abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 april 2014 @ 17:17:47 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_139185872
Zwangerschap & geboorte

2014

26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
21 augustus: GwaiLow (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo

5 oktober: Spees_Eend
7 oktober: DagenNachtdromer
9 oktober: Skittles
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei***
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix
22 oktober: kwakz0r
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje
10 november: DevilsAndDust
16 november: Heliotrope
23 november: LadyTagliatelle
30 november: Sicilia
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
disclaimer
  woensdag 23 april 2014 @ 17:18:01 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_139185881
en nou denkt iedereen dat ik lapo's hunt ;(
disclaimer
pi_139185948
:Y
  woensdag 23 april 2014 @ 17:21:14 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_139185958
Lol @ SQ _O-

Veel plezier ;)

GotC ik ga maar eens een boxer passen van mijn vent :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_139186007
Kwak
pi_139186079
Ahh, dat is fijn! Die boxers draag ik nu stiekem ook wel eens. Die zitten zo lekker :@
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  woensdag 23 april 2014 @ 17:28:42 #7
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139186144
quote:
* Stormqueen blijft nog lekker rondhuppelen in haar wereld van regenbogen, eenhoorns en stroopwafels waarin kraamverbanden niet bestaan
Kraamverbanden, het witte goud (tot het rood is).

Baken in de nacht én dag. Jouw veilige pluizige plakverband dat je door zijn enorme absorptievermogen en omvang geen moment het gevoel geeft dat die gutsen bloed die voelen als liters je broek of bed in lopen. Die in twee- of zelfs drievoud legersterk hun opzuigplicht doen alsof het niets is wat ze te verwerken krijgen. Kraamverband O+ the best invention since sliced bread.
pi_139186164
:D

Coco wat fijn!

En grote zwarte onderbroeken ^O^

Hmm maagbeschermers werken niet voldoende tegen de maagpijn/maagzuur en het niet kunnen eten. Net een stukje vlees (kip) gegeten :r
Begrijp de verloskundige haar dwingende toon wel, ik moet eten. Maar hoe doen andere dames dit?
Ik krijg echt geen hap meer door m'n keel door de pijn. Normaal gesproken eet ik best veel dus m'n lichaam is dit ook niet echt gewend.
pi_139186182
:)
pi_139186328
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:29 schreef mignonne het volgende:
[ afbeelding ]
_O-

Zoe: is je dosering niet te laag dan?
S. 2014
J. 2016
pi_139186344
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:29 schreef Zoë23 het volgende:

Coco wat fijn!

En grote zwarte onderbroeken ^O^

Hmm maagbeschermers werken niet voldoende tegen de maagpijn/maagzuur en het niet kunnen eten. Net een stukje vlees (kip) gegeten :r
Begrijp de verloskundige haar dwingende toon wel, ik moet eten. Maar hoe doen andere dames dit?
Ik krijg echt geen hap meer door m'n keel door de pijn. Normaal gesproken eet ik best veel dus m'n lichaam is dit ook niet echt gewend.
Ik had volgens mij iets vergelijkbaars in het begin van mijn zwangerschap. Alles wat enigszins zuur was heb ik geëlimineerd: sinaasappels, tomaten, ketchup, chocolade etc, en vet eten, want daar werd ik misselijk van. Ik heb de eerste weken overleefd op geroosterd wit brood, water en gekookte aardappels. Vaak en kleine beetjes. Langzaamaan weer wat dingen geprobeerd en nu moet ik alleen tomaten en grotere hoeveelheden sinaasappelen etc laten staan.
Ik ben wel erg veel afgevallen maar daar was dus echt niets aan te doen.
  woensdag 23 april 2014 @ 17:34:36 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_139186346
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:28 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Kraamverbanden, het witte goud (tot het rood is).

Baken in de nacht én dag. Jouw veilige pluizige plakverband dat je door zijn enorme absorptievermogen en omvang geen moment het gevoel geeft dat die gutsen bloed die voelen als liters je broek of bed in lopen. Die in twee- of zelfs drievoud legersterk hun opzuigplicht doen alsof het niets is wat ze te verwerken krijgen. Kraamverband O+ the best invention since sliced bread.
_O-
disclaimer
pi_139186393
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

_O-

Zoe: is je dosering niet te laag dan?
Ik mocht 1 capsule per dag en als het niet zou werken 2. Gister voelde ik me redelijk na 1 smorgens en smiddags begon het weer. Dus voor het avondeten weer 1 genomen en hetzelfde vandaag. Dat is dus al de maximale dosering. Ik mocht er eventueel iets bij tegen maagzuur (antagel?) Moet ik morgen even voor bellen.
  woensdag 23 april 2014 @ 17:37:49 #14
52229 Chanty
pi_139186431
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:36 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ik mocht 1 capsule per dag en als het niet zou werken 2. Gister voelde ik me redelijk na 1 smorgens en smiddags begon het weer. Dus voor het avondeten weer 1 genomen en hetzelfde vandaag. Dat is dus al de maximale dosering. Ik mocht er eventueel iets bij tegen maagzuur (antagel?) Moet ik morgen even voor bellen.
Antagel heb ik positieve dingen over gehoord :Y Maar zelf gelukkig geen ervaring mee. Hopelijk ga je je snel beter voelen. Had je dit bij je andere zwangerschap ook zo erg?
pi_139186458
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:34 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik had volgens mij iets vergelijkbaars in het begin van mijn zwangerschap. Alles wat enigszins zuur was heb ik geëlimineerd: sinaasappels, tomaten, ketchup, chocolade etc, en vet eten, want daar werd ik misselijk van. Ik heb de eerste weken overleefd op geroosterd wit brood, water en gekookte aardappels. Vaak en kleine beetjes. Langzaamaan weer wat dingen geprobeerd en nu moet ik alleen tomaten en grotere hoeveelheden sinaasappelen etc laten staan.
Ik ben wel erg veel afgevallen maar daar was dus echt niets aan te doen.
Wat vervelend -O-
Tot nu toe gaat beschuit, knäckebröd, aardbei, thee en limonade goed. Van warm eten, brood, appel etc krijg ik echt enorme maagpijn.
Ik eet idd ook wat vaker kleine beetjes. Koken staat me ook echt tegen :@ maar (8> komt pas 18:30 thuis dus ik moet elke dag wel koken.
pi_139186502
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:37 schreef Chanty het volgende:

[..]

Antagel heb ik positieve dingen over gehoord :Y Maar zelf gelukkig geen ervaring mee. Hopelijk ga je je snel beter voelen. Had je dit bij je andere zwangerschap ook zo erg?
Goed om te horen! Dankjewel
Nee, bij m'n 1e zwangerschap at ik de hele dag door :Y) wel misselijk maar chocolademelk en patat enz hielp daar goed tegen. Een Rennie snachts was ook voldoende
  woensdag 23 april 2014 @ 17:41:18 #17
52229 Chanty
pi_139186543
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:40 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Goed om te horen! Dankjewel
Nee, bij m'n 1e zwangerschap at ik de hele dag door :Y) wel misselijk maar chocolademelk en patat enz hielp daar goed tegen. Een Rennie snachts was ook voldoende
Ok dan hopen dat je lichaam snel normaal gaat doen. Blijft toch apart hoe verschillen een lijf kan reageren bij elke zwangerschap.
pi_139186637
Dat is lastig inderdaad. Ik kon ook echt niet koken, en at ook zo weinig, dat ik maar gewoon een boterham at, en hij voor zichzelf kookte. Dan kreeg ik iig iets binnen.
Maar god wat heb ik die zwangeschap vervloekt de eerste weken :@
pi_139186661
Ik heb omeprazol 20mg en dat mag ik dan s'ochtends en s'avonds 1 capsule, en zeker die voor nacht kan ik niet zonder... wat hier qua drinken goed werkt is grenadine limonadesiroop.. Van al t andere krijg ik t zuur.
hoop dat je je snel beter voelt.
S. 2014
J. 2016
pi_139186744
J is pas om half acht thuis meestal. heb voor die tijd vaak nog geen puf/zin om te koken, dus we eten vaak heel laat. mede daarom heb ik dan echt geen eetlust meer. hier ook regelmatig brood of maar een paar happen...

(en dan willen ze treinreizen in de spits nog duurder maken, J reist nu al buiten de spits met een dalvrijkaart omdat n trajectkaart hem 295 euro in de maand zou kosten... maar dat kan straks als dat kind er is echt niet meer...)
Kwak
pi_139186833
Dankje Chanty, Hoop ik ook

Roomsoes
Ja dat begrijp ik wel, niet kunnen eten is echt -O-

GM
20mg heb ik idd ook.
Herkenbaar vd grenadine :D die moest man ook kopen van mij haha
Dankjewel
  woensdag 23 april 2014 @ 17:56:42 #22
52229 Chanty
pi_139187032
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:47 schreef kwakz0r het volgende:
J is pas om half acht thuis meestal. heb voor die tijd vaak nog geen puf/zin om te koken, dus we eten vaak heel laat. mede daarom heb ik dan echt geen eetlust meer. hier ook regelmatig brood of maar een paar happen...

(en dan willen ze treinreizen in de spits nog duurder maken, J reist nu al buiten de spits met een dalvrijkaart omdat n trajectkaart hem 295 euro in de maand zou kosten... maar dat kan straks als dat kind er is echt niet meer...)
Ja echt belachelijk :') Kun je nog meer geld neerleggen om als een stel ingeblikte visjes naast elkaar te staan in de spits :N Zo krijg je mensen echt nooit het OV in. Het is vaak toch duurder, je bent twee keer zo lang onderweg en je hebt totaal geen eigen space :')

Maar krijg je vriend geen reiskostenvergoeding van zijn werk? Of studeert hij nog?
pi_139187311
Vraagje: ik ben nu bezig met het kiezen van een kraamzorg, en nou zag ik dat het niet verplicht was! Nou ga ik sowieso wel kraamzorg regelen, voor een eerste lijkt me dat wel zo handig :') maar zijn hier ook mensen die, misschien bij een tweede of derde, juist kiezen voor geen kraam?
pi_139187620
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:47 schreef kwakz0r het volgende:

holy hell kwak, neemt je man elkedag de oriënt eexpres? Is een auto dan niet goedkoper?
  woensdag 23 april 2014 @ 18:17:42 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_139187683
Als je daar een auto voor moet aanschaffen is dat zelden goedkoper.

Zoe, hopelijk voel je je snel beter :*
disclaimer
pi_139187836
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:36 schreef Spees_Eend het volgende:

Ik dacht namelijk laatst dat het om die Wschool ging. Die naast Korein. In de Sintenbuurt. Maar dat zal Dyre dan zijn geweest?

Daar heb ik zelf op gezeten :7
Ja hoi dat was ik :W
Maar de Wschool is inmiddels afgevallen bij ons. Tenminste, de Korein ernaast gaat het niet worden. We zijn op bezoek geweest bij een andere Korein (naast het Sint B-park, lekker in de zomer naar het park O+) en daar hebben we allebei een heel goed gevoel over, dus die gaat het waarschijnlijk worden!
Daar zit ook een school bijna naast, maar over 4 jaar kunnen we alsnog over school na gaan denken :P

quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:18 schreef Zoë23 het volgende:
Ik moet echt groente en andere dingen eten dan beschuit/crackers/pepermunt.
En bedankt, nu heb ik zin in pepermunt :')

En ik las goed nieuws voor Coco *O*
pi_139188103
OMGGGG. Taco Mundo enchillada gegeten.. hemels :9~ :9~
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_139188644
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:56 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja echt belachelijk :') Kun je nog meer geld neerleggen om als een stel ingeblikte visjes naast elkaar te staan in de spits :N Zo krijg je mensen echt nooit het OV in. Het is vaak toch duurder, je bent twee keer zo lang onderweg en je hebt totaal geen eigen space :')

Maar krijg je vriend geen reiskostenvergoeding van zijn werk? Of studeert hij nog?
55 euro in de maand :') zijn dalvrijkaart is 99 in de maand. als we naar Gouda kunnen verhuizen is de trajectkaart nog "maar" 199 in de maand, hij krijgt wel 3% korting ( :') ) daarop via zijn werk (aan de universiteit) en kan evt vrije dagen inleveren voor meer reiskostenvergoeding...

quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:15 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

holy hell kwak, neemt je man elkedag de oriënt eexpres? Is een auto dan niet goedkoper?
Ik heb een auto, maar omdat de reis naar mijn werk, although redelijk dichtbij, met OV niet te doen is gebruik ik die. Hij heeft nog geen rijbewijs! Ik heb gedreigd dat ik uit huis ga als hij die met 36 weken nog niet heeft gehaald, want wil mezelf niet met weeen naar t hospitaal hoeven rijden :')...

En was t maar zo'n feest. Trajectkaart Den Haag-Utrecht kost 293 euri per maand¤ 327,80 per maand (262 als je een jaar in één keer betaalt, á 3147 euro). Een vrij reizen onbeperkt door heel nederland kaart kost overigens "maar" 300 euro393 euro als je maandelijks betaalt, 318 als je in één keer betaalt voor een jaar :') klote NS....
Kwak
  woensdag 23 april 2014 @ 19:04:03 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_139188962
tsja, het is natuurlijk een hele smak geld, maar als je een beetje normaal ritme wil heb je volgens mij weinig keuze dan betalen. Of je moet verhuizen / hij ander werk zoeken.
disclaimer
pi_139189032
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:04 schreef Stormqueen het volgende:
tsja, het is natuurlijk een hele smak geld, maar als je een beetje normaal ritme wil heb je volgens mij weinig keuze dan betalen. Of je moet verhuizen / hij ander werk zoeken.
Jup. Verhuizen willen we sowieso, ergens dit jaar of volgend jaar, en zijn werk blijft hopelijk minimaal 4 jaar, dus we gaan tussen ons beider werk inzitten dan. Tot dat gebeurt moet er dus maar gedokt worden, ik kan dit ritme niet heel lang meer volhouden namelijk...

Ik maak me vooral boos dat ze het nóg duurder willen maken, alsof iedereen maar kan kiezen wanneer ze reizen...je zit gewoon klem.
Kwak
  woensdag 23 april 2014 @ 19:07:48 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_139189095
ja, als het nog duurder wordt is het idd niet meer te betalen. Het is jammer dat spitstarief op alle tijdstippen vòòr 9:00 geldt, anders zou hij eventueel nog de trein van 6 uur en die van 4 uur kunnen pakken ofzo.
disclaimer
pi_139189133
Maak dan het reizen buiten de spits goedkoper! :Y

Maar denk niet dat het 'duurder-in-de-spits' er zomaar doorkomt.. Zijn toch te veel mensen op tegen en te veel redenen om het niet te doen :)
pi_139189210
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:09 schreef krijgerrtje het volgende:

Maar denk niet dat het 'duurder-in-de-spits' er zomaar doorkomt.. Zijn toch te veel mensen op tegen en te veel redenen om het niet te doen :)
Volgens mij is het er juist al door, toch? Reizen buiten de spits wordt goedkoper, reizen in de spits duurder en er zijn strengere (kwaliteits)eisen gesteld aan de NS/Prorail (?) m.b.t. de vertragingen enzo als ik het vanochtend goed op de radio gehoord heb.
  woensdag 23 april 2014 @ 19:11:29 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_139189226
ik denk niet dat het goedkoper maken buiten de spits gaat uitmaken eigenlijk. Dat kan al tamelijk goedkoop. Veel mensen werken nou eenmaal kantooruren :+
disclaimer
pi_139189268
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:09 schreef krijgerrtje het volgende:

dat wordt het ook, in de spits 10% duurder, buiten de spits 12% goedkoper, en de duurdere spits moet je dan zien als betalen voor extra service, namelijk genoeg stoelen.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:07 schreef Stormqueen het volgende:
ja, als het nog duurder wordt is het idd niet meer te betalen. Het is jammer dat spitstarief op alle tijdstippen vòòr 9:00 geldt, anders zou hij eventueel nog de trein van 6 uur en die van 4 uur kunnen pakken ofzo.
nee, het mag wel voor 6.30 volgens mij. maar hij kan niet altijd om 16 uur de trein hebben (college geven, vergaderingen, tentamens surveilleren) en kan bovendien niet altijd om vroeg het gebouw in...
Kwak
pi_139189683
Even een onvrolijke ego update:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139189716
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:24 schreef Ororea het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hè getverderrie Ororea, veel sterkte :*
Kwak
  woensdag 23 april 2014 @ 19:25:53 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_139189720
jezus ororea! Wat een schok! ;(
Hele dikke knuffel... :*
disclaimer
pi_139189783
Ororea nee....
Weet niet goed wat ik er op zeggen moet, sterkte :*
pi_139189805
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:11 schreef Skittles het volgende:

[..]

Volgens mij is het er juist al door, toch? Reizen buiten de spits wordt goedkoper, reizen in de spits duurder en er zijn strengere (kwaliteits)eisen gesteld aan de NS/Prorail (?) m.b.t. de vertragingen enzo als ik het vanochtend goed op de radio gehoord heb.
Het zijn volgens mij alleen maar plannen, lees net op nu.nl dat het nog lang niet zeker is of het daadwerkelijk gebeurd. De NS moet er nog onderzoek naar doen, en reizigersorganisaties vinden het een slecht idee, mede omdat er dan naar verwachting juist meer mensen met de auto gaan (en dus meer files!) :)
pi_139189839
quote:
SPOILER
Ahh nee, wat kut :( sterkte! :*
pi_139189870
Ororea wat ontzettend rot. Sterkte :*
pi_139189873
Jeetje Ororea... Weet niet wat ik moet zeggen... Sterkte!
pi_139189901
quote:
SPOILER
;( dikke knuff :*
S. 2014
J. 2016
  woensdag 23 april 2014 @ 19:31:58 #45
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_139189931
quote:
SPOILER
Wat klote! Een hele dikke knuffel! :*
pi_139189933
Ororea ;( :* Wat rot allemaal! Sterkte :*

quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:27 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Het zijn volgens mij alleen maar plannen, lees net op nu.nl dat het nog lang niet zeker is of het daadwerkelijk gebeurd. De NS moet er nog onderzoek naar doen, en reizigersorganisaties vinden het een slecht idee, mede omdat er dan naar verwachting juist meer mensen met de auto gaan (en dus meer files!) :)
O! Het was vroeg vanochtend.. :+
pi_139190069
Lief allemaal :* wilde het alleen ff melden, niet de sfeer verpesten. Hop nu weer verder jullie met blije zwangerschappen en dito bevallingen :D.

(En anders DM maar ofzo.)
  woensdag 23 april 2014 @ 19:50:08 #48
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139190613
Whahaha ja die dakpansgewijze kraamverbanden :') _O- :D Ik ben vrij snel overgegaan op de kotex, die zijn ook enorm fijn O+

SQ, blijf nog maar lekker bij je unicorns enzo hoor :+ whehe. :7 (lees: gnagna) :D

Zoe is het niet ook misselijkheid, naast de maagzuur? Of is het echt puur maagzuur? Anders miss een idee om emesafene te proberen, dat leegt de maag ook wat sneller..

Krijgertje ik heb wel gekozen voor kraamzorg, lekker hoor O+ waarom zou je 't niet doen als ik vragen mag? :)

Ororea wat verdrietig ;( Sterkte :*

Ben vandaag lekker naar de fysio geweest, helpt echt goed voor mn bekken :) Wel weer voor over twee weken afgesproken en als het niet gaat kan ik altijd nog bellen voor een keer tussendoor. ^^
Verder ben ik bijzonder in mn nopjes met de mijlpaal van 34 weken O+
Ohja en mevrouw zit echt lager lijkt het, want mn maagzuur is zowat verdwenen als sneeuw voor de zon :+ :P
Dus as we speak staat er een klein appeltaartje te bakken in de oven, om zo opgepeuzeld te worden :9 OMNOMNOMNOMZ
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_139191013
Ach Ororea :{
pi_139191202
Enf
Echt maagzuur, afgelopen weken was ik wel misselijk maar dit is duidelijk anders. Heb ook een brandende pijn in m'n borst zegmaar.
Bedankt voor je tip zal t met de ha bespreken

:Y) Lekker genieten van je appelaartje!

Ororea :* sterkte!
  woensdag 23 april 2014 @ 20:05:16 #51
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139191212
Ororea :*

Ik heb behoorlijke last van m'n bekken -O-

[ Bericht 42% gewijzigd door Tante_Soesa op 23-04-2014 20:14:30 ]
pi_139192051
O, Ororea, wat verdrietig... Zorg goed voor jezelf of laat goed voor je zorgen, doe rustig aan, sterkte daar :*
  woensdag 23 april 2014 @ 20:27:43 #53
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_139192141
Ororea :'( . Wat zul je geschrokken zijn, klinkt echt heftig. Sterkte! :* .

Ook een :* voor Zoë. Klinkt erg pijnlijk. Heel lastige situatie ook, omdat je wel genoeg binnen wil krijgen. Hoop dat t snel beter gaat!

Hier zak ik vandaag weer constant door mijn benen. Heel irritant. En ben moeee. Ga zo op tijd naar bed :O .
  woensdag 23 april 2014 @ 20:29:35 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_139192225
mijn vader is jarig dus wij op de fiets daarheen, maar ik ben zo moe dat ik er koppijn van heb (en dat zegt bij mij best wat :@) dus toen moest ik omdraaien van mijn man.
En nu zit ik op de bank te huilen omdat ik mezelf zo'n mieperd vind :')
disclaimer
pi_139192837
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:29 schreef Stormqueen het volgende:
mijn vader is jarig dus wij op de fiets daarheen, maar ik ben zo moe dat ik er koppijn van heb (en dat zegt bij mij best wat :@) dus toen moest ik omdraaien van mijn man.
En nu zit ik op de bank te huilen omdat ik mezelf zo'n mieperd vind :')
:*

Af en toe wordt mn.buik een soort hard maar dan alleen rond mn navel... :? is dat dan toch n harde buik die ik door mn vet niet volledig voel of is t mn kind?! Het doet geen pijn, maar helemaal lkkr voelt het ook niet.
Herkenbaar voor iemand?
S. 2014
J. 2016
pi_139193205
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:05 schreef Tante_Soesa het volgende:

Ik heb behoorlijke last van m'n bekken -O-
Ik ook :/ En ik kan moeilijk overeind komen (nu al). Bank, bed, stoel maakt niet uit. Ik ben blij dat ik in de zomer ben uitgerekend en dat ik dus hopelijk slippers aankan, want sokken en schoenen aandoen voelt als 10 km marathon.

Even een vraagje dames, bij wie van jullie ligt de placenta ook laag? Dat was bij mij het geval bij de 20 weken echo en gister (7 weken later) met de groeiecho zag de echoscopiste dat ie nog steeds laag zat. Met 32 weken moet ik er nog naar laten kijken en gelukkig kan dat gewoon bij de VK. Als ie niet hoger komt te liggen heb ik begrepen dat het een keizersnede gaat worden. Maar, ik heb goede hoop omdat de placenta in de meeste gevallen toch wel wat hoger komt te liggen las ik op internet :)
pi_139193237
Jeetje, wat gaat het snel hier met de topics!

;( Ororea. He wat verdrietig .. ik weet niet wat te zeggen :* , behalve wees maar heeeel lief voor jezelf nu.
pi_139193311
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:51 schreef Crumpette het volgende:
Jeetje, wat gaat het snel hier met de topics!
Ja, ik kom hier even gluren zo om de 2 dagen en het is echt niet bij te benen :D
pi_139193634
Is het trouwens normaal om stekende pijntjes in rond de lady-parts hebben vroeg in de zwangerschap? Tis soms een beetje alsof ik ongesteld moet worden, maar het is al een dikke week dat het soms even op komt zetten en pijn doet. Gaat dan ook vrij snel weer over.. Was er online over aan het lezen maar daar wordt toch ook nog wel vaak genoemd dat het een slecht voorteken kan zijn :{
pi_139193698
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:00 schreef Crumpette het volgende:
Is het trouwens normaal om stekende pijntjes in rond de lady-parts hebben vroeg in de zwangerschap? Tis soms een beetje alsof ik ongesteld moet worden, maar het is al een dikke week dat het soms even op komt zetten en pijn doet. Gaat dan ook vrij snel weer over.. Was er online over aan het lezen maar daar wordt toch ook nog wel vaak genoemd dat het een slecht voorteken kan zijn :{
Bedoel je krampen?
pi_139193752
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Bedoel je krampen?
soms, maar nu meer steken, eigenlijk. Moet ik zeggen dat ik ook wel steken voel als ik ongesteld ben normaal dus misschien is dat ook wel krampen..
pi_139193761
En internet is een slechte raadgever als je gaat googlen op pijnen en ziektes enzo. Zou daar als ik jou was niet teveel naar luisteren
pi_139193765
Ororea wat verdrietig en naar. Sterkte met alles :*

Enf fijn he geen maagzuur :D
pi_139193820
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:00 schreef Crumpette het volgende:
Ik heb het ook vaak (nog steeds)en ook veel in t begin gehad, groeipijn, bekkenpijn wat t ook is, vervelend is het in ieder geval. Maar bij mij was het iig geen slecht iets.
S. 2014
J. 2016
pi_139193980
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb het ook vaak (nog steeds)en ook veel in t begin gehad, groeipijn, bekkenpijn wat t ook is, vervelend is het in ieder geval. Maar bij mij was het iig geen slecht iets.
ok mooi! want idd van internet lezen word ik alleen maar meer ongerust... en ik moet nog een dikke week wachten op de volgende echo :o
pi_139194072
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:06 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ok mooi! want idd van internet lezen word ik alleen maar meer ongerust... en ik moet nog een dikke week wachten op de volgende echo :o
Als je ongerust bent, dan kan je toch altijd de VK bellen :) En mochten zij het nodig vinden zou je denk ik wel eerder terecht kunnen voor een echo. Maar ik zie dat GM het ook heeft gehad en die is nog alive and kicking zwanger :D
pi_139194234
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als je ongerust bent, dan kan je toch altijd de VK bellen :) En mochten zij het nodig vinden zou je denk ik wel eerder terecht kunnen voor een echo. Maar ik zie dat GM het ook heeft gehad en die is nog alive and kicking zwanger :D
Ik moet me nog aanmelden bij een vk, tis nog vroeg. Misschien toch vanavond maar eens even een formuliertje invullen om contact te maken :)
  woensdag 23 april 2014 @ 21:21:56 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_139194713
hoe ver ben jij, crumpette?
disclaimer
pi_139194833
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:21 schreef Stormqueen het volgende:
hoe ver ben jij, crumpette?
Weet ik nog niet eens zeker, vorige week vermoedde de gyn 5-6 weken.. dus ik hoop nu 6-7? Mijn cyclus is nogal lang, dus nog moeilijk te bepalen.. vandaar ook de extra echos.

O+
pi_139194844
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ondanks mn alive and kicking zwangerschap :D sluit ik mij er wel bij aan hoor, als je je zorgen maakt moet je bellen.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 23 april 2014 @ 21:25:55 #71
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_139194933
Ororea heel veel sterkte :*

En ook even een :* voor huilebalk SQ (grapje hoor)
Hoofdpijn sucks echt.

En hier ook een bekken om te janken,
Ergens was het te verwachten want de 2 voorgaande zwangerschappen hetzelfde probleem.
Maar ergens hoopte ik dat het deze keer niet zo zou zijn.
Had al afspraken gemaakt om per 1 mei voor 25% de ziektewet in te gaan zodat ik m'n zwaarste werkdag kan laten vallen.
Wat gewisseld op het kdv zodat ik weer op een andere dag beschikbaar ben.
Maar de steken die er doorheen gaan daarvan zak ik gewoon door m'n benen.
En als ik op de bank zit dan kan ik alleen op het puntje zitten :'(
En maar lekker vol blijven houden dat het hartstikke goed gaat :')
W
Z
E
  woensdag 23 april 2014 @ 21:28:41 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_139195078
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:25 schreef rebel-angel het volgende:
Ororea heel veel sterkte :*

En ook even een :* voor huilebalk SQ (grapje hoor)
Hoofdpijn sucks echt.

En hier ook een bekken om te janken,
Ergens was het te verwachten want de 2 voorgaande zwangerschappen hetzelfde probleem.
Maar ergens hoopte ik dat het deze keer niet zo zou zijn.
Had al afspraken gemaakt om per 1 mei voor 25% de ziektewet in te gaan zodat ik m'n zwaarste werkdag kan laten vallen.
Wat gewisseld op het kdv zodat ik weer op een andere dag beschikbaar ben.
Maar de steken die er doorheen gaan daarvan zak ik gewoon door m'n benen.
En als ik op de bank zit dan kan ik alleen op het puntje zitten :'(
En maar lekker vol blijven houden dat het hartstikke goed gaat :')
Dan ook maar even een dikke :* voor jou! Let op jezelf!
disclaimer
pi_139195239
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ondanks mn alive and kicking zwangerschap :D sluit ik mij er wel bij aan hoor, als je je zorgen maakt moet je bellen.
Thanks dames :) ik maak me niet heul ernstig zorgen hoor, ik voel me nog wel zwangertetten en geen bloedverlied oid. Maar ik zal me wel eens even gaan melden bij een vk, uberhaupt een goed idee!
  woensdag 23 april 2014 @ 21:33:33 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_139195305
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:32 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Thanks dames :) ik maak me niet heul ernstig zorgen hoor, ik voel me nog wel zwangertetten en geen bloedverlied oid. Maar ik zal me wel eens even gaan melden bij een vk, uberhaupt een goed idee!
dat sowieso! Gewoon bellen, de afspraak kan maar vast staan :)
disclaimer
pi_139195385
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ook :/ En ik kan moeilijk overeind komen (nu al). Bank, bed, stoel maakt niet uit. Ik ben blij dat ik in de zomer ben uitgerekend en dat ik dus hopelijk slippers aankan, want sokken en schoenen aandoen voelt als 10 km marathon.

Even een vraagje dames, bij wie van jullie ligt de placenta ook laag? Dat was bij mij het geval bij de 20 weken echo en gister (7 weken later) met de groeiecho zag de echoscopiste dat ie nog steeds laag zat. Met 32 weken moet ik er nog naar laten kijken en gelukkig kan dat gewoon bij de VK. Als ie niet hoger komt te liggen heb ik begrepen dat het een keizersnede gaat worden. Maar, ik heb goede hoop omdat de placenta in de meeste gevallen toch wel wat hoger komt te liggen las ik op internet :)
Had ik ook, ook 2-3 keer nog terug geweest voor een echo. Met bijna 35 weken lag de placenta toch nog goed, dus mocht ik bij de vk blijven. Anderhalve week later probleemloos bevallen. Placenta-wise dan, het was wel een beetje vroeg natuurlijk dus werd ik alsnog medisch :+
pi_139195551
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:32 schreef Crumpette het volgende:

[..]

welke ga je? c_/ jij kwam toch uit DH?

verder ben ik niet nieuwsgierig hoor xD

Ororea -O- sterkte, wat naar zeg. Veel bloedverlies ook, pas je goed op jezelf? Heb je duidelijke belinstructies gekregen?
pi_139195692
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

welke ga je? c_/ jij kwam toch uit DH?

verder ben ik niet nieuwsgierig hoor xD

Ororea -O- sterkte, wat naar zeg. Veel bloedverlies ook, pas je goed op jezelf? Heb je duidelijke belinstructies gekregen?
Ik heb me net aangemeld bij Ella.. Maar ook voornamelijk omdat ze heel dichtbij zitten hier en ik heb in DH maar 1 vriendin die een kind heeft, en die zat bij een vk heel ver van mijn huis.. dus ik ben benieuwd! Ik weet echt niks nog, merk ik :')

Waar ga jij?
pi_139195862
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:42 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ik heb me net aangemeld bij Ella.. Maar ook voornamelijk omdat ze heel dichtbij zitten hier en ik heb in DH maar 1 vriendin die een kind heeft, en die zat bij een vk heel ver van mijn huis.. dus ik ben benieuwd! Ik weet echt niks nog, merk ik :')

Waar ga jij?
Ik ben niet zwanger :+ ik oefen op dit topic :9 ;)

SPOILER
pi_139195935
quote:

[..]

Waar ga jij?
en het aanbod is ook enorm daar, moet ik zeggen :o ik kan me voorstellen dat je van gekkigheid niet meer weet waar je op moet letten.

Franny zat ook daar geloof ik en die heeft goede ervaringen toch? Ik heb de dames van Ella alleen in de wandelgangen gezien, leuke meiden dus zit vast goed :Y
pi_139196052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

en het aanbod is ook enorm daar, moet ik zeggen :o ik kan me voorstellen dat je van gekkigheid niet meer weet waar je op moet letten.

Franny zat ook daar geloof ik en die heeft goede ervaringen toch? Ik heb de dames van Ella alleen in de wandelgangen gezien, leuke meiden dus zit vast goed :Y
Ja echt he? Ik heb geen idee.. uiteindelijk ga ik er vanuit dat het goedkomt natuurlijk, alle dames die ik persoonlijk ken die vk zijn (helaas niet in dh), zijn leuke dames :Y
  woensdag 23 april 2014 @ 21:52:19 #81
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_139196135
Ororea nee.... :*

Zag ook weer nieuwe zwangeren: gefeliciteerd!

Verder wel bijgelezen, maar geen puf om overal op te reageren...

quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:03 schreef JaleesaJoia het volgende:
Iemand ervaring met wat voor ondergoed je het beste kan dragen na KS? Denk dat ik daar nog even naar op zoek moet :+
Ik heb gewoon ondergoed mee wat ik voor mijn zwangerschap ook pastte. Van de livera, heupslips. Beetje strak, maar dat gaat prima omdat het litteken/wond er dan ook meteen goed onder zit. En zwangerschapsonderbroeken gaan ook prima.

Hier vandaag weer groeiecho en net als Chanty 2100 gram geschat (33+3) Alleen ligt mijn meisje niet zo ongunstig, maar netjes met het hoofdje naar beneden. Hoop dat je kleintje zich nog netjes draait Chanty! *Mikai deed dat met bijna 36 weken nog... duim voor je*
Meteen besloten om bij deze gyn te blijven (heb haar ook gehad bij mijn late miskraam 1,5 jaar geleden en ik vind haar prima). En alle afspraken zijn nu gemaakt. Als er iets is nu dus ook naar het ziekenhuis bellen - mede omdat ik nu echt veeeeel harde buiken heb. Het rare bloedbeeld is alvast voorin de map gestopt... Volgende afspraak bij haar gaan we een datum prikken... Gaat ineens heel hard nu lijkt het!
(naam hebben we, geboortekaartje nog slechts de keus uit 2)
pi_139196247
Och Ororea nee toch. :'( Sterkte, doe rustig aan. :*
pi_139196672
Heel veel sterkte Ororea, wat ontzettend kut!! :*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_139196965
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ben niet zwanger :+ ik oefen op dit topic :9 ;)

SPOILER
Naar welke praktijk in Delft ga je? Ik loop bij de Vijverhof nu. Ben ook wel benieuwd naar je ervaringen met het RdGG, want daar ga ik bevallen. En ben ik zelf ook geboren O+
pi_139196968
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:05 schreef krijgerrtje het volgende:
Vraagje: ik ben nu bezig met het kiezen van een kraamzorg, en nou zag ik dat het niet verplicht was! Nou ga ik sowieso wel kraamzorg regelen, voor een eerste lijkt me dat wel zo handig :') maar zijn hier ook mensen die, misschien bij een tweede of derde, juist kiezen voor geen kraam?
Heh, vreemd! Ik hoorde bij de intake 2 weken geleden dat je wel verplicht bent de minimum uren (24) af te nemen. Ik vond het al vreemd, maar ging er vanuit dat het klopte..blijkbaar dus niet??

Voor de Randstedelingen onder ons: randstad kraamzorg rekent geen eigen bijdrage momenteel! (En een waardebon voor diverse winkels)

http://www.kraamzorgrands(...)icle&id=13&Itemid=16
pi_139197407
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:11 schreef Amsel het volgende:

[..]

Naar welke praktijk in Delft ga je? Ik loop bij de Vijverhof nu. Ben ook wel benieuwd naar je ervaringen met het RdGG, want daar ga ik bevallen. En ben ik zelf ook geboren O+
oh jammer! Ik ga naar Avea.

Heb goede ervaringen met Delft. Zowel als patiënt, als moeder van patiënt(en) en ook als aanstormend professional binnen en buiten hun deuren. Ik vind dat ze goede communicatie hebben met de praktijken uit de regio, maar ook open naar patiënten toe, duidelijke afspraken etc., gyns onderling zitten redelijk op 1 lijn en de verpleegkundigen zijn een leuk team onderling.
Het gebouw is verouderd maar de verlosafdeling heeft daar op zich weinig last van, ze zijn in principe gewoon voorzien van alle zaken die in andere verlosafdelingen ook aanwezig zijn. Alleen het verfje op de muur ontbreekt :P Wat kleine praktische minpuntjes maar het gebouw heeft ook grote pluspunten op andere gebieden in vergelijk met andere ziekenhuizen dus tsja, lood om oud ijzer. ;)
pi_139197444
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:11 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Heh, vreemd! Ik hoorde bij de intake 2 weken geleden dat je wel verplicht bent de minimum uren (24) af te nemen. Ik vond het al vreemd, maar ging er vanuit dat het klopte..blijkbaar dus niet??

Voor de Randstedelingen onder ons: randstad kraamzorg rekent geen eigen bijdrage momenteel! (En een waardebon voor diverse winkels)

http://www.kraamzorgrands(...)icle&id=13&Itemid=16
Niets is verplicht, zelfs begeleiding van een verloskundige is niet verplicht ;)

Maar áls je kraamzorg afneemt, dan ben je verplicht minimaal 24 uur af te nemen.
pi_139197553
Iedereen bedankt voor de sterktewensen O+.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:39 schreef mignonne het volgende:
Instructies waren volgende week op controle komen waarvoor al een afspraak stond. Ze wilde nu nog niks doen want baarmoeder moest rust hebben en niet te zeggen of het al helemaal schoon is.
Heb mezelf maar even een extra vitamine B12-shotje gegeven. Verder sja.. Wachten tot dinsdag.
pi_139197790
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:24 schreef Ororea het volgende:
Iedereen bedankt voor de sterktewensen O+.

[..]

Instructies waren volgende week op controle komen waarvoor al een afspraak stond. Ze wilde nu nog niks doen want baarmoeder moest rust hebben en niet te zeggen of het al helemaal schoon is.
Heb mezelf maar even een extra vitamine B12-shotje gegeven. Verder sja.. Wachten tot dinsdag.
Snap ik maar heb je instructies gekregen tav hoeveelheid bloedverlies?

Ik hoop voor je dat het nu over is. 2 vuistgrootte stolsels is vrij veel, hou het even in de gaten maar als je blijft vloeien of je voelt je niet lekker/valt flauw dan moet je weer bellen hoor.
pi_139197936
Ja ik dacht ook waar komt dat allemaal vandaan met maar 5-6 weken :o. Vloeien is nu menstruatie hoeveelheid dus zal wel leegloslopen.
pi_139199254
Ororea, sterkte :*
pi_139199308
Ororea :* klinkt niet goed, sterkte!
  woensdag 23 april 2014 @ 23:10:50 #93
52229 Chanty
pi_139199713
Oh Orerea ik lees het nu pas. Wat naar ;( Heel veel sterkte :*
pi_139200722
Tralalalaaa
pi_139203762
Sterkte Ororea!

Over onderbroeken na de ks, de eerste dagen had ik gewoon zo'n super mooi netbroekje aan ;)
Daarna een stringetje (maar ik had bijna geen bloedverlies)

Hier ook een placenta die heel (te) laag zit. Maar ik heb ook nog ff ;)
De gyn dacht dat het nog wel goed zou komen, maar hoe hij nu ligt is t ook een ks.

:* voor alle moeders die dat even kunnen gebruiken.

Verder eigenlijk niet zoveel te melden, gaat goed hier :D
pi_139204224
Even alvast een vroege meld voordat ik me weer omdraai.

Sterkte Ororea, pas goed op jezelf met zulke grote stolsels.
pi_139204283
pi_139204418
Ororea wat rot voor je :*

Ik heb gisteren voor de grap geteld hoeveel dagen ik nog moet werken tot mijn verlof: 57.
Leek eerst heel weinig, maar zo 's ochtends vroeg ben ik echt futloos en dan is 57 ineens een heel groot getal nog :')
  donderdag 24 april 2014 @ 07:40:10 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_139204458
57 is nog maar elf weekjes! *O* heb je Pinksteren en Hemelvaart er al afgetrokken?
Mijn verlof begint op mijn (33e ;( ) verjaardag, best aardige timing, scheelt me weer een keer trakteren *O*
Oh Ermahgerd, 16 weken vandaag, wtf! Dat is 40%!
disclaimer
pi_139204472
Nee, het zijn totaal 14 weken (met deze 2 dagen nog erbij), heb alle vrije dagen en weekenden eraf getrokken ;)

SQ 16 weken *O*
  donderdag 24 april 2014 @ 07:51:48 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_139204547
14 weekjes is ook nog te overzien, dat is al korter dan je verlof hebt :Y Ben je al een beetje aan het idee gewend?
disclaimer
pi_139204572
Ororea,klote! Sterkte hoor

Dyre dat klinkt al best dichtbij! Ik deed hetzelfde;aftellen tot verlof. Heer-lijk idee vond ik het
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 24 april 2014 @ 08:00:47 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_139204617
Trouwens, als je ud midden in de week valt, werken jullie dan door tot je exact 36 weken bent (voor diegenen die tot 36 gaan) of nemen jullie de rest van die week er ook bij?
disclaimer
  donderdag 24 april 2014 @ 08:02:39 #104
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139204639
Ik (maar ben zelfstandige) rond het af op het einde van de week. Of dat dan een paar dagen korter of een paar dagen langer wordt moet ik tegen die tijd even kijken.

Sterkte ororea ;(
  donderdag 24 april 2014 @ 08:05:00 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_139204668
Ja, de week afmaken mag ik dan weer niet. Dus denk dat ik gewoon vanaf die donderdag doe. (Mits ik me goed voel).
disclaimer
pi_139204733
quote:

[..]

Waar ga jij?
Hi, zoals mignonne al schreef (en goed had onthouden), liep ik bij Ella en mijn ervaringen zijn positief. Het zijn allemaal leuke en aardige meiden/vrouwen. De een ligt je uiteraard meer dan de ander, maar de begeleiding met name tijdens en na de bevalling was top.

Succes!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139204758
Ororea sterkte! :*
  donderdag 24 april 2014 @ 08:16:27 #108
52229 Chanty
pi_139204823
SQ 16 weken *O*

Ik vandaag 33 weken *O*
pi_139204854
Proficiat voor alle wissels, jullie gaan snel! (Ik ook trouwens, morgen 37!! weken)
  donderdag 24 april 2014 @ 08:30:21 #110
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139205007
OMG! Ik heb net ook even geteld hoeveel dagen ik nog moet werken tot m'n verlof, als ik kies voor verlof met 34 weken dan zijn het er nog maar 37 :D (voordeel van parttime werken en 3 weken vakantie tussendoor) :o! Als ik langer doorwerk dan komen daar nog 3 of 6 dagen bij. Mijn eerste werkdag van de week is op dinsdag en mijn wisseldag ook. Dus vanaf dat moment gaat mijn verlof in.

SQ, 16 (!) weken al!

En Chanty, 33 weken alweer. Dat gaat nu echt opschieten he!
pi_139205107
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:00 schreef Stormqueen het volgende:
Trouwens, als je ud midden in de week valt, werken jullie dan door tot je exact 36 weken bent (voor diegenen die tot 36 gaan) of nemen jullie de rest van die week er ook bij?
Mijn laatste dag was een dinsdag en ik had die twee dagen echt nog even nodig om alles af te ronden, terwijl ik mn overdracht de week ervoor al had gedaan.

Ik moet straks op een vrijdag weer beginnen, maar dat is mijn vaste vrije dag, dus dat wordt de maandag erop :)
pi_139205263
Was er hier nou een paar maanden geleden iemand die met 2 verschillende schoenen op pad was of was dat ergens anders? In ieder geval... :@ :D
  donderdag 24 april 2014 @ 08:50:58 #113
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139205329
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:47 schreef Heliotrope het volgende:
Was er hier nou een paar maanden geleden iemand die met 2 verschillende schoenen op pad was of was dat ergens anders? In ieder geval... :@ :D
Oh dat heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook een keer gedaan, kwam ik op de fiets achter :') :@ maar ik dat niet dat ik dat hier neergezet heb.
  donderdag 24 april 2014 @ 08:57:32 #114
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139205439
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:00 schreef Stormqueen het volgende:
Precies tot die dag. Langer mag wettelijk niet :7.
Maar ik was het ook spuugzat tegen die tijd, ondanks dat het lichamelijk nog wel ging. Laatste week ook halve dagen gewerkt.
  donderdag 24 april 2014 @ 09:05:18 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_139205571
Volgens mij was dat fazzo, met die schoenen :D

Gotc, nee ik weet dat langer niet kan, maar vroeg me af wat de pro's en cons zijn van zo'n halve week. Ik heb idd nog 27 vakantiedagen als backup :)
disclaimer
pi_139205627
Volgens mij is de dag na je normale wisseldag de dag dat je verlof ingaat.
Tenminste zo zou het bij mij gaan, op woensdag wisseldag en dan de donderdag zou mijn verlof ingaan.
Maar ik ben natuurlijk al thuis (ik kijk stiekem al weer uit naar werken :'))
  donderdag 24 april 2014 @ 09:09:23 #117
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139205652
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mij was dat fazzo, met die schoenen :D

Gotc, nee ik weet dat langer niet kan, maar vroeg me af wat de pro's en cons zijn van zo'n halve week. Ik heb idd nog 27 vakantiedagen als backup :)
Ah :P. Geen voordeel wmb, ik had alles al overgedragen bij 34 weken 'just in case'. Zou lekker vakantiedagen voor en na je verlof plakken :Y
pi_139205733
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:09 schreef GotC het volgende:

[..]

Ah :P. Geen voordeel wmb, ik had alles al overgedragen bij 34 weken 'just in case'. Zou lekker vakantiedagen voor en na je verlof plakken :Y
Ik zou ook er achter plakken of ze gebruiken of 1 dag in de week minder gaan werken een tijdje (zo maak ik ook heel veel dagen op tot einde 2014)
  donderdag 24 april 2014 @ 09:12:50 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_139205738
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:08 schreef BlueEyes het volgende:
Volgens mij is de dag na je normale wisseldag de dag dat je verlof ingaat.
Tenminste zo zou het bij mij gaan, op woensdag wisseldag en dan de donderdag zou mijn verlof ingaan.
Maar ik ben natuurlijk al thuis (ik kijk stiekem al weer uit naar werken :'))
nee, de wisseldag is de eerste verlofdag :Y
Gotc, ja, ik zie het toch niet echt zitten om in juli/augustus op vakantie te gaan. In mei hebben we nog geen belasting terug en september is te laat, dus gebruik ik ze maar als extra verlof O-)
disclaimer
pi_139205771
Ah gelukkig dan kan ik het aan de zwangerschap wijten :D
  donderdag 24 april 2014 @ 09:16:08 #121
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139205810
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, de wisseldag is de eerste verlofdag :Y
Gotc, ja, ik zie het toch niet echt zitten om in juli/augustus op vakantie te gaan. In mei hebben we nog geen belasting terug en september is te laat, dus gebruik ik ze maar als extra verlof O-)
Ik had precies hetzelfde :P Alleen in mei 2 weken vrij genomen. Gebruikte ze ook om de laatste week halve dagen te werken en bij elk vk bezoek de dag vrij te nemen. Lekker samen lunchen na de afspraak enzo :9. Mja, heb alsnog 144 uur meegenomen :').
  donderdag 24 april 2014 @ 09:20:34 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_139205913
144!
Ik had wegens bruiloft vorig jaar maar 5 dagen over, en ik krijg "maar" 25 dagen op een ww van 40 uur, dus het zal niet overhouden. Maar ik heb nu een zeer coulante baas en ik mag thuis werken, dus ik doe mijn best zo veel mogelijk te sparen :Y
disclaimer
pi_139205949
Ik zit door deze discussie net even online te kijken hoeveel uur ik heb.
Geloof dat ik na 10 weken bevalverlof bijna tot einde jaar thuis kan blijven :@
(kheb 308 uur resterend)
pi_139206035
Omg wat kunnen jullie veel uren meenemen dan.
  donderdag 24 april 2014 @ 09:29:20 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_139206117
Dat valt wel mee, blue zal dit jaar nog geen vakantiedag gebruikt hebben gok ik :D dus dan blijft je saldo hoog :Y
disclaimer
pi_139206192
Ik had sowieso nog 160 uur van afgelopen jaar (ik workaholic? neuh.. )
En dit jaar sinds 6 januari in de ziektewet gekomen, dus ik 'spaar' mijn uren gewoon door.
Ik krijg sowieso extra dagen elk jaar, maar kan geen bijzonderverlofdagen claimen. Is bij ons zo geregeld met de baas.

Heb afgelopen jaar een maand opgenomen naar Thailand te gaan en 2 keer een week los.
Maak vrij veel overuren die ik over laat zetten in vrije dagen.
Maar als er geen tijd is ze op te nemen dan gaat het vrij rap aantikken.
pi_139206272
Mijn verlof ging officieel op een dinsdag in, maar heb de maandag ook vrij genomen.
Nu heb ik de eerste week na mijn verlof dagelijks nog wel een uurtje of 2 gewerkt, om vanalles af te ronden, en de week daarna ook nog sporadisch wat gedaan. Heb eigenlijk pas sinds deze week 'echt' helemaal vrij.

Maar, nu komt het in mijn geval sowieso perfect uit met vakantie :Y Geloof dat ik 8 september o.i.d. pas weer hoef te beginnen :)

Ga misschien in juli nog even naar de diploma-uitreiking van mijn coachgroep, maar dat vind ik gewoon een tof iets dan :Y
pi_139206419
Ik ga nu in mijn 'ziekgemeldzijn' ook nog wel eens een paar uurtjes naar kantoor, en help dan ook met wat belletjes en mail wegwerken voor mijn collega's.
Of doe nog her en der iets in mijn tempo thuis als mijn manager me wat vraagt wat geen haast heeft
Of een werkoverlegje van 1 of 2 uur op kantoor als het lukt.
Over 3 weken een avondvergadering van 3 uur staat ook op de planning nog, maar dan erna is het klaar.

Trouwens niets verplichts en wordt niet van me verwacht, maar is wat ik zelf graag wil.
  donderdag 24 april 2014 @ 10:18:46 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139207572
SQ 16 weken! *O*
  donderdag 24 april 2014 @ 10:23:13 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_139207697
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
SQ 16 weken! *O*
editninja!
disclaimer
  donderdag 24 april 2014 @ 10:23:49 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139207717
:D Ik wilde de illusie toch maar niet lekprikken. ;)
  donderdag 24 april 2014 @ 10:25:06 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_139207747
Ik heb liever eerlijkheid :')
disclaimer
pi_139208134
16 weken gewoon... Time flies!
Hoe is het met je koppie nu?
pi_139208536
Ik stond net weer te douchen en voelde me alweer naar worden, kon nog snel even een handdoek omslaan en ben maar weer naast de wc gaan zitten, want het werd weer helemaal wit voor m'n ogen. Toen ik even plat ging liggen hield het gelukkig op, maar nu durf ik niet meer overeind te komen :P

Maar leuk is anders, 2e x dat ik bijna van m'n stokje ga na het douchen... :(
  donderdag 24 april 2014 @ 11:00:06 #135
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139208576
Irritant he, Krijgertje. Ik had dat tijdens mijn vorige zwangerschap ook een paar keer. Je bloeddruk daalt in 1x zo hard dat je daar echt naar van wordt. Op een gegeven moment ging ik alleen maar douchen als mijn man thuis was. Vond het doodeng. Rustig aan!
pi_139208643
Oh krijgerrtje dat herken ik van heel in het begin wel.
Ik douchte net als Soesa toen ook alleen nog als mijn vriend thuis was.
Misschien dat iets minder warm douchen ook kan helpen?
Rustig aan he :*
  donderdag 24 april 2014 @ 11:09:05 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_139208838
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 10:41 schreef BlueEyes het volgende:
16 weken gewoon... Time flies!
Hoe is het met je koppie nu?
Ja, koppie gaat erg goed :)
Ik had niet zo'n lekkere start, maar nu heb ik wel een hoop rust en vertrouwen. (al geloof ik nog steeds vaak niet dat het echt is, maar ik heb hier ook al begrepen dat dat makkelijk tot de geboorte kan duren :') ) En accepteren dat een roze wolk optioneel is helpt ook een hoop. Ik ben kennelijk gewoon niet zo.

En met jou? Nog steeds de genietmodus te pakken?

Krijgertje, pas op jezelf :* Ik herken het niet, maar hopelijk komt het niet te vaak om de hoek kijken!
disclaimer
  donderdag 24 april 2014 @ 11:10:18 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139208876
Fijn om te lezen SQ! :Y
pi_139209298
Fijn dat je rust vind Sq!
Dat niet echt voelen is hier nog zo ontzettend vaak!
Het is dat ik nu 30 :o weken ben, en het weekend we heel erg opgeschoten zijn met de babykamer O+ waardoor het iets echter lijkt allemaal.
Maar dat daar een kleintje van mij (ons) in komt te liggen en dat ik dan de zorg heb over zo'n mini-mensje? Nee, dat gaat er niet in.
Ondanks een groeiende buik welke nu serieuze alienactiviteit ontplooit, altijd net te laat met de camera erop :') , is het echt vaak nog een dit-overkomt-mij-niet-gevoel.
pi_139209507
Krijgertje, vervelend. Idd wat minder heet douchen of misschien zelfs op een krukje ofzo? Moet je wel oppassen met opstaan erna ;)

Sq, ik vind het bij vlagen nu nog steeds wat onwerkelijk xD Voelt nog zoooo ver weg ook (maar dat is het niet :') ). Ik besef me wel dat ik zwanger ben, en dat is super tof!, maar ik kan het ook nog steeds 'vergeten'. Ben er sowieso geen 24/7 mee bezig.

Verheug me wel heel erg op de NB <3 Begin nieuwsgierig te worden naar jongen/meisje :)
  donderdag 24 april 2014 @ 11:38:33 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_139209601
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
Krijgertje, vervelend. Idd wat minder heet douchen of misschien zelfs op een krukje ofzo? Moet je wel oppassen met opstaan erna ;)

Sq, ik vind het bij vlagen nu nog steeds wat onwerkelijk xD Voelt nog zoooo ver weg ook (maar dat is het niet :') ). Ik besef me wel dat ik zwanger ben, en dat is super tof!, maar ik kan het ook nog steeds 'vergeten'. Ben er sowieso geen 24/7 mee bezig.

Verheug me wel heel erg op de NB <3 Begin nieuwsgierig te worden naar jongen/meisje :)
Haha, ja, dat bedoel ik, als zelfs jij dat gevoel nog wel eens hebt dan maak ik me al helemaal geen zorgen over mezelf _O- O+
Ik ben ook benieuwd! O+
disclaimer
pi_139209632
Jaa ik was net bij de gyn voor een niet zwanger gerelateerde vraag - en toen bood ze aan een echo te maken :D hartje gezien! O+ volgens de afmeting nu 6w2d.
pi_139209699
Crumpette *O*
Dat zijn nog eens kadootjes op een dag!
  donderdag 24 april 2014 @ 11:44:49 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_139209749
Wat tof Crumpette! En zo vroeg al! O+
disclaimer
pi_139209799
Dit wordt trouwens thema van de kinderkamer
Muur wordt aqua-blauw behangen en heb nu even voor de vorm van alles in het bedje gemikt wat de hoofdkleuren van de kamer gaan zijn
SPOILER
  donderdag 24 april 2014 @ 11:49:35 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_139209854
Oranje en groen zijn de beste kleuren van de wereld O+
disclaimer
pi_139209907
Als het een meisje wordt, komen er knalrose gordijnen bij.
Als een jongetje dan komen er dus nog in hetzelfde groen als dekentje gordijnen bij.
Dat wordt dus het project ná de bevalling voor vriend :D
  donderdag 24 april 2014 @ 11:56:01 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_139210000
Kleurtjes *O*
disclaimer
pi_139210064
Leuk BlueEyes, Dikkie Dik O+

Bij ons wordt t groen met herfstkleurtjes, past ook bij het geboortekaartje dat ik graag wil...

Vanavond bedje ophalen, misschien dat we dan dit weekend wel alvast wat gaan schuiven enzo, of is dat achterlijk vroeg? We gaan nog niet schilderen enzo hoor...
Kwak
pi_139210075
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
Oranje en groen zijn de beste kleuren van de wereld O+
Er is iemand (Coco?) met een Disneygroene muur, die vond ik ook zo enorm mooi.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
Kleurtjes *O*
Dat sowieso, heb ook van LE een hele kleurige waskussenhoes overgenomen die helemaal past in het kleurenschema.
En vind het zelf gewoon leuk dat dit en meisje en jongetje kan, plus niet meteen mierzoet is.
Heb wel zelf al heel sterk een idee wat het wordt, heb nog altijd 50/50 kans dus blijf op safe spelen
pi_139210094
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:41 schreef BlueEyes het volgende:
Crumpette *O*
Dat zijn nog eens kadootjes op een dag!
i know! *O* zit je wel weer een half uur na je afspraaktijd nog in de wachtkamer, maar dit is dan een mooie bonus O+
pi_139210108
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:00 schreef Crumpette het volgende:

[..]

i know! *O* zit je wel weer een half uur na je afspraaktijd nog in de wachtkamer, maar dit is dan een mooie bonus O+
Gefeliciteerd, een hartje! O+
Kwak
pi_139210169
thanks dames :) ik ben nu wel helemaal kapotstuk van het fietsen zeg.. 45 min heen/terug. :o vermoeiend, nieuw leven!
  donderdag 24 april 2014 @ 12:05:18 #154
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139210209
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:59 schreef kwakz0r het volgende:
Leuk BlueEyes, Dikkie Dik O+

Bij ons wordt t groen met herfstkleurtjes, past ook bij het geboortekaartje dat ik graag wil...

Vanavond bedje ophalen, misschien dat we dan dit weekend wel alvast wat gaan schuiven enzo, of is dat achterlijk vroeg? We gaan nog niet schilderen enzo hoor...
En al vinden wij het vroeg, dan nog! Lekker doen hoor! Bij mijn eerste was de hele kamer al klaar geloof ik toen ik 22 weken was. Vonden mijn hormonen en ik heel erg prettig :). Nu is het een ander verhaal :')

Crumpette, een hartje *O*
pi_139210250
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:05 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

En al vinden wij het vroeg, dan nog! Lekker doen hoor! Bij mijn eerste was de hele kamer al klaar geloof ik toen ik 22 weken was. Vonden mijn hormonen en ik heel erg prettig :). Nu is het een ander verhaal :')

Crumpette, een hartje *O*
Nou, klaar zal nog wel even duren :') het is meer dat ik me afvraag of t allemaal echt gaat passen (er moeten 3 kasten verhuizen en een bureau, en een kast weg...) dat vinden mijn hormonen wel heel fijn om zeker te weten... ook met 14 weken al...
Kwak
pi_139210367
Wij waren ook al heel vroeg begonnen met kamer leeghalen, strippen en weet ik wat hoor Kwak.
Om vervolgens verder af en toe es een keer wat te doen (het drama met de neongele muur bijv :'))
Maar nu zijn we toch wat actiever omdat mijn vriend over 5 weken weggaat voor 2 weken en bij terugkomst ik op 37 weken zit. Dus we willen het de komende weken afhebben.
pi_139210398
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:59 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Er is iemand (Coco?) met een Disneygroene muur, die vond ik ook zo enorm mooi.
De onze is Disneygroen idd :Y
SPOILER
Kwak, schuiven kan op zich toch wel? Al is het misschien handiger om eerst het kamertje leeg te maken (die kasten waar je het over hebt bijvoorbeeld). Anders staat het bedje alleen maar in de weg, lijkt me.

Maar passen gaat het vast wel! Wij hebben echt maar een héél klein kamertje en zelfs daarop krijgen we een commode, kast, bedje en stoel :Y
pi_139210402
Ooo Dikkie Dik! I love it .. vind het alleen zo onbeschoft duur dat krenterige ikke er niet aan is begonnen.

Bij Djen had ik heel veel van de Nijntje zilver serie.. veelal tweedehands of als cadeau gekregen. En ja, het staat harstikke leuk zo'n thema maar uiteindelijk zijn het gebruiksvoorwerpen en viel me de nijntje op den duur niet eens meer op. Maar het staat zo schattig! Dat dan weet wel :)

Coco over een week heb je je bebie :o .. aaaahh! En bij mij wil het er ook nog niet echt in dat ik al bijna 27 weken ben :o ... moet echt nog teveel gebeuren hier in huis :o
pi_139210450
Crumpette wat leuk het hartje gezien *O*

kan het zijn dat er vanuit mijn buik geprotesteerd word als ik in een houding zit/sta/hang die niet gewenst is. En dat meneer/mevrouw het daar dan niet mee eens is en onrustig word.
Dat gevoel heb ik namelijk de laatste paar dagen, bijvoorbeeld als ik over een tafel hang om iets te pakken (helemaal niet te gemakzuchtig om effe om te lopen hoor _O- )
pi_139210480
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

De onze is Disneygroen idd :Y
SPOILER
Kwak, schuiven kan op zich toch wel? Al is het misschien handiger om eerst het kamertje leeg te maken (die kasten waar je het over hebt bijvoorbeeld). Anders staat het bedje alleen maar in de weg, lijkt me.

Maar passen gaat het vast wel! Wij hebben echt maar een héél klein kamertje en zelfs daarop krijgen we een commode, kast, bedje en stoel :Y
Ja, ik maak me meer druk over de kamer waar wat nu in de studeerkamer staat heen moet, zodat dat de babykamer kan worden.

Plan:
kast uit de voorkamer leegmaken, alles uit kast in achterkamer daarin, die kast weg, bureau uit de studeerkamer op die plek zetten, expedit verplaatsen naar de andere muur en alles erin laten (wordt afgedekt met een lap stof), dan is er nog een kast over in de studeerkamer, die moet dan ook ergens in de achterkamer, geen idee waar :')

als we dat verschoven en gedaan hebben dan kan ik rustig wekenlang niksdoen denk ik :P
Kwak
pi_139210495
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Bij Djen had ik heel veel van de Nijntje zilver serie.. veelal tweedehands of als cadeau gekregen. En ja, het staat harstikke leuk zo'n thema maar uiteindelijk zijn het gebruiksvoorwerpen en viel me de nijntje op den duur niet eens meer op. Maar het staat zo schattig! Dat dan weet wel :)
Ik vond Nijntje helemaal niet leuk eerst. Niks aan. Maar veel Nijntjes e.d. gekregen van allemaal verschillende mensen, en Saartje vindt Nijn in ieder geval fantastisch. En ik vind ze inmiddels wel schattig O+ Dus ik heb maar twee muzieknijntjes gerecycled voor beeb 2 :+ O+
pi_139210522
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Ooo Dikkie Dik! I love it .. vind het alleen zo onbeschoft duur dat krenterige ikke er niet aan is begonnen.

Creatieve ik heb aardig bespaard in de Dikkie Dik, mobieltje is van MP, het knuffeldoekje komt van oma, en de canvas heb ik met kortingsbonnen en kertspakketbon kunnen maken.
En de behangrand voor de muur er tegenover heb ik ook met couponcodes weer weten te regelen.

In het begin van de zwangerschap wilde ik kamerbreed een Monica Maas behang hebben, dat was pas knaken :o 200 euro 1 lullig muurtje!
pi_139210542
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, ik maak me meer druk over de kamer waar wat nu in de studeerkamer staat heen moet, zodat dat de babykamer kan worden.

Plan:
kast uit de voorkamer leegmaken, alles uit kast in achterkamer daarin, die kast weg, bureau uit de studeerkamer op die plek zetten, expedit verplaatsen naar de andere muur en alles erin laten (wordt afgedekt met een lap stof), dan is er nog een kast over in de studeerkamer, die moet dan ook ergens in de achterkamer, geen idee waar :')

als we dat verschoven en gedaan hebben dan kan ik rustig wekenlang niksdoen denk ik :P
Wij zijn tijdens mijn eerste zwangerschap ook heel snel begonnen met verbouwen boven (we hadden verwacht dat het toen langer zou duren voor ik zwanger zou raken). Dat werd toen na een paar weken een mk, maar ik was wel blij dat we begonnen waren. Wij zijn nogal uitstellers :+ En dit was iets wat je niet eindeloos kon uitstellen :P

Dus ik snap goed dat je dat soort dingen wel alvast in orde wilt hebben. En het echte inrichten, aankleden etc, dat had voor mij ook minder haast idd.
pi_139210569
Crump, ik zie het nu pas staan, een hartje! *O*
pi_139210590
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:16 schreef BlueEyes het volgende:
de canvas heb ik met kortingsbonnen en kertspakketbon kunnen maken.

Zelf gemaakt? O+
pi_139210633
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Crump, ik zie het nu pas staan, een hartje! *O*
*O* yeah!
pi_139210739
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:18 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Zelf gemaakt? O+
Yup, en we zijn er beide helemaal verliefd op. Helemaal als de muur straks nog aqua-kleur heeft, komt 'ie heel mooi uit.
(en dan te bedenken dat ik er in totaal zelf een kerstpakketbon van 25 euro plus 10 euro ervoor betaald heb vind ik dat ik het goed gedaan heb)

En nu alleen nog bedenken hoe Ewan gaat passen in het kleurenschema :')
pi_139210760
Ewan is uniek, die mag afwijken van de rest. :P
pi_139210784
Echt hoor, jij met je groene muur en Ewan hebben een hoop invloed gehad :D
pi_139210856
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:25 schreef BlueEyes het volgende:
Echt hoor, jij met je groene muur en Ewan hebben een hoop invloed gehad :D
Nawwww O+

ik blijf zelf ook blij met de muur én met Ewan. NB krijgt ook een eigen Ewan :Y O+
pi_139210919
SQ en Chanty. *O*

Gefeliciteerd Crumpette! Was jij degene die nog net in haar eigen cyclus zwanger was geworden? Had het wel gelezen, maar vergeten om je te feliciteren met je 'zelluf doen' zwangerschap :D

M'n broertje belde gisteren met de vraag of we al een babykamer uitgezocht hadden. Hebben we nog niet, en nu wil hij de babykamer cadeau doen O+ Vriend en ik mogen zelf kijken wat we willen en dan gaat hij mee om het met ons te halen O+
En dan te bedenken dat we elkaars bloed vroeger wel konden drinken.
pi_139210963
Wij zouden Ewan krijgen van vrienden toen ze net hoorden dat ik zwanger was, alleen konden ze 'm toen niet krijgen voor ons feestje.
Dus kreeg ik een grote Woezel & Pip (jeeej -O- )
Maar met de mededeling dat we Ewan krijgen als wumpie geboren is O+

Skittles wat een lief gebaar!
pi_139210970
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:30 schreef Skittles het volgende:
SQ en Chanty. *O*

Gefeliciteerd Crumpette! Was jij degene die nog net in haar eigen cyclus zwanger was geworden? Had het wel gelezen, maar vergeten om je te feliciteren met je 'zelluf doen' zwangerschap :D

M'n broertje belde gisteren met de vraag of we al een babykamer uitgezocht hadden. Hebben we nog niet, en nu wil hij de babykamer cadeau doen O+ Vriend en ik mogen zelf kijken wat we willen en dan gaat hij mee om het met ons te halen O+
En dan te bedenken dat we elkaars bloed vroeger wel konden drinken.
:Y thanks!

wat een lief kado! O+
pi_139211096
First; bedankt voor de felicitaties :)
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:31 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

*O* voor je huisje

Hoe is het trouwens afgelopen met meneer tagliatelle ?

Ik hoor niks meer van hem, ik denk echt dat hij niet gaat erkennen. Ik ben nu aan het denken wat ik hiermee moet.
Moet ik over een tijd contact opnemen, of niet... En als hij dan nog niet wil, na de geboorte nog eens vragen? of moet ik dan naar de rechter stappen en hem toch als de vader laten verklaren.. of hou ik radiostilte en wacht ik af.
Ik heb hem nog op Facebook... Maar ik zie geen activiteiten. Als of hij naar me zit te loeren. Zo voelt het.

Morgen kijken bij het huisje, als alles goed is krijg ik de 30ste de sleutel al *O*
Born to Lose, but Built to Win.
pi_139211134
Crumpette een hartje *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:14 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Crumpette wat leuk het hartje gezien *O*

kan het zijn dat er vanuit mijn buik geprotesteerd word als ik in een houding zit/sta/hang die niet gewenst is. En dat meneer/mevrouw het daar dan niet mee eens is en onrustig word.
Dat gevoel heb ik namelijk de laatste paar dagen, bijvoorbeeld als ik over een tafel hang om iets te pakken (helemaal niet te gemakzuchtig om effe om te lopen hoor _O- )
Als ik op mn buik of linkerzij ga liggen dan heb ik een nijdig meisje in mn buik! Dat vind ze echt niet prettig

O+
S. 2014
J. 2016
pi_139211154
Super dat je al zo snel de sleutel kan krijgen LT!
Je vriend was toch best duidelijk met alles of niets? Ik zou het nu even laten rusten in ieder geval en wellicht dat hij zelf nog contact opneemt.
pi_139211192
LT. Ik zou hem even tijd gunnen om eea voor zichzelf te verwerken en op een rijtje te zetten. En dan over een paar weken weer contact zoeken. Of hem bijvoorbeeld uitnodigen om langs te komen of mee te gaan naar een afspraak?

Ik zou in ieder geval niet zomaar loslaten en hem zoveel mogelijk het gevoel geven dat jij hem echt graag wilt betrekken bij de baby. Dus het niet heel hard spelen, of het maar laten, maar vooral het contact blijven aangaan.

Maar dat is hoe ik het denk ik zou doen, omdat het wel heel erg fijn/belangrijk voor je kind is om een vader te hebben.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 24 april 2014 @ 13:06:15 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139211810
O+ Ewan O+
KuikenGuppy
pi_139211846
quote:
2s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:42 schreef Franny_G het volgende:
LT. Ik zou hem even tijd gunnen om eea voor zichzelf te verwerken en op een rijtje te zetten. En dan over een paar weken weer contact zoeken. Of hem bijvoorbeeld uitnodigen om langs te komen of mee te gaan naar een afspraak?

Ik zou in ieder geval niet zomaar loslaten en hem zoveel mogelijk het gevoel geven dat jij hem echt graag wilt betrekken bij de baby. Dus het niet heel hard spelen, of het maar laten, maar vooral het contact blijven aangaan.

Maar dat is hoe ik het denk ik zou doen, omdat het wel heel erg fijn/belangrijk voor je kind is om een vader te hebben.
Ja ik vind dat ook, maar de laatste keer deed hij enorm lullig tegen mij. En soms voel ik woede en dan weer helemaal niet. Ik vind het ook prima als hij een vaderrol heeft in het kind z'n leven. Maar dat duurt nog even, en ik ga hem niet dwingen. Maar als hij het vuil naar mij gaat spelen dan laat ik me ook niet doen.
Maar in eerste instantie wil ik natuurlijk alles behalve ruzie of zo.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:41 schreef Skittles het volgende:
Super dat je al zo snel de sleutel kan krijgen LT!
Je vriend was toch best duidelijk met alles of niets? Ik zou het nu even laten rusten in ieder geval en wellicht dat hij zelf nog contact opneemt.
Klopt, hij was ook duidelijk, maar afgelopen donderdag ( vorige week dus ) zei hij als hij het erkende dat hij het ook wil zien. En ook kort na de geboorte mee naar huis wil nemen ( :') ) .... dat gaat dus niet gebeuren. Ik moest dan maar voor 4 dagen vooruit kolven :')..

Ik ben in elk geval super blij dat ik zo snel in het huisje kan. Het is niet enorm groot. Geen tuin, maar wel een balkon *O*
  donderdag 24 april 2014 @ 13:08:19 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_139211868
Skittles, wat tof!
Dromer, voel jij het kind dan al zo sterk bewegen?
disclaimer
pi_139211872
Wat een lief cadeau! *O*
pi_139212008
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:32 schreef BlueEyes het volgende:
Wij zouden Ewan krijgen van vrienden toen ze net hoorden dat ik zwanger was, alleen konden ze 'm toen niet krijgen voor ons feestje.
Dus kreeg ik een grote Woezel & Pip (jeeej -O- )
Maar met de mededeling dat we Ewan krijgen als wumpie geboren is O+
De pakketbezorger kwam Ewan net afgeven hier! *O*
hahaha @ Woezel & Pip :D :+

Skittles, wat een lief cadeau inderdaad! Hebben jullie al iets op het oog?

LT, fijn van je huisje :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als ik op mn buik of linkerzij ga liggen dan heb ik een nijdig meisje in mn buik! Dat vind ze echt niet prettig
Óf misschien is ze juist dolenthousiast :D *O*
  donderdag 24 april 2014 @ 13:15:21 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_139212066
LT, fijn dat je al zo snel kan verhuizen!
En wat betreft de vader, ik kan daar geen nuttig advies in geven. Ik vind het vooral klote voor je dat je in deze situatie zit -O-
disclaimer
  donderdag 24 april 2014 @ 13:21:06 #184
250838 Fee-nix
pi_139212216
Crumpette een knipper *O* !

BlueEyes wat een ontzettend lief kamertje!

Krijgertje, super vervelend zeg.

Skittles wat lief van je broertje!

LT fijn van je huisje. Verder eens met Franny :Y .

Coco, word je NU AL nieuwsgierig naar jongen/meisje? :P Haha.

Ik ben vanochtend bij de vk geweest. Had haar nog nooit gehad. Wat een hork... Ik vertel dat ik nogal snel licht in mijn hoofd ben (lage bloeddruk, bleek ook bij meten: 90/55) en dat het sommige dagen erger is dan andere. Ik gaf als voorbeeld dat ik vanochtend bijna niet mijn broodje kon smeren, omdat het dan zo verrot voelt om te staan. Zegt ze: 'Tering! Nou, da's ook niet leuk'. :') . Ze bedoelde het verder wel goed hoor, maar toch...
Controle was verders goed. Hartje gehoord O+ . Was wel een zoektocht! Maar toen ze hem eenmaal had, kwam de baby ook echt naar dat apparaat toezwemmen, werd steeds duidelijker :D.
Heb ook gelijk aangegeven dat ik niet die suikertest wil doen. S was een zware baby en daarom is het protocol. Heb nu gevraagd of ik de ontbijttest mag doen ipv die met het vieze drankje (ik kan zoooo slecht tegen vieze drankjes. Van die lactulose ga ik al bijna over m'n nek). Ze ging het in de groep gooien.
Laatst had Mignonne nog zo'n goed verhaal over waarom dat protocol onzin is... Ik zou wel graag met wat van die argumenten komen, maar ik wist ze niet meer :N .
pi_139212415
Ik hoorde gister overigens voor het eerst van een lotus bevalling. Mijn zus is kraamverpleegkundige en ziet dus enorm veel bevallingen en zo. En vertelde mij daarover.

Hebben jullie toevallig ervaringen hiermee. Ik vind het nog wat vreemd klinken allemaal.
  donderdag 24 april 2014 @ 13:30:14 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139212497
Dat is toch dat je de navelstreng en placenta er aan laat zitten? :D
No thanx :P.
KuikenGuppy
  donderdag 24 april 2014 @ 13:31:44 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_139212556
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:30 schreef Burdie het volgende:
vergeet het pekelen niet!
disclaimer
pi_139212562
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:07 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Ja ik vind dat ook, maar de laatste keer deed hij enorm lullig tegen mij. En soms voel ik woede en dan weer helemaal niet. Ik vind het ook prima als hij een vaderrol heeft in het kind z'n leven. Maar dat duurt nog even, en ik ga hem niet dwingen. Maar als hij het vuil naar mij gaat spelen dan laat ik me ook niet doen.
Maar in eerste instantie wil ik natuurlijk alles behalve ruzie of zo.

[..]

Klopt, hij was ook duidelijk, maar afgelopen donderdag ( vorige week dus ) zei hij als hij het erkende dat hij het ook wil zien. En ook kort na de geboorte mee naar huis wil nemen ( :') ) .... dat gaat dus niet gebeuren. Ik moest dan maar voor 4 dagen vooruit kolven :')..

Ik ben in elk geval super blij dat ik zo snel in het huisje kan. Het is niet enorm groot. Geen tuin, maar wel een balkon *O*
Ach zo'n tuin is ook niet het belangrijkste. Mijn ouders hadden wel een tuintje, maar ik was te bang voor alle spinnen die daar rondliepen dus kwam er uiteindelijk toch nooit :')
Een lotusbevalling ken ik niet. Als ik zo google is het nou niet iets waar ik persoonlijk voor zou kiezen. :X

Fee wat een taal :o :D Hopelijk mag je een ontbijttest doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:13 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

[..]

Waarschijnlijk gewoon Ikea. Hij is net zo zuinig met geld als ik en ondanks dat hij zegt dat het uiteindelijke bedrag niet uitmaakt, wil ik niet van die dure dingen kopen nu een ander het betaalt. Ik denk ook niet dat het kind er een minuut van wakker ligt.

Nu zit ik een beetje rond te neuzen, maar die matrassen bij de Ikea is dat wat of kan je dan toch beter naar een zaak als Prenatal?
pi_139212666
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:08 schreef Stormqueen het volgende:
Skittles, wat tof!
Dromer, voel jij het kind dan al zo sterk bewegen?
dat weet ik dus niet. Voel wel een hoop in mijn buik maar ik weet niet of dat nou darmen of baby is. Het viel me alleen op dat als mijn buik in de knel kwam mijn buik onrustiger was. Hoopte een beetje dat het de baby zou zijn. Maar het "plopt wel daar
  donderdag 24 april 2014 @ 13:41:11 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_139212824
Matrasje van Ikea is goed zat, skittles. Die kindjes wegen nog zo weinig, die hebben echt geen boxspring nodig.

Dromer, ik voel mijn baarmoeder ook wel als ik er tegenaan duw, maar dat lijkt me dan geen boos kind eigenlijk. Tenzij je er echt enorme krachten op loslaat :+
disclaimer
pi_139212844
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:32 schreef Skittles het volgende:
Waarschijnlijk gewoon Ikea. Hij is net zo zuinig met geld als ik en ondanks dat hij zegt dat het uiteindelijke bedrag niet uitmaakt, wil ik niet van die dure dingen kopen nu een ander het betaalt. Ik denk ook niet dat het kind er een minuut van wakker ligt.

Nu zit ik een beetje rond te neuzen, maar die matrassen bij de Ikea is dat wat of kan je dan toch beter naar een zaak als Prenatal?

Wij hebben voor zowel Saar als NB een Ikea matrasje gekocht van ¤40. Helemaal prima :Y Voldoet sowieso aan alle veiligheidseisen.
pi_139212895
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Matrasje van Ikea is goed zat, skittles. Die kindjes wegen nog zo weinig, die hebben echt geen boxspring nodig.

Dromer, ik voel mijn baarmoeder ook wel als ik er tegenaan duw, maar dat lijkt me dan geen boos kind eigenlijk. Tenzij je er echt enorme krachten op loslaat :+
en ik ben echt vet sterk hè _O-

wij gaan ook voor een ikea matrassen Goed betaalbaar en ik zag er een met een wasbare hoeheetzo'nn ding..
pi_139212897
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Tenzij je er echt enorme krachten op loslaat :+

Ik weet niet waarom, maar dit kwam meteen bij me op :')
pi_139212936
Een boxspring zal het niet worden SQ :D Die hebben wij niet eens :{w

Coco _O-
Ik zat te denken aan een Falcon punch :+
pi_139213079
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:21 schreef Fee-nix het volgende:

Ik ben vanochtend bij de vk geweest. Had haar nog nooit gehad. Wat een hork... Ik vertel dat ik nogal snel licht in mijn hoofd ben (lage bloeddruk, bleek ook bij meten: 90/55) en dat het sommige dagen erger is dan andere. Ik gaf als voorbeeld dat ik vanochtend bijna niet mijn broodje kon smeren, omdat het dan zo verrot voelt om te staan. Zegt ze: 'Tering! Nou, da's ook niet leuk'. :') . Ze bedoelde het verder wel goed hoor, maar toch...
:o Knap staaltje communicatieve vaardigheden. Riep je niet terug "Godverkut man, wat zeg jij nu?"
pi_139213241
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:30 schreef Burdie het volgende:
Ja, en die placenta moet je dan smeren met zout... Net zolang tot de navelstreng er vanzelf af valt.
  donderdag 24 april 2014 @ 13:55:50 #197
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139213265
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:50 schreef WupWup het volgende:

[..]

:o Knap staaltje communicatieve vaardigheden. Riep je niet terug "Godverkut man, wat zeg jij nu?"
_O-

LT, mij persoonlijk lijkt het he-le-maal niks, zo'n lotusbevalling. Ik had al moeite met het navelstompje :@ :')
pi_139213291
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:32 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ach zo'n tuin is ook niet het belangrijkste. Mijn ouders hadden wel een tuintje, maar ik was te bang voor alle spinnen die daar rondliepen dus kwam er uiteindelijk toch nooit :')
Een lotusbevalling ken ik niet. Als ik zo google is het nou niet iets waar ik persoonlijk voor zou kiezen. :X

Klopt, alleen mijn ouders hebben een kast van een huis, wonen vrij, uitkijk op polder en biesbos. 800m2 grond. Dus dat gaat wel wennen zijn :D Maar ben al blij dat ik iets heb, met een balkon :9
pi_139213342
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

_O-

LT, mij persoonlijk lijkt het he-le-maal niks, zo'n lotusbevalling. Ik had al moeite met het navelstompje :@ :')
Ik vind de placenta zelf al eng, en ik wil het niet zien. Mijn zus heeft gister allerlei foto's van placenta's aan mij laten zien, ging bijna over m'n nek :r
pi_139213385
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:13 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat t kind blij.wordt als ik op mn buik ga liggen en mn vet haar territorium in druk.. :') en als ik op mn zij lig dan is dat nog vaak half op mn buik... ik zou ook gaan schoppen :P

WupWup :D

Ik heb vanmorgen de eerste " maar vroegah" discussie gevoerd met mn moeder... Midden in de kv over t belang van vit D en K... Vroegah kregen jullie dat ook niet gelijk en jij en je zus zijn ook goed terecht gekomen. :X Ja mam maar in 30 jaar zijn er een hoop nieuwe inzichten bijgekomen, en als t goed is waarom zou je het dan niet doen? Werd uiteindelijk een soort wapenstilstand... :')
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 april 2014 @ 14:24:36 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139214199
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat t kind blij.wordt als ik op mn buik ga liggen en mn vet haar territorium in druk.. :') en als ik op mn zij lig dan is dat nog vaak half op mn buik... ik zou ook gaan schoppen :P

WupWup :D

Ik heb vanmorgen de eerste " maar vroegah" discussie gevoerd met mn moeder... Midden in de kv over t belang van vit D en K... Vroegah kregen jullie dat ook niet gelijk en jij en je zus zijn ook goed terecht gekomen. :X Ja mam maar in 30 jaar zijn er een hoop nieuwe inzichten bijgekomen, en als t goed is waarom zou je het dan niet doen? Werd uiteindelijk een soort wapenstilstand... :')
Ik vind het ook onzin hoor, maar het kan verder ook geen kwaad, dus geef ik het maar braaf.
Maar als je kv geeft, zit het toch al automatisch in de voeding? ;)
KuikenGuppy
pi_139214304
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik vind het ook onzin hoor, maar het kan verder ook geen kwaad, dus geef ik het maar braaf.
Maar als je kv geeft, zit het toch al automatisch in de voeding? ;)
Nou dat ging ik dus nog verder uitzoeken, of en zo ja welke vitamine ik bij zou moeten geven.
S. 2014
J. 2016
pi_139214331
Jee, gaat hard hier! Ik ben nog niet zo vaardig in het overal op reageren merk ik, maar ik lees en leef mee hoor!

Wij hadden gister 10-weken-echo (10+4 om precies te zijn), het was zo mooi! Kindje lag eerst stil dus kon keurig gemeten worden (op schema) en werd later wakker, heel veel beweging O+ We hebben samen apetrots en met tranen naar het scherm gestaard, het begint wel echt heel echt te worden nu :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_139214470
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nou dat ging ik dus nog verder uitzoeken, of en zo ja welke vitamine ik bij zou moeten geven.
je hoeft toch alleen bij bv vitaminen bij te geven. In kv zit alles er al in. Vind ik een beetje vaag want is bv niet de meest volledige voedingg dat je je kind moet geven anders doe je het niet goed... aldus de bv maffia ;)
pi_139214564
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

je hoeft toch alleen bij bv vitaminen bij te geven. In kv zit alles er al in. Vind ik een beetje vaag want is bv niet de meest volledige voedingg dat je je kind moet geven anders doe je het niet goed... aldus de bv maffia ;)
Vitamine K toch alleen of ook D?

Ik ga t eerst een googlen :P
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 april 2014 @ 14:35:43 #206
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139214610
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Nee hoor, ook bij fv word je geadviseerd om vit. D bij te geven. Tot je kindje 4 is
pi_139214695
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:35 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nee hoor, ook bij fv word je geadviseerd om vit. D bij te geven. Tot je kindje 4 is
Die dus
pi_139214698
http://mobiel.voedingscen(...)-ik/flesvoeding.aspx

Bij bv K+D en bij Fv alleen D... Weet ik dat ook weer.
S. 2014
J. 2016
pi_139214771
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:35 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

hihi ik hoor mijn man nu al mopperen nou dat kind gaat maar gewoon naar buiten voor de vitamine d ;)
Hij is daar nog niet zo in thuis. Vond het ook heel vreemd dat ik een maand voor "het beginnen" aan de Foliumzuur moest.
  donderdag 24 april 2014 @ 14:41:44 #210
250838 Fee-nix
pi_139214866
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:50 schreef WupWup het volgende:

[..]

_O- Ik zal hem onthouden voor de volgende keer :P .

jufmariska, bijzonder he, zo'n termijnecho!
  donderdag 24 april 2014 @ 14:42:31 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139214906
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

hihi ik hoor mijn man nu al mopperen nou dat kind gaat maar gewoon naar buiten voor de vitamine d ;)
Hij is daar nog niet zo in thuis. Vond het ook heel vreemd dat ik een maand voor "het beginnen" aan de Foliumzuur moest.
De zon is hier in Nederland niet fel genoeg om voldoende D te maken geloof ik. Het schijnt dat de meeste volwassenen ook een tekort hebben :?.
KuikenGuppy
pi_139214920
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Je gaat (ook) fv geven?
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 april 2014 @ 14:46:07 #213
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139215067
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

De zon is hier in Nederland niet fel genoeg om voldoende D te maken geloof ik. Het schijnt dat de meeste volwassenen ook een tekort hebben :?.
Idd. De meeste overigens ook weer niet, maar vooral vrouwen vanaf 50, mannen vanaf 70, mensen die weinig buiten komen en mensen (vrouwen) die erg bedekkende kleding dragen. Onder gesluierde vrouwen is een enorm hoog percentage met vit D tekort. En die klachten zijn vaak niet mild.

Kinderen tot 4 jaar idd ook vit D suppleren.
pi_139215201
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Je gaat (ook) fv geven?
ik hoop op een klein wondertje dat het heel misschien toch gaat lukken met borstvoeding. Maar ik geef mezelfdaar een 10% slagingskans mee. Heb in 1996 een borstverkleining gehaden het is zo lang geleden dat ik niet meer weet wat de dokter heeft gezegd. Of de tepel er nou af is geweest of nniet Daar denk je ook niet bij na als 15 jarige ;)
maar ik ga het gewoon proberen. Maar als het niet of heel slecht ga stap ik gewoon over op kv.

jij gaat dus voor kv?
  donderdag 24 april 2014 @ 15:02:33 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_139215675
Dat vitamine D tekort komt ook voornamelijk omdat mensen de hele dag in huizen, kantoren en auto's zitten. Als je tijdens daglicht 30-60 minuten buiten bent is dat al gewoon voldoende :)
disclaimer
pi_139215776
Ik ben een raketje aan het eten. En weet je wat ik hierna ga doen? Nóg een raketje eten.
  donderdag 24 april 2014 @ 15:06:59 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_139215836
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik ben een raketje aan het eten. En weet je wat ik hierna ga doen? Nóg een raketje eten.
Vark.
disclaimer
  donderdag 24 april 2014 @ 15:07:17 #218
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139215843
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
  donderdag 24 april 2014 @ 15:08:45 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_139215885
het leek een uur geleden nog best een briljant plan om een halve zak zure snoepjes naar binnen te schrokken.
Nu zit ik te gapen alsof ik twee jonko's gerookt heb ;(
disclaimer
pi_139215891
quote:
6s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:07 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je weet he! Niet met mij fucken. Twee is nog niet eens mijn max.

SQ, varkens zijn mijn lievelingsdieren O+
  donderdag 24 april 2014 @ 15:11:04 #221
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139215959
Ik hou normaal helemaal niet van snoep*. Maar nu vreet ik deze halve zak op

*chocolade uitgezonderd, vanzelfsprekend :7
pi_139216027
Duo's snap ik nooit zo goed. De combi vind ik juist niet lekker. Dus eet ik ze altijd helft voor helft :+
  donderdag 24 april 2014 @ 15:13:48 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_139216038
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik hou normaal helemaal niet van snoep*. Maar nu vreet ik deze halve zak op
[ afbeelding ]

*chocolade uitgezonderd, vanzelfsprekend :7
Als ik daar een zak van leeg eet schuimt mijn maaginhoud uit mijn oren :D

Ik vond deze:

in de kruidvat :@
disclaimer
  donderdag 24 april 2014 @ 15:15:27 #224
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139216101
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:13 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Als ik daar een zak van leeg eet schuimt mijn maaginhoud uit mijn oren :D

Ik vond deze:

[ afbeelding ]

in de kruidvat :@
Ik begrijp nu al wat je bedoelt en heb er pas 8-12 op ofzo. Bluhhhh. :+
Die van jou ken ik niet!
pi_139216127
Mmmsnoep!
  donderdag 24 april 2014 @ 15:16:48 #226
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139216152
Die kersjes! die vind ik ook best lekker

pi_139216170
Oh, en de weegschaal gisteren zei dat ik tot nu toe 11 kilo ben aangekomen. Ik ben niet ontevreden :)
  donderdag 24 april 2014 @ 15:17:56 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_139216186
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Die kersjes! die vind ik ook best lekker

[ afbeelding ]
Ja die zitten hier ook in, maar dan de extra zure variant!
Zuur :9~
disclaimer
  donderdag 24 april 2014 @ 15:18:08 #229
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139216196
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en de weegschaal gisteren zei dat ik tot nu toe 11 kilo ben aangekomen. Ik ben niet ontevreden :)
Dan ben je vast op de rest van je lijf 10 kg afgevallen want jouw toeter alleen al is zeker 20 kg!
  donderdag 24 april 2014 @ 15:18:22 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_139216202
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
Dan ben je echt alleen in je buik aangekomen :D Netjes!
disclaimer
pi_139216212
Colaflesjes <3
Banaantjes (niet die gladde schuimpjes maar die andere)
Perziken
Rode veters
Dropveters
Drop in t algemeen
Slagroomtaart
Milkshakes

Ikwillut!!
  donderdag 24 april 2014 @ 15:18:53 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_139216219
Coco, kijken mensen je trouwens al vol medelijden aan op straat?

Kut, nu wil ik wèèr slagroomtaart :(
disclaimer
  donderdag 24 april 2014 @ 15:19:04 #233
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139216221
Dit is zo vies
SPOILER: BJORRE
Die STANK
pi_139216230
Oh, mijn suikercraving is eindelijk over! Maar als ik die zakjes zie...
pi_139216253
Haha Spees, afvallen denk ik niet xD Maar t is fijn dat ik niet al teveel aan ben gekomen.

SQ, meeste zal idd buik en inhoud zijn, denk ik, vorige keer was t zo'n 16/17 kilo.
  donderdag 24 april 2014 @ 15:20:07 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_139216259
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:19 schreef Spees_Eend het volgende:
Dit is zo vies
Die STANK
NEE MAN LEKKER! Met Danish Chef er in! Hatseflats!

Misschien eet ik dat vanavond wel als diner, ik ben toch alleen thuis. Bugles met kokkie en slagroomtaart toe.

Oink.
disclaimer
pi_139216285
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:19 schreef Spees_Eend het volgende:
Dit is zo vies
Die STANK
Je kunt ze wel leuk op je vingertoppen zetten :+

SQ, er wordt wel verdacht vaak vriendelijk naar me gelachen. En een kassameisje wenste me gisteren succes xD
  donderdag 24 april 2014 @ 15:22:25 #238
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139216319

NOMMMMMM

Ik vermaak me wel terwijl Silvijn buiten in zijn zwembad speelt O+

SPOILER
  donderdag 24 april 2014 @ 15:22:41 #239
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_139216328
Oooh bugles lekker in de heksenkaas dippen :9~
W
Z
E
pi_139216334
Vroegah, was een slagroomtaartje mijn lunch, en een bonbonbloc tussendoortje. Zeg rond m'n 17e/18e.

Toen heb ik wel kunnen vaststellen dat ik geen aanleg heb om dik te worden. De kilo's die ik teveel heb, heb ik verdomd hard voor moeten werken :')
  donderdag 24 april 2014 @ 15:23:19 #241
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139216346
Als er bugles naast me worden gegeten krijg ik braakneigingen. Laat staan als het kaasaroma er nog doorheen meurt. :{w
  donderdag 24 april 2014 @ 15:23:29 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139216353
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Je kunt ze wel leuk op je vingertoppen zetten :+

SQ, er wordt wel verdacht vaak vriendelijk naar me gelachen. En een kassameisje wenste me gisteren succes xD
Oja, The good old laatste loodjes. Dat wildvreemden op staat je meewarig aanstaren en je succes wensen O+ :').
KuikenGuppy
pi_139216359
Wooohhhhhh, bitterballs! O+
pi_139216401
Martijn heeft laatst gehaktballen gemaakt. Met weet ik wat voor kruiden en shit er doorheen. Ik vind t niet lekker in ieder geval. Hij heeft ze in de koelkast gezet. En iedere keer dat ik nu de koelkast open trek, walmt die smerige lucht me zo m'n gezicht in.

Over Bjorre gesproken!
  donderdag 24 april 2014 @ 15:26:16 #245
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139216429
Er is één ding dat met kop en schouders boven AL het andere eetbare uitsteekt. Maar echt met afstand. Ik zou een moord doen iemand vrij hard duwen voor de Vanilla Bean cheesecake van The Cheesecake Factory :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

donderdag 24 april 2014 @ 15:27:17 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_139216444
Bjorre. Enlighten me :')
disclaimer
  donderdag 24 april 2014 @ 15:27:50 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_139216457
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vroegah, was een slagroomtaartje mijn lunch, en een bonbonbloc tussendoortje. Zeg rond m'n 17e/18e.

Toen heb ik wel kunnen vaststellen dat ik geen aanleg heb om dik te worden. De kilo's die ik teveel heb, heb ik verdomd hard voor moeten werken :')
Dat lijkt me echt zo relaxed. Ik ben net zwelgje :')
disclaimer
  donderdag 24 april 2014 @ 15:27:54 #248
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139216459
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
Bjorre. Enlighten me :')
Bjorre werd in het namentopic ooit geopperd. Maar dat klinkt als een braakgeluid, vind je niet?
pi_139216473
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oja, The good old laatste loodjes. Dat wildvreemden op staat je meewarig aanstaren en je succes wensen O+ :').
Ik moet de laatste weken heel vaak in t zhuis zijn. Parkeer meestal op de voerde verdieping, ingang zhuis is op de tweede.

Dus, als ik dan klaar ben, staan er altijd wel mensen op de lift te wachten. Gegarandeerd dat er mensen bij zitten die niet goed kunnen traplopen, maar zeker weren dat er ook mensen bij zitten voor wie dat npnp is.

Dan kom ik aanwaggelen met mijn boik en ingezwachtelde benen, en dan zie ik ze naar me kijken, en dan ga ik ipv rechtsaf ook de lift in, zó heel zwierig linksaf de trap omhoog.

En dan denk ik "yup! Jullie zijn minder mobiel dan een dikke, waggelende zwangere met ingetapete benen, eat that!".

Dus.
  donderdag 24 april 2014 @ 15:28:33 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_139216474
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:27 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Bjorre werd in het namentopic ooit geopperd. Maar dat klinkt als een braakgeluid, vind je niet?
Ja, dat wel.
Dat heb ik ook bij dat Turkse voedsel, Bulgur. ;(
disclaimer
  donderdag 24 april 2014 @ 15:28:55 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_139216486
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:28 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik moet de laatste weken heel vaak in t zhuis zijn. Parkeer meestal op de voerde verdieping, ingang zhuis is op de tweede.

Dus, als ik dan klaar ben, staan er altijd wel mensen op de lift te wachten. Gegarandeerd dat er mensen bij zitten die niet goed kunnen traplopen, maar zeker weren dat er ook mensen bij zitten voor wie dat npnp is.

Dan kom ik aanwaggelen met mijn boik en ingezwachtelde benen, en dan zie ik ze naar me kijken, en dan ga ik ipv rechtsaf ook de lift in, zó heel zwierig linksaf de trap omhoog.

En dan denk ik "yup! Jullie zijn minder mobiel dan een dikke, waggelende zwangere met ingetapete benen, eat that!".

Dus.
_O- :')
disclaimer
pi_139216499
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:27 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh lol, je moet maar net die fokker zijn die daarvoor gekozen heeft :D Komen wij met onze Bjorre aan xD
pi_139216523
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, dat wel.
Dat heb ik ook bij dat Turkse voedsel, Bulgur. ;(
Haha, inderdaad!! :D :D
  donderdag 24 april 2014 @ 15:30:39 #254
52229 Chanty
pi_139216541
Ik zit alleen deze pagina door te scrollen om even te scannen of ik iets belangrijks gemist heb voordat ik verder ga met productief bezig zijn. Maar nu moet ik iets gaan eten want nu heb ik honger gekregen van al die plaatjes }:|
  donderdag 24 april 2014 @ 15:30:42 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_139216542
Ik merk wel dat er nogal fokspecifieke namensmaak bestaat.
Ik vraag me ook af hoe men hier zou reageren als iemand hier haar kersverse Jazzlynn zou komen voorstellen :')
disclaimer
pi_139216573
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag me ook af hoe men hier zou reageren als iemand hier haar kersverse Jazzlynn zou komen voorstellen :')
SQ? Wil jij straks je kersverse Jazzlynn komen voorstellen?
pi_139216582
Ik ga wat doen! Arghhh, ik ben al twee uur de slaapkamer uit aan het mesten waarvan ik misschien 10 minuten productief ben geweest.
  donderdag 24 april 2014 @ 15:32:34 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_139216583
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:31 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

SQ? Wil jij straks je kersverse Jazzlynn komen voorstellen?
:@ Maar het klinkt zo muzikaal!
disclaimer
pi_139216616
Muzikaal wel O+

Oh! Laatste toevoeging: Blair. Dat vind ik ook een kotsgeluid :Y Terwijl ik de naam ok vind. Blèèèr!
pi_139216710
Ik moet juist niks van zoet hebben. Bjorre.

Bugles, Hamka's, Nibb-its, Cheetos, gehaktballetjes, droge worst, augurken en zilveruitjes... daar snak ik naar... tot het ongeveer 18uur is, daarna wil ik niks meer (of ik nou veel of weinig gegeten heb overdag).

Wel begint er langzaam weer iets gewicht bij te komen bij mij geloof ik. Buik maakt ook een sprongetje voor mijn gevoel, gewone legging zit echt kut nu, dus heb maar 3 zw.schapsleggings erbij besteld (die ik als maillot draag, in mijn laarzen onder een jurkje, don't worry).

Overigens ben ik echt ontaard want ik snapte eerst 5 minuten de spoiler van Spees niet :@
Kwak
  donderdag 24 april 2014 @ 15:39:10 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_139216779
Djazlyn 1
Djazzlin 1
Djazzlyn 2

Wat stom, ik was de D vergeten van Djazzlynn (hey, die is wèl uniek *D)

Jazzlin 2
Jazzlinn 1
Jazzlyn 30
Jazz-lyn 1
Jazzlyna 1
Jazzlynn 21
Jazz-Lynn 5
Jazz-lynn 1

Ik vind het er veel te veel :')
disclaimer
pi_139216781
Geeft niet hoor dat jullie niet productief zijn, ik heb me in ieder geval vermaakt met bijlezen....in m'n bijkom-moment omdat ik dochter van school heb gehaald.

Echt ernstig dat ik die twee keer pak-m-beet 100m van parkeerplaats naar school en terug met krukken met moeite red. Dochter zou graag lopend naar school willen, maar dat is 800m enkele reis. :')
  donderdag 24 april 2014 @ 15:40:28 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139216815
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:30 schreef Stormqueen het volgende:
Dat heb ik dus ook wel eens met geboortekaartjes. Bepaalde dingen worden enorm afgebrand en dan zie je ineens een kaartje langskomen die, in mijn optiek dan, in die categorie valt, maar ineens komt er dan toch een 'wat leuk' langs. :') :D
pi_139216818
Ik krijg van al die plaatjes met eten een enorme kokhalsreflex.
Misschien is die hoofdpijn die me inmiddels scheel laat kijken toch niet zo verkeerd :')

(Mennn Coco wat ben jij netjes op gewicht, ik met m'n 'bescheiden' buik zit al op +16 en moet nog 10 weken. Waarrrrrr gaat dat heen :o )
pi_139216835
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:48 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

ik hoop op een klein wondertje dat het heel misschien toch gaat lukken met borstvoeding. Maar ik geef mezelfdaar een 10% slagingskans mee. Heb in 1996 een borstverkleining gehaden het is zo lang geleden dat ik niet meer weet wat de dokter heeft gezegd. Of de tepel er nou af is geweest of nniet Daar denk je ook niet bij na als 15 jarige ;)
maar ik ga het gewoon proberen. Maar als het niet of heel slecht ga stap ik gewoon over op kv.

jij gaat dus voor kv?
Jup! Ivm verschillende medicatie is fv een betere keuze :)

En wb vreten... Ik heb een zak yoghurtgums en apekoppen opgevreten ( samen met manlief) en nu heb ik t zuur!

Straks ga ik maar gewoon patat kapsalon eten O+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 april 2014 @ 15:41:59 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_139216857
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Jup! Ivm verschillende medicatie is fv een betere keuze :)

En wb vreten... Ik heb een zak yoghurtgums en apekoppen opgevreten ( samen met manlief) en nu heb ik t zuur!

Straks ga ik maar gewoon patat kapsalon eten O+
Dat zal het zuur vast verzachten ja O+
disclaimer
  donderdag 24 april 2014 @ 15:42:45 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_139216877
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:40 schreef Brighteyes het volgende:
categorie
Ja, dan zijn we inderdaad ineens allemaal internethelden <3

Ik hou dan maar gewoon mijn mond. Of ik probeer de positiviteit op iets anders te focussen :')
disclaimer
  donderdag 24 april 2014 @ 15:44:30 #268
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139216928
Friet kapsalon :r vet op vet op vet maakt een gerecht wat mij betreft niet per se lekkerder :X

Sterkte ermee Kursor!
  donderdag 24 april 2014 @ 15:45:34 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_139216955
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Friet kapsalon :r vet op vet op vet maakt een gerecht wat mij betreft niet per se lekkerder :X

Sterkte ermee Kursor!
Ik heb nog nooit een kapsalon op. Mijn man heeft het 1 keer gedaan toen ik een etentje met werk had en hij had spijt :')
Maar een gerecht dat meer kcals bevat dan op een hele dag verantwoord is fascineert me toch wel, ergens O+
disclaimer
pi_139216957
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat zal het zuur vast verzachten ja O+
Nope maar t is zoooo lekker O+ en maagzuur heb ik toch al :+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 april 2014 @ 15:45:40 #271
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139216961
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook wel eens met geboortekaartjes. Bepaalde dingen worden enorm afgebrand en dan zie je ineens een kaartje langskomen die, in mijn optiek dan, in die categorie valt, maar ineens komt er dan toch een 'wat leuk' langs. :') :D
Ik weet precies wat je bedoelt denk ik :D
pi_139217008
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een kapsalon op. Mijn man heeft het 1 keer gedaan toen ik een etentje met werk had en hij had spijt :')
Maar een gerecht dat meer kcals bevat dan op een hele dag verantwoord is fascineert me toch wel, ergens O+
Ik kom altijd maar tot de helft en dan zit ik vol :') maar kleine kapsalons kennen ze hier niet...
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 april 2014 @ 15:47:24 #273
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139217031
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb het ook nooit op hoor, ik vind het idee van friet met shoarma en gesmolten kaas dermate vies dat ik er ver vandaan blijf :')
  donderdag 24 april 2014 @ 15:48:00 #274
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139217050
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik kom altijd maar tot de helft en dan zit ik vol :') maar kleine kapsalons kennen ze hier niet...
Maar de helft :+ . Heb je toch mooi 900 kcal naar binnen gewerkt! :D
pi_139217086
Verkopen ze het uberhaubt bij jullie in de regio?

ik was bij mn schoonouders en daar kennen ze t dus helemaal niet, is in Rotterdam ontstaan en in de regio wel bekend maar daar buiten vaak niet.
S. 2014
J. 2016
pi_139217110
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:48 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Maar de helft :+ . Heb je toch mooi 900 kcal naar binnen gewerkt! :D
Lijnproof vind je niet :+ :D
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 april 2014 @ 15:50:11 #277
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139217115
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Verkopen ze het uberhaubt bij jullie in de regio?

ik was bij mn schoonouders en daar kennen ze t dus helemaal niet, is in Rotterdam ontstaan en in de regio wel bekend maar daar buiten vaak niet.
Patat Kapsalon zeker niet. Friet Kapsalon wel :+
  donderdag 24 april 2014 @ 15:50:23 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_139217124
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb het ook nooit op hoor, ik vind het idee van friet met shoarma en gesmolten kaas dermate vies dat ik er ver vandaan blijf :')
Vergeet de sausjes niet!
Vroegah bij mijn ouders in de wijk, onder de pauperflats, stond een frietchinees. En die verkochten "fliet oolog". Dat was een vierpersoons bak friet, overgoten met mayo, curry, piccalilly, babi pangang saus, saté, tartaarsaus, whiskysaus en ik denk ketchup.
Ik had toen een vriendje die dat altijd at en dan zat ik echt met zo'n hooft te kijken: :'( Ik ben echt geen heilige, maar er zijn grenzen :')
disclaimer
  donderdag 24 april 2014 @ 15:51:35 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_139217157
Het beste varkensvoer waren toch wel de kipdelen van de Mixor. Zeker als ze al een paar uur onder de lamp lagen :9~
RIP Mixor ;(

SPOILER
disclaimer
pi_139217167
:r
pi_139217169
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Vergeet de sausjes niet!
Vroegah bij mijn ouders in de wijk, onder de pauperflats, stond een frietchinees. En die verkochten "fliet oolog". Dat was een vierpersoons bak friet, overgoten met mayo, curry, piccalilly, babi pangang saus, saté, tartaarsaus, whiskysaus en ik denk ketchup.
Ik had toen een vriendje die dat altijd at en dan zat ik echt met zo'n hooft te kijken: :'( Ik ben echt geen heilige, maar er zijn grenzen :')
Ooh dat klinkt echt :r die betrekken wel heel veel in de oorlog :')
S. 2014
J. 2016
pi_139217193
Als jullie maar "oeh" en "aww" doen om mijn kaartje O+ :(
pi_139217245
gatver, nu ben ik misselijk... :r

ik hou van patat, maar nooit met saus... kapsalon lijkt me smerig, ik lust geen sauzen en geen kaas, en warme sla is helemaal goor :r volgens mij is het aantal kcal wel enigszins mytisch, net als dat een magnum een pakje boter aan kcal zou zijn, is ook niet waar...

en ondanks de vlagen misselijkheid verlang ik nu naar de patat van de patatboer bij mijn ouders :')
Kwak
  donderdag 24 april 2014 @ 15:56:22 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_139217284
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:55 schreef kwakz0r het volgende:
gatver, nu ben ik misselijk... :r

ik hou van patat, maar nooit met saus... kapsalon lijkt me smerig, ik lust geen sauzen en geen kaas, en warme sla is helemaal goor :r volgens mij is het aantal kcal wel enigszins mytisch, net als dat een magnum een pakje boter aan kcal zou zijn, is ook niet waar...

en ondanks de vlagen misselijkheid verlang ik nu naar de patat van de patatboer bij mijn ouders :')
Nee, dat is het niet ;(
Reken zelf maar uit wat 200 gram diep gefrituurde aardappelreepjes, 200 gram smotsig shoarmavlees, een paar plakken "kaas" en een 100-150 ml mayo-achtige saus opleveren :')

Omnomnom!
disclaimer
pi_139217334
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Shoarma? Het moet ook met döner kebab O+
Patat/friet kapsalon is trouwens wel dubbelop. Kapsalon zit sowieso al patat in.

GM ik ben ook wel eens door mensen vreemd aangekeken als ik zei een kapsalon te gaan eten toen het nog niet bekend was buiten Rotterdam :D
  donderdag 24 april 2014 @ 15:59:43 #286
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139217385
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet ;(
Reken zelf maar uit wat 200 gram diep gefrituurde aardappelreepjes, 200 gram smotsig shoarmavlees, een paar plakken "kaas" en een 100-150 ml mayo-achtige saus opleveren :')

[ afbeelding ]

Omnomnom!
Alleen aan vet al 90*9=810 kcal O+ en dan hebben we de eiwitten en koolhydraten nog niet geteld.

Magnum=pakje boter is idd echt een fabel.
  donderdag 24 april 2014 @ 16:02:38 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_139217494
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:59 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Alleen aan vet al 90*9=810 kcal O+ en dan hebben we de eiwitten en koolhydraten nog niet geteld.

Ik denk wel dat zo'n kapsalon elke vorm van obstipatie subiet verhelpt, zou het niet?
Als ik weer eens stenen poep ga ik het proberen!
disclaimer
pi_139217497
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:59 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

dan ben ik blij dat ik het niet lust :P
Kwak
pi_139217526
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik denk wel dat zo'n kapsalon elke vorm van obstipatie subiet verhelpt, zou het niet?
:N
Koffie doet het beter
  donderdag 24 april 2014 @ 16:06:32 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_139217581
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:04 schreef Skittles het volgende:

[..]

:N
Koffie doet het beter
Dat is ook per persoon verschillend denk ik. Bij mij doet koffie niets :D
Waar ik vroeger ècht goed op af ging was een sigaret. Toen ik stopte met roken heb ik drie maanden niet gepoept. Maar veel bewegen en gezond eten werkt eigenlijk het beste, al moet ik zeggen dat ik me na een goeie vette hap wel extra leeg kan schijten.

Figuurlijk dan he, want vrouwen doen dat verder niet.
disclaimer
pi_139217623
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik zou t niet om.die reden eten... Ervaring leert dat je dankzij de obstipatie wel langer geniet vd kapsalon maar niet makkelijker poept

Edit: ik iig niet.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 24 april 2014 @ 16:08:55 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139217638
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

_O-

Ik lees nu pas terug. Maar ohhh dat navelstompje, die geur! Ik kon er echt héél slecht tegen, ik werd er misselijk van als ik S lang dicht bij me had liggen ;( . De verloskundige heeft het toen tijdens een visite een paar dagen na de geboorte verwijderd. Het zag er volgens mij ook niet helemaal jofel uit.
pi_139217685
Oh die Lotusbevalling kwam weer voorbij?
Die ik de vorige keer in al mijn onschuld ging googlen :X
pi_139217688
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat is ook per persoon verschillend denk ik. Bij mij doet koffie niets :D
Waar ik vroeger ècht goed op af ging was een sigaret. Toen ik stopte met roken heb ik drie maanden niet gepoept. Maar veel bewegen en gezond eten werkt eigenlijk het beste, al moet ik zeggen dat ik me na een goeie vette hap wel extra leeg kan schijten.

Figuurlijk dan he, want vrouwen doen dat verder niet.
Niets? :o
Ik drink bijna nooit koffie. Meestal alleen als er geen thee is en ik niet lastig wil zijn door wat anders te vragen. Dan komt het er aan de andere kant net zo hard weer uit. :D
Figuurlijk natuurlijk.
  donderdag 24 april 2014 @ 16:11:52 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_139217717
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:10 schreef Skittles het volgende:

[..]

Niets? :o
Ik drink bijna nooit koffie. Meestal alleen als er geen thee is en ik niet lastig wil zijn door wat anders te vragen. Dan komt het er aan de andere kant net zo hard weer uit. :D
Figuurlijk natuurlijk.
Het scheelt misschien dat ik sinds ik zwanger ben in plaats van 8-10 koppen koffie nog maar 1-2 koppen per dag consumeer :') Oftewel, ik ben er aardig immuun voor _O- Als je het zelden drinkt zul je het wel merken ja :D
disclaimer
pi_139217775
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:10 schreef BlueEyes het volgende:
Oh die Lotusbevalling kwam weer voorbij?
Die ik de vorige keer in al mijn onschuld ging googlen :X
Just did that... :'( en nu ben ik een beetje misselijk...
S. 2014
J. 2016
pi_139217860
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Just did that... :'( en nu ben ik een beetje misselijk...
Succes zometeen met je Kapsalon :D
  donderdag 24 april 2014 @ 16:19:36 #298
250838 Fee-nix
pi_139217980
Weer bijgelezen. En het enige wat ik er op te zeggen heb: stelletje vreetzakken!! :P :+
Een van mijn favorieten is de dropmix van Venco. Met van die salmiakballen erin, schoolkrijtjes, zwart/witjes etc. Mjam!!
En chips! Alle soorten chips. Op dit moment vooral: Lays Sensations mexican peppers and cream :9 .
pi_139218062
Van lekkere snoepjes naar lotusbevalling ;(
pi_139218113
Iemand een Lotus Speculoos?
Kwak
  donderdag 24 april 2014 @ 16:23:37 #301
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139218115
Ik vind alle Lays Sensations die ik geprobeerd heb zo zoet! Maar mexican peppers klinkt wel als het proberen waard :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')