Oh jouw prul ook? Ruk he?quote:Op zondag 27 april 2014 13:45 schreef Limone het volgende:
O shit Mo! Dan valt het hier nog wel mee. Zit het zo op z'n hele lichaam? M. Heeft het vooral in de luier area...
Ja, vooral ruk omdat ze voor hun eerste jaar minder antistoffen aanmaken. De kans is groot dat ze het nog een keer krijgen. ALLES voor niets.quote:Op zondag 27 april 2014 16:13 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Oh jouw prul ook? Ruk he?
Hier helaas vooral hoofd getroffen. De rest heeft ze ook hoor, don't get me wrong, maar hoofd ie echt ontelbaar
Temp geen idee. Was even met Sjaak op stap. Vent bleef thuis want constipatie dienst. Toen begon Jaap te huilen. Logisch. Want fles tijd. Maar vent had al zonder te tempen een PCM er in gestopt. Omdat ie ook zo zat te kriebelen. Maar hij ligt nu op me te wapperen. En voelt wel warm
De oudste heeft het twee keer gehad hier, maar de tweede keer was echt peanuts vergeleken bij de eerste keer. Houd moed!quote:Op zondag 27 april 2014 16:27 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja, vooral ruk omdat ze voor hun eerste jaar minder antistoffen aanmaken. De kans is groot dat ze het nog een keer krijgen. ALLES voor niets.En ik ben bang voor littekens. Oppervlakkig he?
![]()
![]()
Nou, hopelijk ben je snel over het hoogtepunt heen. Hier beginnen ze al behoorlijk in te drogen..
Met mijzelf gaat het eigenlijk wel goedquote:Op zondag 27 april 2014 15:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hoe gaat het met jou? Is het feit dat je nu ineens mama van twee bent een beetje geland? En krijgen je meisjes nog steeds bv?
Maar werkt het wel?quote:Op zondag 27 april 2014 16:14 schreef DJMomo het volgende:
Ik ben vwb krampjes uiteindelijk over gegaan op omneo met sab simplex. Die laatste bouwen we nu af. En na de vakantie wil ik ook van de omneo proberen af te komen. Dat spul verstopt continu en het stinkt.
Met al mijn getrubbel vind ik vrouwen die achter hun keus staan juist heel sterkquote:Op zondag 27 april 2014 18:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat klink je helemaal verliefd.![]()
Ik ben best een beetje jaloers op je bv, ook al is het niet volledig. Ik was van plan om het bij ons 2e kindje te proberen, maar ik durfde het nu niet aan omdat het een tweeling werd. En ik zag mezelf niet hele dagen en nachten zitten voeden. Het leek me in combinatie met schoolgaande peuter echt teveel gedoe.Maar nu zal ik het dus nooit meegemaakt hebben. Het is niet dat ik nu heel erg spijt heb van mijn keuze, maar ergens diep in mijn hart had ik het wel willen proberen.
Oh Dot, als infacol niet mag, dan Cinababy van VSM misschien? Geen idee of dat wel mag hoor. En niet om je gelijk te ontmoedigen maar Cinababy werkte 4 jaar terug bij L. niet, dus dat hebben we nu nieteens geprobeerd.
Gelukkig sta ik wel achter mijn keuze ja. En ik ben eigenlijk ook niet zo'n oermoeder die continue met het kind/kinderen samen wil zijn. Ik heb best al wat dingen ondernomen zonder de jongens en dat zou anders een stuk minder makkelijk zijn geweest. Maar als ik dan foto's en verhalen lees in het BV topic (ja ik lurk daarquote:Op zondag 27 april 2014 18:17 schreef Dot. het volgende:
[..]
Met al mijn getrubbel vind ik vrouwen die achter hun keus staan juist heel sterk![]()
Ik geloof nooit zo in homeopathieWe hebben morgen de afspraak met de cb arts, dan zal ik het eens vragen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 27 april 2014 20:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Gelukkig sta ik wel achter mijn keuze ja. En ik ben eigenlijk ook niet zo'n oermoeder die continue met het kind/kinderen samen wil zijn. Ik heb best al wat dingen ondernomen zonder de jongens en dat zou anders een stuk minder makkelijk zijn geweest. Maar als ik dan foto's en verhalen lees in het BV topic (ja ik lurk daar) vind ik het stiekem toch een klein beetje jammer.
Ik geloof ook niet zo in homeopathie hoor, zeker niet na de ervaringen die we ermee hebben. Eigenlijk alles wat we hebben gebruikt van VSM werkte bij L niet.Wie weet mag het middel wat Momo opperde wel bij reflux. En misschien hebben ze bij het CB nog andere tips.
En ik doe nog even een fotospam van mijn vriendjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Fijn dat het zo goed werkte! Hopelijk blijkt het idd niet meer nodigquote:Op zondag 27 april 2014 21:30 schreef DJMomo het volgende:
Sja. Hier ook gevoelens van "had ik maar meer dan nog niet eens twee weken bv gegeven wellicht had ie nu dan geen pokken gehad". Ook bij de krampn dacht ik wel even van shit wat een gerotzooid met speen, fles, voeding etc. Maar er is weinig aan te doen....
Na de overstap op omneo ging het redelijk vlot beter. Dot. Had bij 2m bezoek op cb nog grote twijfels. Toen was ie net een week over op omneo. Zelfs afgesproken om de week later nog contact te hebben. In de tussentijd moest ik bij houden hoe lang hij huilde. Wanneer hij huilde etc. Daar in t weekend al mee gestopt omdat er niets meer te melden viel
As dinsdag de magische 12w grenzen, dan zouden de darmpjes toch wel volledig uitgerijpt moeten zijn. Over twee weken gaan we Midweek weg. Geen zin om dan twee bussen voeding mee te nemen. Dus we stappen de week erna maar over.
quote:Op zondag 27 april 2014 22:32 schreef Moppert het volgende:
Leuke foto's Nikki![]()
Mijn R. heeft een giechelfunctieals ik zijn voetje kietel dan gaat hij giechelen
![]()
Ik vond het net doodeng!quote:
Ha nou daar zou ik echt pissig van worden. Even samen overleggen is niet zo gek toch zeker neit als het niet op de datum zelf is.quote:Op maandag 28 april 2014 08:12 schreef Franny_G het volgende:
Het is niet hun trouwdag maar het kwam beter uit. "Ja, ik dacht, ik zeg het maar, dan kun je er rekening mee houden".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
quote:Op maandag 28 april 2014 09:09 schreef Moppert het volgende:
Ze zeggen altijd dat wij het niet doen als de rest en wij het niet doen zoals anderen in de buurt ouders zijn en dat wij dus vantevoren dingen moeten vertellen dan kunnen ze er rekening mee houden want als ze dingen niet weten kunnen ze het niet accepteren. Want onze keuze's zijn raar.wat stom moppert! Ik vind jullie tof, zoals ik jullie over vind komen. Manier van opvoeden e.d.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier verwacht ik ook nog wel wat stubbelingen, helaas.
Franny ik merk ook dat ik heftiger reageer. Zo zei schoonmoeder + haar zus dat het vast darmkrampjes waren en dat J daarom zo huilde. Ik werd bijna kwaad het lijkt wel of ze niet willen begrijpen dat hij reflux heeft en dat ik hem daarom veel in de doek e.d heb.
Sowieso moet ik hem ook maar gewoon in z'n wiegje leggen op zijn eigen kamer (hij ligt bij ons) en laten huilen ook als hij hysterisch is. Tja en maar opdringen dat J daar moet gaan logeren anders Kent hij zijn oma straks niet.
Zucht♥ J & S
quote:Op maandag 28 april 2014 09:32 schreef Moppert het volgende:
![]()
Balen dat ze bij jullie ook al beginnen.
Het meest kwetsende vond ik dat mijn schoonmoeder na 8 dagen zei dat mijn herstel wel erg lang duurde en niet begreep waarom ik nog zo in de kreukels lag..
Hier ook een baby die graag zijn eigen hand (liefst duim, maar nog onvoldoende coördinatie daarvoor) in zijn mondje wil. Soms word ik wakker van extreem hard duimgesabbel naast me, ik vind het idd wel lastiger daardoor om 'ha lekker duimpie' te onderscheiden van 'hongerrrrrrrrr' maar laat hem meestal maar gaan, bij honger geeft hij ook nog andere signalenquote:Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef klaprooss het volgende:
Trouwens het opeten van een vuist.. Vooral in de doek? Is dat herkenbaar. Hij heeft echt voldoende gegeten.
Ik had een hele lieve gevonden. Jonge meid. Zelf moeder van zés kinderen.quote:Op maandag 28 april 2014 16:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb net een mailtje gestuurd naar een osteopaat. Ik ben benieuwd of en hoe snel we daar terecht kunnen. Eens kijken of het gekke geknor van T ergens door komt of dat hij gewoon een knorrepot is.
Ieuw...quote:Op maandag 28 april 2014 20:25 schreef GotC het volgende:
Ik zag trouwens dit bij de drogist staan?![]()
[ afbeelding ]
Je wordt dus nog geacht het op je gezicht te smeren ookquote:Uden, 04 Augustus 2009 /EZPress/ - Cosmeticamerk Sur Plus brengt Placenta Crème op de markt. Met de introductie van het middel breekt een nieuw tijdperk aan op het gebied van
gezichtsverzorging. In de crème is een extract van schapenplacenta verwerkt, dat de huidstructuur verbetert en daardoor een verjongend effect heeft.
Ik krijg helemaal kippenvel van dit stukje...quote:Op maandag 28 april 2014 19:12 schreef L-E het volgende:
Desalniettemin: we sluiten het heftigste jaar van ons leven af. FOK heeft enorm met ons mee geleefd, dus vanuit hier heel veel dank voor al dat meeleven, de wijze woorden, de oprechte steun, de praktische hulp, de spiegel die soms nodig was, het bondgenootschap waar ik soms zo veel aan had, ik vind jullie zo verschrikkelijk lief, ik heb zo veel gehad aan dit topic en ook aan Z&G toendertijd, duizendmaal dank!
quote:Op maandag 28 april 2014 19:12 schreef L-E het volgende:
Ik kom nog even officieel afscheid nemen hier. Afgelopen donderdag werd Sticker 1 jaar, dat hebben we met ons vieren groots gevierd. Ik had een babyvriendelijke taart gemaakt, hij kreeg kado's, we hebben voor hem gezongen, en aan het eind van de dag was hij ziekNu nog trouwens, maar dat komt goed natuurlijk!
Desalniettemin: we sluiten het heftigste jaar van ons leven af. FOK heeft enorm met ons mee geleefd, dus vanuit hier heel veel dank voor al dat meeleven, de wijze woorden, de oprechte steun, de praktische hulp, de spiegel die soms nodig was, het bondgenootschap waar ik soms zo veel aan had, ik vind jullie zo verschrikkelijk lief, ik heb zo veel gehad aan dit topic en ook aan Z&G toendertijd, duizendmaal dank!
Het was een hell of a ride, maar ik zou het zonder nadenken zo weer doen. Omdat Sticker.
Spoiler niet quoten please
Jawel! Maar die voorbereiding was, zeg maar, niet geheel compleetquote:
Ach, wat sneu hè. Hier ligt er nu ook zo'n kereltje op m'n schootquote:Op dinsdag 29 april 2014 08:35 schreef Kimpossible het volgende:
Dot wat goed!
Hier na een berg rotdagen en nachten ook een goede nacht gehad! Meisje is zoo verdrietig en moeilijk geweest van die stomme reflux dat het huilen ook mij meer nader heeft gestaan dan het lachen.. Je wilt zoo graag iets doen om de pijn en het ongemak weg te nemen, maar dat kan gewoon niet. En dat je het dan voor elkaar krijgt om d'r in het huilen een paar tellen rustig te krijgen en dat ze je dan aankijkt met van die dikke tranen en dat je dan dat mondje terug in huilstandpruilip ziet zakken en dat het dan weer van voor af aan begint![]()
![]()
Maar hee, vanochtend had ik zowaar een lachend meisje op de commode! Op naar een goede dag
Hallo Sylver_! Hoe is het met jouw guppie?quote:
Ik hoor het al! Een mooi verhaal voor later!quote:Op maandag 28 april 2014 23:22 schreef Spirit82 het volgende:
Het was heerlijk weer, maar de airco in rome mag pas vanaf eind mei aan en de ramen van het hotel konden niet open. Isa was nogal van slag dus we aten elke avond in het hotel... In het donker op onze kamer terwijl Isa lag te snurkenDe keuken ging pas om 7 uur open
Fijn Dot! En ik las dat je ook weer zen-met-borstvoeding bent! Klinkt alsof je weer opkrabbelt!quote:Op dinsdag 29 april 2014 02:58 schreef Dot. het volgende:
Mijn baby heeft 5,5 uur voor het laatst gedronkenEn nu werd hij net wakker en ik heb in m'n slaapdronken automatisme z'n speen gegeven en hij slaapt door! Ik ga hem toch maar even wakker maken denk ik
Maaaarrrr, wel dus even 3 uur slaap gehad ofzo
![]()
Spirit, dat klinkt als een avontuurlijke vakantieHeb je het wel leuk gehad op zich?
Hehehe dat hoort er stiekem toch ook een beetje bij. (zeker bij een eerste kind dat je heel lui nog in je pyama kan blijven zitten en niet buiten komt af en toe )quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:30 schreef Dot. het volgende:
Ik ben voor het eerst een ochtend alleen met Stippie, dus ik zit nog in mijn pyjama Ik ben best verwend met een thuiswerkende flexibele papa
quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:16 schreef Kimpossible het volgende:
Ja doei. Wil ik wen typo weghalen, is ineens m'n hele post leeg? Dafuq. Laat dan maar doen hoorhet was gezeur over hoe de omgeving reflux onderschat, want alle kindjes spugen toch, en blaat. Te veel om nóg een keer mobiel te doen.
Lief dat je het vraagt! met quote alertquote:Op dinsdag 29 april 2014 09:19 schreef Limone het volgende:
[..]
Hallo Sylver_! Hoe is het met jouw guppie?
quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:10 schreef Kimpossible het volgende:
Hier nog geen medicijnen nee, Cwen! We mogen donderdag weer naar de kinderarts. En ohh, je moppie
Moppert, r. Ook reflux joh? Dat wist ik niet! Zo vaak voeden lijkt me inderdaad heel taai..
Ik had het er gisteren met klap nog over dat het voor buitenstaanders zo lastig te begrijpen is, reflux. Qua hoe rot het is voor een kleintje, maar ook qua hoe taai het is voor papa en mama. Als ik het vertel (vaak met een vrij rustig kindje in de doek) dan krijg je vooral van dieblikken, gevolgd door een 'oh ja, reflux.. Ja, ze spugen weleens he, die kleintjes'. Of van vrienden als je even in wat onrustiger vaarwater zit 'oh, nog steeds last van reflux dan?' Uh, ja, alsof het weggaat.
Ik vind het al keistom als vriend roept 'jeetje wat is ze dan vervelend vandaag'. Dan denk ik![]()
ze is niet vervelend pannenkoek, ze heeft veel last vandaag
Einde refluxranttot dusver is ze vandaag vrij vrolijk en rustig
En had ik al gezegd dat ze zo leuk is?
Het is gelukt! Meneer sliep, dus heb hem overgeheveld naar z'n ledikantje en de babyfoon mee de badkamer in genomenquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:04 schreef Moppert het volgende:
[..]
Hehehe dat hoort er stiekem toch ook een beetje bij. (zeker bij een eerste kind dat je heel lui nog in je pyama kan blijven zitten en niet buiten komt af en toe )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
Ohja? Waar dan?quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:03 schreef Moppert het volgende:
Jip en janneke is best gemeen en onvriendelijk af en toe.
Dat was mij als kind niet opgevallen maar nu gaan mijn tenen echt krommen bij veel verhaaltjes.
Moet ik het boek even opzoeken maar ze zijn veel stout en doen vaak dingen verkeerd.quote:
quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:27 schreef Moppert het volgende:
Nee hoor niet alle baby's spugen ik had 2 spuugloze baby's en toen kwam R.
Ik wist niet wat mij overkwam, Het spugen opzich vond ik geen probleem.
Het echte verborgen reflux gedeelte is waarom ik toch heb gekozen voor medicijnen.
Je zag echt de pijn.
maar ik ben heel erg terughoudend met medicijnen dus heb lang gewacht voor ik er iets mee deed.Stippie spuugt idd ook pas sinds de medicijnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoor idd ook veel verhalen van de generatie van m'n ouders over baby's die maar niet ophouden met huilen. Gisteren vertelde iemand me dat ze d'r baby soms in de auto zette met het raampje open en dat zij dan van de bank met een open raam toekeekHet verbaast me sowieso hoeveel mensen zeggen dat ze een huilbaby hadden als je het verteld, terwijl mijn vriend zei dat maar 10% van de baby's zoveel huilt.
Oh ja! Ik dacht wel dat je dat bedoelde. Ik vind dat juist belangrijk. Kindjes moeten niet altijd maar lief en braaf zijn, zo leren ze bepaalde belangrijke dingen niet. Zoals oorzaak en gevolg en daar dan weer een juiste afweging in maken. En ik vind nieuwsgierigheid heel belangrijk voor een kind. Ga maar lekker testen! Vooral jongetjes moeten tegenwoordig altijd maar braaf en lief zijn.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:30 schreef Moppert het volgende:
[..]
Moet ik het boek even opzoeken maar ze zijn veel stout en doen vaak dingen verkeerd.
Omdat ze toen ook meer lieten huilenquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:36 schreef Dot. het volgende:
Stippie spuugt idd ook pas sinds de medicijnen.
Ik hoor idd ook veel verhalen van de generatie van m'n ouders over baby's die maar niet ophouden met huilen. Gisteren vertelde iemand me dat ze d'r baby soms in de auto zette met het raampje open en dat zij dan van de bank met een open raam toekeek Het verbaast me sowieso hoeveel mensen zeggen dat ze een huilbaby hadden als je het verteld, terwijl mijn vriend zei dat maar 10% van de baby's zoveel huilt.
Ik kan niet wachten! Wij hadden vroeger het hoorspel op bandje. Prrrrrrrrrtaliloe!quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh en Limone, Pluk is echt zóóó leuk!Mijn L. is fan, we zijn zelfs naar de theatervoorstelling geweest.
Ik zal dat soort kattekwaad tegen mijn kinderen nooit omschrijven als stout.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:40 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh ja! Ik dacht wel dat je dat bedoelde. Ik vind dat juist belangrijk. Kindjes moeten niet altijd maar lief en braaf zijn, zo leren ze bepaalde belangrijke dingen niet. Zoals oorzaak en gevolg en daar dan weer een juiste afweging in maken. En ik vind nieuwsgierigheid heel belangrijk voor een kind. Ga maar lekker testen! Vooral jongetjes moeten tegenwoordig altijd maar braaf en lief zijn.
En juist bij Jip&Janneke heeft de ondeugendheid altijd een gevolg. Ik vind het soms bijna moralistisch.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:19 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt! met quote alert![]()
Ze is nog steeds ziek![]()
Zondagavond toch nog maar een keer de HAP gebeld toen ze op het hoogtepunt 4-5 keer per uur aan het overgeven was. Ze was inmiddels doodop, dus ik kon ook niet meer goed kijken of ze nog alert was. Het was nu slapen op mijn arm -> braken -> direct weer verder slapen. Ze viel al weer in slaap terwijl ik haar nog voorover aan het houden was.
Ze vonden het toch wel een goed idee om langs te komen, dus om 22.00 waren we daar (wachtkamer nog ondergespuugd).
Ondanks dat ze zelfs geen theelepeltje vocht of o.r.s binnenhield, was mijn beleid van elke 15 min o.r.s geven wel goed, ze was gelukkig niet uitgedroogd. Wel 1 oortje rood, moesten even in de gaten houden dat ze geen koorts krijgt anders moesten we langs de HA als de koorts langer dan 24 uur aanhield.
's Nachts nog 1 keer gebraakt, maar verder niet meer. Maar toen kreeg ze dus koorts, zakte ook niet met paracetamol. Gisteren hele dag een dood vogeltje bij me gehad.
Vanochtend was de koorts gezakt gelukkig, maar toen kreeg ze diarreeZe is nog steeds lusteloos en wil nu ook haar water niet meer drinken, dus maar weer aan de slag met o.r.s en spuitjes water.
We zijn net weer terug van de HA. Vlak voordat ik wilde vertrekken spuugde ze alles nog onder.
Haar oortjes zijn nog steeds rood, maar gelukkig niet dusdanig rood dat ze er een ab-kuur voor wil geven. Gelukkig nog steeds niet uitgedroogd, dus doorgaan met hoe we het nu doen en morgen weer even op controle.
Maar ik vind het echt zielig. Ze hangt als een slap popje een beetje tegen me aan, zachtjes te jammeren
/egopost
Beterschapquote:
Ik begrijp hier eigenlijk niet zo veel van...quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:42 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik zal dat soort kattekwaad tegen mijn kinderen nooit omschrijven als stout.
Ik zie het als een normaal onderdeel van het leerproces en niet als stout zijn.
Dat ik er niet blij mee ben is een ander verhaal maar grenzen op zoeken is niet fout/
En ik vind dat je een kind nooit zo moet laten voelen als het gedrag onderdeel is van ontwikkeling.
En ook heel stereotiep. Jip durft altijd alles en Janneke is overal bang voor.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:03 schreef Moppert het volgende:
Jip en janneke is best gemeen en onvriendelijk af en toe.
Dat was mij als kind niet opgevallen maar nu gaan mijn tenen echt krommen bij veel verhaaltjes.
Ik geef aan dat ik de actie niet kan waarderen maar dat heeft geen invloed op hoe ik ze zal benoemen. Ik vind ze als ze luisteren ook niet braaf. Ze zijn gewoon kind.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:57 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik begrijp hier eigenlijk niet zo veel van...
Zijn jouw kinderen nooit stout? Hoe geef je dan een grens aan? En wat bedoel je met 'een kind nooit zo laten voelen?' Wat is zo?
Niet om je te fucken, maar volgens mij voed jij op volgens de methode Kiind en ik ben nieuwsgierig hoe dat in de praktijk gaat.
Ik kreeg bij de oudste juist het advies omneo te gebruiken tegen verstopping juist (in combi met lactulose dan). Maar omneo is ook zacht voor de darmen. Hoop dat het dan met gewone voeding niet nog meer gaat verstoppen.quote:Op zondag 27 april 2014 16:14 schreef DJMomo het volgende:
Ik ben vwb krampjes uiteindelijk over gegaan op omneo met sab simplex. Die laatste bouwen we nu af. En na de vakantie wil ik ook van de omneo proberen af te komen. Dat spul verstopt continu en het stinkt.
Lief dat je er aan denkt!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu beter nieuws: N. heeft gelukkig bijna geen last (gehad) van haar inentingen, op wat huilen 's avonds na, maar dat gebeurt wel vaker. En om dat te vieren nog even onze speciale "Hoera, N. is al twee maanden!"-foto van bijna een week geleden:
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Maar daar zijn het toch kleuters voor? Ja er wordt wel eens aan een pop getrokken en gegild en gekrabd. Maar dat sluit toch aan bij de belevingswereld van een kleuter? En ik heb nog nooit een verhaaltje gelezen waarbij moeder dan níet even ingreep en vertelde dat het zo niet hoorde.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:30 schreef Moppert het volgende:
[..]
Moet ik het boek even opzoeken maar ze zijn veel stout en doen vaak dingen verkeerd.
Ja maar ik vind het niet stout.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:45 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Maar daar zijn het toch kleuters voor? Ja er wordt wel eens aan een pop getrokken en gegild en gekrabd. Maar dat sluit toch aan bij de belevingswereld van een kleuter? En ik heb nog nooit een verhaaltje gelezen waarbij moeder dan níet even ingreep en vertelde dat het zo niet hoorde.
Das toch heul niet gek? Je moet gewoon doen waar je je fijn bij voelt.quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:19 schreef GotC het volgende:
RFR, lieve foto's! Leuk om te zien hoe ze groeit
Wb je vriend, lastig voor je hoe hij reageertMaarja, als hij niet met een beter plan komt..
Ik zit erover te denken om een dagje meer (!) te gaan werken. We willen T. sowieso ergens dit jaar voor 1 dag naar de kdv brengen (voor sociaal contact etc), maar nu komt het wellicht al iets sneller.
Ja absoluutquote:Op dinsdag 29 april 2014 15:26 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Das toch heul niet gek? Je moet gewoon doen waar je je fijn bij voelt.En wat je zegt, een kdv is goed voor de (sociale) ontwikkeling. Althans, dat is mijn mening sinds ik zelf kinderen heb. Voordat ik ze had was die mening 180 graden anders en nergens op gebaseerd.
RFR wat een leuke foto's van je meisje.
Ik heb dat ook. De eerste twee jaar van L. heb ik zelfs 40 uur gewerkt. En nu werk ik 36 (4x9) en zou niet anders willen. Met 3 dagen hoor je er ook niet echt bij ofzo. Tenminste ik vind dat ik dan teveel mis om op 100% sterkte mee te kunnen draaien. Maar dat is misschien wel een beetje inherent aan mijn werk. Het werken maakt mij ook een lievere en leukere mama, ik geniet extra tijdens de momenten dat ik wel thuis ben.quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:30 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja absoluutIk had het alleen niet verwacht van mezelf, dacht dat ik juist nooit meer wilde werken. Maar wat blijkt, ik word doodongelukkig qua werk als ik 24 uur werk. Bizar
Ja precies dit! Ik hoor er nu voor m'n gevoel ook niet bij, ben constant bezig met inhalen. Soort drijfzand-idee, voor m'n gevoel. Ik ben dól op tijd doorbrengen met m'n mannetje, maar dit werkt niet voor m'n gevoel..quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik heb dat ook. De eerste twee jaar van L. heb ik zelfs 40 uur gewerkt. En nu werk ik 36 (4x9) en zou niet anders willen. Met 3 dagen hoor je er ook niet echt bij ofzo. Tenminste ik vind dat ik dan teveel mis om op 100% sterkte mee te kunnen draaien. Maar dat is misschien wel een beetje inherent aan mijn werk. Het werken maakt mij ook een lievere en leukere mama, ik geniet extra tijdens de momenten dat ik wel thuis ben.
Ditquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:05 schreef GotC het volgende:
Onze snEllie!Gaaf om te zien!
Hoe gaat het met jou nu Cwen?
En zolang ieder zelf maar gelukkig is wb verhouding werk/thuisDat is het belangrijkste!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:11 schreef Franny_G het volgende:
Moppert, ik begrijp wel goed wat je bedoelt. Ik ben ook niet zo van het stout. Het impliceert wat mij betreft teveel dat een kind het bewust doet en het er ook om doet. Maar dat is vaak volgens mij niet zo. Ook is het er een verschil in het benoemen van ongewenst gedrag of dat een kind stout is.
Maarja, Annie wist ook niet beter. Toch zelf een behoorlijk vrijgevochten vrouw. .
Ik geef les aan pubers en als een puber strijd met mij aangaat en grenzen opzoekt dan helpt het heel erg als ik het kan zien als een compliment: dat het kind zich kennelijk veilig genoeg voelt en mij belangrijk genoeg vindt om dingen mee uit te zoeken voor zichzelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moppert, er stond in het boek een mooi voorbeeld: Een baby/dreumes/etc kan nog niet eens een boterham met pindakaas voor zichzelf maken, laat staan met opzet 'stout' doen![]()
Janneke bakt haar eigen pannenkoeken..quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:41 schreef GotC het volgende:
Moppert, er stond in het boek een mooi voorbeeld: Een baby/dreumes/etc kan nog niet eens een boterham met pindakaas voor zichzelf maken, laat staan met opzet 'stout' doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Dot. op 29-04-2014 17:15:52 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is een verhaaltje waar ik moeite mee heb om zo erg veel redenen.
1. ik moet toch wel wassen.
2. En dat je kind in bad moet is ook niet zo gek.
3. ik zou het eigenlijk al wel knap vinden dat ze zo snugger waren om de schoenen uit te doen.
Ik zou in die situatie mijn kind vragen waarom het zo vies is en vervoglens kijk ik Pax aan met een blik van![]()
Melden dat ik als ze dat doet ik liever heb dat ze oude kleding aan doet. En dat ik toch even met de ouders van de grote jongens ga praten over schoenen in de boom hangen.
Dan zet ik mijn kind onder de douche en vul ik de wasmachine.
(en hoop ik dat de kleinere broertjes haar voorbeeld niet volgen.)
En als het nog geen zwemdiploma heeft zou ik iets bozer zijn maar daar moet je als ouders ook je eigen verantwoordelijkheid in nemen.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
Je hoeft niet zo snel bang te zijn dat je geen melk meer hebt hoor. Ik sta er ook steeds van te kijken hoe die productie gewoon maar doorgaat, ook als ik kolf. Kolven stimuleert je productie ook weer, dus het is niet zomaar 'op'.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:06 schreef Dot. het volgende:
Ik ga straks ook 3 dagen werken. Ik ben heel benieuwd hoe me dat bevalt. Ik moet zeggen dat ik op zich wel zin heb om straks weer te werkenIk vind m'n ventje heel leuk, maar ik ben denk ik ook een leukere moeder als ik af en toe even tijd voor mezelf heb. Zo heb ik gisteren de boodschappen gedaan en dat vind ik dan erg fijn, maar ik ben ook heel blij als ik hem dan weer zie
Zo zou ik op zich ook graag wat willen kolven voor hem om een voorraadje op te bouwen voor over een week of 2, zodat vriend en ik een keer lekker uit eten kunnen ofzo, maar ik ben bang dat ik dan niet genoeg heb voor de volgende voeding. Volgens de cb arts is een uur na de ochtendvoeding een goede tijd om te kolven, omdat je productie dan het hoogst is en je een uur later weer genoeg hebt, maar Stip is vaak na een uur weer onrustig, dus dan wil ik liever niet in een kolfsessie vast zitten. En na een voeding zijn mijn borsten gewoon leeg. Wanneer kolven jullie?
Ja, dat vertrouwen is er wel voor live voedingen! Ik begin echt mijn eigen nuchterheid weer terug te vinden gelukkig. Mijn tante had namelijk tegen m'n moeder gezegd dat ik wel zo iemand was die gewoon kon accepteren hoe het gaat en toen realiseerde ik me dat dat idd normaal gesproken zo is dus dat het echt nergens op slaat dat me dat nu niet lukt.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:12 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo snel bang te zijn dat je geen melk meer hebt hoor. Ik sta er ook steeds van te kijken hoe die productie gewoon maar doorgaat, ook als ik kolf. Kolven stimuleert je productie ook weer, dus het is niet zomaar 'op'.
Het enige is dat het op sommige momenten van de dag sneller gaat dan op andere momenten. En het is wel fijn als je niet al te lang hoeft te gaan zitten kolven. Dus in de ochtend is inderdaad een goed idee. Of net na een voeding. Misschien denk je: jamaar mijn borsten zijn dan toch helemaal leeg? Nou, je zult nog versteld staan van hoeveel er ook dan toch nog uit kan komen, zeker als stipje niet al te lang bij je heeft gedronken. Ga het gewoon uitproberen, zou ik zeggen. En vertrouw op je lichaam he..
Ah ok. Het gaat om het gebruik van het woordje stout niet zozeer om de plannetjes van J&J zélf. My bad!quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:07 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik geef aan dat ik de actie niet kan waarderen maar dat heeft geen invloed op hoe ik ze zal benoemen. Ik vind ze als ze luisteren ook niet braaf. Ze zijn gewoon kind.
Ik vind dat soort woorden de 'eigen ik' teveel raken. Het is te negatief.
En met zo bedoel ik dus dat ze zichzelf ook zien als stout. dat wil ik niet.
ik spreek ze ook gewoon aan op ongewenst gedrag en ben stiekem zelf echt enorm streng.
Ik vind termen als stout en braaf en goed en fout heel voorwaardelijk en daar kan ik niets mee.
Want hoe stout ben je nou eigenlijk als je een bloemetje plukt in het park.?
Als er een glas drinken omgaat, of als er iets wordt vergeten of mis gaat![]()
Dan ben je in mijn optiek niet stout maar heb je klunzig gedaan of ben je misschien wel een dromer en dat je daardoor dingen vergeet. En ongelukjes kunnen nou eenmaal gebeuren.
ik vind mezelf ook niet stout als ik een glas laat vallen.Dus zijn mijn kinderen dat ook niet.
Jazeker, maar verder dan dit kon ze niet gaan.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:18 schreef Franny_G het volgende:
Het is inderdaad heel anders dan hoe ik het zou doen, moppert. Maar het helpt als je de verhaaltjes in de tijd kan plaatsen. De moeders van Jip en Janneke zijn echte huismoeders zoals je die kent uit de jaren vijftig: de hele dag aan het boenen en schoonmaken. Dat de kinders en het huis schoonblijven is prioriteit nummer 1. Het beeld dat hier wordt geschetst is dat moeder thuis aan het werk is, de kinderen gaan lekker naar buiten (zou tegenwoordig ook al vaak niet meer zomaar kunnen), gaan lekker kliederen en mama moppert dan als je thuis komt met je vieze kleren. Heel clichématig allemaal.
Ook hier treedt Jip, hoe klein die ook is, op als de grote beschermer van Janneke. Nu al een echte ridder..
Eerlijk gezegd denk ik wel eens dat Annie M.G. Schmidt er stiekem in die verhaaltjes ook de draak mee steekt.
Ik zeg zo min mogelijk nee, maar ontkom er natuurlijk niet aan.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:27 schreef Limone het volgende:
[..]
Ah ok. Het gaat om het gebruik van het woordje stout niet zozeer om de plannetjes van J&J zélf. My bad!![]()
Ja nee dat benoemen van de actie daar ga ik wel in mee (wie niet?). Dat lijkt mij eerlijk gezegd evident. Zeggen jullie wel 'nee'?
Nou inderdaad. Mijn kinderen mogen ook lang niet alles zien. L weet bijvoorbeeld dat ze bepaalde kanalen niet mag bekijken ej benoemd dat ook. Maar even over vroeger, ik keek pas naar Seabert de zeehond en daar werd het volgende gezegd door ofwel Tommy of de boeven: krijg de vinkentering. Ik zat echtquote:Op dinsdag 29 april 2014 18:57 schreef Moppert het volgende:
Ik lees wel sprookjes voor en vertel ze ook zelf.
Maar ik let er wel op hoe ze dingen brengen ja.
Ik heb ook bepaalde tv dingen die ik hier thuis absoluut niet aan wil hebben..
Dat mogen ze bij vriendjes of school of elders wel kijken. Het hangt allemaal af van de manier van communicatie.
En bij oma mag er ook meer.Ik wil ze gewoon mee geven waarom ik het zelf niet wil horen.
En dus ook zelf er voor kies om het niet aan te zetten.
Boesboes is een ramp echt dierenmishandeling en mega gemeenquote:Op dinsdag 29 april 2014 19:50 schreef Kimpossible het volgende:
Ik vind tekenfilms als volwassene kijken sowieso een openbaring trouwens! De humor die erin zit maar idd ook hoe grof het is! Zelfs bij de smurfen en boesboes zit ik weleens zo .. En wij maar denken dat dat gescheld en agressie iets is van de tekenfilms van nu
+1! Nooit leuk gevonden, net als Dommel. Bah!quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:16 schreef Moppert het volgende:
[..]
Boesboes is een ramp echt dierenmishandeling en mega gemeen
Een van mijn ergste nachtmerries was nav Dommel. Ze gingen toen naar de Noordpool en er was daar een beest dat sprekend op Dommel leek, behalve de kleur van z'n neus en toen heeft Semafoor die Dommel meegenomen ipv de echte en die zat toen vast op de Noordpool. Nou, dat werd dus een nachtmerrie dat mijn ouders me ergens achterlieten omdat ze per ongeluk een ander meisje meenamen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:45 schreef Cwen het volgende:
[..]
+1! Nooit leuk gevonden, net als Dommel. Bah!
Ik ook maar dan niet door Pipo maar de echte evil variant. Ben nog steeds wel bang eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:33 schreef DJMomo het volgende:
Mijn nachtmerrie ging over Pipo de clown. Heb nog steeds een graftakke hekel aan clowns.
Dat is de eerste sprongquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:47 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Iemand bekend met een 5 weken sprong?!
Mijn meissie is al dik 1.5 uur ontroostbaar aan het huilen.
Ik heb der eten gegeven, in badje gedaan, getroost .. Ik weet het even niet meer en mijn oren tuiten als een malleondertussen doet mijn hart pijn, omdat mijn meissie zo ontroostbaar is..
![]()
Ik raak soms een beetje in paniek door dat gevoel.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:09 schreef Cwen het volgende:
Sterkte Rijst! Sprongetjes zijn pittig (tenminste, hier).
Hebben jullie dat nou ook? Dat je soms ineens zoveel van je kindje houdt dat het bijna pijn doet en haast ondraaglijk intens is? Het overvalt me soms zo ineens![]()
Ja ik ook. En ik krijg dan vaak ook 'wat-als'-zwarte gedachten..quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:21 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ik raak soms een beetje in paniek door dat gevoel.kan niet echt uitleggen hoe of wat precies.
+1 'en ik hou zoveel van d'r en dadelijk gaat ze doohoohoodquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:23 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja ik ook. En ik krijg dan vaak ook 'wat-als'-zwarte gedachten..
quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:27 schreef Moppert het volgende:
Ik heb dat ook en met ieder kind is dat gevoel ook heftiger.
(en het helpt ook niet mee dat de midi bijna dood was)
Ik had zelfs al de tekst in m'n hoofd voor haar kaartje als ze dood zou gaan tijdens de bevalling.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:30 schreef Franny_G het volgende:
Ohja, Soms stel ik me, ik weet ook niet precies waarom ik dat doe, ineens voor dat ze doodgaat. Dan krijg ik het echt zo benauwd. Ik denk echt dat ik dat verdriet niet zal overleven.
Oh johquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:47 schreef Limone het volgende:
Sinds Spirit hier postte dat ze het het eng vond om naar de babyfoonmonitor te kijken - dat er dan toch opeens iets voorbij komt- heb ik dat ook met onze babyfoon. Wij hebben niets een babyfoon met monitor.
Dit dus. Volg je moedergevoel. Altijd. Je zult zien dat je in 90+% van de gevallen goed zit. Jij kent je kindje het beste en weet als geen ander wat wel/niet normaal of oke is.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:43 schreef Moppert het volgende:
Mijn eigen arts is echt heel boos geweest om alles op de andere arts.![]()
Die belde mij nog op om echt altijd op mijn moedergevoel te blijven vertrouwen en dat ik het leven van mijn kind echt had gered
De mijne ook!quote:
quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dit dus. Volg je moedergevoel. Altijd. Je zult zien dat je in 90+% van de gevallen goed zit. Jij kent je kindje het beste en weet als geen ander wat wel/niet normaal of oke is.
Ik durf dat niet eens te denken, bang om te jinxen. En vervolgens kan ik er dan niet niet meer aan denken.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:30 schreef Franny_G het volgende:
Ohja, Soms stel ik me, ik weet ook niet precies waarom ik dat doe, ineens voor dat ze doodgaat. Dan krijg ik het echt zo benauwd. Ik denk echt dat ik dat verdriet niet zal overleven.
Te veel geluidjes?quote:Op woensdag 30 april 2014 03:38 schreef Burdie het volgende:
Goed, dus ik wou een co-sleeper. Gisteren een goedkoop ikea bedje omgebouwd. Mooi ding geworden. Maar nu doe ik geen oog dicht....
Ik ben zo'n muts he.
Edit: problem solvedmini ligt weer in de wieg
. Mijn man zal morgenochtend wel denken:
.
Ik had dat ook toen onze wieg op de kamer stond. Ik werd van elk geluidje wakker dus deed geen oog dicht terwijl het kind gewoon doorsliep.quote:Op woensdag 30 april 2014 03:38 schreef Burdie het volgende:
Goed, dus ik wou een co-sleeper. Gisteren een goedkoop ikea bedje omgebouwd. Mooi ding geworden. Maar nu doe ik geen oog dicht....
Ik ben zo'n muts he.
Edit: problem solvedmini ligt weer in de wieg
. Mijn man zal morgenochtend wel denken:
.
+1, maar dan na 4 wekenquote:Op woensdag 30 april 2014 07:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik had dat ook toen onze wieg op de kamer stond. Ik werd van elk geluidje wakker dus deed geen oog dicht terwijl het kind gewoon doorsliep.Van mijn man moest ze toen de eerste twee weken op de kamer blijven want dat vond hij fijn, maar na die twee weken heb ik de wieg snel naar haar eigen kamer gereden.
Ja. En die krampjes zijn vaak de hele dag ook al, heel sneu. Drukken en kreunen en scheetjesquote:Op woensdag 30 april 2014 07:58 schreef Burdie het volgende:
@Dot wordt hij om 3 uur zelf wakker? Sneu van de krampjes daarna. En dat elke nacht....
Meen je dit serieus?quote:Op woensdag 30 april 2014 10:09 schreef DJMomo het volgende:
Thats the spirit spirit! Haha
En (tweeling) broertjes. Sjaak vanmorgen ook weer omgekocht met de iPad voor een kiekje samen met zijn bro
Neenee, dat doe ik morgen pas als mn vliezen gebroken zijn hequote:Op woensdag 30 april 2014 10:16 schreef L-E het volgende:
[..]
Meen je dit serieus?
Spirit, heb je al koekjes gebakken?
Ik ben me aan het oriënteren op kinderopvang en twijfel erg tussen kdv en go, maar wat bedoel je met het dikgedrukte?quote:Op woensdag 30 april 2014 11:20 schreef DJMomo het volgende:
Precies, dat wilde ik even duidelijk gemaakt hebben na al die jubel kdv verslagen
Een GO spreekt ons niet aan. Er moet ook geld verdiend worden. En sjaak moet ook leren in een groep te functioneren. Voor ons voldoende redenen om hem er te houden.
Dat ik geen huismoeder kan zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik ben me aan het oriënteren op kinderopvang en twijfel erg tussen kdv en go, maar wat bedoel je met het dikgedrukte?.
Ja klopt dat kan ookquote:Op woensdag 30 april 2014 11:26 schreef aapieannie het volgende:
Mabawa, als het goed is gaat het gastouderburea ook voor je aan de slag of hij tijdelijk bij een andere go terecht kan!
Ah, that makes sense.quote:
Nee waren redenen los van elkaar waarom sjaak toch naar kdv gaat.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ah, that makes sense.. Ik dacht dat het een directe reden was om geen go te willen.
Dat! En wij hebben wel een babyfoon met schermpje.quote:
Thuisblijfmoeder, das nog erger... of TBM gebruiken als afkorting.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:34 schreef Moppert het volgende:
Klopt. er zit een max aan Nikki maar hoe en wat weet ik niet precies.
Ik vind mijzelf ondanks dat ik thuis ben om de kinderen op te voeden geen huismoeder ik vind dat een enorm naar woord. Alsof ik alleen maar lui in huis zit.![]()
Balen dat sjaak het kdv niet kan waarderen djmomo.
Mijn oudste had er totaal geen moeite mee. Mijn midi wel maar ik kon ook niet thuis zitten.
Nu ben ik wel thuis en wil ik eigenlijk enorm gaan genieten en mega veel leuke dingen doen.
(en als hij iets ouder is weer studeren)
Wat dacht je van 'gezinsmanager'quote:Op woensdag 30 april 2014 14:41 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Thuisblijfmoeder, das nog erger... of TBM gebruiken als afkorting.
quote:Op woensdag 30 april 2014 17:19 schreef Franny_G het volgende:
Oke Burdie, dat is zeker wel even schrikken. Gelukkig is hij wel vrolijk verder. Zou het met de inenting te maken kunnen hebben? Hopen dat het niet meer gebeurt!
Vanmorgen waren mijn ouders op de koffie. Zij vinden het ook nog steeds wat raar dat ik I. voed op verzoek, ook als dat betekent dat ze anderhalf uur na de laatste voeding weer aan de borst wil. "Maar ze heeft toch net gehad?" En: 'als je haar steeds bij je gaat houden, wil ze nooit meer zonder je'.
Achja, generatieverschil.
I. is nu voortdurend aan het draaien maar als ze dan van haar rug op haar buik is gegaan, weet ze soms niet wat ze nu verder moet en gaat dan heel gefrustreerd met armpjes en beentjes zwaaien en huilen. En dan wil ze troost bij mama. Ze kan haar eigen ontwikkelingen zelf niet helemaal bijbenen geloof ik..
Haha geestig idd! Wat ik me dan afvraag als je niet op verzoek voed hoe gaat dat dan. Verwachten ze dan dat je je kind nog anderhalf uur laat huilen. Als J geen borst krijgt na een kwartier is het huilen geblazenquote:Op woensdag 30 april 2014 17:19 schreef Franny_G het volgende:
Oke Burdie, dat is zeker wel even schrikken. Gelukkig is hij wel vrolijk verder. Zou het met de inenting te maken kunnen hebben? Hopen dat het niet meer gebeurt!
Vanmorgen waren mijn ouders op de koffie. Zij vinden het ook nog steeds wat raar dat ik I. voed op verzoek, ook als dat betekent dat ze anderhalf uur na de laatste voeding weer aan de borst wil. "Maar ze heeft toch net gehad?" En: 'als je haar steeds bij je gaat houden, wil ze nooit meer zonder je'.
Achja, generatieverschil.
I. is nu voortdurend aan het draaien maar als ze dan van haar rug op haar buik is gegaan, weet ze soms niet wat ze nu verder moet en gaat dan heel gefrustreerd met armpjes en beentjes zwaaien en huilen. En dan wil ze troost bij mama. Ze kan haar eigen ontwikkelingen zelf niet helemaal bijbenen geloof ik..
Nee, geen kapotte tepels of kloven. Gesprongen adertje klinkt plausibel, want het is nu nog minder en donker bruin van kleur.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:31 schreef GotC het volgende:
He gadsie Burdie! Je hebt geen kapotte tepels neem ik aan? (T. spuugde bloed door m'n kloven)
Zou zeker de HAP bellen als het nog een keer voorkomt. Al snap ik niet dat de HA S. niet even wil zien..
Ik voed ook meer op de klok dan op verzoek, omdat ik zelf niet elke anderhalf uur trek met zijn slechte drinken en mijn kapotte tepels en meestal is hij goed te troosten na die anderhalf uur en vaak komt er dan ook een spuugje of boertje. Hij meldt zich namelijk ook wel standaard na 1,5 uur, dus het is niet dat dat een unicum is en hij de rest van de voedingen langer ertussen laat, anders zou ik het ook gewoon doen. Na 2,5 uur gaat het troosten niet meer en leg ik hem gewoon aan. Dan probeer ik ook niet te rekken iddquote:Op woensdag 30 april 2014 17:44 schreef klaprooss het volgende:
[..]
[..]
Haha geestig idd! Wat ik me dan afvraag als je niet op verzoek voed hoe gaat dat dan. Verwachten ze dan dat je je kind nog anderhalf uur laat huilen. Als J geen borst krijgt na een kwartier is het huilen geblazen.
Hihi ze gaat te vlug! Ik vind het wel leuk om te lezen om dat I. net iets ouder is dan J om te kijken wat hij dan over een paar weken zou kunnen
Ja klopt zoals Juud zegt dus. Dat komt precies uit want tegen de tijd dat ze weer aan het werk gaat is M alweer 1 en ze heeft nu een ander kindje die tegen die tijd nog onder de 2 is. 1 kindje gaat sowieso weg want ze wordt bijna 4 en een ander zou ook weg gaan ivm verhuizing. Dan houdt ze nog 2 andere kindjes van 2 en 3 over maar die komen niet op dezelfde dag.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mabawa ik denk dat die angst voor onverwachte dingen best terecht kan zijn. Bij een 'normale' zwangerschap kan er al vanalles gebeuren, maar bij een tweelingzwangerschap is die kans nog net iets groter. Ik zou als ik jou was juíst al praktische vragen stellen, want ze kan ook zomaar over 4 weken enorme bekkeninstabiliteit of wat dan ook hebben en dan zit jij met de gebakken peren.
En een GO-noob vraag. Je zegt dat er meerdere kindjes zitten. Kan ze die kindjes na haar verlof überhaupt allemaal terugnemen? Want er zit toch ook bij een GO en max. aan het aantal kindjes dat opgevangen mag worden?
Maar het is nog wel? Ik zou nogmaals bellen. Gesprongen adertje is vaak niet zomaar.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, geen kapotte tepels of kloven. Gesprongen adertje klinkt plausibel, want het is nu nog minder en donker bruin van kleur.
't Is wat met die mini's he...
Tof!quote:Op woensdag 30 april 2014 19:19 schreef Cwen het volgende:
Een lieveheersbeestje. Zo leuk
[ afbeelding ]
Jaa!quote:Op woensdag 30 april 2014 19:57 schreef Juud-- het volgende:
Ooohh wat een leuk ding die wheelybug! En sjonge, wat wordt Ellie al een heus dametje!
Ik zag GotC vandaag weer op haar werk en we hebben gezwaaid
Mijn man noemt me het commandocentrumquote:Op woensdag 30 april 2014 20:22 schreef Kimpossible het volgende:
(…) kan ik dan misschien weer eventjes een professional zijn in m'n eigen werkveld en daarmee een ander mens dan 'manager of operations' hier thuis haha.
Eens. Maar waar wij al heel snel op stuk liepen was dat de kdv's hier in de buurt strak vasthouden aan hun uren en geen flexibiliteit aanbieden: hele dagen of halve dagen en verder niks. Eerder ophalen of later brengen zoals wij willen mag wel, maar wel graag voor een hele dag betalen.quote:[b]Op woensdag 30 april 2014 20:14 schreef L-E het volgende:[ schiet jezelf echt in de voet als je uit principe geen kdv's bekijkt, en je dus net niet tegen het kdv van je dromen aan loopt.
Ik ben niet zelf zo creatief hoor, haha.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:29 schreef Juud-- het volgende:
[..]
Mijn man noemt me het commandocentrummaar ik vind 'manager of operations' eigenlijk leuker klinken, haha!
Het is vast vloeken in de kerk maar ik vond dat filmpje ver-schrik-ke-lijkquote:Op woensdag 30 april 2014 20:33 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik ben niet zelf zo creatief hoor, haha.
Komt door dit hele toffe filmpje:
Ik zie zelfs dat het director of operations is!
+1quote:Op woensdag 30 april 2014 20:43 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Het is vast vloeken in de kerk maar ik vond dat filmpje ver-schrik-ke-lijk
Al was het alleen maar omdat ik me afvraag waarom het alleen over moeders gaat en niet over vaders.
Stuk beter, thanksquote:Op woensdag 30 april 2014 20:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Leuke foto's ferrari
Kim, succes morgen bij de ka. Hopelijk weet je daarna wat meer.
Sylver, hoe is het nu met 'r?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |