Bedankt voor je reactiequote:Op maandag 21 april 2014 21:01 schreef Etsu het volgende:
Ik zou vooral eerste twee jaar (?) hard werken om geld te sparen om naar Amerika te kunnen gaan. Ik ben het met je ouders eens dat het gewoon doodzonde van hun geld is. Zij hebben namelijk gespaard om jouw studie te kunnen bekostigen en ik snap hun ook prima dat ze hiermee niet akkoord gaan. Dat geld is bedoeld om jou te laten studeren, niet om jouw dromen na te leven in Amerika waarvan de kans op succes heel klein is.
Ik durf eigenlijk wel te zeggen van niet, nog voordat ik het gelezen hebquote:Op maandag 21 april 2014 20:58 schreef Unites het volgende:
Dit is waarschijnlijk het meest wanhopige topic wat jullie ooit hebben gelezen
Twee slechte redenen m.i.quote:Op maandag 21 april 2014 20:58 schreef Unites het volgende:
Ze vinden het ten eerste zonde van het geld, waar ze ook hard voor hebben gewerkt en ten tweede willen ze het niet, omdat ze bang zijn dat ze me te veel gaan missen.
Volgens mij ben je nog nooit in de VS geweest, je komt namelijk over als iemand die de VS alleen van films/tv kent, en zo is het echte leven daar absoluut niet (zéker niet als je er zonder opleiding naartoe gaat).quote:Op maandag 21 april 2014 21:02 schreef Unites het volgende:
Waarschijnlijk is het in Amerika nog lastiger , maar... Amerika <3
quote:[b]Op maandag 21 april 2014 20:58 schreef Unites
Echter vinden mijn ouders vinden dit natuurlijk helemaal geen goed idee.
Hahaha oke :pquote:Op maandag 21 april 2014 21:07 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik durf eigenlijk wel te zeggen van niet, nog voordat ik het gelezen heb
Leuk ideequote:[..]
Twee slechte redenen m.i.
Een goede reden zou zijn: je kunt deze droom gewoon in eerste instantie in Nederland najagen, dat is veel goedkoper en werkt het niet dat is er niet veel verloren.
Er zijn genoeg uitwisselingsprogramma's naar de VS waarmee je tijdens je studie (die te maken heeft met film/tv/acteren bijvoorbeeld) een half jaar naar de VS kunt. Probeer dat eerst eens.
Ja, kloptquote:[..]
Volgens mij ben je nog nooit in de VS geweest, je komt namelijk over als iemand die de VS alleen van films/tv kent, en zo is het echte leven daar absoluut niet (zéker niet als je er zonder opleiding naartoe gaat).
1) zorg dat je tenminste rond 1.80m zitquote:
Echt super bedankt voor je reactie en tips!quote:Natuurlijk moet je altijd je dromen najagen. Alleen hier zijn meerdere manieren voor.
Jij wilt het gelijk groot aanpakken maar ieder mens begint onder aan de ladder en ook jij begint op de eerste trede.
Naar mijn mening wil je een hele grote gok wagen terwijl je ook klein kan beginnen.
Niet alleen jij maar duizend andere in Amerika willen deze droom waarmaken.
Je ouders begrijp ik wel, hun sparen voor jou met een doel: toekomst. Je kan nu leren zonder een schuld op te bouwen en ook nog eens op de universiteit! Voorlopig zijn banen niet zo makkelijk te krijgen en is in deze tijd leren erg belangrijk voor de goede jaren die komen gaan.
Naast je studie kun je een portfolio opbouwen door te je beschikbaar te stellen al figurant, cursus te volgen voor cameraman noem maar op. Zo kun je ontdekken wat bij je past in deze wereld en eventueel van het gespaarde geldvan je ouders dit te betalen. Een vakantie van 2 weken boeken naar Amerika is ook een optie om daar op ontdekkingstocht te gaan.
Het zijn maar wat meningen en tips die jou misschien kunnen laten nadenken.
Ik had het wel geweten met zo'n goede diploma vwo achter de hand en een toekomst zonder studieschuld.
Denk er goed over na! Succes
In ieder geval wel iets, maar ook op vakantie zul je waarschijnlijk niet leren dat naar de VS gaan zonder opleiding (als je uberhaupt al het land binnen komt!) uiteindelijk vooral neerkomt op: een baantje in de bediening dat slecht betaalt en constant afgewezen worden bij de sollicitaties/audities die je in je vrije tijd doet.quote:Op maandag 21 april 2014 21:13 schreef Unites het volgende:
[..]
Hahaha oke :p
[..]
Leuk idee
[..]
Ja, kloptIk ga er volgend jaar wel heen op vakantie
Dus misschien stel ik mijn mening (en droom) dan wel bij.
Bekende Nederlanders zoals ferri somogyi en Yolanthe zijn weggestuurd uit Amerika.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:52 schreef raptorix het volgende:
Amerika gaat je niet lukken, of in ieder geval is de kans heel klein, in Amerika kom je alleen in aanmerking om de rol van een buitenlander te spelen, als non-native speaker kom je er gewoon niet aan te pas.
Zit hier niet wat voor je bij?
http://www.ahk.nl/filmacademie/
Dat zegt wel wat vind je ook niet, dat zelfs Yolanthe niet verder kwam dan een klein rolletjequote:Op dinsdag 22 april 2014 15:38 schreef Unites het volgende:
Yolanthe had toch wel een klein rolletje in een film?
Preciesquote:Op dinsdag 22 april 2014 15:39 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat zegt wel wat vind je ook niet, dat zelfs Yolanthe niet verder kwam dan een klein rolletje
En de Nederlanders met grotere rollen zoals Jeroen Krabe en Rutger Hauer mochten alleen buitenlanders of freaks spelen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:39 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat zegt wel wat vind je ook niet, dat zelfs Yolanthe niet verder kwam dan een klein rolletje
En al die acteurs hadden hun sporen al verdiend met Nederlandse producties.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:35 schreef raptorix het volgende:
En de Nederlanders met grotere rollen zoals Jeroen Krabe en Rutger Hauer mochten alleen buitenlanders of freaks spelen.
Met een bedenkelijke "ik denk wel dat ik het kan" is nog nooit iemand aangenomen.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:58 schreef Unites het volgende:
Ik vind het moeilijk om van mezelf te zeggen dat ik echt 'talent' heb... Ik denk wel dat ik het kan
Maar ervaring: nee.
Misschien een idee om eerst een bij een amateur toneelgezelschap te gaan om te kijken of je vermoeden correct is?quote:Op woensdag 23 april 2014 08:58 schreef Unites het volgende:
Ik vind het moeilijk om van mezelf te zeggen dat ik echt 'talent' heb... Ik denk wel dat ik het kan
Maar ervaring: nee.
Dan heb je neem ik al iets voor in je portfolioquote:Op woensdag 23 april 2014 10:32 schreef Unites het volgende:
1. Ik maak geregeld zelf filmpjes.
2. Nee, ik zit niet bij een toneelvereniging.
3. Nee, ik organiseer geen toneelstukken.
4. Heb ik wel gedaan.
Ik snap je ouders steeds beter. Je zegt hier bijvoorbeeld "ik denk dat ik dat wel kan", "lijkt me op zich wel leuk", iemand die écht gepassioneerd en vastbesloten is over iets praat daar totaal anders over! Het lijkt wel alsof je dit alles wel aardig lijkt maar eigenlijk weet je het nog niet zeker. In dat geval zou ik een opleiding die ermee te maken heeft eerst eens een jaartje aankijken + bij een toneelvereniging gaan; dan is het jammer van dat jaar als het niks blijkt te zijn maar dat is geen ramp.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:13 schreef Unites het volgende:
Ik dacht misschien aan een opleiding tot regisseur dan maar misschien aan de AHK. Dat lijkt me op zich ook wel leuk en dan is de kans op een redelijke goede toekomst (78% van de studenten vindt gelijk een betaalde baan) ook nog eens iets groter. Van uit daar zou ik ook weer een contactennetwerk kunnen aanleggen, zodat ik misschien zelf ook ooit nog eens voor de camera kan staan.
Alleen om aangenomen te worden moet je schijnbaar een uitgebreid en goed portfolio hebben (waarom zeg ik altijd portofolio?). Dus zou het dan wel realistisch zijn als ik aan mijn ouders een redelijk bedrag vraag om goed apparatuur aan te schaffen.
Ik wou namelijk vroeger ook altijd graag in de reclamewereld en de wereld van de journalistiek... ik verwacht eigenlijk dat ik daar ook wel kansen heb met zo'n goed aangeschreven opleiding.
Jeffrey..quote:Op woensdag 23 april 2014 12:31 schreef Unites het volgende:
Ik heb dit filmpje gemaakt haha :$:
Nieuwe video! Hiervan is de kwaliteit wel iets slechter op een of andere manier.
Maar via iMovie ziet de video er sowieso veel beter uitDie 'pixels' die je ziet bij het omhoog gaan bij de boom, zie ik bijvoorbeeld niet als ik de video bekijk via iMovie.
Ik hoor wel wat jullie ervan vinden!
waardeloosquote:Op woensdag 23 april 2014 12:31 schreef Unites het volgende:
Ik heb dit filmpje gemaakt haha :$:
Nieuwe video! Hiervan is de kwaliteit wel iets slechter op een of andere manier.
Maar via iMovie ziet de video er sowieso veel beter uitDie 'pixels' die je ziet bij het omhoog gaan bij de boom, zie ik bijvoorbeeld niet als ik de video bekijk via iMovie.
Ik hoor wel wat jullie ervan vinden!
Ik ken de site inderdaad! Bedankt voor de tipsquote:Op woensdag 23 april 2014 12:45 schreef Toto69 het volgende:
@TS:
Begin in Nederland.
Www.filmvacatures.nl
Schrijf je in bij castingbureaus.
Bereid je voor op veel afwijzingen door grote concurrentie. Begin klein met figuratierollen voor ervaring. Word je een paar keer afgewezen, geef dan niet meteen op.
Heb vooral veel geduldquote:Op woensdag 23 april 2014 12:47 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik ken de site inderdaad! Bedankt voor de tips!
Meer je best doen volgende keer. Eerst bedenken wat voor film je wilt maken en vervolgens kort opschrijven welke beelden je nodig hebt om je idee te realiseren. En dan pas filmen. Nadat je alles gefilmd hebt, dan begint het editproces. Evt enkele scences herfilmen indien het nodig is. Telkens als je een klein project afrondt, kritisch naar je eindproduct kijken. Evalueren wat goed en fout ging zodat je bij je volgende project de fouten vermijdt. Dit proces 100000000000000000 herhalen en wie weet zien wij jouw product ooit op het filmdoek.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |