Dit.quote:
quote:Op maandag 28 april 2014 09:01 schreef Leandra het volgende:
Afhankelijk van wie er belt nemen wij elkaars mobieltje gewoon op.
Autistquote:Op maandag 28 april 2014 09:17 schreef Deshain het volgende:
Ik neem mijn telefoon eigenlijk zelf ook nooit op de eerste keer
Verschil in mening tussen jou en je partner? Welk verschil is er precies?quote:Op maandag 28 april 2014 10:25 schreef Nicky34 het volgende:
[..]
Simpele kwestie van verschil in mening en benieuwd naar hoe andere mensen hierover denken
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Vooral naar de argumenten waarom je het niet zou doen/mogen.quote:Op maandag 28 april 2014 10:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Verschil in mening tussen jou en je partner? Welk verschil is er precies?
Of iemand is even boven/in de keuken/buiten wat weggooien. Dan is het toch prettiger als iemand even oppakt en je roept?quote:Op maandag 28 april 2014 09:58 schreef twiFight het volgende:
Toch vind ik het meer een ouderwetse gewoonte, van toen mobiele telefoons nog niet bestonden. Natuurlijk kan een partner opnemen en zeggen dat je niet beschikbaar bent, maar dan snapt die persoon ook wel als ik de telefoon niet opneem. En met mobiele telefoons zie je wanneer iemand gebeld heeft en kun je terug bellen zodra je tijd hebt.
Niet dat het erg is, maar het is ook wat overbodig, vind ik.
quote:Op maandag 28 april 2014 10:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Verschil in mening tussen jou en je partner? Welk verschil is er precies?
De meningen staan eigenlijk al in de openingspost.quote:Op maandag 28 april 2014 10:27 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Vooral naar de argumenten waarom je het niet zou doen/mogen.
Waarom? Diegene ziet als die weer binnen is toch wel dat iemand gebeld heeft? Nogmaals, het is allemaal prima hoor, maar de 'noodzaak' zoals die er vroeger was toen de mobiele telefoon nog niet bestond is wel weg, vind ik dan.quote:Op maandag 28 april 2014 10:29 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Of iemand is even boven/in de keuken/buiten wat weggooien. Dan is het toch prettiger als iemand even oppakt en je roept?
Ja, de standpunten staan er ja, maar zijn er ook argumenten voor standpunten?quote:Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef Nicky34 het volgende:
[..]
[..]
De meningen staan eigenlijk al in de openingspost.
Probleem was niet zo zeer het verschil in mening, maar meer het onbegrip van beide over de verschillende meningen en daardoor was ik nieuwsgierig naar meerdere meningen.
De tot nu toe dominerende reden is, lekker oppakken, maar ik vind dit wel een reële onderbouwing voor de afblijven kant.quote:Op maandag 28 april 2014 10:31 schreef twiFight het volgende:
[..]
Waarom? Diegene ziet als die weer binnen is toch wel dat iemand gebeld heeft? Nogmaals, het is allemaal prima hoor, maar de 'noodzaak' zoals die er vroeger was toen de mobiele telefoon nog niet bestond is wel weg, vind ik dan.
Omdat het makkelijker is? En ook gewoon vriendelijk. Waarom moet alles noodzaak hebben? Of pak je ook alleen voor jezelf wat te drinken en niet voor je vriendin omdat ze dat ook prima zelf kan?quote:Op maandag 28 april 2014 10:31 schreef twiFight het volgende:
[..]
Waarom? Diegene ziet als die weer binnen is toch wel dat iemand gebeld heeft? Nogmaals, het is allemaal prima hoor, maar de 'noodzaak' zoals die er vroeger was toen de mobiele telefoon nog niet bestond is wel weg, vind ik dan.
Geen noodzaak is toch geen onderbouwing in een relatie? Of sowieso in het leven? Of doe je alleen maar dingen als ze noodzakelijk zijn?quote:Op maandag 28 april 2014 10:34 schreef Nicky34 het volgende:
[..]
De tot nu toe dominerende reden is, lekker oppakken, maar ik vind dit wel een reële onderbouwing voor de afblijven kant.
Die staan er, wellicht wat kort, toch ook in?quote:Op maandag 28 april 2014 10:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, de standpunten staan er ja, maar zijn er ook argumenten voor standpunten?
Waarom is je telefoon privé binnen de relatie?quote:Op maandag 28 april 2014 10:36 schreef Nicky34 het volgende:
[..]
Die staan er, wellicht wat kort, toch ook in?
Wel oppakken > argument > handig
Niet oppakken > argument > mijn telefoon
Dan moet je je telefoon maar niet rond laten slingeren.quote:Op maandag 28 april 2014 10:37 schreef Nicky34 het volgende:
Jullie gebruiken het woord noodzaak in het argument van twiFight. Ik las meer de reden dat je niet altijd bereikbaar bent als persoon en dat dat prima is en dat je kan terugbellen wanneer het jou uitkomt.
Dat zeg ik helemaal niet. In mijn eerste post zeg ik al dat ik opnemen voor een ander prima vind en verder moet iedereen het lekker voor zichzelf weten.quote:Op maandag 28 april 2014 10:35 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Omdat het makkelijker is? En ook gewoon vriendelijk. Waarom moet alles noodzaak hebben? Of pak je ook alleen voor jezelf wat te drinken en niet voor je vriendin omdat ze dat ook prima zelf kan?
De één ziet het als privé en de ander dus minder.quote:Op maandag 28 april 2014 10:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom is je telefoon privé binnen de relatie?
Ik snap werkelijk waar niet waarom er zo ongelofelijk moeilijk gedaan wordt binnen een gelijkwaardige relatie omtrent het opnemen van een telefoon.quote:Op maandag 28 april 2014 10:42 schreef Nicky34 het volgende:
[..]
De één ziet het als privé en de ander dus minder.
Als je beide er van uitgaat dat je hetzelfde standpunt deelt en de situatie doet zich voor en je blijkt dus niet hetzelfde standpunt te delen, kan dat nogal rauw op de daken vallen.quote:Op maandag 28 april 2014 10:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk waar niet waarom er zo ongelofelijk moeilijk gedaan wordt binnen een gelijkwaardige relatie omtrent het opnemen van een telefoon.
Let wel: slechts het opnemen van een telefoon. Niet om lukraak te snuffelen op de telefoon en alles uitpluizen, maar slechts het opnemen als de telefoon overgaat. Ik neem aan dat je binnen een gezonde relatie al afspreken hebt gemaakt over de telefoon (wel/niet mogen gebruiken etc.) en dat beide partijen zich aan die afspraken houden.
Serieus, wat is erop tegen om de telefoon op te nemen als de beller een vriend(in) is? Iemand die de partner dus ook kent. Waarom zou je daar moeilijk over doen?
Nou nou! Dat kan ik me voorstellen. Dit is echt wel een levensgroot probleem waar je samen uit moet zien te komen. Ik denk dat je er uiteindelijk als stel wel echt sterker uit zal komen.quote:
Hahahaha, ik snap jouw reactie helemaal Godtje, het gaat ook nergens over, maar dat betekent nog niet dat je niet nieuwsgierig kan zijn naar meningen.quote:Op maandag 28 april 2014 10:52 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nou nou! Dat kan ik me voorstellen. Dit is echt wel een levensgroot probleem waar je samen uit moet zien te komen. Ik denk dat je er uiteindelijk als stel wel echt sterker uit zal komen.
Ik zie uit naar het lied wat je voor haar gaat zingen bij All you need is love om deze heftige periode af te sluiten en definitief een plaatsje te geven.
Rauw op je dak? Hooguit een gesprek van enkele minuten...quote:Op maandag 28 april 2014 10:50 schreef Nicky34 het volgende:
[..]
Als je beide er van uitgaat dat je hetzelfde standpunt deelt en de situatie doet zich voor en je blijkt dus niet hetzelfde standpunt te delen, kan dat nogal rauw op de daken vallen.
De meeste mensen bellen geen vaste lijnen meer omdat bijna niemand die meer heeft.quote:Op maandag 28 april 2014 10:48 schreef Nicky34 het volgende:
Hahaha, van de vaste lijn hebben maar 2 mensen een nummer.
Maar één van de reden die gisteravond genoemd is, als het de beller niet uitmaakt wie ze aan de telefoon krijgen, dan bellen ze het huisnummer maar. Anders is het telefoontje bestemd voor de persoon van wie de telefoon is en neemt de ander dus niet op.
Stel, jij en je partner hebben één auto. De auto is aangeschaft door je partner, staat ook op zijn naam en wordt ook door hem onderhouden.quote:Op maandag 28 april 2014 10:48 schreef Nicky34 het volgende:
Hahaha, van de vaste lijn hebben maar 2 mensen een nummer.
Maar één van de reden die gisteravond genoemd is, als het de beller niet uitmaakt wie ze aan de telefoon krijgen, dan bellen ze het huisnummer maar. Anders is het telefoontje bestemd voor de persoon van wie de telefoon is en neemt de ander dus niet op.
Waarom is het zo vanzelfsprekend dat je de auto wel gebruikt, en is het ter discussie of je de telefoon mag/kan opnemen? En dat dan zelfs als je partner door familie wordt gebeld?quote:Op maandag 28 april 2014 11:02 schreef Nicky34 het volgende:
Ik stuur een berichtje dat ik zijn auto even nodig heb, mocht hij eerder thuiskomen, dan weet hij dat die niet gestolen is.
En na de discussie bleven jullie de verschillende meningen behouden en hebben jullie afgesproken om de meningen te respecteren?quote:Op maandag 28 april 2014 11:00 schreef Nicky34 het volgende:
Het duurde ook niet veel langer dan dat Zargon
Vind jijquote:Op maandag 28 april 2014 10:57 schreef Nicky34 het volgende:
Motorbloempje, als deze relatie alleen van dit soort issues heeft, dan hebben we dus eigenlijk een verdomd goede relatie ;-)
Nee, om er allebei een topic op internet over te openen. Zij op FOK!, haar vriend op Viva.quote:Op maandag 28 april 2014 11:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
En na de discussie bleven jullie de verschillende meningen behouden en hebben jullie afgesproken om de meningen te respecteren?
Ik geloof niet dat dit de enige issues zijn.quote:Op maandag 28 april 2014 10:57 schreef Nicky34 het volgende:
Motorbloempje, als deze relatie alleen van dit soort issues heeft, dan hebben we dus eigenlijk een verdomd goede relatie ;-)
Wie belde er?quote:Op maandag 28 april 2014 11:11 schreef Nicky34 het volgende:
Oh, heerlijk forum is dit toch![]()
Het was ook vanzelfsprekend om de telefoon op te pakken, wellicht eenzelfde discussie na het pakken van de auto.
Haha, dit! Stelletje azijnzeikerds. Ik zou zeggen, opnemen kan als de opnemer de beller kent en jij er uberhaupt iets mee kan. Dus niet als je onder de douche staat of weg bent maar wel als je al op weg bent maar net te laat gaat komen. Het opnemen van elkaars telefoon is helemaal nergens voor nodig als de ander toch niet aan de telefoon kan komen en werkt zelfs alleen maar averechts (je ziet niet de gemiste oproep). Ook in een relatie zijn sommige dingen prive, snap niet dat mensen hier zo moeilijk over doen, vertrouwens issue's much ?quote:Op maandag 28 april 2014 11:11 schreef Nicky34 het volgende:
Oh, heerlijk forum is dit toch![]()
Het was ook vanzelfsprekend om de telefoon op te pakken, wellicht eenzelfde discussie na het pakken van de auto.
Heeft wat mij betreft niets met vertrouwen te maken, maar doorslaan naar paranoia.quote:Op maandag 28 april 2014 11:16 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Haha, dit! Stelletje azijnzeikerds. Ik zou zeggen, opnemen kan als de opnemer de beller kent en jij er uberhaupt iets mee kan. Dus niet als je onder de douche staat of weg bent maar wel als je al op weg bent maar net te laat gaat komen. Het opnemen van elkaars telefoon is helemaal nergens voor nodig als de ander toch niet aan de telefoon kan komen en werkt zelfs alleen maar averechts (je ziet niet de gemiste oproep). Ook in een relatie zijn sommige dingen prive, snap niet dat mensen hier zo moeilijk over doen, vertrouwens issue's much ?
Mensen projecteren op zichzelf en worden daar zenuwachtig van. *Maar, wat verstop je dan precies voor mij !??!*quote:Op maandag 28 april 2014 11:17 schreef twiFight het volgende:
Wacht, gaat het nou om een stelling waar de TS graag meningen over wil, of gaan we het opeens over de persoonlijke relatie van TS hebben?
Ik verbaas mij over de felle reacties op een vrij normale vraag.
Juist privacy heeft vaak niets met feitelijke argumenten maar met gevoel te maken. Daarnaast zou ik het niet per se prettig vinden als mijn vriendin de telefoon opneemt als iemand belt die ze niet kent, is nogal onprofessioneel en je weet nooit wie het is.quote:Op maandag 28 april 2014 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
En wat precies zou er aan privé verklapt worden als mijn man de telefoon opneemt als er een vriend(in) belt en hij zegt "duurt nog wel even voor ze terug is/terug kan bellen" en die persoon zegt "Ok, dan bel ik over een uurtje wel were even" of "het is dringend, kun je zodra je haar ziet vragen of ze even belt?". Wat hebben we hier dan precies aan inbreuk op de privacy?
Na 10 posts is alles al gezegd, valt verder weinig te zeggen.quote:Op maandag 28 april 2014 11:17 schreef twiFight het volgende:
Wacht, gaat het nou om een stelling waar de TS graag meningen over wil, of gaan we het opeens over de persoonlijke relatie van TS hebben?
Ik verbaas mij over de felle reacties op een vrij normale vraag.
ONPROFESSIONEELquote:Op maandag 28 april 2014 11:20 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Juist privacy heeft vaak niets met feitelijke argumenten maar met gevoel te maken. Daarnaast zou ik het niet per se prettig vinden als mijn vriendin de telefoon opneemt als iemand belt die ze niet kent, is nogal onprofessioneel en je weet nooit wie het is.
quote:Op maandag 28 april 2014 11:19 schreef nikky het volgende:
[..]
Heeft wat mij betreft niets met vertrouwen te maken, maar doorslaan naar paranoia.
quote:Op maandag 28 april 2014 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
En wat precies zou er aan privé verklapt worden als mijn man de telefoon opneemt als er een vriend(in) belt en hij zegt "duurt nog wel even voor ze terug is/terug kan bellen" en die persoon zegt "Ok, dan bel ik over een uurtje wel were even" of "het is dringend, kun je zodra je haar ziet vragen of ze even belt?". Wat hebben we hier dan precies aan inbreuk op de privacy?
quote:Op maandag 28 april 2014 11:20 schreef jogy het volgende:
Ik heb een hekel aan telefoons opnemen dus ik doe het eigenlijk nooit bij die van haar tenzij ik weet dat het een belangrijk telefoontje is. Meestal breng ik de telefoon gewoon even naar mijn vriendin als ze in de buurt is en anders belt ze gewoon terug. Als ze mijn telefoon op zou nemen vind ik het overigens totaal geen probleem.
Ehh lol, je begrijpt het niet. Onprofessioneel naar degene die belt.quote:Op maandag 28 april 2014 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ONPROFESSIONEEL![]()
![]()
Het is je vriend(in), niet je collega/werknemer
Oh ja, dit ook. Als hij in huis is dan gooi ik dat ding naar 'm toe terwijl ik roep 'je telefoon gaat'.quote:Op maandag 28 april 2014 11:20 schreef jogy het volgende:
Ik heb een hekel aan telefoons opnemen dus ik doe het eigenlijk nooit bij die van haar tenzij ik weet dat het een belangrijk telefoontje is. Meestal breng ik de telefoon gewoon even naar mijn vriendin als ze in de buurt is en anders belt ze gewoon terug. Als ze mijn telefoon op zou nemen vind ik het overigens totaal geen probleem.
quote:Op maandag 28 april 2014 11:22 schreef Fierce. het volgende:
Niemand neemt mijn telefoon op. Raar gedoe.
The fuck.quote:Op maandag 28 april 2014 11:21 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Ehh lol, je begrijpt het niet. Onprofessioneel naar degene die belt.
Ik weet niet wat voor vriendin jij hebt, maar mijn man is prima in staat om op een nette manier mijn telefoon te beantwoorden en zal niet opnemen met "HEEYOOOOO TELEFOON VAN MOBLO HOERENNEUKEN KEIHARD BEUKEN!!!"quote:Op maandag 28 april 2014 11:21 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Ehh lol, je begrijpt het niet. Onprofessioneel naar degene die belt.
quote:Op maandag 28 april 2014 11:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor vriendin jij hebt, maar mijn man is prima in staat om op een nette manier mijn telefoon te beantwoorden en zal niet opnemen met "HEEYOOOOO TELEFOON VAN MOBLO HOERENNEUKEN KEIHARD BEUKEN!!!"
Waarom zou dat moeten? Je kunt toch ook gewoon niet opnemen, is de boodschap ook meteen duidelijk dat de gebelde op dat moment geen tijd heeft en het op een ander tijdstip wel kan.quote:Op maandag 28 april 2014 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
Zelfs wanneer een vriend, kennis of familie belt?quote:Op maandag 28 april 2014 11:23 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Je kunt toch ook gewoon niet opnemen, is de boodschap ook meteen duidelijk dat de gebelde op dat moment geen tijd heeft en het op een ander tijdstip wel kan.
Inderdaad. Ik moet mijn vaders telefoon ook opnemen als hij aan het autorijden is en de handsfree set is weer eens kapot. En dat zijn 9/10 zakelijke telefoontjes.quote:Op maandag 28 april 2014 11:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
The fuck.
Serieus, hoe kan dat onprofessioneel zijn..
Persoon aan de andere kant wordt netjes te woord gestaan en weet juist waar hij/zij aan toe is.
Er is al aantal keer duidelijk gezegd dat als opnemer beller kent het geen probleem is.quote:Op maandag 28 april 2014 11:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zelfs wanneer een vriend, kennis of familie belt?
'Zaken laten regelen'... Nou maak je het veel belangrijker dan het is hoor.quote:Op maandag 28 april 2014 11:23 schreef LesMiserables het volgende:
Of ze neemt gewoon niet op en laat mij mijn zaken regelen. Wat is nou makkelijker ? Zelf de interpretatie maken als je geen idee hebt wie er belt of gewoon laten liggen ? Lijkt me simpel toch.
Wat is daar raar aan?quote:edit;
Als ik voor werk bel en iemand zijn vrouw/vriendin zou opnemen zou ik echt even paar keer hard wtfen trouwens. Weet niet wat voor werk jullie hebben dat dat kan ..
...quote:Op maandag 28 april 2014 11:25 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Er is al aantal keer duidelijk gezegd dat als opnemer beller kent het geen probleem is.
quote:Op maandag 28 april 2014 11:22 schreef Fierce. het volgende:
quote:
Ja. De meeste mensen kunnen wel bedenken dat áls ik niet opneem, ik geen tijd heb. En dan bel ik later wel terug.quote:Op maandag 28 april 2014 11:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zelfs wanneer een vriend, kennis of familie belt?
Er belde een wederzijdse vriend.quote:Op maandag 28 april 2014 11:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wie belde er?
Mag je zijn telefoon gebruiken? Gewoon, om wat op te zoeken op het internet, zeg maar. Wellicht off-topic, maar ben ik wel benieuwd naar.
Ik vind het alleen maar netjes dat zij opneemt. Misschien weet zij hoe belangrijk zijn werk voor hem is. Misschien is hij in gesprek/overleg/schijten/verzin iets leuks. Zij kan aangeven dat hij momenteel niet beschikbaar is en of er een boodschap kan worden doorgegeven. WTF is het probleem?quote:Op maandag 28 april 2014 11:23 schreef LesMiserables het volgende:
Of ze neemt gewoon niet op en laat mij mijn zaken regelen. Wat is nou makkelijker ? Zelf de interpretatie maken als je geen idee hebt wie er belt of gewoon laten liggen ? Lijkt me simpel toch.
edit;
Als ik voor werk bel en iemand zijn vrouw/vriendin zou opnemen zou ik echt even paar keer hard wtfen trouwens. Weet niet wat voor werk jullie hebben dat dat kan ..
Nee, maar dat is toch heel anders dan je eigen mobiele telefoon?quote:Op maandag 28 april 2014 11:29 schreef nikky het volgende:
Deed men hier vroeger ook zo moeilijk toen de vaste lijn thuis ging en je ouders waren er niet
Dit. Mijn telefoon, hoeft mijn vriend (of een vriendin) dus niet op te nemen. Laatst reed ik in de auto en werd ik gebeld. Ik zag dat mijn vader belde (hij appt altijd ipv bellen) dus toen mocht hij opnemen. Was het iemand anders geweest dan had dat makkelijk kunnen wachten en had hij hem zeker niet opgenomen. Als hij op de wc zit, zeg ik bij terug komst van; je bent gebeld.quote:Op maandag 28 april 2014 11:22 schreef Fierce. het volgende:
Ik moet de telefoon juist opnemen, omdat werk zo belangrijk is voor hem...quote:Op maandag 28 april 2014 11:30 schreef LesMiserables het volgende:
Als ze weet hoe belangrijk het werk is voor hem dan blijft ze van de telefoon af..
Ook dat moet je kunnen!quote:Op maandag 28 april 2014 11:29 schreef zarGon het volgende:
. Ik heb zonder het te weten de TT blijkbaar aangepast.
Teruggedraaid naar originele TT..
Als mijn vriend mijn werktelefoon zou opnemen, heb ik meteen een security incident aan mijn broek hangen, dus die is echt offlimitsquote:Op maandag 28 april 2014 11:31 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik moet de telefoon juist opnemen, omdat werk zo belangrijk is voor hem...
Vind je? Het is de telefoon van je ouders en niet van jou.quote:Op maandag 28 april 2014 11:30 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee, maar dat is toch heel anders dan je eigen mobiele telefoon?
Sommige mensen denken dat ieders werk zo simpel/informeel is als dat van hen zelf.quote:Op maandag 28 april 2014 11:32 schreef Nicky34 het volgende:
[..]
Als mijn vriend mijn werktelefoon zou opnemen, heb ik meteen een security incident aan mijn broek hangen, dus die is echt offlimits
Dat werkt bij jou thuis zo. Bij mij thuis is/was de huistelefoon ook gewoon mijn telefoon.quote:Op maandag 28 april 2014 11:32 schreef nikky het volgende:
[..]
Vind je? Het is de telefoon van je ouders en niet van jou.
Dat is dus anders. Hier is het niet toegestaan door de werkgever.quote:Op maandag 28 april 2014 11:32 schreef Nicky34 het volgende:
[..]
Als mijn vriend mijn werktelefoon zou opnemen, heb ik meteen een security incident aan mijn broek hangen, dus die is echt offlimits
Is de koelkast ook van je ouders . ?quote:Op maandag 28 april 2014 11:32 schreef nikky het volgende:
[..]
Vind je? Het is de telefoon van je ouders en niet van jou.
Ik vind dat ook irritant en claimend. Doe normaal ofzo dat je andermans telefoon gaat oppakken,quote:Op maandag 28 april 2014 11:30 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Dit. Mijn telefoon, hoeft mijn vriend (of een vriendin) dus niet op te nemen. Laatst reed ik in de auto en werd ik gebeld. Ik zag dat mijn vader belde (hij appt altijd ipv bellen) dus toen mocht hij opnemen. Was het iemand anders geweest dan had dat makkelijk kunnen wachten en had hij hem zeker niet opgenomen. Als hij op de wc zit, zeg ik bij terug komst van; je bent gebeld.
Ik vind het trouwens zelf enorm irritant en claimend overkomen als ik een vriendin bel en hun vriend neemt op.
Kleine moeite.quote:Op maandag 28 april 2014 11:33 schreef LesMiserables het volgende:
Is jullie argument trouwens echt alleen dat mensen dan een bericht kunnen aannemen/weet waar beller aan toe is als iemand anders opneemt ? is uiterst zwak volgens mij want beiden worden ook ondervangen door niet op te nemen.
Ja want mensen bellen 1x tijdens een noodgeval en stoppen na die ene keer met alle communicatie.quote:Op maandag 28 april 2014 11:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kleine moeite.
Door niet op te nemen vang je noodgevallen niet op, trouwens.
Euh, nee. Dat was bij mij thuis niet zo. Ik mocht gewoon de telefoon oppakken. Vandaar dat ik het ook zo raar vind dat voor mobieltjes een andere etiquette geldt.quote:Op maandag 28 april 2014 11:33 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Dat werkt bij jou thuis zo. Bij mij thuis is/was de huistelefoon ook gewoon mijn telefoon.
Dan weet de beller wanneer er contact kan worden opgenomen. Bijv. de beller kan over een half uur teruggebeld worden. Als de beller over een kwartier een vergadering heeft van +- 2 uur dan kan ik dat doorgeven en bel je niet de hele tijd langs elkaar heen.quote:Op maandag 28 april 2014 11:33 schreef LesMiserables het volgende:
Is jullie argument trouwens echt alleen dat mensen dan een bericht kunnen aannemen/weet waar beller aan toe is als iemand anders opneemt ? is uiterst zwak volgens mij want beiden worden ook ondervangen door niet op te nemen.
Het is niet 'andersmans' telefoon, het is de telefoon van je wederhelft. Weet je wel, de persoon waar je intiem mee bent en waar je jezelf kan zijn en waar je je thuis voelt en je leven mee deelt en zo.quote:Op maandag 28 april 2014 11:34 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik vind dat ook irritant en claimend. Doe normaal ofzo dat je andermans telefoon gaat oppakken,. Moet zeggen dat ik het niet vaak mee maak..
In de koelkast liggen alleen producten die de kinderen niet mogen pakken?quote:Op maandag 28 april 2014 11:34 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Is de koelkast ook van je ouders . ?
Daarmee neem je aan dat zij altijd op de hoogte is van wat ze kan toezeggen, hier is het al waar het mis gaat.quote:Op maandag 28 april 2014 11:36 schreef Chai het volgende:
[..]
Dan weet de beller wanneer er contact kan worden opgenomen. Bijv. de beller kan over een half uur teruggebeld worden. Als de beller over een kwartier een vergadering heeft van +- 2 uur dan kan ik dat doorgeven en bel je niet de hele tijd langs elkaar heen.
En bij spoedgevallen weet de beller in ieder geval wanneer de boodschap aankomt, iets wat je bij het inspreken van een voicemailbericht niet weet.
Ok, je bedoelt de telefoon van iemand anders. Je hebt ook dingen die van jou zijn in relaties, zij het vanwege persoonlijke of professionele voorkeur.quote:Op maandag 28 april 2014 11:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is niet 'andersmans' telefoon, het is de telefoon van je wederhelft. Weet je wel, de persoon waar je intiem mee bent en waar je jezelf kan zijn en waar je je thuis voelt en je leven mee deelt en zo.
Dus als jij in de douche zit (of wat dan ook, je bent bezig en kan de telefoon niet opnemen), wil je dat jouw partner jou eerst gaat waarschuwen nadat je x aantal keren bent gebeld, en wacht je totdat je bij je telefoon bent en neem jij het zelf op?quote:Op maandag 28 april 2014 11:35 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Ja want mensen bellen 1x tijdens een noodgeval en stoppen na die ene keer met alle communicatie.
Waarom zou je niet mogen bellen met je huistelefoon, lol.quote:Op maandag 28 april 2014 11:37 schreef nikky het volgende:
[..]
In de koelkast liggen alleen producten die de kinderen niet mogen pakken?
Wat een non vergelijking zeg.
Nee, ze hoeft niks te doen, ik kom zelf bij de telefoon. Als ik er niet ben ben ik er niet ook niet voor een noodgeval, dan ben ik namelijk niet aan het werk en hebben ze mazzel als ik snel opneem/er ben. Anders duurt het hooguit een paar minuten. Nu heb ik onder de douche wel toevallig altijd mijn telefoon bij me maar andere gevallen kan ik moeilijk voor me zijn waarbij ik ineens 'weg' ben.quote:Op maandag 28 april 2014 11:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dus als jij in de douche zit (of wat dan ook, je bent bezig en kan de telefoon niet opnemen), wil je dat jouw partner jou eerst gaat waarschuwen nadat je x aantal keren bent gebeld, en wacht je totdat je bij je telefoon bent en neem jij het zelf op?
Nee ik geef een voorbeeld waarin het veel functioneler is dan niet opnemen. Niet dat dat per definitie zo is!quote:Op maandag 28 april 2014 11:37 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Daarmee neem je aan dat zij altijd op de hoogte is van wat ze kan toezeggen, hier is het al waar het mis gaat.
Ik heb het over opnemen.quote:Op maandag 28 april 2014 11:38 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Waarom zou je niet mogen bellen met je huistelefoon, lol.
Dit. Mijn man kan nagenoeg precies zeggen wanneer ik weer bereikbaar ben. Zo was ik bijvoorbeeld hardlopen afgelopen zaterdag, dan ben ik zowat 3 uur weg. Als ik dan m'n telefoon vergeet en iemand probeert me te bellen dan heb ik zéker graag dat m'n man 'm opneemt, zodat die persoon niet 3 uur lang tevergeefs probeert te bellen omdat het dringend is en ze liever geen sms achterlaten omdat ze bang zijn dat die óók gemist wordt aangezien dat maar een klein piepje/kort geluidje is.quote:Op maandag 28 april 2014 11:36 schreef Chai het volgende:
[..]
Dan weet de beller wanneer er contact kan worden opgenomen. Bijv. de beller kan over een half uur teruggebeld worden. Als de beller over een kwartier een vergadering heeft van +- 2 uur dan kan ik dat doorgeven en bel je niet de hele tijd langs elkaar heen.
En bij spoedgevallen weet de beller in ieder geval wanneer de boodschap aankomt, iets wat je bij het inspreken van een voicemailbericht niet weet.
Wie belde er dan ?quote:Op maandag 28 april 2014 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit. Mijn man kan nagenoeg precies zeggen wanneer ik weer bereikbaar ben. Zo was ik bijvoorbeeld hardlopen afgelopen zaterdag, dan ben ik zowat 3 uur weg. Als ik dan m'n telefoon vergeet en iemand probeert me te bellen dan heb ik zéker graag dat m'n man 'm opneemt, zodat die persoon niet 3 uur lang tevergeefs probeert te bellen omdat het dringend is en ze liever geen sms achterlaten omdat ze bang zijn dat die óók gemist wordt aangezien dat maar een klein piepje/kort geluidje is.
Geinig. Ik had verwacht dat zoiets vanzelfsprekend was.quote:Op maandag 28 april 2014 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit. Mijn man kan nagenoeg precies zeggen wanneer ik weer bereikbaar ben. Zo was ik bijvoorbeeld hardlopen afgelopen zaterdag, dan ben ik zowat 3 uur weg. Als ik dan m'n telefoon vergeet en iemand probeert me te bellen dan heb ik zéker graag dat m'n man 'm opneemt, zodat die persoon niet 3 uur lang tevergeefs probeert te bellen omdat het dringend is en ze liever geen sms achterlaten omdat ze bang zijn dat die óók gemist wordt aangezien dat maar een klein piepje/kort geluidje is.
Trieste ontwikkeling.quote:Op maandag 28 april 2014 11:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geinig. Ik had verwacht dat zoiets vanzelfsprekend was.
Niet dus. Tegenwoordig zijn telefoons - inclusief slechts opnemen - blijkbaar off-limit in sommige relaties.
Ja, maar je bent niet één persoon zeg. Bovendien hoeft mijn vriend ook niet alles van me te weten.quote:Op maandag 28 april 2014 11:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is niet 'andersmans' telefoon, het is de telefoon van je wederhelft. Weet je wel, de persoon waar je intiem mee bent en waar je jezelf kan zijn en waar je je thuis voelt en je leven mee deelt en zo.
"Iemand", dit was hypothetisch. Maar het zou me niet boeien wie er belt. Of dat nou m'n moeder of m'n werkgever is. Mijn man mag gewoon mijn telefoon opnemen.quote:
Ja he, wie heeft nou een eigen leven nodig als je het kan spiegelen aan dat van een ander mens. Is toch veel makkelijker, hoef je niet zo na te denken enzo.quote:
De persoon die jou belt begint gelijk te ratelen en hele verhalen af te steken?quote:Op maandag 28 april 2014 11:42 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ja, maar je bent niet één persoon zeg. Bovendien hoeft mijn vriend ook niet alles van me te weten.
Want je gaat meteen de persoon aan de telefoon uitmelken om informatie waar het om gaat in plaats van een schatting geven wanneer deze persoon weer bereikbaar is en checken of je dan niet later op de dag langs elkaar heen gaat zitten bellen als de persoon die belt weer in overleg/auto/weetikveelwat zit?quote:Op maandag 28 april 2014 11:42 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ja, maar je bent niet één persoon zeg. Bovendien hoeft mijn vriend ook niet alles van me te weten.
Al is het je minnaar, als je vriend opneemt en zegt dat je momenteel niet bereikbaar bent dan weet die ook waar hij aan toe is.quote:Op maandag 28 april 2014 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
"Iemand", dit was hypothetisch. Maar het zou me niet boeien wie er belt. Of dat nou m'n moeder of m'n werkgever is. Mijn man mag gewoon mijn telefoon opnemen.
Dat je een telefoon opneemt verandert daar toch niets aan? Het is een stuk gemak, niet een blok beton aan je been.quote:Op maandag 28 april 2014 11:42 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ja, maar je bent niet één persoon zeg.
Telefoon opnemen verandert daar toch niets aan? Het is niet zo dat hij al je geheimen weet als hij opneemt en handelt (roepen/doorgeven of afwezigheid melden)?quote:Bovendien hoeft mijn vriend ook niet alles van me te weten.
Misschien komt het raar over dat Sandra belt en je vervolgens een Henk van schrik stamelend hoort vragen of je vriendin er isquote:Op maandag 28 april 2014 11:42 schreef Chai het volgende:
[..]
De persoon die jou belt begint gelijk te ratelen en hele verhalen af te steken?
Wat heeft dit nu met een eigen leven te maken zeg? Gewoon even de foon opnemen en zeggen dat hij nu even niet beschikbaar is, dat hij dan en dan terug zal bellen of teruggebeld kan worden. Zie echt het grote probleem niet, heb echt een beetje het idee dat als je daar al moeite mee hebt met je partner dat je misschien wat te krampachtig omgaat met je "eigen" leven...quote:Op maandag 28 april 2014 11:42 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Ja he, wie heeft nou een eigen leven nodig als je het kan spiegelen aan dat van een ander mens. Is toch veel makkelijker, hoef je niet zo na te denken enzo.
Nee hoor, maar hij hoeft al niet te weten met wie ik af en toe contact heb. Als er staat dat Lisa belt, hij neemt op en hoort vervolgens een mannenstem dan roept dat vragen op.quote:Op maandag 28 april 2014 11:42 schreef Chai het volgende:
[..]
De persoon die jou belt begint gelijk te ratelen en hele verhalen af te steken?
quote:Op maandag 28 april 2014 11:33 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Dat werkt bij jou thuis zo. Bij mij thuis is/was de huistelefoon ook gewoon mijn telefoon.
Wacht? Je verkering mag wel jouw huistelefoon oppakken maar niet je mobieltje?quote:Op maandag 28 april 2014 11:34 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik vind dat ook irritant en claimend. Doe normaal ofzo dat je andermans telefoon gaat oppakken,. Moet zeggen dat ik het niet vaak mee maak..
quote:Op maandag 28 april 2014 11:45 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee hoor, maar hij hoeft al niet te weten met wie ik af en toe contact heb. Als er staat dat Lisa belt, hij neemt op en hoort vervolgens een mannenstem dan roept dat vragen op.
Als Lisa eigenlijk Liam is en hij hoort de stem van je vriend.... roept dat bij Lisa Liam misschien ook vragen op?quote:Op maandag 28 april 2014 11:45 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee hoor, maar hij hoeft al niet te weten met wie ik af en toe contact heb. Als er staat dat Lisa belt, hij neemt op en hoort vervolgens een mannenstem dan roept dat vragen op.
Ditquote:Op maandag 28 april 2014 11:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat heeft dit nu met een eigen leven te maken zeg? Gewoon even de foon opnemen en zeggen dat hij nu even niet beschikbaar is, dat hij dan en dan terug zal bellen of teruggebeld kan worden. Zie echt het grote probleem niet, heb echt een beetje het idee dat als je daar al moeite mee hebt met je partner dat je misschien wat te krampachtig omgaat met je "eigen" leven...
Je kan ook gewoon geen rare dingen doen, die man gewoon onder zijn eigen naam zetten... Of als het de partner van die lisa is zie ik ook al het probleem niet.quote:Op maandag 28 april 2014 11:45 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Als de mannenstem kalm weet uit te leggen dat hij met Lisas telefoon belt dan is er niks aan de hand.quote:Op maandag 28 april 2014 11:45 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ja, ik ben wel serieus. Mijn vriend is al allergisch voor sommige namen van jongens met wie ik omging, dus dan maar anders. Maar sowieso vind ik het een raar idee dat iemand anders mijn telefoon opneemt, doe normaal.quote:
Dus jij verbergt wel degelijk iets.quote:Op maandag 28 april 2014 11:48 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ja, ik ben wel serieus. Mijn vriend is al allergisch voor sommige namen van jongens met wie ik omging, dus dan maar anders. Maar sowieso vind ik het een raar idee dat iemand anders mijn telefoon opneemt, doe normaal.
Nee hoor, gewoon lezen.quote:Op maandag 28 april 2014 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Wacht? Je verkering mag wel jouw huistelefoon oppakken maar niet je mobieltje?
Precies. Ze willen dat je je mening gaat veranderen, want binnen een relatie ben je één persoon en hoor je nog naast elkaar te poepen als het even kan. Althans: zo lees ik het nu.quote:Op maandag 28 april 2014 11:44 schreef LesMiserables het volgende:
Wat is dan triester, simpelweg stellen dat je het liever niet hebt of op jouw beurt daar dan een probleem van maken ? Mijn vriendin zou nooit raar opkijken als ik haar vertel dat ze werk telefoontjes niet op neemt, is voor haar vanzelfsprekend zoals dat voor mij zo is.
Ah, toch nog een achterliggende reden. Je hebt gewoon geen zin in gedoe met je vriend die er niet mee om kan gaan.quote:Op maandag 28 april 2014 11:48 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ja, ik ben wel serieus. Mijn vriend is al allergisch voor sommige namen van jongens met wie ik omging, dus dan maar anders. Maar sowieso vind ik het een raar idee dat iemand anders mijn telefoon opneemt, doe normaal.
quote:Op maandag 28 april 2014 11:50 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Precies. Ze willen dat je je mening gaat veranderen, want binnen een relatie ben je één persoon en hoor je nog naast elkaar te poepen als het even kan. Althans: zo lees ik het nu.
En je eigen telefoon?quote:Op maandag 28 april 2014 11:44 schreef LesMiserables het volgende:
Wat is dan triester, simpelweg stellen dat je het liever niet hebt of op jouw beurt daar dan een probleem van maken ? Mijn vriendin zou nooit raar opkijken als ik haar vertel dat ze werk telefoontjes niet op neemt, is voor haar vanzelfsprekend zoals dat voor mij zo is.
Topicwending.quote:Op maandag 28 april 2014 11:51 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik ben simpelweg praktisch, dat is iets anders.
quote:Op maandag 28 april 2014 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Praktisch?quote:Op maandag 28 april 2014 11:51 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee. Zij vraagt of je bij je ouders je telefoon ook niet mag/mocht oppakken. Ik zeg: jawel, want dat was/is ook mijn huistelefoon.quote:Op maandag 28 april 2014 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoelang moet je verkering hebben voor je vriend je huistelefoon wel mag oppakken?
Nee, dat is allesbehalve praktisch. Stop maar met jullie meningen opdringen: sommige mensen hebben liever niet dat een telefoontje wordt opgepakt door de partner. En daar heeft ieder zo een eigen reden voor.quote:Op maandag 28 april 2014 11:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Praktisch?.
Praktisch is juist het wél opnemen van de telefoon van je partner..
Nee, jij verbergt iets. Namelijk dat je nog altijd met mensen omgaat waaraan je vriend schijnbaar een hekel heeft. Het praktische gedeelte is alleen maar een andere naam gebruikt zodat je geen gezeik krijgt.quote:Op maandag 28 april 2014 11:51 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Of jij te krampachtig met 'jullie' leven. Hey, kan allebei de kanten opquote:Op maandag 28 april 2014 11:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat heeft dit nu met een eigen leven te maken zeg? Gewoon even de foon opnemen en zeggen dat hij nu even niet beschikbaar is, dat hij dan en dan terug zal bellen of teruggebeld kan worden. Zie echt het grote probleem niet, heb echt een beetje het idee dat als je daar al moeite mee hebt met je partner dat je misschien wat te krampachtig omgaat met je "eigen" leven...
quote:
Mijn eigen telefoon = werk telefoon. Mag ik prive mee bellen etc.quote:
En die redenen zijn zo intrigerend.quote:Op maandag 28 april 2014 11:54 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee, dat is allesbehalve praktisch. Stop maar met jullie meningen opdringen: sommige mensen hebben liever niet dat een telefoontje wordt opgepakt door de partner. En daar heeft ieder zo een eigen reden voor.
Nee, ik ben praktisch. Het is niet dat ik vreemd ga of iets te verbergen heb, ik denk gewoon vooruit.quote:Op maandag 28 april 2014 11:54 schreef nikky het volgende:
[..]
Nee, jij verbergt iets. Namelijk dat je nog altijd met mensen omgaat waaraan je vriend schijnbaar een hekel heeft. Het praktische gedeelte is alleen maar een andere naam gebruikt zodat je geen gezeik krijgt.
Dan heb je toch wat te verbergen of zie ik dit nou zo verkeerd?
Duitsers zijn juist enorm familiar ingesteld. Dus wat jij zegt herken ik totaal niet.quote:Op maandag 28 april 2014 11:57 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
En wat als je telefoon ook je werktelefoon is?
Soms wil je bepaalde klanten gewoon even niet aan de lijn en als je vriendin op pakt en zegt dat je er wel bent?
Het staat niet professioneel als ze ineens je vriendin aan de lijn krijgen terwijl ze naar een nummer bellen dat op je visitekaartje staat. Vooral als je bijv Duitse klanten hebt (die zijn echt nog een stuk meer van de oude stempel mbt klant contacten).
Verder boeit het mij niks zeg mag best oppakken als ze de persoon kent maar wat heeft ze eraan om op te pakken. En dat heeft voor mij niks met verbergen te maken, maar meer of ze de persoon kent, of ook maar vaag weet wie het is.
Ook al weet ze dat het een collega is wiens naam ze wel eens voorbij heeft horen komen mag ze best oppakken maar als ze echt totaal geen idee heeft wie het is liever niet.
Je gaat niet vreemd, maar verbergt wel degelijk iets. Nl de namen van die jongens met wie je omging.quote:Op maandag 28 april 2014 11:59 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee, ik ben praktisch. Het is niet dat ik vreemd ga of iets te verbergen heb, ik denk gewoon vooruit.
Als je niets te verbergen hebt gedraag je je niet afwijkend afhankelijk van de beller. Je wil niet dat je vriend weet dat je met een (aantal) jongen(s) spreekt, dus verberg je dat.quote:Op maandag 28 april 2014 11:59 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee, ik ben praktisch. Het is niet dat ik vreemd ga of iets te verbergen heb, ik denk gewoon vooruit.
En ik vraag vervolgens hoelang jij een relatie moet hebben voor je verkering de huistelefoon bij jou thuis (er van uitgaande dat je zelfstandig woont) mag opnemen.quote:Op maandag 28 april 2014 11:53 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee. Zij vraagt of je bij je ouders je telefoon ook niet mag/mocht oppakken. Ik zeg: jawel, want dat was/is ook mijn huistelefoon.
Hoe en wat maakt ook niet uit..ik werk (gelukkig) niet zo heel veel met duitsters moet ik zeggen.quote:Op maandag 28 april 2014 12:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Duitsers zijn juist enorm familiar ingesteld. Dus wat jij zegt herken ik totaal niet.
Nee, stel je spreekt af en toe met een ex af ofzo. Geen gekkigheid, maar gewoon voor relevante zaken. Natuurlijk vind je dat als huidige partner niet leuk. Dan kan je het maar beter voor zijn. Ik vind daar niks mis mee, zolang het niet uitkomt. O.a. dat is een reden, maar gelukkig is hij ook niet zo'n claimer dat hij het doet. Gevoelsmatig vind ik het ook een beetje vaag. Zo van 'hallo met de telefoon van Fierce. Ze is even aan het plassen, over 5 minuten kan het wel! Gr. '. Nee hoor.quote:Op maandag 28 april 2014 12:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als je niets te verbergen hebt gedraag je je niet afwijkend afhankelijk van de beller. Je wil niet dat je vriend weet dat je met een (aantal) jongen(s) spreekt, dus verberg je dat.
Oh, als je een huistelefoon gezamenlijk hebt. Maar dat is toch van de oude tijd?quote:Op maandag 28 april 2014 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
En ik vraag vervolgens hoelang jij een relatie moet hebben voor je verkering de huistelefoon bij jou thuis (er van uitgaande dat je zelfstandig woont) mag opnemen.
Je verbergt wel degelijk iets, namelijk dat je tegen je vriend zegt dat je geen contact meer hebt met bepaalde mensen terwijl dat ondertussen wel zo is. En ze notabene zelfs onder een valse naam in je telefoon zet... Dat is toch iets verbergen?quote:Op maandag 28 april 2014 11:59 schreef Fierce. het volgende:
[..]
De mobiele telefoon van mijn man is ook zijn werktelefoon, en als hij er naast zit en hem fijn laat overgaan omdat het Vervelende Victor is dan pak ik hem natuurlijk niet, maar mocht hij in de tuin bezig zijn en tot z'n ellebogen in de modder staan dan neem ik inderdaad wel op, want de kans dat het dan echt belangrijk is dat hij dat telefoontje beantwoordt is vele malen groter dan de kans dat iemand belt om te vragen of het circulaire archief in de kluis moet.quote:Op maandag 28 april 2014 11:57 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Soms wil je bepaalde klanten gewoon even niet aan de lijn en als je vriendin op pakt en zegt dat je er wel bent?
Het staat niet professioneel als ze ineens je vriendin aan de lijn krijgen terwijl ze naar een nummer bellen dat op je visitekaartje staat. Vooral als je bijv Duitse klanten hebt (die zijn echt nog een stuk meer van de oude stempel mbt klant contacten).
Verder boeit het mij niks zeg mag best oppakken als ze de persoon kent maar wat heeft ze eraan om op te pakken. En dat heeft voor mij niks met verbergen te maken, maar meer of ze de persoon kent, of ook maar vaag weet wie het is.
Ook al weet ze dat het een collega is wiens naam ze wel eens voorbij heeft horen komen mag ze best oppakken maar als ze echt totaal geen idee heeft wie het is liever niet.
Ik zou het naarder vinden als m'n vriendin d'r ex onder een andere naam in d'r telefoon zet en stiekem met hem afspreekt dan dat ze gewoon zegt, ik spreek om die en die reden het hem af. Vind er niks logisch aan.quote:Op maandag 28 april 2014 12:09 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee, stel je spreekt af en toe met een ex af ofzo. Geen gekkigheid, maar gewoon voor relevante zaken. Natuurlijk vind je dat als huidige partner niet leuk. Dan kan je het maar beter voor zijn. Ik vind daar niks mis mee, zolang het niet uitkomt.
[..]
Nou ja, ik vind 't vaak juist wel handig. Mensen zijn om de een of andere reden nog steeds allergisch voor het achterlaten van voicemailberichten.., denken 'oh, als ik het over een kwartier probeer dan zijn ze er vast wel' in plaats van denken "ik laat even weten wanneer ik zelf niet meer bereikbaar ben".. Ze kunnen voicemails bijna net zo goed afschaffen denk ik soms...quote:Op maandag 28 april 2014 12:06 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
En afgezien wat de klant er nou van vindt, heeft het ook totaal geen meerwaarde dat ze oppakt als ik diegene toch niet te woord wil of kan staan. En dat heeft niks met verbergen te maken maar dat ze toch niet weet waar het over gaat.
