xzaz | vrijdag 25 april 2014 @ 15:54 |
Mijn auto is total loss verklaard nu wordt (geen schuld maar wel mijn auto kwijt ![]() ![]() ![]() ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 25 april 2014 @ 16:04 |
Wil je hem zelf opkopen? ![]() | |
xzaz | vrijdag 25 april 2014 @ 16:06 |
Hij is gewoon (nog steeds) van mij, wil gewoon weten hoe het zit en wat er geboden wordt. Hoe kan ik nu weten dat er straks echt bedrag x voor mijn auto is geboden? Moet ik zeker de taxateur op zijn blauwe ogen geloven ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 25 april 2014 @ 16:07 |
Dat hangt van je verzekering af of hij nog van jou is. Bij sommige verzekeraars gaat het eigenaarschap bij TL over naar de verzekeringsmaatschappij. | |
pvdplanet | vrijdag 25 april 2014 @ 16:08 |
Beter zelf los alle goede onderdelen verkopen via mp Is wat werk en geduld + ruimte nodig maar opbrengst kan 2x zo hoog zijn | |
xzaz | vrijdag 25 april 2014 @ 16:08 |
Dat lijkt me sterk. | |
jitzzzze | vrijdag 25 april 2014 @ 16:14 |
Dat mag, maar verzonnen heb ik het niet. | |
xzaz | vrijdag 25 april 2014 @ 16:16 |
Zal een mooie boel zijn; gewoon elke auto die schade heeft TL verklaren == profit. | |
The_stranger | vrijdag 25 april 2014 @ 16:22 |
Ik denk dat hij bedoelt, zodra je de uitkering geaccepteerd hebt. | |
xzaz | vrijdag 25 april 2014 @ 16:24 |
Vandaar mijn vraag; waar wordt mijn auto op dit moment 'te koop' aangeboden? En hoe weet ik wat de echte prijs is? | |
mstx | vrijdag 25 april 2014 @ 16:27 |
Was het maar zo'n feest, ik moet alles zelf regelen met de (buitenlandse) opkoper omdat het voertuig nog steeds mijn eigendom is. ![]() | |
xzaz | vrijdag 25 april 2014 @ 16:28 |
Dat doet de verzekeraar van de tegenpartij toch indien jij geen blaam hebt? | |
mstx | vrijdag 25 april 2014 @ 16:30 |
Probeer dat maar eens goed te regelen met een buitenlandse verzekeringsmaatschappij (ondanks rechtsbijstand). Het duurde 5 maanden voordat ze biedingen lieten doen op het wrak en nu 7 maanden later heb ik m'n geld nog steeds niet. ![]() Maar volgens mij gaat dat bieden niet openbaar ofzo. | |
xzaz | vrijdag 25 april 2014 @ 16:32 |
Lekker is dat; man man man die auto wereld zit toch soms zo raar in elkaar en iedereen blijkt het normaal te vinden. ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 25 april 2014 @ 17:04 |
Is ie technisch of economisch total loss? | |
Sounddragon | vrijdag 25 april 2014 @ 17:23 |
Op een afgeschermd handelaars netwerk, en; niet. Of je moet een kennisje hebben die erop kan. ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 25 april 2014 @ 17:33 |
Waar blijven trouwens de foto's van de ramp? ![]() Goeie crash pics; altijd +1 | |
mstx | vrijdag 25 april 2014 @ 18:08 |
Omdat bedrag X uiteindelijk door de opkoper wordt betaald. Dat heeft verder niks met de dagwaarde (die de schade-expert vaststelt) van je auto te maken. Als het niet jouw schuld was krijg jij dus straks bedrag X op je rekening gestort en bedrag Y (dagwaarde minus bedrag X) van de verzekering van de tegenpartij. Dus eigenlijk maakt het voor jou niks uit wat bedrag X is. | |
Sounddragon | vrijdag 25 april 2014 @ 19:31 |
Wel als je het 'wrak' wilt behouden en weer fiksen ![]() Als je afstand tekent krijg je idd de dagwaarde (die altijd tegenvalt, en waarmee je nooit een vervangende auto kan kopen) en dan is de kous af. Leuker kunnen ze het niet maken. | |
Maegrim | vrijdag 25 april 2014 @ 20:13 |
idem ![]() | |
Ivo1985 | vrijdag 25 april 2014 @ 22:09 |
Dat kan niet. De auto is eigendom van de eigenaar en dat eigendom kan alleen wijzigen met instemming van de eigenaar. Wél kan het zo zijn dat wanneer je zelf schade hebt gereden die je bij je casco verzekering wilt declareren het een voorwaarde voor uitkering dat je bij TL afstand doet van het voertuig. Bij een WA schade is dit onmogelijk en heb je altijd het recht om het wrak te behouden met behoud van schadeuitkering. De schadeuitkering wordt dan wel verminderd met het bedrag wat de hoogste opkoper heeft geboden. | |
Ivo1985 | vrijdag 25 april 2014 @ 22:14 |
Dan is het tijd om je rechtsbijstand in te schakelen. Of op z'n minst te eisen dat de betreffende maatschappij je voor dat bedrag een vergelijkbare auto kan aanbieden. De verzekeraar is namelijk wettelijk verplicht om je volledig schadeloos te stellen. De uitkering moet dus hoog genoeg zijn om een auto te kopen vergelijkbaar aan de auto die bij het ongeval verloren is gegaan. Is de geboden dagwaarde te laag, dan moet je die simpelweg niet accepteren, een hogere dagwaarde eisen of een vergoeding in de vorm van een volledig gelijkwaardige auto. Mits het een WA schade betreft. Maar helaas, veel mensen laten zich oplichten door verzekeraars en doen geen moeite om voor hun eigen rechten op te komen. Dat weten de verzekeraars en daarom is het eerste aanbod wat betreft dagwaarde vrijwel standaard 20-25% te laag. | |
xzaz | vrijdag 25 april 2014 @ 22:51 |
U vraagt wij draaien. ![]() | |
rulerofdeath | vrijdag 25 april 2014 @ 23:20 |
tjah, renault. elke deuk is vrezen voor total loss verklaring ![]() | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 25 april 2014 @ 23:32 |
Economisch Total loss dus | |
Maegrim | zaterdag 26 april 2014 @ 00:25 |
Ik had het over SD, die heeft ook nog iets om te laten zien ![]() | |
Kanjer | zaterdag 26 april 2014 @ 00:51 |
Het maakt niet veel uit wat ze gaan bieden. Stel: auto totall loss, dagwaarde bepalen ze op 1000 euro. Opkoper geeft 250 euro voor de restanten. Verzekering keert jou 750 euro uit. Aan jou de keuze of de auto naar een opkoper gaat, of dat je hem zelf houd. | |
Ou-Tannu | zaterdag 26 april 2014 @ 01:02 |
moauw als dat alle schade is... en er geen kokerbalken enzo verneukt zijn.. ![]() | |
vannelle | zaterdag 26 april 2014 @ 04:17 |
Denk dat er meer aan de hand is dan je denkt. Zichtbare schade loopt al aardig in de papieren maar het rechter achterscherm heeft ook een vouw. Denk dat de kofferbakvloer ook wel bobbeltjes heeft nu..... Wat Chuck zegt: Economisch Total Loss. | |
FransDeens | zaterdag 26 april 2014 @ 09:51 |
Niet helemaal. Je krijgt de dagwaarde vergoed als de auto naar een opkoper gaat, wil je het wrak zelf houden dan krijg je de dagwaarde min de restwaarde. | |
xzaz | zaterdag 26 april 2014 @ 10:58 |
De bumberophanging is helemaal ingedeukt en de zijkanten zijn helemaal ingedeukt. Ik ga gewoon voor schadeloosstelling ze kennen die paar honderd euro in hun reettt stoppen. | |
marzman | zaterdag 26 april 2014 @ 11:11 |
Maar hij rijdt waarschijnlijk nog prima (als de onderkant nog goed is afgezien van de kreukelzone in de kofferbak) en komt waarschijnlijk nog gewoon door de APK als lampjes en kenteken netjes zijn. | |
mstx | zaterdag 26 april 2014 @ 11:12 |
Ja dus? | |
Anne | zaterdag 26 april 2014 @ 11:13 |
Beter doen ze dat in de reet van je clio. | |
xzaz | zaterdag 26 april 2014 @ 11:14 |
Hij rijdt nog prima! Alleen is de ophanging dus niet meer goed. | |
Sounddragon | zaterdag 26 april 2014 @ 11:29 |
Jep, achter die bumper zit ook nog een stukje wereld, en dat is het duurste stuk om te fiksen, want dat moet perfect zijn. Gaat een hoop geld kosten om te fiksen. Achterdeurtje omschroeven is een makkie, maar die kofferbakrand/sluiting en -vloer is trekwerk, en het is wel fijn als dat ook hard is voor de volgende mafkees die achterop klapt. Gezien het feit dat het een achterschade is, ligt de schuld bij de tegenpartij, en zou ik naggen en zeuren tot ik compleet schadeloos gesteld was. Sowieso second opinion van je eigen verzekering, en vergeet ook niet de kosten voor vervangend vervoer, dagen niet hebben kunnen werken evt en dat soort fratsen. Zelf telefoonkosten kun je eruit slepen als je wilt. (wel aan kunnen tonen uiteraard). Rechtsbijstand is je vriend, en neem niet zomaar overal genoegen mee. | |
xzaz | zaterdag 26 april 2014 @ 11:38 |
Bedankt, hoe zit dat dan met rechtsbijstand, ik ben op dit moment een brief aan het typen naar de tegenpartij over de geschiedenis van de auto; hij is namelijk jarenlang echt heel goed onderhouden en dit aantoonbaar. Sommige zeggen dat het ze niet uitmaakt en kijken gewoon naar de waarde van de auto zoals deze op marktplaats of autoscout staat en halen daar 25% vanaf. Ik heb geen rechtsbijstandverzekering bij mijn verzekering alleen een WA. Moet ik dan nu zelf een brief sturen naar de verzekering van de tegenpartij? | |
Sounddragon | zaterdag 26 april 2014 @ 11:57 |
Nou, normaal zou je rechtsbijstand verzekering dit gewoon voor je regelen, daar is die paar euro per jaar extra voor; zodat je dat getouwtrek allemaal niet zelf hoeft te gaan doen ![]() Een expert kijkt wel degelijk naar de onderhoudstechnische en optische staat van de auto, hij kan er geen 1000¤ extra voor geven natuurlijk, maar het kan wel bepalen of ze vergelijken met de bovenkant of de onderkant van de markt bij het kijken naar vervangingswaarde van het voertuig. Alle beetjes kunnen helpen. De huidige schadetaxatie, is die uitgevoerd door een expert van jóuw maatschappij of van de tegenpartij? die laatste zal logischerwijs natuurlijk in bijna alle gevallen lager uitvallen als eentje van de jouwe, belang enzo.. die kerel van de tegenpartij zal natuurlijk altijd proberen om de uitkering van hun schade zo laag mogelijk te houden, terwijl (als het goed is), de jouwe zal proberen om voor jouw belang op te komen, en er zo veel mogelijk uit te slepen. Als je een losse rbs-verzekering hebt afgesloten kun je die er ook gewoon achteraan sturen trouwens, dat is vaak nóg beter, want als je beiden bij dezelfde maatschappij zit qua verzekering wordt het helemáál listig, want dan moet het geld van de ene in de andere zak aldaar, en dat is natuurlijk kat int bakkie voor hen. | |
xzaz | zaterdag 26 april 2014 @ 12:02 |
Die is uitgevoerd door de schade expert van de tegenpartij. We zijn van verschillende verzekeringen. | |
Kanjer | zaterdag 26 april 2014 @ 12:03 |
Dat staat er toch? | |
Sounddragon | zaterdag 26 april 2014 @ 12:04 |
Vraag dan je eigen verzekering maar om een contra-expertise als ze met een bullshit-aanbod komen, heb je recht op. | |
Mr.Ping | zaterdag 26 april 2014 @ 12:16 |
Wat is de reactie van de bestuurder die achterop is gereden? Als zijn verzekering jouw schade niet volledig wil/kan vergoeden lijkt mij ook zijn probleem. | |
xzaz | zaterdag 26 april 2014 @ 12:25 |
Hij bekende volle schuld, was met zijn radio bezig. Politie zal mij nog bellen maar hebben ze nog niet gedaan. Wat hij uiteindelijk op de achterkant van het schadeformulier heeft geschreven weet ik niet. | |
Meike26 | zaterdag 26 april 2014 @ 12:45 |
Kijk goed naar de dagwaarde van je auto. Km stand, bouwjaar, uitvoering en eventuele onderhoudshistorie. Ga dan indd ook nooit zomaar akkoord met het bedrag dat uitgekeerd zou worde, jij hebt als onschuldige partij helemaal niets te maken met die sloophandel. Al geven ze maar 200 euro voor het wrak, jij hoort een bedrag te krijgen dat in de buurt ligt van de huidige dagwaarde. Alles wat er meer dan 10-15% van afwijkt zou ik niet accepteren, of ze moeten er 10-15% boven zitten, maar dat zou wel heel vreemd zijn! | |
FransDeens | zaterdag 26 april 2014 @ 13:42 |
Je hebt gelijk, sorry. Niet goed gelezen. | |
Sounddragon | zaterdag 26 april 2014 @ 14:31 |
In overleg met TS; effe naar WGR voor wellicht wat nuttige tips. | |
Piger | zaterdag 26 april 2014 @ 17:20 |
Je kan inderdaad vragen om een uitkering met behoudt van het eigendom. Via werkspot of iets anders kijken wat bedrijfjes je kunnen bieden qua reparatiekosten (2ehands onderdelen en zo maakt het een stuk goedkoper, dan bij een schadehersteller via de verzekeringsmaatschappij). Soms kan je er zelfs nog wat winst op pakken. | |
CafeRoker | zaterdag 26 april 2014 @ 18:36 |
Dat moet ik met die vouwen achterin toch nog eens zien gebeuren. Werkspot is sowieso berucht om het hoge gehalte prutsers en schade zoals dit is uitermate geschikt om op een beunmanier op te lossen.. maar dan moet je niet nog een tweede keer iemand achterin vliegen. Het zou erg lullig zijn als je om het leven komt omdat je geraakt werd door een losgeschoten stuk plamuur met scherpe randjes ![]() Ik denk dat het voor TS belangrijk is om zich te realiseren dat je het voorstel van de verzekering als een openingsbod moet zien. | |
Piger | zaterdag 26 april 2014 @ 18:42 |
Genoeg fatsoenlijke bedrijfjes te vinden, die werk nodig hebben. Ik zou inderdaad niet met een of ander beun die thuis werkt in zee gaan nee. | |
Wildervankstertje | zaterdag 26 april 2014 @ 19:25 |
Zoiets kun je zelf (als je handig bent of iemand kent die handig is) wel repareren. Ben 5 jaar geleden eens aangereden door iemand die mij via de verkeerde kant inhaalde en te vroeg weer naar links stuurde. Hele zijpaneel + deur kapot. Economisch total loss maar heb nog 1,5 jaar in die auto gereden tot ik hem wegens andere mankementen heb weggedaan ![]() | |
xzaz | zaterdag 26 april 2014 @ 19:26 |
Ik zal eens kijken, bedankt voor de tipsProbleem is dat ook de bumperachterophanging (?) helemaal verbogen (kapot?) is. Het is dus niet alleen maar de deur / zijpaneel. | |
Wildervankstertje | zaterdag 26 april 2014 @ 19:27 |
Dan wordt het minder. Soms via de sloop wel te krijgen maar vaak moet je het dan ook zelf ter plekke demonteren. | |
Dromer | zaterdag 26 april 2014 @ 19:48 |
Meh.. ik heb ook eens zo'n schade gehad waarbij je aan de buitenkant relatief weinig zag. (was een idioot met een Iveco-bus achterin geknald met de hoek van z'n bumper) Maar de klep kreeg je bijna niet meer dicht en de auto was aan de linkerkant een paar centimeter korter dan aan de rechterkant geworden. Het gaat dan niet meer om panelen of deuren, maar het chassis denk ik. | |
Sounddragon | zaterdag 26 april 2014 @ 20:01 |
Een deel van de bandenbak zoals dat heet, waar het deurslot op sluit zeg maar, zit gegarandeerd naar binnen gedrukt, dat moet heel precies en secuur worden uitgetrokken, dat kan een beun niet. Vervangen daarvan is snijden en wederom heel secuur lassen, en dan wordt het een dure grap. Achterdeur zelf en de bumper kun je idd wel van de autodemontage pakken, spuiten moet je toch, maar dan zit je nog met de schermen, als is dat goed te plaatwerken denk ik. Het gaat ook niet helemaal (meer) om de schade, ik heb het topic naar WGR gezet om TS niet in de valkuil der taxatie (rip-off) te laten kieperen, want hij heeft geen rechtsbijstand, dus gaarne hierbij wat kennis/expertise ![]() ![]() | |
xzaz | zaterdag 26 april 2014 @ 20:14 |
Dit is mijn brief naar de schade-inspecteur:Goed? | |
CafeRoker | zaterdag 26 april 2014 @ 20:33 |
Ik vind deze zin riskant; hiermee kunnen ze deze uitgaven namelijk gewoon onder regulier onderhoud schuiven en dat heeft 0,0 toegevoegde waarde aan de auto | |
Sounddragon | zaterdag 26 april 2014 @ 22:26 |
Hoogte met 1 t, en gesteld is een voltooid deelwoord, en dus met een d ![]() | |
xzaz | donderdag 1 mei 2014 @ 12:24 |
Net dagwaarde gekregen, veiling loopt tot 7 mei. dagwaarde: 1750,-. Dat klopt wel aardig; alleen heb je daar geen RT versie voor met km stand van 160k. | |
hottentot | donderdag 1 mei 2014 @ 17:05 |
Als jij kun vind dat vergelijkbare auto's meer waard zijn dan kun je bezwaar aantekenen. |