In het geval van een alwetende en almachtige dogmatische god als die van Abraham is het dat per definitie wel. Het is alles of niets. Allah is of de bron van alle goede regels of hij is het niet.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:18 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Een deel van de islam niet praktiseren als moslim zijnde is niet hetzelfde als de zaken die jij opnoemt die je een niet-moslim kunnen maken.
Wat een nonsens. In de Koran, Allah's Woord, staat toch echt dat Hij alle zondes vergeeft behalve als je partners aan Hem toekent. Als je als moslim zijnde bepaalde aspecten van de religie niet wilt praktiseren om wat voor reden dan ook, dan ben je zondig, je kunt een tijdje in de hel belanden, maar je hebt nog wel zicht op het paradijs, behalve als je partners aan Hem toekent.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:19 schreef Aanstootgevend het volgende:
In het geval van een alwetende en almachtige dogmatische god als die van Abraham is het dat per definitie wel. Het is alles of niets. Allah is of de bron van alle goede regels of hij is het niet.
Denken dat je zelf mag besluiten dat je een regel wel kan laten schieten maakt je hele geloof ongeldig.
volgens de koran is het maar een mens, volgens de bijbel is het (het woord van) God.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:19 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Tja, als je een mens wilt aanbidden als je God, dan blijf je een christen.
dat laatste: waarom?quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:23 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wat een nonsens. In de Koran, Allah's Woord, staat toch echt dat Hij alle zondes vergeeft behalve als je partners aan Hem toekent. Als je als moslim zijnde bepaalde aspecten van de religie niet wilt praktiseren om wat voor reden dan ook, dan ben je zondig, je kunt een tijdje in de hel belanden, maar je hebt nog wel zicht op het paradijs, behalve als je partners aan Hem toekent.
Er zijn heel veel voorbeelden te noemen, oude en moderne voorbeelden, de farao bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:26 schreef Manke het volgende:
dat laatste: waarom?
Wie kende allah partners toe in die tijd naast christenen?
ja net als gematigde wetenschappers die geen opleiding hebben toch? die draaien gewoon mee in de maatschappij en dat maakt ze TOCH wetenschapper, ookal doen ze heul geen wetenschap?quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:29 schreef Globali het volgende:
[..]
Jij maakt er nep moslim van. Er zijn gewoon moslims die geheel normaal meedraaien in deze maatschappij.
waarom wordt die zonde nooit vergeven maar als je een moordenaar bent ga je naar de hel maar is er nog hoop op de hemel.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:27 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Er zijn heel veel voorbeelden te noemen, oude en moderne voorbeelden, de farao bijvoorbeeld.
dat maakt geen moslims, alle goden van abraham doen dat, toch zijn het "verschillende" godenquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:10 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Yep. Allah vergeeft alle zondes, behalve als je partners aan Hem toekent.
anders bleven er geen moslims meer over hequote:Op vrijdag 18 april 2014 20:15 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dus je kan letterlijk je reet afvegen met de Koran, urineren op een plaatje van Mohammed, bedelaars in elkaar trappen voor de lol, tijdens Ramadan lekker varkenslapjes eten en op bedevaart naar Hawaii ipv Mekka gaan en jezelf dan nog steeds moslim noemen ?
Bizar.
Een moordenaar kan in dit leven al worden vergeven door de nabestaanden van het slachtoffer (doodstraf voor de moordenaar moet niet volgens de islam maar mag wel). En de hel is geen pretje. Verschillende gradaties van zonde en verschillende gradaties van de hel.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:32 schreef Manke het volgende:
waarom wordt die zonde nooit vergeven maar als je een moordenaar bent ga je naar de hel maar is er nog hoop op de hemel.
Vaag.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:33 schreef Life2.0 het volgende:
dat maakt geen moslims, alle goden van abraham doen dat, toch zijn het "verschillende" goden
onzin, ik vier daar ieder jaar mijn vakantie, hardstikke gezellig daar, iedereen stelt zich altijd aan over hoe slecht het daar isquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
En de hel is geen pretje. Verschillende gradaties van zonde en verschillende gradaties van de hel.
Kijk, dat is nou interessant. Mensen die er geweest zijn. Veel beter dan al die lui die wat roepen zonder één stap ooit gezet te hebben en hun kennis alleen via boekjes opdoen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
onzin, ik vier daar ieder jaar mijn vakantie, hardstikke gezellig daar, iedereen stelt zich altijd aan over hoe slecht het daar is
Ik heb zo'n gevoel dat het hier om mensen gaat die sowieso bar weinig op hebben met de Nederlandse samenleving en de Nederlandse rechtsstaat.quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
omdat de blanken weigeren te helpen, natuurlijk
een groot complot tegen de zuivere moslims, echt waar
je moet je zelfgekozen calimeropositie wel bevestigen door vooral NIET deel te nemen aan de realiteitquote:Op zaterdag 19 april 2014 00:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat het hier om mensen gaat die sowieso bar weinig op hebben met de Nederlandse samenleving en de Nederlandse rechtsstaat.
De initiatiefnemers van deze debiele actie, met hun "klopjacht" () zouden vanwege opruiing moeten worden opgepakt, beboet en/of vastgezet.
Ondertussen gedragen ze zich wel zoals Nederlanders van een bepaalde klasse dat doen, ze ontkennen het alleen t.o.v. zichzelf. Straks kwam ik zo'n nepmoslimmeisje met een hoofddoek tegen, dat mens was aan het spelen met haar telefoontje terwijl ze fietste waardoor ze nogal naar links uitweek. Ik dus langs rechts inhalen en zij kwaad worden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 00:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat het hier om mensen gaat die sowieso bar weinig op hebben met de Nederlandse samenleving en de Nederlandse rechtsstaat.
Exactly.... ik maakte onlangs mee dat een moslima met hoofdbedekking in de trein luidruchtig zat te converseren via haar telefoon met een mede moslima in een stiltecoupe 1e klas (ik zat daar ivm mijn werk) terwijl zij geen 1e klas kaartje had. Maar dat is niet belangrijk. Belangrijk is wel wat volgde.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ondertussen gedragen ze zich wel zoals Nederlanders van een bepaalde klasse dat doen, ze ontkennen het alleen t.o.v. zichzelf. Straks kwam ik zo'n nepmoslimmeisje met een hoofddoek tegen, dat mens was aan het spelen met haar telefoontje terwijl ze fietste waardoor ze nogal naar links uitweek. Ik dus naar rechts inhalen en zij kwaad worden.
De slechte gewoontes van Nederlanders heeft ze blijkbaar goed overgenomen maar ondertussen wel hypocriet een hoofddoek.
Yep. BinLaden is nu aan het roosteren daar en nog heel veel andere maffe radicale Moslims.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Een moordenaar kan in dit leven al worden vergeven door de nabestaanden van het slachtoffer (doodstraf voor de moordenaar moet niet volgens de islam maar mag wel). En de hel is geen pretje. Verschillende gradaties van zonde en verschillende gradaties van de hel.
Het is geen incident.quote:Op zondag 20 april 2014 02:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exactly.... ik maakte onlangs mee dat een moslima met hoofdbedekking in de trein luidruchtig zat te converseren via haar telefoon met een mede moslima in een stiltecoupe 1e klas (ik zat daar ivm mijn werk) terwijl zij geen 1e klas kaartje had. Maar dat is niet belangrijk. Belangrijk is wel wat volgde.
Bij het eerstvolgende (stop) station reageerde een vrouwelijke medepassagier. Zij vroeg vriendelijk om het gesprek te beëindigen omdat zij niet gediend was met het meeluisteren van dat gesprek. De moslima was eerst een beetje uit het veld geslagen (wat uiteraard al raar is, stiltecoupe) maar ze vervolgde naar haar 'vriendin'.... Ik ga het gesprek beëindigen want ik zit in de 1e klas en ze willen dat ik met dit telefoongesprek stop.
Ze stopte het telefoongesprek en viel verbaal de mevrouw die haar terecht terechtwees aan met: "huh, ik weet wel waarom jij dit tegen mij zegt".
De vrouw reageert nauwelijks
"Ja, IK weet wel waarom JIJ dit tegen mij dit zegt"
Weer reageert de vrouw niet.
Uiteindelijk heeft de vrouw niet gereageerd en gelet op de hele toestand denk ik: "goed zo".
De moslima was duidelijk aan het uitlokken om een discriminerende opmerking te horen.
Want wat is dit in godsnaam voor attitude van die moslima.
Ten 1e...plaatsnemen in de 1e klas.
Ten 2e...menen dat je in een stiltecoupe rustig kan gaan telefoneren
Ten 3e...dan ook nog proberen andere mensen (ten onrechte) terecht te wijzen?
Mijn mening: Zij is een walgelijk mens en een voorbeeld voor Wilders om zijn gelijk te krijgen.
Gelukkig is zij een incident, maar helaas dus wel een incident wat Wilders kan aangrijpen om te wijzen......zie je wel.
Persoonlijk vind ik het jammer dat iemand zoals die moslima is zoals ze is.
Ja man, luidruchtig bellen in stiltecoupés, dat is echt zo'n klassiek onderdeel van de islamitische cultuur.quote:Op zondag 20 april 2014 09:44 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Het is geen incident.
Altijd weer dat vooroordeel, dat de islamitische cultuur een incident is.
Dat Nederlanders hun mond houden in de stiltecoupé is ook geen incident.
quote:Op zondag 20 april 2014 09:44 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Het is geen incident.
Altijd weer dat vooroordeel, dat de islamitische cultuur een incident is.
Dat Nederlanders hun mond houden in de stiltecoupé is ook geen incident.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |