abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 april 2014 @ 15:57:11 #1
401956 _Dido_
Remember me!
pi_139306100
quote:
Het downloaden van films, muziek en ander auteursrechtelijk beschermd materiaal is per direct verboden. Dat is het gevolg van de uitspraak van het Europese Hof van Justitie dat Nederland een downloadverbod moet invoeren, laat staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven (VVD) donderdag weten.

De wet hoeft niet te worden aangepast, laat een woordvoerder van Teeven weten. Controle op de naleving is geen taak van de overheid, maar van de auteursrechtenorganisaties zoals Stichting Brein, aldus de zegsman.

Teeven gaat wel de zogeheten thuiskopieheffing aanpassen, waar de rechtszaak bij het EU-hof om draaide. Die is mede bedoeld als compensatie voor de gederfde inkomsten van artiesten door van het downloaden van films en muziek, wat tot op heden niet verboden was in Nederland.
bron
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zondag 27 april 2014 @ 15:57:50 #2
401956 _Dido_
Remember me!
pi_139306132
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 09:11 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee, VPN werkt als virtueel netwerk ( vandaar de naam ), dus al je verkeer loopt automatisch via de VPN. Zet je client aan, en surf naar www.watismijnip.nl. Dan zie je of het werkt.
Ja, thanks, ik haalde twee dingen door elkaar. Dacht dat je naast je VPN ook nog een proxy moest instellen, maar proxy is alleen voor als je alleen je torrentverkeer wilt afschermen.

Heb het gecheckt en ik zit blijkbaar in de VS nu, dus prima 8-)
And eternity in an hour.
  zondag 27 april 2014 @ 16:02:27 #3
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_139306368
Ik ga lekker door. Zie die klapjosti's wel verschijnen. Films en zo kijk ik ook wel in de bios. Maar wil wel gewoon mijn programma's uit de uk en usa volgen. :D
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  zondag 27 april 2014 @ 16:07:01 #4
401956 _Dido_
Remember me!
pi_139306611
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 16:02 schreef awiebo het volgende:
Ik ga lekker door. Zie die klapjosti's wel verschijnen. Films en zo kijk ik ook wel in de bios. Maar wil wel gewoon mijn programma's uit de uk en usa volgen. :D
Tja, better safe than sorry hier. Bovendien is dit niet mijn eigen internetverbinding en ik zou het lullig vinden als iemand anders een brief krijgt vanwege wat ik doe :')

Ik hoop dat er snel een goed betaald alternatief komt. Dat je per episode kunt betalen en dan gewoon online kunt kijken. Dan sta ik vooraan :Y Als ik nu GoT wil kijken heb ik geen andere keus dan wachten op de dvd, Netflix of tot het in NL wordt uitgezonden. Ik heb geen kabel, kan dus geen HBO-abo nemen en dat ga ik ook niet doen voor een of twee series, terwijl de andere series die ik volg van andere maatschappijen zijn. Ik zie ook geen zender voor series komen, want dan loopt bijv. HBO inkomsten mis, dus betalen per ep of per seizoen lijkt me een goede oplossing.
And eternity in an hour.
  zondag 27 april 2014 @ 16:15:57 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_139307047
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 15:57 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Heb het gecheckt en ik zit blijkbaar in de VS nu, dus prima 8-)
maakt dat nog uit dan welke VPN endpoint je gebruikt? Voor torrents misschien?
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 27 april 2014 @ 16:17:30 #6
401956 _Dido_
Remember me!
pi_139307136
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 16:15 schreef Gunner het volgende:

[..]

maakt dat nog uit dan welke VPN endpoint je gebruikt? Voor torrents misschien?
Goeie vraag, ik weet het eigenlijk niet. Als je een voor Europeanen geblokkeerde Amerikaanse site wilt bezoeken, moet je wel een Amerikaanse server ingesteld hebben natuurlijk, maar of het qua torrents wat uitmaakt?
And eternity in an hour.
  zondag 27 april 2014 @ 16:52:14 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_139308741
Privateinternetaccess claimt niet te loggen aan welke gebruikers welke ip-adressen gekoppeld worden....

Lijkt me dus meer voor gelokaliseerde content....
Where law ends, tyrrany begins.
pi_139310709
quote:
11s.gif Op zondag 27 april 2014 15:37 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Omdat het systeem faalt als er maar een klein deel wordt gepakt. Als ze gewoon bij wijze van spreke bij de providers de mensen filteren die de top 10 torrentsites meer dan 4x hebben bezocht in de laatste 2 maanden, pakken ze een groot deel van de downloaders. Als ze de helft laten schieten is dat niet de wet navolgen. Da's net als een groep moordenaars moordend tegenkomen, en 50% oppakken.
Moord is strafrecht, dat is alweer heel iets anders.

Dit is civielrechtelijk, een zaak tussen twee (rechts)personen. De overheid heeft er niks mee te maken.

Iedereen mag zelf bepalen of en wie hij dagvaardt voor een schadevergoeding, wie hij schikkingen aanbiedt, etc.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  Donald Duck held zondag 27 april 2014 @ 17:54:50 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_139310841
Ze kunnen ook gaan doen zoals het in Duitsland gaat.
Houders van geschonden auteursrechten schakelen advocatenbureau's in die directe schikkingen aanbieden aan illegale downloaders. Gaan die er niet op in, dan pas volgt een gang naar de rechter. De dreiging daarvan is vaak al genoeg om ze te laten betalen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_139311039
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze kunnen ook gaan doen zoals het in Duitsland gaat.
Houders van geschonden auteursrechten schakelen advocatenbureau's in die directe schikkingen aanbieden aan illegale downloaders. Gaan die er niet op in, dan pas volgt een gang naar de rechter. De dreiging daarvan is vaak al genoeg om ze te laten betalen.
Dat is exact wat BREIN doet inderdaad.
'And I called your name,
pi_139313114
quote:
Ja dat begrijp ik wel. De dingen die ik wil zien op uitzending gemist uit Engeland zitten dan weer achter een landen-restrictie. Ze zijn dus openbaar te bekijken en te downloaden, maar alleen binnen UK.
Op nieuwsgroepen staat een deel van die programma's die ik wil zien wel.
pi_139331463
Al dat jankerige gemier over vpn's, ga gewoon downloaden zonder al die anonimisering schijtzooi, dit is Nederland weetjewel. Tim Entertainmentindustriehoer komt heus niet bij je aanbellen.
pi_139351562
quote:
Op maandag 28 april 2014 09:05 schreef Broadway het volgende:
Al dat jankerige gemier over vpn's, ga gewoon downloaden zonder al die anonimisering schijtzooi, dit is Nederland weetjewel. Tim Entertainmentindustriehoer komt heus niet bij je aanbellen.
Dat dacht een stelletje ondertitelaars een tijdje geleden ook. _O-
pi_139352099
quote:
6s.gif Op maandag 28 april 2014 20:17 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dat dacht een stelletje ondertitelaars een tijdje geleden ook. _O-
Hebben die nou geschikt voor die 1500eu eigenlijk?
'And I called your name,
pi_139352188
quote:
Op maandag 28 april 2014 20:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Hebben die nou geschikt voor die 1500eu eigenlijk?
Het laatste wat ik ervan begrepen heb is dat er genoeg geld ingezameld was om een advocaat in de arm te nemen. Geen idee of ze dat ook daadwerkelijk doorgezet hebben.
pi_139365551
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 16:52 schreef Gunner het volgende:
Privateinternetaccess claimt niet te loggen aan welke gebruikers welke ip-adressen gekoppeld worden....

Lijkt me dus meer voor gelokaliseerde content....
Hmmmm. En in hoeverre nu je toch dit zo aankaart is PIA (privateinternetaccess) beter dan Ghost?
Is de verbinding om je content binnen te halen sneller als in "uren sneller" o.i.d?

Ik heb zo links en rechts gehoord dat het binnenhalen van bepaalde films die bij wijze van normaliter binnen een uur of zo plaatsvinden met zo een VPN verbinding (uitgaande dat je een abonnement hebt afgesloten) een uur of 10 dan duurt. Rete traag dus.

En...ik zie iedereen nu heel spastisch praten over 'andere' verbindingen nu het verbod er is (sinds welke datum?) maar je denkt toch niet dat je hier Amerikaanse toestanden krijgt van SWAT teams die je huis bestormen omdat je illegaal wat films download? Daarmee bedoel ik dus dat als jij bij wijze van 1 film per 3 weken o.i.d. download je echt geen boete o.i.d krijgt of dat men je gaat aanpakken... :{

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2014 09:20:25 ]
pi_139365919
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 09:16 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Hmmmm. En in hoeverre nu je toch dit zo aankaart is PIA (privateinternetaccess) beter dan Ghost?
Is de verbinding om je content binnen te halen sneller als in "uren sneller" o.i.d?

Ik heb zo links en rechts gehoord dat het binnenhalen van bepaalde films die bij wijze van normaliter binnen een uur of zo plaatsvinden met zo een VPN verbinding (uitgaande dat je een abonnement hebt afgesloten) een uur of 10 dan duurt. Rete traag dus.

En...ik zie iedereen nu heel spastisch praten over 'andere' verbindingen nu het verbod er is (sinds welke datum?) maar je denkt toch niet dat je hier Amerikaanse toestanden krijgt van SWAT teams die je huis bestormen omdat je illegaal wat films download? Daarmee bedoel ik dus dat als jij bij wijze van 1 film per 3 weken o.i.d. download je echt geen boete o.i.d krijgt of dat men je gaat aanpakken... :{
ik denk dat ze zelfs geen moeite doen als je 2x per week een film download
pi_139366460
quote:
Ik ga lekker door. Zie die klapjosti's wel verschijnen.
pi_139367433
Is inmiddels al bekend met hoeveel de thuiskopieheffing omlaag gaat ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_139368347
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 10:51 schreef Aanstootgevend het volgende:
Is inmiddels al bekend met hoeveel de thuiskopieheffing omlaag gaat ?
Vooralsnog nog helemaal niks. :(
Ik mocht gisteren gewoon ¤6,05 extra aftikken toen ik een telefoon ging kopen. }:|
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:29:00 #21
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_139368429
Je krijgt geen brief van je provider? Het is dat ik het hier lees...
Dit, dus.
pi_139368679
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 09:41 schreef mschol het volgende:
Ik denk dat ze zelfs geen moeite doen als je 2x per week een film downloadt.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook niet.
Maar áls ze dat wel doen kunnen de -spreekwoordelijke- rapen wel érg zuur zijn.
Ja, ik weet het; contaminatie dit, dat. Normaal gesproken zijn de vruchten gaar.

Daarom neem ik liever het zekere voor het onzekere.
Voor die knaak en een bos konthaar die een VPN-verbinding me maandelijks kost loop ik dat risico liever niet.
pi_139368768
quote:
Op dinsdag 29 april 2014 09:16 schreef Iwanius het volgende:

En...ik zie iedereen nu heel spastisch praten over 'andere' verbindingen nu het verbod er is (sinds welke datum?) maar je denkt toch niet dat je hier Amerikaanse toestanden krijgt van SWAT teams die je huis bestormen omdat je illegaal wat films download? Daarmee bedoel ik dus dat als jij bij wijze van 1 film per 3 weken o.i.d. downloadt je echt geen boete o.i.d krijgt of dat men je gaat aanpakken... :{
Daar heb je helemaal gelijk in.
In Duitsland gebeurt dit immers ook niet. Of in Frankrijk...of het VK.
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:49:48 #24
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_139377404
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 09:16 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik kan met PIA gewoon de volledige bandbreedte van m'n ISP gebruiken.
En er is nog ruimte, want als ik (met m'n 60mbit-lijntje) een speedtest doe via de VPN haal ik de 150mbit. Dat is denk ik ook het grote verschil met de gratis aanbieders.
pi_139377541
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:49 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik kan met PIA gewoon de volledige bandbreedte van m'n ISP gebruiken.
En er is nog ruimte, want als ik (met m'n 60mbit-lijntje) een speedtest doe via de VPN haal ik de 150mbit. Dat is denk ik ook het grote verschil met de gratis aanbieders.
Hoe kan je met een speedtest een hogere bandbreedte hebben dan je provider levert? :?
'And I called your name,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')