bronquote:Het downloaden van films, muziek en ander auteursrechtelijk beschermd materiaal is per direct verboden. Dat is het gevolg van de uitspraak van het Europese Hof van Justitie dat Nederland een downloadverbod moet invoeren, laat staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven (VVD) donderdag weten.
De wet hoeft niet te worden aangepast, laat een woordvoerder van Teeven weten. Controle op de naleving is geen taak van de overheid, maar van de auteursrechtenorganisaties zoals Stichting Brein, aldus de zegsman.
Teeven gaat wel de zogeheten thuiskopieheffing aanpassen, waar de rechtszaak bij het EU-hof om draaide. Die is mede bedoeld als compensatie voor de gederfde inkomsten van artiesten door van het downloaden van films en muziek, wat tot op heden niet verboden was in Nederland.
Ja, thanks, ik haalde twee dingen door elkaar. Dacht dat je naast je VPN ook nog een proxy moest instellen, maar proxy is alleen voor als je alleen je torrentverkeer wilt afschermen.quote:Op zondag 27 april 2014 09:11 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, VPN werkt als virtueel netwerk ( vandaar de naam ), dus al je verkeer loopt automatisch via de VPN. Zet je client aan, en surf naar www.watismijnip.nl. Dan zie je of het werkt.
Tja, better safe than sorry hier. Bovendien is dit niet mijn eigen internetverbinding en ik zou het lullig vinden als iemand anders een brief krijgt vanwege wat ik doequote:Op zondag 27 april 2014 16:02 schreef awiebo het volgende:
Ik ga lekker door. Zie die klapjosti's wel verschijnen. Films en zo kijk ik ook wel in de bios. Maar wil wel gewoon mijn programma's uit de uk en usa volgen.
maakt dat nog uit dan welke VPN endpoint je gebruikt? Voor torrents misschien?quote:Op zondag 27 april 2014 15:57 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Heb het gecheckt en ik zit blijkbaar in de VS nu, dus prima
Goeie vraag, ik weet het eigenlijk niet. Als je een voor Europeanen geblokkeerde Amerikaanse site wilt bezoeken, moet je wel een Amerikaanse server ingesteld hebben natuurlijk, maar of het qua torrents wat uitmaakt?quote:Op zondag 27 april 2014 16:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
maakt dat nog uit dan welke VPN endpoint je gebruikt? Voor torrents misschien?
Moord is strafrecht, dat is alweer heel iets anders.quote:Op zondag 27 april 2014 15:37 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Omdat het systeem faalt als er maar een klein deel wordt gepakt. Als ze gewoon bij wijze van spreke bij de providers de mensen filteren die de top 10 torrentsites meer dan 4x hebben bezocht in de laatste 2 maanden, pakken ze een groot deel van de downloaders. Als ze de helft laten schieten is dat niet de wet navolgen. Da's net als een groep moordenaars moordend tegenkomen, en 50% oppakken.
Dat is exact wat BREIN doet inderdaad.quote:Op zondag 27 april 2014 17:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze kunnen ook gaan doen zoals het in Duitsland gaat.
Houders van geschonden auteursrechten schakelen advocatenbureau's in die directe schikkingen aanbieden aan illegale downloaders. Gaan die er niet op in, dan pas volgt een gang naar de rechter. De dreiging daarvan is vaak al genoeg om ze te laten betalen.
Ja dat begrijp ik wel. De dingen die ik wil zien op uitzending gemist uit Engeland zitten dan weer achter een landen-restrictie. Ze zijn dus openbaar te bekijken en te downloaden, maar alleen binnen UK.quote:Op zondag 27 april 2014 16:02 schreef awiebo het volgende:
Ik ga lekker door. Zie die klapjosti's wel verschijnen. Films en zo kijk ik ook wel in de bios. Maar wil wel gewoon mijn programma's uit de uk en usa volgen.
Dat dacht een stelletje ondertitelaars een tijdje geleden ook.quote:Op maandag 28 april 2014 09:05 schreef Broadway het volgende:
Al dat jankerige gemier over vpn's, ga gewoon downloaden zonder al die anonimisering schijtzooi, dit is Nederland weetjewel. Tim Entertainmentindustriehoer komt heus niet bij je aanbellen.
Hebben die nou geschikt voor die 1500eu eigenlijk?quote:Op maandag 28 april 2014 20:17 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat dacht een stelletje ondertitelaars een tijdje geleden ook.
Het laatste wat ik ervan begrepen heb is dat er genoeg geld ingezameld was om een advocaat in de arm te nemen. Geen idee of ze dat ook daadwerkelijk doorgezet hebben.quote:Op maandag 28 april 2014 20:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Hebben die nou geschikt voor die 1500eu eigenlijk?
Hmmmm. En in hoeverre nu je toch dit zo aankaart is PIA (privateinternetaccess) beter dan Ghost?quote:Op zondag 27 april 2014 16:52 schreef Gunner het volgende:
Privateinternetaccess claimt niet te loggen aan welke gebruikers welke ip-adressen gekoppeld worden....
Lijkt me dus meer voor gelokaliseerde content....
ik denk dat ze zelfs geen moeite doen als je 2x per week een film downloadquote:Op dinsdag 29 april 2014 09:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Hmmmm. En in hoeverre nu je toch dit zo aankaart is PIA (privateinternetaccess) beter dan Ghost?
Is de verbinding om je content binnen te halen sneller als in "uren sneller" o.i.d?
Ik heb zo links en rechts gehoord dat het binnenhalen van bepaalde films die bij wijze van normaliter binnen een uur of zo plaatsvinden met zo een VPN verbinding (uitgaande dat je een abonnement hebt afgesloten) een uur of 10 dan duurt. Rete traag dus.
En...ik zie iedereen nu heel spastisch praten over 'andere' verbindingen nu het verbod er is (sinds welke datum?) maar je denkt toch niet dat je hier Amerikaanse toestanden krijgt van SWAT teams die je huis bestormen omdat je illegaal wat films download? Daarmee bedoel ik dus dat als jij bij wijze van 1 film per 3 weken o.i.d. download je echt geen boete o.i.d krijgt of dat men je gaat aanpakken...![]()
quote:Op zondag 27 april 2014 16:02 schreef awiebo het volgende:
Ik ga lekker door. Zie die klapjosti's wel verschijnen.
Vooralsnog nog helemaal niks.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:51 schreef Aanstootgevend het volgende:
Is inmiddels al bekend met hoeveel de thuiskopieheffing omlaag gaat ?
Dat denk ik eerlijk gezegd ook niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 09:41 schreef mschol het volgende:
Ik denk dat ze zelfs geen moeite doen als je 2x per week een film downloadt.
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op dinsdag 29 april 2014 09:16 schreef Iwanius het volgende:
Hmmmm. En in hoeverre nu je toch dit zo aankaart is PIA (privateinternetaccess) beter dan Ghost?
Is de verbinding om je content binnen te halen sneller als in "uren sneller" o.i.d?
Ik heb zo links en rechts gehoord dat het binnenhalen van bepaalde films die bij wijze van normaliter binnen een uur of zo plaatsvinden met zo een VPN verbinding (uitgaande dat je een abonnement hebt afgesloten) een uur of 10 dan duurt. Rete traag dus.
En...ik zie iedereen nu heel spastisch praten over 'andere' verbindingen nu het verbod er is (sinds welke datum?) maar je denkt toch niet dat je hier Amerikaanse toestanden krijgt van SWAT teams die je huis bestormen omdat je illegaal wat films download? Daarmee bedoel ik dus dat als jij bij wijze van 1 film per 3 weken o.i.d. downloadt je echt geen boete o.i.d krijgt of dat men je gaat aanpakken...![]()
Ik kan met PIA gewoon de volledige bandbreedte van m'n ISP gebruiken.quote:Op dinsdag 29 april 2014 09:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En...ik zie iedereen nu heel spastisch praten over 'andere' verbindingen nu het verbod er is (sinds welke datum?) maar je denkt toch niet dat je hier Amerikaanse toestanden krijgt van SWAT teams die je huis bestormen omdat je illegaal wat films download? Daarmee bedoel ik dus dat als jij bij wijze van 1 film per 3 weken o.i.d. download je echt geen boete o.i.d krijgt of dat men je gaat aanpakken...![]()
Hoe kan je met een speedtest een hogere bandbreedte hebben dan je provider levert?quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:49 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik kan met PIA gewoon de volledige bandbreedte van m'n ISP gebruiken.
En er is nog ruimte, want als ik (met m'n 60mbit-lijntje) een speedtest doe via de VPN haal ik de 150mbit. Dat is denk ik ook het grote verschil met de gratis aanbieders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |