bronquote:DEN HAAG - Allochtonen die in de Haagse wijk Duindorp komen wonen, worden stelselmatig weggepest. Burgemeester Jozias van Aartsen en woningbouwvereniging Vestia bevestigen dat, na een rondgang van Omroep West door de wijk.
Door Mark Kool en Elmer Smaling
Er worden ramen ingegooid van allochtone bewoners en ondernemers en er worden racistische leuzen op muren gekalkt. Volgens Duindorpers is er in hun buurt namelijk geen plaats voor allochtonen. Veel getroffen gezinnen kiezen eieren voor hun geld en leveren de sleutel van hun Duindorpse woning weer in.
Bewoners halen de schouders op over het geweld tegen allochtonen: 'Buitenlanders horen hier niet', zeggen ze voor de camera van Omroep West. Verslaggevers spraken met veel bewoners en betrokkenen.
Ramen ingegooid van Hindoestaanse en Turkse bewoners
In de Pluvierstraat zijn ramen van twee woningen ingegooid, vlak naast elkaar. 'Hier kwamen Hindoestanen en Turken wonen', vertelt een vrouw die de hond uitlaat. Dat ging dankzij de vernielingen niet door. 'Duindorpers die in Scheveningen willen wonen, willen die woningen ook hebben. Ze zijn boos dat buitenlanders dan voorrang hebben op ons', zegt ze.
Burgemeester Van Aartsen van Den Haag zegt dat de gemeente zich grote zorgen maakt. Woningcorporatie Vestia, die in Duindorp veel bezit heeft, erkent dat mensen worden weggejaagd. Ook hun eigen medewerkers worden bedreigd.
Varkenskoppen aan de gevel
'Op Facebook gaan er al gauw berichten rond als er ergens een allochtoon gezin komt wonen', vertelt een buurvrouw. Ze vindt het beleid van woningcorporatie Vestia raar. 'Ik snap niet waarom ze die buitenlanders hier neerzetten, daar komt alleen maar ellende van', zegt ze. 'Mensen zijn gewoon racistisch hier.'
Vestia meldt dat er sinds het begin van dit jaar zeker zes incidenten zijn geweest. Die variėren van het ingooien van ruiten en bedreigingen, tot het ophangen van varkenskoppen aan de gevel van woningen en het draaien van keiharde muziek.
'Net zo lang pesten tot ze eruit zijn'
'Ze hebben groot gelijk,' zegt een buurtbewoonster over de Duindorpers die ruiten ingooien. 'Er zijn genoeg mensen uit Duindorp weggegaan, die graag terugwillen. En dan zetten ze er iemand neer die hier niks te zoeken heeft.'
'Ik heb zelf Antillianen boven me gehad, het was echt vreselijk,' reageert een oudere Duindorpster bij de supermarkt op het Tesselseplein. 'Het is wel triest dat bij sommigen de ramen worden ingegooid. Maar ja, de woningbouw moet ze ook niet in deze wijk stoppen. M’n kleinkinderen pesten die mensen net zo lang weg tot ze eruit zijn.'
Eieren tegen het raam
In een portiek aan de Pluvierstraat zit een groepje oer-Duindorpers te genieten van het zonnetje. 'Op de Vaillantlaan, de Hoefkade, Parallelweg, daar staan genoeg huizen. Oprotten!' roept een van hen. 'Laatst stonden vier huizen leeg. En wie zetten ze daar in? Alle nationaliteiten behalve een blanke. En wat hebben de mensen in die straat gedaan, alle vier de ramen ingedonderd. Optreden, wegwezen!'
De moeder van een donker meisje is vier maanden geleden in de buurt komen wonen. 'Ze had niks gedaan en vervolgens werden er eieren gegooid en belletje getrokken. Ook werd ze bedreigd. Een jongen riep tegen haar: als je hier wilt wonen moet je je aanpassen.'
Vestia bevestigt signalen van racisme
Op het Tesselseplein vertelt een jong meisje dat het raam van een donkere vrouw op de Rottumsestraat is ingegooid. 'Omdat ze een kleurtje heeft, en omdat ze soms een hoofddoek draagt. Ze heeft er aangifte van gedaan.'
Een woordvoerder van Vestia bevestigt de signalen van racisme. 'Vroeger waren Duindorpers al tegen nieuwkomers in de wijk. De laatste tijd richten ze zich meer en meer op allochtonen.' Vestia zegt er geen verklaring voor te hebben waarom de agressie tegen allochtonen in de wijk juist nu oplaait.
Duindorp heeft bijna 6.000 inwoners
De wijk Duindorp, in stadsdeel Scheveningen, in Den Haag telt zo'n 6.000 inwoners. Volgens cijfers van de gemeente heeft iets meer dan de helft van de Duindorpers een laag inkomen. Het werkloosheidscijfer ligt rond het Haags gemiddelde.
Er is geen enkele methode om culturen 'wel of niet toe te staan', behalve dan de Noord-Koreaanse methode: Volledige afsluiting van de buitenwereld. Het is een feit dat Nederland altijd verschillende culturen binnen de eigen gelederen heeft gekend. En dat geldt overigens niet alleen voor Nederland, maar heel veel landen ter wereld.quote:Op zondag 20 april 2014 13:19 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Je bewijst mijn punt.
Wanneer je voor al die situaties kunt roepen dat Nederland altijd al multicultureel was, dan is dat dus helemaal geen goede argumentatie om een bepaalde cultuur nou wel of niet toe te laten.
Kentucky Blue Grassquote:Op zondag 20 april 2014 13:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat. Of omdat het gewoon onzin is.
'Gras is blauw'.
Oh?
'Ja, want een mevrouw zei dat tegen mij.'
Nou gras is toch echt groen hoor.
'NIET'! IK KAN HET NIET BEWIJZEN MAAR HET IS GEWOON ECHT ZO!
Concreet bewijs dat gras blauw KAN zijn. En nu? Kom maar eens met concreet bewijs dat allochtonen voorrang krijgen op autochtonen (op basis van het feit dat ze dus allochtoon zijn).quote:Op zondag 20 april 2014 13:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kentucky Blue Grass
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)auw-gras-voetballen/
Duindorp.quote:Op zondag 20 april 2014 13:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is geen enkele methode om culturen 'wel of niet toe te staan'
- Duindorp lijkt mij geen goed voorbeeld, tenzij je iemand bent die pleit voor het gebruik van geweld.quote:Op zondag 20 april 2014 13:29 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Duindorp.
En veel islamitische landen zijn een monocultuur waarbij 99% islamitisch is. Dus het kan wel.
Jij wil het alleen voordoen alsof het niet kan, omdat het niet in je politiek straatje past.
Och jeequote:Op zondag 20 april 2014 13:25 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk autochtonenfobie.
Tuurlijk niet. Daar gaat het ook niet om. Dat is een brainfart wat zijn eigen leven is gaan leiden.quote:Op zondag 20 april 2014 13:30 schreef Peunage het volgende:
We doen er wel eens lacherig over, maar er zijn serieus mensen die geloven in dat er een complot gaande om den blanken mensch te vernietigen. En met die instelling moet je dit soort discussies in stappen anders blijf je langs elkaar heen praten.
Ik zie vooral veel mensen die geloven in een complot dat Duindorpers den allochtonen mens weg te werken.quote:Op zondag 20 april 2014 13:30 schreef Peunage het volgende:
We doen er wel eens lacherig over, maar er zijn serieus mensen die geloven in dat er een complot gaande om den blanken mensch te vernietigen. En met die instelling moet je dit soort discussies in stappen anders blijf je langs elkaar heen praten.
Roemeniė is 99.5% christelijk. En nu?quote:Op zondag 20 april 2014 13:29 schreef geavanceerd het volgende:
En veel islamitische landen zijn een monocultuur waarbij 99% islamitisch is.
Het is natuurlijk onzin. Het is geen brainfart, geavanceerd gelooft er heilig in en zo zijn er velen. Zijn vergelijking met het binnenvallen van de Duitsers is dan ook niet zomaar uit de lucht gegrepen.quote:Op zondag 20 april 2014 13:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Daar gaat het ook niet om. Dat is een brainfart wat zijn eigen leven is gaan leiden.
Veel van die landen zijn intern verscheurd vanwege factiestrijd, soennieten versus shiieten, gematigd islamitisch versus radicaal islamitisch. Dat laat niet echt een monocultuur zien in mijn optiek....quote:Op zondag 20 april 2014 13:29 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Duindorp.
En veel islamitische landen zijn een monocultuur waarbij 99% islamitisch is. Dus het kan wel.
Jij wil het alleen voordoen alsof het niet kan, omdat het niet in je politiek straatje past.
Complot? Duindorpers geven dat zelf aan. Het staat nota bene op beeld.quote:Op zondag 20 april 2014 13:32 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ik zie vooral veel mensen die geloven in een complot dat Duindorpers den allochtonen mens weg te werken.
Iets met fobie.
Dat staat letterlijk in de OPquote:Op zondag 20 april 2014 13:32 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ik zie vooral veel mensen die geloven in een complot dat Duindorpers den allochtonen mens weg te werken.
Iets met fobie.
Malta is 99,99% katholiekquote:Op zondag 20 april 2014 13:32 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Roemeniė is 99.5% christelijk. En nu?
Een bewijsquote:Op zondag 20 april 2014 13:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Concreet bewijs dat gras blauw KAN zijn. En nu? Kom maar eens met concreet bewijs dat allochtonen voorrang krijgen op autochtonen (op basis van het feit dat ze dus allochtoon zijn).
Want dat is niet zo?quote:Op zondag 20 april 2014 13:32 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Iets met fobie.
Vergelijking met NL voor de oorlog en na de oorlog. Hoezo vergelijking met de inval van Zhe Germans?quote:Op zondag 20 april 2014 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onzin. Het is geen brainfart, geavanceerd gelooft er heilig in en zo zijn er velen. Zijn vergelijking met het binnenvallen van de Duitsers is dan ook niet zomaar uit de lucht gegrepen.
Maar je kunt toch ook niet een ervaring die iemand heft gehad neer gaan zetten als bewijs voor een actief overheidsbeleid?quote:Op zondag 20 april 2014 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een bewijs
http://www.parool.nl/paro(...)gen-tv-schotel.dhtml
Daarbij is het vaak ook gebruikelijk dat wanneer mensen uit een asielzoekerscentrum komen en zich inschrijven bij een woningbouw, ze opeens hoger op een lijst komen te staan. En ja, ga je dat zoeken dan kom je niets tegen, maar dat betekend niet dat het niet de waarheid is.
Maargoed. Je kunt niet iemands eigen ervaringen als onwaar gaan betitelen en wegzetten als een halve idioot. Iets wat je vaker doet
Ik heb ook ff gekeken hoe het in eigen mijn postcode zit en in Duindorp wonen er meer.quote:Postcode 2583 in gemeente 's-Gravenhage
Totaal aantal inwoners: 9420
Totaal allochtonen: 1320 14.0 %
Westerse allochtonen: 720 7.6 %
Niet-westerse allochtonen: 600 6.4 %
In de Schilderswijk in Den Haag ziet het er heel anders uit. Logisch dat de Duindorpers daar geen zin in hebben hoor. Waarom mogen de allochtonen in deze wijk lekker samen klitten en mogen de Duindorpers dat niet ? Het argumenten van de multiculti en vermenging van bevolkingsgroepen kun je echt niet volhouden als je dit zo ziet hoor.quote:Totaal aantal inwoners: 5660
Totaal allochtonen: 1050 18.6 %
Westerse allochtonen: 795 14.0 %
Niet-westerse allochtonen: 255 4.5 %
quote:Postcode 2526 in gemeente 's-Gravenhage
Totaal aantal inwoners: 13000
Totaal allochtonen: 11790 90.7 %
Westerse allochtonen: 480 3.7 %
Niet-westerse allochtonen: 11310 87.0 %
Nope, maar je moet het ook niet per definitie wegzetten als totale onzin van een zwakzinnige.quote:Op zondag 20 april 2014 13:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar je kunt toch ook niet een ervaring die iemand heft gehad neer gaan zetten als bewijs voor een actief overheidsbeleid?
Dit bericht werd achteraf ontkracht door de WBV. Het Parool had het artikel grotendeels verzonnen.quote:Op zondag 20 april 2014 13:36 schreef Red_85 het volgende:
Een bewijs
Die zullen waarschijnlijk een urgentieverklaring hebben omdat ze aan bepaalde criteria voldoen. Het zijn echter geen 'allochtonen' met een Nederlands paspoort, waar wij het hier over hebben (die op basis van het zijn van een allochtoon voorrang krijgen).quote:Daarbij is het vaak ook gebruikelijk dat wanneer mensen uit een asielzoekerscentrum komen en zich inschrijven bij een woningbouw, ze opeens hoger op een lijst komen te staan. En ja, ga je dat zoeken dan kom je niets tegen, maar dat betekend niet dat het niet de waarheid is.
Dat kan ik wel degelijk en dat zal ik ook doen. Het is tijd dat mensen eens normaal gaan leren denken en normaal leren te argumenteren. Straks gaan we nog roepen dat negroide mensen per definitie aids hebben, dat Turken een massamoord op de autochtonen aan het voorbereiden zijn en Red_85 stiekem 20 Marokkanen uit racistische motieven heeft vermoord.quote:Maargoed. Je kunt niet iemands eigen ervaringen als onwaar gaan betitelen en wegzetten als een halve idioot. Iets wat je vaker doet
Per definitie niet nee. Maar wat een user aangaf, 1 telefoontje zien als bewijs voor actief overheidsbeleid wat verder nergens vermeld wordt zie ik helaas wel als complete onzin.quote:Op zondag 20 april 2014 13:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope, maar je moet het ook niet per definitie wegzetten als totale onzin van een zwakzinnige.
Gast, dit is totaal geen bewijs? Je snapt toch wel dat er iets bestaat als urgentie?quote:Op zondag 20 april 2014 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een bewijs
Daarbij is het vaak ook gebruikelijk dat wanneer mensen uit een asielzoekerscentrum komen en zich inschrijven bij een woningbouw, ze opeens hoger op een lijst komen te staan. En ja, ga je dat zoeken dan kom je niets tegen, maar dat betekend niet dat het niet de waarheid is.
Maargoed. Je kunt niet iemands eigen ervaringen als onwaar gaan betitelen en wegzetten als een halve idioot. Iets wat je vaker doet
Dit schrijf jij?quote:Op zondag 20 april 2014 13:39 schreef Mutant01 het volgende:
(...)
Het is tijd dat mensen eens normaal gaan leren denken en normaal leren te argumenteren.
(...)
Dude, waar zeg ik dat ik het niet logisch vind dat je onder bepaalde voorwaarden geen voorrang mag krijgen?quote:Op zondag 20 april 2014 13:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Gast, dit is totaal geen bewijs? Je snapt toch wel dat er iets bestaat als urgentie?
Een 19 jarige blonde alleeenstaande moeder die uit huis is getrapt bijvoorbeeld, krijgt eerder een huis dan een 20 jarige allochtoon die bij z'n ouders woont. Dat is niet omdat de woningbouw nazi's zijn, dat is pure logica.
Zo zijn er bijvoorbeeld ook woningen die ze reserveren voor studenten. En studenten die van ver komen krijgen zo'n woning eerder aangeboden. Dat is ook niet omdat ze hun 'eigen' studenten haten.
Nee, het is een mooie post die op een cynische manier aangeeft dat er stevig met twee maten gemeten wordt. Roep je dingen die jij hier roept over een zwarte wijk dan heb je de poppen aan het dansen terwijl het ook gewoon feiten zijn.quote:Op zondag 20 april 2014 12:09 schreef Xaxax het volgende:
[..]
onderbuikgevoelens?? hahah ik geef je alleen de keiharde feiten aan...
Duindorp, extreem rechts, fascisme, geweld = cultuur volgens jou?
l;aat je nakijken idioot....
Dude, jij komt met 'een bewijs'. Wat helemaal geen bewijs is.quote:Op zondag 20 april 2014 13:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude, waar zeg ik dat ik het niet logisch vind dat je onder bepaalde voorwaarden geen voorrang mag krijgen?
Nergens. Maar er wordt gesuggereerd dat "allochtoon zijn" een van die voorwaarden is. Dat is onzin en dat is waar men op in gaat.quote:Op zondag 20 april 2014 13:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dude, waar zeg ik dat ik het niet logisch vind dat je onder bepaalde voorwaarden geen voorrang mag krijgen?
Iemand vraagt om bewijs dat woningbouwverenigingen actief autochtonen discrimineren en jij komt met dat voorbeeld.quote:Op zondag 20 april 2014 13:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, niet zolang mensen allerlei leugens en onwaarheden menen te moeten rondspuiten louter en alleen om te stoken en tot conflicten te komen. Die mensen moeten keihard - verbaal - de grond in geboord worden.quote:Op zondag 20 april 2014 13:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit schrijf jij?
Start daar eens zelf mee dan.
In Duindorp zijn er volgens jouw lijstje 14% allochtonen en bij jou zijn het 18.6%, dus hoe kom je erbij dat er in Duindorp meer allochtonen wonen?quote:Op zondag 20 april 2014 13:39 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben eens gaan kijken hoeveel allochtonen er in Duindorp wonen en kom hier op uit :
[..]
Ik heb ook ff gekeken hoe het in eigen mijn postcode zit en in Duindorp wonen er meer.
Vervolgens ga jij daar op in, vanuit je persoonlijke overtuiging, niet realiserend dat je alleen maar olie op het vuur aan het gooien bent in plaats van water.quote:Op zondag 20 april 2014 13:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, niet zolang mensen allerlei leugens en onwaarheden menen te moeten rondspuiten louter en alleen om te stoken en tot conflicten te komen. Die mensen moeten keihard - verbaal - de grond in geboord worden.
Dat geldt toch voor vrijwel elke discussie waar men het niet eens is met elkaar?quote:Op zondag 20 april 2014 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vervolgens ga jij daar op in, vanuit je persoonlijke overtuiging, niet realiserend dat je alleen maar olie op het vuur aan het gooien bent in plaats van water.
Succes pikkie.
Ik beargumenteer vanuit mijn persoonlijke overtuiging, dat doet eenieder, jij ook. Dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat erom dat er dingen worden aangedragen die duidelijk niet waar zijn. Nogmaals, ik kan ook keihard stellen dat jij allemaal Marokkanen hebt uitgemoord wegens racistische motieven. Als je mij om bewijs vraagt, zal ik mij ook beroepen op persoonlijke ervaringen. Even kijken of je dat dan een leuke manier van discussiėren vindt.quote:Op zondag 20 april 2014 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vervolgens ga jij daar op in, vanuit je persoonlijke overtuiging, niet realiserend dat je alleen maar olie op het vuur aan het gooien bent in plaats van water.
Succes pikkie.
Naja, dat hoeft niet. Ben het prive ook wel eens niet eens met iemand, maar dan loopt de discussie 9/10x niet uit in een felle discussie waarbij ik iemand ga wegzetten als een te linkse blinde halve tamme mongool.quote:Op zondag 20 april 2014 13:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat geldt toch voor vrijwel elke discussie waar men het niet eens is met elkaar?
Percentage niet- westerse allochtonen al bekeken ? Daar gaat t hier toch om ?quote:Op zondag 20 april 2014 13:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In Duindorp zijn er volgens jouw lijstje 14% allochtonen en bij jou zijn het 18.6%, dus hoe kom je erbij dat er in Duindorp meer allochtonen wonen?
Dan negeer je diegene en ga je verder met discussieren met iemand waar je het niet mee eens bent maar die het wel op een normale toon kan. Mensen genoegquote:Op zondag 20 april 2014 13:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naja, dat hoeft niet. Ben het prive ook wel eens niet eens met iemand, maar dan loopt de discussie 9/10x niet uit in een felle discussie waarbij ik iemand ga wegzetten als een te linkse blinde halve tamme mongool.
Het is gewoon een beetje jammer dat mensen hiet niet uit zijn op een goede discussie, maar op scheldpartijen.
Wat heb jij met dat soort rare moorden? Issuetje? of ben je gewoon bang? Is dat hetgene waarom je zo fanatiek bent hier?quote:Op zondag 20 april 2014 13:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik beargumenteer vanuit mijn persoonlijke overtuiging, dat doet eenieder, jij ook. Dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat erom dat er dingen worden aangedragen die duidelijk niet waar zijn. Nogmaals, ik kan ook keihard stellen dat jij allemaal Marokkanen hebt uitgemoord wegens racistische motieven. Als je mij om bewijs vraagt, zal ik mij ook beroepen op persoonlijke ervaringen. Even kijken of je dat dan een leuke manier van discussiėren vindt.
Gelukkig wel.quote:Op zondag 20 april 2014 13:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan negeer je diegene en ga je verder met discussieren met iemand waar je het niet mee eens bent maar die het wel op een normale toon kan. Mensen genoeg
Zijn we het daar in ieder geval over eensquote:
Beetje een rare manier van redeneren. In Duindorp krijgen mensen een woning toegewezen en worden de nieuwe bewoners vanwege hun komaf met geweld de huizen uit gejaagd. Als dit ook in de Schilderswijk het geval is, maar dan andersom (dus een autochtoon vanwege zijn komaf) dan is dat net zo goed kwalijk. En volgens mij moet je dat in beide gevallen niet willen. Dat is het punt.quote:Op zondag 20 april 2014 13:39 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben eens gaan kijken hoeveel allochtonen er in Duindorp wonen en kom hier op uit :
[..]
Ik heb ook ff gekeken hoe het in eigen mijn postcode zit en in Duindorp wonen er meer.
[..]
In de Schilderswijk in Den Haag ziet het er heel anders uit. Logisch dat de Duindorpers daar geen zin in hebben hoor. Waarom mogen de allochtonen in deze wijk lekker samen klitten en mogen de Duindorpers dat niet ? Het argumenten van de multiculti en vermenging van bevolkingsgroepen kun je echt niet volhouden als je dit zo ziet hoor.
[..]
Het is een voorbeeld van een manier waarop de discussie nu wordt gevoerd.Verder ben je nogal slecht van geheugen als je meent dat 'de enige moord uit racistisch oogpunt in dit land is gepleegd door een Marokkaan'. Het zegt wat mij betreft veel over je insteek in deze discussie.quote:Op zondag 20 april 2014 13:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat heb jij met dat soort rare moorden? Issuetje? of ben je gewoon bang? Is dat hetgene waarom je zo fanatiek bent hier?
De enige moord uit racistisch oogpunt in dit land is notabene gepleegd door marokkaan zelf...
Het zegt genoeg over jou dat je bij voorbaat de racismekaart en racistische/discriminaterende moorden erbij pakt.quote:Op zondag 20 april 2014 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld van een manier waarop de discussie nu wordt gevoerd.Verder ben je nogal slecht van geheugen als je meent dat 'de enige moord uit racistisch oogpunt in dit land is gepleegd door een Marokkaan'. Het zegt wat mij betreft veel over je insteek in deze discussie.
Ik heb nergens de racismekaart erbij gehaald. Het is wel hilarisch om te zien hoe je poogt de discussie naar je hand te zetten, dat dan weer wel.quote:Op zondag 20 april 2014 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het zegt genoeg over jou dat je bij voorbaat de racismekaart en racistische/discriminaterende moorden erbij pakt.
Dat valt dus erg tegen. De oorspronkelijke Nederlander bestaat feitelijk niet meer omdat de eerste volksverhuizing al in de 3e eeuw plaatsvond. Echter, de culturen die zich in het verleden met de Nederlandse vermengd hebben, lagen heel dicht bij de oorspronkelijke cultuur. Daarom konden zij ook mengen.quote:Op zondag 20 april 2014 13:23 schreef Mutant01 het volgende:
Het is een feit dat Nederland altijd verschillende culturen binnen de eigen gelederen heeft gekend. En dat geldt overigens niet alleen voor Nederland, maar heel veel landen ter wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |