abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139301057
Hiep hoi! Welkom in het babytopic.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y

pi_139301174
O shit Mo! Dan valt het hier nog wel mee. Zit het zo op z'n hele lichaam? M. Heeft het vooral in de luier area... :{
  zondag 27 april 2014 @ 13:49:45 #3
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139301300
Oh Japie toch! ;(
  zondag 27 april 2014 @ 14:00:20 #4
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139301596
Japie een echte krentenbol ;(
pi_139302311
Momo ach wat zielig!! Wat veel pokjes. Is de verhoging wel wat gezakt?

Sylver wat een leuke foto! En wat heb je een mooi kind!

Kuikentje is 8 weken *O*

Franny 3 maanden alweer! Nog gefeliciteerd met je man. En wat een leuk rompertje heeft je dochter aan. Heel mooi meisje ook O+

FR wat zielig dat je meisje zo moest huilen. Gelukkig wel geslapen, al was het wat later.

GotC wat een gaaf truitje heeft je zoon aan!

KP's dochter ook al zo'n mooi setje kleding O+

Dot en Nikki wat sneu he die krampjes. Helaas herkenning hier... Eerst was het alleen L. die er veel last van had, steeds meer, op een gegeven moment was ze uren aan het huilen en aan het overstrekken. 2 Dagen later kreeg I. er ook zoveel last van. Ook zure boertjes, mondjes melk opgeven en keiharde poep. Nu heb ik een middeltje gehaald bij de apotheek wat schijnt te werken, Calmosine heet het, op plantenbasis. Geen idee of het in Nederland te krijgen is. Mijn baby's zijn een heel stuk rustiger!

Mijn mooie baby's zijn vandaag alweer 4 weken oud O+ O+ En ze maken zulke schattige piep- en knorgeluidjes O+ O+ 30 april hebben ze een check-up bij de huisarts (bij gebrek aan een cb hier).

Hier gaat het gelukkig wat beter. Wel met ups en downs, maar de ups overheersen de downs. Ik wil nog iedereen bedanken voor de goede raad, die ik wel gelezen heb maar waar ik niet direct op heb gereageerd. We hebben heel goed met schoonzus en zwager gepraat en ze hebben het licht gezien. Ze respecteren nu onze privacy. Ook heb ik veel meer aan de hulp van mijn schoonzusje op deze manier. Ze gaan snel terug naar NL en gelukkig kunnen we het dus goed afsluiten.

Met mijn lief gaat het ook beter, hij heeft de knop gevonden maar weet nog niet helemaal hoe hij volledig om moet. Tijdens de zwangerschap heb ik alles wat los en vast zat gelezen en gedeeld met mijn man, dus die weet nu alles over placenta's, nekplooien en navelstrengen. Ik nam automatisch aan dat iedereen wel ongeveer wist hoe baby's in elkaar zaten. Maar het is hem compleet rauw op zijn dak gevallen. Zo dacht hij bijvoorbeeld dat baby's 's nachts 12 uur aan een stuk slapen 8)7. Stom eigenlijk dat we het voor de geboorte er nooit over hebben gehad. En ook stom dat hij zich niet ingelezen heeft. Wat hij overigens ook beaamt. Stukje bij beetje komen we er wel.
  zondag 27 april 2014 @ 15:04:34 #6
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139303954
Een goede communicatie is de basis Musique. En zo te lezen zit dat (nu) wel goed. Fijn dat het goed is opgelost met je schoonzusje en dat de rust weer wat terugkeert (voor zover mogelijk ;) ).
pi_139304125
Musique, fijn dat jullie de periode met zwager en schoonzus toch goed kunnen afsluiten.

Ik kan me goed voorstellen dat je man de 's nachts huilende baby's even wennen vond. Zeker als hij in de veronderstelling was dat baby's ook gewoon 8 uur of iets dergelijks aan één stuk slapen per nacht.

Hoe gaat het met jou? Is het feit dat je nu ineens mama van twee bent een beetje geland? En krijgen je meisjes nog steeds bv?
pi_139306908
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 13:45 schreef Limone het volgende:
O shit Mo! Dan valt het hier nog wel mee. Zit het zo op z'n hele lichaam? M. Heeft het vooral in de luier area... :{
Oh jouw prul ook? Ruk he?
Hier helaas vooral hoofd getroffen. De rest heeft ze ook hoor, don't get me wrong, maar hoofd ie echt ontelbaar :'(

Temp geen idee. Was even met Sjaak op stap. Vent bleef thuis want constipatie dienst. Toen begon Jaap te huilen. Logisch. Want fles tijd. Maar vent had al zonder te tempen een PCM er in gestopt. Omdat ie ook zo zat te kriebelen. Maar hij ligt nu op me te wapperen. En voelt wel warm -O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_139306959
Ik ben vwb krampjes uiteindelijk over gegaan op omneo met sab simplex. Die laatste bouwen we nu af. En na de vakantie wil ik ook van de omneo proberen af te komen. Dat spul verstopt continu en het stinkt.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_139307695
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 16:13 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Oh jouw prul ook? Ruk he?
Hier helaas vooral hoofd getroffen. De rest heeft ze ook hoor, don't get me wrong, maar hoofd ie echt ontelbaar :'(

Temp geen idee. Was even met Sjaak op stap. Vent bleef thuis want constipatie dienst. Toen begon Jaap te huilen. Logisch. Want fles tijd. Maar vent had al zonder te tempen een PCM er in gestopt. Omdat ie ook zo zat te kriebelen. Maar hij ligt nu op me te wapperen. En voelt wel warm -O-
Ja, vooral ruk omdat ze voor hun eerste jaar minder antistoffen aanmaken. De kans is groot dat ze het nog een keer krijgen. ALLES voor niets. :( En ik ben bang voor littekens. Oppervlakkig he? :@ :')

Nou, hopelijk ben je snel over het hoogtepunt heen. Hier beginnen ze al behoorlijk in te drogen..
  zondag 27 april 2014 @ 16:46:56 #11
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_139308520
Ik breek even herl ego in: mijn arme baby is ziek ;(

Ze is vanaf 06.30u vanochtend ongeveer elk half uur aan het spugen. Ze houdt echt niks binnen, ook niet de theelepeltjes o.r.s dat ik elle keer geef.

Hoewel ze vanochtend tussen het spugen door vrolijk was, vindt ze het nu echt niet meer leuk. Ze is moe en braken met een lege maag is erg vervelend ;(
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_139308935
Oh sylver pas op dat ze niet uitdroogt he?

Limone sja. Niets aan te doen helaas. Al zit Jaap zo onder.. Ze zeggen dat als ze het echt goed krijgen voor het eerste jaar het dan mss niet terugkomt? Ik maak me meer zorgen om het risico voor hem op latere leeftijd. Als hij het dán nog eens krijgt, loopt ie dan nog risico onvruchtbaar te worden of is dat risico wel al echt geweken?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_139310298
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 16:27 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja, vooral ruk omdat ze voor hun eerste jaar minder antistoffen aanmaken. De kans is groot dat ze het nog een keer krijgen. ALLES voor niets. :( En ik ben bang voor littekens. Oppervlakkig he? :@ :')

Nou, hopelijk ben je snel over het hoogtepunt heen. Hier beginnen ze al behoorlijk in te drogen..
De oudste heeft het twee keer gehad hier, maar de tweede keer was echt peanuts vergeleken bij de eerste keer. Houd moed! :*
pi_139310390
Sylver wat zielig. Hopelijk houdt ze nog wel een klein beetje van de ORS binnen. Wat Momo zegt, pas op dat ze toch genoeg vocht binnenhoudt. Sterkte!

quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 15:09 schreef _NIKKI_ het volgende:

Hoe gaat het met jou? Is het feit dat je nu ineens mama van twee bent een beetje geland? En krijgen je meisjes nog steeds bv?
Met mijzelf gaat het eigenlijk wel goed :) Al kom ik bijna nergens anders meer aan toe en kan ik me de dag niet meer herinneren dat ik meer als 3 uur aan een stuk heb geslapen, ik heb het er zó graag voor over! Ik ben helemaal in love met de dames O+ Ze zijn zo lief, zo mooi, zo volmaakt O+ Zelfs als ze huilen zijn ze mooi O+ Nu de krampjes minder zijn, zijn ze zo mak als lammetjes O+ Wel zijn ze veel wakker en vrij actief. Hun nekje kunnen ze al zelf omhoog houden als je ze op hun buik legt en ik heb al een paar voorzichtige lachjes gezien O+

Qua bv, de eerste weken heb ik ze volledig gevoed, maar ik ben daar mee gestopt. L. wilde de hele dag niets anders als aan de borst hangen en viel steeds na 5 slokjes in slaap, en I. had wel iets meer power, maar ik was de hele dag met niets anders bezig als voeden. Heb er een LK bij gehaald die ook een tweeling heeft gevoed, en zij vertelde mij dat ze destijds de hele dag op de bank zat met haar dochters en niet eens tijd had om naar de WC te gaan. Toen heb ik besloten te stoppen met het overdag voeden. Nu voed ik ze nog wel 's nachts, en overdag krijgen ze nog een gekolfde fles. De rest doe ik met kunstvoeding :)
pi_139311016
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 16:14 schreef DJMomo het volgende:
Ik ben vwb krampjes uiteindelijk over gegaan op omneo met sab simplex. Die laatste bouwen we nu af. En na de vakantie wil ik ook van de omneo proberen af te komen. Dat spul verstopt continu en het stinkt.
Maar werkt het wel?

Al die zieke arme kleintjes hier :* Ik heb zelf ook waterpokken gehad voor mijn eerste jaar, heel licht maar, maar ze zijn nooit teruggekomen.

Musique, dat klinkt als een goede roze wolk! En wat fijn dat je bv en fv kunt combineren met je productie!
pi_139311082
Wat klink je helemaal verliefd. O+

Ik ben best een beetje jaloers op je bv, ook al is het niet volledig. Ik was van plan om het bij ons 2e kindje te proberen, maar ik durfde het nu niet aan omdat het een tweeling werd. En ik zag mezelf niet hele dagen en nachten zitten voeden. Het leek me in combinatie met schoolgaande peuter echt teveel gedoe. :@ Maar nu zal ik het dus nooit meegemaakt hebben. Het is niet dat ik nu heel erg spijt heb van mijn keuze, maar ergens diep in mijn hart had ik het wel willen proberen.

Oh Dot, als infacol niet mag, dan Cinababy van VSM misschien? Geen idee of dat wel mag hoor. En niet om je gelijk te ontmoedigen maar Cinababy werkte 4 jaar terug bij L. niet, dus dat hebben we nu nieteens geprobeerd.
pi_139311587
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 18:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat klink je helemaal verliefd. O+

Ik ben best een beetje jaloers op je bv, ook al is het niet volledig. Ik was van plan om het bij ons 2e kindje te proberen, maar ik durfde het nu niet aan omdat het een tweeling werd. En ik zag mezelf niet hele dagen en nachten zitten voeden. Het leek me in combinatie met schoolgaande peuter echt teveel gedoe. :@ Maar nu zal ik het dus nooit meegemaakt hebben. Het is niet dat ik nu heel erg spijt heb van mijn keuze, maar ergens diep in mijn hart had ik het wel willen proberen.

Oh Dot, als infacol niet mag, dan Cinababy van VSM misschien? Geen idee of dat wel mag hoor. En niet om je gelijk te ontmoedigen maar Cinababy werkte 4 jaar terug bij L. niet, dus dat hebben we nu nieteens geprobeerd.
Met al mijn getrubbel vind ik vrouwen die achter hun keus staan juist heel sterk :*

Ik geloof nooit zo in homeopathie :@ We hebben morgen de afspraak met de cb arts, dan zal ik het eens vragen :)
pi_139312694
och germ, arme waterpokken kindjes ;(
hier hadden vrijwel alle kindjes op de opvang het een tijdje terug, maar op de een of andere wonderbaarlijke wijze heeft het floor overgeslagen.

Ach sylver, elk half uur..dat is wel heel erg zielig!

ik zag een aantal foto's voorbij komen van hele knappe kindjes O+ leuk zijn ze, allemaal! :)
en het kersenpakje is erg sjiek :Y

even denken wat ik verder onthouden heb.
Muique wat fijn dat jullie hebben gepraat! hopelijk keert dus rust ook op andere fronten snel terug!

wat sneu die krampjes baby's...hopelijk gaat dat ook snel beter want dat is gewoon zielig

ik las een babytje dat heel hard ging huilen bij het zien van dr bedje...en dan zooo moe zijn he. soms was het zo handig als je gewoon wist wat er in die kleine hoofdjes omgaat.
pi_139317029
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 18:17 schreef Dot. het volgende:

[..]

Met al mijn getrubbel vind ik vrouwen die achter hun keus staan juist heel sterk :*

Ik geloof nooit zo in homeopathie :@ We hebben morgen de afspraak met de cb arts, dan zal ik het eens vragen :)
Gelukkig sta ik wel achter mijn keuze ja. En ik ben eigenlijk ook niet zo'n oermoeder die continue met het kind/kinderen samen wil zijn. Ik heb best al wat dingen ondernomen zonder de jongens en dat zou anders een stuk minder makkelijk zijn geweest. Maar als ik dan foto's en verhalen lees in het BV topic (ja ik lurk daar :@ ) vind ik het stiekem toch een klein beetje jammer.

Ik geloof ook niet zo in homeopathie hoor, zeker niet na de ervaringen die we ermee hebben. Eigenlijk alles wat we hebben gebruikt van VSM werkte bij L niet. ;) Wie weet mag het middel wat Momo opperde wel bij reflux. En misschien hebben ze bij het CB nog andere tips.

En ik doe nog even een fotospam van mijn vriendjes. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 27 april 2014 @ 20:43:42 #20
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139317662
Wat een heerlijke foto's Nikki, ze zijn leuk! En T. is echt al een bollie O+
Ik herken wat je zegt over bv, denk nog regelmatig 'wat als' en 'had ik maar'.
Mja, ik ben nu ook belachelijk gelukkig met een megablij en gezond kind..wat kan ik me nog meer wensen? O+

Musique, je klinkt onwijs gelukkig met je meiden O+ Goed dat je met je familie hebt gepraat :Y
pi_139317703
Wat heerlijk NIKKI! En die met grote zus O+ wel 2 verschillende koppies he.!
S. 2014
J. 2016
  zondag 27 april 2014 @ 20:50:24 #22
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139318076
Bv ik vind het ook nogsteeds jammer dat ik het niet heb kunnen proberen. Vooral omdat nu blijkt het wel had gekunt. Maar ja dan had ik maar niet zo onverwacht zwanger moeten worden ;)

Nikki wat een leuke ventjes zo samen en met zus erbij O+

Sylver beterschap :*
  zondag 27 april 2014 @ 20:51:37 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139318149
Fijn dat je nu een goede balans hebt gevonden Musique! (ik heb de eerste weken ook overdag gekolfd en 's nachts gevoed, later pas opgebouwd. maar goed dat was natuurlijk een iets anders situatie met 2 prematuurtjes). En wat klinkt je heerlijk verliefd O+ O+

Nikki, wat een leuke foto's. Prachtige snoetjes O+ Vooral die met grote zus is echt zoooo mooi en lief O+ O+ O+
  zondag 27 april 2014 @ 21:16:13 #24
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139319476
Ohhh Nikki die snoetjes! Zo verschillend en toch lijken ze zo op elkaar!

Ik vind de niet-bv mama's ook heel sterk, als dat een beslissing is waar je volledig achter staat is dat alleen maar mooi!

Sylver, hopelijk gaat het snel beter :*

Musique wat ben je lekker verliefd! Fijn dat het nu wat rustiger is. En die mannen? Die leren het vanzelf!

Hier loop ik al een poos door de kamer met baby in doek. Meiske is denk ik een beetje overprikkeld op de verjaardag van opa. Al die harde geluiden en opa en oma die niets liever willen dan een lachende baby dus alle gekkigheid uit de kast trekken.. Mja. Gelukkig is het krijsen nu gestopt. Refluxtechnisch is het ook niet een al te beste dag, dus dat helpt ook niet zo. Hoop dat ze vlug opgeeft en lekker gaat slapen. Je ziet d'r keimoe zijn, maar overgeven aan de slaap? Not in a million years :') arm Mupke
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139320368
Sja. Hier ook gevoelens van "had ik maar meer dan nog niet eens twee weken bv gegeven wellicht had ie nu dan geen pokken gehad". Ook bij de krampn dacht ik wel even van shit wat een gerotzooid met speen, fles, voeding etc. Maar er is weinig aan te doen....

Na de overstap op omneo ging het redelijk vlot beter. Dot. Had bij 2m bezoek op cb nog grote twijfels. Toen was ie net een week over op omneo. Zelfs afgesproken om de week later nog contact te hebben. In de tussentijd moest ik bij houden hoe lang hij huilde. Wanneer hij huilde etc. Daar in t weekend al mee gestopt omdat er niets meer te melden viel ;)

As dinsdag de magische 12w grenzen, dan zouden de darmpjes toch wel volledig uitgerijpt moeten zijn. Over twee weken gaan we Midweek weg. Geen zin om dan twee bussen voeding mee te nemen. Dus we stappen de week erna maar over. ;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')