Ja, persoonlijk had ik er weinig mee. Leuk dat de stad zoiets had, maar verder...quote:Kytopia moet weg: “Het klinkt cliché, maar het is een leuke kans om iets nieuws te bedenken”
Kytopia zal er over drie maanden niet meer zijn zoals het er nu is. Er is een nieuwe bestemming gevonden voor het grote complex aan de Utrechtse Zeedijk, dus het collectief moet gaan verhuizen. “Of we in Utrecht blijven weten we nog niet. Sentimenteel hangen we wel aan deze stad, maar functioneel kunnen we bij wijze van spreken in Groningen opnieuw beginnen”, vertelt Erik Benders, manager.
De muzikale broedplaats van Colin Benders, die beter bekend is als Kyteman, diende als repetitieruimte, maar ook als kantoor- en woonruimte. De muzikant reageert volgens 3voor12 geëmotioneerd: “Het is alsof we in één klap met z’n veertigen dakloos zijn. Ik kan me niet permitteren om te zeer te gaan balen, maar dit was de afgelopen jaren mijn kindje, het is alsof die nu plotseling wordt weggerukt.” De studio’s voor Utrechtse muzikanten als Black Sun Empire, Mike Mago, de Kijkbuiskinderen, Pitto en Simon Akkermans zijn te vinden bij Kytopia. Bovendien wonen veel muzikanten er.
Stralende ogen
Volgens Colins vader en tevens manager zijn er gemengde gevoelens binnen Kytopia: “Op dit moment is het niet leuk. Er is een aantal albumopnamen gepland, dat wordt een race tegen de klok. Maar we zitten niet huilend in een hoekje, er zijn ook mensen die met stralende ogen rondkijken naar iets nieuws. Het klinkt cliché, maar het is een leuke kans om iets te bedenken dat we nog niet hebben gedaan.”
‘Altijd bezig met zoeken’
Het collectief is eigenlijk al ‘altijd bezig met zoeken’, want het was al in 2009, sinds het collectief het oude fabriekscomplex ging gebruiken, bekend dat het een tijdelijke locatie zou zijn voor Kytopia. Een nieuwe locatie vinden wordt wel lastig: “Dit soort van ondernemingen moeten in de rafelranden van de stad zitten, deze locatie was perfect. Maar er zullen er nog wel meer zijn, we hebben al locaties op het oog. We krijgen nu ook veel tips binnen, die lopen we allemaal af. Of we in Utrecht blijven weten we nog niet. Sentimenteel hangen we wel aan deze stad, maar functioneel kunnen we bij wijze van spreken in Groningen opnieuw beginnen. Die afweging zullen we ooit moeten maken.”
Zijdebalen
De verhuizing van Kytopia betekent dat het project Zijdebalen weer een stapje dichterbij is. “We moesten gebruiksovereenkomsten opzeggen omdat we dicht bij een definitieve overeenkomst zijn. In totaal hebben we vijftien overeenkomsten opgezegd, waaronder die van Kytopia.”
quote:Muntenschat gevonden onder Domplein Utrecht
Onder het Domplein in Utrecht is een muntenschat uit de vroege middeleeuwen gevonden. Het gaat om 52 gouden en twaalf zilveren munten uit de Frankische tijd.
De munten werden opgegraven bij werkzaamheden voor het ondergrondse museum dat Utrecht onder het Domplein bouwt.
Dat maken de gemeente en de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed donderdag bekend. Volgens de rijksdienst is de vondst ''uniek.'' De munten leveren het bewijs dat rond 700 al munten geslagen werden in Utrecht. In die stad is nu nog steeds de Koninklijke Nederlandse Munt gevestigd.
De munten dateren uit de periode 560-700 na Christus en zijn Friese nabootsingen van de tremisses, de Frankische munteenheid van die tijd. Het bewijst dat de Friezen het toen voor het zeggen hadden in Utrecht.
Handel
De schat bevat ook nog een aantal zilveren sceatta's, munten die in een uitgebreid handelsnetwerk langs de Europese kusten werden gebruikt.
De muntenschat is voor een kwart miljoen euro verzekerd. ''Maar de informatiewaarde is onschatbaar", zei een van de stadsarcheologen donderdag. De archeologen verwachten nog meer munten te vinden. Vanaf vrijdag zijn de munten drie weken lang te zien in het Centraal Museum.
Zijn ze nou helemaal betoeterd??quote:Op donderdag 17 april 2014 13:24 schreef Nielsch het volgende:
Kytopia gaat plat...
[..]
Ja, persoonlijk had ik er weinig mee. Leuk dat de stad zoiets had, maar verder...
Als ik er langs loop, ben ik altijd wel benieuwd wat ze daar nou precies uitspoken.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:24 schreef Nielsch het volgende:
Kytopia gaat plat...
[..]
Ja, persoonlijk had ik er weinig mee. Leuk dat de stad zoiets had, maar verder...
huisracist en Utrechttopic, allebei zonder spatie.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:37 schreef djakkaa3033 het volgende:
Nielsch de huis racist van het Utrecht topic
Ik ben er nog nooit geweest. Volgens mij wonen en werken ze er. Beetje raps schrijven, muziek opnemen, blowen, eten, drinken, slapen...quote:Op donderdag 17 april 2014 16:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als ik er langs loop, ben ik altijd wel benieuwd wat ze daar nou precies uitspoken.
Maar, eh, Groningen!? Wat moeten ze in die uithoek, buiten de stad is er toch helemaal niks daar? Doe dan Maastricht maar.
Dit zijn teksten.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:37 schreef djakkaa3033 het volgende:
Nielsch de huis racist van het Utrecht topic
Voeg daar taalnazi aan toe.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
huisracist en Utrechttopic, allebei zonder spatie.
Geboekte rondleiding, of concert?quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:08 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Nieuwe Tivoli bekijken, ben benieuwd
quote:In Utrecht I saw a sea of bikes. In fact no I didn’t, I saw an ocean of bikes. The visual impact of these walls of pedal powered machinery painted a picture in my mind that is hard to let go.
I came out of the station and saw the cycle parking. And the cycle parking. And more cycle parking. I have seen Dutch, Danish and Flemish railways stations before. I have seen the 6000 bike multi-storey bike park in Amsterdam. But I have never, ever seen anything like the number of bikes in around Utrecht station.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |