http://district8.net/20-a(...)ootstraat-delft.htmlquote:Delft – Een bewoner werd in de nacht van zaterdag op zondag 20 april opgeschikt door een piepende rookmelder bij haar buren. Vanaf de buitenkant van de woning was er geen rook of vuur te zien. De bewoner besloot de brandweer te bellen, nadat de brandweer ter plaatse was is er uit voorzorg opgeschaald naar ‘Woningbrand’ ook werd een ambulance mee gestuurd. Nadat de deur geforceerd was en de woning gecontroleerd was bleek dat er geen brand was. De brandweer kon al snel weer retour naar de kazerne. De Politie is nog enige tijd ter plaatse geweest om de afdichting van de kapotte voordeur te regelen.
Hoe vinden we uit of dat ook van toepassing is op brandweer?quote:Op woensdag 23 april 2014 09:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als de hulpdiensten besluiten de deur te openen, en het is terecht is het voor rekening van de eigenaar. Als de hulpdiensten een deur openen wat niet had gemoeten / gemogen, valt het onder een speciale verzekering van de politie. Als ze bijvoorbeeld bij de verkeerde de deur kapot rammen om iemand op te pakken.
Brandalarm gaat echt niet af hoor als de batterij leeg is, ja je hoort afentoe een piep. Maar is echt niet te vergelijken met het echte alarm.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:21 schreef WebHawk het volgende:
Wat denk ik mee zal spelen is dat veel brandalarmen uit voorzorg óók afgaan als de batterij leeg begint te raken. Het afgaan van het alarm hoeft dus geen brand te betekenen. Als je dan niet thuis bent kun je er weinig aan doen, en het is maar de vraag of je voor de kosten op moet draaien. Echter zou ik zelf denk ik eerder de verzekering aanspreken in de trant van 'lullig, maar kan gebeuren'.
Ik heb immers liever dat de brandweer wel binnen komt kijken als er geen brand is dan dat ze niet binnenkomen als er wel brand is.
Dit. Dan zal dit nu vallen onder de verzekering van de brandweer neem ik aan. Zij hebben de deur geforceerd.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als de hulpdiensten besluiten de deur te openen, en het is terecht is het voor rekening van de eigenaar. Als de hulpdiensten een deur openen wat niet had gemoeten / gemogen, valt het onder een speciale verzekering van de politie. Als ze bijvoorbeeld bij de verkeerde de deur kapot rammen om iemand op te pakken.
Fout. Bron: Ik heb ze hangen!quote:Op woensdag 23 april 2014 09:40 schreef Urnotindangr het volgende:
[..]
Brandalarm gaat echt niet af hoor als de batterij leeg is, ja je hoort afentoe een piep. Maar is echt niet te vergelijken met het echte alarm.
Omdat ze daar niet op gaan wachten.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:16 schreef FF het volgende:
Vraag me af waarom ze niet een slotenmaker inzetten als ze toch geen dreiging zien / ruiken.
Dan moet je ze allemaal controleren, terwijl er maar bij eentje de batterij leeg is?quote:Op woensdag 23 april 2014 13:01 schreef Maax het volgende:
[..]
Fout. Bron: Ik heb ze hangen!
12 brandalarmen die met elkaar verbonden zijn, als er van 1 de batterij leeg is, gaan ze allemaal af. Drama.
Welk merk en type?quote:Op woensdag 23 april 2014 13:01 schreef Maax het volgende:
[..]
12 brandalarmen die met elkaar verbonden zijn, als er van 1 de batterij leeg is, gaan ze allemaal af. Drama.
Het is zaak om zo snel mogelijk de deur te forceren om te kijken of er nog slachtoffers gered kunnen worden. Het alarm kan zowel rook of koolmonoxide aangeven. Hoewel er dus geen rook te zien hoeft te zijn, ga je niet zitten wachten op een slotenmaker die 30min later misschien komt aankakken.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:16 schreef FF het volgende:
Vraag me af waarom ze niet een slotenmaker inzetten als ze toch geen dreiging zien / ruiken.
Zeker weten dat die dingen niet kapot zijn?quote:Op woensdag 23 april 2014 13:01 schreef Maax het volgende:
[..]
Als bij jou het brandalarm afgaat, heb je dan liever dat ze nog een half uurtje extra wachten, of heb je liever dat ze de deur intrappen en gelijk kijken?quote:Op woensdag 23 april 2014 13:16 schreef FF het volgende:
quote:Op woensdag 23 april 2014 13:01 schreef Maax het volgende:
[..]
die van mijn ouders hing op de voorzolder, ik sliep op de zolder. ik hoorde steeds een vaag geluid maar kon het niet thuisbrengen leek van buiten te komen.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:01 schreef Maax het volgende:
[..]
Jup! Er gaat een lampje branden zodra de batterij bijna leeg is, zodra die leeg is gaat het hele systeem af. Ze staan met elkaar gekoppeld namelijk. Het deel dat aan het plafond zit merkt dat er een brandmelder aangekoppeld zit maar dat die het niet doet dan, en daarvoor slaat ie alarm.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:39 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dan moet je ze allemaal controleren, terwijl er maar bij eentje de batterij leeg is?
Geen idee, geen zin om nu een ladder te pakken en hem eraf te schroevenquote:
Ja, dat weet ik zeker. Ik vind het ook ondingen, maarja..quote:Op woensdag 23 april 2014 16:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zeker weten dat die dingen niet kapot zijn?
Een piepje voor de batterij, en alarm bij brand, doen ze iets anders dan gaan ze hier toch echt de vuilnisbak in.
Verder zal het voor de bewoner afhangen van de verzekeringsvorm en de regels in de polis, of de bewoner of de verzekering betaald, de andere partijen hebben precies dat gedaan wat van ze verwacht mag worden.
Oké, hier hangt er in elke ruimte eentje, met een koolmonoxide melder in de ruimte van de CV. Als de batterij van de rookmelder bijna leeg is geeft ie elke 30 seconden een piep en is het makkelijk te onderscheiden van welke rookmelder de batterij vervangen moet worden. En elke maand na het luchtalarm (in ieder geval op de dag zelf) even testen, makkelijk te onthouden.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:33 schreef Maax het volgende:
[..]
Jup! Er gaat een lampje branden zodra de batterij bijna leeg is, zodra die leeg is gaat het hele systeem af. Ze staan met elkaar gekoppeld namelijk. Het deel dat aan het plafond zit merkt dat er een brandmelder aangekoppeld zit maar dat die het niet doet dan, en daarvoor slaat ie alarm.
[..]
Geen idee, geen zin om nu een ladder te pakken en hem eraf te schroeven
[..]
Ja, dat weet ik zeker. Ik vind het ook ondingen, maarja..
Van die krengen wordt je goed wakker :x
Een 'ergens is een lege batterij' alarm dat niet van het echte 'omg we verbranden levend' alarm is te onderscheiden is gewoon een tering ontwerp. Als de gekoppelde melders allemaal even kort piepen zo nu en dan zodra er een probleem is met een batterij in het systeem, dan weet je het ook maar komt de brandweer niet meteen je deur intrappen. Een lampje merk je imo niet snel genoeg op, ik kijk doorgaans niet standaard overal naar het plafond als ik binnenkomquote:Op woensdag 23 april 2014 23:33 schreef Maax het volgende:
[..]
Jup! Er gaat een lampje branden zodra de batterij bijna leeg is, zodra die leeg is gaat het hele systeem af. Ze staan met elkaar gekoppeld namelijk. Het deel dat aan het plafond zit merkt dat er een brandmelder aangekoppeld zit maar dat die het niet doet dan, en daarvoor slaat ie alarm.
Als je de e door een o verplaatste en de dubbele n door een enkele m, dan krijg je homo.quote:Op donderdag 24 april 2014 00:56 schreef Henno het volgende:
[..]
Een 'ergens is een lege batterij' alarm dat niet van het echte 'omg we verbranden levend' alarm is te onderscheiden is gewoon een tering ontwerp. Als de gekoppelde melders allemaal even kort piepen zo nu en dan zodra er een probleem is met een batterij in het systeem, dan weet je het ook maar komt de brandweer niet meteen je deur intrappen. Een lampje merk je imo niet snel genoeg op, ik kijk doorgaans niet standaard overal naar het plafond als ik binnenkom
Buiten het feit dat het grammaticaal een interessante constructie is, zou dat inhouden dat het de opstalverzekering is geweest die aangesproken werd. Die heb je nl. als verhuurder, niet als huurder.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:30 schreef donald_dick het volgende:
Bij mijn moeder vergoede ze woningbouwcorporatie het.
Het vetgedrukte deel is waar het dan om gaat.quote:U bent voor veel schades verzekerd. Wij betalen bijvoorbeeld voor schade aan de woning door:
• brand, ontploffing, bliksem;
• diefstal en inbraak;
• storm;
• neerslag of een lekke leiding.
(...)
Ook voor sommige extra kosten bent u verzekerd. Wij betalen bijvoorbeeld:
• de kosten om de schade op te ruimen;
• de kosten om de schade te beperken;
• de kosten om tijdelijk ergens anders te wonen.
Ben ik het ook helemaal met je eens. Maarja, verhuurder he.quote:Op donderdag 24 april 2014 00:56 schreef Henno het volgende:
[..]
Een 'ergens is een lege batterij' alarm dat niet van het echte 'omg we verbranden levend' alarm is te onderscheiden is gewoon een tering ontwerp. Als de gekoppelde melders allemaal even kort piepen zo nu en dan zodra er een probleem is met een batterij in het systeem, dan weet je het ook maar komt de brandweer niet meteen je deur intrappen. Een lampje merk je imo niet snel genoeg op, ik kijk doorgaans niet standaard overal naar het plafond als ik binnenkom
Dat hangt dan *halloikbeneenkick* af van het type rookmelder/brandalarm denk ikquote:Op woensdag 23 april 2014 09:40 schreef Urnotindangr het volgende:
[..]
Brandalarm gaat echt niet af hoor als de batterij leeg is, ja je hoort afentoe een piep. Maar is echt niet te vergelijken met het echte alarm.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |