opzicht toe.
In tegenstelling tot bijna alle andere stromingen. Ik kijk dus puur naar die stroming, niet naar het geheel van christelijke stromingen.
Nee dat is voor jou een feit. Oftewel jouw mening.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik en zij oordelen nergens over.
Zoals ik in andere comment als zei tonen de kenmerken het. Als je de Bijbel naast elke richting ligt dan vallen er gewoon heel veel af. Dat is geen mening, oordeel of wat ook maar gwn een feit.
En dat zijn Jehovah's Getuigen.
Wordt onder andere in Daniel genoemd.quote:
quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Daar is geen twijfel over? Dan ga ik er vanuit dat je nu met overweldigend bewijs kunt komen dat er inderdaad meer aardbevingen zijn en meer oorlogen zijn.quote:De Bijbel noemt overduidelijk een periode ''de laatste dagen'' en noemt in diezelfde periode vele kenmerken. Al die kenmerken komen gewoon precies uit. Waaronder dit 1 is, maar ook de aardbevingen en oorlogen. Geen enkel twijfel over dat die gigantisch zijn gegroeid.
1. Het stijgt al vele jaren gigantisch. 100+ jaar.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:01 schreef Devion het volgende:
Reality check, er zijn door de eeuwen kerk gesticht en leeggelopen. Nu loopt jouw kerkje vol en die van katholieken en PKN loopt leeg. Geef het honderd jaar en jouw kerk loopt leeg en de volgende loopt vol. Er is al 1000 keer verteld dat de eind der tijden is bereikt in alleen de afgelopen 200 jaar.
Verder van welke kerk ben jij? Een Evangelistische kerk zeker? Die houden altijd van rare en extreme denkbeelden erop na. En waar haal jij het jaartal 1914 vandaan, want daar is geen enkele referentie naar in de bijbel.
EDIT: Jehova getuige, laat maar daar hoef je niet mee te discussiėren, die kan je beter opsluiten in een gesticht.
Maar de Bijbel geeft wel vele voorspellingen tot in de kleinste puntjes.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:01 schreef Ceased2Be het volgende:
Maar net zoals de bijbel is Spider-man een verzinsel van vele mensen
Je kent de Bijbel echt niet hequote:Op dinsdag 29 april 2014 12:03 schreef TimeJumper het volgende:
Als de laatste dagen in 1914 zouden beginnen, dan duren de "laatste dagen" wel lang toch? Het is nu al 2014
Hoe lang is zo'n periode dan?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je kent de Bijbel echt niet he
Laatste dagen is een langere periode, niet 1 dag ofzo.
Uhm nee dat is geen mening.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:03 schreef Devion het volgende:
Nee dat is voor jou een feit. Oftewel jouw mening.
En hoe lang zijn die tijden dan?(Want daar verschillen de mening nogal over) Want door de eeuwen is eind der tijden voorspeld. En al die datums was zeer binnenkort. Ga jij als een goed gelovige dwaasje achter je pastoor/priester/dominee(Wat Jehova getuige ook maar hebben) staan?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wordt onder andere in Daniel genoemd.
Over de 7 tijden die voorbij zouden gaan vanaf het woord van herstel van Jeruzalem.
Simpel gezegd: 607 vC, +die tijden=1914
Nostradamus ook.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar de Bijbel geeft wel vele voorspellingen tot in de kleinste puntjes.
Spiderman niet.
Kleine grafiek die het wat laat zien staan wel op google, bv deze:quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:05 schreef justanick het volgende:
Daar is geen twijfel over? Dan ga ik er vanuit dat je nu met overweldigend bewijs kunt komen dat er inderdaad meer aardbevingen zijn en meer oorlogen zijn.
Zoals de Bijbel zegt: Van dat uur of dag weet niemand iets, zelfs niet de Zoon.quote:
idd ik ben een heidenquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je kent de Bijbel echt niet he
Laatste dagen is een langere periode, niet 1 dag ofzo.
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een linkje te vinden van een instituut als bijvoorbeeld de USGS in plaats van een christelijke site als het om een toename van het aantal aardbevingen gaat?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kleine grafiek die het wat laat zien staan wel op google, bv deze:
http://eindtijdinbeeld.nl/EiB-Opname/Na%20de%201.gif
En ik mag toch hopen dat je wel enigszins iets weet van de historie... Je weet dat 1914 WO1 begon toch? En wat er daarna allemaal wel niet geweest is.
Allemachtig wat een baggerbron zeg. Is blijkbaar 1 of ander sukkeltje die wat Wikipedia gegevens in excel heeft ingeklopt en jij neemt dat serieus?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen dan? Denk je serieus dat dit de eerste grote oorlogen waren in de menselijke geschiedenis?quote:En ik mag toch hopen dat je wel enigszins iets weet van de historie... Je weet dat 1914 WO1 begon toch? En wat er daarna allemaal wel niet geweest is.
Zoals ik net ook zei zegt de Bijbel dat alleen God weet wanneer de grote dag komt. Wanneer dat eindigt. Het enige wat wij duidelijk zien is dat de Bijbel 1914 voorzei en de hoeveelheid aan kenmerken die daar mee samen gaan.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:08 schreef Devion het volgende:
En hoe lang zijn die tijden dan?(Want daar verschillen de mening nogal over) Want door de eeuwen is eind der tijden voorspeld. En al die datums was zeer binnenkort. Ga jij als een goed gelovige dwaasje achter je pastoor/priester/dominee(Wat Jehova getuige ook maar hebben) staan?
Ja want vroeger hadden ze ook al wereldwijd communicatie netwerk waardoor alle rampen zijn vastgelegd!quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En ik mag toch hopen dat je wel enigszins iets weet van de historie... Je weet dat 1914 WO1 begon toch? En wat er daarna allemaal wel niet geweest is.
Denk dan kritisch na:quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zoals ik net ook zei zegt de Bijbel dat alleen God weet wanneer de grote dag komt. Wanneer dat eindigt. Het enige wat wij duidelijk zien is dat de Bijbel 1914 voorzei en de hoeveelheid aan kenmerken die daar mee samen gaan.
Ik ga nergens achter staan, alleen de Bijbel. En die zegt dus letterlijk dat niemand van dat dag en uur afweet alleen God. Zelfs Jezus niet. Laat staan dat ik het zou weten of een ander mens. (wij hebben niet echt iemand, is een hele groep binnen een gemeente die dingen doet en voorrechten behartigen, ikzelf ook)
Jammer voor jou, ik ben Christelijk opgevoed. En er gaanderweg achter gekomen dat het allemaal gewoonweg niet waar kan zijn.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:53 schreef bianconeri het volgende:
Onzin. Het aantal oorlogen is niet gigantisch gegroeid, het aantal aardbevingen ook niet. Zijn er altijd al geweest.quote:De Bijbel noemt overduidelijk een periode ''de laatste dagen'' en noemt in diezelfde periode vele kenmerken. Al die kenmerken komen gewoon precies uit. Waaronder dit 1 is, maar ook de aardbevingen en oorlogen. Geen enkel twijfel over dat die gigantisch zijn gegroeid.
Nee, dat kan je niet. Er kunnen zeer veel interpretaties op losgelaten worden. Niet dat ik van jou verwacht dat je dat kan inzien. Je hebt immers oogkleppen op en wil alleen maar lezen wat je wil (of beter: moet) lezen.quote:Daarnaast kun je uit de Bijbel een precies jaartal vinden wanneer die laatste dagen zouden beginnen. 1914, en 1x raden wat er in dat jaar gebeurde? Juist, WO1. En zie de periode daarna...
ELKE stroming vindt dat zij de enige zijn, snap je dat nou echt niet? Dat jullie stroming daarin niet echt heel anders is?quote:Wat relatief wel absoluut niet?
Die heb ik allang aangehaald. Beter lezenquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:10 schreef Ceased2Be het volgende:
Nostradamus ook.
De Bijbel is een leuke bundeling verhalen, maar laat ze alsjeblieft thuis in de tijd waar ze thuishoren
Daarvoor waren er geen oorlogen? Denk even zelf na. Probeer het eens.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het was net toch zo duidelijk allemaal? Waarom nu ineens niet meer dan?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:12 schreef bianconeri het volgende:
Zoals de Bijbel zegt: Van dat uur of dag weet niemand iets, zelfs niet de Zoon.
Of in 2014. Of 3055. Of, nou ja, vul maar in.quote:Als je de Bijbel grondig bestudeert kom je er achter dat het in 1914 begon....
Dan heb ik duidelijk geen goed bijbelonderwijs gehad de eerste 16 jaar van m'n leven want ik heb er niets van meegekregen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die heb ik allang aangehaald. Beter lezen
Die voorzei alleen heeeeeeel vaag dingen. En niets over door wie of wanneer.
De Bijbel geeft bv 1914 duidelijk aan, geeft veel voorspellingen precies aan.
Het jaartal 1914 staat niet in de bijbel. Jouw rekensom brengt je tot 1914. Want je standpunten, meer oorlogen, minder leden voor andere kerken(wereldwijd) strookt niet met de feiten.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die heb ik allang aangehaald. Beter lezen
Die voorzei alleen heeeeeeel vaag dingen. En niets over door wie of wanneer.
De Bijbel geeft bv 1914 duidelijk aan, geeft veel voorspellingen precies aan.
Merkte ik al haha.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:13 schreef TimeJumper het volgende:
idd ik ben een heidenvandaar...
Het stuit me ook tegen de borst als je volgens "de regels" van god zou leven maar niet in hem geloofd dan is je levenswijze toch niet goed genoeg en beland je in de hel.
Tenminste dat is mij verteld door "een gelovige". Die mij fijntjes vertelde dat hoe "goed" ik ook leefde met bv. heb je naasten lief en meer van dat, heel mijn leven eigenlijk niets waard was![]()
.
Het maakt niet uit, zolang je niet gelooft in god krijg je een one-way-ticket naar het brandend vuur na je dood.
Nou dan ben ik er ook klaar mee
God is liefde; hebben we hetzelfde gelezen?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Merkte ik al haha.
De Bijbel voorzegt een opstanding van rechtvaardigen en onrechtvaardigen. Dus het is echt niet zo strak als jij denkt (en vele anderen).
Ook bestaat de hel (natuurlijk) niet. God is liefde zegt de Bijbel. Hoe kan die nou mensen eeuwig gaan straffen? Als je het onderzoekt dan zie je ook dat het woord hel oorspronkelijk nooit in de Bijbel heeft gestaan (er staat Gehenna, Sjeool of Hades).
Zo zie je maar hoe belangrijk het is een goede Bijbelvertaling te gebruiken, en daar goed naar te onderzoeken. Er staan zoveel fouten in soms. Soms kleine dingetjes die toch een groot verschil maken.
Wij kunnen daar niet over oordelen. Wanneer is iets goed en wanneer niet? Tuurlijk de Bijbel geeft heel duidelijk richtlijnen aan. Maar wie zal opstanding krijgen en wie niet? Dat oordeel is aan God.
Als je maar je best doet.
Kan me er best aan ergeren.... Hoe sommige gelovigen zoveel onzin kunnen kletsen uit hun eigen gedachten. Die zo afstotelijk werken naar veel mensen.
Is ook niet lastig nee, dus ga je gang!quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:13 schreef xpompompomx het volgende:
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een linkje te vinden van een instituut als bijvoorbeeld de USGS in plaats van een christelijke site als het om een toename van het aantal aardbevingen gaat?
Moest toch ff snel een plaatje hebben. Heb echt niet a la minute alles voor me.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:14 schreef justanick het volgende:
Allemachtig wat een baggerbron zeg. Is blijkbaar 1 of ander sukkeltje die wat Wikipedia gegevens in excel heeft ingeklopt en jij neemt dat serieus?
Of leef je in de veronderstelling dat ze in 1100 ook al massamedia hadden en dus binnen een paar minuten op de hoogte kunnen worden gebracht van een natuurramp ergens 2000 kilometer verderop?
Wel de 1e wereldwijde. En ook de middelen die gebruikt werden waren vele malen anders (ofc).quote:Wat wil je daarmee zeggen dan? Denk je serieus dat dit de eerste grote oorlogen waren in de menselijke geschiedenis?
En wie heeft bepaald dat jullie versie de juiste vertaling is? Waarom is de andere vertaling niet de juiste? Heb je de originele teksten allemaal bestudeerd?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:22 schreef bianconeri het volgende:
...
Zo zie je maar hoe belangrijk het is een goede Bijbelvertaling te gebruiken, en daar goed naar te onderzoeken. Er staan zoveel fouten in soms. Soms kleine dingetjes die toch een groot verschil maken.
Nogmaals, begrijp je niet dat andere mensen exact hetzelfde zeggen over jou? En dat hun argument even sterk (of zwak, eigenlijk) is?quote:Wij kunnen daar niet over oordelen. Wanneer is iets goed en wanneer niet? Tuurlijk de Bijbel geeft heel duidelijk richtlijnen aan. Maar wie zal opstanding krijgen en wie niet? Dat oordeel is aan God.
Als je maar je best doet.
Kan me er best aan ergeren.... Hoe sommige gelovigen zoveel onzin kunnen kletsen uit hun eigen gedachten. Die zo afstotelijk werken naar veel mensen.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_1800%E2%80%9399quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:25 schreef bianconeri het volgende:
...
En sinds 1914 is er eigenlijk nooit meer vrede geweest.
Dat was daarvoor wel anders, had je zo af en toe een oorlog. Groot verschil.
Ik ben een kritisch denker sowieso.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:14 schreef Devion het volgende:
Denk dan kritisch na:
Argument, andere kerken lopen leeg: (Ontkracht) http://www.refdag.nl/kerk(...)in_brazilie_1_656920
Niet alleen in Braziliė.(En bijna elk niet westers land)
Dan zou het voor jou kinderspel moeten zijn om te bewijzen dat er inderdaad meer aardbevingen enzo zijn. Edoch, je roept het wel, maar het bewijs lever je niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:25 schreef bianconeri het volgende:
Moest toch ff snel een plaatje hebben. Heb echt niet a la minute alles voor me.
Dus pakte die maar, en ja ik zag wat voor bagger bron het is.
Je weet dat ze aardbevingen en andere rampen kunnen natrekken? Dat dat te zien is bodemkundig (en yup is toevallig wat ik studeer).
Zo af en toe een oorlog? En de 1e wereldwijde? WO I was niet eens wereldwijd.quote:Wel de 1e wereldwijde. En ook de middelen die gebruikt werden waren vele malen anders (ofc).
En sinds 1914 is er eigenlijk nooit meer vrede geweest.
Dat was daarvoor wel anders, had je zo af en toe een oorlog. Groot verschil.
Is blijkbaar geen grondig onderzoek van je geweest dan.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:15 schreef DonJames het volgende:
Jammer voor jou, ik ben Christelijk opgevoed. En er gaanderweg achter gekomen dat het allemaal gewoonweg niet waar kan zijn.
Sla de gegevens er maar op na. Is niet te ontkennen.quote:Onzin. Het aantal oorlogen is niet gigantisch gegroeid, het aantal aardbevingen ook niet. Zijn er altijd al geweest.
De Bijbel geeft een duidelijk tijdsperiode aan... Precies hoeveel jaar en daarmee kom je op 1914 uit. Daar kun je geen andere kijk op loslaten....quote:Nee, dat kan je niet. Er kunnen zeer veel interpretaties op losgelaten worden. Niet dat ik van jou verwacht dat je dat kan inzien. Je hebt immers oogkleppen op en wil alleen maar lezen wat je wil (of beter: moet) lezen.
Natuurlijk snap ik dat wel man... Waar haal je uit dat ik dat niet snap....quote:ELKE stroming vindt dat zij de enige zijn, snap je dat nou echt niet? Dat jullie stroming daarin niet echt heel anders is?
Waarom kom je dan aan met niet-onderbouwde stellingen en aantoonbaar onjuiste uitspraken? Kennelijk ben je niet zo kritisch dat je even zelf nadenkt of het allemaal wel klopt, wat jouw leiders je vertellen. Alles gaat er als zoete koek in. Dat is niet kritisch, dat is het tegenovergestelde..quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:27 schreef bianconeri het volgende:
Ik ben een kritisch denker sowieso.
...
Waarom zijn er dan zoveel verschillende interpretaties? Een onfeilbare god kan het toch niet zo ongelovelijk slecht opschrijven dan 10 verschillende mensen op 10 verschillende interpretaties uit kunnen komen?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:31 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel geeft een duidelijk tijdsperiode aan... Precies hoeveel jaar en daarmee kom je op 1914 uit. Daar kun je geen andere kijk op loslaten....
De Bijbel zegt: VEEEEEEL meer oorlogen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:16 schreef DonJames het volgende:
Daarvoor waren er geen oorlogen? Denk even zelf na. Probeer het eens.
Moeilijk he dat lezenquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:17 schreef DonJames het volgende:
Het was net toch zo duidelijk allemaal? Waarom nu ineens niet meer dan?
Dus als ik zeg: Over 100 jaar gebeurt dit.... Getekend op 29 april 2014.quote:Of in 2014. Of 3055. Of, nou ja, vul maar in.
Leuk, een ad hominem. Maar ingaan op de argumenten, ho maar..quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:31 schreef bianconeri het volgende:
Is blijkbaar geen grondig onderzoek van je geweest dan.
Is ook niets te merken van christelijke/Bijbelse kennis.
Het is JOUW stelling knaap.quote:Sla de gegevens er maar op na. Is niet te ontkennen.
Altijd geweest maar nooit zo ernstig.
Dat kan prima. Er staat gewoonweg geen duidelijk, objectief bepaalbaar tijdspad.quote:De Bijbel geeft een duidelijk tijdsperiode aan... Precies hoeveel jaar en daarmee kom je op 1914 uit. Daar kun je geen andere kijk op loslaten....
Uit je onzinnige antwoorden, het gedraai, de ad hominems, het jezelf verheerlijken e.d.quote:Natuurlijk snap ik dat wel man... Waar haal je uit dat ik dat niet snap....
Je kan ze met een klein beetje nadenken vrij snel allemaal doorstrepen.quote:Zoals ik naar iemand anders al zei. Luk 6:44 zegt dat je een boom herkent aan zijn vrucht.
Zo ook met dit. Je kunt de Bijbel onderzoeken, de leerstellingen en alles van stromingen er naast leggen en gaan filteren.
Een kerk die in de hel of in 3-eenheid gelooft kun je bv al heel snel doorstrepen. Ook al zeggen ze het ware geloof te zijn. Dit is gewoon een hele makkelijke wegstreep spel (waar wel heel veel tijd in gaat zitten om te onderzoeken).
Zie de voorspelling vd val van Babylon.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Dan heb ik duidelijk geen goed bijbelonderwijs gehad de eerste 16 jaar van m'n leven want ik heb er niets van meegekregen.
Maar ik zie gaag goed onderbouwde bronnen voorbij komen...
Dat is toch wel wat je net zei. Vreemd. Heel vreemd.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:34 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel zegt: VEEEEEEL meer oorlogen.
Niet dat er oorlogen zullen zijn als in de zin dat er nog nooit oorlogen zijn geweest.
Kennelijk. Je leest in dat sprookjesboek allerhande zaken die er niet staan, dus ja.quote:Moeilijk he dat lezen![]()
quote:Ik zei dat de KENMERKEN heel duidelijk zijn, de kenmerken van het eind.
En dat het BEGIN heel duidelijk is. Niet dat einddatum bekend is....
En waar staat die datum? En waar staat precies welke periodes daarna komen, en hoe lang ze precies duren? Als het zo duidelijk is kan je dat toch zo oplepelen?quote:Dus als ik zeg: Over 100 jaar gebeurt dit.... Getekend op 29 april 2014.
Dan kun je dat gaan uitleggen als: Oh dat zal wel het jaar 3500 zijn!
Wel als er niet staat dat het exact 100 jaar is, he.quote:Denk eens gewoon na. Tuurlijk is een precies genoemd getal niet anders te bekijken.
Die 100 jaar kan toch niet ineens bijna 1500 jaar zijn
Die rekensom staat heel duidelijk in de Bijbel genoemd.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:20 schreef Devion het volgende:
Het jaartal 1914 staat niet in de bijbel. Jouw rekensom brengt je tot 1914. Want je standpunten, meer oorlogen, minder leden voor andere kerken(wereldwijd) strookt niet met de feiten.
1) Wat is VEEL meer oorlogen? Mag ik even de definitie die de bijbel geeft?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De Bijbel zegt: VEEEEEEL meer oorlogen.
Niet dat er oorlogen zullen zijn als in de zin dat er nog nooit oorlogen zijn geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |