Meldtquote:
Is dat zo, daar heb ik niks van meegekregen?quote:Op zondag 20 april 2014 22:09 schreef Ouwesok het volgende:
ondanks nogal aangescherpte fotografeerregels
Op de site stond een waslijst met allemaal gedragsregels waar je je als fotograaf eigenlijk aan moest houden, er stond nog net niet een verplichte uitkadering bij die je moest handhaven om mensen niet teveel tegen het hoofd te stoten:')quote:Op zondag 20 april 2014 23:51 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Is dat zo, daar heb ik niks van meegekregen?
Fill me in?
Ah, ik zal straks eens op de site kijken.quote:Op maandag 21 april 2014 00:28 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Op de site stond een waslijst met allemaal gedragsregels waar je je als fotograaf eigenlijk aan moest houden, er stond nog net niet een verplichte uitkadering bij die je moest handhaven om mensen niet teveel tegen het hoofd te stoten:')
Uiteindelijk een mooie set gedragsregels die echter totaal niet naleefbaar was
In de praktijk was het weer gelijk aan Castlefest, de groepjes waren kleiner, de manier van fotograferen echter totaal hetzelfde.
Nou was het ook wel een kwestie van een beetje aanvoelen, aan het eind van de middag hield het al zo'n beetje op met de mogelijkheden omdat de meeste mensen nogal moe werden en dan wek je toch met die kleine spiegelloze dingen minder wrevel op dan met zo'n compensatietoeter.
Sommigen waren zelfs schrikbarend geduldigquote:Op maandag 21 april 2014 11:18 schreef Mirjam het volgende:
......Niemand zei ' nee' of werd ongeduldig, ik liep toch af en toe nog even te klooien met instellingen e.d.
Die man met flitsinstallatie staat er elk jaar en staat alleen op plek en maakt mooie foto's, Dort niemand kwaad. Is ook gerespecteerd onder de Eff bezoekers.quote:Op zondag 20 april 2014 22:09 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Meldt
Ik heb me er weer helemaal suf gespeeld met veel foto's en een heel klein beetje video. 't Was weer genieten geblazen en ook ik ging niet bewust verkleed, hoewel men in het steampunkkamp uiterst verlekkerd naar mijn zebra-style Meyer Orestor 2.8/135 loerde.
Ook deze keer weer, ondanks nogal aangescherpte fotografeerregels hele vuurpelotons met grote compensatietoeters en als recordhouder iemand die met een complete flitsinstallatie bij het kasteel aan het rotzooien was
Ook maar eens meegenomen, de Casio FH20, het best gecamoufleerde machinegeweer met uitbrandertjes van 40fps en toch het onschuldige van een compact.
Daarmee krijg je de lier wel aan het draaien
[ afbeelding ]
Naast fotograferen wil die Casio ook een beetje video'en en een beetje highspeed-video'en een beetje
Die highspeed komt nog (veel afwerken en zo), dus even een video'tje van een van de aangenaamst verknipte verschijningen die er rondliep
Daarnaast heeft die Casio een aardig groothoekje en RAW voor min of meer gewone plaatjes, en we hadden het weer gigantisch mee
[ link | afbeelding ]Tree by Ouwesok, on Flickr
De tweede compact die ik altijd bij me heb gebruikte ik voor wat stitchkitjes.
[ link | afbeelding ]Elfia by Ouwesok, on Flickr
De beide spiegellozen waren voor portretjes en de bandjes zoals Rapalje die een leuk kunstje met een doedelzak kunnen
[ link | afbeelding ]Rapalje by Ouwesok, on Flickr
En de rest komt dus nog
een ieder is gewaarschuwd
Er liepen er inmiddels een stuk of vier rond met complete verrolbare fotostudio's en van mij mag het, vind het alleen een tikkie overkillquote:Op maandag 21 april 2014 15:58 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Die man met flitsinstallatie staat er elk jaar en staat alleen op plek en maakt mooie foto's, Dort niemand kwaad. Is ook gerespecteerd onder de Eff bezoekers.
Zei ik ook altijdquote:Op maandag 21 april 2014 16:00 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Er liepen er inmiddels een stuk of vier rond met complete verrolbare fotostudio's en van mij mag het, vind het alleen een tikkie overkill
Maar liep jij er voor de lol rond of 'met een missie'quote:Op maandag 21 april 2014 16:26 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Zei ik ook altijd
Maar liep zaterdag ook rond met 2 statieven, 3 flitsers en gemotizeerde slider
Dat had ikquote:Op maandag 21 april 2014 16:45 schreef SunChaser het volgende:
Ik liep er rond om (voor mij) nieuwe technieken te leren en op n EFF heb je vele modellen die willen poseren, je hoeft zelf niet eens rond te lopen met je zooi, ze komen voorbij.
Deze keer geoefend met nd fader dichtgooien , f op 3,2 en tegen de zo'n in flitsen.
Verder met hdr video aan de slag gegaan.
Maar verder heb je gelijk hoor, waarom wil j e op 200mm of meer foto's maken als je ook naar de modellen kunt toelopen. En dan boos worden omdat er iemand voor je beeld gast staan.
Het beuken viel nogal mee, qua ruimte bezong Rapalje het al prima, er is genoeg voor iedereen.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:16 schreef Weakling het volgende:
Niet geweest, want Pasen, maar was het weer zo razend druk dat je haast door andere fotografen weggebeukt werd als je een foto wilde maken of was het juist nu vanwege Pasen rustiger?
Dat inderdaad, wie het snapt heeft die regels niet nodig, wie het niet snapt snapt het zelfs met het dubbele aantal gedragsregels nog niet. Zoals Mirjam eerder al aangaf, het viel allemaal wel wat mee.quote:Edit: nog eens gekeken naar de regeltjes rondom fotograferen die er nu ineens blijkbaar waren, maar ik zie er niks tussen wat ik zelf ook al niet deed. Beetje common sense & decency.
Je moet je aanmeldenquote:Op donderdag 24 april 2014 21:36 schreef simon1976 het volgende:
Voor wie geinteresseerd is in foto's van Elfia....
https://www.facebook.com/(...)ink/552115644904336/
failquote:Op donderdag 24 april 2014 21:36 schreef simon1976 het volgende:
Voor wie geinteresseerd is in foto's van Elfia....
https://www.facebook.com/(...)ink/552115644904336/
Ligt niet aan jou, ik gebruikte de verschillende brandpunten nu afhankelijk van de drukte. Sta je er dichter op, dan neem je een kortere lens. Uiteindelijk zijn dan de verschillen redelijk miniem.quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:54 schreef Clayton1 het volgende:
Het zal vast aan mij liggen, maar ik zie geen verschil in lensgebruik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |