abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 april 2014 @ 23:16:56 #241
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139326653
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:14 schreef Tanin het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er niet zoveel second sons over? En degene die over zijn volgen d'r voor het geld, niet omwille van Daario.
Maargoed, de Unsullied volgen d'r omwille van haar beloftes, niet omwille van Grey Worm, dus dat is wel apart.
Hmm, dan heb ik niet goed opgelet. Zijn er zoveel gesneuveld bij de val van Yunkai?
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  zondag 27 april 2014 @ 23:18:21 #242
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_139326716
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 23:16 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Hmm, dan heb ik niet goed opgelet. Zijn er zoveel gesneuveld bij de val van Yunkai?
Ik had de indruk dat ze niet allemaal even blij waren met Daario als nieuwe leider, en er een aantal omgelegd waar, maar dat kan aan mij liggen...

Hoe dan ook, volgens mij had Dany gewoon zoiets van "laat die Daario maar eens tonen wat ie waard is", en zocht ze gewoon excuses om dat niet te duidelijk te maken.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_139326720
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 23:15 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Dat Daario met Dany wil doppen was me al wel duidelijk :P

Maar ik bedoelde eigenlijk meer: Grey Worm moet de Unsullied leiden, Barristan en Mormont zijn trouwe, hoge soldaten. Maar als aanvoerder van de Second Sons is Daario toch ook niet echt expendable? Ik neem toch aan dat die ook mee zijn gegaan? Of vallen die nu onder commando van Grey Worm?
Ik weet ook niet hoe het zit met die Second Sons. We hebben twee andere leden gezien en die zijn beide onthoofd door Daario. Volgens GoT wiki:

"Military strength
When Daenerys Targaryen encounters them at Yunkai, the Second Sons consist of almost 2,000 armored cavalry.

The weaponry of the Second Sons varies considerably, as various types of swords, daggers, and spears have been shown. They have no set uniform, as individual members arm themselves as they see fit from the company's stockpile of weapons and armor. Some have shoulder pauldrons, and many wear chainmail of some kind (frequently with minor damage and hasty repairs from previous engagements).

Daario Nahari, the current commander, is armed with two blades: a Dothraki arakh and a Myrish stiletto, both of which have custom gold handles shaped like naked women.

Some of the Second Sons are also adept at ambushes, and as infiltrators and assassins. Daario successfully entered Daenery's tent despite it being heavily guarded by Unsullied, although he did not actually intend to kill her. Later, he led Jorah and Grey Worm in infiltrating the city of Yunkai, allowing Daenerys to capture it with virtually no casualties."
Tails tell tales
pi_139326730
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:55 schreef Romanus het volgende:

[..]

Ohja natuurlijk, hij wil daarmee de macht van de Tyrell's een beetje inperken.

dat niet zo zeer, hij de tyrells hard nodig, maar hij heeft meer backers om steviger in de zadel te zitten, als dorne ook nog eens 100% achter hem zouden staan, dan heeft hij de gehele zuiden van westeros stevig achter zich!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139326814
quote:

Maar als aanvoerder van de Second Sons is Daario toch ook niet echt expendable? Ik neem toch aan dat die ook mee zijn gegaan? Of vallen die nu onder commando van Grey Worm?
over de second sons is eigenlijk niet zo gek veel meer gerept al een tijd, ik weet niet of die nog op sterkte zijn, maar idd hij was een van de aanvoerders,maar ook sel swords , dus niet heel erg betrouwbaar
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139326835
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:18 schreef Tanin het volgende:

Hoe dan ook, volgens mij had Dany gewoon zoiets van "laat die Daario maar eens tonen wat ie waard is", en zocht ze gewoon excuses om dat niet te duidelijk te maken.
denk het ook
-Rabia Al-Basri
  zondag 27 april 2014 @ 23:21:20 #247
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139326839
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:18 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoe het zit met die Second Sons. We hebben twee andere leden gezien en die zijn beide onthoofd door Daario. Volgens GoT wiki:

"Military strength
When Daenerys Targaryen encounters them at Yunkai, the Second Sons consist of almost 2,000 armored cavalry.

The weaponry of the Second Sons varies considerably, as various types of swords, daggers, and spears have been shown. They have no set uniform, as individual members arm themselves as they see fit from the company's stockpile of weapons and armor. Some have shoulder pauldrons, and many wear chainmail of some kind (frequently with minor damage and hasty repairs from previous engagements).

Daario Nahari, the current commander, is armed with two blades: a Dothraki arakh and a Myrish stiletto, both of which have custom gold handles shaped like naked women.

Some of the Second Sons are also adept at ambushes, and as infiltrators and assassins. Daario successfully entered Daenery's tent despite it being heavily guarded by Unsullied, although he did not actually intend to kill her. Later, he led Jorah and Grey Worm in infiltrating the city of Yunkai, allowing Daenerys to capture it with virtually no casualties."
Dan lijkt me dat er nog zo'n 2000 Second Sons over moeten zijn :P

Maar och, ik denk inderdaad dat Daario zich maar al te graag even wilde bewijzen, én dat Dany dat ook graag wilde zien
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  zondag 27 april 2014 @ 23:21:59 #248
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_139326865
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 23:21 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Maar och, ik denk dat het inderdaad dat Daario zich maar al te graag even wilde bewijzen, én dat Dany dat ook graag wilde zien
1998
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_139327025
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 23:21 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Maar och, ik denk inderdaad dat Daario zich maar al te graag even wilde bewijzen, én dat Dany dat ook graag wilde zien
Die laatste zin had ik dus wel gequote, maar niet echt gelezen ;), maar idd "virtually no casualties" dus ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:21 schreef Tanin het volgende:

[..]

1998
Ja, dat dus :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Forbry op 27-04-2014 23:31:22 ]
Tails tell tales
  maandag 28 april 2014 @ 02:11:40 #250
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_139330062
Iemand hier toevallig nog een goede livestream? Vakantie enzo dus zou tof zijn al kan ik hem live kijken :D
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
pi_139330079
Live streams zijn nooit goede kwaliteit. Een uur later kijken dan de Amerikanen is niet zo'n ramp, de aflevering is altijd direct te downloaden om 4:00
pi_139330086
quote:

[..]

Dat Daario met Dany wil doppen was me al wel duidelijk :P

Maar ik bedoelde eigenlijk meer: Grey Worm moet de Unsullied leiden, Barristan en Mormont zijn trouwe, hoge soldaten. Maar als aanvoerder van de Second Sons is Daario toch ook niet echt expendable? Ik neem toch aan dat die ook mee zijn gegaan? Of vallen die nu onder commando van Grey Worm?
Ik denk eerlijk gezegd dat de schrijvers hiermee de "nieuwe" Dario gewoon even in de schijnwerpers wilden zetten.
pi_139330299

faster plx :(
pi_139330522
Wie verstaat het antwoord van Dany op:

- Remind me, how many children did... blablabla
- 163..
- ?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_139330621
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 07:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

- 163..
- ?
Was het niet iets van

- Sometimes, it is better to answer justice, with mercy
- I will answer injustice with justice
  Moderator maandag 28 april 2014 @ 08:36:38 #256
42184 crew  DaMart
pi_139331060
De moord op Joffrey is nu dus ook opgelost voor de kijker. Leuk ook dat ze Olenna even met die ketting van Margaery speelde om nog even te bevestigen wat we allemaal al lang wisten na die tig topics waarin die theorie herhaald werd :P.
  Moderator maandag 28 april 2014 @ 08:37:37 #257
42184 crew  DaMart
pi_139331072
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 07:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

- 163..
- ?
"Yes that was it." zegt ze volgens mij.
  maandag 28 april 2014 @ 08:49:54 #258
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139331255
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 08:36 schreef DaMart het volgende:
De moord op Joffrey is nu dus ook opgelost voor de kijker. Leuk ook dat ze Olenna even met die ketting van Margaery speelde om nog even te bevestigen wat we allemaal al lang wisten na die tig topics waarin die theorie herhaald werd :P.
:Y Voor mij wel een verrassing dat Baelish zo'n grote vinger in de pap had daarbij.

Had in de aflevering van vannacht wel iets meer Meereen verwacht trouwens -O-

wel weer lekker veel High Valyrian *O*
- Six Feet Under
pi_139331641
Toch een goede aflevering weer. Duidelijkheid over de dood van Joffrey, het hele stuk met Dany _O_, het Bran verhaal gaat ook een spannende kant op en Jon die ook gezellig North of the Wall gaat binnenkort! En dan dat einde :o :o :o
pi_139332541
Aardige aflevering weer ja. Zo ff kijken of de Game of Thrones Expo hier in Oslo wat is. Ik ga even op de Iron Throne zitten als de rij niet te groot is :P
  maandag 28 april 2014 @ 10:51:50 #261
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_139333847
Hebben ze die walker op het laatst nou bewust zo op Joffrey laten lijken?
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  maandag 28 april 2014 @ 10:55:54 #262
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_139333963
Onderhoudende aflevering, moest wel enorm lachen toen Bron Jaime mepte met zijn nep hand :D
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 28 april 2014 @ 11:10:39 #263
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_139334376
Die gozer die Jaime's hand afsneed is ook wel een baas trouwens. Benieuwd wat we daar nog van gaan zien. _O_
pi_139334742

:D
pi_139334953
Wat een ongelofelijk corny eind... :') Waar was dat nou weer goed voor? :')

Ik kon genoegen nemen met de theorie dat de WW's gewoon een miljoen doden waren die nu tot leven komen en met zijn allen uit het ijs komen... En dat die baby's gewoon meegenomen worden door die ww's en gelijk geofferd of opgegeten worden ofzo. Had het daar gewoon bij gelaten...

Maar nu blijken ze met allerlei rangen/priesters e.d. te werken, en die kids, wat doen ze daarmee? Die moeten eerst nog 15 jaar opgroeien in een WW-samenleving voordat ze kunnen vechten? Eerst nog naar school enzo?

Ik mag hopen dat ze dat niet verder uitwerken, was m.i. absoluut niet nodig. :N

Hoe snel Locke ineens van de Dreadfort geïntegreerd is in de NW voelde ook wel erg gerushed en geforceerd aan. En de scenes in Craster's keep waren m.i. ook niet best. Geen goeie aflevering... :N
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_139335126
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:28 schreef Khaleesi het volgende:

Ik kon genoegen nemen met de theorie dat de WW's gewoon een miljoen doden waren die nu tot leven komen en met zijn allen uit het ijs komen... En dat die baby's gewoon meegenomen worden door die ww's en gelijk geofferd of opgegeten worden ofzo. Had het daar gewoon bij gelaten...

Maar nu blijken ze met allerlei rangen/priesters e.d. te werken, en die kids, wat doen ze daarmee? Die moeten eerst nog 15 jaar opgroeien in een WW-samenleving voordat ze kunnen vechten? Eerst nog naar school enzo?

Hoe snel Locke ineens van de Dreadfort geïntegreerd is in de NW voelde ook wel erg gerushed en geforceerd aan. En de scenes in Craster's keep waren m.i. ook niet best. Geen goeie aflevering... :N
Yep... De uitwerking van al deze zelf-bedachte verhalen geven me weinig vertrouwen over hoe het moet gaan wanneer ze de boeken inhalen. :N
pi_139335140
Ik moest ook effe facepalmen toen Olenna aan Margaery's ketting prulde. Totaal overbodig en mosterd na de maaltijd. :N Hoeveel hints hebben de kijkers nodig voordat ze het complot snappen???

Het had in deze ook echt geen functie... Olenna die nu ook Margaery onbewust een ketting laat dragen met gif erin waarmee ze Tommen gaat vermoorden???? :')

quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:33 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Yep... De uitwerking van al deze zelf-bedachte verhalen geven me weinig vertrouwen over hoe het moet gaan wanneer ze de boeken inhalen. :N
Absoluut mee eens.

[ Bericht 35% gewijzigd door Khaleesi op 28-04-2014 11:41:54 ]
pi_139336669
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:33 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens ja, ben benieuwd welke kant ze er mee willen op gaan. Zelfde wat betreft Khaleesi zegt in haar post. De WW blijken nu iets heel anders te zijn dan we van te voren dachten. Mits goed uitgewerkt kan dat positief zijn, maar als boeken lezer ben ik nu wel gespoiled :( Dus graag alles mbt de laatste scene in spoilertags tot dat het in de boeken terug komt!!! :+

Die "priester" zag er wel vet uit :)
pi_139337013
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:19 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Helemaal mee eens ja, ben benieuwd welke kant ze er mee willen op gaan. Zelfde wat betreft Khaleesi zegt in haar post. De WW blijken nu iets heel anders te zijn dan we van te voren dachten. Mits goed uitgewerkt kan dat positief zijn, maar als boeken lezer ben ik nu wel gespoiled :( Dus graag alles mbt de laatste scene in spoilertags tot dat het in de boeken terug komt!!! :+

Die "priester" zag er wel vet uit :)
[ afbeelding ]
Meh... Vergelijking met Joffrey is btw wel erg ver gezocht... :P
  maandag 28 april 2014 @ 12:32:39 #270
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139337063
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:28 schreef Khaleesi het volgende:

Maar weten we niet al vanaf de proloog van seizoen 1 stiekem dat de WW mensen (in de proloog die wildlingen) 'converteert' tot WW? ;)

verder eens dat dit niet een hele sterke aflevering was, het tempo lijkt er wel een beetje uit ;(
- Six Feet Under
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')