abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139055272
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja het gaat meer om het feit dat je niet al te gretig hoeft over te komen.
En dan bang zijn om 5000 euro teveel te betalen?, als ik een woning tegenkom die ik echt wil en dus bij mij past dan ben ik bereid om over de vraagprijs heen te gaan om hem te krijgen, sterker ik moet hem gewoon hebben.
  zaterdag 19 april 2014 @ 22:56:18 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139057562
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Inb4 Blomke
De helft van de vraagprijs bieden, je poot stijf houden en over een half jaar terugbellen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_139059279
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Op basis van welk wetsartikel?
NVM regels, geen wets artikel (Dat waren in elk geval 5 jaar geleden de regels. Weet niet of dat gewijzigd is inmiddels. Dat zou kunnen..)
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_139059350
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:43 schreef existenz het volgende:

[..]

NVM regels, geen wets artikel
Dan lijkt het me handig dat erbij te vermelden. Je meldt het nu alsof dit iets is dat wettelijk bepaald is én dus altijd geldt (wie zegt dat het een NVM-makelaar is?)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_139059456
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:43 schreef existenz het volgende:

[..]

NVM regels, geen wets artikel (Dat waren in elk geval 5 jaar geleden de regels. Weet niet of dat gewijzigd is inmiddels. Dat zou kunnen..)
NVM makelaars mogen met meerdere partijen onderhandelen, zolang ze aangeven dat ze met meerdere partijen in onderhandling zijn. In veel gevallen vinden (NVM) makelaars het wel zo netjes om maar met 1 partij tegelijk in onderhandling te zijn.
pi_139062224
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zie je niet verkeerd. Maar in dit geval heeftie wel een punt helaas :')
En jij denkt dat makelaars elkaar niet op de hoogte houden.....
pi_139102774
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:48 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

NVM makelaars mogen met meerdere partijen onderhandelen, zolang ze aangeven dat ze met meerdere partijen in onderhandling zijn. In veel gevallen vinden (NVM) makelaars het wel zo netjes om maar met 1 partij tegelijk in onderhandling te zijn.
Dat hebben ze dan veranderd, want dat was vroeger niet.

Edit de officiele NVM regels staan hieronder, we hadden dus beide gelijk, het moet namelijk expliciet vermeldt worden anders mag het niet:

Mag een makelaar doorgaan met bezichtigingen als er al over een bod onderhandeld wordt?

Ja, dat mag. Een onderhandeling hoeft namelijk nog niet tot een verkoop te leiden. Bovendien kan het zijn dat de verkoper graag wil weten of er meer belangstelling is. Overigens mag ook met meer dan één gegadigde tegelijk worden onderhandeld. Een NVM-makelaar moet dit wel duidelijk melden.

Vaak zal de verkopende NVM-makelaar aan belangstellenden vertellen dat een pand, zoals dat heet, onder bod is. Als belangstellende mag u dan wel een bod uitbrengen, maar de makelaar mag dan pas met u in onderhandeling treden als de onderhandeling met de eerste geïnteresseerde beëindigd is.

De NVM-makelaar doet geen mededelingen over de hoogte van biedingen. Dit zou namelijk overbieden kunnen uitlokken.

[ Bericht 18% gewijzigd door existenz op 21-04-2014 10:16:03 ]
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_139103326
Is het niet zo dat als er een bod is uitgebracht dat normaal gesproken dan eerst wordt onderhandeld met de bieder voordat ze verder gaan met verkoop?

Edit: ow mijn vraag is al beantwoord zie ik al
pi_139103529
Tja.. ik heb in november een woning gekocht, stond 1werkdag te koop en ik was de 2e kijker van de 10 die al gepland stonden...heb gelijk vraagprijs geboden. Waarom?
-Prijs was zeer netjes tov andere woningen in de buurt, zeker gezien het feit dat het af was, ik hoef er geen onderhoud aan te verwachten de komende jaren en nagenoeg niet te klussen
-Woning uit 1900, heel veel sfeer, voelde gelijk goed
-alles zwaar geisoleerd met dubbele muren, mooie moderne keuken, moderne badkamer, 3jaar oude dakbedekking, mooie vloer erin, prachtig stucwerk, grote garage op eigen terrein etc etc.
-Goede kant van de stad.

Vraagprijs te laag? moeilijke woningmarkt, verkopers wilde naar gelijkvloers en wilde niet te lang met huis zitten.Natuurlijk dachten ze met het bod: zitten we te laag, is een risico dat ze dan verder kijken en de prijs ophogen. Gelukkig was ik flexibel en had de financiering zeker, dus ze gingen akkoord)

Taxatie van de woning viel ook goed uit (adhv modellen 12% hoger).

Voor jezelf kijken wat er verder wordt aangeboden, en de staat van onderhoud vergelijken als ook of je het bedrag ervoor over hebt.
  dinsdag 22 april 2014 @ 16:29:56 #35
111571 klaarover
klaar? over!
pi_139149396
Makelaars zeggen wel vaker dat er een tweede partij in beeld is.
Dat hoeft niet altijd waar te zijn (understatement van het jaar).

Het zou goed zijn om dit eens te checken bij de verkopende partij, als je ze toch persoonlijk kent.
pi_139150971
En? Iets gehoord vandaag?
pi_139212791
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:16 schreef Zwelgje84 het volgende:
En? Iets gehoord vandaag?
Yep, gekocht! Sorry TS :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')