abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 00:09:37 #1
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_6285641
De vraag is dus wie zou er met werken stoppen als hij of zij
Om wat voor reden dan ook financieel onafhankelijk is van arbeid?

En dan graag ook de motivatie erachter.
Een vakantie nemen van een jaar of 2 tel ik niet mee ik heb het over echt stoppen met de RatRace.

Ook graag reactie over de voordelen van werk behalve het geld dan.

Ik weet er wel een paar maar of die nu opwegen tegen volledige vrijheid?

"Censuur is de dood van de democratie"
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 00:14:23 #2
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_6285763
Ik zou wel heel erg weinig gaan werken, maar helemaal stoppen niet. Misschien part-time of free-lance werk.

Net een paar maanden werkeloos geweest terwijl ik financieel gebeiteld zat. Duurt niet lang voordat de verveling toeslaat hoor.

Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 00:16:25 #3
20741 generalist
Watch me do it!
pi_6285808
ik zou drie dagen in de week gaan werken, naar school gaan en ook nog iets nuttigs gaan doen zoals vrijwilligerswerk...
Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 00:21:45 #4
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_6285939
Ik zou niet zo snel stoppen.
Vind me werk erg leuk.
Maar zou bijv. wel 5 keer zoveel willen verdienen.
en geen belasting willen betalen
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_6286229
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 00:09 schreef Flying_Vee het volgende:
De vraag is dus wie zou er met werken stoppen als hij of zij
Om wat voor reden dan ook financieel onafhankelijk is van arbeid?

En dan graag ook de motivatie erachter.
Een vakantie nemen van een jaar of 2 tel ik niet mee ik heb het over echt stoppen met de RatRace.

Ook graag reactie over de voordelen van werk behalve het geld dan.

Ik weet er wel een paar maar of die nu opwegen tegen volledige vrijheid?

Ik zou niet stoppen met werken. Werken heeft naast geld verdienen ook een heleboel andere functies, denk aan maatschappelijke en sociale functies. Op je werk kan je iets betekenen voor het bedrijf of de maatschappij en je doet contacten op met mensen. Ik denk dat het juist belangrijk is dat je enigszins blijft werken om "met je beide voeten op de grond te blijven". Natuurlijk heb je wel een hele grote vrijheid als je niet meer hoeft te werken, maar andere mensen om je heen moeten wel werken en dus kun je die volledige vrijheid niet altijd zo maar delen
met mensen om je heen.
Ik zou misschien wel minder gaan werken, die tijd kun je invullen om bijvoorbeeld je hobbies uit te oefenen. Of om gewoon allemaal leuke dingen te doen, uitstapjes maken en leuke reisjes of zo. Indien je over voldoende geld beschikt kun je ook eens cultuur gaan snuiven in het buitenland, de wereld kent zoveel mooie plekken.
Ook zou ik wel iets van vrijwillergswerk gaan doen, dat is belangrijk werk waar je veel voldoening van kunt krijgen. Je zit dan zelf niet om het geld verlegen en je kunt zoveel doen en betekenen voor andere mensen die die hulp zo hard nodig hebben. Denk aan vrijwillegers voor mensen in verpleeghuizen die nooit bezoek krijgen of het organiseren van uitstapjes voor mensen die dat zelf niet meer kunnen. En zo kun je nog wel veel meer verzinnen.

Zo, zijn de vragen goed beantwoord?

Oh for a life of sensations, rather than thoughts, liberate your senses, restore the balance, time to slow down, time to dream.
pi_6289132
Stoppen en dan wat anders gaan doen, telt dat ook.
pi_6289258
ik zou zeker niet stoppen. ik heb hartstikke leuk werk.
Maar miswschien wel minderen. Meer en vaker op vakantie enzo.
pi_6289394
Ik zou stoppen en me totaal richten op het verrichten van vrijwilligerswerk voor bijvoorbeeld Greenpeace en Sea Shepherd.
Jesus saves but death prevails.
pi_6289464
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:27 schreef Shivo het volgende:
Ik zou stoppen en me totaal richten op het verrichten van vrijwilligerswerk voor bijvoorbeeld Greenpeace en Sea Shepherd.
pi_6289537
Het ligt er natuurlijk aan hoeveel geld je hebt, maar als ik gewoon filthy rich zou zijn, zou ik een leuk bedrijf opkopen, dat iets doet waar ik in geīnteresseerd ben, het ook helemaal laten bestieren door de mensen die dat nu ook doen, maar zelf de vrijheid nemen om welke functie dan ook te bekleden waar ik op dat moment zin in heb
pi_6304175
Ja, ik zou wel stoppen, lekker gaan reizen, als dat echt mijn strot uit zou gaan komen zou ik misschien wel weer gaan werken, maar dat is een beetje moeilijk om te weten hoe je daarover zou denken na een paar jaar.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_6304302
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 09:43 schreef dolle_hond het volgende:
Stoppen en dan wat anders gaan doen, telt dat ook.
Dat kun je ook als je nog niet genoeg hebt om te gaan rentenieren.

Ik zou niet helemaal stoppen met werken, misschien wel minder werken, maar alleen maar hele dagen thuis zitten en niets doen dat verveelt ook snel.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')