abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2014 @ 23:02:47 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_139057825
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Rawedni 25 april
Skoap 26 april
Ggirl 11 mei
J0ycie88 11 mei
Rammeltje 15 mei

Users: (bezig sinds XX/20XX)

Ggirl (03-2013)
Dottey (04-2013)
Risu (04-2013)
-ik86- (05-2013)
LuDann (09-2013)
Cholula (10-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Bloesem. (01-2014)
J0ycie88 (03-2014)
Danaa (03-2014)
Rammeltje (04-2014)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 21-04-2014 12:50:37 ]
disclaimer
  zaterdag 19 april 2014 @ 23:04:39 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_139057895
Wijzigingen? Even quoten!
disclaimer
pi_139057903
Nou SQ heeft geopend dus kom maar door met die strepenregen!
S. 2014
J. 2016
pi_139057960
Ok nu word ik zeker zwanger deze ronde. :7
pi_139064265
Ja vruchtbaar topic! Ik wil graag uit het onderste lijstje!
  zondag 20 april 2014 @ 06:46:15 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_139064359
Ja, dat werd idd wel tijd he Helio? :D
disclaimer
pi_139064971
Niet te snel posten dan, mijn NOD duurt nog ruim een week.
29e als het goed is.
pi_139065411
Ik hoop ook dat dit een zeer vruchtbaar topic word!

Ik zit nu eigenlijk echt voor het eerst op het wachtbankje. Gisteren goed geklust en vanaf die tijd opeens last van de klachten die ik vorige maand ook rond mijn eisprong had. Spannend dus!

Vriendlief Gisteren toen ik dat zei: "Dan halen we toch even een testje."
Ik: "Dat kun je niet meteen zien hoor schat of dat je raak hebt geschoten."
"Echt niet?" "Nee slimbo!"

Leuk hoor die mannenopmerkingen ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_139065419
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:04 schreef Stormqueen het volgende:
Wijzigingen? Even quoten!
Even onder mijn steen vandaan kruipen. Mijn nod mag eruit.
Stardust gefeliciteerd!!
  zondag 20 april 2014 @ 19:37:53 #10
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_139083489
Bedankt voor al jullie felicitaties! O+ Het is nog een beetje onwerkelijk, maar ik probeer er zo veel mogelijk van te genieten.

Ik ga verhuizen naar het volgende topic, maar ik blijf jullie gewoon volgen. Hopelijk kom ik jullie snel in het andere topic tegen! :*
pi_139093181
Even een snelle vraag.. want ik zit me hier een beetje gek te maken. Ik heb het idee dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad, zou ook kunnen want het was de 14e dag. Ook geklust.. En nu heb ik heel de tijd een "drukkend" gevoel in mijn onderbuik. Geen pijn, maar het voelt ook niet "normaal". Herkent iemand dit?
pi_139095251
Oei, als het deze keer raak is, en het gaat op het zelfde moment mis, dan ben ik op vakantie. :{
In ieder geval genoeg afleiding dan.

Een drukkend gevoel kan ook komen doordat je ermee bezig bent. Ik heb dat volgens mij ook weleens gehad. Zolang je geen pijn hebt bij het plassen is het volgens mij iig geen blaasontsteking.
Of het iets leuks betekent... Denk dat het daar voor veel te vroeg is. Het wachtbankje is erg vervelend. Ik heb liever de actieweek waarin alles nog mogelijk is, nu staat het eigenlijk al vast, ja of nee, kan er niks meer aan veranderen. Beetje hulpeloos.
pi_139095894
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 22:34 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een snelle vraag.. want ik zit me hier een beetje gek te maken. Ik heb het idee dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad, zou ook kunnen want het was de 14e dag. Ook geklust.. En nu heb ik heel de tijd een "drukkend" gevoel in mijn onderbuik. Geen pijn, maar het voelt ook niet "normaal". Herkent iemand dit?
Wat is heel de tijd?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_139095919
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:13 schreef Risu het volgende:
Oei, als het deze keer raak is, en het gaat op het zelfde moment mis, dan ben ik op vakantie. :{
In ieder geval genoeg afleiding dan.

Een drukkend gevoel kan ook komen doordat je ermee bezig bent. Ik heb dat volgens mij ook weleens gehad. Zolang je geen pijn hebt bij het plassen is het volgens mij iig geen blaasontsteking.
Of het iets leuks betekent... Denk dat het daar voor veel te vroeg is. Het wachtbankje is erg vervelend. Ik heb liever de actieweek waarin alles nog mogelijk is, nu staat het eigenlijk al vast, ja of nee, kan er niks meer aan veranderen. Beetje hulpeloos.
Een blaasontsteking hoeft niet zeer te doen trouwens ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_139095960
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:49 schreef StarDust_ het volgende:
Net een 2e test gedaan, ik kon niet wachten tot het weekend :+

Deze keer zo'n digitale van ClearBlue. En ja hoor; er stond 'ZWANGER' op *O*
*O* HOERA!!!!!!

beetje laat, maar ik had een slechte week (blij nieuws, slecht nieuws en mega druk) en dus niet hier gekeken :D

Maar elk streepje is een feestje waard.
pi_139095972
Ah ok, die van mij deden altijd zeer, dus ik wist het al niet zeker.
Als je daar eventueel nog aan denkt kun je natuurlijk altijd nog even een plasje inleveren.
Maar misschien is het wel gewoon een beetje beurs ofzo? Na alle actie.
pi_139096396
Lief dagboek.. :9

Samen dolen wij tien minuten in de keuken en gang rond tot de wekker gaat. Tien minuten zijn er voorbij. Vol spanning, hebben we met zijn twee, boven de ovulatiestokjes gehangen om eens goed te kijken hoe we er voor staan deze maand.
We turen naar het kleine staafje en pakken het op om uit alle hoeken te kijken.
Manlief zei: "HEY ik zie een goede duidelijke streep!"En keek mij vragend aan..
ik: "Euh ja.. dat is het controle streepje.. ik heb goede plas dus... ;) "

Voor de eerste keer zijn we dus begonnen met blanco ovulatie test!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dagen erop heb ik de test pas gedaan als hij thuis kwam, want hij wilde het ook graag zien.
Bij het licht vaagste streepje werd hij fanatiek :9 "we gaan vroeg slapen ;) " Geen klagen gehad.
Vandaag werd het streepje weer lichter, dus "wij" denken dat we gisteren de eisprong hebben gehad. Niets gevoeld overigens..

Dus op het wachtbankje. Manlief vond het wel fijn om samen naar de tests te kijken. Als het over drie maanden nog niet raak is.. dan wil hij zich laten testen om uit te sluiten dat het daar niet aan ligt....
Fijn dat hij nog meer betrokken is bij het proces O+

Wie zit er nog meer op het wachtbankje? Ik ben er even helemaal uit voor mijn gevoel!
  maandag 21 april 2014 @ 07:58:38 #18
140412 Danaa
🍎
pi_139101654
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:40 schreef Dottey het volgende:
Lief dagboek.. :9

Samen dolen wij tien minuten in de keuken en gang rond tot de wekker gaat. Tien minuten zijn er voorbij. Vol spanning, hebben we met zijn twee, boven de ovulatiestokjes gehangen om eens goed te kijken hoe we er voor staan deze maand.
We turen naar het kleine staafje en pakken het op om uit alle hoeken te kijken.
Manlief zei: "HEY ik zie een goede duidelijke streep!"En keek mij vragend aan..
ik: "Euh ja.. dat is het controle streepje.. ik heb goede plas dus... ;) "

Voor de eerste keer zijn we dus begonnen met blanco ovulatie test!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dagen erop heb ik de test pas gedaan als hij thuis kwam, want hij wilde het ook graag zien.
Bij het licht vaagste streepje werd hij fanatiek :9 "we gaan vroeg slapen ;) " Geen klagen gehad.
Vandaag werd het streepje weer lichter, dus "wij" denken dat we gisteren de eisprong hebben gehad. Niets gevoeld overigens..

Dus op het wachtbankje. Manlief vond het wel fijn om samen naar de tests te kijken. Als het over drie maanden nog niet raak is.. dan wil hij zich laten testen om uit te sluiten dat het daar niet aan ligt....
Fijn dat hij nog meer betrokken is bij het proces O+

Wie zit er nog meer op het wachtbankje? Ik ben er even helemaal uit voor mijn gevoel!
Haha leuk beschreven zo!
Jullie hebben effectief gebruik gemaakt van jullie positieve test en hoop dat dit een geweldig resultaat heeft!!
Ik vind het elke keer weer een heerlijk gevoel als vriendlief zich erg betrokken opstelt!

Hier net van het wachtbankje af overigens. Morgen de dokter bellen over de hevige pijn bij sex tijdens eisprong en diezelfde pijn op de eerste dag van menstruatie *zonder sex uiteraard
pi_139101978
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:28 schreef Dottey het volgende:

[..]

Wat is heel de tijd?
Ik heb het tot en met vannacht eigenlijk continue gevoeld, behalve gisteren toen we aan het voetgolfen waren. Maar ook als ik gezellig in gesprek ben of er niet echt aan denk voel ik het. Het is absoluut geen pijn. Maar echt een gevoel. Naja ik wacht gewoon af. Misschien is het ook wel het idee van dat ik nu echt moet wachten. Nu nadat ik wakker ben geworden, voel ik het al een stuk minder.
pi_139102022
Je zegt dat je jezelf gek zit te maken maar waarmee precies? De innesteling als je dat al denkt duurt nog wel ff? Dus ik snap je vraag gewoon niet zo goed? Waar maak je jezelf precies gek mee?

FYI: http://www.24baby.nl/zwan(...)-embryo/innesteling/

maar misschien begrijp ik je helemaal verkeerd. Maar het duurt nog bijna 2 weken voor je NOD, dus probeer toch wat te relaxen ;)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_139102153
Nou ik denk gewoon dat ik het beestje een naam wil geven.
Ik weet niet wat het is.
Ik heb al 13 jaar niets gevoeld in dat gebied. Op de ontrekkingsbloedingen na.

Ik ga gewoon afwachten.. Snap dat mijn post onduidelijk is :) (ik ken mijn lichaam gewoon opeens niet meer zo goed :) )
pi_139102203
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 22:34 schreef J0ycie88 het volgende:
Misschien moet je poepen :%
Just kidding... Maar even serieus relax, je weet dat je per ronde maar 15% kans hebt om zwanger te worden? En dat alles wat je voelt vrijwel niks hoeft te betekenen? Geen idee hoe lang je al bezig bent maar gemiddeld "moet" je rekening houden met 6 maanden, zoek afleiding en ga je over een dag of 10 eens "druk maken" met wat je voelt, anders kunnen het lange dagen ( weken,maanden )gaan worden
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_139102218
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 09:18 schreef J0ycie88 het volgende:
Nou ik denk gewoon dat ik het beestje een naam wil geven.
Ik weet niet wat het is.
Ik heb al 13 jaar niets gevoeld in dat gebied. Op de ontrekkingsbloedingen na.

Ik ga gewoon afwachten.. Snap dat mijn post onduidelijk is :) (ik ken mijn lichaam gewoon opeens niet meer zo goed :) )
natuurlijk voelde je niks, want je was er helemaal niet mee bezig! :D

Ik voel tegenwoordig ook alles en veel meer dan voor ik zwanger probeerde te worden...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_139103725
Haai weer, waarom is mijn NOD weg? Hij was iig 25 april!

Stardust, gefeliciteerd!! @Joycie, relax, je kunt eigenlijk nog niks voelen zo snel :)
  maandag 21 april 2014 @ 12:50:00 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_139106756
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:57 schreef Rawedni het volgende:
Haai weer, waarom is mijn NOD weg? Hij was iig 25 april!

Stardust, gefeliciteerd!! @Joycie, relax, je kunt eigenlijk nog niks voelen zo snel :)
ik kon geen nieuwe terug vinden, het is geen kwade zin ofzo. Je staat er weer bij :)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')