Ik snap de eerste tabel niet helemaal. Wat wordt hier nou in uitgelegd?quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:53 schreef hugecooll het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
(rclick -> link openen in nieuw tabblad)
Die eerste ben ik niet helemaal zeker van, maar het lijkt erop dat hoe 'zwaarder' het item is, hoe groter de kans is dat je het krijgt. In principe kan je beter naar de percentages kijken in de 2e en 3e, die zeggen hetzelfde maar dan andersquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:36 schreef Michhas het volgende:
[..]
Ik snap de eerste tabel niet helemaal. Wat wordt hier nou in uitgelegd?
Het is vooral de eenheid die ik niet snap. Wat is nou '100' en wat is nou '50'. Waarom staat er bij de WD bij de ringen 2100 en bij de andere classes 2000. Ik hou het maar bij de andere twee tabellenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:44 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Die eerste ben ik niet helemaal zeker van, maar het lijkt erop dat hoe 'zwaarder' het item is, hoe groter de kans is dat je het krijgt. In principe kan je beter naar de percentages kijken in de 2e en 3e, die zeggen hetzelfde maar dan anders
Ah, op die manier. Die punten links (10, 50, 100) zijn het gewicht van zo'n ring. Een 1 geeft aan dat die ring voor een bepaalde class kan droppen. Barbarian heeft bijvoorbeeld geen 'eigen' ring en DH wel. De categorie 'ringen' krijgt er voor DH dus 50 punten bij van Natalya's Reflection. Dat maakt het totale gewicht van de categorie 'ringen' een klein beetje zwaarder voor DH, waardoor de kans een klein beetje groter is dat er een ring dropt voor DHquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:55 schreef Michhas het volgende:
[..]
Het is vooral de eenheid die ik niet snap. Wat is nou '100' en wat is nou '50'. Waarom staat er bij de WD bij de ringen 2100 en bij de andere classes 2000. Ik hou het maar bij de andere twee tabellen
Aaaaah helder. Dan nog snap ik de eenheden niet, maar de verschillen zijn dan in ieder geval duidelijk.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Die punten links (10, 50, 100) zijn het gewicht van zo'n ring. Een 1 geeft aan dat die ring voor een bepaalde class kan droppen. Barbarian heeft bijvoorbeeld geen 'eigen' ring en DH wel. De categorie 'ringen' krijgt er voor DH dus 50 punten bij van Natalya's Reflection. Dat maakt het totale gewicht van de categorie 'ringen' een klein beetje zwaarder voor DH, waardoor de kans een klein beetje groter is dat er een ring dropt voor DH
Mja, het zou kunnen dat het in totaal op een mooi rond aantal uitkomtquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:48 schreef Michhas het volgende:
[..]
Aaaaah helder. Dan nog snap ik de eenheden niet, maar de verschillen zijn dan in ieder geval duidelijk.
True, dat zou de volgende stap zijn. Mocht ik daarvoor gaan dan zou ik mijn gear wel grotendeels moeten vervangen denk ik.quote:
Zou het zeker aanraden, merk met frost met een 16% cold damage boost al meteen verschil. Magic missiles critten nu rond de 3,2 miljoen ipv 2,7 miljoen. (Missiles want ik schiet er 3 af)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:22 schreef Michhas het volgende:
[..]
True, dat zou de volgende stap zijn. Mocht ik daarvoor gaan dan zou ik mijn gear wel grotendeels moeten vervangen denk ik.
Dps nummertje in je charsheet kan misleidend zijn.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:42 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik zit zelf met mijn barb nu al op een +39% boost op fire, zit nu te hopen op die cindercoat
Ik vind het vreemd dat je zolang +ele hebt genegeerd, of naja hoeveel tijd je extra kwijt ben geweest om die 'pure' kit te vinden zonder ele boost.
Je damage is te laag en je toughness is (veel) te hoog. Ruil dus sowieso je passive Blur in voor Glass Cannon. Als rune op Energy Armor zou ik Pinpoint Barrier gebruiken voor extra damage.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:53 schreef Michhas het volgende:
Om het topic weer een beetje tot leven te brengen; zit een beetje stuck op mijn wiz:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Michhas-2595/hero/36629835
Zit op zo'n 900k damage buffed, toughness zit buffed op ongeveer 13/14mil. Tor2 loop ik aardig makkelijk doorheen, maar wil toch wel graag verder.
Tips zijn zeer welkom, ook met betrekking tot build.
CHC wordt trouwens nog gerolled op mijn helm.
Wow dat is wel heel uitgebreid Ik ben geen beginner hoor, maar toch bedanktquote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:33 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je damage is te laag en je toughness is (veel) te hoog. Ruil dus sowieso je passive Blur in voor Glass Cannon. Als rune op Energy Armor zou ik Pinpoint Barrier gebruiken voor extra damage.
Qua gear geeft dit wel een goed idee van waar je je op moet richten:
Voor helm wil je elemental damage (Andariel's Visage)+ critical hit chance + skill attack (+arcane orb damage) of een socket. Een andere goede keus is Pride's Fall. Hierdoor kun je goedkoper casten, waardoor je vaker kunt casten en dus meer damage kunt doen.
Voor shoulders wil je de standaard stats + eventueel skill dmg
Voor ringen wil je critical hit chance + critical hit damage + attack speed (of damage).
(de meesten gebruiken Stone of Jordan voor +elemental damage en +elite damage en Ring of Royal Grandeur voor de set bonus)
Voor bracers wil je elemental damage + critical hit chance (Reaper's Wraps (craft) zijn geweldige bracers)
Voor amulet wil je elemental damage + critical hit chance + critical hit damage. Moonlight Ward voor arcane builds.
Voor chest wil je 3 sockets + standaard stats (of eventueel skill dmg). Cindercoat voor fire builds
Voor belt wil je standaard stats (eigenlijk wil je The Witching Hour of Harrington Waistguard)
Voor gloves wil je critical hit chance + critical hit damage + attack speed (of Frostburn maar die zijn erg zeldzaam. Magefist voor fire builds; niet zeldzaam)
Voor pants wil je 2 sockets + standaard stats
Voor shoes wil je standaard stats + skill bonus (arcane orb). Vanaf paragon level 200 wil je je schoenen zonder movement speed, omdat je de 25% dan kunt halen met 25 paragon points. Ice Climbers zijn leuke schoenen om te proberen te krijgen (erg zeldzaam)
Voor weapon wil je (als cold build) het liefst een wapen met +cold damage. Dan kun je kiezen voor Utar's Roar (craft) of Azurewrath. Verder wil je uiteraard in ieder geval een socket met + critical damage.
Voor je Orb wil je critical hit chance, damage en skill damage (arcane orb). Arcane power on crit wordt geloof ik ook wel gewaardeerd. De beste cold orb is Winter Flurry (zeldzaam)
Uiteraard wil je ook zoveel mogelijk intelligence. Als je kunt kiezen tussen armor en resistance to all, dan zou ik gaan voor armor (omgekeerd voor barb/crus).
Probeer te gaan voor een een 1:10 verhouding tussen critical hit chance en critical hit damage. Is niet heel makkelijk, maar 0,4*4 (40% crit chance * 400% crit dmg) is meer dan 0,5*3 (50% crit chance * 300% crit damage)
Paragon points (tot paragon 200)
Core: movement speed aanvullen tot 25%, rest in arcane power of intelligence, afhankelijk van je resource generation
Offense: critical hit chance of critical hit damage, afhankelijk van wat je nodig hebt
Defense: waarschijnlijk armor, daarna resistance en life pak je het liefst pas als laatst
Utility: area damage
Paragon points (na paragon 200)
Core: 50 in movement speed, rest in arcane power of intelligence, afhankelijk van je resource generation
Offense en defense blijven hetzelfde; cooldown reduction is alleen prioriteit bij bepaalde builds
Utility: area damage -> life on hit -> resource reduction. Afhankelijk van hoe dat gaat, kun je misschien de laatste 2 ook omdraaien.
Succes
Naja je kunt sowieso beter een tijdje met dezelfde char spelen i.p.v. een beetje met je barb, een beetje met je DH etc. Maar je hebt ook een community Loot it Forward waarbij je met bijvoorbeeld een party met wizards op zoek kunt gaan naar gear. Als je legs vindt die je niet nodig hebt, dan link je ze in chat en als iemand anders ze nodig heeft, dan geef je ze aan hem. Goeie manier om wat betere gear te krijgen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:56 schreef Michhas het volgende:
[..]
Wow dat is wel heel uitgebreid Ik ben geen beginner hoor, maar toch bedankt
Toughness is inderdaad aan de hoge kant, geen idee hoe maar dat is altijd al zo geweest op mijn wiz. Qua gear ben ik er inderdaad al van op de hoogte wat op dit moment BIS voor mijn wiz is, probleem is dat ik al drie weken weinig geluk meer heb met drops, als er überhaupt al wat dropt.
Malthael al wel 30 keer gedaan, nog steeds geen reaper's fear. Andariel's visage wel op mijn DH, Ice Climbers op mijn barb.
Nogmaals de gear enzulks zijn me allemaal welbekend, probleem is dat ik gewoon niet vooruit kom omdat ik het idee heb dat er amper relevante legs voor me droppen Dus ik dacht ik gooi het eens in de groep, op zoek naar een beetje improvement die niet gear gerelateerd is Kan mijn passives inderdaad wel een beetje tweaken.
Ik merk een hogere dps waarde wanneer ik speed pak ipv crit of chd... Die heb ik inmiddels op de 6% zitten meen, zal daar nog eens mee spelen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:33 schreef hugecooll het volgende:
Uiteraard wil je ook zoveel mogelijk intelligence. Als je kunt kiezen tussen armor en resistance to all, dan zou ik gaan voor armor (omgekeerd voor barb/crus).
Probeer te gaan voor een een 1:10 verhouding tussen critical hit chance en critical hit damage. Is niet heel makkelijk, maar 0,4*4 (40% crit chance * 400% crit dmg) is meer dan 0,5*3 (50% crit chance * 300% crit damage)
Paragon points (tot paragon 200)
Core: movement speed aanvullen tot 25%, rest in arcane power of intelligence, afhankelijk van je resource generation
Offense: critical hit chance of critical hit damage, afhankelijk van wat je nodig hebt
Defense: waarschijnlijk armor, daarna resistance en life pak je het liefst pas als laatst
Utility: area damage
Paragon points (na paragon 200)
Core: 50 in movement speed, rest in arcane power of intelligence, afhankelijk van je resource generation
Offense en defense blijven hetzelfde; cooldown reduction is alleen prioriteit bij bepaalde builds
Utility: area damage -> life on hit -> resource reduction. Afhankelijk van hoe dat gaat, kun je misschien de laatste 2 ook omdraaien.
Succes
Normaal gesproken is het: chc > chd > atk (wel 7%) > dmgquote:Op zaterdag 10 mei 2014 08:29 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik merk een hogere dps waarde wanneer ik speed pak ipv crit of chd... Die heb ik inmiddels op de 6% zitten meen, zal daar nog eens mee spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |