abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:33:47 #151
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139266976
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:45 schreef ChuckTaylor. het volgende:
lol, dat wist ik ook niet. De eerste aflevering zou gewoon kunnen plaatsvinden in de middeleeuwen ofzo, was niets onrealistisch aan. Mwah, zo te zien niets voor mij dus. The hobbit vond ik ook helemaal niks.
Ome Sjors de schrijver heeft laatst in een Rolling Stone interview nog gezegd dat ie lang heeft zitten twijfelen om het verhaal niet gewoon in de middeleeuwen te laten plaatsvinden. Pas op het laatst heeft ie besloten er wat fantasie elementen bij te gooien, maar de basis is de Wars Of The Roses die echt heeft plaatsgevonden.

Ik hou zelf ook totaal niet van films en series die compleet op het fantasywereldje leunen en erg de focus leggen op magie, draken en zo. The Hobbit moet ik ook niks van hebben. In GoT echter is fantasy maar een bijzaak om af en toe het verhaal te ondersteunen en draait het volledig om wat er in de hoofdpersonen om gaat en de interactie tussen hen.

De verhaallijnen tussen de hoofdpersonen zijn daarom ook in GoT redelijk realistisch. Aan de intriges tussen de karakters zit niks wat typisch fantasy is. Ik ben er ook ooit met tegenzin aan begonnen: "Getver een fantasy serie, maar goed iedereen heeft het er over, ik zal eens kijken" en nu ben ik verslaafd.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:37:29 #152
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139267110
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoeveel (en welke?) acteurs zijn nou écht bekend?
Ik ken er maar weinig eigenlijk :@
Alleen ''Cersei'' van 300.
De acteurs die Edmure Tully en Mance Rayder spelen zaten beiden in Rome. Daar speelden zij Brutus en Caesar.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:40:04 #153
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139267219
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:33 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ome Sjors de schrijver heeft laatst in een Rolling Stone interview nog gezegd dat ie lang heeft zitten twijfelen om het verhaal niet gewoon in de middeleeuwen te laten plaatsvinden. Pas op het laatst heeft ie besloten er wat fantasie elementen bij te gooien, maar de basis is de Wars Of The Roses die echt heeft plaatsgevonden.

[...]
Dat kwam ik laatst ook ergens tegen, dus heb daar wat over opgezocht. Meest opvallend vond ik dat de belangrijkste huizen in die oorlog de Yorks en de Lancasters waren. Wat dat betreft heeft ie qua namen de inspiratie ook niet heel ver gezocht
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_139267260
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:37 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

De acteurs die Edmure Tully en Mance Rayder spelen zaten beiden in Rome. Daar speelden zij Brutus en Caesar.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen "écht bekend" en "die heeft eerder geacteerd" :P
pi_139267334
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:41 schreef schijffie het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een verschil tussen "écht bekend" en "die heeft eerder geacteerd" :P
wat is "echt bekend"?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139267351
quote:
maar de basis is de Wars Of The Roses die echt heeft plaatsgevonden.
Godverdomme nu heb ik mezelf gespoilerd denk ik :')
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:46:24 #157
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139267443
quote:

[..]

Ciarán Hinds, die Mance Rayder speelt, heeft stiekem best een indrukwekkende filmografie, maar heeft nooit echt in de hoofdrollen gespeeld :P
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:51:44 #158
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_139267608
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoeveel (en welke?) acteurs zijn nou écht bekend?
Ik ken er maar weinig eigenlijk :@
Alleen ''Cersei'' van 300.
Bovenop alles wat al genoemd is:
Thomas Brodie Sangster (Jojen Reed) is een erg bekend kindacteur, onder andere van Love Actually, Nanny McPhee en later Nowhere Boy

Liam Cunningham (Davos) is erg bekend, onder andere Safe House, Clash of the Titans, Black Butterflies

Walder Frey is redelijk bekend als die concierge van Harry Potter, maar verder niet zo volgens mij?

Ciaran Hinds (Mance Rayder) is redelijk bekend en speelde onder andere Dumbledore's broer, maar ook in Tinker Tailor Soldier Spy, Munich, There Will Be Blood

Die laatste was ook al genoemd dus...
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_139267613
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat is "echt bekend"?
Is natuurlijk ook redelijk subjectief. Ik baseer het ook voornamelijk op wie ik zelf allemaal al eerder heb gezien in films/series. :)
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:58:58 #160
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139267820
quote:

[..]

Rome was een behoorlijk succesvolle HBO serie.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_139270498
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:58 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Rome was een behoorlijk succesvolle HBO serie.
Helaas niet succesvol genoeg om wat meer seizoenetjes te genereren.

RIP Deadwood & Rome :'(
Conscience do cost.
pi_139272334
quote:

[..]

Dat lijkt me wel wat kort door de bocht over het verhaal, of hij heeft daar in een heel vroeg stadium over nagedacht. Die geschiedenis is zeker een bron van inspiratie, maar het is niet zo dat de historie is gepakt en is ingevuld met een fictief land en fictieve personages. Dan doe je de *verbodenwoord* zelfs tekort, vind ik.

We hebben bijvoorbeeld ook nog een shadow baby gehad die een koning heeft vermoord en een Khaleesi die met haar draken een gigantisch leger heeft veroverd. Om over de White Walkers - waardoor de wildlings nu onder andere naar het zuiden willen - en de aparte seizoenswisseling (winter is coming) nog maar te zwijgen. Dan lijken de fantasy-elementen toch enorme actoren en niet zomaar iets om de boel op te leuken.

Maar ik zou niet weten waarom er in een dergelijke fantasy-wereld geen geloofwaardige personages zouden kunnen leven. Ik heb een hoop fantasy gelezen waarin dat het geval is.
Amen.
pi_139272693
Osha zat ook in Harry Potter
Theon is het broertje van Lily Allen
Ygrit zat in een seizoen Downton Abbey
Margaery in de Tudors
Pycelle in een oude Star Wars

Dat zijn wat dingen die eruit springen voor mij. ;)
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_139273075
Walder Frey is die conciërge van Harry Potter :o ??

En Osha als Tops..

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2014 10:13:51 ]
pi_139273352
Ja walder frey is gewoon Filch, ziet er hetzelfde uit en net zo'n sadist als Filch :P

Die warg speelde trouwens in Pirates of the Caribbean als die piraat met houten oog. En Ciaran Hinds vond ik erg tof in Munich en The Sum of all Fears.
Oh en ik moest lachen om Mark Addy als Robert Baratheon, ik ken Mark Addy alleen als lompe vader uit de serie 'Still Standing'.

Ik ben vorige week begonnen met GoT via hbo Go, en was eigenlijk direct verslaafd. Moest wel een beetje wennen aan Sean Bean, gezien hij er hetzelfde uitziet als Boromir :P maar vond z'n karakter erg sympathiek. Ik wist wel al dat ie z'n koppie er niet bij zou gaan houden.
Maargoed, alle seizoenen zo goed als achter elkaar gekeken dus alles is nog lekker vers. En het is ook de eerste serie waarbij ik echt niet gespoilered wilde worden. De Joffrey-spoiler was ik wel al helaas achter gekomen, maar was wel benieuwd hoe het zou gebeuren en door wie. En dat laatste is natuurlijk nog niet officieel duidelijk ;)
Tralalalaaa
pi_139273386
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja walder frey is gewoon Filch, ziet er hetzelfde uit en net zo'n sadist als Filch :P

Die warg speelde trouwens in Pirates of the Caribbean als die piraat met houten oog. En Ciaran Hinds vond ik erg tof in Munich en The Sum of all Fears.
Oh en ik moest lachen om Mark Addy als Robert Baratheon, ik ken Mark Addy alleen als lompe vader uit de serie 'Still Standing'.

Ik ben vorige week begonnen met GoT via hbo Go, en was eigenlijk direct verslaafd. Moest wel een beetje wennen aan Sean Bean, gezien hij er hetzelfde uitziet als Boromir :P maar vond z'n karakter erg sympathiek. Ik wist wel al dat ie z'n koppie er niet bij zou gaan houden.
Maargoed, alle seizoenen zo goed als achter elkaar gekeken dus alles is nog lekker vers. En het is ook de eerste serie waarbij ik echt niet gespoilered wilde worden. De Joffrey-spoiler was ik wel al helaas achter gekomen, maar was wel benieuwd hoe het zou gebeuren en door wie. En dat laatste is natuurlijk nog niet officieel duidelijk ;)
Ha nog een fan erbij :D
Wat vond je van de Red Wedding? :+
  zaterdag 26 april 2014 @ 11:31:54 #167
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_139274542
De serie zit vol met doorgaans Britse bijrolacteurs
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_139276503
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:34 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ha nog een fan erbij :D
Wat vond je van de Red Wedding? :+
Het was een prachtige bruiloft O+
Naast de Red en Purple Wedding kwamen Tyrion en Sansa er wel heel goed vanaf! Maarja, voor hoe lang he, met Sansa en haar ketting en Tyrion die nu vastzit. Och wat had ik met hem te doen toen Joffrey zo bezig was...
Tralalalaaa
pi_139276542
Joffrey :r
Brutal. Fucking. Metal.
pi_139276553
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
ik ken Mark Addy alleen als lompe vader uit de serie 'Still Standing'.
Conscience do cost.
pi_139276735
quote:

[..]

Ik hou zelf ook totaal niet van films en series die compleet op het fantasywereldje leunen en erg de focus leggen op magie, draken en zo. The Hobbit moet ik ook niks van hebben. In GoT echter is fantasy maar een bijzaak om af en toe het verhaal te ondersteunen en draait het volledig om wat er in de hoofdpersonen om gaat en de interactie tussen hen.

De verhaallijnen tussen de hoofdpersonen zijn daarom ook in GoT redelijk realistisch. Aan de intriges tussen de karakters zit niks wat typisch fantasy is. Ik ben er ook ooit met tegenzin aan begonnen: "Getver een fantasy serie, maar goed iedereen heeft het er over, ik zal eens kijken" en nu ben ik verslaafd.
Juist ja, zo dacht ik er ook over. Ik geef de meeste fantasy-series/films niet eens de kans omdat ik weet dat ik 't niets zal vinden. Maar dan heb je GoT, iedereen praat erover, 9,5 op imdb (zelfde als breaking bad) etc. dan denk je; waarschijnlijk mis ik iets groots. De hele genre van fantasy ligt me gewoon niet, ik heb nu de voorkeur gegeven aan een vrij onbekende italiaanse serie (commisario montalbano) boven GoT haha. Als ik klaar ben met montalbano ga ik toch het eerste seizoen van GoT proberen te kijken. Misschien als GoT toch bevalt dan probeer ik later ook Lotr, harry potter, of iets van die shit te kijken.
pi_139276833
Ik ben trouwens heel benieuwd naar het volgende; hebben de meesten van jullie ook de andere 'fantasy toppers' gezien zoals; lotr, harry potter, star wars/star trek, dragonball z. Steekt GoT boven al deze series uit of is het allemaal op een heel hoog niveau?
  zaterdag 26 april 2014 @ 13:22:33 #173
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_139276962
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 13:15 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Ik ben trouwens heel benieuwd naar het volgende; hebben de meesten van jullie ook de andere 'fantasy toppers' gezien zoals; lotr, harry potter, star wars/star trek, dragonball z. Steekt GoT boven al deze series uit of is het allemaal op een heel hoog niveau?
euhhhh, wat :?
Ok stelletje hokboeren
pi_139277002
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2014 13:22 schreef padlarf het volgende:

[..]

euhhhh, wat :?
Is GoT verheven boven bijv. lotr, harry potter, of is het aan elkaar gewaagd?
pi_139277074
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 13:24 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Is GoT verheven boven bijv. lotr, harry potter, of is het aan elkaar gewaagd?
Apples and Oranges.
pi_139277164
Nou ik heb allen gezien wat je noemt, maar het is gewoon een op zich staand iets. De een is niet verheven boven het andere (nouja, GoT is wel 10000x beter dan DragonballZ). Het is maar net of je ervan houdt of niet. Ik was zelf gewoon na aflevering 1 van GoT hooked.
Tralalalaaa
  zaterdag 26 april 2014 @ 13:31:19 #177
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_139277165
Harry Potter is voor kinderen.
Staat op hetzelfde niveau als Lord of the Rings.
pi_139277309
Ik vond een neukende Cersei en Jamie tegen het lijk van Joffrey aan zowat best apart :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_139277419
Er schoot door m'n hoofd bij die scène: kom, let's make a new one!!

En ik kreeg trouwens niet enorm het idee dat hij haar echt verkrachtte. Ze zei wel nee, maar ze zoende hem soms wel gewoon terug. Of ik heb het niet goed gezien ofzo hoor :') vond het nogal :') dat ze het naast het lijk van Joffrey gingen doen. Op een moment grijpt ze het kleed waar Joffrey op ligt en toen dacht ik, als het lijk nou maar niet bovenop ze valt ofzo :')
Tralalalaaa
  zaterdag 26 april 2014 @ 13:47:57 #180
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_139277439
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 13:31 schreef DeMessias het volgende:
Harry Potter is voor kinderen.
Staat op hetzelfde niveau als Lord of the Rings.
Nonsens. Maar inderdaad iets heel anders dan GoT, dat uitsluitend voor een volwassen publiek is bedoeld.
Ok stelletje hokboeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')