ik denk dat je nu een beetje vanuit het westerse perspectief denkt, met herdenkingsdienst en koffie na.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Weet je hoe erg het is om niet bij het afscheid van je zus te zijn?
Daar zet je normaal gesproken de hele wereld voor op zijn kop, als dat nodig is.
Er zijn nog maar weinig Turken die geen moslim zijn (tenzij ze Koerdisch zijn, die zijn niet allemaal moslim).quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:01 schreef Copycat het volgende:
Nee, vandaar dat de andere zus er wel naartoe is gegaan, dat is eigenlijk een man.
Daarbij: was die zus überhaupt moslima?
IK denk eerder dat die ouders geen contact meer willen met hun dochters.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:01 schreef Claudia_x het volgende:
En waarom willen die zussen van haar ook geen contact met hun ouders? Wat is dat voor familie?
ze hebben streng islamitische ouders. alle kinderen zijn onder dwang uitgehuwelijkt en ze zijn door hun vader geslagen en mishandeld.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:01 schreef Claudia_x het volgende:
En waarom willen die zussen van haar ook geen contact met hun ouders? Wat is dat voor familie?
Ook goed, maar waarom? Dat gaat wel heel ver, niet bij de begrafenis van je eigen kind zijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:03 schreef Injetta het volgende:
[..]
IK denk eerder dat die ouders geen contact meer willen met hun dochters.
ze heet sabia overigensquote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:03 schreef Injetta het volgende:
[..]
Er zijn nog maar weinig Turken die geen moslim zijn (tenzij ze Koerdisch zijn, die zijn niet allemaal moslim).
Maar dan nog...
Gezien de levenswijze van Rabia vermoed ik dat ze nou niet uit een bepaald orthodox millieu komt. En vrouwen zijn wel bij begrafenissen. Ze hebben zelfs een bepaalde rol. Ze lopen vaak voorop te wenen en zo.
Ik blijf het heel raar vinden dat Rabia niet is meegegaan.
Dat verklaart een hoop, I guess. Nou ja, Sabia is nogal werelds (om het zwak uit te drukken) en ik vind het wel interessant hoe zo'n breuk tussen ouders en kinderen ontstaat, in welke context dat gebeurt. Het gaat ook niet om één kind dat afvallig/rebels is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:04 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ze hebben streng islamitische ouders. alle kinderen zijn onder dwang uitgehuwelijkt en ze zijn door hun vader geslagen en mishandeld.
lijkt me reden genoeg om ze nooit meer te willen zien
Duidelijk. En dus denk ik dat we in dit specifieke geval ook de geopperde streng-islamitische begrafeniswetten naar het land der fabelen kunnen verwijzen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:04 schreef lady-wrb het volgende:
ze hebben streng islamitische ouders. alle kinderen zijn onder dwang uitgehuwelijkt en ze zijn door hun vader geslagen en mishandeld.
lijkt me reden genoeg om ze nooit meer te willen zien
quote:Het incident vond afgelopen dinsdag plaats. Zahide is inmiddels al begraven, Sabia was daar niet bij. Zij paste in Hamburg op de kinderen van haar andere zus Lydia, die is afgereisd naar Turkije om de man en kinderen van haar overleden zus bij te staan. Met hun ouders zijn alle zussen gebrouilleerd, zij waren dan ook niet bij de uitvaart aanwezig.
In Turkije mag de vrouw aanwezig zijn. In Marokko is het niet gebruikelijk, is dan ook cultuur en geen religie.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Duidelijk. En dus denk ik dat we in dit specifieke geval ook de geopperde streng-islamitische begrafeniswetten naar het land der fabelen kunnen verwijzen.
Ik denk dat je gelijk hebt. Het is erg lastig om binnen een dag ergens te komen, je moet maar net het geluk hebben om zo'n beetje per direct een vlucht te kunnen regelen. Het scenario dat zus ook niet op tijd was, maar wel is vertrokken om te helpen is waarschijnlijker dan het scenario dat Saab wel mee kon, maar geen oppas kon vinden...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:51 schreef Greys het volgende:
Er staat wel dat die zus er heen is gegaan, maar om de man en kinderen bij te staan. Het kan dus ook zijn dat zus er ook niet bij was he, bij die begrafenis, maar dat ze daarna is aangekomen om daarná die man en kinderen te ondersteunen in huis enzo een tijdje. (Dus dat het binnen 24 uur moest gebeuren zou alsnóg kunnen bedoel ik.)
[..]
Reacties als ze had kunnen gaan, ze had haar kinderen mee kunnen nemen.quote:
Aan zo'n uitleg hebben wij non-turken meer aan dan alleenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Reacties als ze had kunnen gaan, ze had haar kinderen mee kunnen nemen.
Een Turkse begravenis is anders dan hier. Het moet snel snel snel en gaat gepaard met bijzonder veel emotie en gedoe.
Daar hebben kinderen niets te zoeken. Ik begrijp volledig dat iemand thuis blijft om op de kida te passen.
Zoals het artikel is opgesteld klinkt het alsof Sylvie steun heeft betuigd om daarna meteen de krant te bellen dat ze dat gedaan heeft. Is het nou echt onmogelijk bij deze mensen om elkaar te bellen en dat dan voor zich te houden?quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:11 schreef letmehearyouscream het volgende:
Moet er nou echt zoiets verschrikkelijks nodig zijn om te verzoenen? Ze lullen allemaal zo om het belang van Damian; konden ze omwille van hem niet eerder om de tafel? Als je er echt voor iemand wilt zijn, ga je er gewoon langs in plaats van dit mediamomentje weer gretig te pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |