Kraamverbanden, het witte goud (tot het rood is).quote:* Stormqueen blijft nog lekker rondhuppelen in haar wereld van regenbogen, eenhoorns en stroopwafels waarin kraamverbanden niet bestaan
Ik had volgens mij iets vergelijkbaars in het begin van mijn zwangerschap. Alles wat enigszins zuur was heb ik geëlimineerd: sinaasappels, tomaten, ketchup, chocolade etc, en vet eten, want daar werd ik misselijk van. Ik heb de eerste weken overleefd op geroosterd wit brood, water en gekookte aardappels. Vaak en kleine beetjes. Langzaamaan weer wat dingen geprobeerd en nu moet ik alleen tomaten en grotere hoeveelheden sinaasappelen etc laten staan.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:29 schreef Zoë23 het volgende:
Coco wat fijn!
En grote zwarte onderbroeken![]()
Hmm maagbeschermers werken niet voldoende tegen de maagpijn/maagzuur en het niet kunnen eten. Net een stukje vlees (kip) gegeten![]()
Begrijp de verloskundige haar dwingende toon wel, ik moet eten. Maar hoe doen andere dames dit?
Ik krijg echt geen hap meer door m'n keel door de pijn. Normaal gesproken eet ik best veel dus m'n lichaam is dit ook niet echt gewend.
quote:Op woensdag 23 april 2014 17:28 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kraamverbanden, het witte goud (tot het rood is).
Baken in de nacht én dag. Jouw veilige pluizige plakverband dat je door zijn enorme absorptievermogen en omvang geen moment het gevoel geeft dat die gutsen bloed die voelen als liters je broek of bed in lopen. Die in twee- of zelfs drievoud legersterk hun opzuigplicht doen alsof het niets is wat ze te verwerken krijgen. Kraamverbandthe best invention since sliced bread.
Ik mocht 1 capsule per dag en als het niet zou werken 2. Gister voelde ik me redelijk na 1 smorgens en smiddags begon het weer. Dus voor het avondeten weer 1 genomen en hetzelfde vandaag. Dat is dus al de maximale dosering. Ik mocht er eventueel iets bij tegen maagzuur (antagel?) Moet ik morgen even voor bellen.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
Zoe: is je dosering niet te laag dan?
Antagel heb ik positieve dingen over gehoordquote:Op woensdag 23 april 2014 17:36 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ik mocht 1 capsule per dag en als het niet zou werken 2. Gister voelde ik me redelijk na 1 smorgens en smiddags begon het weer. Dus voor het avondeten weer 1 genomen en hetzelfde vandaag. Dat is dus al de maximale dosering. Ik mocht er eventueel iets bij tegen maagzuur (antagel?) Moet ik morgen even voor bellen.
Wat vervelendquote:Op woensdag 23 april 2014 17:34 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ik had volgens mij iets vergelijkbaars in het begin van mijn zwangerschap. Alles wat enigszins zuur was heb ik geëlimineerd: sinaasappels, tomaten, ketchup, chocolade etc, en vet eten, want daar werd ik misselijk van. Ik heb de eerste weken overleefd op geroosterd wit brood, water en gekookte aardappels. Vaak en kleine beetjes. Langzaamaan weer wat dingen geprobeerd en nu moet ik alleen tomaten en grotere hoeveelheden sinaasappelen etc laten staan.
Ik ben wel erg veel afgevallen maar daar was dus echt niets aan te doen.
Goed om te horen! Dankjewelquote:Op woensdag 23 april 2014 17:37 schreef Chanty het volgende:
[..]
Antagel heb ik positieve dingen over gehoordMaar zelf gelukkig geen ervaring mee. Hopelijk ga je je snel beter voelen. Had je dit bij je andere zwangerschap ook zo erg?
Ok dan hopen dat je lichaam snel normaal gaat doen. Blijft toch apart hoe verschillen een lijf kan reageren bij elke zwangerschap.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:40 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Goed om te horen! Dankjewel
Nee, bij m'n 1e zwangerschap at ik de hele dag doorwel misselijk maar chocolademelk en patat enz hielp daar goed tegen. Een Rennie snachts was ook voldoende
Ja echt belachelijkquote:Op woensdag 23 april 2014 17:47 schreef kwakz0r het volgende:
J is pas om half acht thuis meestal. heb voor die tijd vaak nog geen puf/zin om te koken, dus we eten vaak heel laat. mede daarom heb ik dan echt geen eetlust meer. hier ook regelmatig brood of maar een paar happen...
(en dan willen ze treinreizen in de spits nog duurder maken, J reist nu al buiten de spits met een dalvrijkaart omdat n trajectkaart hem 295 euro in de maand zou kosten... maar dat kan straks als dat kind er is echt niet meer...)
holy hell kwak, neemt je man elkedag de oriënt eexpres? Is een auto dan niet goedkoper?quote:Op woensdag 23 april 2014 17:47 schreef kwakz0r het volgende:
J is pas om half acht thuis meestal. heb voor die tijd vaak nog geen puf/zin om te koken, dus we eten vaak heel laat. mede daarom heb ik dan echt geen eetlust meer. hier ook regelmatig brood of maar een paar happen...
(en dan willen ze treinreizen in de spits nog duurder maken, J reist nu al buiten de spits met een dalvrijkaart omdat n trajectkaart hem 295 euro in de maand zou kosten... maar dat kan straks als dat kind er is echt niet meer...)
Ja hoi dat was ikquote:Op woensdag 23 april 2014 12:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik dacht namelijk laatst dat het om die Wschool ging. Die naast Korein. In de Sintenbuurt. Maar dat zal Dyre dan zijn geweest?
Daar heb ik zelf op gezeten
En bedankt, nu heb ik zin in pepermuntquote:Op woensdag 23 april 2014 13:18 schreef Zoë23 het volgende:
Ik moet echt groente en andere dingen eten dan beschuit/crackers/pepermunt.
55 euro in de maandquote:Op woensdag 23 april 2014 17:56 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja echt belachelijkKun je nog meer geld neerleggen om als een stel ingeblikte visjes naast elkaar te staan in de spits
Zo krijg je mensen echt nooit het OV in. Het is vaak toch duurder, je bent twee keer zo lang onderweg en je hebt totaal geen eigen space
![]()
Maar krijg je vriend geen reiskostenvergoeding van zijn werk? Of studeert hij nog?
Ik heb een auto, maar omdat de reis naar mijn werk, although redelijk dichtbij, met OV niet te doen is gebruik ik die. Hij heeft nog geen rijbewijs! Ik heb gedreigd dat ik uit huis ga als hij die met 36 weken nog niet heeft gehaald, want wil mezelf niet met weeen naar t hospitaal hoeven rijdenquote:Op woensdag 23 april 2014 18:15 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
holy hell kwak, neemt je man elkedag de oriënt eexpres? Is een auto dan niet goedkoper?
Jup. Verhuizen willen we sowieso, ergens dit jaar of volgend jaar, en zijn werk blijft hopelijk minimaal 4 jaar, dus we gaan tussen ons beider werk inzitten dan. Tot dat gebeurt moet er dus maar gedokt worden, ik kan dit ritme niet heel lang meer volhouden namelijk...quote:Op woensdag 23 april 2014 19:04 schreef Stormqueen het volgende:
tsja, het is natuurlijk een hele smak geld, maar als je een beetje normaal ritme wil heb je volgens mij weinig keuze dan betalen. Of je moet verhuizen / hij ander werk zoeken.
Volgens mij is het er juist al door, toch? Reizen buiten de spits wordt goedkoper, reizen in de spits duurder en er zijn strengere (kwaliteits)eisen gesteld aan de NS/Prorail (?) m.b.t. de vertragingen enzo als ik het vanochtend goed op de radio gehoord heb.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:09 schreef krijgerrtje het volgende:
Maak dan het reizen buiten de spits goedkoper!![]()
Maar denk niet dat het 'duurder-in-de-spits' er zomaar doorkomt.. Zijn toch te veel mensen op tegen en te veel redenen om het niet te doen
dat wordt het ook, in de spits 10% duurder, buiten de spits 12% goedkoper, en de duurdere spits moet je dan zien als betalen voor extra service, namelijk genoeg stoelen.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:09 schreef krijgerrtje het volgende:
Maak dan het reizen buiten de spits goedkoper!![]()
Maar denk niet dat het 'duurder-in-de-spits' er zomaar doorkomt.. Zijn toch te veel mensen op tegen en te veel redenen om het niet te doen
nee, het mag wel voor 6.30 volgens mij. maar hij kan niet altijd om 16 uur de trein hebben (college geven, vergaderingen, tentamens surveilleren) en kan bovendien niet altijd om vroeg het gebouw in...quote:Op woensdag 23 april 2014 19:07 schreef Stormqueen het volgende:
ja, als het nog duurder wordt is het idd niet meer te betalen. Het is jammer dat spitstarief op alle tijdstippen vòòr 9:00 geldt, anders zou hij eventueel nog de trein van 6 uur en die van 4 uur kunnen pakken ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 23 april 2014 19:24 schreef Ororea het volgende:
Even een onvrolijke ego update:Hè getverderrie Ororea, veel sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
Het zijn volgens mij alleen maar plannen, lees net op nu.nl dat het nog lang niet zeker is of het daadwerkelijk gebeurd. De NS moet er nog onderzoek naar doen, en reizigersorganisaties vinden het een slecht idee, mede omdat er dan naar verwachting juist meer mensen met de auto gaan (en dus meer files!)quote:Op woensdag 23 april 2014 19:11 schreef Skittles het volgende:
[..]
Volgens mij is het er juist al door, toch? Reizen buiten de spits wordt goedkoper, reizen in de spits duurder en er zijn strengere (kwaliteits)eisen gesteld aan de NS/Prorail (?) m.b.t. de vertragingen enzo als ik het vanochtend goed op de radio gehoord heb.
Even een onvrolijke ego update:Ahh nee, wat kutSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sterkte!
![]()
Even een onvrolijke ego update:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dikke knuff
S. 2014
J. 2016
Even een onvrolijke ego update:Wat klote! Een hele dikke knuffel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
O! Het was vroeg vanochtend..quote:Op woensdag 23 april 2014 19:27 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Het zijn volgens mij alleen maar plannen, lees net op nu.nl dat het nog lang niet zeker is of het daadwerkelijk gebeurd. De NS moet er nog onderzoek naar doen, en reizigersorganisaties vinden het een slecht idee, mede omdat er dan naar verwachting juist meer mensen met de auto gaan (en dus meer files!)
quote:Op woensdag 23 april 2014 20:29 schreef Stormqueen het volgende:
mijn vader is jarig dus wij op de fiets daarheen, maar ik ben zo moe dat ik er koppijn van heb (en dat zegt bij mij best wat) dus toen moest ik omdraaien van mijn man.
En nu zit ik op de bank te huilen omdat ik mezelf zo'n mieperd vind
Ik ook :/ En ik kan moeilijk overeind komen (nu al). Bank, bed, stoel maakt niet uit. Ik ben blij dat ik in de zomer ben uitgerekend en dat ik dus hopelijk slippers aankan, want sokken en schoenen aandoen voelt als 10 km marathon.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ororea
Ik heb behoorlijke last van m'n bekken![]()
Ja, ik kom hier even gluren zo om de 2 dagen en het is echt niet bij te benenquote:Op woensdag 23 april 2014 20:51 schreef Crumpette het volgende:
Jeetje, wat gaat het snel hier met de topics!
Bedoel je krampen?quote:Op woensdag 23 april 2014 21:00 schreef Crumpette het volgende:
Is het trouwens normaal om stekende pijntjes in rond de lady-parts hebben vroeg in de zwangerschap? Tis soms een beetje alsof ik ongesteld moet worden, maar het is al een dikke week dat het soms even op komt zetten en pijn doet. Gaat dan ook vrij snel weer over.. Was er online over aan het lezen maar daar wordt toch ook nog wel vaak genoemd dat het een slecht voorteken kan zijn
soms, maar nu meer steken, eigenlijk. Moet ik zeggen dat ik ook wel steken voel als ik ongesteld ben normaal dus misschien is dat ook wel krampen..quote:
Ik heb het ook vaak (nog steeds)en ook veel in t begin gehad, groeipijn, bekkenpijn wat t ook is, vervelend is het in ieder geval. Maar bij mij was het iig geen slecht iets.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:00 schreef Crumpette het volgende:
Is het trouwens normaal om stekende pijntjes in rond de lady-parts hebben vroeg in de zwangerschap? Tis soms een beetje alsof ik ongesteld moet worden, maar het is al een dikke week dat het soms even op komt zetten en pijn doet. Gaat dan ook vrij snel weer over.. Was er online over aan het lezen maar daar wordt toch ook nog wel vaak genoemd dat het een slecht voorteken kan zijn
ok mooi! want idd van internet lezen word ik alleen maar meer ongerust... en ik moet nog een dikke week wachten op de volgende echoquote:Op woensdag 23 april 2014 21:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb het ook vaak (nog steeds)en ook veel in t begin gehad, groeipijn, bekkenpijn wat t ook is, vervelend is het in ieder geval. Maar bij mij was het iig geen slecht iets.
Als je ongerust bent, dan kan je toch altijd de VK bellenquote:Op woensdag 23 april 2014 21:06 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ok mooi! want idd van internet lezen word ik alleen maar meer ongerust... en ik moet nog een dikke week wachten op de volgende echo
Ik moet me nog aanmelden bij een vk, tis nog vroeg. Misschien toch vanavond maar eens even een formuliertje invullen om contact te makenquote:Op woensdag 23 april 2014 21:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als je ongerust bent, dan kan je toch altijd de VK bellenEn mochten zij het nodig vinden zou je denk ik wel eerder terecht kunnen voor een echo. Maar ik zie dat GM het ook heeft gehad en die is nog alive and kicking zwanger
Weet ik nog niet eens zeker, vorige week vermoedde de gyn 5-6 weken.. dus ik hoop nu 6-7? Mijn cyclus is nogal lang, dus nog moeilijk te bepalen.. vandaar ook de extra echos.quote:
Ondanks mn alive and kicking zwangerschapquote:Op woensdag 23 april 2014 21:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als je ongerust bent, dan kan je toch altijd de VK bellenEn mochten zij het nodig vinden zou je denk ik wel eerder terecht kunnen voor een echo. Maar ik zie dat GM het ook heeft gehad en die is nog alive and kicking zwanger
Dan ook maar even een dikkequote:Op woensdag 23 april 2014 21:25 schreef rebel-angel het volgende:
Ororea heel veel sterkte![]()
En ook even eenvoor huilebalk SQ (grapje hoor)
Hoofdpijn sucks echt.
En hier ook een bekken om te janken,
Ergens was het te verwachten want de 2 voorgaande zwangerschappen hetzelfde probleem.
Maar ergens hoopte ik dat het deze keer niet zo zou zijn.
Had al afspraken gemaakt om per 1 mei voor 25% de ziektewet in te gaan zodat ik m'n zwaarste werkdag kan laten vallen.
Wat gewisseld op het kdv zodat ik weer op een andere dag beschikbaar ben.
Maar de steken die er doorheen gaan daarvan zak ik gewoon door m'n benen.
En als ik op de bank zit dan kan ik alleen op het puntje zitten![]()
En maar lekker vol blijven houden dat het hartstikke goed gaat
Thanks damesquote:Op woensdag 23 april 2014 21:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ondanks mn alive and kicking zwangerschapsluit ik mij er wel bij aan hoor, als je je zorgen maakt moet je bellen.
dat sowieso! Gewoon bellen, de afspraak kan maar vast staanquote:Op woensdag 23 april 2014 21:32 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Thanks damesik maak me niet heul ernstig zorgen hoor, ik voel me nog wel zwangertetten en geen bloedverlied oid. Maar ik zal me wel eens even gaan melden bij een vk, uberhaupt een goed idee!
Had ik ook, ook 2-3 keer nog terug geweest voor een echo. Met bijna 35 weken lag de placenta toch nog goed, dus mocht ik bij de vk blijven. Anderhalve week later probleemloos bevallen. Placenta-wise dan, het was wel een beetje vroeg natuurlijk dus werd ik alsnog medischquote:Op woensdag 23 april 2014 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ook :/ En ik kan moeilijk overeind komen (nu al). Bank, bed, stoel maakt niet uit. Ik ben blij dat ik in de zomer ben uitgerekend en dat ik dus hopelijk slippers aankan, want sokken en schoenen aandoen voelt als 10 km marathon.
Even een vraagje dames, bij wie van jullie ligt de placenta ook laag? Dat was bij mij het geval bij de 20 weken echo en gister (7 weken later) met de groeiecho zag de echoscopiste dat ie nog steeds laag zat. Met 32 weken moet ik er nog naar laten kijken en gelukkig kan dat gewoon bij de VK. Als ie niet hoger komt te liggen heb ik begrepen dat het een keizersnede gaat worden. Maar, ik heb goede hoop omdat de placenta in de meeste gevallen toch wel wat hoger komt te liggen las ik op internet
welke ga je?quote:Op woensdag 23 april 2014 21:32 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Thanks damesik maak me niet heul ernstig zorgen hoor, ik voel me nog wel zwangertetten en geen bloedverlied oid. Maar ik zal me wel eens even gaan melden bij een vk, uberhaupt een goed idee!
Ik heb me net aangemeld bij Ella.. Maar ook voornamelijk omdat ze heel dichtbij zitten hier en ik heb in DH maar 1 vriendin die een kind heeft, en die zat bij een vk heel ver van mijn huis.. dus ik ben benieuwd! Ik weet echt niks nog, merk ikquote:Op woensdag 23 april 2014 21:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
welke ga je?jij kwam toch uit DH?
verder ben ik niet nieuwsgierig hoor xD
Ororeasterkte, wat naar zeg. Veel bloedverlies ook, pas je goed op jezelf? Heb je duidelijke belinstructies gekregen?
Ik ben niet zwangerquote:Op woensdag 23 april 2014 21:42 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ik heb me net aangemeld bij Ella.. Maar ook voornamelijk omdat ze heel dichtbij zitten hier en ik heb in DH maar 1 vriendin die een kind heeft, en die zat bij een vk heel ver van mijn huis.. dus ik ben benieuwd! Ik weet echt niks nog, merk ik
Waar ga jij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
en het aanbod is ook enorm daar, moet ik zeggenquote:Op woensdag 23 april 2014 21:42 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ik heb me net aangemeld bij Ella.. Maar ook voornamelijk omdat ze heel dichtbij zitten hier en ik heb in DH maar 1 vriendin die een kind heeft, en die zat bij een vk heel ver van mijn huis.. dus ik ben benieuwd! Ik weet echt niks nog, merk ik
Waar ga jij?
Ja echt he? Ik heb geen idee.. uiteindelijk ga ik er vanuit dat het goedkomt natuurlijk, alle dames die ik persoonlijk ken die vk zijn (helaas niet in dh), zijn leuke damesquote:Op woensdag 23 april 2014 21:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
en het aanbod is ook enorm daar, moet ik zeggenik kan me voorstellen dat je van gekkigheid niet meer weet waar je op moet letten.
Franny zat ook daar geloof ik en die heeft goede ervaringen toch? Ik heb de dames van Ella alleen in de wandelgangen gezien, leuke meiden dus zit vast goed
Ik heb gewoon ondergoed mee wat ik voor mijn zwangerschap ook pastte. Van de livera, heupslips. Beetje strak, maar dat gaat prima omdat het litteken/wond er dan ook meteen goed onder zit. En zwangerschapsonderbroeken gaan ook prima.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:03 schreef JaleesaJoia het volgende:
Iemand ervaring met wat voor ondergoed je het beste kan dragen na KS? Denk dat ik daar nog even naar op zoek moet
quote:Op woensdag 23 april 2014 21:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik ben niet zwangerik oefen op dit topic
Naar welke praktijk in Delft ga je? Ik loop bij de Vijverhof nu. Ben ook wel benieuwd naar je ervaringen met het RdGG, want daar ga ik bevallen. En ben ik zelf ook geborenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heh, vreemd! Ik hoorde bij de intake 2 weken geleden dat je wel verplicht bent de minimum uren (24) af te nemen. Ik vond het al vreemd, maar ging er vanuit dat het klopte..blijkbaar dus niet??quote:Op woensdag 23 april 2014 18:05 schreef krijgerrtje het volgende:
Vraagje: ik ben nu bezig met het kiezen van een kraamzorg, en nou zag ik dat het niet verplicht was! Nou ga ik sowieso wel kraamzorg regelen, voor een eerste lijkt me dat wel zo handigmaar zijn hier ook mensen die, misschien bij een tweede of derde, juist kiezen voor geen kraam?
oh jammer! Ik ga naar Avea.quote:Op woensdag 23 april 2014 22:11 schreef Amsel het volgende:
[..]
Naar welke praktijk in Delft ga je? Ik loop bij de Vijverhof nu. Ben ook wel benieuwd naar je ervaringen met het RdGG, want daar ga ik bevallen. En ben ik zelf ook geboren
Niets is verplicht, zelfs begeleiding van een verloskundige is niet verplichtquote:Op woensdag 23 april 2014 22:11 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Heh, vreemd! Ik hoorde bij de intake 2 weken geleden dat je wel verplicht bent de minimum uren (24) af te nemen. Ik vond het al vreemd, maar ging er vanuit dat het klopte..blijkbaar dus niet??
Voor de Randstedelingen onder ons: randstad kraamzorg rekent geen eigen bijdrage momenteel! (En een waardebon voor diverse winkels)
http://www.kraamzorgrands(...)icle&id=13&Itemid=16
Instructies waren volgende week op controle komen waarvoor al een afspraak stond. Ze wilde nu nog niks doen want baarmoeder moest rust hebben en niet te zeggen of het al helemaal schoon is.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:39 schreef mignonne het volgende:
Ororeasterkte, wat naar zeg. Veel bloedverlies ook, pas je goed op jezelf? Heb je duidelijke belinstructies gekregen?
Snap ik maar heb je instructies gekregen tav hoeveelheid bloedverlies?quote:Op woensdag 23 april 2014 22:24 schreef Ororea het volgende:
Iedereen bedankt voor de sterktewensen.
[..]
Instructies waren volgende week op controle komen waarvoor al een afspraak stond. Ze wilde nu nog niks doen want baarmoeder moest rust hebben en niet te zeggen of het al helemaal schoon is.
Heb mezelf maar even een extra vitamine B12-shotje gegeven. Verder sja.. Wachten tot dinsdag.
Hi, zoals mignonne al schreef (en goed had onthouden), liep ik bij Ella en mijn ervaringen zijn positief. Het zijn allemaal leuke en aardige meiden/vrouwen. De een ligt je uiteraard meer dan de ander, maar de begeleiding met name tijdens en na de bevalling was top.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:42 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Waar ga jij?
Mijn laatste dag was een dinsdag en ik had die twee dagen echt nog even nodig om alles af te ronden, terwijl ik mn overdracht de week ervoor al had gedaan.quote:Op donderdag 24 april 2014 08:00 schreef Stormqueen het volgende:
Trouwens, als je ud midden in de week valt, werken jullie dan door tot je exact 36 weken bent (voor diegenen die tot 36 gaan) of nemen jullie de rest van die week er ook bij?
Oh dat heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook een keer gedaan, kwam ik op de fiets achterquote:Op donderdag 24 april 2014 08:47 schreef Heliotrope het volgende:
Was er hier nou een paar maanden geleden iemand die met 2 verschillende schoenen op pad was of was dat ergens anders? In ieder geval...![]()
Precies tot die dag. Langer mag wettelijk nietquote:Op donderdag 24 april 2014 08:00 schreef Stormqueen het volgende:
Trouwens, als je ud midden in de week valt, werken jullie dan door tot je exact 36 weken bent (voor diegenen die tot 36 gaan) of nemen jullie de rest van die week er ook bij?
Ahquote:Op donderdag 24 april 2014 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mij was dat fazzo, met die schoenen
Gotc, nee ik weet dat langer niet kan, maar vroeg me af wat de pro's en cons zijn van zo'n halve week. Ik heb idd nog 27 vakantiedagen als backup
Ik zou ook er achter plakken of ze gebruiken of 1 dag in de week minder gaan werken een tijdje (zo maak ik ook heel veel dagen op tot einde 2014)quote:Op donderdag 24 april 2014 09:09 schreef GotC het volgende:
[..]
Ah. Geen voordeel wmb, ik had alles al overgedragen bij 34 weken 'just in case'. Zou lekker vakantiedagen voor en na je verlof plakken
nee, de wisseldag is de eerste verlofdagquote:Op donderdag 24 april 2014 09:08 schreef BlueEyes het volgende:
Volgens mij is de dag na je normale wisseldag de dag dat je verlof ingaat.
Tenminste zo zou het bij mij gaan, op woensdag wisseldag en dan de donderdag zou mijn verlof ingaan.
Maar ik ben natuurlijk al thuis (ik kijk stiekem al weer uit naar werken)
Ik had precies hetzelfdequote:Op donderdag 24 april 2014 09:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, de wisseldag is de eerste verlofdag![]()
Gotc, ja, ik zie het toch niet echt zitten om in juli/augustus op vakantie te gaan. In mei hebben we nog geen belasting terug en september is te laat, dus gebruik ik ze maar als extra verlof
Ja, koppie gaat erg goedquote:Op donderdag 24 april 2014 10:41 schreef BlueEyes het volgende:
16 weken gewoon... Time flies!
Hoe is het met je koppie nu?
Haha, ja, dat bedoel ik, als zelfs jij dat gevoel nog wel eens hebt dan maak ik me al helemaal geen zorgen over mezelfquote:Op donderdag 24 april 2014 11:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
Krijgertje, vervelend. Idd wat minder heet douchen of misschien zelfs op een krukje ofzo? Moet je wel oppassen met opstaan erna
Sq, ik vind het bij vlagen nu nog steeds wat onwerkelijk xD Voelt nog zoooo ver weg ook (maar dat is het niet). Ik besef me wel dat ik zwanger ben, en dat is super tof!, maar ik kan het ook nog steeds 'vergeten'. Ben er sowieso geen 24/7 mee bezig.
Verheug me wel heel erg op de NB <3 Begin nieuwsgierig te worden naar jongen/meisje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is iemand (Coco?) met een Disneygroene muur, die vond ik ook zo enorm mooi.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
Oranje en groen zijn de beste kleuren van de wereld
Dat sowieso, heb ook van LE een hele kleurige waskussenhoes overgenomen die helemaal past in het kleurenschema.quote:
i know!quote:Op donderdag 24 april 2014 11:41 schreef BlueEyes het volgende:
Crumpette![]()
Dat zijn nog eens kadootjes op een dag!
Gefeliciteerd, een hartje!quote:Op donderdag 24 april 2014 12:00 schreef Crumpette het volgende:
[..]
i know!zit je wel weer een half uur na je afspraaktijd nog in de wachtkamer, maar dit is dan een mooie bonus
En al vinden wij het vroeg, dan nog! Lekker doen hoor! Bij mijn eerste was de hele kamer al klaar geloof ik toen ik 22 weken was. Vonden mijn hormonen en ik heel erg prettigquote:Op donderdag 24 april 2014 11:59 schreef kwakz0r het volgende:
Leuk BlueEyes, Dikkie Dik
Bij ons wordt t groen met herfstkleurtjes, past ook bij het geboortekaartje dat ik graag wil...
Vanavond bedje ophalen, misschien dat we dan dit weekend wel alvast wat gaan schuiven enzo, of is dat achterlijk vroeg? We gaan nog niet schilderen enzo hoor...
Nou, klaar zal nog wel even durenquote:Op donderdag 24 april 2014 12:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
En al vinden wij het vroeg, dan nog! Lekker doen hoor! Bij mijn eerste was de hele kamer al klaar geloof ik toen ik 22 weken was. Vonden mijn hormonen en ik heel erg prettig. Nu is het een ander verhaal
Crumpette, een hartje
De onze is Disneygroen iddquote:Op donderdag 24 april 2014 11:59 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Er is iemand (Coco?) met een Disneygroene muur, die vond ik ook zo enorm mooi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak, schuiven kan op zich toch wel? Al is het misschien handiger om eerst het kamertje leeg te maken (die kasten waar je het over hebt bijvoorbeeld). Anders staat het bedje alleen maar in de weg, lijkt me.
Maar passen gaat het vast wel! Wij hebben echt maar een héél klein kamertje en zelfs daarop krijgen we een commode, kast, bedje en stoel![]()
quote:Op donderdag 24 april 2014 12:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
De onze is Disneygroen iddJa, ik maak me meer druk over de kamer waar wat nu in de studeerkamer staat heen moet, zodat dat de babykamer kan worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak, schuiven kan op zich toch wel? Al is het misschien handiger om eerst het kamertje leeg te maken (die kasten waar je het over hebt bijvoorbeeld). Anders staat het bedje alleen maar in de weg, lijkt me.
Maar passen gaat het vast wel! Wij hebben echt maar een héél klein kamertje en zelfs daarop krijgen we een commode, kast, bedje en stoel
Plan:
kast uit de voorkamer leegmaken, alles uit kast in achterkamer daarin, die kast weg, bureau uit de studeerkamer op die plek zetten, expedit verplaatsen naar de andere muur en alles erin laten (wordt afgedekt met een lap stof), dan is er nog een kast over in de studeerkamer, die moet dan ook ergens in de achterkamer, geen idee waar![]()
als we dat verschoven en gedaan hebben dan kan ik rustig wekenlang niksdoen denk ik
Kwak
Ik vond Nijntje helemaal niet leuk eerst. Niks aan. Maar veel Nijntjes e.d. gekregen van allemaal verschillende mensen, en Saartje vindt Nijn in ieder geval fantastisch. En ik vind ze inmiddels wel schattigquote:Op donderdag 24 april 2014 12:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Bij Djen had ik heel veel van de Nijntje zilver serie.. veelal tweedehands of als cadeau gekregen. En ja, het staat harstikke leuk zo'n thema maar uiteindelijk zijn het gebruiksvoorwerpen en viel me de nijntje op den duur niet eens meer op. Maar het staat zo schattig! Dat dan weet wel
Creatieve ik heb aardig bespaard in de Dikkie Dik, mobieltje is van MP, het knuffeldoekje komt van oma, en de canvas heb ik met kortingsbonnen en kertspakketbon kunnen maken.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Ooo Dikkie Dik! I love it .. vind het alleen zo onbeschoft duur dat krenterige ikke er niet aan is begonnen.
Wij zijn tijdens mijn eerste zwangerschap ook heel snel begonnen met verbouwen boven (we hadden verwacht dat het toen langer zou duren voor ik zwanger zou raken). Dat werd toen na een paar weken een mk, maar ik was wel blij dat we begonnen waren. Wij zijn nogal uitstellersquote:Op donderdag 24 april 2014 12:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, ik maak me meer druk over de kamer waar wat nu in de studeerkamer staat heen moet, zodat dat de babykamer kan worden.
Plan:
kast uit de voorkamer leegmaken, alles uit kast in achterkamer daarin, die kast weg, bureau uit de studeerkamer op die plek zetten, expedit verplaatsen naar de andere muur en alles erin laten (wordt afgedekt met een lap stof), dan is er nog een kast over in de studeerkamer, die moet dan ook ergens in de achterkamer, geen idee waar![]()
als we dat verschoven en gedaan hebben dan kan ik rustig wekenlang niksdoen denk ik
Zelf gemaakt?quote:Op donderdag 24 april 2014 12:16 schreef BlueEyes het volgende:
de canvas heb ik met kortingsbonnen en kertspakketbon kunnen maken.
quote:Op donderdag 24 april 2014 12:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Crump, ik zie het nu pas staan, een hartje!
Yup, en we zijn er beide helemaal verliefd op. Helemaal als de muur straks nog aqua-kleur heeft, komt 'ie heel mooi uit.quote:
Nawwwwquote:Op donderdag 24 april 2014 12:25 schreef BlueEyes het volgende:
Echt hoor, jij met je groene muur en Ewan hebben een hoop invloed gehad
quote:Op donderdag 24 april 2014 12:30 schreef Skittles het volgende:
SQ en Chanty.![]()
Gefeliciteerd Crumpette! Was jij degene die nog net in haar eigen cyclus zwanger was geworden? Had het wel gelezen, maar vergeten om je te feliciteren met je 'zelluf doen' zwangerschap![]()
M'n broertje belde gisteren met de vraag of we al een babykamer uitgezocht hadden. Hebben we nog niet, en nu wil hij de babykamer cadeau doenVriend en ik mogen zelf kijken wat we willen en dan gaat hij mee om het met ons te halen
![]()
En dan te bedenken dat we elkaars bloed vroeger wel konden drinken.
Ik hoor niks meer van hem, ik denk echt dat hij niet gaat erkennen. Ik ben nu aan het denken wat ik hiermee moet.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:31 schreef rebel-angel het volgende:
[..]voor je huisje
Hoe is het trouwens afgelopen met meneer tagliatelle ?
Als ik op mn buik of linkerzij ga liggen dan heb ik een nijdig meisje in mn buik! Dat vind ze echt niet prettigquote:Op donderdag 24 april 2014 12:14 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Crumpette wat leuk het hartje gezien![]()
kan het zijn dat er vanuit mijn buik geprotesteerd word als ik in een houding zit/sta/hang die niet gewenst is. En dat meneer/mevrouw het daar dan niet mee eens is en onrustig word.
Dat gevoel heb ik namelijk de laatste paar dagen, bijvoorbeeld als ik over een tafel hang om iets te pakken (helemaal niet te gemakzuchtig om effe om te lopen hoor)
Ja ik vind dat ook, maar de laatste keer deed hij enorm lullig tegen mij. En soms voel ik woede en dan weer helemaal niet. Ik vind het ook prima als hij een vaderrol heeft in het kind z'n leven. Maar dat duurt nog even, en ik ga hem niet dwingen. Maar als hij het vuil naar mij gaat spelen dan laat ik me ook niet doen.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:42 schreef Franny_G het volgende:
LT. Ik zou hem even tijd gunnen om eea voor zichzelf te verwerken en op een rijtje te zetten. En dan over een paar weken weer contact zoeken. Of hem bijvoorbeeld uitnodigen om langs te komen of mee te gaan naar een afspraak?
Ik zou in ieder geval niet zomaar loslaten en hem zoveel mogelijk het gevoel geven dat jij hem echt graag wilt betrekken bij de baby. Dus het niet heel hard spelen, of het maar laten, maar vooral het contact blijven aangaan.
Maar dat is hoe ik het denk ik zou doen, omdat het wel heel erg fijn/belangrijk voor je kind is om een vader te hebben.
Klopt, hij was ook duidelijk, maar afgelopen donderdag ( vorige week dus ) zei hij als hij het erkende dat hij het ook wil zien. En ook kort na de geboorte mee naar huis wil nemen (quote:Op donderdag 24 april 2014 12:41 schreef Skittles het volgende:
Super dat je al zo snel de sleutel kan krijgen LT!
Je vriend was toch best duidelijk met alles of niets? Ik zou het nu even laten rusten in ieder geval en wellicht dat hij zelf nog contact opneemt.
De pakketbezorger kwam Ewan net afgeven hier!quote:Op donderdag 24 april 2014 12:32 schreef BlueEyes het volgende:
Wij zouden Ewan krijgen van vrienden toen ze net hoorden dat ik zwanger was, alleen konden ze 'm toen niet krijgen voor ons feestje.
Dus kreeg ik een grote Woezel & Pip (jeeej)
Maar met de mededeling dat we Ewan krijgen als wumpie geboren is![]()
Óf misschien is ze juist dolenthousiastquote:Op donderdag 24 april 2014 12:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als ik op mn buik of linkerzij ga liggen dan heb ik een nijdig meisje in mn buik! Dat vind ze echt niet prettig
vergeet het pekelen niet!quote:Op donderdag 24 april 2014 13:30 schreef Burdie het volgende:
Dat is toch dat je de navelstreng en placenta er aan laat zitten?![]()
No thanx.
Ach zo'n tuin is ook niet het belangrijkste. Mijn ouders hadden wel een tuintje, maar ik was te bang voor alle spinnen die daar rondliepen dus kwam er uiteindelijk toch nooitquote:Op donderdag 24 april 2014 13:07 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ja ik vind dat ook, maar de laatste keer deed hij enorm lullig tegen mij. En soms voel ik woede en dan weer helemaal niet. Ik vind het ook prima als hij een vaderrol heeft in het kind z'n leven. Maar dat duurt nog even, en ik ga hem niet dwingen. Maar als hij het vuil naar mij gaat spelen dan laat ik me ook niet doen.
Maar in eerste instantie wil ik natuurlijk alles behalve ruzie of zo.
[..]
Klopt, hij was ook duidelijk, maar afgelopen donderdag ( vorige week dus ) zei hij als hij het erkende dat hij het ook wil zien. En ook kort na de geboorte mee naar huis wil nemen () .... dat gaat dus niet gebeuren. Ik moest dan maar voor 4 dagen vooruit kolven
..
Ik ben in elk geval super blij dat ik zo snel in het huisje kan. Het is niet enorm groot. Geen tuin, maar wel een balkon
Waarschijnlijk gewoon Ikea. Hij is net zo zuinig met geld als ik en ondanks dat hij zegt dat het uiteindelijke bedrag niet uitmaakt, wil ik niet van die dure dingen kopen nu een ander het betaalt. Ik denk ook niet dat het kind er een minuut van wakker ligt.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
De pakketbezorger kwam Ewan net afgeven hier!
hahaha @ Woezel & Pip![]()
Skittles, wat een lief cadeau inderdaad! Hebben jullie al iets op het oog?
LT, fijn van je huisje
[..]
Óf misschien is ze juist dolenthousiast![]()
dat weet ik dus niet. Voel wel een hoop in mijn buik maar ik weet niet of dat nou darmen of baby is. Het viel me alleen op dat als mijn buik in de knel kwam mijn buik onrustiger was. Hoopte een beetje dat het de baby zou zijn. Maar het "plopt wel daarquote:Op donderdag 24 april 2014 13:08 schreef Stormqueen het volgende:
Skittles, wat tof!
Dromer, voel jij het kind dan al zo sterk bewegen?
Wij hebben voor zowel Saar als NB een Ikea matrasje gekocht van ¤40. Helemaal primaquote:Op donderdag 24 april 2014 13:32 schreef Skittles het volgende:
Waarschijnlijk gewoon Ikea. Hij is net zo zuinig met geld als ik en ondanks dat hij zegt dat het uiteindelijke bedrag niet uitmaakt, wil ik niet van die dure dingen kopen nu een ander het betaalt. Ik denk ook niet dat het kind er een minuut van wakker ligt.
Nu zit ik een beetje rond te neuzen, maar die matrassen bij de Ikea is dat wat of kan je dan toch beter naar een zaak als Prenatal?
en ik ben echt vet sterk hèquote:Op donderdag 24 april 2014 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Matrasje van Ikea is goed zat, skittles. Die kindjes wegen nog zo weinig, die hebben echt geen boxspring nodig.
Dromer, ik voel mijn baarmoeder ook wel als ik er tegenaan duw, maar dat lijkt me dan geen boos kind eigenlijk. Tenzij je er echt enorme krachten op loslaat
quote:Op donderdag 24 april 2014 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Tenzij je er echt enorme krachten op loslaat
quote:Op donderdag 24 april 2014 13:21 schreef Fee-nix het volgende:
Ik ben vanochtend bij de vk geweest. Had haar nog nooit gehad. Wat een hork... Ik vertel dat ik nogal snel licht in mijn hoofd ben (lage bloeddruk, bleek ook bij meten: 90/55) en dat het sommige dagen erger is dan andere. Ik gaf als voorbeeld dat ik vanochtend bijna niet mijn broodje kon smeren, omdat het dan zo verrot voelt om te staan. Zegt ze: 'Tering! Nou, da's ook niet leuk'.. Ze bedoelde het verder wel goed hoor, maar toch...
Ja, en die placenta moet je dan smeren met zout... Net zolang tot de navelstreng er vanzelf af valt.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:30 schreef Burdie het volgende:
Dat is toch dat je de navelstreng en placenta er aan laat zitten?![]()
No thanx.
quote:Op donderdag 24 april 2014 13:50 schreef WupWup het volgende:
[..]Knap staaltje communicatieve vaardigheden. Riep je niet terug "Godverkut man, wat zeg jij nu?"
Klopt, alleen mijn ouders hebben een kast van een huis, wonen vrij, uitkijk op polder en biesbos. 800m2 grond. Dus dat gaat wel wennen zijnquote:Op donderdag 24 april 2014 13:32 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ach zo'n tuin is ook niet het belangrijkste. Mijn ouders hadden wel een tuintje, maar ik was te bang voor alle spinnen die daar rondliepen dus kwam er uiteindelijk toch nooit![]()
Een lotusbevalling ken ik niet. Als ik zo google is het nou niet iets waar ik persoonlijk voor zou kiezen.
Ik vind de placenta zelf al eng, en ik wil het niet zien. Mijn zus heeft gister allerlei foto's van placenta's aan mij laten zien, ging bijna over m'n nekquote:Op donderdag 24 april 2014 13:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
LT, mij persoonlijk lijkt het he-le-maal niks, zo'n lotusbevalling. Ik had al moeite met het navelstompje![]()
Ik kan mij niet voorstellen dat t kind blij.wordt als ik op mn buik ga liggen en mn vet haar territorium in druk..quote:Op donderdag 24 april 2014 13:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
De pakketbezorger kwam Ewan net afgeven hier!
hahaha @ Woezel & Pip![]()
Skittles, wat een lief cadeau inderdaad! Hebben jullie al iets op het oog?
LT, fijn van je huisje
[..]
Óf misschien is ze juist dolenthousiast![]()
Ik vind het ook onzin hoor, maar het kan verder ook geen kwaad, dus geef ik het maar braaf.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat t kind blij.wordt als ik op mn buik ga liggen en mn vet haar territorium in druk..en als ik op mn zij lig dan is dat nog vaak half op mn buik... ik zou ook gaan schoppen
WupWup
Ik heb vanmorgen de eerste " maar vroegah" discussie gevoerd met mn moeder... Midden in de kv over t belang van vit D en K... Vroegah kregen jullie dat ook niet gelijk en jij en je zus zijn ook goed terecht gekomen.Ja mam maar in 30 jaar zijn er een hoop nieuwe inzichten bijgekomen, en als t goed is waarom zou je het dan niet doen? Werd uiteindelijk een soort wapenstilstand...
Nou dat ging ik dus nog verder uitzoeken, of en zo ja welke vitamine ik bij zou moeten geven.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind het ook onzin hoor, maar het kan verder ook geen kwaad, dus geef ik het maar braaf.
Maar als je kv geeft, zit het toch al automatisch in de voeding?
je hoeft toch alleen bij bv vitaminen bij te geven. In kv zit alles er al in. Vind ik een beetje vaag want is bv niet de meest volledige voedingg dat je je kind moet geven anders doe je het niet goed... aldus de bv maffiaquote:Op donderdag 24 april 2014 14:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou dat ging ik dus nog verder uitzoeken, of en zo ja welke vitamine ik bij zou moeten geven.
Vitamine K toch alleen of ook D?quote:Op donderdag 24 april 2014 14:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
je hoeft toch alleen bij bv vitaminen bij te geven. In kv zit alles er al in. Vind ik een beetje vaag want is bv niet de meest volledige voedingg dat je je kind moet geven anders doe je het niet goed... aldus de bv maffia
Nee hoor, ook bij fv word je geadviseerd om vit. D bij te geven. Tot je kindje 4 isquote:Op donderdag 24 april 2014 14:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
je hoeft toch alleen bij bv vitaminen bij te geven. In kv zit alles er al in. Vind ik een beetje vaag want is bv niet de meest volledige voedingg dat je je kind moet geven anders doe je het niet goed... aldus de bv maffia
Die dusquote:Op donderdag 24 april 2014 14:35 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nee hoor, ook bij fv word je geadviseerd om vit. D bij te geven. Tot je kindje 4 is
hihi ik hoor mijn man nu al mopperen nou dat kind gaat maar gewoon naar buiten voor de vitamine dquote:Op donderdag 24 april 2014 14:35 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nee hoor, ook bij fv word je geadviseerd om vit. D bij te geven. Tot je kindje 4 is
quote:Op donderdag 24 april 2014 13:50 schreef WupWup het volgende:
[..]Knap staaltje communicatieve vaardigheden. Riep je niet terug "Godverkut man, wat zeg jij nu?"
De zon is hier in Nederland niet fel genoeg om voldoende D te maken geloof ik. Het schijnt dat de meeste volwassenen ook een tekort hebbenquote:Op donderdag 24 april 2014 14:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
hihi ik hoor mijn man nu al mopperen nou dat kind gaat maar gewoon naar buiten voor de vitamine d![]()
Hij is daar nog niet zo in thuis. Vond het ook heel vreemd dat ik een maand voor "het beginnen" aan de Foliumzuur moest.
Je gaat (ook) fv geven?quote:Op donderdag 24 april 2014 14:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
hihi ik hoor mijn man nu al mopperen nou dat kind gaat maar gewoon naar buiten voor de vitamine d![]()
Hij is daar nog niet zo in thuis. Vond het ook heel vreemd dat ik een maand voor "het beginnen" aan de Foliumzuur moest.
Idd. De meeste overigens ook weer niet, maar vooral vrouwen vanaf 50, mannen vanaf 70, mensen die weinig buiten komen en mensen (vrouwen) die erg bedekkende kleding dragen. Onder gesluierde vrouwen is een enorm hoog percentage met vit D tekort. En die klachten zijn vaak niet mild.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
De zon is hier in Nederland niet fel genoeg om voldoende D te maken geloof ik. Het schijnt dat de meeste volwassenen ook een tekort hebben.
ik hoop op een klein wondertje dat het heel misschien toch gaat lukken met borstvoeding. Maar ik geef mezelfdaar een 10% slagingskans mee. Heb in 1996 een borstverkleining gehaden het is zo lang geleden dat ik niet meer weet wat de dokter heeft gezegd. Of de tepel er nou af is geweest of nniet Daar denk je ook niet bij na als 15 jarigequote:
Vark.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik ben een raketje aan het eten. En weet je wat ik hierna ga doen? Nóg een raketje eten.
quote:Op donderdag 24 april 2014 15:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik ben een raketje aan het eten. En weet je wat ik hierna ga doen? Nóg een raketje eten.
Je weet he! Niet met mij fucken. Twee is nog niet eens mijn max.quote:
Als ik daar een zak van leeg eet schuimt mijn maaginhoud uit mijn orenquote:Op donderdag 24 april 2014 15:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik hou normaal helemaal niet van snoep*. Maar nu vreet ik deze halve zak op
[ afbeelding ]
*chocolade uitgezonderd, vanzelfsprekend
Ik begrijp nu al wat je bedoelt en heb er pas 8-12 op ofzo. Bluhhhh.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als ik daar een zak van leeg eet schuimt mijn maaginhoud uit mijn oren
Ik vond deze:
[ afbeelding ]
in de kruidvat
Ja die zitten hier ook in, maar dan de extra zure variant!quote:Op donderdag 24 april 2014 15:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Die kersjes! die vind ik ook best lekker
[ afbeelding ]
Dan ben je vast op de rest van je lijf 10 kg afgevallen want jouw toeter alleen al is zeker 20 kg!quote:Op donderdag 24 april 2014 15:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en de weegschaal gisteren zei dat ik tot nu toe 11 kilo ben aangekomen. Ik ben niet ontevreden
Dan ben je echt alleen in je buik aangekomenquote:Op donderdag 24 april 2014 15:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en de weegschaal gisteren zei dat ik tot nu toe 11 kilo ben aangekomen. Ik ben niet ontevreden
SPOILER: BJORREOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die STANK
quote:Op donderdag 24 april 2014 15:19 schreef Spees_Eend het volgende:
Dit is zo viesNEE MAN LEKKER! Met Danish Chef er in! Hatseflats!SPOILER: BJORREOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die STANK
Misschien eet ik dat vanavond wel als diner, ik ben toch alleen thuis. Bugles met kokkie en slagroomtaart toe.
Oink.disclaimer
quote:Op donderdag 24 april 2014 15:19 schreef Spees_Eend het volgende:
Dit is zo viesJe kunt ze wel leuk op je vingertoppen zettenSPOILER: BJORREOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die STANK
SQ, er wordt wel verdacht vaak vriendelijk naar me gelachen. En een kassameisje wenste me gisteren succes xD
Oja, The good old laatste loodjes. Dat wildvreemden op staat je meewarig aanstaren en je succes wensenquote:Op donderdag 24 april 2014 15:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Je kunt ze wel leuk op je vingertoppen zetten
SQ, er wordt wel verdacht vaak vriendelijk naar me gelachen. En een kassameisje wenste me gisteren succes xD
Dat lijkt me echt zo relaxed. Ik ben net zwelgjequote:Op donderdag 24 april 2014 15:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vroegah, was een slagroomtaartje mijn lunch, en een bonbonbloc tussendoortje. Zeg rond m'n 17e/18e.
Toen heb ik wel kunnen vaststellen dat ik geen aanleg heb om dik te worden. De kilo's die ik teveel heb, heb ik verdomd hard voor moeten werken
Bjorre werd in het namentopic ooit geopperd. Maar dat klinkt als een braakgeluid, vind je niet?quote:
Ik moet de laatste weken heel vaak in t zhuis zijn. Parkeer meestal op de voerde verdieping, ingang zhuis is op de tweede.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oja, The good old laatste loodjes. Dat wildvreemden op staat je meewarig aanstaren en je succes wensen![]()
.
Ja, dat wel.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:27 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bjorre werd in het namentopic ooit geopperd. Maar dat klinkt als een braakgeluid, vind je niet?
quote:Op donderdag 24 april 2014 15:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik moet de laatste weken heel vaak in t zhuis zijn. Parkeer meestal op de voerde verdieping, ingang zhuis is op de tweede.
Dus, als ik dan klaar ben, staan er altijd wel mensen op de lift te wachten. Gegarandeerd dat er mensen bij zitten die niet goed kunnen traplopen, maar zeker weren dat er ook mensen bij zitten voor wie dat npnp is.
Dan kom ik aanwaggelen met mijn boik en ingezwachtelde benen, en dan zie ik ze naar me kijken, en dan ga ik ipv rechtsaf ook de lift in, zó heel zwierig linksaf de trap omhoog.
En dan denk ik "yup! Jullie zijn minder mobiel dan een dikke, waggelende zwangere met ingetapete benen, eat that!".
Dus.
Oh lol, je moet maar net die fokker zijn die daarvoor gekozen heeftquote:Op donderdag 24 april 2014 15:27 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bjorre werd in het namentopic ooit geopperd. Maar dat klinkt als een braakgeluid, vind je niet?
Haha, inderdaad!!quote:Op donderdag 24 april 2014 15:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat wel.
Dat heb ik ook bij dat Turkse voedsel, Bulgur.
SQ? Wil jij straks je kersverse Jazzlynn komen voorstellen?quote:Op donderdag 24 april 2014 15:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik merk wel dat er nogal fokspecifieke namensmaak bestaat.
Ik vraag me ook af hoe men hier zou reageren als iemand hier haar kersverse Jazzlynn zou komen voorstellen
quote:Op donderdag 24 april 2014 15:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
SQ? Wil jij straks je kersverse Jazzlynn komen voorstellen?
Dat heb ik dus ook wel eens met geboortekaartjes. Bepaalde dingen worden enorm afgebrand en dan zie je ineens een kaartje langskomen die, in mijn optiek dan, in die categorie valt, maar ineens komt er dan toch een 'wat leuk' langs.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik merk wel dat er nogal fokspecifieke namensmaak bestaat.
Ik vraag me ook af hoe men hier zou reageren als iemand hier haar kersverse Jazzlynn zou komen voorstellen
Jup! Ivm verschillende medicatie is fv een betere keuzequote:Op donderdag 24 april 2014 14:48 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
ik hoop op een klein wondertje dat het heel misschien toch gaat lukken met borstvoeding. Maar ik geef mezelfdaar een 10% slagingskans mee. Heb in 1996 een borstverkleining gehaden het is zo lang geleden dat ik niet meer weet wat de dokter heeft gezegd. Of de tepel er nou af is geweest of nniet Daar denk je ook niet bij na als 15 jarige![]()
maar ik ga het gewoon proberen. Maar als het niet of heel slecht ga stap ik gewoon over op kv.
jij gaat dus voor kv?
Dat zal het zuur vast verzachten jaquote:Op donderdag 24 april 2014 15:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Jup! Ivm verschillende medicatie is fv een betere keuze![]()
En wb vreten... Ik heb een zak yoghurtgums en apekoppen opgevreten ( samen met manlief) en nu heb ik t zuur!
Straks ga ik maar gewoon patat kapsalon eten
Ja, dan zijn we inderdaad ineens allemaal internethelden <3quote:
Ik heb nog nooit een kapsalon op. Mijn man heeft het 1 keer gedaan toen ik een etentje met werk had en hij had spijtquote:Op donderdag 24 april 2014 15:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Friet kapsalonvet op vet op vet maakt een gerecht wat mij betreft niet per se lekkerder
Sterkte ermee Kursor!
Nope maar t is zoooo lekkerquote:Op donderdag 24 april 2014 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat zal het zuur vast verzachten ja
Ik weet precies wat je bedoelt denk ikquote:Op donderdag 24 april 2014 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook wel eens met geboortekaartjes. Bepaalde dingen worden enorm afgebrand en dan zie je ineens een kaartje langskomen die, in mijn optiek dan, in die categorie valt, maar ineens komt er dan toch een 'wat leuk' langs.![]()
Ik kom altijd maar tot de helft en dan zit ik volquote:Op donderdag 24 april 2014 15:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een kapsalon op. Mijn man heeft het 1 keer gedaan toen ik een etentje met werk had en hij had spijt
Maar een gerecht dat meer kcals bevat dan op een hele dag verantwoord is fascineert me toch wel, ergens
Ik heb het ook nooit op hoor, ik vind het idee van friet met shoarma en gesmolten kaas dermate vies dat ik er ver vandaan blijfquote:Op donderdag 24 april 2014 15:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een kapsalon op. Mijn man heeft het 1 keer gedaan toen ik een etentje met werk had en hij had spijt
Maar een gerecht dat meer kcals bevat dan op een hele dag verantwoord is fascineert me toch wel, ergens
Maar de helftquote:Op donderdag 24 april 2014 15:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik kom altijd maar tot de helft en dan zit ik volmaar kleine kapsalons kennen ze hier niet...
Lijnproof vind je nietquote:Op donderdag 24 april 2014 15:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Maar de helft. Heb je toch mooi 900 kcal naar binnen gewerkt!
Patat Kapsalon zeker niet. Friet Kapsalon welquote:Op donderdag 24 april 2014 15:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Verkopen ze het uberhaubt bij jullie in de regio?
ik was bij mn schoonouders en daar kennen ze t dus helemaal niet, is in Rotterdam ontstaan en in de regio wel bekend maar daar buiten vaak niet.
Vergeet de sausjes niet!quote:Op donderdag 24 april 2014 15:47 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb het ook nooit op hoor, ik vind het idee van friet met shoarma en gesmolten kaas dermate vies dat ik er ver vandaan blijf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Ooh dat klinkt echtquote:Op donderdag 24 april 2014 15:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Vergeet de sausjes niet!
Vroegah bij mijn ouders in de wijk, onder de pauperflats, stond een frietchinees. En die verkochten "fliet oolog". Dat was een vierpersoons bak friet, overgoten met mayo, curry, piccalilly, babi pangang saus, saté, tartaarsaus, whiskysaus en ik denk ketchup.
Ik had toen een vriendje die dat altijd at en dan zat ik echt met zo'n hooft te kijken:Ik ben echt geen heilige, maar er zijn grenzen
Nee, dat is het nietquote:Op donderdag 24 april 2014 15:55 schreef kwakz0r het volgende:
gatver, nu ben ik misselijk...
ik hou van patat, maar nooit met saus... kapsalon lijkt me smerig, ik lust geen sauzen en geen kaas, en warme sla is helemaal goorvolgens mij is het aantal kcal wel enigszins mytisch, net als dat een magnum een pakje boter aan kcal zou zijn, is ook niet waar...
en ondanks de vlagen misselijkheid verlang ik nu naar de patat van de patatboer bij mijn ouders
Shoarma? Het moet ook met döner kebabquote:Op donderdag 24 april 2014 15:47 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb het ook nooit op hoor, ik vind het idee van friet met shoarma en gesmolten kaas dermate vies dat ik er ver vandaan blijf
Alleen aan vet al 90*9=810 kcalquote:Op donderdag 24 april 2014 15:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet
Reken zelf maar uit wat 200 gram diep gefrituurde aardappelreepjes, 200 gram smotsig shoarmavlees, een paar plakken "kaas" en een 100-150 ml mayo-achtige saus opleveren
[ afbeelding ]
Omnomnom!
Ik denk wel dat zo'n kapsalon elke vorm van obstipatie subiet verhelpt, zou het niet?quote:Op donderdag 24 april 2014 15:59 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Alleen aan vet al 90*9=810 kcalen dan hebben we de eiwitten en koolhydraten nog niet geteld.
Magnum=pakje boter is idd echt een fabel.
dan ben ik blij dat ik het niet lustquote:Op donderdag 24 april 2014 15:59 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Alleen aan vet al 90*9=810 kcalen dan hebben we de eiwitten en koolhydraten nog niet geteld.
Magnum=pakje boter is idd echt een fabel.
quote:Op donderdag 24 april 2014 16:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk wel dat zo'n kapsalon elke vorm van obstipatie subiet verhelpt, zou het niet?
Als ik weer eens stenen poep ga ik het proberen!
Dat is ook per persoon verschillend denk ik. Bij mij doet koffie nietsquote:
Ik zou t niet om.die reden eten... Ervaring leert dat je dankzij de obstipatie wel langer geniet vd kapsalon maar niet makkelijker poeptquote:Op donderdag 24 april 2014 16:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk wel dat zo'n kapsalon elke vorm van obstipatie subiet verhelpt, zou het niet?
Als ik weer eens stenen poep ga ik het proberen!
Ik lees nu pas terug. Maar ohhh dat navelstompje, die geur! Ik kon er echt héél slecht tegen, ik werd er misselijk van als ik S lang dicht bij me had liggenquote:Op donderdag 24 april 2014 13:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
LT, mij persoonlijk lijkt het he-le-maal niks, zo'n lotusbevalling. Ik had al moeite met het navelstompje![]()
Niets?quote:Op donderdag 24 april 2014 16:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is ook per persoon verschillend denk ik. Bij mij doet koffie niets
Waar ik vroeger ècht goed op af ging was een sigaret. Toen ik stopte met roken heb ik drie maanden niet gepoept. Maar veel bewegen en gezond eten werkt eigenlijk het beste, al moet ik zeggen dat ik me na een goeie vette hap wel extra leeg kan schijten.
Figuurlijk dan he, want vrouwen doen dat verder niet.
Het scheelt misschien dat ik sinds ik zwanger ben in plaats van 8-10 koppen koffie nog maar 1-2 koppen per dag consumeerquote:Op donderdag 24 april 2014 16:10 schreef Skittles het volgende:
[..]
Niets?
Ik drink bijna nooit koffie. Meestal alleen als er geen thee is en ik niet lastig wil zijn door wat anders te vragen. Dan komt het er aan de andere kant net zo hard weer uit.![]()
Figuurlijk natuurlijk.
Just did that...quote:Op donderdag 24 april 2014 16:10 schreef BlueEyes het volgende:
Oh die Lotusbevalling kwam weer voorbij?
Die ik de vorige keer in al mijn onschuld ging googlen
Succes zometeen met je Kapsalonquote:Op donderdag 24 april 2014 16:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Just did that...en nu ben ik een beetje misselijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |