*proest*quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:30 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ANHA VEKVIKH FIN MEMA!
Ik had hetzelfde. Later boek 1 gekocht, de eerste paar hoofdstukken gelezen en toen snapte ik meer wat er gebeurde. Heb het boek toen opzij gelegd en de serie gekeken. Genieten, nog meer dan BB.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:18 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Is deze serie nou echt zo geweldig? Heb de 1e aflevering met moeite afgekeken maar vond het niet interessant genoeg om verder te kijken. Ok, 1 aflevering is waarschijnlijk te weinig om op te beoordelen maar toch, pilot moet toch overtuigend zijn. Wat is er nu zo geweldig aan deze serie?
Misschien komt 't ook omdat ik bijna nooit een serie volg, heb er 3 gekeken en dat zijn the wire, breaking bad en the sopranos.
Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik neem aan dat ik de boeken niet hoef te lezen om alles te begrijpen, als ik bijv. seizoen 1 ga afkijken? Alles wordt gewoon duidelijk tijdens het kijken of zijn er ook dingen die je alleen kunt weten vanuit de boeken? Dat iedereen gedood kan worden vind ik wel weer mooi omdat 't niet zo cliche is als in de meeste series/films waar bepaalde karakters altijd maar alles overleven.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:59 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde. Later boek 1 gekocht, de eerste paar hoofdstukken gelezen en toen snapte ik meer wat er gebeurde. Heb het boek toen opzij gelegd en de serie gekeken. Genieten, nog meer dan BB.
Aflevering 1 is beter als je al wat achtergrondinformatie weet van tevoren, dus als je vragen hebt, vraag maar en kijk dan aflv 2 :p.
Een paar sleuteldingen:
-7 koninkrijken, maar gewoon 1 koning
-Een seizoen (als in het klimaat) duurt altijd meerdere jaren daar, onvoorspelbaar hoeveel jaar
-Koning Robert (de dikke uit aflv 1) had 10 jaar ofzo geleden de troon veroverd van de gestoorde koning Aerys, omdat hij gestoord was. Deze gestoorde koning was de vader van Viserys en Daenerys, die blonde mensen. Zij vinden dus dat zij de troonopvolgers moeten zijn.
-2 continenten: westeros, bestaand uit de 7 koninkrijken, en Essos, een continent met onafhankelijke vrije steden. Daenerys en Viserys bevinden zich hier.
-Niemand is veilig, zoals je zag toen Bran van de toren werd geduwd.
En laat de opmerking over tovenaars en monsters je niet afschrikken. Dit is slechts 5% van het verhaal. Zie aflevering 1, waar alleen de intro monsters heeft.
Eens met eerste 2 zinnen. Laatste zin: ik vind dat het wel op meer fronten verschilt van die twee. Sowieso al qua "venijn" (het geweld, maar ook in de dialogen), absoluut niet iets voor kinderen ofzo (HR en LOTR wel).quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:44 schreef terdege het volgende:
Er zitten genoeg fantasy elementen in het verhaal maar zo'n grote rol speelt dat niet. Als je kijkt hoe de machtsstructuren en personages in elkaar zitten vind ik het ook een vrij realistische serie. Juist omdat iedereen dood kan en de meeste personages zowel slechte als goede eigenschappen hebben vind ik dat je dit verhaal totaal niet kan vergelijken met Harry Potter of Lord of the Rings.
Ik vond van wel, maar geloof dat niet iedereen het daar mee eens is.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:09 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik neem aan dat ik de boeken niet hoef te lezen om alles te begrijpen, als ik bijv. seizoen 1 ga afkijken? Alles wordt gewoon duidelijk tijdens het kijken of zijn er ook dingen die je alleen kunt weten vanuit de boeken? Dat iedereen gedood kan worden vind ik wel weer mooi omdat 't niet zo cliche is als in de meeste series/films waar bepaalde karakters altijd maar alles overleven.
dudequote:Op vrijdag 25 april 2014 19:59 schreef BeyondTheGreen het volgende:
-Koning Robert (de dikke uit aflv 1) had 10 jaar ofzo geleden de troon veroverd van de gestoorde koning Aerys, omdat hij gestoord was.
Dat was zijn beef met de beoogd troonopvolger. Het probleem met Aerys was dat hij een geschifte gek was, met wie niet geredeneerd kon worden, en Robert wou vermoorden omdat hij dat kon.quote:
Nee, ik heb boek 1 zelfs niet gelezen. Met mijn feitjes snap je vanaf nu gewoon alles dunkt mequote:Op vrijdag 25 april 2014 20:09 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik neem aan dat ik de boeken niet hoef te lezen om alles te begrijpen, als ik bijv. seizoen 1 ga afkijken? Alles wordt gewoon duidelijk tijdens het kijken of zijn er ook dingen die je alleen kunt weten vanuit de boeken? Dat iedereen gedood kan worden vind ik wel weer mooi omdat 't niet zo cliche is als in de meeste series/films waar bepaalde karakters altijd maar alles overleven.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:18 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dat was zijn beef met de beoogd troonopvolger. Het probleem met Aerys was dat hij een geschifte gek was, met wie niet geredeneerd kon worden, en Robert wou vermoorden omdat hij dat kon.
als rhaegar lyanna niet had ontvoerd had de rebellion nooit plaats gevondenquote:Lyanna Stark was the younger sister of Lord Eddard Stark and was betrothed to Ned's childhood friend, Robert Baratheon. Her abduction by Rhaegar Targaryen was the event that ultimately triggered Robert's Rebellion and led to the downfall of the Targaryen dynasty.
De directe oorzaak was dat Aerys in zijn gekte zowel Ned's vader en broer vermoordde en vervolgens aan Jon Arryn verzocht Robert en Ned uit te leveren, vermoedelijk om hun beiden om te brengen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
[..]
als rhaegar lyanna niet had ontvoerd had de rebellion nooit plaats gevonden
de ontvoering heeft wat jij beschrijft getriggerdquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:25 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De directe oorzaak was dat Aerys in zijn gekte zowel Ned's vader en broer vermoordde en vervolgens aan Jon Arryn verzocht Robert en Ned uit te leveren, vermoedelijk om hun beiden om te brengen.
Als Aerys geen gek was dan zou dat nooit reden genoeg zijn geweest voor het merendeel van de zeven koninkrijken om openlijk opstand te komen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
de ontvoering heeft wat jij beschrijft getriggerd
Ik heb de trailer wel eens voorbij zien komen, ik herkende hem nietquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:34 schreef Slayage het volgende:
jaime heeft zijn hand terug en lijkt over cersei heen te zijn :p
http://www.pathe.nl/film/19173/the-other-woman
daar heeft ie ook wat van iddquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:36 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb de trailer wel eens voorbij zien komen, ik herkende hem nietDacht dat het David Boreanez was
Michiel huisman heeft al wat rolletjes op zijn naam staan. Sean Bean is natuurlijk een bekende acteur. Nicolai Walser Costau (of hoe je het ook spelt) ken ik uit een Noordse film. Headhunters, in het Noors heet ie Hodegerne of iets in die trant.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoeveel (en welke?) acteurs zijn nou écht bekend?
Ik ken er maar weinig eigenlijk![]()
Alleen ''Cersei'' van 300.
Sean Beanquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh ja, Sean Bean is aardig bekend. Dat is die vent wiens personages altijd dood gaanquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Michiel huisman heeft al wat rolletjes op zijn naam staan. Sean Bean is natuurlijk een bekende acteur. Nicolai Walser Costau (of hoe je het ook spelt) ken ik uit een Noordse film. Headhunters, in het Noors heet ie Hodegerne of iets in die trant.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:52 schreef Monolith het volgende:
Oh ja en Olenna in haar jongere jaren natuurlijk.
misschien niet heel bekend, maar Thoros of Myr deed vroeger ook al leuke dingenquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:46 schreef Poesopstokje het volgende:
lockequote:Op vrijdag 25 april 2014 20:46 schreef Poesopstokje het volgende:
quote:
GoT vind ik tof, voor de rest: deze postquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:37 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
ik denk dat dat de reden is dat ik het niet interessant vond, omdat het fictie is. Bij breaking bad gebeuren ook dingen die in 't echt nooit gebeuren maar het verhaal zelf is wel vrij realistisch. The wire en the sopranos zijn wel wat realistischer. Ik heb bijv. ook nooit star wars of star trek gekeken, lord of the rings ook niet, harry potter ook niet.
Weet ik nu echt niet wat ik mis of valt het wel mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |