Weten de hoge heren in Den Haag dit wel?quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:18 schreef VVDer het volgende:
Zie voor de grap tabel 2 van het document over geweldsincidenten bij TEAMsporten.
BRON
Voetbal
49% opzettelijke overtreding
68% fysiek geweld
59% verbaal geweld
Overige teamsporten
21% opzettelijke overtreding
11% fysiek geweld
13% verbaal geweld
Dat is toch niet meer normaal!
Lees het eens een keer. Er zijn veel bronnen van de onderliggende ministeries gebruikt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Weten de hoge heren in Den Haag dit wel?
niet als je een fatsoenlijke opvoeding heb gehadquote:Op dinsdag 22 april 2014 12:21 schreef Copthorne het volgende:
Als Nigel de Jong in de WK-finale een karatetrap uitdeelt, wat wij allemaal "baas" vinden, dan zijn er zat tokkies die dat gedrag gaan kopiëren op een amateurveldje met 10 man langs de kant.
Precies.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:21 schreef Copthorne het volgende:
Als Nigel de Jong in de WK-finale een karatetrap uitdeelt, wat wij allemaal "baas" vinden, dan zijn er zat tokkies die dat gedrag gaan kopiëren op een amateurveldje met 10 man langs de kant.
Dus als je de statistieken over de geweldsincidenten leest heeft de meerderheid van alle spelers geen fatsoenlijke opvoeding genoten?quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:26 schreef Tyron het volgende:
[..]
niet als je een fatsoenlijke opvoeding heb gehad
Het gaat over percentages dus kom nou niet met meest populaire sport. Procentueel heft hoeveelheden op.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:28 schreef DarkAccountant het volgende:
Het is de meest populaire sport, dus logisch dat er meer volk op af komt en dat er dus ook meer incidenten zijn.
Maar het is ook iets met hoe de arbitrage geregeld is. Ik heb vroeger handbal gespeeld toen ik jong was. Als je daar je mond opentrok tegen de scheidsrechter of zo, dan kreeg je meteen een kaart of mocht je twee minuten naar de kant (en de klok werd dan ook stilgezet hé, dus je berokkende je eigen team alleen maar nadeel als je zoiets deed).
Dat zie ik in het voetbal nog allemaal niet terug.
mwah heb het nu dan even over kinderen die het zullen na-apenquote:Op dinsdag 22 april 2014 12:28 schreef VVDer het volgende:
[..]
Dus als je de statistieken over de geweldsincidenten leest heeft de meerderheid van alle spelers geen fatsoenlijke opvoeding genoten?
Dat zou kunnen hoor
Ik motiveer mijn kinderen om andere sporten te bekijken. Gelukkig wil geen van onze 3 kinderen op voetbal.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:28 schreef bamibij het volgende:
Mooiste sport die er is. Je kinderen dat verbieden:')
Dit heb je nu in principe ook bij amateurvoetbal hoor. Na de dood van die grensrechter is een en ander wel aangescherpt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:28 schreef DarkAccountant het volgende:
Het is de meest populaire sport, dus logisch dat er meer volk op af komt en dat er dus ook meer incidenten zijn.
Maar het is ook iets met hoe de arbitrage geregeld is. Ik heb vroeger handbal gespeeld toen ik jong was. Als je daar je mond opentrok tegen de scheidsrechter of zo, dan kreeg je meteen een kaart of mocht je twee minuten naar de kant (en de klok werd dan ook stilgezet hé, dus je berokkende je eigen team alleen maar nadeel als je zoiets deed).
Dat zie ik in het voetbal nog allemaal niet terug.
De druk is bij elke sporter denk ik even groot of hoog. Ik was met stomheid geslagen hoe ontzettend sportief de NBA games zijn in de VS. Daarna samen met de competitie een drankje doen. Zelfde gebeurt bij Hockey in NL. Altijd elkaar een hand geven en daarna samen drinken. Als je hebt verloren heb je klaarblijkelijk wat laten liggen of was de tegenstander gewoon beterquote:Op dinsdag 22 april 2014 12:31 schreef Tyron het volgende:
[..]
mwah heb het nu dan even over kinderen die het zullen na-apen
bij voetballers kan ik het soms nog begrijpen omdat de druk op de wedstrijd soms zo immens groot is
mensen die niet met voetbal opgevoed zijn of een club al jaren volgen zullen inderdaad niet begrijpen waarom voetbal wel zo leeftquote:Op dinsdag 22 april 2014 12:32 schreef VVDer het volgende:
[..]
De druk is bij elke sporter denk ik even groot of hoog. Ik was met stomheid geslagen hoe ontzettend sportief de NBA games zijn in de VS. Daarna samen met de competitie een drankje doen. Zelfde gebeurt bij Hockey in NL. Altijd elkaar een hand geven en daarna samen drinken. Als je hebt verloren heb je klaarblijkelijk wat laten liggen of was de tegenstander gewoon beter
Vroeger heb ik op voetbal gezeten, maar de sfeer ed heeft mij doen besluiten wat anders te gaan zoeken. Nu zit nagenoeg mijn hele gezin op hockey en ja uiteraard volgen wij de sportieve activieten van onze favoriete clubs met veel passie en emotie. Maar verlies is velies en winst is drinken en vierenquote:Op dinsdag 22 april 2014 12:33 schreef Tyron het volgende:
[..]
mensen die niet met voetbal opgevoed zijn of een club al jaren volgen zullen inderdaad niet begrijpen waarom voetbal wel zo leeft
hockey is imo ook een sport voor homofielenquote:Op dinsdag 22 april 2014 12:36 schreef VVDer het volgende:
[..]
Vroeger heb ik op voetbal gezeten, maar de sfeer ed heeft mij doen besluiten wat anders te gaan zoeken. Nu zit nagenoeg mijn hele gezin op hockey en ja uiteraard volgen wij de sportieve activieten van onze favoriete clubs met veel passie en emotie. Maar verlies is velies en winst is drinken en vieren
Ben ik het niet mee eens. Desalniettemin een sport waarbij respect en sportiviteit hoge prioriteiten genieten.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:37 schreef Tyron het volgende:
[..]
hockey is imo ook een sport voor homofielen
ah, jij ziet aan posts of mensen een goede opvoeding hebben gehadquote:Op dinsdag 22 april 2014 12:39 schreef VVDer het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Desalniettemin een sport waarbij respect en sportiviteit hoge prioriteiten genieten.
Maar wellicht is je reactie typisch een reactie die je van een gemiddelde voetballer kan verwachten. Je had iets over fatsoenlijke opvoeding toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |