quote:Op zaterdag 17 mei 2014 12:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is wel een van de weinige landen (ja, samen met Malta, Barb) in Europa dat ik nog niet ken. Lijkt me prachtig mooi en de Ieren die ik heb leren kennen waren aardige lui.
Ik versta er alleen geen reet van, kan jij tolken?
Iers Engels is niet "gewoon" Engels. Je hebt meer het gevoel met een zwakzinnige te maken te hebben, als je het hoort. Vind het wel een leuk accentje, maar ik versta er echt 0 van.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:27 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Wij praten gewoon Engels hoor??Gekkie!!
Thanks....Ik zal eerlijk zeggen dat het hier niet zo'n grote indruk heeft gemaakt....dat was met die crash vorig jaar wel anders. Men geeft hier kennelijk niet zoveel om politieke, corrupte slachtoffers....quote:
Dan ben je dus gewoon slecht in Engels, want het is echt zwaar overdreven om te zeggen dat het 'Ierse Engels' totaal onverstaanbaar is. Zeker aan de Oostkant van het land is het dialect helemaal niet zwaar.quote:Op zondag 18 mei 2014 07:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iers Engels is niet "gewoon" Engels. Je hebt meer het gevoel met een zwakzinnige te maken te hebben, als je het hoort. Vind het wel een leuk accentje, maar ik versta er echt 0 van.
mon dieu, het doosje met clichés is weer openquote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jammer dat er zoveel Fransen wonen #rant
Is een standaard TRV garpje, maar dan in de verkeerde SCquote:Op zondag 18 mei 2014 17:48 schreef Prego het volgende:
[..]
mon dieu, het doosje met clichés is weer open
Natuurlijk niet, dat is allemaal niet zijn schuld..quote:Op zondag 18 mei 2014 19:32 schreef Gaoxing het volgende:
Wat denken jullie, gaat Geert volgende maand ons salaris betalen als hub volgende week geen visa voor KSA krijgt?
Asscher blunderde?? Die hield voor een PvdAer eindelijk eens een liberaal verhaal.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:06 schreef Gaoxing het volgende:
Ik vind het ook niet kunnen. Maar ik denk niet dat het helemaal daarom gaat. Waarom wel? Geen flauw idee, maar daar komen we vanzelf een keer achter. Ik vond wel dat Ascher vreselijk blunderde door de reactie van KSA krankzinnig te noemen. Dat kan, zeker vertaald, behoorlijk rot uitgelegd worden. En hij is wel vice-premier.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. En ik ben (weer eens) blij dat we er niet zijn gaan wonen.
Het is niet waar dan??quote:
Ja, dat zal het zijn, ik ben slecht in Engels.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dan ben je dus gewoon slecht in Engels, want het is echt zwaar overdreven om te zeggen dat het 'Ierse Engels' totaal onverstaanbaar is. Zeker aan de Oostkant van het land is het dialect helemaal niet zwaar.
Wat heb ik gemist!?quote:Op zondag 18 mei 2014 19:32 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wat denken jullie, gaat Geert volgende maand ons salaris betalen als hub volgende week geen visa voor KSA krijgt?
In Parijs al zo vaak Saudische vrouwen gezien en ook mee gesproken. Niemand van hun die zei dat ze het een kut leven vonden.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is niet waar dan??
Je doet zo'n 12 miljoen vrouwen erg veel pijn.
Tja, West-Vlaams versta ik ook goed. Net als Limburgs, Gronings, West-Fries, Galway's, Cockney-Engels, Indiaas-Engels etc... Ik denk dat ik bovengemiddeld accenten en dialecten versta, eigenlijk.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:30 schreef Speculant. het volgende:
Glasgow Engels is echt niet te doen. Zoals ze in West-Vlaanderen spreken alleen dan in het Engels.
De totale onvrijheid is elke vrouw onwaardig. Als je dat niet met me eens bent, hoe kan je dan in godsnaam jezelf "humanist", "westers beschaafd" etc. noemen?quote:Op zondag 18 mei 2014 22:27 schreef Speculant. het volgende:
[..]
In Parijs al zo vaak Saudische vrouwen gezien en ook mee gesproken. Niemand van hun die zei dat ze het een kut leven vonden.
Als ze uit families komen met geld hebben ze in het westen gestudeerd, maar toch kiezen ze er allemaal voor om terug te gaan.
Het is daar ook geen Sudan of Afghanistan.
Chileens, Murcia-Spaans en Cubaans kan ik af en toe nog wel moeite mee hebben, de andere accenten in het Spaans kan ik aardig handelen.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Tja, West-Vlaams versta ik ook goed. Net als Limburgs, Gronings, West-Fries, Galway's, Cockney-Engels, Indiaas-Engels etc... Ik denk dat ik bovengemiddeld accenten en dialecten versta, eigenlijk.
Excuses meneertje. Maar het is ook nogal offensive om een Iers accent zwakzinnig te noemen. In ieder geval ben je slecht in (Engelse) dialecten.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn, ik ben slecht in Engels.
Slecht.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:32 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Excuses meneertje. Maar het is ook nogal offensive om een Iers accent zwakzinnig te noemen. In ieder geval ben je slecht in (Engelse) dialecten.
Betterquote:
Je moet dan ook maar eens naar SA gaan voordat je er iets over vindt.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:30 schreef El_Matador het volgende:
Soedan vond ik erg relaxed voor een sharia-land. Afrikanen, geen Arabieren, dat scheelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |