abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 20:05:46 #151
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_6355180
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 16:33 schreef Wisp het volgende:

[..]

ik heb liever dat een site werkt dan dat ik de webmaster de schuld kan geven

Ja idd, dat vind ik ook. Tis prima als een browser zich aan de standaard houdt, maar waar ik voornamelijk een browser voor heb is om te surfen. En als dat surfen niet werkt met de ene browser maar met de andere wel, kan het me eigenlijk niet eens schelen hoe dat komt maar is de keuze snel gemaakt

Je kunt wel de brakke webmasters de schuld geven, maar daarmee verhelp je het probleem niet

pi_6355218
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:59 schreef sweek het volgende:
opera wel ja... maarja, opera ben ik een beetje aan het verlaten

trillian opent ze dus in nieuwe windows, mirc nog altijd in IE

Dat probleem heb ik ook nog steeds met Mozilla, een link uit Trillian opent ie in een nieuw venster ipv in een nieuwe tab. En dat van IRC: dat heb ik ook met Opera gehad, maar op een gegeven moment was dat weg (volgens mij Opera als default alles ingesteld en als Opera dan open was terwijl ik op IRC een link klikte, pakte hij de link in Opera).
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_6355235
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:05 schreef Tijn het volgende:
Ja idd, dat vind ik ook. Tis prima als een browser zich aan de standaard houdt, maar waar ik voornamelijk een browser voor heb is om te surfen. En als dat surfen niet werkt met de ene browser maar met de andere wel, kan het me eigenlijk niet eens schelen hoe dat komt maar is de keuze snel gemaakt

Je kunt wel de brakke webmasters de schuld geven, maar daarmee verhelp je het probleem niet

Daar heb je gelijk in, maar het is natuurlijk eigenlijk de omgekeerde wereld.
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 20:12:12 #154
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_6355249
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:10 schreef keeper het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar het is natuurlijk eigenlijk de omgekeerde wereld.

Uhuh, maar aangezien je nou eenmaal een site niet kunt veranderen, maar wel een andere browser kunt gebruiken, is dat dus een betere oplossing imho dan zeiken op de webmasters en voet bij stukken houden bij een browser die niet doet wat jij wil

Nou is dat Mozilla gelukkig niet vaak het geval, want zo'n beetje alle sites werken uitstekend

pi_6355287
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:12 schreef Tijn het volgende:
Uhuh, maar aangezien je nou eenmaal een site niet kunt veranderen, maar wel een andere browser kunt gebruiken, is dat dus een betere oplossing imho dan zeiken op de webmasters en voet bij stukken houden bij een browser die niet doet wat jij wil
Das de wet van vraag een aanbod. Als iedereen overgaat op Mozilla wordt die MS-meuk echt wel gauw overboord gegooid door de webdevvers.

Alleen zal dat wel nooit gebeuren .

vrijdag 18 oktober 2002 @ 20:21:04 #156
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_6355377
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:15 schreef keeper het volgende:

[..]

Das de wet van vraag een aanbod. Als iedereen overgaat op Mozilla wordt die MS-meuk echt wel gauw overboord gegooid door de webdevvers.

Alleen zal dat wel nooit gebeuren .

Daar zou ik niet op gokken nee

Overigens doet dat niks aan Mozilla af hoor, tis best een leuke browser. Maar kzou het eerder om z'n features kiezen dan om het feit dat 'ie de standaarden zo goed support.

pi_6355450
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nou is dat Mozilla gelukkig niet vaak het geval, want zo'n beetje alle sites werken uitstekend

Een andere browser is niet altijd mogelijk. IE onder Linux bestaat niet (gelukkig maar trouwens). En ik heb van iemand gehoord dat een bepaalde site vanaf een Mac niet goed te bekijken is, zelfs niet met IE voor Mac. Windows IE werkt natuurlijk wel, en Mozilla niet goed.
Ja, da's een probleem van de sitebouwer, als je voor een bedrijf een site bouwt dan mag je die wel testen met meerdere browsers.

Als ik iets wel kopen en ik kan niet eens op de website van het desbetreffende bedrijf naar info zoeken omdat de site overduidelijk niet getest is met andere browsers dan IE voor Windows, dan haal ik m'n spullen wel elders.

pi_6355559
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:21 schreef Tijn het volgende:
Overigens doet dat niks aan Mozilla af hoor, tis best een leuke browser. Maar kzou het eerder om z'n features kiezen dan om het feit dat 'ie de standaarden zo goed support.
Noem mij idealistisch. Zo protesteer je een beetje tegen die IE-hegemonie.
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 20:32:47 #159
17061 mvt
blame Canada
pi_6355588
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

En voor die ene keer pak ik dan wee IE
We were to understand there would be pie and punch?
pi_6355873
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Daar zou ik niet op gokken nee

Precies, en voor de features (tabbed broswing, popup blokken etc) bestaat er een mooie schil voor IE genaamd Crazy Browser
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 21:20:33 #161
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_6356123
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:53 schreef Wisp het volgende:

[..]

Precies, en voor de features (tabbed broswing, popup blokken etc) bestaat er een mooie schil voor IE genaamd Crazy Browser

Ja.

Laat ze zou nog mouse gestures, skins, type ahead finder, fatsoenlijke CSS en PNG support inbouwen, de pagina's sneller op laten bouwen, IRC, mail en newsgroupsupport interegreren, het geheel in een mooi jasje steken en ik zal het misschien proberen

Ik ga naar huis.
pi_6356519
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 15:27 schreef nietzman het volgende:
Hier staat een hele verzameling Splashscreens... zijn simpel te installeren door ze op te slaan als 'mozilla.bmp' in je mozilla map
Koel! Ik heb nu deze .

edit: plaatje gefix0red.

[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 18-10-2002 23:13]

pi_6357520
ook maar ff een kwartier achter photoshop gezeten....

kan veel beter ik weet het, maar ik heb ff geen tijd

Experience is what you get when you don't get what you want.
pi_6357702
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 23:05 schreef DIFFR3NC3 het volgende:
ook maar ff een kwartier achter photoshop gezeten....

[afbeelding]

kan veel beter ik weet het, maar ik heb ff geen tijd

Dope! .

Ik zou alleen dat loading weghalen..

pi_6359287
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 21:20 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ja.

Laat ze zou nog mouse gestures, skins, type ahead finder,

Heb ik niet nodig
quote:
fatsoenlijke CSS en PNG support inbouwen,
Zit er al in, en die halftransparante PNG's zijn leuk maar in de praktijk heb je er nix aan
quote:
de pagina's sneller op laten bouwen,
Zal wel aan mij liggen maar heb een aantal pagina's opgemeten met stopwatch en ging even snel
quote:
IRC, mail en newsgroupsupport interegreren,
IRC zit al in trillian, voor mail heb ik outlook (zowiezo nodig vanwege m'n palm) en newsgroups gebruik ik niet
quote:
het geheel in een mooi jasje steken en ik zal het misschien proberen
zit al in een mooi jasje, van mij hoeven die gladde skins niet, als het netjes en overzichtelijk is dan vind ik het goed.. de icons e.d zijn wel mooier dan IE

enige voordeel wat ik kan bedenken is dat het wat veiliger is dan IE omdat alle security exploits op IE gericht zijn

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_6359418
Hier spreekt een trouw mozilla-gebruiker.

Vandaag ook voor de verandering eens Phoenix geprobeerd (eveneens een browser gebaseerd op dezelfde Gecko-engine). Ook heel leuk.

De Gecko-engine schopt gewoonweg kont!

[semi-off-topic, not to mention a possible flamewar]

Ik vind het trouwens ongelooflijk stom van de KDE development crew dat ze niet gewoon Gecko hadden gebruikt voor Konqueror en het wiel maar opnieuw zijn gaan uitvinden met KHTML. Nergens goed voor! Een waste of resources en bovendien minder compatible dan Gecko! Er was echt niets op tegen geweest om gewoon een KPart om de Gecko backend heen te wrappen. Stom stom stom...

[/semi-off-topic, not to mention a possible flamewar]

Ars longa, vita brevis
pi_6361079
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 00:55 schreef motown het volgende:
[semi-off-topic, not to mention a possible flamewar]

Ik vind het trouwens ongelooflijk stom van de KDE development crew dat ze niet gewoon Gecko hadden gebruikt voor Konqueror en het wiel maar opnieuw zijn gaan uitvinden met KHTML. Nergens goed voor! Een waste of resources en bovendien minder compatible dan Gecko! Er was echt niets op tegen geweest om gewoon een KPart om de Gecko backend heen te wrappen. Stom stom stom...

[/semi-off-topic, not to mention a possible flamewar]

het is laat, maar ik denk toch dat het beste antwoord op deze mogelijke flame war is..
Keuze in software is het Kapitalisme van de IT

biertje iemand?

Haai!
pi_6363195
Sorry, ik ben zojuist overgestapt op Phoenix!
Veel sneller dan Mozilla en gebruikt de helft minder aan geheugen..

Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 14:14:57 #169
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_6363257
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 14:07 schreef dikkebanaan het volgende:

[afbeelding]

Is van dezelfde makers, draait dezelfde Gecko engine en kan, als hij 'af' is, dezelfde plugins gebruiken

Op PC's met mindere specs draai ik ook Phoenixx hoor

Ik ga naar huis.
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 14:17:43 #170
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_6363284
Fan is van Mozzila
Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
pi_6363301
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 14:07 schreef dikkebanaan het volgende:

[afbeelding]

ff offtopic, ik vind die redhat 8 er onwijs mooi uitzien dus, mijn pa draait em ook al weer een tijdje.. nog geen klacht gehoord
Haai!
pi_6364709
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 14:14 schreef nietzman het volgende:

[..]

Is van dezelfde makers, draait dezelfde Gecko engine en kan, als hij 'af' is, dezelfde plugins gebruiken

Op PC's met mindere specs draai ik ook Phoenixx hoor

Ik weet et maar op een PC met wat betere specs vliegt ie helemaal (vergeleken met Mozz)
De standaard adblocker van Phoenix lijkt ook wat beter te zijn..

En die plugins werken nu ook al hoor:

quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 14:19 schreef Sib het volgende:

[..]

ff offtopic, ik vind die redhat 8 er onwijs mooi uitzien dus, mijn pa draait em ook al weer een tijdje.. nog geen klacht gehoord

Oh, ik heb nog wel een paar klachten.. (die brakke python scripts bijvoorbeeld) maar verder is dit idd de beste/mooiste Linux distro tot nu toe
Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
pi_6365598
Draai nu Mozilla 1.2b en dat gaat perfect. Mooi ding.

Mis nog wel wat dingetjes tov IE en Opera (meerdere balken op 1 regel bijv, zodat ik een paar knoppen van de Multizilla bar achter mn personal menu kan pleuren, de snelheidsmeter van Opera etc.). Maar overall is het erg fijn (en ik heb IE niet meer nodig om te Internetbankieren ).
Gelukkig doet de Alt-S om dingen op Fok enzo te posten het ook weer (in Opera niet namelijk).

Één ander gek dingetje echter, als ik bijvoorbeeld die screenshot van Wisp van Crazybrowser wil zien, kan ik deze niet helemaal zien, omdat de horizontale scrollbalk niet verder wil. Pas als ik fullscreen doe en mn sidebar weghaal zie ik meer (maar nog steeds niet alles!). Das wel een beetje jammer nog .

pi_6366161
die 1.2b loopt vast bij het splash screen hiero
pi_6375450
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 16:39 schreef dikkebanaan het volgende:

[..]

En die plugins werken nu ook al hoor:
[afbeelding]

[..]

Ah, zie ik daar niet de Codeweavers Crossover plugin in actie met Quicktime? Ik overweeg zelf ook Crossover aan te schaffen. (Wie zegt dat er geen Linux-software bestaat die het waard is om voor te betalen?)
Ars longa, vita brevis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')