"nee..DVM is even boodschappen aan het doen, ik denk dat hij over een half uur wel terug is!"quote:Op maandag 28 april 2014 12:06 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Hoe en wat maakt ook niet uit..ik werk (gelukkig) niet zo heel veel met duitsters moet ik zeggen.
Maar als een klant naar het nummer belt dat op mijn visitekaartje staat vind ik het onprofessioneel dat m'n vriendin ineens op pakt bijv... Want ze bellen naar mij!
En dan heb ik liever dat ze hem gewoon laat rinkelen dan zegt "Hoi met (naam)...nee..DVM is even boodschappen aan het doen, ik denk dat hij over een half uur wel terug is!" oid.
En afgezien wat de klant er nou van vindt, heeft het ook totaal geen meerwaarde dat ze oppakt als ik diegene toch niet te woord wil of kan staan. En dat heeft niks met verbergen te maken maar dat ze toch niet weet waar het over gaat.
Wut?quote:Op maandag 28 april 2014 12:09 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee, stel je spreekt af en toe met een ex af ofzo. Geen gekkigheid, maar gewoon voor relevante zaken. Natuurlijk vind je dat als huidige partner niet leuk. Dan kan je het maar beter voor zijn. Ik vind daar niks mis mee, zolang het niet uitkomt. O.a. dat is een reden, maar gelukkig is hij ook niet zo'n claimer dat hij het doet. Gevoelsmatig vind ik het ook een beetje vaag. Zo van 'hallo met de telefoon van Fierce. Ze is even aan het plassen, over 5 minuten kan het wel! Gr. '. Nee hoor.
[..]
Oh, als je een huistelefoon gezamenlijk hebt. Maar dat is toch van de oude tijd?
En dan alsnog beginnen met 'Nee'.quote:Op maandag 28 april 2014 12:09 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee, stel je spreekt af en toe met een ex af ofzo. Geen gekkigheid, maar gewoon voor relevante zaken. Natuurlijk vind je dat als huidige partner niet leuk. Dan kan je het maar beter voor zijn. Ik vind daar niks mis mee, zolang het niet uitkomt.
Ja zo is er altijd wel iets op te verzinnen, en op zaterdag middag is het inderdaad anders want dan weet iemand dat je prive tijd zit. Bij ons worden de uren 1 op 1 uurtje factuurtje berekend en hoeft en klant al niet eens te weten of ik thuis of op kantoor zit.quote:Op maandag 28 april 2014 12:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
De mobiele telefoon van mijn man is ook zijn werktelefoon, en als hij er naast zit en hem fijn laat overgaan omdat het Vervelende Victor is dan pak ik hem natuurlijk niet, maar mocht hij in de tuin bezig zijn en tot z'n ellebogen in de modder staan dan neem ik inderdaad wel op, want de kans dat het dan echt belangrijk is dat hij dat telefoontje beantwoordt is vele malen groter dan de kans dat iemand belt om te vragen of het circulaire archief in de kluis moet.
Overigens ben ik prima in staat dusdanig professioneel de telefoon te beantwoorden dat de beller niet weet of ik z'n vrouw of z'n secretaresse ben, hoewel de kans dat zijn secretaresse zijn telefoon beantwoordt behoorlijk klein is als het zaterdagmiddag 13.45 uur is.... terwijl de kans op een calamiteit juist heel groot is als hij dan gebeld wordt.
Door een telefoon op te nemen? Serieus?quote:Op maandag 28 april 2014 11:56 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Of jij te krampachtig met 'jullie' leven. Hey, kan allebei de kanten op!
Dus zolang je nog niet samenwoont mag je vriend niet jouw huistelefoon opnemen?quote:Op maandag 28 april 2014 12:09 schreef Fierce. het volgende:
Oh, als je een huistelefoon gezamenlijk hebt. Maar dat is toch van de oude tijd?
Naja, doe wat je zelf het beste vind met je vriend zou ik zeggen.quote:Op maandag 28 april 2014 12:14 schreef nikky het volgende:
[..]
"nee..DVM is even boodschappen aan het doen, ik denk dat hij over een half uur wel terug is!"
Dan ben je ook debiel bezig wanneer je dit zegt.
"Hij is momenteel telefonisch niet bereikbaar" en dan eventueel vanaf welk moment wel bereikbaar of wanneer de beller bereikbaar is zodat er teruggebeld kan worden. Daarvoor hoef je echt geen inhoudelijke kennis te hebben.
Maar als je de skills niet hebt om een fatsoenlijk gesprek te voeren, dan is het inderdaad verstandiger om de werktelefoon te laten voor wat het is.
Hier ook duitse klanten, net zoals weleens wat amerikaans en zelfs uit dubai. Is nooit een probleem en komt niet onprofessioneel over aangezien ik heel netjes de foon aanneem.quote:Op maandag 28 april 2014 11:57 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Praktisch zou zijn gewoon de naam invoeren van de persoon van wie dat nummer is, als je Lisa in je telefoon zet en het is stiekem een man heb je dus iets te verbergen, dat is alles behalve praktisch.quote:Op maandag 28 april 2014 11:54 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee, dat is allesbehalve praktisch. Stop maar met jullie meningen opdringen: sommige mensen hebben liever niet dat een telefoontje wordt opgepakt door de partner. En daar heeft ieder zo een eigen reden voor.
Ik heb geen huistelefoon, maar hij mag mijn mobiele telefoon niet opnemen. Als ik alleen woon en ik heb een huistelefoon, hoeft hij 'm ook niet op te nemen (hoewel ik dus wss geen huistelefoon neem in de toekomst).quote:Op maandag 28 april 2014 12:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus zolang je nog niet samenwoont mag je vriend niet jouw huistelefoon opnemen?
Zo 'van de oude tijd' is een huistelefoon niet, zeker niet met al die combinatieabonnementen voor internet, tv en telefonie, waarbij geen telefoon bijna duurder is dan wel telefoon.
Ik ben van mening dat mensen wat te ver doorslaan in het hebben van een eigen leven. Waarom ben je dan samen? (Werktelefoon daargelaten)quote:Op maandag 28 april 2014 12:18 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Maar waarom wil iedereen hier zo graag anderen overtuigen hoe zij het volgens hun zouden moeten doen
Stel fierce verbergt wel iets, dan is dat voor haar alsnog een goede reden om het niet te willen... ga je lekker druk maken om je eigen leven.
Hoezo stel ze verbergt iets? Dat doet ze toch gewoon?quote:Op maandag 28 april 2014 12:18 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Maar waarom wil iedereen hier zo graag anderen overtuigen hoe zij het volgens hun zouden moeten doen
Stel fierce verbergt wel iets, dan is dat voor haar alsnog een goede reden om het niet te willen... ga je lekker druk maken om je eigen leven.
Als ze degene kent of ook maar een idee heeft (desnoods van horen zeggen) wie het zou kunnen zijn zou ik ook geen enkele reden zien waarom niet. En eigenlijk helemaal niet echt verder. Ik kan me ook niet voorstellen wat er "mis" zou kunnen gaan als het puur betrekking heeft op prive zaken tenzij je inderdaad dingen niet aan je vriend of vriendin verteld/verbergt.quote:Op maandag 28 april 2014 12:21 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat mensen wat te ver doorslaan in het hebben van een eigen leven. Waarom ben je dan samen? (Werktelefoon daargelaten)
Wanneer kom je op het punt dat hij een huistelefoon wel mag opnemen? Als hij bij je intrekt? Een week voor hij bij je intrekt? Een maand daarvoor? Als jullie het over samenwonen gaan hebben?quote:Op maandag 28 april 2014 12:21 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik heb geen huistelefoon, maar hij mag mijn mobiele telefoon niet opnemen. Als ik alleen woon en ik heb een huistelefoon, hoeft hij 'm ook niet op te nemen (hoewel ik dus wss geen huistelefoon neem in de toekomst).
Wat heeft een telefoon te maken met het hebben van een eigen leven? Ik ben echt allergisch voor mensen die alles samen moeten doen en dan een telefoon moeten opnemen, doe gewoon effe normaal.quote:Op maandag 28 april 2014 12:21 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat mensen wat te ver doorslaan in het hebben van een eigen leven. Waarom ben je dan samen? (Werktelefoon daargelaten)
Doe zelf ff normaal man!quote:Op maandag 28 april 2014 12:24 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Wat heeft een telefoon te maken met het hebben van een eigen leven? Ik ben echt allergisch voor mensen die alles samen moeten doen en dan een telefoon moeten opnemen, doe gewoon effe normaal.
Het is niet móeten opnemen he, het is soms gewoon even handig. En dan neem je op.quote:Op maandag 28 april 2014 12:24 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Wat heeft een telefoon te maken met het hebben van een eigen leven? Ik ben echt allergisch voor mensen die alles samen moeten doen en dan een telefoon moeten opnemen, doe gewoon effe normaal.
Dat moet ze zelf weten als dat beter bij de inrichting van haar relatie past (sws niks met elkaars kennissen te maken willen hebben bijv.), maar ik vind het onzin dat het dan ineens praktisch is. Praktisch om je dubbelleven in stand te houden ja, maar verder vooral onpraktisch.quote:Op maandag 28 april 2014 12:21 schreef nikky het volgende:
[..]
Weet ik 't, dat zie ik wel als ik 30 ofzo ben. Nu mag hij mijn telefoon niet opnemen.quote:Op maandag 28 april 2014 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wanneer kom je op het punt dat hij een huistelefoon wel mag opnemen? Als hij bij je intrekt? Een week voor hij bij je intrekt? Een maand daarvoor? Als jullie het over samenwonen gaan hebben?
Wat is dat omslagpunt, of denk je werkelijk dat er geen omslagpunt is voor hij zich bij jou heeft ingeschreven?
Ik hoef absoluut niet alles samen met mijn man, sterker nog we hebben tot na ons trouwen ieder een eigen huis gehad, en toen we trouwden hadden we al een kind van bijna 3, maar ik hoef net zo min krampachtig alles voor mezelf te houden.quote:Op maandag 28 april 2014 12:24 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Onzin, hier zei iemand al dat het niet praktisch is vanwege z'n werk en security gezeik. Het zal voor iedereen verschillen.quote:
Waar ligt de grens dan qua openheid?quote:Op maandag 28 april 2014 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wanneer kom je op het punt dat hij een huistelefoon wel mag opnemen? Als hij bij je intrekt? Een week voor hij bij je intrekt? Een maand daarvoor? Als jullie het over samenwonen gaan hebben?
Wat is dat omslagpunt, of denk je werkelijk dat er geen omslagpunt is voor hij zich bij jou heeft ingeschreven?
Maar wel onzin vanwege jouw redenen.quote:Op maandag 28 april 2014 12:27 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Onzin, hier zei iemand al dat het niet praktisch is vanwege z'n werk en security gezeik. Het zal voor iedereen verschillen.
Ben je als je 30 bent dan ineens wel eerlijk in je relatie?quote:Op maandag 28 april 2014 12:25 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Weet ik 't, dat zie ik wel als ik 30 ofzo ben. Nu mag hij mijn telefoon niet opnemen.
Op je 30ste namen van mannen/exén veranderen in vrouwen namen omdat je vriend het niet kan handelen dat jullie contact hebben...quote:Op maandag 28 april 2014 12:28 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ben je als je 30 bent dan ineens wel eerlijk in je relatie?
Nee hoor, ik vind dat jij het praktisch mag vinden binnen jouw relatie. Ik geloof alleen niet dat je het voor iedereen als praktisch kan bestempelen. Er zullen verschillende redenen zijn waarom het allesbehalve praktisch is voor sommige personen.quote:Op maandag 28 april 2014 12:27 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar wel onzin vanwege jouw redenen.![]()
Ik had het over een privé mobiele telefoon over het algemene praktische gedeelte.
Ik ben een van de laatste mensen op deze aardkloot die zegt dat je alles samen moet doen. Mijn laatste relatie is daarop zelfs stuk gelopen omdat ik niets meer alleen mocht doen en hij vooral altijd met mij mee moest.quote:Op maandag 28 april 2014 12:24 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Wat is een praktische reden voor het niet opnemen van een privé telefoon als je geen dubbelleven leidt dan?quote:Op maandag 28 april 2014 12:29 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind dat jij het praktisch mag vinden binnen jouw relatie. Ik geloof alleen niet dat je het voor iedereen als praktisch kan bestempelen. Er zullen verschillende redenen zijn waarom het allesbehalve praktisch is voor sommige personen.
Dat het niet jouw telefoon is, en als degene jou aan de lijn wou hebben ze wel naar jouw mobiel hadden gebeld.quote:Op maandag 28 april 2014 12:30 schreef Chai het volgende:
[..]
Wat is een praktische reden voor het niet opnemen van een privé telefoon als je geen dubbelleven leidt dan?
Dat zie ik dan wel weer.quote:Op maandag 28 april 2014 12:28 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ben je als je 30 bent dan ineens wel eerlijk in je relatie?
Mijnes heeft zijn eigen koelkast plankjequote:Op maandag 28 april 2014 12:29 schreef nikky het volgende:
Het is juist gezond om je eigen individualiteit te behouden. Maar je kunt hierin ook doorslaan. Wanneer deze trend zich voortzet, dan wonen we straks samen met een eigen slaapkamer, een eigen plankje in de koelkast en zal de en/of rekening uitsterven.
Ja, dat boeit me niks.quote:Op maandag 28 april 2014 12:27 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Waar ligt de grens dan qua openheid?
Mag hij ook je smsjes lezen, je emails, en whatsapp?
Dat is dezelfde vraag alleen dan de andere kant op... wat jij wilt de grens voor haar bepalen, dat slaat nergens op. Dat is haar grens.
Dan kan je ook privacy helemaal afschaffen...
Ja en als beide partijen daar zich fijn bij voelen moeten ze dat mooi doen toch?quote:Op maandag 28 april 2014 12:29 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik ben een van de laatste mensen op deze aardkloot die zegt dat je alles samen moet doen. Mijn laatste relatie is daarop zelfs stuk gelopen omdat ik niets meer alleen mocht doen en hij vooral altijd met mij mee moest.
Het is juist gezond om je eigen individualiteit te behouden. Maar je kunt hierin ook doorslaan. Wanneer deze trend zich voortzet, dan wonen we straks samen met een eigen slaapkamer, een eigen plankje in de koelkast en zal de en/of rekening uitsterven.
En allemaal open zekerquote:Op maandag 28 april 2014 12:33 schreef Moppert het volgende:
[..]
Mijnes heeft zijn eigen koelkast plankje![]()
Daar mag hij alle crap stallen die hij broodnodig moet bewarenzoals de 5 knoflook sauzen omdat hij was vergeten dat hij de eerste 4 ook al had gekocht
![]()
Maar dat doorslaan snap ik ook niet.
Ja, als ik denk dat Henk belt en ik neem op en het blijkt Esther te zijn, is dat inderdaad niet zo heel erg praktisch neequote:Op maandag 28 april 2014 12:29 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind dat jij het praktisch mag vinden binnen jouw relatie. Ik geloof alleen niet dat je het voor iedereen als praktisch kan bestempelen. Er zullen verschillende redenen zijn waarom het allesbehalve praktisch is voor sommige personen.
Ja, denk 't ook haha. Ik vind zulke mensen echt walgelijk.quote:Op maandag 28 april 2014 12:33 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Mag iedereens partner hier ook alle smsjes lezen, emails beantwoorden, op whatsapp berichtjes reageren?
Is toch ook alleen maar praktisch, heeft de ander mooi snel een antwoord.
(even advocaat van de duivel dit hoor, mij maakt het niet zoveel uit als ze oppakt tenzij werk).
Maar wel met de ondertoon, dat je het als negatief bestempeld waar die grens nu ligt.quote:Op maandag 28 april 2014 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat boeit me niks.
En ik hoef haar grens niet te bepalen, ik vraag waar hij ligt, dat is echt iets anders dan bepalen.
Hele dag met twee telefoons rondlopen, 3 opladers ectquote:
Er is in elk geval ook een iemand in het topic die nogal gemakkelijk oordeeltquote:Op maandag 28 april 2014 12:40 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
90% van de mensen hier wil stiekem tussen neus en lippen door voor anderen bepalen hoe het wel of niet zou moeten
Je vergelijkt een telefoon opnemen serieus hiermee?quote:Op maandag 28 april 2014 12:33 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Mag iedereens partner hier ook alle smsjes lezen, emails beantwoorden, op whatsapp berichtjes reageren?
(even advocaat van de duivel dit hoor, mij maakt het niet zoveel uit als ze oppakt tenzij werk).
Nou nee, het is vooral duidelijk dat Fierce haar antwoorden geeft vanuit haar huidige situatie, en nog maar eens moet zien hoe ze er mee omgaat als ze later groot is, maar daar nu nog geen oog voor heeft.quote:Op maandag 28 april 2014 12:36 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Maar wel met de ondertoon, dat je het als negatief bestempeld waar die grens nu ligt.
quote:Op maandag 28 april 2014 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
En allemaal open zeker![]()
![]()
Zo herkenbaar
Voor mij ligt het er ook erg aan hoe lang ik een relatie heb...quote:Op maandag 28 april 2014 12:43 schreef formerjellybean het volgende:
Ik heb zelf zoiets van voor mezelf dat ik niet gauw aan andermans spullen kom ook al heb ik die relatie en ik heb zoiets als ze hem bellen dan bellen ze hem en niet mij dus als hij even niet beschikbaar is gewoon laten bellen en negeren tot die hem zelf op neemt .
Voor mij vind ik toch dat je de ander ook bepaalde vrijheid moet gunnen en juist dingen als de telefoon is daar ook iets van voor mij.
Dualsim telefoon nemen voor prive en freelancequote:Op maandag 28 april 2014 12:39 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Hele dag met twee telefoons rondlopen, 3 opladers ect![]()
Of 3 zouden er in dat geval worden
- prive
- werk/baan
- freelance
Daar heb je gelijk in... maar als je de vraag stelt aan iemand "waar ligt dan de grens" dan kan je die vraag ook de andere kant opstellen.quote:Op maandag 28 april 2014 12:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je vergelijkt een telefoon opnemen serieus hiermee?
Dikgedrukte kun je beter vergelijken met het 'afsluiteren van het telefoongesprek'.
Gezien jouw romantische denkwijze is het vast niet erg als je vriendin je appjes e.d. leest.quote:Op maandag 28 april 2014 12:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je vergelijkt een telefoon opnemen serieus hiermee?
Dikgedrukte kun je beter vergelijken met het 'afsluiteren van het telefoongesprek'.
Oke....daar heb je een goeiequote:Op maandag 28 april 2014 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dualsim telefoon nemen voor prive en freelance
Heeft weinig met dit vraagstuk te maken en is van hele andere orde.quote:Op maandag 28 april 2014 12:33 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
LOLquote:
Ja, ook dat mag.... Als ik bv onder de douche sta en iemand vraagt wat op Wa dan vind ik het fijn om te weten wie en wat en als het handig is dat er snel een antwoord komt vraag ik hem ff te antwoorden.quote:Op maandag 28 april 2014 12:33 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Jij balen zeker dat je hem niet meer stiekem kan bellenquote:Op maandag 28 april 2014 12:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
LOL
Ik ben je nummer trouwens kwijt, mijn mobieltje viel kapot toen ik de sleutel van m'n huis ingeleverd had, dus als je vaste verkering contact wil hebben moet ze mij maar even een berichtje sturen
Kun je dat even aan haar doorgeven of haar dit bericht laten lezen? Thnx
quote:Op maandag 28 april 2014 12:49 schreef Moppert het volgende:
[..]
Jij balen zeker dat je hem niet meer stiekem kan bellen![]()
![]()
Ik heb het gelezendan weet ik dat ik eerst moet contacten
Whatsapp gesprekken die ik met vrienden heb hoeft ze van mij niet te lezen. En de groep van de "jongens" is sowieso verboden terrein voor vriendinnen is de regel.quote:Op maandag 28 april 2014 12:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, ook dat mag.... Als ik bv onder de douche sta en iemand vraagt wat op Wa dan vind ik het fijn om te weten wie en wat en als het handig is dat er snel een antwoord komt vraag ik hem ff te antwoorden.
Je snapt niet wat ik bedoel met 'werk'telefoon?quote:Op maandag 28 april 2014 12:39 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Hele dag met twee telefoons rondlopen, 3 opladers ect![]()
Of 3 zouden er in dat geval worden
- prive
- werk/baan
- freelance
Rare opmerking. Waarom is het triest als iemand anders een andere mening heeft dan jij?quote:
Nee. Dit omdat de berichten persoonlijk zijn vanaf de afzender gezien.quote:Op maandag 28 april 2014 12:33 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Ik had laatst toevallig een moment waarop het handig was dat ik even zijn berichtje zou lezen.quote:Op maandag 28 april 2014 12:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, ook dat mag.... Als ik bv onder de douche sta en iemand vraagt wat op Wa dan vind ik het fijn om te weten wie en wat en als het handig is dat er snel een antwoord komt vraag ik hem ff te antwoorden.
Het komt alleen niet erg vaak voor omdat het meestal of wel even kan wachten of we zelf wel bij de foon/computer komen, maar waarom zou ik dit een probleem moeten vinden?
Zelfs al wil hij al mijn berichten/mail en wat nog meer doorspitten moet hij dat vooral doen, ik zit er niet mee iig. Als hij zich door een berg vrouwenpraat heen wil werken, zichzelf dat aan wil doen dan moet dat maar
Ik neem aan een speciale telefoon / los toestel, met een apart nummer puur gericht op de zakelijke gesprekken. Los van je prive toestel?quote:Op maandag 28 april 2014 12:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Je snapt niet wat ik bedoel met 'werk'telefoon?
Of voor je minnaresquote:Op maandag 28 april 2014 12:55 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ik neem aan een speciale telefoon / los toestel, met een apart nummer puur gericht op de zakelijke gesprekken. Los van je prive toestel?
Waar zie jij dat er mensen zijn die wat bepalen voor een ander? Ik niet in elk geval. Ik zie alleen mensen reageren die totaal niet begrijpen waarom mensen tegenwoordig zo krampachtig zijn.quote:Op maandag 28 april 2014 12:40 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
90% van de mensen hier wil stiekem tussen neus en lippen door voor anderen bepalen hoe het wel of niet zou moeten
Mooi voorbeeld, mensen die hun eigen ding doen krampachtig noemen en denken dat hoe jij het doet de enige waarheid en juistheid is. Waarom doe jij er zo krampachtig over als iemand zegt dat je zijn telefoon niet mag opnemen ? doet het iets met je ofzo ?quote:Op maandag 28 april 2014 12:55 schreef nikky het volgende:
[..]
Waar zie jij dat er mensen zijn die wat bepalen voor een ander? Ik niet in elk geval. Ik zie alleen mensen reageren die totaal niet begrijpen waarom mensen tegenwoordig zo krampachtig zijn.
Jij zegt sowieso al dat jij vind dat het doorslaat en het daarom anders zou moeten ergens hierboven.quote:Op maandag 28 april 2014 12:55 schreef nikky het volgende:
[..]
Waar zie jij dat er mensen zijn die wat bepalen voor een ander? Ik niet in elk geval. Ik zie alleen mensen reageren die totaal niet begrijpen waarom mensen tegenwoordig zo krampachtig zijn.
Mwa, ik zie vooral mensen die zeggen dat ze het zelf zo niet zouden doen/willen.quote:Op maandag 28 april 2014 12:55 schreef LesMiserables het volgende:
Nikky erodome en ZarGon zijn posters met een missie. Mooie argumenten van Nikky over vrouwen die geen skills hebben de telefoon aan te nemen (doen ze als de beste!), ad hominem lolz. DEVIEZEMAN is een van de weinige ITT die zijn waarde niet op probeert te dringen en het gewoon begrijpt. Ieder zijn eigen ding.
Ja,dat is mijn mening. Ik zeg nergens dat jij mijn mening moet overnemen.quote:Op maandag 28 april 2014 12:57 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Jij zegt sowieso al dat jij vind dat het doorslaat en het daarom anders zou moeten ergens hierboven.
Ik heb er totaal geen problemen mee als ze aan mijn telefoon zit. Ze mag mijn telefoon gebruiken zoals ze wil. Ik heb slechts één eis: mocht ze een sms/e-mailbericht/WhatsApp-bericht/watdanook (communicatie met anderen) willen lezen, wil ik dat ze dat van tevoren aangeeft. En dat komt dan niet omdat ik iets te verbergen heb, maar puur uit respect voor de tegenpartij waarmee ik in gesprek ben. Dat ik met een ander spreekt mag zij weten, maar wat er precies besproken wordt hoeft zij niet te weten/lezen. Geldt ook voor mijn laptop.quote:Op maandag 28 april 2014 12:46 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Gezien jouw romantische denkwijze is het vast niet erg als je vriendin je appjes e.d. leest.
Het woord "krampachtig" impliceert al dat je hun manier van doen minderwaardig vindt aan de jouwe.quote:Op maandag 28 april 2014 12:58 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja,dat is mijn mening. Ik zeg nergens dat jij mijn mening moet overnemen.
Je zegt wel dat het, als je het anders dan jij doet, krampachtig en triest is (letterlijk).quote:Op maandag 28 april 2014 12:58 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja,dat is mijn mening. Ik zeg nergens dat jij mijn mening moet overnemen.
Niet werken? Niet werken als in: je vindt dat jouw partner niet zo stom moet doen, of niet werken als in: je gaat een andere partner zoeken?quote:Op maandag 28 april 2014 12:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet prettig vinden als ik echt niet zijn telefoon op zou mógen nemen. Als je dat niet wil, vind ik het prima, maar voor mij zou het niet werken.
Jullie zijn zo 1, geen eigen leven meer. Tjonge jonge.quote:Op maandag 28 april 2014 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
Maargoed, heb totaal de behoefte niet om in de telefoon van m'n man te gaan zitten wroeten/lezen, maar als ik in de auto op zijn telefoon een spelletje zit te spelen omdat mijn telefoon leeg is ofzo en er komt een berichtje binnen dan lees ik dat ook gewoon meteen op, zo van "x zegt/vraagt dit en dit" dan is dat ook geen issue, andersom ook niet.
Het impliceert dat mijn vriend dit niet hoeft te eisen van mij. Ik vind het inderdaad krampachtig. Moeilijk gedoe allemaal. Wanneer hij iets te verbergen heeft kan hij een andere vriendin zoekenquote:Op maandag 28 april 2014 12:58 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Het woord "krampachtig" impliceert al dat je hun manier van doen minderwaardig vindt aan de jouwe.
quote:Op maandag 28 april 2014 12:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen problemen mee als ze aan mijn telefoon zit. Ze mag mijn telefoon gebruiken zoals ze wil. Ik heb slechts één eis: mocht ze een sms/e-mailbericht/WhatsApp-bericht/watdanook (communicatie met anderen) willen lezen, wil ik dat ze dat van tevoren aangeeft. En dat komt dan niet omdat ik iets te verbergen heb, maar puur uit respect voor de tegenpartij waarmee ik in gesprek ben. Dat ik met een ander spreekt mag zij weten, maar wat er precies besproken wordt hoeft zij niet te weten/lezen. Geldt ook voor mijn laptop.
Wat betreft wachtwoorden: ook dat deel ik met haar, mocht daar behoefte aan zijn. Meestal/altijd omdat het gemak met zich meebrengt. Verder weet ik dat ik haar kan vertrouwen en dat ze niet zal snuffelen in mijn account. Zo heb ik zelf geen Facebook, en zijn er moment dat ik moet inloggen op Facebook (om een video te bekijken bijvoorbeeld). Wat ik dan doe is inloggen op haar account en daarmee de video bekijken, daarna log ik netjes weer uit. Ik heb tot heden niet de behoefte gehad uit te zoeken wat zij op Facebook uitspookt, met wie ze allemaal praat en wat ze allemaal zegt. Zo weet ik ook de deblokkeercode van haar telefoon, ik weet de PIN van haar bankpas.
Als er iets is dat ik wil weten, dan vraag ik het aan haar. Zo simpel is het.
Ik vind dat je sowieso de andere partij moet beschermen in zo'n geval. Als iemand iets naar mij stuurt dan doet hij/zij dat in het vertrouwen dat alleen ik het lees. Ik vind het niet kunnen dat een ander dan die gesprekken gaat lezen. Dan kan ik dat wel goed vinden, maar vindt degene die het stuurt het ook goed?quote:Op maandag 28 april 2014 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
In berichten die aan de ontvanger zijn gestuurd zou direct al informatie kunnen staan die de andere persoon niets aan zou hoeven gaan (als je blijkbaar iets te verbergen hebt voor je partner)
Er is dan ook niemand die zegt dat jullie het anders zouden moeten doen...maar wel heel veel mensen die erover vallen dat Fierce het niet zo wil doen.quote:Op maandag 28 april 2014 13:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Het impliceert dat mijn vriend dit niet hoeft te eisen van mij. Ik vind het inderdaad krampachtig. Moeilijk gedoe allemaal. Wanneer hij iets te verbergen heeft kan hij een andere vriendin zoeken. Tot nu toe heeft niemand nog in dit topic een gemotiveerde reden gegeven waarom je niet de telefoon van een ander mag opnemen. Behalve... diegene heeft niets met mijn relaties te maken.
Wat voor baan heb jij ? Kan je je uberhaupt voorstellen dat er sommige banen/contacten zijn waarbij je niet wilt dat ze door iemand anders dan jijzelf te woord gestaan worden ? Ik vind je echt een beetje aan het oogkleppen, zo moeilijk is een beetje empathisch vermogen niet.quote:Op maandag 28 april 2014 13:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Het impliceert dat mijn vriend dit niet hoeft te eisen van mij. Ik vind het inderdaad krampachtig. Moeilijk gedoe allemaal. Wanneer hij iets te verbergen heeft kan hij een andere vriendin zoeken. Tot nu toe heeft niemand nog in dit topic een gemotiveerde reden gegeven waarom je niet de telefoon van een ander mag opnemen. Behalve... diegene heeft niets met mijn relaties te maken.
Ik heb het over een PRIVE telefoon. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?quote:Op maandag 28 april 2014 13:03 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Wat voor baan heb jij ? Kan je je uberhaupt voorstellen dat er sommige banen/contacten zijn waarbij je niet wilt dat ze door iemand anders dan jijzelf te woord gestaan worden ? Ik vind je echt een beetje aan het oogkleppen, zo moeilijk is een beetje empathisch vermogen niet.
Niet werken als in: Ik ben van mezelf niet heel zeker, ik heb momenten dat ik bevestiging nodig heb. Als ik niet bij zijn telefoon in de buurt zou mogen komen, zou ik me zorgen gaan maken, ik betrek dingen nl altijd op mezelf.quote:Op maandag 28 april 2014 12:59 schreef twiFight het volgende:
[..]
Niet werken? Niet werken als in: je vindt dat jouw partner niet zo stom moet doen, of niet werken als in: je gaat een andere partner zoeken?
Stel even...een uiterste.quote:Op maandag 28 april 2014 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
Maargoed, heb totaal de behoefte niet om in de telefoon van m'n man te gaan zitten wroeten/lezen, maar als ik in de auto op zijn telefoon een spelletje zit te spelen omdat mijn telefoon leeg is ofzo en er komt een berichtje binnen dan lees ik dat ook gewoon meteen op, zo van "x zegt/vraagt dit en dit" dan is dat ook geen issue, andersom ook niet.
Ik vind werkrelaties anders een vrij goede reden hoorquote:Op maandag 28 april 2014 13:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Tsja, ongeacht wie in de relatie welke mening heeft, als je het met elkaar afspreekt is er niets aan de hand toch? Ik heb bv. een hekel aan de telefoon opnemen als mensen niet voor mij bellen, maar als mijn vriendin graag wil dat ik dat wel doe, dan kan dat gewoon. Niets aan de hand. Daar is hooguit één keer onduidelijkheid over.quote:Op maandag 28 april 2014 13:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Niet werken als in: Ik ben van mezelf niet heel zeker, ik heb momenten dat ik bevestiging nodig heb. Als ik niet bij zijn telefoon in de buurt zou mogen komen, zou ik me zorgen gaan maken, ik betrek dingen nl altijd op mezelf.
En nee mensen, dat houdt dus niet in dat ik zijn telefoon wekelijks doorspit ofzo.
Gelukkig, je bent toch nog wel een beetje normaal.quote:Op maandag 28 april 2014 12:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen problemen mee als ze aan mijn telefoon zit. Ze mag mijn telefoon gebruiken zoals ze wil. Ik heb slechts één eis: mocht ze een sms/e-mailbericht/WhatsApp-bericht/watdanook (communicatie met anderen) willen lezen, wil ik dat ze dat van tevoren aangeeft. En dat komt dan niet omdat ik iets te verbergen heb, maar puur uit respect voor de tegenpartij waarmee ik in gesprek ben. Dat ik met een ander spreekt mag zij weten, maar wat er precies besproken wordt hoeft zij niet te weten/lezen. Geldt ook voor mijn laptop.
Wat betreft wachtwoorden: ook dat deel ik met haar, mocht daar behoefte aan zijn. Meestal/altijd omdat het gemak met zich meebrengt. Verder weet ik dat ik haar kan vertrouwen en dat ze niet zal snuffelen in mijn account. Zo heb ik zelf geen Facebook, en zijn er moment dat ik moet inloggen op Facebook (om een video te bekijken bijvoorbeeld). Wat ik dan doe is inloggen op haar account en daarmee de video bekijken, daarna log ik netjes weer uit. Ik heb tot heden niet de behoefte gehad uit te zoeken wat zij op Facebook uitspookt, met wie ze allemaal praat en wat ze allemaal zegt. Zo weet ik ook de deblokkeercode van haar telefoon, ik weet de PIN van haar bankpas.
Als er iets is dat ik wil weten, dan vraag ik het aan haar. Zo simpel is het.
Jij hebt prive geen relaties? Geen vrienden/familie/kennissen/buren?quote:Op maandag 28 april 2014 13:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
[..]
Ik vind werkrelaties anders een vrij goede reden hoor
Ik las het.quote:Op maandag 28 april 2014 13:08 schreef nikky het volgende:
[..]
Jij hebt prive geen relaties? Geen vrienden/familie/kennissen/buren?
Ik heb het niet over een werktelefoon.
M'n man. Niet m'n vriend. En wij delen dat soort informatie, dat weet iedereen die ons kent. Maar dan alleen met elkaar. Mensen weten ook dat we te vertrouwen zijn en dat soort dingen dan ook écht tussen ons blijven. Maargoed, we hebben eigenlijk geen vriendschappen waarin dat soort 'geheimen' gemaild zouden worden of überhaupt besproken, eigenlijk. En ik ga niet zijn berichten lezen als ik zie dat z'n telefoon knippert. Dan zeg ik "Hé, je telefoon knippert", maar als ik al op die telefoon zit te kloten en er komt een berichtje binnen dan lees ik dat gewoon op. Het enige wat écht geheim zou moeten blijven is een verrassingsfeestje.quote:Op maandag 28 april 2014 13:05 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Stel even...een uiterste.
Iemand stuurt een geheim naar je vriend, dan heb jij dat gelezen.
Bijvoorbeeld iemand stuurt m'n vriendin is zwanger, of iemand stuurt dat hij vreemd is gegaan.
Jij vergeet voor het gemak maar even dat er ook een 3e partij betrokken is en de discussie houdt op bij jou en je vriend.
Ik heb zo vaak mijn mobiel niet bij mequote:Op maandag 28 april 2014 09:58 schreef twiFight het volgende:
Toch vind ik het meer een ouderwetse gewoonte, van toen mobiele telefoons nog niet bestonden. Natuurlijk kan een partner opnemen en zeggen dat je niet beschikbaar bent, maar dan snapt die persoon ook wel als ik de telefoon niet opneem. En met mobiele telefoons zie je wanneer iemand gebeld heeft en kun je terug bellen zodra je tijd hebt.
Niet dat het erg is, maar het is ook wat overbodig, vind ik.
Vind ik in ieder geval een goede conclusiequote:Op maandag 28 april 2014 13:11 schreef LesMiserables het volgende:
Zullen we anders tot de conclusie komen dat relaties en mensen verschillen en sommige het wel prettig vinden en anderen niet ? Niet zo zeer dat het te maken heeft met hoeveel kramp je in je spieren hebt of hoe triest je bent.
Joahquote:Op maandag 28 april 2014 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
M'n man. Niet m'n vriend. En wij delen dat soort informatie, dat weet iedereen die ons kent. Maar dan alleen met elkaar. Mensen weten ook dat we te vertrouwen zijn en dat soort dingen dan ook écht tussen ons blijven. Maargoed, we hebben eigenlijk geen vriendschappen waarin dat soort 'geheimen' gemaild zouden worden of überhaupt besproken, eigenlijk. En ik ga niet zijn berichten lezen als ik zie dat z'n telefoon knippert. Dan zeg ik "Hé, je telefoon knippert", maar als ik al op die telefoon zit te kloten en er komt een berichtje binnen dan lees ik dat gewoon op. Het enige wat écht geheim zou moeten blijven is een verrassingsfeestje.
Waarom wilde je dan meningen weten als je eigenlijk al vond dat iedereen dat voor zich moest bepalen?quote:Op maandag 28 april 2014 13:14 schreef Nicky34 het volgende:
[..]
Vind ik in ieder geval een goede conclusie
quote:
Kij, dát vind ik bijvoorbeeld iets te krampachtig...quote:Op maandag 28 april 2014 13:30 schreef Kper_Norci het volgende:
Naar mijn telefoon kijken is al tikken krijgen, laat staan als ze hem ook nog op gaat nemen
Ik neem op, zeg:'Hoi! Henk is boven, ik loop even naar hem toe. Hoe is het? Ja, met mij ook goed, hier heb je hem' en dat was het dan.quote:Op maandag 28 april 2014 13:32 schreef Hatsl_Flatsl het volgende:
Ik begrijp dat nooit, elkaars telefoon opnemen. Als ik iemand bel, dan wil ik ook die persoon spreken; anders bel ik zijn/haar wederhelft zelf wel op, toch? Zoiets van "Ja, maar Jantje zit te kakken, moet hij je zo even terugbellen?", flikker toch op man. Jantje kan me dat zelf ook wel mededelen als hij daar behoefte aan heeft.
Neem zelf dan ook nooit het toestel van de wederhelft op. Als 'ie dan toch over gaat, kijk ik wie het is en gil ik dat wel even door huis, of zo.
Dus datquote:Op maandag 28 april 2014 13:30 schreef Kper_Norci het volgende:
Naar mijn telefoon kijken is al tikken krijgen, laat staan als ze hem ook nog op gaat nemen
Ik zorg altijd dat mijn telefoon ergens ligt waar de ketting te kort voor is dus in de praktijk komt dit probleem ook niet echt voor bij mij.quote:Op maandag 28 april 2014 13:56 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Dus dat
Ik wil eigenlijk gewoon liever dat mijn vriendin helemaal geen eigen telefoon heeft. Kan ze ook niks achter m'n rug om doen...
Wat moeten vrouwen sws met een telefoonAls je je vriendin een telefoon laat hebben dan vraag je er ook zelf om dat ze vreemd gaat.
Als iemand een geheim smst dan is dat jammer toch voor de smser.quote:Op maandag 28 april 2014 13:05 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Stel even...een uiterste.
Iemand stuurt een geheim naar je vriend, dan heb jij dat gelezen.
Bijvoorbeeld iemand stuurt m'n vriendin is zwanger, of iemand stuurt dat hij vreemd is gegaan.
Jij vergeet voor het gemak maar even dat er ook een 3e partij betrokken is en de discussie houdt op bij jou en je vriend.
Wát?quote:Op maandag 28 april 2014 13:07 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Gelukkig, je bent toch nog wel een beetje normaal.
Denk je nou het onvoorstelbare eens in: dat Fierce je vriendin blijkt te zijnquote:Op maandag 28 april 2014 16:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wát?.
Ik ben het tegenovergestelde van jou; mijn vriendin mag op mijn telefoon, jij zegt dat jouw telefoon van jou is en dat iedereen er maar vanaf moet blijven.
Als je mijn gedrag normaal noemt, wat is jouw gedrag dan?
Even de Lisa die in zijn vriendins telefoon staat opbellen.quote:Op maandag 28 april 2014 17:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Denk je nou het onvoorstelbare eens in: dat Fierce je vriendin blijkt te zijn
Als ik iemand bel en diegene kan niet opnemen, heb ik liever dat zijn/haar vriend(in) opneemt en zegt dat hij onder de douche staat/boodschappen doen is, en me zo terug zal bellen, en dus weet wat ik kan verwachten, dan dat de telefoon 100x over gaat en ik niet weet waarom er niet wordt opgenomen en me misschien af ga vragen of er wat is gebeurd.quote:Op maandag 28 april 2014 11:16 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Haha, dit! Stelletje azijnzeikerds. Ik zou zeggen, opnemen kan als de opnemer de beller kent en jij er uberhaupt iets mee kan. Dus niet als je onder de douche staat of weg bent maar wel als je al op weg bent maar net te laat gaat komen. Het opnemen van elkaars telefoon is helemaal nergens voor nodig als de ander toch niet aan de telefoon kan komen en werkt zelfs alleen maar averechts (je ziet niet de gemiste oproep). Ook in een relatie zijn sommige dingen prive, snap niet dat mensen hier zo moeilijk over doen, vertrouwens issue's much ?
Als degene die je probeert te bereiken dood op de stoep ligt wordt er ook niet opgenomen. Heb dan liever dat zijn/haar vriend(in) even opneemt om me te melden dattie dood is dan dat ik 100x terug bel in de hoop dat 'ie opneemt.quote:Op maandag 28 april 2014 11:23 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Je kunt toch ook gewoon niet opnemen, is de boodschap ook meteen duidelijk dat de gebelde op dat moment geen tijd heeft en het op een ander tijdstip wel kan.
Je regelt toch ook je eigen zaken? Je vriendin zou dan enkel zeggen dat je nu even niet kan opnemen en hem/haar later terug zal bellen. Zodat jij dan gewoon je zaakjes kunt regelen.quote:Op maandag 28 april 2014 11:23 schreef LesMiserables het volgende:
edit;
Het is niet dat we met smaak dan alles door gaan lezen, het is meer dat het gewoon mag en kan als dat handiger uitkomt en meestal wordt dat dan ook door degene van wie die telefoon is gezegd(kijk ff voor me, antwoord ff zus en zo voor me).quote:Op maandag 28 april 2014 12:53 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Whatsapp gesprekken die ik met vrienden heb hoeft ze van mij niet te lezen. En de groep van de "jongens" is sowieso verboden terrein voor vriendinnen is de regel.
Want bij ons kwam het bijv voor dat persoon A zei ik ga geen xtc doen tegen z'n vriendin terwijl hij naar een festival ging. Vervolgens leest de vriendin van persoon B de groep, en zegt weer tegen een andere vriendin en die zegt weer tegen de vriendin van persoon A dat hij het wel had gedaan![]()
Nu is liegen in je relatie sowieso niet goed naar mijn mening maar dat soort taferelen kan je er ook van krijgen.
Alsof iemand anders er rekening mee moet houden dat jij het niet kan handelen als iemand zijn of haar telefoon niet opneemt.quote:Op maandag 28 april 2014 18:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
Als ik iemand bel en diegene kan niet opnemen, heb ik liever dat zijn/haar vriend(in) opneemt en zegt dat hij onder de douche staat/boodschappen doen is, en me zo terug zal bellen, en dus weet wat ik kan verwachten, dan dat de telefoon 100x over gaat en ik niet weet waarom er niet wordt opgenomen en me misschien af ga vragen of er wat is gebeurd.
Al helemaal als het dringend is kan ik er echt niet tegen als er niet op wordt genomen en nergens op gereageerd wordt
Wát een vergelijking, zegquote:Op maandag 28 april 2014 19:14 schreef Kper_Norci het volgende:
What's next, "Oh hai, je stond net onder de douche dus ik heb ook ff je sms'jes gelezen die je in de tussentijd hebt gehad, stond niks bijzonders tussen hoor dus je hoeft ze niet perse terug te lezen." Of "Oh, en toen je even geleden zat te poepen heb ik ook je binnenkomende facebookberichten gelezen en beantwoord, hoef je daar niet meer naar te kijken."
Gewoon afblijven van die telefoon als ie overgaat. Iedereen heeft een mobiel, dus als ik iemand bel verwacht ik ook diegene aan de lijn te krijgen, en niet zijn zelfbenoemde secretaresse. En nee, dat heeft niks met geheimen of vertrouwen te maken, maar gewoon met het feit dat ik ook graag nog iets voor mezelf heb in een relatie. Plus dat ik zelf ook niet zit te wachten op iemand anders aan de telefoon als ik iemand bel.
Slaat ook nergens op deze. Je hebt het blijkbaar niet gesnapt.quote:[..]
Alsof iemand anders er rekening mee moet houden dat jij het niet kan handelen als iemand zijn of haar telefoon niet opneemt.Dat als je gebeld wordt door jou en je neemt na 3 keer overgaan de telefoon op je als eerste hoort: ZO NEEM JE NU PAS OP
Wtf, ik zou dan mijn vriend gewoon inruilen voor eentje die gewoon normaal doet over mijn contacten en ik met een gerust hart mijn telefoon kan laten opnemenquote:Op maandag 28 april 2014 12:09 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee, stel je spreekt af en toe met een ex af ofzo. Geen gekkigheid, maar gewoon voor relevante zaken. Natuurlijk vind je dat als huidige partner niet leuk. Dan kan je het maar beter voor zijn. Ik vind daar niks mis mee, zolang het niet uitkomt. O.a. dat is een reden, maar gelukkig is hij ook niet zo'n claimer dat hij het doet. Gevoelsmatig vind ik het ook een beetje vaag. Zo van 'hallo met de telefoon van Fierce. Ze is even aan het plassen, over 5 minuten kan het wel! Gr. '. Nee hoor.
Nee, ligt niet aan hem. Maar al had ik niet zo'n vriend, dan wil ik alsnog niet dat mensen mijn telefoon opnemen. Ik vind het raar. Dat doe ik zelf wel en als ik even niet kan, bel ik later wel terug.quote:Op maandag 28 april 2014 20:41 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wtf, ik zou dan mijn vriend gewoon inruilen voor eentje die gewoon normaal doet over mijn contacten en ik met een gerust hart mijn telefoon kan laten opnemen
Het hele 'probleem' ligt dan bij je vriend/jouw relatie met je vriend, niet bij het oppakken van de telefoon
En ik vind het raar dat je in een relatie contactnamen moet veranderen in meisjesnamen omdat je vriend moeilijk gaat doen als hij merkt dat je met bepaalde jongens contact hebt.quote:Op maandag 28 april 2014 20:46 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee, ligt niet aan hem. Maar al had ik niet zo'n vriend, dan wil ik alsnog niet dat mensen mijn telefoon opnemen. Ik vind het raar. Dat doe ik zelf wel en als ik even niet kan, bel ik later wel terug.
Helemaal eensquote:Op maandag 28 april 2014 23:54 schreef Moira. het volgende:
[..]
En ik vind het raar dat je in een relatie contactnamen moet veranderen in meisjesnamen omdat je vriend moeilijk gaat doen als hij merkt dat je met bepaalde jongens contact hebt.
Lijkt me een groter probleem dan mensen die de telefoon van hun partner opnemen met het bericht dat hij even niet kan opnemen en later terugbelt.
Dat kan. Contactnamen nog wel. Moeilijk doen nog wel. Mooie aannames, maar onterecht en onjuist. Het gaat verder niet om mij. Ik vind het niet prettig als iemand anders mijn telefoon opneemt. Als ik word gebeld en ik neem niet op, is het voor de beller duidelijk dat ik op dat moment niet kan communiceren.quote:Op maandag 28 april 2014 23:54 schreef Moira. het volgende:
[..]
En ik vind het raar dat je in een relatie contactnamen moet veranderen in meisjesnamen omdat je vriend moeilijk gaat doen als hij merkt dat je met bepaalde jongens contact hebt.
Lijkt me een groter probleem dan mensen die de telefoon van hun partner opnemen met het bericht dat hij even niet kan opnemen en later terugbelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |