Haha, inderdaad!quote:Op woensdag 16 april 2014 09:33 schreef superkimmi het volgende:
hier heeft het grommen en blazen zeker 8 maanden geduurd.. maar inmiddels hebben beide poezen bij mij thuis besloten dat er ruimte genoeg is in huis.. zullen nooit hartsvriendinnen worden maar het is ook nooit echt mis gegaan..
wel zou je kunnen beginnen met de katten alleen aan elkaars geur te laten wennen door ze nog even niet continu in dezelfde kamer te houden, maar beide apart en dan af en toe wisselen.. maar eigenlijk moet dat gebeuren voor de eerste ontmoeting dus das al een beetje laat..
Ze wennen heus wel. En je moet ze nou juist niet gedwongen met elkaar in een kleine ruimte houden.quote:Op woensdag 16 april 2014 09:41 schreef kipptje het volgende:
[..]
Haha, inderdaad!
Ze hoeven inderdaad ook niet de bete vrienen te worden (hoewel het natuurlijk altijd leuk is als ze met elkaar kunne spelen). Op het moment slaapt de jongste op de bank en de oudste op een plank die we aan de muur hebben gemonteerd. Ik merk zowiezo dat er al minder gezeur uit haar komt ten opzichte van afgelopen avond.
Ik ben trouwens bang dat als ze beiden toegang krijgen tot het hele huis (1 gezinswoning met 2 verdiepingen) dat ze dus nooit aan elkaar gaan wennen? Of is mijn inzicht hierin verkeerd?
Check! Hoewel ik verwacht dat de jongste vandaag nog wel beneden blijftquote:Op woensdag 16 april 2014 09:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze wennen heus wel. En je moet ze nou juist niet gedwongen met elkaar in een kleine ruimte houden.
Ditquote:Op woensdag 16 april 2014 09:47 schreef superkimmi het volgende:
wat Lienekien zegt. laat ze vooral hun eigen gang gaan.. katten kun je totaal niet dwingen! juist als er genoeg ruimte is en ze elkaar niet voortdurend hoeven te zien gaat het makkelijker.. ze moeten allebei beseffen dat het territorium groot zat is.
Wat misschien niet geheel onbelangrijk is trouwens: katten zijn meesters in psychologische oorlogsvoering. Als het dus lijkt dat de oude kat de boosdoener is door blazen en grommen terwijl de nieuwe kat niks doet, kan het best dat die nieuwe wel degelijk vijandige signalen afgeeft, waar de oude op reageert.. zeg niet dat het zo is maar het is goed om in je achterhoofd te houden
Zo ging het bij mij thuis ook met een nieuwe aanwinst. Inmiddels wordt de nieuwe getolereerd en kunnen ze de bank delen. Gelukkig heb ik twee handenquote:Op woensdag 16 april 2014 09:50 schreef Lienekien het volgende:
Maak je nog niet te veel zorgen. Grommen en blazen kun je in deze fase gewoon verwachten. Zolang er geen bloed vloeit en geen van tweeën ongelukkig en angstig achter de bank blijft zitten, gaat het nog best goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |