abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141885147
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 12:49 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Weet je hoe erg het is om niet bij het afscheid van je zus te zijn?

Daar zet je normaal gesproken de hele wereld voor op zijn kop, als dat nodig is.
ik denk dat je nu een beetje vanuit het westerse perspectief denkt, met herdenkingsdienst en koffie na.
moslim begrafenissen zijn volgens mij heel anders, en vrouwen mogen daar sosm niet eens bij zijn
pi_141885237
Dit vind ik ook erg bizar dat ze niet mee is gegaan.
1. Ze hadden die kinderen prima mee kunnen nemen, in Turkije waren er dan genoeg mensen om op de kinderen te passen tijdens de begrafenis.
2. Als ze dat te beladen vonden wegens de tragiek, dan was er toch voldoende geld om de beste oppas van heel Duitsland in te huren?
3. Als ze geen onbekenden wilden als oppas, dan nog... je maakt mij niet wijs dat ze totaal niemand kennen. Ze hebben toch vrienden/kennissen/familieden/buren/ouders van vriendjes/vriendinnetjes die niet een directe band hebben? Je maakt mij absoluut niet wijs dat je in deze omstandigheden niet iemand kunt vinden die dit voor je wil doen! Of is de wereld in Duitsland zo hard dat niemand bereid is voor een vriend/buur/kennis op de kinderen wil passen omdat je naar de begrafenis van je verongelukte zus moet.

Ik begrijp er echt niks van... dit is bizar.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:01:05 #278
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141885262
Nee, vandaar dat de andere zus er wel naartoe is gegaan, dat is eigenlijk een man.
Daarbij: was die zus überhaupt moslima?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141885283
En waarom willen die zussen van haar ook geen contact met hun ouders? Wat is dat voor familie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_141885330
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:01 schreef Copycat het volgende:
Nee, vandaar dat de andere zus er wel naartoe is gegaan, dat is eigenlijk een man.
Daarbij: was die zus überhaupt moslima?
Er zijn nog maar weinig Turken die geen moslim zijn (tenzij ze Koerdisch zijn, die zijn niet allemaal moslim).
Maar dan nog...
Gezien de levenswijze van Rabia vermoed ik dat ze nou niet uit een bepaald orthodox millieu komt. En vrouwen zijn wel bij begrafenissen. Ze hebben zelfs een bepaalde rol. Ze lopen vaak voorop te wenen en zo.
Ik blijf het heel raar vinden dat Rabia niet is meegegaan.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_141885341
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:01 schreef Claudia_x het volgende:
En waarom willen die zussen van haar ook geen contact met hun ouders? Wat is dat voor familie?
IK denk eerder dat die ouders geen contact meer willen met hun dochters.
  † In Memoriam † vrijdag 4 juli 2014 @ 13:04:16 #282
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141885362
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:01 schreef Claudia_x het volgende:
ze hebben streng islamitische ouders. alle kinderen zijn onder dwang uitgehuwelijkt en ze zijn door hun vader geslagen en mishandeld.
lijkt me reden genoeg om ze nooit meer te willen zien
pi_141885364
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:03 schreef Injetta het volgende:

[..]

IK denk eerder dat die ouders geen contact meer willen met hun dochters.
Ook goed, maar waarom? Dat gaat wel heel ver, niet bij de begrafenis van je eigen kind zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 4 juli 2014 @ 13:04:52 #284
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141885379
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:03 schreef Injetta het volgende:

[..]

Er zijn nog maar weinig Turken die geen moslim zijn (tenzij ze Koerdisch zijn, die zijn niet allemaal moslim).
Maar dan nog...
Gezien de levenswijze van Rabia vermoed ik dat ze nou niet uit een bepaald orthodox millieu komt. En vrouwen zijn wel bij begrafenissen. Ze hebben zelfs een bepaalde rol. Ze lopen vaak voorop te wenen en zo.
Ik blijf het heel raar vinden dat Rabia niet is meegegaan.
ze heet sabia overigens
pi_141885419
Jullie :')
pi_141885437
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:04 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ze hebben streng islamitische ouders. alle kinderen zijn onder dwang uitgehuwelijkt en ze zijn door hun vader geslagen en mishandeld.
Dat verklaart een hoop, I guess. Nou ja, Sabia is nogal werelds (om het zwak uit te drukken) en ik vind het wel interessant hoe zo'n breuk tussen ouders en kinderen ontstaat, in welke context dat gebeurt. Het gaat ook niet om één kind dat afvallig/rebels is.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:06:36 #287
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141885442
Misschien wilde ze niet gaan
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:06:39 #288
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141885446
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:04 schreef lady-wrb het volgende:

Duidelijk. En dus denk ik dat we in dit specifieke geval ook de geopperde streng-islamitische begrafeniswetten naar het land der fabelen kunnen verwijzen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141885756
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:06 schreef Stimorol- het volgende:
Jullie :')
Wat bedoel je?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 4 juli 2014 @ 15:51:35 #290
163650 Greys
pi_141891248
Er staat wel dat die zus er heen is gegaan, maar om de man en kinderen bij te staan. Het kan dus ook zijn dat zus er ook niet bij was he, bij die begrafenis, maar dat ze daarna is aangekomen om daarná die man en kinderen te ondersteunen in huis enzo een tijdje. (Dus dat het binnen 24 uur moest gebeuren zou alsnóg kunnen bedoel ik.)

quote:
Het incident vond afgelopen dinsdag plaats. Zahide is inmiddels al begraven, Sabia was daar niet bij. Zij paste in Hamburg op de kinderen van haar andere zus Lydia, die is afgereisd naar Turkije om de man en kinderen van haar overleden zus bij te staan. Met hun ouders zijn alle zussen gebrouilleerd, zij waren dan ook niet bij de uitvaart aanwezig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_141891285
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Duidelijk. En dus denk ik dat we in dit specifieke geval ook de geopperde streng-islamitische begrafeniswetten naar het land der fabelen kunnen verwijzen.
In Turkije mag de vrouw aanwezig zijn. In Marokko is het niet gebruikelijk, is dan ook cultuur en geen religie.
  † In Memoriam † vrijdag 4 juli 2014 @ 16:20:17 #292
43556 miss_dynastie
pi_141892293
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:51 schreef Greys het volgende:
Er staat wel dat die zus er heen is gegaan, maar om de man en kinderen bij te staan. Het kan dus ook zijn dat zus er ook niet bij was he, bij die begrafenis, maar dat ze daarna is aangekomen om daarná die man en kinderen te ondersteunen in huis enzo een tijdje. (Dus dat het binnen 24 uur moest gebeuren zou alsnóg kunnen bedoel ik.)

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is erg lastig om binnen een dag ergens te komen, je moet maar net het geluk hebben om zo'n beetje per direct een vlucht te kunnen regelen. Het scenario dat zus ook niet op tijd was, maar wel is vertrokken om te helpen is waarschijnlijker dan het scenario dat Saab wel mee kon, maar geen oppas kon vinden...
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 4 juli 2014 @ 16:26:06 #293
163650 Greys
pi_141892459
Ja dat scenario leek mij het meest logisch, vandaar dat ik de tekst misschien ook anders las.
In dat geval is het ook weer niet zó vanzelfsprekend namelijk dat beide zussen gaan, dan is het fijn dat de kinderen de andere zus hebben, vooral als zus wat langer weg blijft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_141892608
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Reacties als ze had kunnen gaan, ze had haar kinderen mee kunnen nemen.

Een Turkse begravenis is anders dan hier. Het moet snel snel snel en gaat gepaard met bijzonder veel emotie en gedoe.

Daar hebben kinderen niets te zoeken. Ik begrijp volledig dat iemand thuis blijft om op de kida te passen.
pi_141896898
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:31 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Reacties als ze had kunnen gaan, ze had haar kinderen mee kunnen nemen.

Een Turkse begravenis is anders dan hier. Het moet snel snel snel en gaat gepaard met bijzonder veel emotie en gedoe.

Daar hebben kinderen niets te zoeken. Ik begrijp volledig dat iemand thuis blijft om op de kida te passen.
Aan zo'n uitleg hebben wij non-turken meer aan dan alleen ;(
  † In Memoriam † zaterdag 5 juli 2014 @ 07:45:07 #296
37843 lady-wrb
kortaf
pi_142096561
http://mobiel.nu.nl/enter(...)n-overleden-zus.html

Mij bla ik bla mij bla :')

Alles,alles! draait bij Sylvie uiteindelijk om.. Sylvie :')
pi_142130213
Moet er nou echt zoiets verschrikkelijks nodig zijn om te verzoenen? Ze lullen allemaal zo om het belang van Damian; konden ze omwille van hem niet eerder om de tafel? Als je er echt voor iemand wilt zijn, ga je er gewoon langs in plaats van dit mediamomentje weer gretig te pakken.
  donderdag 10 juli 2014 @ 12:48:13 #299
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142134304
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:11 schreef letmehearyouscream het volgende:
Moet er nou echt zoiets verschrikkelijks nodig zijn om te verzoenen? Ze lullen allemaal zo om het belang van Damian; konden ze omwille van hem niet eerder om de tafel? Als je er echt voor iemand wilt zijn, ga je er gewoon langs in plaats van dit mediamomentje weer gretig te pakken.
Zoals het artikel is opgesteld klinkt het alsof Sylvie steun heeft betuigd om daarna meteen de krant te bellen dat ze dat gedaan heeft. Is het nou echt onmogelijk bij deze mensen om elkaar te bellen en dat dan voor zich te houden?

edit: lezen is ook een vak, dat is precies wat jij zegt :')
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 juli 2014 @ 11:15:31 #300
163650 Greys
pi_142164554
Onzin, Sylvie hoeft helemaal niet 'de krant te hebben gebeld om ze te laten weten dat ze steun heeft betuigd'. Kranten - en dan vooral de privémeukrubrieken - stalken mensen al eeuwen om een reactie op van alles. Alsof jullie dat niet weten. En als je dan in zo'n gevoelig 'geval' als dit overlijden met die zus bot zegt 'geen commentaar', dan ben je weer de harteloze bitch die niet meeleeft met je voormalige beste vriendin. Dus dan geef je maar een nette lieve verklaring (omdat dat in dit geval gewoon ECHT het allerbeste is voor alle partijen). En dan is het óók weer niet goed? :')
Als ze had geweigerd commentaar te geven, hadden de gossipbladen wel weer iets geroepen als 'Terwijl Sabia door haar intense verdriet gaat, wilde Sylvie geen commentaar geven en vierde vrolijk verder vakantie'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')