abonnement Unibet Coolblue
pi_139565615
Archon/orb build?
pi_139566755
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:44 schreef Aptoide het volgende:
Archon/orb build?
??
pi_139575368
Die heb ik ook lang gespeeld ja, best leuk. Dit was wat ik had toen ik net 70 was:

http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#UcmQOS!cXYS!accZZZ

Daarna nog een tijdje pure lightning build gespeeld. Nu heb ik een soort van 4 elements build ivm Tal'Rasha set.
pi_139580682
Meeste wiz builds heb je toch bepaalde spullen voor nodig. Je komt maar zover zonder bepaalde elemental damage. Maar wiz heeft flink aantal leuke items en daarom ook leuke builds. Misschien is het handig om je profile te bekijken. Tenzij je dat liever niet hebt.
pi_139587651
Ik zou inderdaad meer gaan kijken naar wat je hebt aan gear en daar je build bij zoeken :Y Die dmg nummers zeggen weinig, er wordt heel veel niet meegeteld.
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:47:44 #231
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_139712684
Lekker druk hier :9
Mochten er nog mensen zijn die mij niet in hun friends list hebben staan, voeg ff toe :0
hugey#1133
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:14:22 #232
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:53:29 #233
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_139717712




(rclick -> link openen in nieuw tabblad)
pi_139731742
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:53 schreef hugecooll het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

(rclick -> link openen in nieuw tabblad)
Ik snap de eerste tabel niet helemaal. Wat wordt hier nou in uitgelegd?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 10:44:10 #235
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_139733109
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 09:36 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ik snap de eerste tabel niet helemaal. Wat wordt hier nou in uitgelegd?
Die eerste ben ik niet helemaal zeker van, maar het lijkt erop dat hoe 'zwaarder' het item is, hoe groter de kans is dat je het krijgt. In principe kan je beter naar de percentages kijken in de 2e en 3e, die zeggen hetzelfde maar dan anders :P
pi_139753961
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 10:44 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Die eerste ben ik niet helemaal zeker van, maar het lijkt erop dat hoe 'zwaarder' het item is, hoe groter de kans is dat je het krijgt. In principe kan je beter naar de percentages kijken in de 2e en 3e, die zeggen hetzelfde maar dan anders :P
Het is vooral de eenheid die ik niet snap. Wat is nou '100' en wat is nou '50'. Waarom staat er bij de WD bij de ringen 2100 en bij de andere classes 2000. Ik hou het maar bij de andere twee tabellen :P
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:11:42 #237
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_139754741
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:55 schreef Michhas het volgende:

[..]

Het is vooral de eenheid die ik niet snap. Wat is nou '100' en wat is nou '50'. Waarom staat er bij de WD bij de ringen 2100 en bij de andere classes 2000. Ik hou het maar bij de andere twee tabellen :P
Ah, op die manier. Die punten links (10, 50, 100) zijn het gewicht van zo'n ring. Een 1 geeft aan dat die ring voor een bepaalde class kan droppen. Barbarian heeft bijvoorbeeld geen 'eigen' ring en DH wel. De categorie 'ringen' krijgt er voor DH dus 50 punten bij van Natalya's Reflection. Dat maakt het totale gewicht van de categorie 'ringen' een klein beetje zwaarder voor DH, waardoor de kans een klein beetje groter is dat er een ring dropt voor DH :9
pi_139756676
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Die punten links (10, 50, 100) zijn het gewicht van zo'n ring. Een 1 geeft aan dat die ring voor een bepaalde class kan droppen. Barbarian heeft bijvoorbeeld geen 'eigen' ring en DH wel. De categorie 'ringen' krijgt er voor DH dus 50 punten bij van Natalya's Reflection. Dat maakt het totale gewicht van de categorie 'ringen' een klein beetje zwaarder voor DH, waardoor de kans een klein beetje groter is dat er een ring dropt voor DH :9
Aaaaah helder. Dan nog snap ik de eenheden niet, maar de verschillen zijn dan in ieder geval duidelijk.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:49:45 #239
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_139756723
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:48 schreef Michhas het volgende:

[..]

Aaaaah helder. Dan nog snap ik de eenheden niet, maar de verschillen zijn dan in ieder geval duidelijk.
Mja, het zou kunnen dat het in totaal op een mooi rond aantal uitkomt :P
pi_139756964
Om het topic weer een beetje tot leven te brengen; zit een beetje stuck op mijn wiz:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Michhas-2595/hero/36629835
Zit op zo'n 900k damage buffed, toughness zit buffed op ongeveer 13/14mil. Tor2 loop ik aardig makkelijk doorheen, maar wil toch wel graag verder.
Tips zijn zeer welkom, ook met betrekking tot build.
CHC wordt trouwens nog gerolled op mijn helm.
pi_139758897
Ik mis + elemental damage op je items.
pi_139761764
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:29 schreef muhahaha het volgende:
Ik mis + elemental damage op je items.
True, dat zou de volgende stap zijn. Mocht ik daarvoor gaan dan zou ik mijn gear wel grotendeels moeten vervangen denk ik.
pi_139762623
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 23:22 schreef Michhas het volgende:

[..]

True, dat zou de volgende stap zijn. Mocht ik daarvoor gaan dan zou ik mijn gear wel grotendeels moeten vervangen denk ik.
Zou het zeker aanraden, merk met frost met een 16% cold damage boost al meteen verschil. Magic missiles critten nu rond de 3,2 miljoen ipv 2,7 miljoen. (Missiles want ik schiet er 3 af)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 23:42:14 #244
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_139762814
Ik zit zelf met mijn barb nu al op een +39% boost op fire, zit nu te hopen op die cindercoat :D

Ik vind het vreemd dat je zolang +ele hebt genegeerd, of naja hoeveel tijd je extra kwijt ben geweest om die 'pure' kit te vinden zonder ele boost.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_139762893
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 23:42 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik zit zelf met mijn barb nu al op een +39% boost op fire, zit nu te hopen op die cindercoat :D

Ik vind het vreemd dat je zolang +ele hebt genegeerd, of naja hoeveel tijd je extra kwijt ben geweest om die 'pure' kit te vinden zonder ele boost.
Dps nummertje in je charsheet kan misleidend zijn.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 00:33:33 #246
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_139765231
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:53 schreef Michhas het volgende:
Om het topic weer een beetje tot leven te brengen; zit een beetje stuck op mijn wiz:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Michhas-2595/hero/36629835
Zit op zo'n 900k damage buffed, toughness zit buffed op ongeveer 13/14mil. Tor2 loop ik aardig makkelijk doorheen, maar wil toch wel graag verder.
Tips zijn zeer welkom, ook met betrekking tot build.
CHC wordt trouwens nog gerolled op mijn helm.
Je damage is te laag en je toughness is (veel) te hoog. Ruil dus sowieso je passive Blur in voor Glass Cannon. Als rune op Energy Armor zou ik Pinpoint Barrier gebruiken voor extra damage.

Qua gear geeft dit wel een goed idee van waar je je op moet richten:

Voor helm wil je elemental damage (Andariel's Visage)+ critical hit chance + skill attack (+arcane orb damage) of een socket. Een andere goede keus is Pride's Fall. Hierdoor kun je goedkoper casten, waardoor je vaker kunt casten en dus meer damage kunt doen.

Voor shoulders wil je de standaard stats + eventueel skill dmg

Voor ringen wil je critical hit chance + critical hit damage + attack speed (of damage).
(de meesten gebruiken Stone of Jordan voor +elemental damage en +elite damage en Ring of Royal Grandeur voor de set bonus)

Voor bracers wil je elemental damage + critical hit chance (Reaper's Wraps (craft) zijn geweldige bracers)

Voor amulet wil je elemental damage + critical hit chance + critical hit damage. Moonlight Ward voor arcane builds.

Voor chest wil je 3 sockets + standaard stats (of eventueel skill dmg). Cindercoat voor fire builds

Voor belt wil je standaard stats (eigenlijk wil je The Witching Hour of Harrington Waistguard)

Voor gloves wil je critical hit chance + critical hit damage + attack speed (of Frostburn maar die zijn erg zeldzaam. Magefist voor fire builds; niet zeldzaam)

Voor pants wil je 2 sockets + standaard stats

Voor shoes wil je standaard stats + skill bonus (arcane orb). Vanaf paragon level 200 wil je je schoenen zonder movement speed, omdat je de 25% dan kunt halen met 50 paragon points. Ice Climbers zijn leuke schoenen om te proberen te krijgen (erg zeldzaam)

Voor weapon wil je (als cold build) het liefst een wapen met +cold damage. Dan kun je kiezen voor Utar's Roar (craft) of Azurewrath. Verder wil je uiteraard in ieder geval een socket met + critical damage.

Voor je Orb wil je critical hit chance, damage en skill damage (arcane orb). Arcane power on crit wordt geloof ik ook wel gewaardeerd. De beste cold orb is Winter Flurry (zeldzaam)

Uiteraard wil je ook zoveel mogelijk intelligence. Als je kunt kiezen tussen armor en resistance to all, dan zou ik gaan voor armor (omgekeerd voor barb/crus).
Probeer te gaan voor een een 1:10 verhouding tussen critical hit chance en critical hit damage. Is niet heel makkelijk, maar 0,4*4 (40% crit chance * 400% crit dmg) is meer dan 0,5*3 (50% crit chance * 300% crit damage)

Paragon points (tot paragon 200)
Core: movement speed aanvullen tot 25%, rest in arcane power of intelligence, afhankelijk van je resource generation
Offense: critical hit chance of critical hit damage, afhankelijk van wat je nodig hebt
Defense: waarschijnlijk armor, daarna resistance en life pak je het liefst pas als laatst
Utility: area damage

Paragon points (na paragon 200)
Core: 50 in movement speed, rest in arcane power of intelligence, afhankelijk van je resource generation
Offense en defense blijven hetzelfde; cooldown reduction is alleen prioriteit bij bepaalde builds
Utility: area damage -> life on hit -> resource reduction. Afhankelijk van hoe dat gaat, kun je misschien de laatste 2 ook omdraaien.

Succes ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door hugecooll op 10-05-2014 00:49:15 ]
pi_139766059
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 00:33 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je damage is te laag en je toughness is (veel) te hoog. Ruil dus sowieso je passive Blur in voor Glass Cannon. Als rune op Energy Armor zou ik Pinpoint Barrier gebruiken voor extra damage.

Qua gear geeft dit wel een goed idee van waar je je op moet richten:

Voor helm wil je elemental damage (Andariel's Visage)+ critical hit chance + skill attack (+arcane orb damage) of een socket. Een andere goede keus is Pride's Fall. Hierdoor kun je goedkoper casten, waardoor je vaker kunt casten en dus meer damage kunt doen.

Voor shoulders wil je de standaard stats + eventueel skill dmg

Voor ringen wil je critical hit chance + critical hit damage + attack speed (of damage).
(de meesten gebruiken Stone of Jordan voor +elemental damage en +elite damage en Ring of Royal Grandeur voor de set bonus)

Voor bracers wil je elemental damage + critical hit chance (Reaper's Wraps (craft) zijn geweldige bracers)

Voor amulet wil je elemental damage + critical hit chance + critical hit damage. Moonlight Ward voor arcane builds.

Voor chest wil je 3 sockets + standaard stats (of eventueel skill dmg). Cindercoat voor fire builds

Voor belt wil je standaard stats (eigenlijk wil je The Witching Hour of Harrington Waistguard)

Voor gloves wil je critical hit chance + critical hit damage + attack speed (of Frostburn maar die zijn erg zeldzaam. Magefist voor fire builds; niet zeldzaam)

Voor pants wil je 2 sockets + standaard stats

Voor shoes wil je standaard stats + skill bonus (arcane orb). Vanaf paragon level 200 wil je je schoenen zonder movement speed, omdat je de 25% dan kunt halen met 25 paragon points. Ice Climbers zijn leuke schoenen om te proberen te krijgen (erg zeldzaam)

Voor weapon wil je (als cold build) het liefst een wapen met +cold damage. Dan kun je kiezen voor Utar's Roar (craft) of Azurewrath. Verder wil je uiteraard in ieder geval een socket met + critical damage.

Voor je Orb wil je critical hit chance, damage en skill damage (arcane orb). Arcane power on crit wordt geloof ik ook wel gewaardeerd. De beste cold orb is Winter Flurry (zeldzaam)

Uiteraard wil je ook zoveel mogelijk intelligence. Als je kunt kiezen tussen armor en resistance to all, dan zou ik gaan voor armor (omgekeerd voor barb/crus).
Probeer te gaan voor een een 1:10 verhouding tussen critical hit chance en critical hit damage. Is niet heel makkelijk, maar 0,4*4 (40% crit chance * 400% crit dmg) is meer dan 0,5*3 (50% crit chance * 300% crit damage)

Paragon points (tot paragon 200)
Core: movement speed aanvullen tot 25%, rest in arcane power of intelligence, afhankelijk van je resource generation
Offense: critical hit chance of critical hit damage, afhankelijk van wat je nodig hebt
Defense: waarschijnlijk armor, daarna resistance en life pak je het liefst pas als laatst
Utility: area damage

Paragon points (na paragon 200)
Core: 50 in movement speed, rest in arcane power of intelligence, afhankelijk van je resource generation
Offense en defense blijven hetzelfde; cooldown reduction is alleen prioriteit bij bepaalde builds
Utility: area damage -> life on hit -> resource reduction. Afhankelijk van hoe dat gaat, kun je misschien de laatste 2 ook omdraaien.

Succes ^O^
Wow dat is wel heel uitgebreid :P Ik ben geen beginner hoor, maar toch bedankt :D
Toughness is inderdaad aan de hoge kant, geen idee hoe maar dat is altijd al zo geweest op mijn wiz. Qua gear ben ik er inderdaad al van op de hoogte wat op dit moment BIS voor mijn wiz is, probleem is dat ik al drie weken weinig geluk meer heb met drops, als er überhaupt al wat dropt.
Malthael al wel 30 keer gedaan, nog steeds geen reaper's fear. Andariel's visage wel op mijn DH, Ice Climbers op mijn barb.
Nogmaals de gear enzulks zijn me allemaal welbekend, probleem is dat ik gewoon niet vooruit kom omdat ik het idee heb dat er amper relevante legs voor me droppen :P Dus ik dacht ik gooi het eens in de groep, op zoek naar een beetje improvement die niet gear gerelateerd is :P Kan mijn passives inderdaad wel een beetje tweaken.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 01:11:39 #248
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_139766562
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 00:56 schreef Michhas het volgende:

[..]

Wow dat is wel heel uitgebreid :P Ik ben geen beginner hoor, maar toch bedankt :D
Toughness is inderdaad aan de hoge kant, geen idee hoe maar dat is altijd al zo geweest op mijn wiz. Qua gear ben ik er inderdaad al van op de hoogte wat op dit moment BIS voor mijn wiz is, probleem is dat ik al drie weken weinig geluk meer heb met drops, als er überhaupt al wat dropt.
Malthael al wel 30 keer gedaan, nog steeds geen reaper's fear. Andariel's visage wel op mijn DH, Ice Climbers op mijn barb.
Nogmaals de gear enzulks zijn me allemaal welbekend, probleem is dat ik gewoon niet vooruit kom omdat ik het idee heb dat er amper relevante legs voor me droppen :P Dus ik dacht ik gooi het eens in de groep, op zoek naar een beetje improvement die niet gear gerelateerd is :P Kan mijn passives inderdaad wel een beetje tweaken.
Naja je kunt sowieso beter een tijdje met dezelfde char spelen i.p.v. een beetje met je barb, een beetje met je DH etc. Maar je hebt ook een community Loot it Forward waarbij je met bijvoorbeeld een party met wizards op zoek kunt gaan naar gear. Als je legs vindt die je niet nodig hebt, dan link je ze in chat en als iemand anders ze nodig heeft, dan geef je ze aan hem. Goeie manier om wat betere gear te krijgen.
pi_139769511
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 00:33 schreef hugecooll het volgende:

Uiteraard wil je ook zoveel mogelijk intelligence. Als je kunt kiezen tussen armor en resistance to all, dan zou ik gaan voor armor (omgekeerd voor barb/crus).
Probeer te gaan voor een een 1:10 verhouding tussen critical hit chance en critical hit damage. Is niet heel makkelijk, maar 0,4*4 (40% crit chance * 400% crit dmg) is meer dan 0,5*3 (50% crit chance * 300% crit damage)

Paragon points (tot paragon 200)
Core: movement speed aanvullen tot 25%, rest in arcane power of intelligence, afhankelijk van je resource generation
Offense: critical hit chance of critical hit damage, afhankelijk van wat je nodig hebt
Defense: waarschijnlijk armor, daarna resistance en life pak je het liefst pas als laatst
Utility: area damage

Paragon points (na paragon 200)
Core: 50 in movement speed, rest in arcane power of intelligence, afhankelijk van je resource generation
Offense en defense blijven hetzelfde; cooldown reduction is alleen prioriteit bij bepaalde builds
Utility: area damage -> life on hit -> resource reduction. Afhankelijk van hoe dat gaat, kun je misschien de laatste 2 ook omdraaien.

Succes ^O^
Ik merk een hogere dps waarde wanneer ik speed pak ipv crit of chd... Die heb ik inmiddels op de 6% zitten meen, zal daar nog eens mee spelen.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 08:44:00 #250
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_139769587
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 08:29 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ik merk een hogere dps waarde wanneer ik speed pak ipv crit of chd... Die heb ik inmiddels op de 6% zitten meen, zal daar nog eens mee spelen.
Normaal gesproken is het: chc > chd > atk (wel 7%) > dmg
Tenzij je dus al heel veel chd hebt en relatief weinig chc, dan is het chd > chc
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')