abonnement Unibet Coolblue
pi_139251308
Goeie dag


Mijn nicht is 22 jaar en heeft vanaf haar 18'e al 4 verschillende auto's gehad, en ze heeft zo gigantisch veel problemen met al die auto's gehad dat ik eigenlijk ''bang'' ben om er ook een te kopen.

Haar eerste auto begon met een alfa romeo van rond de 1000 euro.. Ze vond hem erg luxe voor die prijs dus kocht ze hem alleen want net zoals mij heeft ze niemand in de familie die kennis heeft van auto's.

Deze auto bleek een grote ellende te zijn, lampjes die gingen branden in het dashboard, alle wiellagers kapot uitlaat maakte een lawaai van hier tot Maimi
(lag er half af)
Verder was de koppeling kapot zat er sluiting in de centrale deurvergrendeling etc.
Dit allemaal ging niet in een keer stuk, dus heeft ze er honderden euro's in geïnvesteerd.

Toen de apk na 6 maanden verlopen was heeft ze hem weg moeten doen omdat de kwikfit zei dat hij op zoveel punten APK afkeur had dat het niet meer rendabel was voor zo'n oude bak..

Omdat ze zoveel geld kwijt was aan onderhoud en ze ook maar een klein loontje heeft had ze weinig om een nieuwe aan te schaffen en had ze een fiat punto voor 500 euro gekocht en eigenlijk met deze auto het zelfde liedje (kapot )

Daarna een renault clio uit 1999 die ook een grote ramp was.. en na al die jaren heeft ze al der geld die ze met kei hard werken verdiend heeft in allemaal sloopbakken gestoken.........
Eeuwig zonde naar mijn idee als ze al het geld had gespaard had ze nu misschien wel geld voor een tweederhands VW UP! uit 2012
Uiteindelijk ging verkopen van die wagens ook niet dus heeft ze steeds een euro of 100 gekregen van zo'n opkoper die het deed voor het oude ijzer ofzoiets.

Ze heeft een auto nodig voor haar baan, ze moet steeds op verschillende plekken zijn dus openbaarvervoer duurt vaak te lang bv laatst in Dongen vanuit R'Dam noord.. en dan met zo'n bus op het laatst is ook een ellende.

Maar to the point.. Ik heb al die ellende gezien en hoop niet mee te maken wat zij heeft meegemaakt.. Dus heb me er in verdiept welke auto's goed en slecht zijn.

Slecht:
- renault clio
- renault twingo
- ford ka
- smart
- oude alfa romeo's
- oude grote wagens

- citroen BX / ZX (die heeft me oom gehad beide)
Ik heb mijn auto niet perse nodig maar het is meer voor leuke uitjes, en aangezien ik door mijn autisme een wegenfanaat ben en ook actief op het wegenforum zit leek het me gewoon leuk om heerlijk over de wegen te rijden.

Status of iets boeit me niet, de auto hoeft er niet mooi uit te zien enige wat ik ECHT niet wil is wat bij me nicht steeds was mijn belangrijkste punten

- Een zuinige auto, omdat ik weinig geld heb en als ie zuipt heb ik geen geld voor benzine en heb ik er nog niks aan
- Betrouwbaarheid
- redelijk nieuw het liefste qua bouwjaar zodat ik er langer mee kan doen als een jaar of 3/4 ....
- lekker klein zodat ik geen moeite heb met parkeren

Ik kwam uit op deze wagens :)

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

(kleur rood zou ik niet nemen omdat ze misschien kunnen verkleuren net zoals die rode starlets die gegeven moment meer rozen eruit zien)
Maar meer een voorbeeld deze dus.

- Zuinig - 2006 betaalbaar en redelijk nieuw ziet er ook niet uit als een oude bak...

Weet iemand iets over de betrouwbaarheid van dit soort type wagens?

Deze chevrolet vind ik ook wel mooi

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Alleen las dat deze niet zo lekker rijden...

Welke van de 2 lijken jullie het beste?
En nog tips met aankoop? zal ik voor dat ik bel voor een afspraak vragen of ik de auto even mag laten nakijken bij een buurtgarage zodat ik niet zoals me nicht straks een kapotte koop?

En gaan autohandelaren ermee akkoord als je hem even een uurtje laat nakijken voor je iets koopt?
Zouden jullie een van deze 2 kopen en is dat slim? of is het slimmer om nog een jaar door te sparen zodat ik er een van een euro of 5000 kan kopen en dan gaan voor een atgo/ ander klein nieuwer wagentje)

Alvast bedankt . :)
pi_139251403
aygo* sorry spellingsfout haha!
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:51:53 #3
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139251411
Ik zou voor die Cuore gaan. Absoluut.
Net zo betrouwbaar als een Toyota.
Koppelingetje even aan voelen of die nog goed is.

Daar ga je op zekers nog wel ff lekker mee door tuffen zonder problemen.

Dat je nicht zoveel pech heeft met die auto's is ook niet zo gek als je ziet wat voor een wagens ze dan gekocht heeft....
pi_139251507
Suzuki Alto mis ik in je rijtje. Prima bakjes, zuinig, en niet te groot. Doen het prima tweedehands.
pi_139251529
Goedkoop = duurkoop.
pi_139251532
Aygo. Wel even laten tunen.

Zeker geen Chevrolet. :P
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_139251616
Suzuki Alto's zijn vaak wel root in de bodem. Dus je moet daar wel goed op letten.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_139251618
Koop een japanse auto: Honda, Mitsubishi, Subaru of Toyota
Normaal gesproken heb je hier weinig omkijken naar.
The Older I Get, The Better I Was
pi_139251897
Tussen die twee absoluut voor de Cuore gaan. Oud-collega van me had zo'n ding en die heeft jarenlang (op een normale manier, wel gewoon stevig rijgedrag) geprobeerd om dat ding kapot te rijden zodat ie een nieuwe zou moeten kopen en dat lukte maar niet :')

Als je verder gaat kijken de oude alfa's, fiat's, Amerikanen etc. links laten liggen en zoeken naar een Japannertje. Heb zelf jarenlang in zowel een Mitsubishi Carisma als een Nissan Almera gereden zonder noemenswaardige problemen. Mijn vriendin heeft een Honda Jazz en is daar ook supertevreden over, hele praktische auto ook (enig minpuntje dat ik daar aan ontdekt heb is het verwisselen van de lampjes aan de voorkant, da's een pokkewerkje)
pi_139251907
Citroën C1 mis ik nog trouwens, is ook wel een goede.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:13:15 #11
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_139251980
ik koop al jaren tot 500 euri auto's
en na het jaar gaan er die uit (na nog 1 dagje lekker crossen in de bossen) en komt er een andere tot 500 euro bak.
ideaal, en op 1 na hebben al de 14 auto's het volgehouden. zonder onderhoud (op af en toe een bandje na dan)

nou heb ik een punto van 450, rijdt als een zonnetje :Y
mee bekant vangde gin haas.
pi_139252047
Volkswagen Polo Bluemotion.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:20:49 #13
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_139252229
Van die twee de Cuore, absoluut. Verder rottig voor je nichtje, al stoot ze zich wel steeds aan dezelfde steen zonder te beseffen dat ze hulp van buiten nodig heeft. Niet alle exemplaren van die types zijn kut (hoewel het niet benedengemiddeld zal zijn), maar ze koopt klaarblijkelijk steeds een afgetrapt hok omdat ze niet weet wat ze doet.

Ze heeft dus weer een auto nodig? Ik neem aan dat ze geen groot budget heeft, dus laat haar eens naar een goede Nissan Micra 1.3 gaan kijken van midden / eind jaren '90, die zijn nog steeds ontzettend betrouwbaar als ze een beetje met liefde behandeld zijn.

Toyota Starlet ook, om nog maar zo'n kleine Japanner te noemen, maar dat weet iedereen en de vraagprijzen liggen daardoor relatief hoog, dat geldt voor de Micra eigenlijk ook wel. Verschillende oudere Daihatsu's zijn ook prima, de Applause is zeer onbekend en kost doorgaans geen drol voor wat je krijgt. Mazda en Honda hebben ook verschillende modellen uit die tijd die voor je gevoel eeuwig blijven doorrijden (als roest ze niet grijpt).

Het zijn misschien niet de meest boeiende auto's, noch de meest luxueuze en onderdelen zijn bij Aziaten ook niet het goedkoopst, maar het is meestal gewoon zulk idioot degelijk materiaal. 14.gif Bij een oude auto ben je even goed wel afhankelijk van de vorige eigenaren, alles valt slecht te maken, maar de basis is in ieder geval uitstekend.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kriegel op 25-04-2014 15:44:01 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_139252673
Hartelijk dank voor de snelle en vooral uitgebreide tips en info!!

Dan ga ik toch echt voor de Daihatsu Cuore, De matiz is ook maar een 0.8 motor.
Klopt, m'n nicht heeft zelf geen enkele verstand van auto's en ze heeft dan ook nooit geduld om voor ze wat koopt goed te kijken, ze ziet een mooie op marktplaats en koopt vaak zo impulsief dat het een miskoop is, en die autohandelaren zijn niet altijd even betrouwbaar.

De laatste autohandelaar waar ze was ''opgelicht'' had ook bovag op zijn site staan, toen we de bovag opbelde bleken ze niet aangesloten te zijn dus ging het naar de juridische afdeling van Bovag en kon het bedrijf waarschijnlijk een boete verwachten. :P

Ik ga hem sowieso even na laten kijken en neem een vriend mee die autopoetser is, die kan ook kijken of de auto niet eens is overgespoten etc.
Nogmaals dank, een Suzuki alto is inderdaad ook een fijne wagen die heeft mijn oma, een uit 2003 en inderdaad heeft deze ook redelijk veel roest zei de garage. bij de Daihatsu kijk ik ook wel even hoe het met de roestvorming zit, en ook of er geen roest in de lak zit!

Bedankt, en als ik er een ga bezichtigen dan laat ik het nog even weten in dit topic. :)
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:52:59 #15
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139253216
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:36 schreef djakkaa3033 het volgende:
Hartelijk dank voor de snelle en vooral uitgebreide tips en info!!

Dan ga ik toch echt voor de Daihatsu Cuore, De matiz is ook maar een 0.8 motor.
Klopt, m'n nicht heeft zelf geen enkele verstand van auto's en ze heeft dan ook nooit geduld om voor ze wat koopt goed te kijken, ze ziet een mooie op marktplaats en koopt vaak zo impulsief dat het een miskoop is, en die autohandelaren zijn niet altijd even betrouwbaar.

De laatste autohandelaar waar ze was ''opgelicht'' had ook bovag op zijn site staan, toen we de bovag opbelde bleken ze niet aangesloten te zijn dus ging het naar de juridische afdeling van Bovag en kon het bedrijf waarschijnlijk een boete verwachten. :P

Ik ga hem sowieso even na laten kijken en neem een vriend mee die autopoetser is, die kan ook kijken of de auto niet eens is overgespoten etc.
Nogmaals dank, een Suzuki alto is inderdaad ook een fijne wagen die heeft mijn oma, een uit 2003 en inderdaad heeft deze ook redelijk veel roest zei de garage. bij de Daihatsu kijk ik ook wel even hoe het met de roestvorming zit, en ook of er geen roest in de lak zit!

Bedankt, en als ik er een ga bezichtigen dan laat ik het nog even weten in dit topic. :)
nogmaals, test even het koppelingetje.
met 100000km in de stad kan het zomaar zijn dat die versleten is.
ik weet niet hoe eenvoudig het bij dat model te fixen is, maar bij het model uit 1987 koste het toen der tijd al 1500 gulden of zo iets. Hele motor moest dan worden uitgebouwd. Zal bij deze wel niet zo zijn.

Rij 50 in z'n 5, trap koppeling in, geef ff gas tot pak hem beet 3000rpm, en laat de koppeling "schieten" (snel opkomen)
Het toerental moet dan direct terug vallen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 16:04:12 #16
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_139253550
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:52 schreef RaymondK het volgende:
Rij 50 in z'n 5, trap koppeling in, geef ff gas tot pak hem beet 3000rpm, en laat de koppeling "schieten" (snel opkomen)
Het toerental moet dan direct terug vallen.
Goede manier inderdaad, maar niet te vaak achter elkaar doen als je het vliegwiel niet om zeep wil helpen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 25 april 2014 @ 16:14:20 #17
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_139253868
Hoewel ik trouwens moet toegeven dat dat bij 50 km/u wel los zal lopen, ik dacht zelf meer aan snelweg-snelheden.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 25 april 2014 @ 16:19:43 #18
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_139254005
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 april 2014 16:14 schreef Kriegel het volgende:
Hoewel ik trouwens moet toegeven dat dat bij 50 km/u wel los zal lopen, ik dacht zelf meer aan snelweg-snelheden.
idd.
't gaat er om dat i pakt, en niet blijft slippen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 22:27:50 #19
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_139264853
Je zou ook strategisch kunnen zoeken naar auto's die door vooral bejaarden worden gereden :'). Dat zullen vooral wagonr's etc. Zijn maar worden meestal wel geleverd met nap en hebben een boekje erbij. Dat geeft al een iets beter beeld. Het wil natuurlijk dan nog niet zeggen dat je een goede auto koopt, maar een begin is er.

Daarnaast kun je nog altijd een aankoopkeuring laten verrichten. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_139268080
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:27 schreef monsterd. het volgende:
Je zou ook strategisch kunnen zoeken naar auto's die door vooral bejaarden worden gereden :'). Dat zullen vooral wagonr's etc. Zijn maar worden meestal wel geleverd met nap en hebben een boekje erbij. Dat geeft al een iets beter beeld. Het wil natuurlijk dan nog niet zeggen dat je een goede auto koopt, maar een begin is er.

Daarnaast kun je nog altijd een aankoopkeuring laten verrichten. :)
Dit inderdaad, Vw Bora, wagonr/agila, mazda, toyota.
There is a time of cumming and going.
pi_139268381
Cuore is gewoonlijk een prima keuze. Bij degene uit je link zou ik wel willen weten waarom de auto geïmporteerd is (in 2012), het is niet echt een gangbare auto voor een dergelijke actie.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 28 april 2014 @ 01:06:43 #22
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_139329662
Mijn eerste auto is een Volvo 460 uit 1997. Hij heeft me 750 euro gekost, rijd op LPG en ziet er net even wat zakelijker uit dan de gemiddelde Opel Corsa of Peugeot 206 waar menig beginner in rijdt. Bovendien voelt het rijden een stuk minder speelgoedachtig aan als in de Ford Focus van mijn moeder terwijl het gewicht hetzelfde is, de ligging op de weg vind ik ook vele malen soepeler aanvoelen. Terwijl de focus uit 2004 komt. Ook is de auto voorzien van stoelverwarming en elektrische ramen.
Het enige nadeel is dat als er iets kapot is (wat zelden voor is gekomen) dat de onderdelen niet snel leverbaar meer zijn.

Ik heb me laten vertellen dat Volvos bekend staan vanwege hun duurzaamheid.
Ze gaan jaren mee zonder al te veel grote problemen.

Natuurlijk raad ik je dan ook een Volvo aan.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  maandag 28 april 2014 @ 01:16:45 #23
396386 sturmpie
for night & nature
pi_139329767
suzuki alto

golf 4
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  Moderator maandag 28 april 2014 @ 08:56:39 #24
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139331345
Ik ben ook beginnend bestuurder, en mijn eerste auto is een Opel Astra uit 1999 en ik vind m heerlijk rijden. Heb hem nu een paar maanden en ben er al mee heen en weer mee naar Berlijn gereden (2X 650 km) en auto gaf geen enkel probleem. Zelfs niet toen ik hem ging planken in Duitsland :P
Ook paar keer al heen en weer naar maastricht vanaf utrecht gereden (2X 180 km)

Ja, tis een ouwe bak, maar hij komt op mij tot nu toe zeer betrouwbaar over en hij rijdt prima. :)
  maandag 28 april 2014 @ 11:20:04 #25
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_139334666
Heeft DS4 al gereageerd in dit topic......?

[ Bericht 0% gewijzigd door penny-wise op 28-04-2014 12:04:44 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')