Hmm, dan heb ik niet goed opgelet. Zijn er zoveel gesneuveld bij de val van Yunkai?quote:Op zondag 27 april 2014 23:14 schreef Tanin het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er niet zoveel second sons over? En degene die over zijn volgen d'r voor het geld, niet omwille van Daario.
Maargoed, de Unsullied volgen d'r omwille van haar beloftes, niet omwille van Grey Worm, dus dat is wel apart.
Ik had de indruk dat ze niet allemaal even blij waren met Daario als nieuwe leider, en er een aantal omgelegd waar, maar dat kan aan mij liggen...quote:Op zondag 27 april 2014 23:16 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Hmm, dan heb ik niet goed opgelet. Zijn er zoveel gesneuveld bij de val van Yunkai?
Ik weet ook niet hoe het zit met die Second Sons. We hebben twee andere leden gezien en die zijn beide onthoofd door Daario. Volgens GoT wiki:quote:Op zondag 27 april 2014 23:15 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dat Daario met Dany wil doppen was me al wel duidelijk![]()
Maar ik bedoelde eigenlijk meer: Grey Worm moet de Unsullied leiden, Barristan en Mormont zijn trouwe, hoge soldaten. Maar als aanvoerder van de Second Sons is Daario toch ook niet echt expendable? Ik neem toch aan dat die ook mee zijn gegaan? Of vallen die nu onder commando van Grey Worm?
dat niet zo zeer, hij de tyrells hard nodig, maar hij heeft meer backers om steviger in de zadel te zitten, als dorne ook nog eens 100% achter hem zouden staan, dan heeft hij de gehele zuiden van westeros stevig achter zich!quote:Op zondag 27 april 2014 22:55 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ohja natuurlijk, hij wil daarmee de macht van de Tyrell's een beetje inperken.
over de second sons is eigenlijk niet zo gek veel meer gerept al een tijd, ik weet niet of die nog op sterkte zijn, maar idd hij was een van de aanvoerders,maar ook sel swords , dus niet heel erg betrouwbaarquote:Op zondag 27 april 2014 23:15 schreef outtayourleague het volgende:
Maar als aanvoerder van de Second Sons is Daario toch ook niet echt expendable? Ik neem toch aan dat die ook mee zijn gegaan? Of vallen die nu onder commando van Grey Worm?
denk het ookquote:Op zondag 27 april 2014 23:18 schreef Tanin het volgende:
Hoe dan ook, volgens mij had Dany gewoon zoiets van "laat die Daario maar eens tonen wat ie waard is", en zocht ze gewoon excuses om dat niet te duidelijk te maken.
Dan lijkt me dat er nog zo'n 2000 Second Sons over moeten zijnquote:Op zondag 27 april 2014 23:18 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik weet ook niet hoe het zit met die Second Sons. We hebben twee andere leden gezien en die zijn beide onthoofd door Daario. Volgens GoT wiki:
"Military strength
When Daenerys Targaryen encounters them at Yunkai, the Second Sons consist of almost 2,000 armored cavalry.
The weaponry of the Second Sons varies considerably, as various types of swords, daggers, and spears have been shown. They have no set uniform, as individual members arm themselves as they see fit from the company's stockpile of weapons and armor. Some have shoulder pauldrons, and many wear chainmail of some kind (frequently with minor damage and hasty repairs from previous engagements).
Daario Nahari, the current commander, is armed with two blades: a Dothraki arakh and a Myrish stiletto, both of which have custom gold handles shaped like naked women.
Some of the Second Sons are also adept at ambushes, and as infiltrators and assassins. Daario successfully entered Daenery's tent despite it being heavily guarded by Unsullied, although he did not actually intend to kill her. Later, he led Jorah and Grey Worm in infiltrating the city of Yunkai, allowing Daenerys to capture it with virtually no casualties."
1998quote:Op zondag 27 april 2014 23:21 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dan lijkt me dat er nog zo'n 2000 Second Sons over moeten zijn![]()
Maar och, ik denk dat het inderdaad dat Daario zich maar al te graag even wilde bewijzen, én dat Dany dat ook graag wilde zien
Die laatste zin had ik dus wel gequote, maar niet echt gelezenquote:Op zondag 27 april 2014 23:21 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dan lijkt me dat er nog zo'n 2000 Second Sons over moeten zijn![]()
Maar och, ik denk inderdaad dat Daario zich maar al te graag even wilde bewijzen, én dat Dany dat ook graag wilde zien
Ja, dat dusquote:
Ik denk eerlijk gezegd dat de schrijvers hiermee de "nieuwe" Dario gewoon even in de schijnwerpers wilden zetten.quote:Op zondag 27 april 2014 23:15 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dat Daario met Dany wil doppen was me al wel duidelijk![]()
Maar ik bedoelde eigenlijk meer: Grey Worm moet de Unsullied leiden, Barristan en Mormont zijn trouwe, hoge soldaten. Maar als aanvoerder van de Second Sons is Daario toch ook niet echt expendable? Ik neem toch aan dat die ook mee zijn gegaan? Of vallen die nu onder commando van Grey Worm?
Was het niet iets vanquote:Op maandag 28 april 2014 07:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wie verstaat het antwoord van Dany op:
- Remind me, how many children did... blablabla
- 163..
- ?
"Yes that was it." zegt ze volgens mij.quote:Op maandag 28 april 2014 07:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wie verstaat het antwoord van Dany op:
- Remind me, how many children did... blablabla
- 163..
- ?
quote:Op maandag 28 april 2014 08:36 schreef DaMart het volgende:
De moord op Joffrey is nu dus ook opgelost voor de kijker. Leuk ook dat ze Olenna even met die ketting van Margaery speelde om nog even te bevestigen wat we allemaal al lang wisten na die tig topics waarin die theorie herhaald werd.
Yep... De uitwerking van al deze zelf-bedachte verhalen geven me weinig vertrouwen over hoe het moet gaan wanneer ze de boeken inhalen.quote:Op maandag 28 april 2014 11:28 schreef Khaleesi het volgende:
Wat een ongelofelijk corny eind...Waar was dat nou weer goed voor?
Ik kon genoegen nemen met de theorie dat de WW's gewoon een miljoen doden waren die nu tot leven komen en met zijn allen uit het ijs komen... En dat die baby's gewoon meegenomen worden door die ww's en gelijk geofferd of opgegeten worden ofzo. Had het daar gewoon bij gelaten...
Maar nu blijken ze met allerlei rangen/priesters e.d. te werken, en die kids, wat doen ze daarmee? Die moeten eerst nog 15 jaar opgroeien in een WW-samenleving voordat ze kunnen vechten? Eerst nog naar school enzo?
Ik mag hopen dat ze dat niet verder uitwerken, was m.i. absoluut niet nodig.
Hoe snel Locke ineens van de Dreadfort geïntegreerd is in de NW voelde ook wel erg gerushed en geforceerd aan. En de scenes in Craster's keep waren m.i. ook niet best. Geen goeie aflevering...
Absoluut mee eens.quote:Op maandag 28 april 2014 11:33 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Yep... De uitwerking van al deze zelf-bedachte verhalen geven me weinig vertrouwen over hoe het moet gaan wanneer ze de boeken inhalen.
Helemaal mee eens ja, ben benieuwd welke kant ze er mee willen op gaan. Zelfde wat betreft Khaleesi zegt in haar post. De WW blijken nu iets heel anders te zijn dan we van te voren dachten. Mits goed uitgewerkt kan dat positief zijn, maar als boeken lezer ben ik nu wel gespoiledquote:Op maandag 28 april 2014 11:33 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Yep... De uitwerking van al deze zelf-bedachte verhalen geven me weinig vertrouwen over hoe het moet gaan wanneer ze de boeken inhalen.
Meh... Vergelijking met Joffrey is btw wel erg ver gezocht...quote:Op maandag 28 april 2014 12:19 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Helemaal mee eens ja, ben benieuwd welke kant ze er mee willen op gaan. Zelfde wat betreft Khaleesi zegt in haar post. De WW blijken nu iets heel anders te zijn dan we van te voren dachten. Mits goed uitgewerkt kan dat positief zijn, maar als boeken lezer ben ik nu wel gespoiledDus graag alles mbt de laatste scene in spoilertags tot dat het in de boeken terug komt!!!
![]()
Die "priester" zag er wel vet uit
[ afbeelding ]
Maar weten we niet al vanaf de proloog van seizoen 1 stiekem dat de WW mensen (in de proloog die wildlingen) 'converteert' tot WW?quote:Op maandag 28 april 2014 11:28 schreef Khaleesi het volgende:
Wat een ongelofelijk corny eind...Waar was dat nou weer goed voor?
Ik kon genoegen nemen met de theorie dat de WW's gewoon een miljoen doden waren die nu tot leven komen en met zijn allen uit het ijs komen... En dat die baby's gewoon meegenomen worden door die ww's en gelijk geofferd of opgegeten worden ofzo. Had het daar gewoon bij gelaten...
Maar nu blijken ze met allerlei rangen/priesters e.d. te werken, en die kids, wat doen ze daarmee? Die moeten eerst nog 15 jaar opgroeien in een WW-samenleving voordat ze kunnen vechten? Eerst nog naar school enzo?
Ik mag hopen dat ze dat niet verder uitwerken, was m.i. absoluut niet nodig.
Hoe snel Locke ineens van de Dreadfort geïntegreerd is in de NW voelde ook wel erg gerushed en geforceerd aan. En de scenes in Craster's keep waren m.i. ook niet best. Geen goeie aflevering...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |