En dan graag ook de motivatie erachter.
Een vakantie nemen van een jaar of 2 tel ik niet mee ik heb het over echt stoppen met de RatRace.
Ook graag reactie over de voordelen van werk behalve het geld dan.
Ik weet er wel een paar maar of die nu opwegen tegen volledige vrijheid?
Net een paar maanden werkeloos geweest terwijl ik financieel gebeiteld zat. Duurt niet lang voordat de verveling toeslaat hoor.
quote:Ik zou niet stoppen met werken. Werken heeft naast geld verdienen ook een heleboel andere functies, denk aan maatschappelijke en sociale functies. Op je werk kan je iets betekenen voor het bedrijf of de maatschappij en je doet contacten op met mensen. Ik denk dat het juist belangrijk is dat je enigszins blijft werken om "met je beide voeten op de grond te blijven". Natuurlijk heb je wel een hele grote vrijheid als je niet meer hoeft te werken, maar andere mensen om je heen moeten wel werken en dus kun je die volledige vrijheid niet altijd zo maar delen
Op dinsdag 15 oktober 2002 00:09 schreef Flying_Vee het volgende:
De vraag is dus wie zou er met werken stoppen als hij of zij
Om wat voor reden dan ook financieel onafhankelijk is van arbeid?En dan graag ook de motivatie erachter.
Een vakantie nemen van een jaar of 2 tel ik niet mee ik heb het over echt stoppen met de RatRace.Ook graag reactie over de voordelen van werk behalve het geld dan.
Ik weet er wel een paar maar of die nu opwegen tegen volledige vrijheid?
Zo, zijn de vragen goed beantwoord?
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:27 schreef Shivo het volgende:
Ik zou stoppen en me totaal richten op het verrichten van vrijwilligerswerk voor bijvoorbeeld Greenpeace en Sea Shepherd.
quote:Dat kun je ook als je nog niet genoeg hebt om te gaan rentenieren.
Op dinsdag 15 oktober 2002 09:43 schreef dolle_hond het volgende:
Stoppen en dan wat anders gaan doen, telt dat ook.
Ik zou niet helemaal stoppen met werken, misschien wel minder werken, maar alleen maar hele dagen thuis zitten en niets doen dat verveelt ook snel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |