Hij is gewoon (nog steeds) van mij, wil gewoon weten hoe het zit en wat er geboden wordt. Hoe kan ik nu weten dat er straks echt bedrag x voor mijn auto is geboden? Moet ik zeker de taxateur op zijn blauwe ogen gelovenquote:
Dat hangt van je verzekering af of hij nog van jou is. Bij sommige verzekeraars gaat het eigenaarschap bij TL over naar de verzekeringsmaatschappij.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hij is gewoon van mij, wil gewoon weten hoe het zit en wat er geboden wordt. Hoe kan ik nu weten dat er straks echt bedrag x voor mijn auto is geboden? Moet ik zeker de taxateur op zijn blauwe ogen geloven
Dat lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat hangt van je verzekering af of hij nog van jou is. Bij sommige verzekeraars gaat het eigenaarschap bij TL over naar de verzekeringsmaatschappij.
Zal een mooie boel zijn; gewoon elke auto die schade heeft TL verklaren == profit.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat mag, maar verzonnen heb ik het niet.
Ik denk dat hij bedoelt, zodra je de uitkering geaccepteerd hebt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zal een mooie boel zijn; gewoon elke auto die schade heeft TL verklaren == profit.
Vandaar mijn vraag; waar wordt mijn auto op dit moment 'te koop' aangeboden? En hoe weet ik wat de echte prijs is?quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:22 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt, zodra je de uitkering geaccepteerd hebt.
Was het maar zo'n feest, ik moet alles zelf regelen met de (buitenlandse) opkoper omdat het voertuig nog steeds mijn eigendom is.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat doet de verzekeraar van de tegenpartij toch indien jij geen blaam hebt?quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:27 schreef mstx het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest, ik moet alles zelf regelen met de (buitenlandse) opkoper omdat het voertuig nog steeds mijn eigendom is.
Probeer dat maar eens goed te regelen met een buitenlandse verzekeringsmaatschappij (ondanks rechtsbijstand). Het duurde 5 maanden voordat ze biedingen lieten doen op het wrak en nu 7 maanden later heb ik m'n geld nog steeds niet.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:28 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat doet de verzekeraar van de tegenpartij toch indien jij geen blaam hebt?
Lekker is dat; man man man die auto wereld zit toch soms zo raar in elkaar en iedereen blijkt het normaal te vinden.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:30 schreef mstx het volgende:
Maar volgens mij gaat dat bieden niet openbaar ofzo.
Op een afgeschermd handelaars netwerk, en; niet. Of je moet een kennisje hebben die erop kan.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag; waar wordt mijn auto op dit moment 'te koop' aangeboden? En hoe weet ik wat de echte prijs is?
Omdat bedrag X uiteindelijk door de opkoper wordt betaald. Dat heeft verder niks met de dagwaarde (die de schade-expert vaststelt) van je auto te maken. Als het niet jouw schuld was krijg jij dus straks bedrag X op je rekening gestort en bedrag Y (dagwaarde minus bedrag X) van de verzekering van de tegenpartij. Dus eigenlijk maakt het voor jou niks uit wat bedrag X is.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:06 schreef xzaz het volgende:Hoe kan ik nu weten dat er straks echt bedrag x voor mijn auto is geboden? Moet ik zeker de taxateur op zijn blauwe ogen geloven
Wel als je het 'wrak' wilt behouden en weer fiksenquote:Op vrijdag 25 april 2014 18:08 schreef mstx het volgende:
[..]
Omdat bedrag X uiteindelijk door de opkoper wordt betaald. Dat heeft verder niks met de dagwaarde (die de schade-expert vaststelt) van je auto te maken. Als het niet jouw schuld was krijg jij dus straks bedrag X op je rekening gestort en bedrag Y (dagwaarde minus bedrag X) van de verzekering van de tegenpartij. Dus eigenlijk maakt het voor jou niks uit wat bedrag X is.
idemquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:33 schreef Sounddragon het volgende:
Waar blijven trouwens de foto's van de ramp?![]()
Goeie crash pics; altijd +1
Dat kan niet. De auto is eigendom van de eigenaar en dat eigendom kan alleen wijzigen met instemming van de eigenaar.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan is het tijd om je rechtsbijstand in te schakelen. Of op z'n minst te eisen dat de betreffende maatschappij je voor dat bedrag een vergelijkbare auto kan aanbieden. De verzekeraar is namelijk wettelijk verplicht om je volledig schadeloos te stellen. De uitkering moet dus hoog genoeg zijn om een auto te kopen vergelijkbaar aan de auto die bij het ongeval verloren is gegaan. Is de geboden dagwaarde te laag, dan moet je die simpelweg niet accepteren, een hogere dagwaarde eisen of een vergoeding in de vorm van een volledig gelijkwaardige auto.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel als je het 'wrak' wilt behouden en weer fiksen
Als je afstand tekent krijg je idd de dagwaarde (die altijd tegenvalt, en waarmee je nooit een vervangende auto kan kopen) en dan is de kous af.
Leuker kunnen ze het niet maken.
tjah, renault. elke deuk is vrezen voor total loss verklaringquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |