abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139257951
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:30 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ANHA VEKVIKH FIN MEMA!
*proest*
pi_139258555
hij is weer mooi _O_

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139259204
Er zitten genoeg fantasy elementen in het verhaal maar zo'n grote rol speelt dat niet. Als je kijkt hoe de machtsstructuren en personages in elkaar zitten vind ik het ook een vrij realistische serie. Juist omdat iedereen dood kan en de meeste personages zowel slechte als goede eigenschappen hebben vind ik dat je dit verhaal totaal niet kan vergelijken met Harry Potter of Lord of the Rings.
pi_139259673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:18 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Is deze serie nou echt zo geweldig? Heb de 1e aflevering met moeite afgekeken maar vond het niet interessant genoeg om verder te kijken. Ok, 1 aflevering is waarschijnlijk te weinig om op te beoordelen maar toch, pilot moet toch overtuigend zijn. Wat is er nu zo geweldig aan deze serie?

Misschien komt 't ook omdat ik bijna nooit een serie volg, heb er 3 gekeken en dat zijn the wire, breaking bad en the sopranos.
Ik had hetzelfde. Later boek 1 gekocht, de eerste paar hoofdstukken gelezen en toen snapte ik meer wat er gebeurde. Heb het boek toen opzij gelegd en de serie gekeken. Genieten, nog meer dan BB.

Aflevering 1 is beter als je al wat achtergrondinformatie weet van tevoren, dus als je vragen hebt, vraag maar en kijk dan aflv 2 :p.

Een paar sleuteldingen:
-7 koninkrijken, maar gewoon 1 koning
-Een seizoen (als in het klimaat) duurt altijd meerdere jaren daar, onvoorspelbaar hoeveel jaar
-Koning Robert (de dikke uit aflv 1) had 10 jaar ofzo geleden de troon veroverd van de gestoorde koning Aerys, omdat hij gestoord was. Deze gestoorde koning was de vader van Viserys en Daenerys, die blonde mensen. Zij vinden dus dat zij de troonopvolgers moeten zijn.
-2 continenten: westeros, bestaand uit de 7 koninkrijken, en Essos, een continent met onafhankelijke vrije steden. Daenerys en Viserys bevinden zich hier.
-Niemand is veilig, zoals je zag toen Bran van de toren werd geduwd.

En laat de opmerking over tovenaars en monsters je niet afschrikken. Dit is slechts 5% van het verhaal. Zie aflevering 1, waar alleen de intro monsters heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door BeyondTheGreen op 25-04-2014 20:05:29 ]
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_139259924
En het mooie is; geen saaie voorspelbare verhaallijnen. Wat al werd gezegd; iedereen kan dood. Dus ook de goodguys, die massaal worden afgeslacht.
pi_139259964
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 19:59 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Ik had hetzelfde. Later boek 1 gekocht, de eerste paar hoofdstukken gelezen en toen snapte ik meer wat er gebeurde. Heb het boek toen opzij gelegd en de serie gekeken. Genieten, nog meer dan BB.

Aflevering 1 is beter als je al wat achtergrondinformatie weet van tevoren, dus als je vragen hebt, vraag maar en kijk dan aflv 2 :p.

Een paar sleuteldingen:
-7 koninkrijken, maar gewoon 1 koning
-Een seizoen (als in het klimaat) duurt altijd meerdere jaren daar, onvoorspelbaar hoeveel jaar
-Koning Robert (de dikke uit aflv 1) had 10 jaar ofzo geleden de troon veroverd van de gestoorde koning Aerys, omdat hij gestoord was. Deze gestoorde koning was de vader van Viserys en Daenerys, die blonde mensen. Zij vinden dus dat zij de troonopvolgers moeten zijn.
-2 continenten: westeros, bestaand uit de 7 koninkrijken, en Essos, een continent met onafhankelijke vrije steden. Daenerys en Viserys bevinden zich hier.
-Niemand is veilig, zoals je zag toen Bran van de toren werd geduwd.

En laat de opmerking over tovenaars en monsters je niet afschrikken. Dit is slechts 5% van het verhaal. Zie aflevering 1, waar alleen de intro monsters heeft.
Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik neem aan dat ik de boeken niet hoef te lezen om alles te begrijpen, als ik bijv. seizoen 1 ga afkijken? Alles wordt gewoon duidelijk tijdens het kijken of zijn er ook dingen die je alleen kunt weten vanuit de boeken? Dat iedereen gedood kan worden vind ik wel weer mooi omdat 't niet zo cliche is als in de meeste series/films waar bepaalde karakters altijd maar alles overleven.
pi_139260041
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 19:44 schreef terdege het volgende:
Er zitten genoeg fantasy elementen in het verhaal maar zo'n grote rol speelt dat niet. Als je kijkt hoe de machtsstructuren en personages in elkaar zitten vind ik het ook een vrij realistische serie. Juist omdat iedereen dood kan en de meeste personages zowel slechte als goede eigenschappen hebben vind ik dat je dit verhaal totaal niet kan vergelijken met Harry Potter of Lord of the Rings.
Eens met eerste 2 zinnen. Laatste zin: ik vind dat het wel op meer fronten verschilt van die twee. Sowieso al qua "venijn" (het geweld, maar ook in de dialogen), absoluut niet iets voor kinderen ofzo (HR en LOTR wel).

Ik was, net als bij Breaking Bad, al verkocht bij de eerste aflevering eigenlijk. Zonder over achtergrondinfo te beschikken. Seizoen 1 vind ik -tot nu toe- overigens ook nog steeds het beste seizoen. :Y
Tails tell tales
pi_139260087
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:09 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik neem aan dat ik de boeken niet hoef te lezen om alles te begrijpen, als ik bijv. seizoen 1 ga afkijken? Alles wordt gewoon duidelijk tijdens het kijken of zijn er ook dingen die je alleen kunt weten vanuit de boeken? Dat iedereen gedood kan worden vind ik wel weer mooi omdat 't niet zo cliche is als in de meeste series/films waar bepaalde karakters altijd maar alles overleven.
Ik vond van wel, maar geloof dat niet iedereen het daar mee eens is.
Tails tell tales
pi_139260112
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 19:59 schreef BeyondTheGreen het volgende:

-Koning Robert (de dikke uit aflv 1) had 10 jaar ofzo geleden de troon veroverd van de gestoorde koning Aerys, omdat hij gestoord was.
dude :')

lyanna en alles
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:18:34 #130
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_139260224
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

dude :')

lyanna en alles
Dat was zijn beef met de beoogd troonopvolger. Het probleem met Aerys was dat hij een geschifte gek was, met wie niet geredeneerd kon worden, en Robert wou vermoorden omdat hij dat kon.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_139260292
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:09 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Nee, ik heb boek 1 zelfs niet gelezen. Met mijn feitjes snap je vanaf nu gewoon alles dunkt me :)
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_139260311
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:18 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Dat was zijn beef met de beoogd troonopvolger. Het probleem met Aerys was dat hij een geschifte gek was, met wie niet geredeneerd kon worden, en Robert wou vermoorden omdat hij dat kon.
quote:
Lyanna Stark was the younger sister of Lord Eddard Stark and was betrothed to Ned's childhood friend, Robert Baratheon. Her abduction by Rhaegar Targaryen was the event that ultimately triggered Robert's Rebellion and led to the downfall of the Targaryen dynasty.
als rhaegar lyanna niet had ontvoerd had de rebellion nooit plaats gevonden ;)
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:25:22 #133
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_139260457
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

[..]

als rhaegar lyanna niet had ontvoerd had de rebellion nooit plaats gevonden ;)
De directe oorzaak was dat Aerys in zijn gekte zowel Ned's vader en broer vermoordde en vervolgens aan Jon Arryn verzocht Robert en Ned uit te leveren, vermoedelijk om hun beiden om te brengen.
pi_139260597
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:25 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

De directe oorzaak was dat Aerys in zijn gekte zowel Ned's vader en broer vermoordde en vervolgens aan Jon Arryn verzocht Robert en Ned uit te leveren, vermoedelijk om hun beiden om te brengen.
de ontvoering heeft wat jij beschrijft getriggerd ;)
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:33:55 #135
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_139260808
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

de ontvoering heeft wat jij beschrijft getriggerd ;)
Als Aerys geen gek was dan zou dat nooit reden genoeg zijn geweest voor het merendeel van de zeven koninkrijken om openlijk opstand te komen.
pi_139260845
jaime heeft zijn hand terug en lijkt over cersei heen te zijn :p

http://www.pathe.nl/film/19173/the-other-woman
-Rabia Al-Basri
pi_139260917
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:34 schreef Slayage het volgende:
jaime heeft zijn hand terug en lijkt over cersei heen te zijn :p

http://www.pathe.nl/film/19173/the-other-woman
Ik heb de trailer wel eens voorbij zien komen, ik herkende hem niet :P Dacht dat het David Boreanez was :')
pi_139261217
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:36 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb de trailer wel eens voorbij zien komen, ik herkende hem niet :P Dacht dat het David Boreanez was :')
daar heeft ie ook wat van idd
-Rabia Al-Basri
pi_139261285
Hoeveel (en welke?) acteurs zijn nou écht bekend?
Ik ken er maar weinig eigenlijk :@
Alleen ''Cersei'' van 300.
pi_139261442
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Michiel huisman heeft al wat rolletjes op zijn naam staan. Sean Bean is natuurlijk een bekende acteur. Nicolai Walser Costau (of hoe je het ook spelt) ken ik uit een Noordse film. Headhunters, in het Noors heet ie Hodegerne of iets in die trant.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_139261447
Oh ja en Olenna in haar jongere jaren natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_139261476
quote:
Sean Bean
Carice (in NL)
Charles Dance (Tywin)

Aiden Gillen (Littlefinger)

Zijn allemaal vrij bekend.Daarnaast zijn ze natuurlijk nu ook door GoT ineens erg beroemd en zie je ze ineens opduiken in allemaal films.
pi_139261477
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Michiel huisman heeft al wat rolletjes op zijn naam staan. Sean Bean is natuurlijk een bekende acteur. Nicolai Walser Costau (of hoe je het ook spelt) ken ik uit een Noordse film. Headhunters, in het Noors heet ie Hodegerne of iets in die trant.
Oh ja, Sean Bean is aardig bekend. Dat is die vent wiens personages altijd dood gaan :D En van LOTR natuurlijk.
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:17:32 #144
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_139262261
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:52 schreef Monolith het volgende:
Oh ja en Olenna in haar jongere jaren natuurlijk.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:44:36 #145
133369 Jivis
Critikut
pi_139263225
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:17 schreef padlarf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jorah is echter weinig veranderd als je hem zo op die foto ziet :o.
Amen.
pi_139264383
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 25 april 2014 @ 22:44:34 #147
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139265385
quote:
misschien niet heel bekend, maar Thoros of Myr deed vroeger ook al leuke dingen
Voor wie het nog (niet) kent: Dennis Pennis!

Vooral die met Mel Gibson is erg goed
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_139266174
quote:
locke

die warg

shae :r

-Rabia Al-Basri
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:15:05 #149
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139266407
quote:
:D die warg idd, die had ik niet herkend.

en shae moet inderdaad eens opgeruimd worden :r
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_139266678
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:37 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

ik denk dat dat de reden is dat ik het niet interessant vond, omdat het fictie is. Bij breaking bad gebeuren ook dingen die in 't echt nooit gebeuren maar het verhaal zelf is wel vrij realistisch. The wire en the sopranos zijn wel wat realistischer. Ik heb bijv. ook nooit star wars of star trek gekeken, lord of the rings ook niet, harry potter ook niet.

Weet ik nu echt niet wat ik mis of valt het wel mee?
GoT vind ik tof, voor de rest: deze post _O_
Brutal. Fucking. Metal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')