Ome Sjors de schrijver heeft laatst in een Rolling Stone interview nog gezegd dat ie lang heeft zitten twijfelen om het verhaal niet gewoon in de middeleeuwen te laten plaatsvinden. Pas op het laatst heeft ie besloten er wat fantasie elementen bij te gooien, maar de basis is de Wars Of The Roses die echt heeft plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:45 schreef ChuckTaylor. het volgende:
lol, dat wist ik ook niet. De eerste aflevering zou gewoon kunnen plaatsvinden in de middeleeuwen ofzo, was niets onrealistisch aan. Mwah, zo te zien niets voor mij dus. The hobbit vond ik ook helemaal niks.
De acteurs die Edmure Tully en Mance Rayder spelen zaten beiden in Rome. Daar speelden zij Brutus en Caesar.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoeveel (en welke?) acteurs zijn nou écht bekend?
Ik ken er maar weinig eigenlijk![]()
Alleen ''Cersei'' van 300.
Dat kwam ik laatst ook ergens tegen, dus heb daar wat over opgezocht. Meest opvallend vond ik dat de belangrijkste huizen in die oorlog de Yorks en de Lancasters waren. Wat dat betreft heeft ie qua namen de inspiratie ook niet heel ver gezochtquote:Op vrijdag 25 april 2014 23:33 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ome Sjors de schrijver heeft laatst in een Rolling Stone interview nog gezegd dat ie lang heeft zitten twijfelen om het verhaal niet gewoon in de middeleeuwen te laten plaatsvinden. Pas op het laatst heeft ie besloten er wat fantasie elementen bij te gooien, maar de basis is de Wars Of The Roses die echt heeft plaatsgevonden.
[...]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen "écht bekend" en "die heeft eerder geacteerd"quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:37 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
De acteurs die Edmure Tully en Mance Rayder spelen zaten beiden in Rome. Daar speelden zij Brutus en Caesar.
wat is "echt bekend"?quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:41 schreef schijffie het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen "écht bekend" en "die heeft eerder geacteerd"
Godverdomme nu heb ik mezelf gespoilerd denk ikquote:Op vrijdag 25 april 2014 23:33 schreef Weakling het volgende:
maar de basis is de Wars Of The Roses die echt heeft plaatsgevonden.
Ciarán Hinds, die Mance Rayder speelt, heeft stiekem best een indrukwekkende filmografie, maar heeft nooit echt in de hoofdrollen gespeeldquote:Op vrijdag 25 april 2014 23:41 schreef schijffie het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een verschil tussen "écht bekend" en "die heeft eerder geacteerd"
Bovenop alles wat al genoemd is:quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoeveel (en welke?) acteurs zijn nou écht bekend?
Ik ken er maar weinig eigenlijk![]()
Alleen ''Cersei'' van 300.
Is natuurlijk ook redelijk subjectief. Ik baseer het ook voornamelijk op wie ik zelf allemaal al eerder heb gezien in films/series.quote:
Rome was een behoorlijk succesvolle HBO serie.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:41 schreef schijffie het volgende:
[..]
Helaas niet succesvol genoeg om wat meer seizoenetjes te genereren.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:58 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Rome was een behoorlijk succesvolle HBO serie.
Dat lijkt me wel wat kort door de bocht over het verhaal, of hij heeft daar in een heel vroeg stadium over nagedacht. Die geschiedenis is zeker een bron van inspiratie, maar het is niet zo dat de historie is gepakt en is ingevuld met een fictief land en fictieve personages. Dan doe je de *verbodenwoord* zelfs tekort, vind ik.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:33 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ome Sjors de schrijver heeft laatst in een Rolling Stone interview nog gezegd dat ie lang heeft zitten twijfelen om het verhaal niet gewoon in de middeleeuwen te laten plaatsvinden. Pas op het laatst heeft ie besloten er wat fantasie elementen bij te gooien, maar de basis is de Wars Of The Roses die echt heeft plaatsgevonden.
Ha nog een fan erbijquote:Op zaterdag 26 april 2014 10:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja walder frey is gewoon Filch, ziet er hetzelfde uit en net zo'n sadist als Filch
Die warg speelde trouwens in Pirates of the Caribbean als die piraat met houten oog. En Ciaran Hinds vond ik erg tof in Munich en The Sum of all Fears.
Oh en ik moest lachen om Mark Addy als Robert Baratheon, ik ken Mark Addy alleen als lompe vader uit de serie 'Still Standing'.
Ik ben vorige week begonnen met GoT via hbo Go, en was eigenlijk direct verslaafd. Moest wel een beetje wennen aan Sean Bean, gezien hij er hetzelfde uitziet als Boromirmaar vond z'n karakter erg sympathiek. Ik wist wel al dat ie z'n koppie er niet bij zou gaan houden.
Maargoed, alle seizoenen zo goed als achter elkaar gekeken dus alles is nog lekker vers. En het is ook de eerste serie waarbij ik echt niet gespoilered wilde worden. De Joffrey-spoiler was ik wel al helaas achter gekomen, maar was wel benieuwd hoe het zou gebeuren en door wie. En dat laatste is natuurlijk nog niet officieel duidelijk
Het was een prachtige bruiloftquote:Op zaterdag 26 april 2014 10:34 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ha nog een fan erbij![]()
Wat vond je van de Red Wedding?
quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
ik ken Mark Addy alleen als lompe vader uit de serie 'Still Standing'.
Juist ja, zo dacht ik er ook over. Ik geef de meeste fantasy-series/films niet eens de kans omdat ik weet dat ik 't niets zal vinden. Maar dan heb je GoT, iedereen praat erover, 9,5 op imdb (zelfde als breaking bad) etc. dan denk je; waarschijnlijk mis ik iets groots. De hele genre van fantasy ligt me gewoon niet, ik heb nu de voorkeur gegeven aan een vrij onbekende italiaanse serie (commisario montalbano) boven GoT haha. Als ik klaar ben met montalbano ga ik toch het eerste seizoen van GoT proberen te kijken. Misschien als GoT toch bevalt dan probeer ik later ook Lotr, harry potter, of iets van die shit te kijken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:33 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik hou zelf ook totaal niet van films en series die compleet op het fantasywereldje leunen en erg de focus leggen op magie, draken en zo. The Hobbit moet ik ook niks van hebben. In GoT echter is fantasy maar een bijzaak om af en toe het verhaal te ondersteunen en draait het volledig om wat er in de hoofdpersonen om gaat en de interactie tussen hen.
De verhaallijnen tussen de hoofdpersonen zijn daarom ook in GoT redelijk realistisch. Aan de intriges tussen de karakters zit niks wat typisch fantasy is. Ik ben er ook ooit met tegenzin aan begonnen: "Getver een fantasy serie, maar goed iedereen heeft het er over, ik zal eens kijken" en nu ben ik verslaafd.
euhhhh, watquote:Op zaterdag 26 april 2014 13:15 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Ik ben trouwens heel benieuwd naar het volgende; hebben de meesten van jullie ook de andere 'fantasy toppers' gezien zoals; lotr, harry potter, star wars/star trek, dragonball z. Steekt GoT boven al deze series uit of is het allemaal op een heel hoog niveau?
Apples and Oranges.quote:Op zaterdag 26 april 2014 13:24 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Is GoT verheven boven bijv. lotr, harry potter, of is het aan elkaar gewaagd?
Nonsens. Maar inderdaad iets heel anders dan GoT, dat uitsluitend voor een volwassen publiek is bedoeld.quote:Op zaterdag 26 april 2014 13:31 schreef DeMessias het volgende:
Harry Potter is voor kinderen.
Staat op hetzelfde niveau als Lord of the Rings.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |