Nieuwe singletjes besproken aan de hand van de nieuwe binnenkomers in de Mega Top 100. Maak ze of kraak ze.
Zie http://www.megatop100.nl voor de complete lijst.
Top 5 van deze week:
1-1 Asereje-Las Ketchup
2-2 All the things she said-Tatu
3-3 The tide is high-Atomic Kitten
4-4 Addictive-Truth Hurts
5-5 Cleaning out my closet-Eminem
Zó, die zit lekker vast. (Rot toch eens op met die trienen!)
Opvallende noteringen:
Geen. Sorry.
---------------
25 Help me - Nick Carter
Yuk. De Backstreet Boys-voorman probeert het eens met stevige poprock en dat vind ik dus helemaal niks, zeker niet gezien het typische 'gelikte' jongensbandjes-stemgeluid van het ventje. Het past niet bij de muziek. Los van dat vind ik het nummer ook gewoon saai. Je bent gelijk vergeten hoe het ook alweer ging. 5-/10
30 Ik denk altijd nog aan jou - Grad Damen feat. Jan Vayne
Wat doet dit in godsnaam in de lijst? O my god, wat erg zeg....Met trillende stem zingt Grad Damen een zoete ballad, ondersteund door de zoetgevooisde pianoklanken van Jan Vayne. Brrrrr. 2/10
46 Down boy - Holly Valance
Mevrouw schijnt te hebben gezegd over Kylie Minogue 'dat ze er op haar 35ste echt niet meer zo bij wenst te lopen, lalala-liedjes zingend.' Laten we eerste eens afwachten of we Holly Valance uberhaupt nog kènnen als ze zo oud is, als ze zulke liedjes blijft maken als deze en die vorige hoogstwaarschijnlijk niet. Ik vind het maar een nietszeggend, saai liedje. Een beetje in de stijl van die vorige van haar, iets minder turks alleen. Wel een aardig muziekje dat eronder zit, maar er zit niks in. 5/10
65 Bodyrock - Tymes 4
Ken ik niet. Kazaa doet moeilijk.
68 Meer van jou - Blof
Al die liedjes van hun zijn eigenlijk hetzelfde te recenseren, dus ik ga maar in herhaling vallen: Een degelijk, beetje saai maar goed gemaakt Nederpop-nummer waar bijna elke doelgroep voor kan vallen en wat op bijna elke radiozender past. (Ze hebben overigens wel veel leukere gemaakt.....) 6,5/10
70 Time is the healer - Riva
Het klinkt ongeveer hetzelfde als Who do you love now, maar dan zonder Danni Minogue (en duidelijk minder goed). Een rete-commerciëel, qua sound niet heel bijzonder, maar erg goed geproduceerd vocaal dancenummer. Het nummer klinkt mooi 'vol', dat is het grote pluspunt hiervan vind ik. 6+/10
72 Show me your love - Mike Peterson
Ken ik niet, Kazaa heeft het niet.
73 Shed my skin - D*Note
De 'kenners' schijnen hier helemaal weg van te zijn. Ik hoor dat fantastische er nog niet zo in. Ik vind dit trancy liedje behoorlijk saai, al vind ik het best goed geproduceerd. Maar het doet me gewoon niet zo veel. Misschien moet ik het nog vaker horen.... 6/10
87 I've got you - Marc Anthony
Een re-entry. De reden ervan is me niet geheel duidelijk. Ik vind het geen bijzonder nummer, nogal veilig, maar ik kan hem best aanhoren. Het ligt gewoon wel prettig in het gehoor. De melodie heeft wel wat. 6+/10
93 Cry - Faith Hill
Sky Radio zanikpop volgens een beproefde succesformule: Veilige rustige muziek in het begin, zing daar in het eerste couplet nog wat ingehouden overheen, en in het refrein barst je opeens los in bombast. Het tweede couplet is vervolgens muzikaal gezien wat drukker, en ga zo maar door. En zo bouw je naar een 'daverende' climax toe, waarna je met zachte stem eindigt. Wat een saai standaardlied zeg. Al zit het best goed in elkaar. 5/10
97 Don't stop - Rolling Stones
Een ouderwetste stevige recht-toe-recht-aan rockplaat. Zo'n tijdloos ding dat tien jaar geleden o.k. was en over tien jaar nog. Het klinkt hetzelfde als het overgrote deel van al hun andere wat snellere songs. Maar ik vind het wel erg goed en degelijk gemaakt is. Best wel leuk en vrolijk, maar al met al niet top. 7/10
98 Show me love - Robin S
De 2002-remix van DJ Tonka. Geen jeugdclassic voor mij, ik vond hem toen nooit zo héél erg leuk, maar toch ben ik blij dat er enigzins met respect met het oude nummer (wat ik anno 2002 met een 8 waardeer) om is gegaan. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar ik vind het best lekker klinken. Goede beat. 7/10
Btw: Volgens mij ben je deze keer niet zo erg blij met de nieuwe binnenkomers
quote:Ik ben gewoon eerlijk.
Op maandag 14 oktober 2002 22:17 schreef MSXUser het volgende:
Zo, je bent vroeg dit keer... Gelijk even Kazaa aanzetten om alles eens te beluisteren.Btw: Volgens mij ben je deze keer niet zo erg blij met de nieuwe binnenkomers
Las Ketchup - Asereje : Lekker nummer, maar hun cd is eigenlijk hetzelfde als dit nummer. het lijkt wel of ze maar 1 stijl hebben. lekkere muziek, maar dat is wel een min-puntje.
Tatu - All the things she said : wederom een heerlijk nummer. beter dan de bovenste vindt ik persoonlijk. Gaat alleen vervelen als je hem 3x achter elkaar hoord. Daarom denk ik zelf dat dit een 1-dags vliegje is.
Atomic Kitten - The tide is high : Heerlijk nummer, heerlijke cd, heerlijke meiden.
Addictive - Truth hurts : Net gedownload.
Eminem - Cleaning out my closet : Sterk nummer. De beste van alle 5 vindt ik. Eminem is iemand die rapt zoals het hoord. met gevoel. Dit nummer is volgens mij ook geschreven toen hij met zichzelf in het reine kwam over zijn moeder. De CD zuigd, maar dit nummer is in mijn ogen zijn absolute topper. eindelijk volwassen rap...
Hoop dat iemand mijn mening op prijs steld. Dit is met nadruk mijn MENING. Deze is altijd onderhevig aan de variabelen (feeling), (emotion), (weather) en (food).;)
quote:Graag zelfs.
Op maandag 14 oktober 2002 22:27 schreef Ikarias het volgende:
Als ik ook mag reageren, sweet
Ken je naast de top 5 de nieuwe binnenkomers ook al?
quote:Daar is een forum nou juist voor hè, meningen uitwisselen....
Hoop dat iemand mijn mening op prijs steld. Dit is met nadruk mijn MENING. Deze is altijd onderhevig aan de variabelen (feeling), (emotion), (weather) en (food).;)
quote:Hier ga ik maar verder niet op in, anders word ik weer voor 'slijmbal' uitgemaakt
Op maandag 14 oktober 2002 22:23 schreef postinggirl het volgende:Ik ben gewoon eerlijk.
--------------------------
--------------------------
Het heeft even geduurd, maar hier zijn ze dan...
Top 5 van deze week:
1-1 Asereje-Las Ketchup
2-2 All the things she said-Tatu
3-3 The tide is high-Atomic Kitten
4-4 Addictive-Truth Hurts
5-5 Cleaning out my closet-Eminem
Zozo, wat een enorme veranderingen in de top5 van deze week. Ik hoop nu toch echt dat die Spaanse mutsen heel snel van de eerste plaats worden verdreven (zeker nu na alle commotie rond hun 'optredens').
---------------
25 Help me - Nick Carter
He, getver een standaard boybandplaatje. Help me to get rid of this! (oh ja, 'cancel download' werkt perfect ) 3/10
Duidelijk Jan Vayne achter de piano, maar wat moet Gradje Damen in dit nummer? Standaard 'ik hou van jou, ik blijf je trouw' tekstje. Verschrikkelijk! Dat Jan Vayne zich hiervoor leent valt me wel erg tegen van hem. 2/10
Tsja, wat moet ik hier nu van zeggen. Ik word hier niet warm of koud van. Wel een leuke percussielijn, maar het nummer op zich stelt erg weinig voor. Toch denk ik dat dit wel weer gaat scoren, maar dan is het niet vanwege het nummer. 5/10
65 Bodyrock - Tymes 4
Hoog Sky Radio gehalte heeft deze plaat in ieder geval. Standaard Roland Pizzicato geluidje in het intro. Ik heb een beetje het gevoel alsof de hele begeleiding van dit nummer uit een standaard keyboard komt en het zou me niet verbazen als ik nog gelijk zou hebben ook. Alle instrumenten zijn zo te horen standaard uit de GM/GS banken van Roland. Het begin is meer een soort van ballad, het refrein is meer 2step achtig. Kortom... niets voor mij. 4/10
68 Meer van jou - Blof
Waarschijnlijk ga ik deze plaat nog zeer vaak horen. Op het werk hebben we standaard 538 aan staan en gezien ze daar nogal gek zijn van Blof... Zal mij benieuwen wanneer Evers ze weer in de studio heeft. Maargoed, over de plaat... wederom een goede produktie van deze heren. Niet erg stevig, maar het blijft toch enigszins hangen. In ieder geval niet vevelend om naar te luisteren. 6/10
Dit keer eens geen tranceplaat die er geen half jaar over doet om in de lijsten te komen (in augustus 2002 uitgebracht). Eigenlijk vind ik dit helemaal geen radioplaat, maar echt iets voor in de clubs, want dan komt deze plaat wel tot z'n recht. In de Hiver & Hammer remix hoor ik trouwens erg bekende accoorden. Indien je een MSX hebt (gehad) en je kent het spel Usas, weet je genoeg De dubversies van dit nummer dreunen echt goed door en zijn puur voor de clubs. Voor deze gelegenheid 2 waarderingen: Radiowaardering: 5/10 Clubwaardering: 8/10
Hm, Kazaa heeft deze zo te zien niet.
73 Shed my skin - D*Note
Deze is al een tijd te horen op 538. Er zijn meerdere versies van dit nummer. Een house/club, twee trancey en een progressive versie. Zelf vind ik deze plaat redelijk. De versie die op de radio wordt gedraaid is de 'Mr. Sam SF remix'. 5/10
Eerst even denken en vervolgens 'Oh ja!'. Dit ding heb ik al vaker gehoord. Ja, typische radioplaat. Leuk voor op de achtergrond, verder eigenlijk niet. 5/10
93 Cry - Faith Hill
Het is al vrij laat en dan dit... Echt een plaat om bij in slaap te vallen. Hier zal Sky Radio in ieder geval weer erg blij mee zijn. 4/10
And they don't stop making quality music. Zelfs na ongeveer 40 jaar weten deze heren ons nog regelmatig met nieuwe nummers te verblijden. Dit is wederom zo'n plaat waarbij ik de radio echt niet uit zal zetten (daarvoor hebben we figuren als Grad Damen, Jan Wayne, enz.). De muziek van The Stones is absoluut tijdloos en het is zeker geen schande om iets van deze groep in huis te hebben. 7/10
Inderdaad de DJ Tonka remix. Deze plaat is al in mei dit jaar opnieuw uitgebracht (6 tracks op 2x12"). Hierop staan een aantal remixen die ik zelf beter vind dan de Tonka versie (vooral de Pacha Mama remix is goed). Het zal mij benieuwen wat deze versie in de lijsten gaat doen. 6/10
25 Help me - Nick Carter
Ken ik niet.
Ken ik niet, ik hoef het ook niet te weten.
Griet ziet er weer retegeil uit. Nummer is wel zwaar eentonig. 5/10
65 Bodyrock - Tymes 4
Ken ik niet.
68 Meer van jou - Blof
Ken ik niet, hoef ik ook niet te weten
Leuk nummer, leuk ingezongen. Alleen "stringer" blijft een topper. 6,5/10
Ken ik niet
73 Shed my skin - D*Note
Ken ik niet.
huh Alweer?? 5/10
93 Cry - Faith Hill
Zangeres zingt weer saai als altijd 2/10
Ken ik niet.
Tsja.. In ieder geval 1 van de betere 2002 remixes. 7/10
quote:* Mee eens is!
Op maandag 14 oktober 2002 23:59 schreef MSXUser het volgende:[..]
(vooral de Pacha Mama remix is goed).
Zal zien of ik tijd kan vinden (ben meestal flink tijd kwijt voor die ouwe lijstjes)
Opvallende noteringen:
100 (91) Come spreak to me - Elisa
Allemaal kopen svp!!! Geweldig nummer dat veel beter verdient.
---------------
Ach ja, van dit soort muziek word ik niet echt warm of koud... leuk om eens op de radio of tv te horen (met hoeveel ik radio luistert gaat een nummer daardoor niet vervelen) maar verder niks. 6/10
68 Meer van jou - Blof
quote:Klopt, daarom hoef ik deze ook helemaal niet te kennen. Tot nog toe is me dat gelukt.
Al die liedjes van hun zijn eigenlijk hetzelfde te recenseren
Geen Dannii? Laat dan maar.
Het is weer overweldigend deze week... hopelijk (?) ken ik er volgende week wat meer.
Leuk nummer. Veel leuker dan Kiss Kiss in ieder geval. Was ook niet zo moeilijk. Holly kreunt wel enzo, maar dat mag wel op 2 singles (niet zoals britney maar dat is offtopic). Stomme clip maar dat doet er ook niet toe. 7/10
Is dat nieuw? Ik dacht dat het was gere-released. Maar dat is dus niet. Klinkt goed, maar ook een beetje ouderwets (ik dacht niet voor niets dat het een re-release was). Degelijke muziek. 7.5/10
Ja, leuk nummer. Het origineel vind ik ook wel leuk ja. maar ik heb er eigenlijk weinig over te melden. 7/10
quote:Wie koopt dát in hemelsnaam nog in deze kille herfst?
Op dinsdag 15 oktober 2002 20:23 schreef snellejelle het volgende:
De lijst eens ff doorgegeken en ik schrik me rot......... Zomer op je radio van Leona staat nog steeds in de lijstZe stijgt na 18(!) weken zelfs weer van 56 naar 42........ het moet niet gekker worden
![]()
![]()
![]()
quote:Wie koopt dat überhaupt
Op dinsdag 15 oktober 2002 20:24 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Wie koopt dát in hemelsnaam nog in deze kille herfst?
quote:Betere vraagstelling ja
Op dinsdag 15 oktober 2002 20:25 schreef snellejelle het volgende:
Wie koopt dat überhaupt
quote:Nou, ik vond het anders aardig opvallend dat er twee nieuwe binnenkomers van vorige week ineens foetsie zijn:
Op maandag 14 oktober 2002 22:08 schreef postinggirl het volgende:Opvallende noteringen:
Geen. Sorry.
![]()
74 - Don & Johnson - Bring That Beat Back
78 - Marc Acardipane - I Like It Loud
Had ik niet verwacht, zeker niet van deze twee nummers.
thx!
quote:Alle links naar dat programma lopen inderdaad dood. Het zou kunnen dat het programma niet meer wordt ondersteund.
Op donderdag 17 oktober 2002 09:07 schreef Vamos het volgende:
free MP3 splitter van codevisions is daar niet meer te downloaden
Hier staan nog een aantal programa's in dezelfde categorie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |