Ja dat snap ik, maar onzeker ben je nu toch al, denk ik. Ik denk zelf dat het wel fijn is om in elk geval ièts te doen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:41 schreef Ororea het volgende:
Ik mag vanmiddag langskomen voor controle. Wel met de waarschuwing dat het ook valse teleurstelling kan geven.
Weet je het zeker?quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:58 schreef Mangostine het volgende:
SQ, wil je achter mijn naam "meisje" zetten?
quote:Op woensdag 9 april 2014 21:25 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Soesje
Ja goed! Zwanger enzo! Zaterdag 20 weken al!
Had ik al gescoopt dat ik een penis in mijn buik heb?
Met jou?
quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:58 schreef Mangostine het volgende:
SQ, wil je achter mijn naam "meisje" zetten?
Prettig dat je wel mag langskomen! Ik las net even je eerdere berichtjes terug. Bah wat kut dat bloedverlies...hopelijk heeft het niks te betekenenquote:Op dinsdag 22 april 2014 12:41 schreef Ororea het volgende:
Ik mag vanmiddag langskomen voor controle. Wel met de waarschuwing dat het ook valse teleurstelling kan geven.
ga je voor een geslachtsbepaling?quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:04 schreef Fee-nix het volgende:
Maar ik wil ook zo graag een meisje, SQ...![]()
Klinkt goed allemaal Poppejans!
Zeker! 14 mei. Zo spannend!quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ga je voor een geslachtsbepaling?
Knap met zo'n buik dat je nog maar twee streepjes hebt nuquote:Op dinsdag 22 april 2014 13:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, gisteren heeft mijn buikvel de strijd tegen de strepen opgegeven
Tot nu toe nog steeds maar 2 kleine streepjes aan beide kanten, valt me erg mee. Benieuwd of het hierbij blijft, of dat er nog meer komen
Hihi, zo beredeneer ik ook altijd allesquote:Op dinsdag 22 april 2014 13:08 schreef Tante_Soesa het volgende:
Veel meisjes inderdaad! daarom hoop ik ook nog op een bevestiging bij de SEO, zoveel meisjes hier en in mijn omgeving, dat kan toch niet kloppen![]()
Ik ga kijken of ik daarin iets voor je kan betekenenquote:Op dinsdag 22 april 2014 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een shitload aan hamburgers trouwens. Volgens mij moet iedereen van oktober nu wel een jongen krijgen, voor de balans der dingen
Ik vind idd ook dat mijn buik het goed heeft volgehouden tot nu toequote:Op dinsdag 22 april 2014 13:09 schreef Chanty het volgende:
[..]
Knap met zo'n buik dat je nog maar twee streepjes hebt nu![]()
quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Hihi, zo beredeneer ik ook altijd alles
Bijna iedereen die ik persoonlijk ken en zwanger is, is in verwachting van een meisje. Dus ik zal wel een jongen krijgen
Oh! Als naam gaan we nu waarschijnlijk toch weer voor Tom. Al vind ik Max nog steeds het allerleukst, maar dat mag niet van M. omdat het zoontje van een van zijn vrienden zo het
quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:11 schreef Fee-nix het volgende:
Tom is leuk, Coco! Maar is Lex dan helemaal geen optie meer? Die vind ik ook zo leuk bij Saar!
M. vindt het bij nader inzien toch niksquote:Op dinsdag 22 april 2014 13:11 schreef Fee-nix het volgende:
Tom is leuk, Coco! Maar is Lex dan helemaal geen optie meer? Die vind ik ook zo leuk bij Saar!
Hmm, jammer! Ik ben zo benieuwd naar jullie 2equote:Op dinsdag 22 april 2014 13:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
[..]
M. vindt het bij nader inzien toch niks
Waar hij het lef vandaan haalt een mening hierover te hebben, weet ik ook niet![]()
Tom vinden we allebei ok.
Soes, Tis een van M's beste vrienden :/ [sub]Maar dat zoontje is ruim 4, en die zien we 1x/2x per jaar ofzo. Dus ik vind het npnp. Helaas vindt M. van wel.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een shitload aan hamburgers trouwens. Volgens mij moet iedereen van oktober nu wel een jongen krijgen, voor de balans der dingen
It takes one to know onequote:Op dinsdag 22 april 2014 13:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mijn eerste reactie: hmmmm, hamburgers. heeft SQ een bedrijsfbbq vanmiddag ofzo?
o wait.
oh ja, hier wilde ik nog op reageren. Ik vind het echt briljant dat jij met die buik pas vier streepjes hebt!quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, gisteren heeft mijn buikvel de strijd tegen de strepen opgegeven
Tot nu toe nog steeds maar 2 kleine streepjes aan beide kanten, valt me erg mee. Benieuwd of het hierbij blijft, of dat er nog meer komen
Hij vindt dat dat zo hoort, dat hij zeg maar het hoofd van het gezin isquote:Op dinsdag 22 april 2014 13:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Fazz, wat jammer dat het zo'n discussiepunt blijkt! Wat zijn voor hem de redenen om voet bij stuk te houden?
Maar welke naam loopt dan door de linkerbovenkant van het rondje? Hmm? Want je begrijpt natuurlijk wel dat de linkerbovenkant het equivalent is van als eerste staan. Uiteraard.quote:
Het jammere is gewoon dat er over zoiets onbenulligs zo'n strijd moet komen.quote:
alsof er ook maar iemand oplet wie er eerst beschreven staat... ik kijk hoe t kindje heet en naar de tekst vh versje maar let echt nooit op wie er als eerst komt. Vind t eerlijk gezegd ook nogal overdreven om hier ruzie over te maken. Ik zou zeggen "pick your battles..."quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:51 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Hij vindt dat dat zo hoort, dat hij zeg maar het hoofd van het gezin isDaar denk ik dus anders over.... ik ga denk voorstellen om anders 50/50 te doen, dus de helft van de kaarten om mijn manier, de andere helft zoals hij het wel. Of is dat wel heel sneu?
Sorry, maar van zo'n uitspraak word ik ook weer een beetje onpasselijkquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:10 schreef DagenNachtdromer het volgende:
ik ben heel ouderwets, mijn man iets minder. ik vind... mijn man werkt hard voor ons dus is het hoofd van het gezin. mijn man vind dat ouderwets en gek. wij zijn samen en eenheid en doen alles samen.
en daarom, gaat mijn man ook als eerste op het kaartje, als het hier niet genoemd was had ik dat waarschijnlijk als vanzelfsprekend gedaan.
mijns inziens, wie er de baas in huis is hangt echt niet af van wie er eerst op het kaartje komt. als ik zo'n kaartje onder ogen krijg waarbij de vrouw eerst staat heb ik altijd een gedachte hier is weer een vrouw die zo nodig voorop moet. en waarom? om belangrijk te zijn?... ik denk dat iedereen wel weet dat jij het kind hebt uitgepoept. en dat je man/vriend/partner er schuddend naast heeft gestaan met een washandje
in een relatie zijn jullie toch samen belangrijk, en dan is het toch helemaal niet waard om ruzie te maken over zo iets onbelangrijks zoals wie er eerst staat. want iedereen gaat op naam, gewicht en stom visite rijmpje letten. niet op wie er eerst staat.
oh en moeders voor moeders is afgelopen... waarom moet ik nog steeds zo veel plassen????
Vanaf nu waarschijnlijk welquote:
quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:10 schreef DagenNachtdromer het volgende:
ik ben heel ouderwets, mijn man iets minder. ik vind... mijn man werkt hard voor ons dus is het hoofd van het gezin. mijn man vind dat ouderwets en gek. wij zijn samen en eenheid en doen alles samen.
en daarom, gaat mijn man ook als eerste op het kaartje, als het hier niet genoemd was had ik dat waarschijnlijk als vanzelfsprekend gedaan.
mijns inziens, wie er de baas in huis is hangt echt niet af van wie er eerst op het kaartje komt. als ik zo'n kaartje onder ogen krijg waarbij de vrouw eerst staat heb ik altijd een gedachte hier is weer een vrouw die zo nodig voorop moet. en waarom? om belangrijk te zijn?... ik denk dat iedereen wel weet dat jij het kind hebt uitgepoept. en dat je man/vriend/partner er schuddend naast heeft gestaan met een washandje
quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Vanaf nu waarschijnlijk welAlthans, ik denk zelf dat het me vanaf nu gaat opvallen als de vrouw voorop staat
EN IK WAS ZO PUUR EN ONSCHULDIG
zo lang die gelijkheid er niet is vind ik dat je best tegen die vanzelfsprekendheid in mag gaan.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:17 schreef DagenNachtdromer het volgende:
feminisme gaat om gelijkheid en niet om wie er eerst gaat toch? ik denk dat dat veel te vaak word vergeten.
Puur en onschuldig.... jaaaaaaja, ik geloof je gelijkquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Vanaf nu waarschijnlijk welAlthans, ik denk zelf dat het me vanaf nu gaat opvallen als de vrouw voorop staat
EN IK WAS ZO PUUR EN ONSCHULDIG
Wij zijn op z'n minst gelijk aan elkaar, eigenlijk sta ik gewoon nog een treetje hoger zelf.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb mijn gelijkheid allang behaald in de gedachte dat ik een bak schone sokken voor mijn echtgenoot neer kan pleuren en hij die zonder morren en met plezier uit gaat zitten sorteren
Het enige waar ik weinig over in te brengen heb is de auto, maar da's dan ook een vrije keuze
Zo onschuldig als een pasgeboren lammetje.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:22 schreef JaleesaJoia het volgende:
Puur en onschuldig.... jaaaaaaja, ik geloof je gelijk
Autsj! Beterschapquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:23 schreef Zoë23 het volgende:
Coco spannend! Wat komt dé dag al dichtbij!![]()
Sq
een duidelijk kloppend hartje
Bij de 12wk echo was ik ook niet emo, bij de 20wk echo wel toen S écht een meisje bleek te zijn (ze had al een naam en had roze spulletjes gekocht maar wisten nog niet officieel wat het zou worden. Mijn gevoel zat iig goed)
Nu heb ik echt geen idee of het een j/m is. Maakt me eerlijk gezegd niets uit.
Geboortekaartje,zijn naam stond eerst..nooit over nagedacht wie eerst zou moeten. Voelt gewoon goed om het zo te doen.
vandaag naar de ha geweest, had een virus infectie en nu een ontstoken maagwand. Heb maagbeschermers gekregen. Leef nu al een aantal dagen op beschuit pepermunt en thee
ik neem aan dat jij ook geen strontluiers verschoont he?quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wij zijn op z'n minst gelijk aan elkaar, eigenlijk sta ik gewoon nog een treetje hoger zelf.
Zo kookt de mijnes, werkt minder en moet altijd verplicht een meter achter mij lopen in het openbaar.
omdat je paternalistisch en negatieg reageert op een vrouw die haar naam voor die van haar man zet, waarmee je bewijst dat er dus geen gelijkheid is, zeker niet zolang vrouwen elkaar kwalijk nemen dat ze assertief of niet rol-bevestigend zijn.quote:
Ik denk dat ik het ook zo ervaar/ervaren hebquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
maar wat nog veel belangrijker is: ik heb nooit de behoefte gehad om te moeten vechten voor gelijkheid of symbolieken daarvan omdat er simpelweg nooit gèèn gelijkheid is geweest in mijn leven. Ik weet niet beter of mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig.
Grutjes, en dat nog wel terwijl ik in zo'n gelijkwaardige regenboogwereld leefquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
omdat je zet paternalistisch en negatieg reageert op een vrouw die hart man voor die van haar man zet, waarmee je bewijst dat er dus geen gelijkheid is, zeker niet zolang vrouwen elkaar kwalijk nemen dat ze assertief of niet rol-bevestigend zijn.
1. waarschijnlijk is het niet bewust gedaan.
2. Als het bewust is gedaan zou je zoiets niet negatief moeten beoordelen als je vindt dat vrouw en Man gelijkwaardig zijn.
zelfde als zeggen dat vrouwen "ook zo nodig vul maar iets in moeten". Je bent (misschien onbewust) met dat soort praat onderdeel van het systeem dat vrouwen Nog steeds achterstelt en "mannelijke" karaktertrekken zoals assertiviteit, macht etc bij een vrouw negatief beoordeelt. Een Dat is dan weer een van de (ik zeg niet enige) redenen dat vrouwen in dezelfde functie minder verdienen.
Ja sorry hoor, jullie maken de feminist in me wakker.
Ik ben nog naïef en ik heb nog breed maatschappelijke idealen weetje.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wij zijn op z'n minst gelijk aan elkaar, eigenlijk sta ik gewoon nog een treetje hoger zelf.
Zo kookt de mijnes, werkt minder en moet altijd verplicht een meter achter mij lopen in het openbaar.
Nee joh! Ik ben toch niet gek??quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik neem aan dat jij ook geen strontluiers verschoont he?
dit! Mijn vader was degene die t geld binnen bracht maar is nooit meer geweest dan mn moeder... De reden dat mijn man als eerst genoemd wordt is omdat ik alle kaartjes schrijf, en zoals trouw en geboortekaart zelf maak en het dan stom voelt om mezelf eerst te noemen .quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
maar wat nog veel belangrijker is: ik heb nooit de behoefte gehad om te moeten vechten voor gelijkheid of symbolieken daarvan omdat er simpelweg nooit gèèn gelijkheid is geweest in mijn leven. Ik weet niet beter of mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig.
Ik wil ook een regenboogwereld. En een eenhoorn!quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Grutjes, en dat nog wel terwijl ik in zo'n gelijkwaardige regenboogwereld leef![]()
Ik ben het er overigens wel mee eens met het stukje over "vrouwen die ook zo nodig iets moeten". Dat is meer iets voor de mormonen
Als ik de naam van jouw man goed heb onthouden klinkt het andersom ook voor geen meterquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
dit! Mijn vader was degene die t geld binnen bracht maar is nooit meer geweest dan mn moeder... De reden dat mijn man als eerst genoemd wordt is omdat ik alle kaartjes schrijf, en zoals trouw en geboortekaart zelf maak en het dan stom voelt om mezelf eerst te noemen .
Overigens vind ik dit dan meestal weer de 'schuld' van veel vrouwen zelf. Ja, wellicht zit het minder in de meeste vrouwen om (erg) assertief te zijn e.d., maar dat leidt er nu eenmaal toe dat je daardoor ook minder sterk onderhandelt tijdens bijv. een sollicitatiegesprek. Waardoor het 'logisch' is dat vrouwen gemiddeld minder verdienen dan mannen. Hadden ze maar beter moeten onderhandelen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:26 schreef kwakz0r het volgende:
Dat is dan weer een van de (ik zeg niet enige) redenen dat vrouwen in dezelfde functie minder verdienen.
Hier +1 ik ook even opquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
Overigens vind ik dit dan meestal weer de 'schuld' van veel vrouwen zelf. Ja, wellicht zit het minder in de meeste vrouwen om (erg) assertief te zijn e.d., maar dat leidt er nu eenmaal toe dat je daardoor ook minder sterk onderhandelt tijdens bijv. een sollicitatiegesprek. Waardoor het 'logisch' is dat vrouwen gemiddeld minder verdienen dan mannen. Hadden ze maar beter moeten onderhandelen.
Althans, zo bekijk ik dat. Dat heeft er voor mij meer mee te maken dan dat vrouwen nog altijd minderwaardig zijn aan mannen.
Ja, en tuurlijk zijn er nog allerlei (traditionele) rolpatronen te herkennen. De meeste vrouwen gaan minder werken (dan hun man/vriend) als er kinderen komen, maar ook dat valt m.i. te verklaren door de fundamentele verschillen tussen mannen en vrouwen (wat karakter e.d. betreft).
Toen mensen hoorden dat ik fulltime bleef werken en M. minder ging werken, werd er ook raar opgekeken bijvoorbeeld. Maar ik geloof niet dat dat is omdat de maatschappij niet geëmancipeerd is, maar gewoon omdat de meeste vrouwen nu eenmaal liever dan de mannen minder gaan werken.
Ik denk dat het niet mogelijk is om een perfect 50-50 verdeling te krijgen tussen 'alles', daarvoor zijn mannen en vrouwen fundamenteel gewoon te verschillend. Denk ik.
Ach, een beetje discussiëren is best lekker van tijd tot tijd.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:31 schreef kwakz0r het volgende:
maar goed, sorry voor de discussie. babies enzo.
wauw. dank je voor de uitleg. maar ik denk dat je het volledig mis hebt. juist door er de aandacht op te vestigen de ongelijkheid onderstreept. mijn man en ik zijn gelijken. zo maar. daar heeft niemand voor hoeven vechten of ruzien.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
omdat je paternalistisch en negatieg reageert op een vrouw die haar naam voor die van haar man zet, waarmee je bewijst dat er dus geen gelijkheid is, zeker niet zolang vrouwen elkaar kwalijk nemen dat ze assertief of niet rol-bevestigend zijn.
1. waarschijnlijk is het niet bewust gedaan.
2. Als het bewust is gedaan zou je zoiets niet negatief moeten beoordelen als je vindt dat vrouw en man gelijkwaardig zijn.
zelfde als zeggen dat vrouwen "ook zo nodig vul maar iets in moeten".
je bent (misschien onbewust) met
dat soort praat onderdeel van het systeem dat vrouwen nog steeds achterstelt en "mannelijke" karaktertrekken zoals assertiviteit, macht etc bij een vrouw negatief beoordeelt. En dat is dan weer een van de (ik zeg niet enige) redenen dat vrouwen in dezelfde functie minder verdienen, etc.
Ja sorry hoor, jullie maken de feminist in me wakker.
oh, maar dat steekt toch wel even als je die kaart openmaakt denk ik!quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:36 schreef Chanty het volgende:
Oh en hier komt net een geboortekaartje binnen met "onze" naam. Zelfs de tweede naam is hier in overweging geweestMaar goed, was ooit de beste vriend van mijn man maar de laatste keer dat we ze gezien hebben is inmiddels drie jaar geleden bijna. En ik verwacht niet dat dat ooit nog veel gaat worden dus ik probeer het maar los te laten.
deels mee eens, maar over het algemeen wordt meisjes van jongs af aan al afgeleerd om de karakteristieken die je nodig hebt om goed te onderhandelen te ontwikkelen. in die zin past het negatief beoordelen van een vrouw die iets voor zichzelf opeist/iets niet rol-bevestigends doet daar wel bij.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Overigens vind ik dit dan meestal weer de 'schuld' van veel vrouwen zelf. Ja, wellicht zit het minder in de meeste vrouwen om (erg) assertief te zijn e.d., maar dat leidt er nu eenmaal toe dat je daardoor ook minder sterk onderhandelt tijdens bijv. een sollicitatiegesprek. Waardoor het 'logisch' is dat vrouwen gemiddeld minder verdienen dan mannen. Hadden ze maar beter moeten onderhandelen.
Althans, zo bekijk ik dat. Dat heeft er voor mij meer mee te maken dan dat vrouwen nog altijd minderwaardig zijn aan mannen.
De vraag is wat mij betreft waarom vrouwen dat niet willen. deels misschien een biologische behoefte om te zorgen, maar zeker niet volledig daardoor verklaarbaar. Ik geloof dat seksisme in opvoeding en conditionering zeker een rol speelt in de verdeling en keuzes in de maatschappij. Daarom kijken mensen raar op van jullie, terwijl dat niets meer of minder dan jullie persoonlijke keuze zou moeten zijn, en totaal niet opmerkelijk. Dat de verdeling niet persé 50/50 hoeft te zijn ben ik echt wel met je eens. als het maar een bewuste keuze is van beide.quote:Ja, en tuurlijk zijn er nog allerlei (traditionele) rolpatronen te herkennen. De meeste vrouwen gaan minder werken (dan hun man/vriend) als er kinderen komen, maar ook dat valt m.i. te verklaren door de fundamentele verschillen tussen mannen en vrouwen (wat karakter e.d. betreft).
Toen mensen hoorden dat ik fulltime bleef werken en M. minder ging werken, werd er ook raar opgekeken bijvoorbeeld. Maar ik geloof niet dat dat is omdat de maatschappij niet geëmancipeerd is, maar gewoon omdat de meeste vrouwen nu eenmaal liever dan de mannen minder gaan werken.
Ik denk dat het niet mogelijk is om een perfect 50-50 verdeling te krijgen tussen 'alles', daarvoor zijn mannen en vrouwen fundamenteel gewoon te verschillend. Denk ik.
Ja, en omdat men zegt dat Nederland tolerant is bestaat racisme ook niet meer tot mensen er de nadruk op gaan leggen?quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:37 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
wauw. dank je voor de uitleg. maar ik denk dat je het volledig mis hebt. juist door er de aandacht op te vestigen de ongelijkheid onderstreept. mijn man en ik zijn gelijken. zo maar. daar heeft niemand voor hoeven vechten of ruzien.
en een hoop van wat je zegt onderstreept juist de ongelijkheid. zoals hierboven ook door anderen is gezegd, ze denken er niet eens aan. het is voor veel mensen niet eens een vraagstuk. en dat is een goed voorbeeld van feminisme. als het vraagstuk vervalt. niet als de vrouw haar zin doordrukt omdat ze gelijk moet zijn... en meegroei bh's zijn verdomde duur. dus nog maar effe niet in de fik steken denk?
oei lastig! gaan jullie nu veranderen of laten jullie het zo?quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:36 schreef Chanty het volgende:
Oh en hier komt net een geboortekaartje binnen met "onze" naam. Zelfs de tweede naam is hier in overweging geweestMaar goed, was ooit de beste vriend van mijn man maar de laatste keer dat we ze gezien hebben is inmiddels drie jaar geleden bijna. En ik verwacht niet dat dat ooit nog veel gaat worden dus ik probeer het maar los te laten.
Nou die hoefde ik niet eens open te maken want het schemerde al door de envelop heen. En ja ik baal best welquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, maar dat steekt toch wel even als je die kaart openmaakt denk ik!
Nouja, als er eigenlijk geen contact meer is maakt het ook niet zo veel uit.
Nee ik ga niet meer veranderen, ik ben er nu helemaal op ingesteld. Ik zou zelfs niet veranderen als het mensen waren waar we wel veel contact mee hebben. Rekening met een naam houden vind ik wat anders als iemand al op deze planeet rondloopt, maar omdat zij net eerder uitgerekend zijn dan wij… Jammerdebammer… onze Fernando wordt toch de allerleukste, liefste en echtstequote:Op dinsdag 22 april 2014 14:49 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
oei lastig! gaan jullie nu veranderen of laten jullie het zo?
zijn er meer meiden die hier tegen aan lopen? de perfecte naam gevonden en dan blijkt iemand de naam net voor je neus weg te kapen.
bij ons niet zo, maar de oudste dochter van mijn broer heeft de mooiste naam die wij kennen. en had zij niet zo geheten dan hadden wij die naam gebruikt
Mijn dochter wil werkman worden. En moeder en prinses.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:51 schreef Stormqueen het volgende:
Nou kwak, dat laatste is toch al een tijdje niet meer het geval hoor
Je noemt een hoop rake punten, maar ik denk ook dat de situatie die je beschrijft meer overeen komt met die van 1985 dan met die van nu. Ik denk dat onze kinderen zich daar al helemaal geen zorgen meer over hoeven te maken.
+1. Heb wel mijn eigen achternaam laten staan, maar dat doe ik sowieso overal. Naam man staat alleen in paspoort omdat ik het te stom voor woorden vond dat ik niet met M. op reis zou kunnen zonder verklaring vanquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:07 schreef Skoap het volgende:
Ik zou niet eens weten wie er als eerste stond bij ons geboorte kaartje, of de geboorte kaartjes van andere mensen
Ik denk dat mijn man eerst stond, want ik heb het kaartje gemaakt, dus dan zet ik hem automatisch eerst neer.
volgens mij is dat allemaal wel te combineren... ken je de foto die op internet staat van een meisje die auto's krijgt voor de gelijkheid en vervolgens die auto's een dutje laat doen in een poppenbedje?quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn dochter wil werkman worden. En moeder en prinses.
ik vind dat best een combo. En goed te doen hoor:quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn dochter wil werkman worden. En moeder en prinses.
Dat vind ik zo grappig om te zien bij Saar. Mijn dochter is halve bouwvakker in haar doen en laten, maar dat verzorgende zit er tóch in. Pop krijgt flesje, knuffels, kusjes... Hebben wij haar niet geleerd ofzo. Dus ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen wat dat betreft.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:48 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
deels mee eens, maar over het algemeen wordt meisjes van jongs af aan al afgeleerd om de karakteristieken die je nodig hebt om goed te onderhandelen te ontwikkelen. in die zin past het negatief beoordelen van een vrouw die iets voor zichzelf opeist/iets niet rol-bevestigends doet daar wel bij.
Ik denk wel dat veel van de zaken die gezien worden als 'ongeëmancipeerd' op een andere manier kunnen worden uitgelegd. Dat het in bepaalde vormen (het vraagstuk etc) nog bestaat, dat geloof ik overigens ook wel.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:48 schreef kwakz0r het volgende:
Ja, en omdat men zegt dat Nederland tolerant is bestaat racisme ook niet meer tot mensen er de nadruk op gaan leggen?
Voor jou is het geen vraagstuk omdat je je niet druk maakt om het feit dat vrouwen minder verdienen, mannen geen gelijk bevallingsverlof krijgen, etc. Dat betekent toch niet dat het vraagstuk er niet is?
Ik denk dat ik het niet merk omdat ik zo niet ben opgevoed. Mijn vader werkte altijd fulltime, en mijn moeder was fulltime thuis (bewuste keuze van allebei overigens), dat wel. Maar ik ben zelf opgegroeid als halve jongen (en ben nog steeds geen stereotiep meisje denk ik, op allerlei vlakken, maar dat is mijn karakter), en qua opvoeding/keuzes ben ik in ieder geval ook niet een bepaalde kant opgeduwd.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:48 schreef kwakz0r het volgende:
maar ik geloof geen moment dat alleen jongens intrinsiek geeinteresseerd zijn in dokters, bouwen en slimme dingen, terwijl er vanaf peuterleeftijd al ingehamerd wordt dat jongens later dokter worden en meisjes zuster, of moeder.
alstu!quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:51 schreef Stormqueen het volgende:
Nou kwak, dat laatste is toch al een tijdje niet meer het geval hoor
Je noemt een hoop rake punten, maar ik denk ook dat de situatie die je beschrijft meer overeen komt met die van 1985 dan met die van nu. Ik denk dat onze kinderen zich daar al helemaal geen zorgen meer over hoeven te maken.
Ik woon in Den Haag en kom uit Leiden, best geemancipeerd hier. Misschien dat ik daarom het juist een probleem vindquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:54 schreef DagenNachtdromer het volgende:
wat je zegt herken ik eigenlijk in mijn hele omgeving niet. misschien dat het, waar jij woont, anders is. ik denk dat het in het dorp waar mijn man vandaan komt nog steeds zo is (biblebelt). mijn moeder heeft die weg al voor mij vrij gegroeit en gebrand
hoop door dat jij er zo voor vecht, je de weg vrijmaakt voor jouw zoons en/of dochters. want wat dit betreft is er niet meer aan hoeven denken bliss.
Ik ben het helemaal met je eensquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat vind ik zo grappig om te zien bij Saar. Mijn dochter is halve bouwvakker in haar doen en laten, maar dat verzorgende zit er tóch in. Pop krijgt flesje, knuffels, kusjes... Hebben wij haar niet geleerd ofzo. Dus ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen wat dat betreft.
[..]
Ik denk wel dat veel van de zaken die gezien worden als 'ongeëmancipeerd' op een andere manier kunnen worden uitgelegd. Dat het in bepaalde vormen (het vraagstuk etc) nog bestaat, dat geloof ik overigens ook wel.
Maar ik ken ook gevallen die doorslaan. Collega van mijn man is juist bij wijze van spreke anti-alles-dat-meisjesachtig-is voor haar (bijna)2-jarige dochter. Wij laten S. gewoon met alles kennis maken, en dan mag ze kiezen.
Heb een tijd terug wel gewoon het rode loopautootje gekocht ipv de knalroze Barbie-variant. Want dat vond ik idd zo overdreven![]()
[..]
Ik denk dat ik het niet merk omdat ik zo niet ben opgevoed. Mijn vader werkte altijd fulltime, en mijn moeder was fulltime thuis (bewuste keuze van allebei overigens), dat wel. Maar ik ben zelf opgegroeid als halve jongen (en ben nog steeds geen stereotiep meisje denk ik, op allerlei vlakken, maar dat is mijn karakter), en qua opvoeding/keuzes ben ik in ieder geval ook niet een bepaalde kant opgeduwd.
Ik was de kamers boven trouwens op aan het ruimen he?
Daar had ik het niet over. Ik had het over dat jongens zogenaamd de intellectuele kant op geduwd zouden worden en meisjes meteen als huisvrouw worden weggestopt. Dat heeft niks met legoracers te maken imoquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
alstu!
http://seksisme.tumblr.com/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] dus dat je dan niet je moeder meeneemt ja, die is niet stoer genoeg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
weegschaal voor meisjes, want aan de lijn kun je niet vroeg genoeg beginnen!
[ afbeelding ]
En deze als toetje, en ik weet dat Asha ten Broeke omstreden is, maar ik heb genoeg plaatjes gezien
ehm, wel met dat de folder bij meisjes zet "net zo goed worden als mama" met speelgoedstofzuigers, en bij jongens "voor toekomstige professors" met onderzoekkits en microscopen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:01 schreef Stormqueen het volgende:
Daar had ik het niet over. Ik had het over dat jongens zogenaamd de intellectuele kant op geduwd zouden worden en meisjes meteen als huisvrouw worden weggestopt. Dat heeft niks met legoracers te maken imo
En terecht.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:08 schreef Franny_G het volgende:
Overigens heb ik, met mijn gereformeerde en conservatieve achtergrond, heel veel voorbeelden van ongelijkheid gezien en meegemaakt. Betuttelend, paternalistisch, vrouwonterend seksisme.
Nouja, ik begrijp kwak dus wel. Noem mezelf ook maar ronduit feminist. Het is in NL bijna een geuzennaam. Mijn naam staat als eerste op het kaartje, omdat mijn vriend daar op stond..
quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
Nja, ik ga me nu maar even afzijdig houden van de discussie.
Want ik ben wel degelijk voor gelijkheid en tegen rollenpatronen, maar het is òòk zo dat vrouwen en mannen in essentie wel degelijk heel erg van elkaar verschillen.
Maar dat krijg ik niet goed uitgelegd en ik moet ook eigenlijk nog gewoon werken. Dus
Ik weet niet in welke regio je zit, maar Fontys in Eindhoven zoekt regelmatig zwangeren voor de (post-) HBO-opleidingen: http://fontys.nl/Studeren(...)bij-zwangerschap.htmquote:Op dinsdag 22 april 2014 12:54 schreef Fee-nix het volgende:
Dyre lekker spieken, wat leuk! Kun je je gewoon opgeven als proefpersoon? Ben benieuwd hoe zoiets werkt.
quote:To avoid perpetuating gender stereotypes, I gave my daughter a mix of dolls and toy cars to play with. This is what happened.
Leuk dat je echo zo mooi was! Fijn he dat het zo lang duurtquote:Op dinsdag 22 april 2014 15:45 schreef Dyre het volgende:
Jaaa weer naar frummeltje kunnen kijken![]()
Was wel leuk zeg, omdat ze alles nog een beetje moeten leren nemen ze er goed te tijd voor en heb ik uiteindelijk zo'n beetje een uur kunnen spieken.
Ik had niet de makkelijkste babyContinue draaien en wiebelen, heeft echt geen moment stil gelegen. Wel de hele tijd met 1 handje bij het hoofdje. Vond ik ontzettend schattig, maar de verloskundige zei dat bijna alle baby's zo liggen... Toch is die van mij schattig
Even kijken of ik zo een foto kan uploaden.
[..]
Ik weet niet in welke regio je zit, maar Fontys in Eindhoven zoekt regelmatig zwangeren voor de (post-) HBO-opleidingen: http://fontys.nl/Studeren(...)bij-zwangerschap.htm
Ik heb gewoon een mailtje gestuurd en dan krijg je een mail terug met welke dagen ze nog zwangeren zoeken en hoe ver je dan ongeveer moet zijn.
Chanty, wat balen zeg... Ik zou me er ook absoluut niet door tegen laten houden. Er lopen nog wel 100 mensen met die naam rond in Nederland. Om het nu te wijzigen voor een (verre) vriend of zelf familielid zou ik niet gauw doen. Dan kies je een andere en zitten ze later met nog 3 van die namen in de klas
De hele emancipatie-discussie houd ik me ver buiten. Voor ons is dit nooit een probleem geweest en dat gaat het voor het kaartje ook niet worden. Ik voel me absoluut niet minder als mijn naam als 2e op het kaartje komt te staan. Om de humor erin te houden:
[..]
[ afbeelding ]
Oh wat fijn dat er wel nog hoop is en het er vooralsnog goed uitziet! Duim voor je dat het volgende week weer prima is!quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:46 schreef Ororea het volgende:
Ik heb een echo gehad. Vruchtzakje van bijna 8mm zit in de baarmoeder, zag er allemaal goed uit, geen hartje maar waarschijnlijk daar te vroeg voor (zoals verwacht). Stolsels kunnen gewoon uit de baarmoeder komen; soms blijven ze zitten soms gaan ze eruit. Heb volgende week nog een keer controle. Toch fijn dat ik gegaan ben al zweet ik nog steeds peentjes.
Oh, dat geeft in ieder geval hoop!quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:46 schreef Ororea het volgende:
Ik heb een echo gehad. Vruchtzakje van bijna 8mm zit in de baarmoeder, zag er allemaal goed uit, geen hartje maar waarschijnlijk daar te vroeg voor (zoals verwacht). Stolsels kunnen gewoon uit de baarmoeder komen; soms blijven ze zitten soms gaan ze eruit. Heb volgende week nog een keer controle. Toch fijn dat ik gegaan ben al zweet ik nog steeds peentjes.
Ik herken ook wel een interesse in voertuigen etc. die niet per se door ons is aangeleerd. Vliegtuigen, de vuilniswagen, zijn eigen auto'tjes, dat vindt ie geweldig. Maar die stoffen poppen in IKEA ook, gisteren wilde hij zijn mininichtje mee de fles geven en hij voert eten aan de poes.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:46 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind het opvallend dat mijn zoon echt als een magneet naar auto's, treinen, vliegtuigen, tractors en happers getrokken wordt, en knuffels en poppen links laat liggen. Hij heeft ze wel, maar doet er niks mee (ja, voetballen). Heel soms mag zijn Elmo-knuffel een hapje eten, maar dat was het dan wel.
En ik geloof toch niet dat wij daar iets aan sturen.
Zijn lievelingskleur is momenteel wel roze. Maar hij herkent nog maar 4 kleuren, namelijk rood, blauw, roze en paars.
SPOILER: macho macho manOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Spees_Eend op 22-04-2014 17:29:53 ]
Nee, vriendje moest werken en we willen het geslacht graag een verrassing houden voor familie/vrienden, dus ik ben lekker alleen gegaan. (maar goed ook, want er werd duidelijk naar gekekenquote:Op dinsdag 22 april 2014 15:53 schreef Stormqueen het volgende:
Dyre, dat klinkt als een leuke ervaring! Had je iemand bij je?
Het is ondertussen zo goed als uitgesproken hoor, waarbij alle nasty argumenten die we in het heetst van de strijd hebben geroepen zijn teruggenomenquote:Op dinsdag 22 april 2014 13:56 schreef Spees_Eend het volgende:
'Hoofd van het gezin' vind ik wel echt hopeloos ouderwets. En dus ook om om die reden je naam voorop te hebben willen staan.
Jammer dat het zo een principekwestie moet worden, dit zijn m.i. niet de belangrijke onderwerpen van discussie als het om kinderen en opvoeding gaat.
Kijk, dit heb ik dus niet van huis uit mee gekregen. Als ik het even niet meer zag zitten met studie dan zei mijn moeder serieus: "dan stop je er toch gewoon mee? Je krijgt straks toch kinderen"quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
omg, zei ze dat?quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:02 schreef Fazzoletti het volgende:
He, wat een heerlijke discussie heb ik hier gestartGezellig
[..]
Het is ondertussen zo goed als uitgesproken hoor, waarbij alle nasty argumenten die we in het heetst van de strijd hebben geroepen zijn teruggenomenHet compromis is geworden onze voornamen (de mijne & de zijne) en dan zonder achternamen. Op die manier zijn we meer 1 of zo iets. We zijn nu eenmaal allebei koppig en 'explosief' maar we worden steeds beter & sneller in het oplossen
thank god voor relatietherapie
![]()
![]()
[..]
Kijk, dit heb ik dus niet van huis uit mee gekregen. Als ik het even niet meer zag zitten met studie dan zei mijn moeder serieus: "dat stop je er toch gewoon mee? Je krijgt straks toch kinderen"![]()
Het verklaard wellicht wel waarom ik hier vrij fel in ben
Dat laatste kan wel het een en ander verklaren ja...quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:02 schreef Fazzoletti het volgende:
He, wat een heerlijke discussie heb ik hier gestartGezellig
[..]
Het is ondertussen zo goed als uitgesproken hoor, waarbij alle nasty argumenten die we in het heetst van de strijd hebben geroepen zijn teruggenomenHet compromis is geworden onze voornamen (de mijne & de zijne) en dan zonder achternamen. Op die manier zijn we meer 1 of zo iets. We zijn nu eenmaal allebei koppig en 'explosief' maar we worden steeds beter & sneller in het oplossen
![]()
![]()
[..]
Kijk, dit heb ik dus niet van huis uit mee gekregen. Als ik het even niet meer zag zitten met studie dan zei mijn moeder serieus: "dan stop je er toch gewoon mee? Je krijgt straks toch kinderen"![]()
Het verklaard wellicht wel waarom ik hier vrij fel in ben
Ik kreeg vorige week bij de vk gelukkig ook een negatieve HIV uitslag terugquote:Op dinsdag 22 april 2014 16:11 schreef Stormqueen het volgende:
gut, ik ben die bloedonderzoeken wat verder aan het bestuderen en ik heb zelfs geen aids
Ja, dat is waar, je zou er in blijven zegquote:Op dinsdag 22 april 2014 16:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik kreeg vorige week bij de vk gelukkig ook een negatieve HIV uitslag terug.
Maar echt, je zou het maar te horen krijgen...
maar...maar... je rugaids dan? en de oogaids die je hier op fok regelmatig oploopt?quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:11 schreef Stormqueen het volgende:
gut, ik ben die bloedonderzoeken wat verder aan het bestuderen en ik heb zelfs geen aids
ik vind het best guitig staan, al lijkt hij er zelf nog niet helemaal van overtuigdquote:Op dinsdag 22 april 2014 16:16 schreef Fee-nix het volgende:
Ororea toch redelijk goed nieuws. Maar wel spanning nog. Hoop op straks een mooi kloppend hartje!
Dyre (en Spees) ik kom uit het noorden... Eindhoven is helaas veul te ver voor mij!
Spees dat speldje. Een paar maanden geleden lag er hier in de speeltuin een diadeem. En sorry... ik MOEST gewoon even
:
Ik ben te laat voor de discussie zie ik. Maar ik ben het helemaal eens met Coco
. En Fazz, gelukkig zijn jullie er uit gekomen!
Dat dènk ik welquote:Op dinsdag 22 april 2014 16:17 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Zouden ze daar niet even voor bellen als dat zo was dan?
Ja, als er (zoals bij hiv of slechte uitslag npm) beter niet 3-4 weken gewacht kan worden met het nemen van beslissingen of medicatie, neem ik aan dat ze wel even bellenquote:Op dinsdag 22 april 2014 16:17 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Zouden ze daar niet even voor bellen als dat zo was dan?
Het is niet altijd even prettig natuurlijk, maar ik houd er wel van hoor. Dat jullie duidelijk allebei een mening hebben en daarvoor op komen en dat het er dan ook even fel aan toe gaat. Goed compromis!quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:02 schreef Fazzoletti het volgende:
![]()
![]()
Yoga kan geen kwaad natuurlijk, maar ik vrees dat dit gewoon een duidelijk signaal is dat je het rustig aan moet doen en het tillen van de boodschappen lekker moet overlaten aan 'iemand anders'. (dwz je liefhebbende echtgenoot). Het is niet fijn om tegen je grenzen aan te lopen, maar zwanger zijn is niet niks. En dus ben je af en toe een beetje een bejaarde ja.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Hokay.. ik moet toch een beetje rustiger aan doen met tillen enzo, denk ik. Vanmorgen boodschappen gedaan en bij het in de auto tillen van de tassen schoot het zo *zjingggggg* via m'n stuitje door m'n bil en m'n lies helemaal naar m'n voet. No way dat ik nog zonder pijn auto kon rijden, maar toch maar gedaan
en nu half kreupel in een stoel in de tuin met een boekje.
Ik ben toch geen bejaardemisschien toch maar aan de yoga?
quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:53 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het is niet altijd even prettig natuurlijk, maar ik houd er wel van hoor. Dat jullie duidelijk allebei een mening hebben en daarvoor op komen en dat het er dan ook even fel aan toe gaat. Goed compromis!
quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:27 schreef StarDust_ het volgende:
Vandaag heb ik de vroege echo gepland! Over 4 weken! En waarom duurt het nog zo langPff.....
Volgens mijn berekening ben ik pas 4 weken +3. Volgens de verloskundige ben ik 6 weken en nog wat. Dus met de vroege echo ben ik 8 weken +3 (waar het bij mijn vorige zwangerschap mis ging)quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:37 schreef Dyre het volgende:
[..]
Hoe ver ben je dan?
Dat wachten is echt verschrikkelijk, wat weet ik dat nog goed
quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:49 schreef Dyre het volgende:
Oh, dat is spannend StartDust!
Had jij nou zo'n hele lange laatste cyclus? Is dat waarom jullie 2 weken met elkaar verschillen wat termijn betreft?
Toen ik mijn eerste afspraak maakte moest ik ook nog 5 weken wachten...quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:27 schreef StarDust_ het volgende:
Vandaag heb ik de vroege echo gepland! Over 4 weken! En waarom duurt het nog zo langPff.....
Gelukkig! Mijn vriend riep al: 'Het is niet goed hoor, je hoort toch moe te zijn?'quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:35 schreef Stormqueen het volgende:
Stardust, de eerste week was ik ook nogal hyper van de euforiedat werd snel minder
Op een gegeven moment voel je de baby echt goed en de hele dag bewegen, dan wordt het afwachten en toeleven naar volgende afspraken wel minder, vond ik zelf althans. Al vond ik 25-35 wk dacht ik wel weer wat lang duren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Over het wachten dames.... maak je borsten maar nat!het word steeds toeleven naar eerste echo... termijnecho... 20 weken echo... en daarna weet ik nog niet waar het wachten op is. Daar wacht ik namelijk ook nog op. Hou ik niet van dus lekker vrijdag een echo gepland
en ik heb net met mijn vader gebeld en hij gaat de meubels voor de babykamer maken. En mijn man gaat hem helpen!
Als je leven gaat voelen dat wordt de spanning wel minder, das tenminste mijn ervaring ermee...quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:40 schreef Stormqueen het volgende:
Maar de spanning wordt wel minder toch, dromer? Hier althans wel
Wat leuk, dat is al snel hoor!quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Iedere controle is iets.waar je naar toe leeft, tenminste ik wel. Echo's krijg ik niet meer, tenminste geen medische. 8 mei wel n pretecho staan.
cool! Bij mij deden ze nog geen doppler met 9w, en was t een vage blob... jij hebt echt super beeld zo! Leuk joh!quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:09 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Vandaag 9 weken echo gehad.
Het zag er serieus zo uit;
mini-me bewoog enorm, en ik kon het hartje ook horen.
Oh ik.begreep van de dames hier dat een liggingsecho niet standaard is..quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:59 schreef Dyre het volgende:
[..]
Wat leuk, dat is al snel hoor!
Krijg jij met 35/36 geen liggingsecho dan?
Ik dacht dat dat standaard was, maar misschien is dat alleen standaard bij mijn verloskundigepraktijk.
Ik dacht serieus dat dit jouw echo was...quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:09 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Vandaag 9 weken echo gehad.
Het zag er serieus zo uit;
mini-me bewoog enorm, en ik kon het hartje ook horen.
Is niet standaard als in landelijk, wel in sommige praktijken. Pure geldtrekkerij, want medisch voegt het helemaal niks nada toe. Zorgkosten zijn nog niet hoog genoeg... Zelfde geldt voor de 'standaard' groeiecho. /frustratiequote:Op dinsdag 22 april 2014 20:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh ik.begreep van de dames hier dat een liggingsecho niet standaard is..
.
Had/heb ik ook inderdaad, ik val standaard 's avonds op de bank in slaap, en als ik 's middags thuis ben, komt er ook een onvrijwillige powernapquote:Op dinsdag 22 april 2014 20:38 schreef krijgerrtje het volgende:
't is niet eerlijk, ik dacht dat ik me wat beter zou gaan voelen, maar de afgelopen week ofzo voel ik me beroerder dan de eerste weken bij elkaar! Ben niet aan het overgeven, maar steeds zo'n hoofdpijn, zwakjes, misselijk, buikpijn en moeeeeeee. Vanmiddag zo even drie uurtjes geslapen, en ik wil eigenlijk wel weer mijn bed in!
Meestal (ruim?) na de seo als de groei van t kindje afwijkt van het gemiddelde. Of als je medisch bent, dan willen ze dat ook wat vaker checken soms.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat is een groei echo dan? Ook niet standaard toch?
Ik raak soms de weg kwijt in alle termen...
Ik ben ook medisch, maar nog niks erover gehoord,.komt misschien nog wel... Weet wel dat ik een glucose test krijg. Wacht het maar af!quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mgoed, ik ben medisch, en niks anders gewend dan t ziekenhuis. Dat is daardoor misschien sowieso niet vergelijkbaar met vk?
mooi zo! Heb je de babyfoon ook al uitgeprobeerd?quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:40 schreef Stormqueen het volgende:
Maar de spanning wordt wel minder toch, dromer? Hier althans wel
Bij mijn vk doen ze dat standaard met 33 weken. Geen idee waarom maar ik vind het prima. Lekker nog even kijken en zien of alles nog goed gaatquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat is een groei echo dan? Ook niet standaard toch?
Ik raak soms de weg kwijt in alle termen...
of als je maternale dinges verzucht hebt!quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Meestal (ruim?) na de seo als de groei van t kindje afwijkt van het gemiddelde. Of als je medisch bent, dan willen ze dat ook wat vaker checken soms.
Zoals de naam al zegt, kijken of de groei ok is/op schema ligt.
Geen idee of dat normaal helemaal niet wordt gedaan, dacht eigenlijk sowieso altijd een keer rond de 30 weken.
Ik zal t eens even informeren volgende week.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
of als je maternale dinges verzucht hebt!
Die krijg ik dan ook weer welquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:24 schreef Dyre het volgende:
Ik kreeg ook iets omdat ik een BMI >30 heb...maar weet niet precies wat
Suikertest met 27 weken ofzo?
Ja dat snap ikquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:31 schreef Spees_Eend het volgende:
GM, met vetzucht bedoelt de verloskundige niet: ik vind jou stom en lelijk he. Het is gewoon een term die je gebruikt op basis van cijfers.
dat, en overigens gebruikte zij de term adipositas volgens mij?quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Maar om dan te zeggen dat de verloskundige niet spoort..?
Ik zal t even veranderen....quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Maar om dan te zeggen dat de verloskundige niet spoort..?
Op iedere slak? Jeez. Ik haal gewoon iets aan wat je zelf schreef en wat ik onterecht vond.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Gaan we nu op iedere slak zout leggen? Ik zal t even veranderen.
Ja k heb mn post ook al gewijzigd, beide trouwens.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:43 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Op iedere slak? Jeez. Ik haal gewoon iets aan wat je zelf schreef en wat ik onterecht vond.
Dit, ik plaatste enkel de vertaling + het was niet mijn vk maar de echoscopistequote:Op dinsdag 22 april 2014 21:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat, en overigens gebruikte zij de term adipositas volgens mij?
Jawel joh! wandelend lijk, bottenkast, strijkplank, gratenpakhuisquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:52 schreef Dyre het volgende:
Vetlijfigheid, ook zo'n mooie![]()
Waarom zijn er niet van die lelijke woorden voor te dunne mensen?
snel mijn PI aanpassen voordat er een nieuwe discussie komt
Dit klinkt wel heel romantisch.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:59 schreef Amsel het volgende:
Mijn vriend vindt mij op dit moment "spacious and curvaceous", alsof ik een ruime auto ben![]()
Haha, nee, want je krijgt geen filmpje meequote:Op dinsdag 22 april 2014 20:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik dacht serieus dat dit jouw echo was...
Maar wat fantastisch he om te zien dat het al zo beweegt enz. Met 9 weken haddeb wij een gummibeertje volgens mij, zulk beeld hadden wij later pas geloof ik. Gaaf hoor.
Oh, wat een verschil zegquote:Op dinsdag 22 april 2014 20:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
cool! Bij mij deden ze nog geen doppler met 9w, en was t een vage blob... jij hebt echt super beeld zo! Leuk joh!
Heel goedquote:Op dinsdag 22 april 2014 23:37 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Overigens heb ik vandaag ook een huis aangeboden gekregen.
Het lijkt dat nu eindelijk dingen meezitten. En ik dus prima kan nesten voor ik dat kleintje eruit pers
Ik kan het best zonder meneerTagliatelle
quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:16 schreef Chanty het volgende:
Woeiiiii ik stuiter even tussen de vetzucht en gratenpakhuizen doorNet een mooi ledikantje gescoord op MP
quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:37 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Overigens heb ik vandaag ook een huis aangeboden gekregen.
Het lijkt dat nu eindelijk dingen meezitten. En ik dus prima kan nesten voor ik dat kleintje eruit pers
Ik kan het best zonder meneerTagliatelle
Ja als speelgoedkist zou misschien wel kunnen, het zijn toch vrij rechte panelen. Succes met het bespreken, hopelijk begrijpt je moeder je welquote:Op woensdag 23 april 2014 10:12 schreef Chanty het volgende:
@Fazz: Ik zie mijn moeder vrijdag dan ga ik de ledikantkwestie bespreken. Vond het idee van een speelgoedkist wat hier werd geopperd eigenlijk wel leuk. Maar het is en blijft natuurlijk een erfstuk van mijn ouders dus kijken of ze het goed vinden als ik het ding verbouw en of mijn moeder het zou willen bijschilderen want het moet sowieso worden opgeknapt.
Morgen 33 weken dus heb nog een paar weken. Ze zeiden dat ze een draaipoging meestal eind 35 begin 36 weken doen. Ik wil dat iig wel proberen als het zover komt maar ga er nu gewoon nog even vanuit dat meneer zelf nog draait. Hij heeft nog genoeg vruchtwater en bewegingsruimte.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:19 schreef Burdie het volgende:
Hoe ver ben je inmiddels, Chanty?
Heeft je baby eerder wel head down gelegen of altijd al zo? En hoeveel vruchtwater heb je nog?
Nee hequote:Op woensdag 23 april 2014 11:31 schreef Stormqueen het volgende:
Tagliatelle, fijn van je huisje!
Sicilia, gefeliciteerd met je dochter!
Chanty, wat een dwarsligger! Het ziet er ook niet heel comfortabel uitHopelijk draait ie nog bij
quote:Op woensdag 23 april 2014 11:35 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee heIn zo'n buik liggen lijkt me sowieso al niet heel erg comfortabel maar op deze manier…
Ik denk dat hij gewoon zo is gaan liggen omdat we een echo kregen en hij klaar is met al die echo's en foto's. Fernando houdt namelijk absoluut niet van op de foto gaan
ja, en ditquote:Op woensdag 23 april 2014 11:37 schreef Saffier het volgende:
[..]
Off-topic: elke keer als ik 'Fernando' bij je lees hoor ik dat nummer van ABBA in m'n hoofd. Bedankt weer he![]()
Opzetten en keihard meezingen/brullen. Dan is het bij mij weg. Meestal dan. Fernando is wel een hardnekkige.quote:
Oh, dan zou ik me er niet al te druk over maken, de kans dat hij nog goed draait is groot. Maar inlezen kan wel al natuurlijk, lees dan ook eens over moxa while you're at it.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Morgen 33 weken dus heb nog een paar weken. Ze zeiden dat ze een draaipoging meestal eind 35 begin 36 weken doen. Ik wil dat iig wel proberen als het zover komt maar ga er nu gewoon nog even vanuit dat meneer zelf nog draait. Hij heeft nog genoeg vruchtwater en bewegingsruimte.
Het was wel onverwacht omdat bij de laatste controle hij juist laag lag met zijn hoofd en ze ze dat hij waarschijnlijk wel zo bleef liggen. Maar ze zei nu ook dat het kan dat ze het niet goed gevoel hebben, daarom doen ze dus altijd een echo rond de 33 weken. Hij heeft iig eerder een keer met zijn hoofd boven gelegen en toen had ik het stikbenauwd. Daarna was hij wel weer netjes gedraaid.
ik gok dat dat educatieve programma Uk&co is, waarna de peuterzaal met Puk&co werkt en de kleuters met Ik&co of de nieuwe versie waarvan ik de naam vergeten ben...quote:Op woensdag 23 april 2014 11:37 schreef Stormqueen het volgende:
En hier is een dilemma ontstaan. We hebben nu 2 kdv's bezocht. Bij de eerste, antroposofische, hebben we allebei een veel beter gevoel. Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling, sociale interactie, maar ook rust en orde en heel basic in de dagelijkse bezigheden. Kleinschalig ook.
De tweede is een veel groter kdv, met veel groepen en wel 50-60 kindjes. Ze volgen daar een educatief programma wat aansluit op de basisschool. Veel kindjes uit de buurt gaan daar heen maar wat misschien nog wel het zwaarst weegt: als je kind daar heen gaat krijgen ze extra punten voor toelating op de buurtbasisschool waar wij (denken wij) ons kind later graag heen sturen. Zonder die punten schijn je er bijna niet tussen te komen.
Nu zitten we met een aantal vraagstukken:
- hoe belangrijk is het om veel kindjes uit de buurt op hetzelfde kdv te hebben?
- hoe belangrijk is het om specifiek naar diè basisschool te gaan straks? We hebben ons eigenlijk nooit zo verdiept in andere scholen.
- Wat is beter voor de ontwikkeling van mijn kind? De individuele, antroposofische aanpak? Of de educatieve, prestatiegedreven aanpak? Waar heb je meer aan?
Als ik puur voor mijn persoonlijke gevoel zou gaan wist ik het meteen. Maar ik kan niet meer alleen voor mijn eigen gevoel kiezen, ik moet nu een keuze maken die de ontwikkeling van mijn 100 gram wegende foetus sterk zal gaan beïnvloeden. En ik vind het verrekte lastig.
ja hier nu ook!quote:Op woensdag 23 april 2014 11:37 schreef Saffier het volgende:
[..]
Off-topic: elke keer als ik 'Fernando' bij je lees hoor ik dat nummer van ABBA in m'n hoofd. Bedankt weer he![]()
ik denk aan die vieze zoete neondrankjes. maar dat heet fernandesquote:Op woensdag 23 april 2014 11:37 schreef Saffier het volgende:
[..]
lekker breed die term, Vroegschoolse en Voorschoolse Educatie. Dat zijn diverse programma's http://www.nji.nl/nl/Kenn(...)talogus?oldid=108496 en het is eigenlijk vooral voor kinderen met een taalachterstand. Is de buurtschool erg gemengd/zwart?quote:Op woensdag 23 april 2014 12:10 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, dat programma heette VVE. Ik moest even knipperen, want in mijn wereld regelt de VVE nog het onderhoud van de flat enzo![]()
Tsja, en persé die basisschool, ik weet het niet. Ineens lijkt de vrije school ook een optie, en dat is heel wat voor mij, want dat zat voor mij altijd in het mapje "linksdraaiende macrobiotische hippies" (ja, ik ben zeer bevooroordeeld)
Ik hoor vanuit de buurt dat de ene helft van de kinderen ongeveer naar de buurtschool gaan en de andere helft naar de vrije school. Brengen en halen zal sowieso de eerste jaren nog wel moeten, want ook voor de buurtschool moet een heel drukke weg worden overgestoken.
En eigenlijk wìl ik gewoon nog helemaal niet bezig zijn met "welke basisschool". Djiezus, ik besef me nog amper dat er een kind gaat komen. Laat me eerst nog maar even bezig zijn met luiers en krampjes
Bedank mijn man maar. Die had die naam als serieuze optie op de namenlijst gezetquote:Op woensdag 23 april 2014 11:37 schreef Saffier het volgende:
[..]
Jaquote:Op woensdag 23 april 2014 12:20 schreef Stormqueen het volgende:
eigenlijk geef ik zelf mijn antwoord al he?
Nee, die met de H en een bosvrucht er inquote:Op woensdag 23 april 2014 12:33 schreef Spees_Eend het volgende:
SQ, heb je o.a. die basisschool met de W in gedachten?
Oh de Haardbei?quote:Op woensdag 23 april 2014 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, die met de H en een bosvrucht er in
de Huppelcranberry natuurlijkquote:Op woensdag 23 april 2014 12:36 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh de Haardbei?
Ik dacht namelijk laatst dat het om die Wschool ging. Die naast Korein. In de Sintenbuurt. Maar dat zal Dyre dan zijn geweest?
Daar heb ik zelf op gezeten
Ik denk dat ook wel een beetje namelijk. Ik heb een achterbuuf met een kindje en een #2 op komst, en mijn vriendin probeert een tweede te maken nu. Mijn schoonzus heeft kindjes. Dat zullen toch de voornaamste kinderen zijn waar Henka in zijn/haar vrije tijd mee te maken gaat krijgen. Voor de rest lijkt het me dat zo'n hummel nog niet echt buiten speelt zonder dat ik er bij benquote:Op woensdag 23 april 2014 13:26 schreef mignonne het volgende:
Neuh, uiteindelijk niet.
Kinderen malen er niet zo om, zeker die eerste vier jaar, dat ze bij buurtkindjes zitten of niet. Er wordt over het algemeen op die leeftijd echt nog niet veel aan playdates gedaan, of de mama's moeten het goed met elkaar kunnen vinden.
Vriendjes maken ze echt wel en of er dan wel of geen buurtkindjes op dat kdv zitten maakt daarin weinig verschil. Vergeet niet dat ze vanaf 10/12 weken oud al gaan, dan is het concept buurtkindje nog niet zo gek groot. Meestal.
Op een basisschool wordt het een ander verhaal qua spelen en was het voor mij persoonlijk wel belangrijk dat de school een beetje in de buurt lag.
Dat maakt heel weinig uit in de praktijk... Isa heeft op een KDV gezeten drie wijken verderop, in die tijd was je blij dat je ergens een plaatsje kreegquote:Op woensdag 23 april 2014 13:17 schreef bleiblei het volgende:
SQ, je vergeet wel een aspect.
Op de kleinschalige KDV zitten weinig tot geen kinderen uit de buurt.
Op de grootschalige zagen we om de anderhalve meter een ander buurtkindje voorbij rennen.
Qua vriendjes/vriendinnetjes in de buurt maken scheelt dat wellicht ook wel gigantisch. Is leuker om op dezelfde KDV te zitten als het achterbuurkindje bijv..
Denk ik...
Ja. En idd, vooral dat laatstequote:Op woensdag 23 april 2014 13:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk dat ook wel een beetje namelijk. Ik heb een achterbuuf met een kindje en een #2 op komst, en mijn vriendin probeert een tweede te maken nu. Mijn schoonzus heeft kindjes. Dat zullen toch de voornaamste kinderen zijn waar Henka in zijn/haar vrije tijd mee te maken gaat krijgen. Voor de rest lijkt het me dat zo'n hummel nog niet echt buiten speelt zonder dat ik er bij benEn omdat ik er bij ben zoek ik toch wel de mensen op die mij goed liggen.
Mijn kind zit heel bewust op een antroposofisch kdv, wat behoorlijk uit de buurt is (kwartiertje fietsen), ondanks dat er drie andere kdv's alleen al op een steenworp afstand zitten. Ik vind een kdv in de buurt niet erg belangrijk (school in de buurt daarentegen wel), je hebt als ze daar zitten toch geen sociale contacten buiten het kdv. Ja, het zou leuk zijn als er vriendjes meegaan naar de basisschool, maar dat voordeeltje woog voor mij niet op tegen vier jaar fijne opvang.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:37 schreef Stormqueen het volgende:
En hier is een dilemma ontstaan. We hebben nu 2 kdv's bezocht. Bij de eerste, antroposofische, hebben we allebei een veel beter gevoel. Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling, sociale interactie, maar ook rust en orde en heel basic in de dagelijkse bezigheden. Kleinschalig ook.
De tweede is een veel groter kdv, met veel groepen en wel 50-60 kindjes. Ze volgen daar een educatief programma wat aansluit op de basisschool. Veel kindjes uit de buurt gaan daar heen maar wat misschien nog wel het zwaarst weegt: als je kind daar heen gaat krijgen ze extra punten voor toelating op de buurtbasisschool waar wij (denken wij) ons kind later graag heen sturen. Zonder die punten schijn je er bijna niet tussen te komen.
Nu zitten we met een aantal vraagstukken:
- hoe belangrijk is het om veel kindjes uit de buurt op hetzelfde kdv te hebben?
- hoe belangrijk is het om specifiek naar diè basisschool te gaan straks? We hebben ons eigenlijk nooit zo verdiept in andere scholen.
- Wat is beter voor de ontwikkeling van mijn kind? De individuele, antroposofische aanpak? Of de educatieve, prestatiegedreven aanpak? Waar heb je meer aan?
Als ik puur voor mijn persoonlijke gevoel zou gaan wist ik het meteen. Maar ik kan niet meer alleen voor mijn eigen gevoel kiezen, ik moet nu een keuze maken die de ontwikkeling van mijn 100 gram wegende foetus sterk zal gaan beïnvloeden. En ik vind het verrekte lastig.
Precies dezelfde ligging hier! Ik heb toch besloten de draaipoging niet te doen (vooral na wat research). Ik hoop dat Fernando nog zelf gaat draaien om je de draaipoging te besparenquote:Op woensdag 23 april 2014 10:12 schreef Chanty het volgende:
Nou ik ben terug van de controle. Alles was in orde. Baby groeit netjes volgens het gemiddelde en weegt nu ongeveer 2100 gram. Verder is het een enorme dwarsligger (letterlijk) want hij wilde absoluut niet meewerken en ligt in onvolkomen stuit… Zo dus:
[ afbeelding ]
Hebben ook geen goede foto meegekregen omdat hij telkens met zijn armen en benen voor zijn gezicht lagWas al een hele toer om alles op te meten maar dat is wel gelukt. Nu hopen dat hij de komende weken gaat draaien. Heb info gehad over een eventuele draaipoging. Volgende week intake bij de VK in Den Haag en daar maar even verder bespreken hoe en wat.
@Fazz: Ik zie mijn moeder vrijdag dan ga ik de ledikantkwestie bespreken. Vond het idee van een speelgoedkist wat hier werd geopperd eigenlijk wel leuk. Maar het is en blijft natuurlijk een erfstuk van mijn ouders dus kijken of ze het goed vinden als ik het ding verbouw en of mijn moeder het zou willen bijschilderen want het moet sowieso worden opgeknapt.
Van jou snap ik wel dat je geen draaipoging wilt doen, jij hebt al genoeg problemen gehad in je zwangerschap. En ja ik denk wel dat ik een natuurlijke bevalling zou willen proberen. Alles in overleg natuurlijk met de gyn, net als een draaipoging; dat wil ik ook nog eens goed doorspreken. Heb nu eea gelezen over draaipogingen en natuurlijke stuitbevallingen. Vrolijk word je er niet van, maar een keizersnede brengt ook weer bepaalde risico's met zich mee en ik wil eigenlijk absoluut geen keizersnede tenzij het niet anders kan.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:08 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Precies dezelfde ligging hier! Ik heb toch besloten de draaipoging niet te doen (vooral na wat research). Ik hoop dat Fernando nog zelf gaat draaien om je de draaipoging te besparenen zo niet, dan hoop ik dat ie na het draaien lekker 'koppie onder' komt/blijft liggen!
![]()
Wij zijn overigens ook dezelfde termijn he, vind t dan toch op een of andere manier 'toevallig' dat beide in (onvolkomen) stuit liggen.
Mocht hij in stuit blijven liggen, zou je dan nog wel natuurlijk willen bevallen?? (Als ik zo brutaal mag zijn om te vragen)
Ik moet hoe dan ook een keizersnee vanwege hartproblemenquote:Op woensdag 23 april 2014 14:27 schreef Chanty het volgende:
[..]
Van jou snap ik wel dat je geen draaipoging wilt doen, jij hebt al genoeg problemen gehad in je zwangerschap. En ja ik denk wel dat ik een natuurlijke bevalling zou willen proberen. Alles in overleg natuurlijk met de gyn, net als een draaipoging; dat wil ik ook nog eens goed doorspreken. Heb nu eea gelezen over draaipogingen en natuurlijke stuitbevallingen. Vrolijk word je er niet van, maar een keizersnede brengt ook weer bepaalde risico's met zich mee en ik wil eigenlijk absoluut geen keizersnede tenzij het niet anders kan.
Misschien heel stom, maar ik zie op tegen zo'n litteken. Mijn moeder is hartpatiënte en haar hele buik en borst zijn van onder tot boven opengesneden aan allerlei kanten. Ze zit dus onder de littekens en ik heb dat altijd al vreselijk gevonden om te zien.
Jij gaat wel voor een keizersnede? Hoop dat die uk van jou ook nog gaat draaien.
Ohhh dat is wel apart dan. Groot gelijk dat je het niet doet. En ik denk dat ik het tzt ook doodeng vindquote:Op woensdag 23 april 2014 14:35 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik moet hoe dan ook een keizersnee vanwege hartproblemen. Heb daar al wel soort van vrede mee. Toch wilde de gyn een draaipoging doen. Vind het ten eerste vreemd en heb er ten tweede ook heeeeelemaal geen goed gevoel bij.
Snap jouw beredenering wel om.de draaipoging toch te proberen. Kudo's ook, want ik zou het doodeng vinden
Ik snap je gevoel erbij gezien je moeder, maar het ks-litteken vind ik echt zoooo ontzettend meevallen. Verschilt echt van persoon tot persoon, maar ik heb niks te klagen. Zal eens kijken of ik fotootje heb,quote:Op woensdag 23 april 2014 14:27 schreef Chanty het volgende:
Misschien heel stom, maar ik zie op tegen zo'n litteken.
Dat je zo gaat googlen op keizersnede litteken en dat je dan meteen een plaatje van een gigantische wondrot vindtquote:Op woensdag 23 april 2014 14:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel erbij gezien je moeder, maar het ks-litteken vind ik echt zoooo ontzettend meevallen. Verschilt echt van persoon tot persoon, maar ik heb niks te klagen. Zal eens kijken of ik fotootje heb,
Ik maak er alleen gebruik van als het nodig is, niet puur omdat het mag. Maar per saldo werk ik ook wel eens langer door, dus dat heft elkaar wel weer op denk ik.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:49 schreef Hilmo het volgende:
Oh ik ben ook zo bang voor een keizersnede (en dat is niet eens aan de orde bij mij, tenminste, hoop het niet). Nou ja, uberhaupt voor bevallen.
Vraagje; ik lees in de informatiefolders dat als je zwanger bent en werkt, je recht hebt op 1/8 deel van je werktijd aan extra pauze! Doorbetaalde pauze, wel te verstaan. Als je 8 uur werkt, een uur extra pauze per dag... Als ik straks weer op kantoor zit, heb ik daar echt wel behoefte aan. Maken jullie van dat recht gebruik of wordt er vanuit gegaan dat je gewoon doorbikkelt?
(En bij kolven is het zelfs een kwart van de werktijd, dat gaat mijn leidinggevende niet leuk vinden.. Tot nu toe hebben de meeste flesvoeding gegeven, dus ik zal weer extra 'moeilijk' zijn
Ik heb die 1/8e alleen op het einde een paar keer gebruikt, in overleg ging ik dan vaak net voor de spits alvast naar huis. Kolven heb ik bijna een jaar gedaan. Ik moet zeggen dat ik alleen de eerste 6 weken of zo die 1/4 van mijn werktijd 'nodig' daarna was het vaak niet meer dan 45 min/ uurtje per dag.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:49 schreef Hilmo het volgende:
Oh ik ben ook zo bang voor een keizersnede (en dat is niet eens aan de orde bij mij, tenminste, hoop het niet). Nou ja, uberhaupt voor bevallen.
Vraagje; ik lees in de informatiefolders dat als je zwanger bent en werkt, je recht hebt op 1/8 deel van je werktijd aan extra pauze! Doorbetaalde pauze, wel te verstaan. Als je 8 uur werkt, een uur extra pauze per dag... Als ik straks weer op kantoor zit, heb ik daar echt wel behoefte aan. Maken jullie van dat recht gebruik of wordt er vanuit gegaan dat je gewoon doorbikkelt?
(En bij kolven is het zelfs een kwart van de werktijd, dat gaat mijn leidinggevende niet leuk vinden.. Tot nu toe hebben de meeste flesvoeding gegeven, dus ik zal weer extra 'moeilijk' zijn
Ik maak er alleen gebruik van als het echt even niet gaat. Vorige week een keertje, ik was zooo moe maar verder tot nu toe nog niet. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik er misschien in totaal 10x gebruik van gemaakt? Over het algemeen gaat men er bij mij op t werk wel vanuit dat je gewoon doorbikkelt, maar dat is mijn eigen instelling ookquote:Op woensdag 23 april 2014 14:49 schreef Hilmo het volgende:
Oh ik ben ook zo bang/panisch voor een keizersnede (en dat is niet eens aan de orde bij mij, tenminste, hoop het niet). Nou ja, uberhaupt voor bevallen. (gelukkig ga ik daar wat hulp bij krijgen, want die angst is echt enorm...)
Ik moet zeggen dat ik ook nog niet veel littekens van KS-en heb gezien. Een enkele keer een in mijn ogen geslachte vrouw in de sauna maar dat kan natuurlijk net die ene zijn waar het niet mooi is gedaan. Maar dat icm de bekendheid met mijn moeders littekens, geeft me wel een bepaald beeld ja. En realiseer me ook wel dat een litteken dat keer op keer weer open wordt gemaakt voor een volgende operatie iets heel anders is dan een eenmalige KS en dat het erg persoonsafhankelijk is hoe het herstelt. Maar… liever geen gesnijd in mijn lijfquote:Op woensdag 23 april 2014 14:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel erbij gezien je moeder, maar het ks-litteken vind ik echt zoooo ontzettend meevallen. Verschilt echt van persoon tot persoon, maar ik heb niks te klagen. Zal eens kijken of ik fotootje heb,
Geen heel duidelijke foto, en op dit moment zit mijn buik in de weg om een nieuwe/betere te makenquote:Op woensdag 23 april 2014 15:02 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik ook nog niet veel littekens van KS-en heb gezien. Een enkele keer een in mijn ogen geslachte vrouw in de sauna maar dat kan natuurlijk net die ene zijn waar het niet mooi is gedaan. Maar dat icm de bekendheid met mijn moeders littekens, geeft me wel een bepaald beeld ja. En realiseer me ook wel dat een litteken dat keer op keer weer open wordt gemaakt voor een volgende operatie iets heel anders is dan een eenmalige KS en dat het erg persoonsafhankelijk is hoe het herstelt. Maar… liever geen gesnijd in mijn lijfBen wel benieuwd naar een foto als je er een hebt
Hilmo vervelend dat je angst zo groot is. Ik sta er vooralsnog echt niet om te springen, maar mijn tactiek tot nu toe is: kop in het zand
Wat pauzes aangaat; ik heb daar nooit behoefte aan gehad toen ik nog werkte (nu ook niet trouwens). Maar bij ons was het allemaal niet zo streng. Als je behoefte had aan eerder naar huis, later starten of tussendoor even gaan liggen (er was een rustruimte) dan kon dat gewoon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik kwam tegelijkertijd ook nog deze tegen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nouja, doorbikkelen klinkt misschien wat heftig ja, zo bedoel ik het niet. Maar ik ga wel door tot het écht niet meer gaat en dat is ook wel de instelling bij mij op het werk. Niet altijd goed.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind "gewoon doorbikkelen" zo heftig klinken, alsof je tegen heug en meug jezelf de dag door moet worstelen. Ik bedoel, als dat echt zo is, moet je die tijd gewoon pakken. Of met de bedrijfsarts praten. Ik maak gewoon mijn 8 uren elke dag en voel dat niet als doorbikkelen, gewoon omdat ik er echt geen last van heb. Maar als het wèl zo voelt moet je actie ondernemen.
quote:Op woensdag 23 april 2014 15:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Geen heel duidelijke foto, en op dit moment zit mijn buik in de weg om een nieuwe/betere te makenMaar hier is het litteken een maandje of 4-5 oud, denk ik. Moet je even om de randen van de kleding heen kijken
Maar dat rode streepje is 't dus. Ik vind het echt enorm meevallen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik kwam tegelijkertijd ook nog deze tegen:Dat ziet er inderdaad wel netjes uit. Ik heb echt wel eens vrouwen gezien waarbij ik me afvroeg of de slager of de gyn aan het werk was geweestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En wat een mooie grote ogen heeft Saar
Hilmo: maar continu weggaan om te paffen mag wel?Het is voor een zwangere helemaal niet goed om te lang in eenzelfde houding te blijven, je moet juist vaker even gaan bewegen (niet zwangeren trouwens ook). Je staat iig volkomen in je recht als je aanspraak maakt op die extra pauzetijd.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Jep, daar werd niet moeilijk over gedaan, omdat zij zogenaamd langer zouden doorwerken, wat de meeste helemaal niet deden... Precies, daar moet ik echt op letten dat ik niet te lang in dezelfde houding blijf zitten, nu niet en straks niet, ook al is dat misschien 'kleinzerig' in de ogen van sommige collega's.quote:Op woensdag 23 april 2014 15:25 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat ziet er inderdaad wel netjes uit. Ik heb echt wel eens vrouwen gezien waarbij ik me afvroeg of de slager of de gyn aan het werk was geweestEn wat een mooie grote ogen heeft Saar
Hilmo: maar continu weggaan om te paffen mag wel?Het is voor een zwangere helemaal niet goed om te lang in eenzelfde houding te blijven, je moet juist vaker even gaan bewegen (niet zwangeren trouwens ook). Je staat iig volkomen in je recht als je aanspraak maakt op die extra pauzetijd.
Dat heb ik ze niet gevraagd dus zou kunnen. Maar links of rechtsom… ik vind het idee van snijden in mijn lijf echt gruwelijk eng. Dan beval ik liever in stuit zolang het verantwoord is. Maar ik heb dan ook werkelijk nog nooit iets gehad dat er in me gesneden moest worden. Niet eens een hechting na een valpartijquote:Op woensdag 23 april 2014 15:31 schreef Fee-nix het volgende:
Maar Chanty, misschien hadden die vrouwen dan geen ks gehad, maar een andere buikoperatie?
Ik weet wel dat er in heel uitzonderlijke situaties nog wel eens verticaal ipv horizontaal wordt gesneden. Weet niet waarom, grote spoed denk ik? Komt bijna niet voor, maar dat lijkt me wel erg qua litteken...
op de meeste christelijke scholen is dat volgens mij wel zo.maar volgens mij leert je kind daar niks verkeerds van. Je kunt tzt best uitleggen dat jullie niet in God geloven, maar sommige kinderen wel. En dat je bidden kunt zien als even nadenken over wat je hoopt en wilt voor de wereld.quote:Op woensdag 23 april 2014 12:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het ook een heel bizar idee dat je daar al tijdens een zwangerschap mee bezig moet zijn...
Wij gaan straks naar een durp verhuizen met maar één school. Deze valt onder een Christelijke scholengemeenschap, wat niet mijn voorkeur zou hebben als ik uit meerdere scholen zou kunnen kiezen. Maar ik denk (ik ga mij daar nog beter in verdiepen) dat ik toch voor de school ga kiezen waar hij met buurtgenootjes in de klas zit, en dat ik niet een dorp verder ga rijden omdat die school openbaar is. Tenzij er op deze dorpsschool iedere dag gebeden moet worden oid, maar daar ga ik niet vanuit. Zo Christelijk is onze regio niet.
Ik weet dat ze er vin mijn collega moeilijk over hebben gedaan.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:49 schreef Hilmo het volgende:
Oh ik ben ook zo bang/panisch voor een keizersnede (en dat is niet eens aan de orde bij mij, tenminste, hoop het niet). Nou ja, uberhaupt voor bevallen. (gelukkig ga ik daar wat hulp bij krijgen, want die angst is echt enorm...)
Yess! Goed nieuwsquote:Op woensdag 23 april 2014 16:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh! Gyn belde net al terug. 24u van tevoren stoppen met fraxi en dan mag het gewoon met ruggenprik
Oh wat fijnquote:Op woensdag 23 april 2014 16:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh! Gyn belde net al terug. 24u van tevoren stoppen met fraxi en dan mag het gewoon met ruggenprik
Wat lievquote:Op woensdag 23 april 2014 16:56 schreef GotC het volgende:
Chanty, ik heb zowel een draaipoging (bij 41 wkn) als een ks gehad. Mocht je vragen hebben erover (beleving etc), je kan me altijd PMen
Zat tijd voor Fernando om te draaienquote:Op woensdag 23 april 2014 17:00 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wat lievIk wacht nog even de komende weken af maar als het nodig blijkt te zijn kom ik zeker info inwinnen
Boxers van je manquote:Op woensdag 23 april 2014 17:03 schreef JaleesaJoia het volgende:
Iemand ervaring met wat voor ondergoed je het beste kan dragen na KS? Denk dat ik daar nog even naar op zoek moet
Hmmm zou hier niet werken denk ik. Denk dat ik op dit moment bredere heupen heb dan mijn ventquote:
Ik weeg 17 kg meer en het ging perfectquote:Op woensdag 23 april 2014 17:11 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hmmm zou hier niet werken denk ik. Denk dat ik op dit moment bredere heupen heb dan mijn vent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |