http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585quote:Een boterham eten in de metro, het kan je zomaar een boete van 100 euro opleveren. In Rotterdam en ver daarbuiten is vol verbazing gereageerd op de straf die vervoersbedrijf RET uitdeelt voor dit vergrijp.
Door het eten van een bammetje in de Rotterdamse metro is studente Marlies het middelpunt geworden van een landelijke discussie. Het is dat ze de hap dinsdagochtend snel doorslikte, anders had een RET-controleur haar beboet.
'Twee weken de cel in met die Marlies,' grapt de Rotterdamse acteur Jack Wouterse, die dol is op eten én het ook weleens aan de stok heeft met de autoriteiten. Zoals in 2011, toen hij een aantal stadswachten uitschold nadat hij onenigheid had gekregen over zijn poepende hond. 'Ik snap dat die mensen hun werk doen. Maar schieten we niet door als we boterham etende meisjes gaan bekeuren?'
Kiosken
Wouterse verwoordt de teneur van de meeste reacties op 'boterhamgate'. 'Het getuigt van een dubbele moraal,' zegt Chris Vonk van reizigersorganisaties Rover. 'De RET faciliteert de verkoop van broodjes op de stations, maar verbiedt het eten ervan,' zegt hij, doelend op de snackkiosken in de metrostations.
Eén daarvan is BroodExpress. Uitbater Wesley Ladage valt bijna van zijn stoel als hij hoort dat zijn klanten een boete riskeren, 'Persoonlijk vind ik dat wel een héél zware sanctie.' Frank Karsten van de Stichting Meer Vrijheid, die opkomt voor liberale waarden, spreekt van een 'disproportionele maatregel'.
Ergens moet toch een grens worden getrokken? Dat is nou precies het punt, zegt woordvoerster Frouke Albers van de RET. 'Wat als iemand pelpinda's of een broodje kebab gaat zitten eten in de metro? Andere reizigers kunnen daar last van hebben en dat is de reden waarom wij optreden tegen dit soort gedrag.' Ze wijst erop dat in alle metro's bordjes hangen waarop staat dat eten ten strengste verboden is.
De straf die de RET wilde uitdelen aan Marlies is nog niets vergeleken met het risico dat ze had gelopen in Enegland en de VS. Daar hebben amateurfotografen er een sport van gemaakt om etende metroreizigsters te fotograferen. Ze plaatsen hun oogst aan niet al te charmante foto's dagelijks op de populaire webpagina Women Who Eat On Tubes.
Ik zie geen prullenbakken op die foto.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
1 middag/avond rijden met een wagen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar idd belachelijk dat we niet mogen eten_!
Dit is maar 1 wagen in een dienst van 6 uurtjes, nu de andere 72 randstadrailvoertuigen en 190 trams nog. Bovenstaande foto's zijn al gewoon normaal waar ik niet eens van opkijk
Je mag niet eten, dus waarom zou je dan pullenbakken plaatsen?quote:Op woensdag 23 april 2014 17:33 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zie geen prullenbakken op die foto.
God geen WC's in bussen, het moet niet gekker worden.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je mag niet eten, dus waarom zou je dan pullenbakken plaatsen?
Net zoals je niet mag pissen, dus zijn er geen WC's. Je dacht toch niet dat het OV er was om klantvriendelijk ingericht te zijn? Het gaat om zoveel mogelijk geld verdienen en dan zijn dat soort onkostenposten hoogst onwenselijk.
Als we nou alle stoelen ook nog weghalen, dan scheelt dat ook weer in de (onderhouds)kosten. Kunnen ze niet vernield/beschadigt worden en besparen we weer bakken met geld. Vrij logisch ook als je ziet hoe vies die stoelen gemaakt worden....gewoon een huisregel van maken en dan iedereen laten staan.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
God geen WC's in bussen, het moet niet gekker worden.
Omdat die stof is gekozen middels een grote enquête onder de reizigers, het comfortabeler zit en in de winter niet te koud is en zomer te warm. En goedkoopquote:Op woensdag 23 april 2014 17:33 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zie geen prullenbakken op die foto.
Sowieso, wat voor idiote bankjes zijn dat, en waarom kiest me er voor om dat met STOF te bekleden? Hoe zwakzinnig ben je dan?
Misschien hoor je als organisatie gewoon naar gezond verstand te luisteren, ipv idioten die voor stoffen bekleding kiezen in een voortuig waar de hele dag door mensen zitten, soms met natte broeken en jassen, etc etc.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Omdat die stof is gekozen middels een grote enquête onder de reizigers, het comfortabeler zit en in de winter niet te koud is en zomer te warm. En goedkoop
En verder zijn prullenbakken niet nodig aangezien je toch niet mag eten dus hoef je geen verpakkingen of restjes weg te gooien. Dat kan op de haltes waar prullenbakken staan
Waarom ? Mag je geen comfort hebben, omdat idioten het kapot kunnen maken ? Dan kan je inderdaad beter de stoelen maar helemaal weghalen.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Misschien hoor je als organisatie gewoon naar gezond verstand te luisteren, ipv idioten die voor stoffen bekleding kiezen in een voortuig waar de hele dag door mensen zitten, soms met natte broeken en jassen, etc etc.
Dit soort bekleding wordt nat, wordt vies, raakt veels te snel beschadigd, kost veels te veel moeite en geld in onderhoud en reperaties, etc etc. Compleet idiote beslissing. Dan spoor (hahaha) je gewoon niet. Dan ben je niet geschikt voor die functie, als je zoiets besluit.
Dat bedrijf wordt echt bestuurd door compleet wereldvreemde GEKKEN! Als iemand zoiets voorstelt dan hoort daar toch iemand aanwezig te zijn om binnen 3 seconden te reageren met 'Ben je gek ofzo? Stoffen bekleding in het OV? Serieus!?!?AB-SO-LUUT NIET!'
Gewoon alle treinen en metro's met zulke karren uitrusten:quote:Op woensdag 23 april 2014 17:39 schreef Peter het volgende:
In alle publieke ruimten de vuilnisbakken weghalen, volgens de regels mag je toch geen vuil op de grond gooien dus dat kun je thuis wel weggooien. Regels zijn regels, hoef je ook geen voorzieningen te treffen.
Ohja, vangrails kunnen ook weg, men mag toch niet over de doorgetrokken streep heen, scheelt bakken met geld zo!
Ik heb het niet over vernielingen, maar over dat stoffen bekleding sowieso veel sneller slijt en kapot gaat dan die 'rubberen' groene/oranje/blauwe bekleding in de oudere intercities.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom ? Mag je geen comfort hebben, omdat idioten het kapot kunnen maken ? Dan kan je inderdaad beter de stoelen maar helemaal weghalen.
Bah zeg. Zouden die lui dat thuis ook zo doen?quote:Op woensdag 23 april 2014 20:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wagen die alleen tijdens de spits gereden heeft van 1530 tot 1900
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja brood wordt inderdaad netjes gegeten
quote:Op woensdag 23 april 2014 21:08 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bah zeg. Zouden die lui dat thuis ook zo doen?
Maar zitten er eigenlijk wel prullenbakken in die wagen?
quote:Op woensdag 23 april 2014 17:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
En verder zijn prullenbakken niet nodig aangezien je toch niet mag eten dus hoef je geen verpakkingen of restjes weg te gooien. Dat kan op de haltes waar prullenbakken staan
Vroeger gaf oom agent je nog eens een draai om de oren, nu dat ook niet meer gebeurt en mensen toch al indidualistischer, dus egoïstischer zijn geworden, doen mensen dit soort dingen zonder blikken of blozen en ze worden nog kwaad ook als je hen er op aanspreekt.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat asociaal zeg.... Vooral die bananenschil... Nog gevaarlijk ook. Waarschijnlijk ruimt mammie thuis alles achter hun reet op
Ook ja. Opvoeding hoort hier ook bij. Vooral de laatste jaren is de opvoeding om te huilen me dunkt.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vroeger gaf oom agent je nog eens een draai om de oren, nu dat ook niet meer gebeurt en mensen toch al indidualistischer, dus egoïstischer zijn geworden, doen mensen dit soort dingen zonder blikken of blozen en ze worden nog kwaad ook als je hen er op aanspreekt.
Ik stem voor een oranje jumpsuit en bij de eerste overtreding minimaal 60 uur dwangarbeid waarbij de overtreders de kosten voor het verbaliseren en het toezicht betalen. Op die manier los je het probleem op met het probleem zelf en het is net wat beschaafder dan stokslagen of zweepslagen.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:07 schreef Ringo het volgende:
Als je niet in staat bent om je rotzooi uit de tram mee te nemen en buiten weg te gooien, verdien je een plek in een kooi en dagelijks twintig stokslagen. Ik heb echt diepe minachting voor zulk volk.
Dat proberen ze op mijn werk ook: je mag hier niet eten, dus we zetten geen prullenbakken neer. Gevolg: troep.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |